Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
A holló *Import - Angol hanggal, és angol felirattal* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Káprázatos holdvilág - DUNA TV, 19:46 |
Pótapák karácsonyra - Izaura TV, 21:00 |
A specialista - Mozi+, 21:00 |
Nyitva - Prime, 21:00 |
Last Vegas - Filmbox Extra HD, 21:05 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Franco Nero (83) |
Vincent Cassel (58) |
Maxwell Caulfield (65) |
Pokorny Lia (53) |
Oded Fehr (54) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
- Filmes Sámánok Rendje - |
Jellemző mondat, esetleg rövid párbeszéd - melyik filmben hangzott el? |
Mire gondolsz most? |
Rock zene |
Twister - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Az elveszett transzport |
Nicolas Lech |
2008-06-04 19:39.26 |
Nos, igen. Sokáig kerestem a hozzászólásod, aztán rájöttem, hogy még nem írtál ide, de végül ez is megtörtént. Véleményeddel egyet kell (ismét) értsek, a film egy audiovizuális bomba az ember arcába, se több, se kevesebb. Ezért lett volna élvezetes, csak a fényképezés hibái miatt moziban bizony az embernek kapkodnia kellett a fejét, hogy értse, amit lát - végül a DVD kompenzált.
Tudom, hogy blaszfémia erről beszélni, de láttam a filmet - öcséimből kifolyólag - szinkronosan is. Az hagyján, hogy a szinkronhangok pocsékak, de hogy a Shia anyja "Szarevőnek" nevezi a férjét, meg a srác "kurvaéletezik", hát majd leestem az ágyról. Azért, az angol hangon ilyeneket nem, vagy ügyesen rejtve lehet csak felfedezni. Ha valakit érdekelnek a második rész (első) forgatási képei, annak egy link [sokat nem jelent, de mégis a rajongókat hátha érdekli]: [link] |
2008-06-04 13:18.56 |
Videodrome 4*
A history of violence 3* |
2008-06-03 08:31.08 |
Sympathy for Lady Vengeance 5*
Eastern promises 4* |
2008-06-02 18:15.08 |
Batman Begins 5* |
2008-06-01 20:03.06 |
Valószínűleg velem van baj, mert a sci-fiket annyira nagyon nem szeretem. Természetesen igyekszem megnézni minden fontosabb művet, de alapvetően fenntartással kezelem őket. Ezt leszámítva tisztelem a filmet, a felépítését, a játékot és az egyéb benne levő munkát, csak mint élvezeti érték, megszólalt bennem a "sci-fit-nem-szerető-én". |
2008-06-01 16:04.01 |
Rogue 4* - kellemes, krokodilos thriller, a cápa farvizén. Érdemes megnézni, mert jó kikapcsolódás másfél órára.
Waz 4* - Valahol a Hetedik és a Fűrész sajátos keveréke, Stellan Skarsgard jutalomjátékával. Akinek tetszett a fenti kettő, az ne hagyja ki. |
2008-06-01 16:00.20 |
Nos, hát sokadszori nekifutásra végül sikerült végigülnöm a filmet. Mivel vagy ötféle verzió létezik, leszögezném, hogy a Remastered Director’s Cut-félét láttam a maga 112 percével, így erről szeretnék állást foglalni.
