Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
A holló *Import - Angol hanggal, és angol felirattal* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Káprázatos holdvilág - DUNA TV, 19:46 |
Pótapák karácsonyra - Izaura TV, 21:00 |
A specialista - Mozi+, 21:00 |
Nyitva - Prime, 21:00 |
Last Vegas - Filmbox Extra HD, 21:05 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Franco Nero (83) |
Vincent Cassel (58) |
Maxwell Caulfield (65) |
Pokorny Lia (53) |
Oded Fehr (54) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
- Filmes Sámánok Rendje - |
Jellemző mondat, esetleg rövid párbeszéd - melyik filmben hangzott el? |
Mire gondolsz most? |
Rock zene |
Twister - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Képzeletbeli |
Nicolas Lech |
2008-08-18 16:49.22 |
Tényleg nem a képregényességgel van baj, de éreztessék, hogy az képregény. Pl.: X-mennel nincs bajom, ott ez érezhető, itt ezt nem éreztem. |
2008-08-18 14:45.45 |
Az effektekkel nem volt bajom, azok tényleg szépek voltak, és ami különösen tetszett, hogy ahol lehetett nem CGI-t használtak, hanem igazi "hús-vér" dolgokat.
A szuperhős dologhoz pedig annyit, hogy ha jól értelmeztem, akkor Tony Stark egy snassz milliomos, akit nem csípett meg pók, nem ért speciális sugárzás, nem származik másik bolygóról stb. Akkor miért van az, hogy egy ilyen szerkezetben vagy akár anélkül is leesik, nekivágódik a falnak és semmi baja sem lesz. Valahogy ez volt a bajom a Wanteddal is: attól, hogy felpumpálják a pulzusukat 400-ra, még mitől tudnak átugrani épületeket, meg sérülések nélkül megúszni dolgokat, esetleg golyót görbe íven ellőni? Én nem ismerem a képregényt és tudtommal nekem is gyártották ezeket a filmeket, akkor miért kell értetlenkednem? És ha szórakoztatni akar, ne kezdjen bele moralizálni a terroristáknak