Az egyik legismertebb sci-firől van szó, ám ez ennél jóval több, inkább sci-fibe oltott noir, ezzel talán el is árultam mindent. A történet 2019-ben játszódik, ám ez a jövő nagyon komor, Los Angeles olyan, mint egy szeméttelep; s mindenfele valami szebbet, valami jobbat ígérő plakátok sora áll. Rick Deckardnak kell elkapnia hat replikánst (mesterséges embereket), akik megszöktek egy lázadás során. Az üldözés során beleszeret egy replikáns nőbe, s ahogy halad az ügy felgöngyölítésében, úgy kell egyre inkább szembenéznie önmagával és az életével. Ez a film egy mesterremek, egy tökéletes munka. A szereplők teljesen passzolnak szerepükbe, Ford, mint a kiégett zsaru, Sean Young, mint a gyönyörű, egyben viszont döbbenetesen mű Rachel, vagy a replikánsok vezére, Batty, akit az azóta kommerszebb vizekre evezett Rutger Hauer alakít. A fényképezés (Jordan Cronenweth) szemet gyönyörködtető, csakúgy mint az effektek, melyek közel harminc év távlatából is irigylésre méltóak. Nemhiába söpört be a film egy zsáknyi díjat, méltán kötelező minden filmet szerető ember számára. De mi vele a problémám, miért adok rá csak 4 csillagot? Az egyik a zene. Vangelis bár fantasztikus score-okat produkál, most mintha melléfogott volna. Egyszerűen idegesített már a folymatos szintetizátor-témák váltakozása, mintha ugyanazt játszotta volna végig. A másik dolog pedig maga a film vonalvezetése. Mint mondtam, ez nagyobbrészt egy noir, tehát állandó komor hangulat, sötét színek, árnyak használata, lassú történetszövés, a szereplők is mintha be lennének teljesen lassulva. Nincs bajom a noirral, de itt mintha nem vezetne sehová a történet, annyira meglassul a film. Vártam valamilyen katartikus befejezést, ehelyett kaptam egy filozófiai kérdést, amit érdekes, ámde talán mást várt volna az ember. Valami többet, valami döbbeneteset, konkrétat, letaglózót, földbe döngölőt, meghökkentőt…sorolhatnám. Hogy Ford replikáns-e? Lehet fejtegetni pro és kontra, ő maga egy interjúban azt vallotta, hogy Ridley Scott arra akarta kihegyezni a végét, hogy ő is replikáns. A papír egyszarvú, meg Edward James Olmos beszólása is erre enged következtetni, s jómagam is ezen álláspontot képviselem. Nos, hát 3 helyett 4 csillag végül, tiszteletből megkapta a 4-et, de nem tudom, hogy mikor veszem elő még egyszer. Talán majd 10-20 év múlva, ha némileg érettebb leszek. Szamuráj, a kritikád most is mélyen szántó és elgondolkodtató, érdekes volt olvasni. |
2008-05-30 23:15.17 |
Majd megírom a véleményem, de holnap el kell utaznom, így vasárnapnál hamarabb nem kerül rá sor. De ígérem kifejtem, miért csak 3*. |
2008-05-30 22:22.35 |
Szárnyas fejvadász (végül csak összejött) 3*
Con Air 3* Gone baby gone 5* |
2008-05-29 21:32.53 |
Na, ha már ilyen jól elpoénkodtatok rajta, itt van egy még inkább megmolyogtató dolog, ami Szamurájt, látszik igazolni (én majd leestem a székről) [felső rész]:
[link] |
2008-05-29 11:26.04 |
Lucas nyíltan még a kezdet kezdetén egy James Bondhoz hasonló figurát akart, ez meg is látszott. Rendben, mindenfélét túlélt, száguldózó autókon ugrált, ugyanakkor ezeket a kalandfilmek bizonyos szabályain belül tette. Azért egy atomrobbantást belehozni a sztoriba így szerintem és más elégedetlenkedő szemében is erős és felesleges, nem mellesleg ostoba. Olyan, mintha valami szuperhős lenne a prof, ugyan már!
Ha neked tetszett, az nekem nem baj. Én jobbat vártam, kerekebbet, és meg sem fordult a fejemben, hogy Spielberg képes ennyi ostobaságot, ilyen idióta formában összehordani. Számomra az igazi Dr Jones ellovagolt a naplementében... |
2008-05-29 00:16.24 |
A hűtőről: mikor kinyitja, rá van írva, hogy ólommal bélelt (nem tudom miért bélelték volna őket), de a jelenet akkor is abszurd.
Zajecka: jó kérdés. Lehet, hogy ott mentek be, ahol Jonesék a végén kijöttek. :) |
2008-05-28 08:00.28 |
Oxley prof nem ment le a templomba. A kristálykopony a a spanyol felfedező sírjában volt, oda is vitte vissza. Jones mondja is, mikor a templom bejáratánál levő kulcsot "használják", hogy Oxley a diliházban jött rá a nyitás mikéntjére. |
2008-05-27 21:53.57 |
[link] |
2008-05-26 22:35.44 |
[link] Én is keresem, de még nem akadtam nyomára. Talán most. |
2008-05-26 20:42.22 |
AKI MEG AKARJA NÉZNI A 2003-AS EREDETI FILMET, AZ NE OLVASSON TOVÁBB, MERT SPOILER JÖN! (A szereplőket, majd az eredeti film adatlapja alapján azonosítsd be, mert én az amerikai verziót nem láttam és valószínűleg nem is fogom megnézni.)
Onnan kezdem, hogy Yamashita és Yumi a kórházban rátalálnak Marie (a szadista Mimiko anyja) hullájára, benne azzal a mobillal, ahonnan a hívások jöttek. Marie életre kel és rátámad Yumira. Itt következik be egy érdekes húzás: Yumi az anyját látja a rothadó nőben (az anyjával nagyon rossz volt a kapcsolata, többször bántalmazta, és valószínűleg ő ölte meg a nagyanyját is) és sírva borul rá, bocsánatot kérve. Marieban megtörik valami és lassan visszaalakul sima hullává. Úgy tűnik vége, Yumi hazamegy, Yamashitát meg a rendőrfönök Mimiko árvaházban levő húgához hívja, ahol megmutatnak neki egy videót. A rejtett kamerás videón az látható, amint Mimiko megvágja a húga kezét, majd egy nyelvtörőt ad neki és azt mondogatja, hogy a kórházba viszi. Ekkor hazajön anyu, Mimiko asztmarohamot kap, anyu meg csak hugicát viszi el, a másik lányt otthon hagyja meghalni. Közben Yumi otthon megfürdik, majd míg a haját szárítja láthatjuk, amint megáll az idő, és visszafelé kezd az óra peregni. Yumi rájön, hogy valami nem oké, de az óra már visszapergett 19:13-ra, arra az időpontra, amikor elvileg meg kellene halnia. Megjelenik Mimiko, majd egy sikítás és vágás. Yamashita belép, Yumi OK, odalép hozzá, hogy megölelje, de a lány egy kést vezet a gyomrába, ekkor látja meg, hogy Yumi tükörképe Mimiko. A férfi összeesik, vágás. Az asztmarohamtól fuldokló Mimikót látjuk, amikor belép Yamashita, ölébe veszi a lány fejét és az asztma elleni sprayt a szájába téve kétszer fúj, így a lány megmarad. Vágás. Egy kórházi kórteremben vagyunk, minden szép fehér, Yamashita fekszik, lassan felül majd körülnéz. Meglátja a mellette álló Yumit, aki mosolyog, majd az ágy túloldaláról az innenső (kamera felőli) részéhez jön, a kamerának háttal, így látható a kezében levő kés. Lehajol Yamashitához és a szájából a férfiébe csúsztatja a nyelvtörőt. A férfi fejét felülről látjuk, szájában a cukorka, vágás a késre, majd ismét a férfire, aki felnéz a kamerába majd mosolyog. Vágás Yumira, ő is nevet, majd a kék eget mutatják és jön a stáblista. A film értelmezése érdekes. Az IMDB-n viták vannak róla, hogy mi is történt, ki halt meg, meg ki él. Én úgy értelmeztem, hogy Yumi is és Yamashita is meghaltak, csak utóbbi Mimiko mennyországába, vagy éppen poklába került (a filmben el is mondják, hogy többféle menny és pokol van). Az anya pedig csak figyelmeztetni akart mindenkit, ezért telefonált. De lehetne még boncolgatni a filmet, érdekes és borzongató. Csak összehasonlításképpen az eredeti csengőhang, ha valaki nem ismerné (hidd el, ha meghallom azóta is a frász kerülget és hallva az amerikait, ez sokkal erősebbet üt): [link] Bocs, ha hosszú voltam. |
2008-05-25 19:49.23 |
[link] |
2008-05-25 19:45.45 |
Ha spoilerben megmondod, hogy ennek mi a vége, akkor megmondom, hogy az-e. |
2008-05-25 12:19.15 |
Szomorú dolog, mondjuk a mélyenszántó kritikákat sose a Mai Lapban kerestem. Az már a másik oldal, hogy sokan csak ilyen bulvárlapokat olvasnak és mindent 100%-nak vesznek, ami le van benne írva.
Hozzászólva a lentebbi vitához: nem vagyok nagy mozibajárós típus, de úgy gondoltam ezt megnézem ott (tesókkal be is ültünk, de a vége az lett, ami). Szerintem is meg kell tisztelni a készítőt azzal, hogy kifizetem a jegyet avagy megveszem a dvd-t. Én ha otthon megnézek egy filmet a tévén, nagyon jónak kell lennie, hogy moziban is újra nézzem. Azt aláírom, hogy rengeteg olyan film van, ami nálunk hozzáférhetetlen, ezeket vadászom is, viszont akciósan is egyre több film jelenik meg. Például egy ezresért vettem meg ilyeneket, mint Kusturica Undergroundját, Lumet Kánikulai délutánját, Miike Fiatal huligánokát, Inarritu Korcs szerelemekét vagy Tarantino Ponyvaregényét. Mindet rendesen extrákkal, a Kánikulai délutánt kétlemezes változatban. |
2008-05-25 11:47.30 |
Köszönöm a megtisztelő bizalmat, de én sajnos kevés vagyok ahhoz. Mint Szamurájnak már írtam, leírom a véleményem, de tudásom az a megtekintett filmek után van és javarészt a lelkesedésem beszél ilyenkor.
De amíg vannak ilyen fórumok és olyan társak, akik megtisztelnek azzal, hogy elolvassák a véleményem, addig én is elégedett vagyok, ráadásul jókat is lehet vitatkozni közben. |
2008-05-25 10:41.39 |
SPOILER!
Bizony, bizony manapság a folytatások, előzmények korszakát éljük: Hollywood kifogy lassan az ötletekből és vagy japán szellemhorrokat ültet át ostoba amerikai katyvaszba vagy előkapja a régi recepteket, ami régen működött, annak ma is mennie kell címszóval, ha más nem, hát majd Uri Geller ad neki egy kis energiát oszt uccu neki. Így került most ismét terítékre kedvenc régészprofesszorunk, akit közel húsz éve nem láthattunk a vásznon, amint épp valamelyik náci tudóst és katonáit kijátszva ment meg valamilyen újabb ereklyét. Mr. Lucas gondolt egy merészet, felhívta István bátyánkat, hogy igen jó lenne már valami közönségnek tetsző filmet is forgatni, ha már a Star Wars 1-3 része ilyen rossz szájízt hagyott hátra. Dr. Jones így ismét veszi a kalapját, csak most épp nácik helyett egy csapat kommunista ellen hadakozik egy kristálykoponyáért. Spielberg állítása szerint ez egy B mozi lett, ami nagy hirtelenjében, még ha elnézzük a 185 millió dolláros költségvetést, nem is olyan nagy hülyeség. Csakhogy a végeredmény sokkal kiábrándítóbb, mint gondolnánk. A film a felületesség, az elhibázott lépések és a felemás megoldások mintapéldája lett. Döbbenet, hogy mennyire ostoba a forgatókönyv, hogy a figurák mennyire kidolgozatlanok, idióta párbeszédek vannak, sokszor olcsó megoldásokkal. David Koepp egyik legszörnyűbb munkája ez, és így el nem tudom képzelni, hogy Frank Darabont visszadobott forgatókönyve milyen lehetett. Nézzük a szereplőket. Ford hihetetlenül megöregedett, és bár le a kalappal teljesítménye előtt, nagyon érződik a vásznon keresztül, hogy nem bírja már a tempót, nincs meg benne az a sárm, az a lazaság, ami magával ragadta mind a nőket, mind úgy teljes egészében a nézőket. Nem ő vezeti a filmet, a film vezeti őt. Karen Allen húsz év távlatából is nagyon bájos, de egyszerűen felesleges volt betenni. Csináltak belőle egy szingli anyukát, aki legjobb pillanatában is max. egy homlokráncolást tud előkapni, javarészt meg idióta családi veszekedéseket folytat Forddal. Felesleges volt Mutt karaktere is, annak ellenére, hogy kiderül róla, ő Jones fia, semmi egyéb szerepe nincs a sztoriban, nem mellesleg a srác eddigi legpocsékabb alakítását hozza. Ráadásul az apa-fiú szál is kidolgozatlan, üres és nevetséges. John Hurt ilyetén szerepeltetése a felesleges szereplők sorát gazdagítja: egy ilyen színészóriásnak minek adnak ilyen ostoba szerepet, szinte végig agyalágyult módjára rohangál meg beszél hülyeségeket. Ennél azért ő is többet érdemelt volna. Jim Broadbent szolgálna Marcus Brody helyetteseként, de neki sincs elég tere a kibontakozásra. Talán ha alakítottak volna a karakterén és esetleg több szerepet szánnak neki, akkor értelme is lett volna szerepeltetésének. Nézzük a rossz oldalt. Cate Blanchett egyszerűen nevetséges. Eddig mind a három részben két gonosz karakter volt: egy okkultista „tudós”, meg egy olyan személy, aki földi „hatalommal” bír. Most ezt a két figurát gyúrták egybe, rendkívül ostoba módon. Nem hogy semmi negatív nincs benne, de egyszerűen a képébe röhögsz, amikor megszólal az orosz akcentusával (ehhez Für Anikó „zseniális” szinkronja is hozzájárult). Ott van még Mac is, Jones egyik barátja, aki szintén az ostoba szereplők sorát gazdagítja. Olyan hülye módon veri át kétszer is a régészprofot, hogy azt hittem kimegyek a teremből. Ebből talán látszik, hogy a véleményem a szereplőkről meglehetősen negatív. Az 50’-es évek hangulatát viszonylag sikerült megfogni: rock zene-maccarthyzmus-atombomba-ufok. Van egy kis Grease-fíling, az FBI morcosan néz a régészre, van egy atomrobbanás, meg aztán ott van Rosswell és kérdése. Minden eddigi részben voltak mesés dolgok, amiket nem minden feltétel nélkül hitt el az ember, de kérem ilyen hülyeségbe esni, hogy Dr. Jones egy ólommal bélelt hűtőben túlél egy atombombát, majd James Bond-módjára lerázza a port és továbbmegy? Ugyan kérem. Innentől kezdve az abszurditások sora nem ér véget: futóhomok, kocsikon átívelő kardpárbaj, ostoba Tarzan-utalás, vízeséses zuhanás, és a hihetetlen nagy hülyeség: a végkifejlet. A végén úgy éreztem, mintha egy olcsó sci-fit néznék. Semmi misztikum, semmi természetfeletti: simán jöttek az idegenek most meg mennek haza. Hát hova lett az igazi Jones-fíling, a rejtély, ami megfogta és lenyűgözte a nézőt? Egy ufós témával nem lehet ma megfogni az embert, ráadásul ezt olyan könnyen fogadták a túlélők, hogy az maga volt a röhej. Gyorsan még az egyéb dolgokról. Douglas Slocomb helyét most Janusz Kaminski vette át, és bár imádom a lengyel operatőr minden munkáját, most melléfogott. Az első 10-15 perc még nagyon szép megoldásokkal teli, de utána valahogy leegyszerűsödik a kamerakezelés. John Williams szerintem kattintott egyet-kettőt az otthoni gépén és az írta ezt a semmitmondó és sokszor teljesen háttérbe szoruló zenét. A CGI is helyenként szégyentelenül pocsék és még feleslegesnek is éreztem (lásd majmok). Bár nagyra tartom Pablo Helmant, de azért ő még nem egyenlő Dennis Murennel. Ami talán tetszett, az a díszlet volt, de a dicséret itt ki is merült. Hát erre szokták azt mondani, hogy így ezt ebben a formában nem kellett volna. Összecsapott, elnagyolt forgatókönyv, üres játék és párbeszédek, idióta megoldások és egy lenyelhetetlen történet elfogadhatatlan megoldással. Nagyon remélem, hogy Lucasék kiverik a fejükből a folytatás még legkisebb szikráját is, mert ennek a Shia-gyereknek ilyen filmet elvinni túl nagy falat. 1* |
2008-05-23 23:51.41 |
Grat, szép teljesítmény.
Ajánlom még: [link] |
2008-05-23 12:07.45 |
Bullet for my valentine - Waking the demon (uncut version)
[link] (A klip csak 4 perces, a feltöltő valamiért mégis kétszer olyan hosszan tolta fel) |
2008-05-20 23:17.13 |
Kb. egy órája jelentették be, de csak most tudtam meg.
[link] [link] |
2008-05-20 23:11.27 |
Nagyon szomorú, hogy egy ilyen kiváló színésznek, ilyen szörnyű bejegyzéssel kell kezdeni a topikját.
Őt is utólérte az elkerülhetetlen, mindenki Kutyája is itt hagyott minket. Nyugodjon békében! |
2008-05-20 22:19.03 |
Na, ha lehet hinni végre Larsnak, akkor az új album szeptemberben kerül kiadásra, a turnét pedig októberben kezdik. Kivételesen piszkosul várom szeptembert! |
2008-05-09 10:12.56 |
[link] |
2008-05-09 10:04.41 |
Hello!
Neked tetszett a múltkor a Devildriver, ajánlom figyelmedbe az új klippjüket => 1842 hsz-om. |
2008-05-08 21:04.10 |
Hát például itt:
[link] Többet nem találtam. |
2008-05-08 20:50.58 |
Teljes mértékben igazad van. A film, mint a Feast is, régi elődöket idéz fel, olyan effektekkel, amiket nem nagyon látni filmen. A hektónyi vér és belek nem zavaróak, sőt szerintem remekül kiegészítik az egyébként lagymatag sztorit.
És tulajdonképpen egy 80'-as évekbeli slasher miből állt: egyszerű sztori, nagydarab gyilkos, rengeteg vér és belek, meg a lobogó dudák. A film mindezeket jól hozza, nem erőlködik, szórakozásnak telitalálat. Ajánlott szigorúan a vágatlan -rendezői- változatot megnézni (hamarosan kiadják nálunk is kétlemezes kiadásban). |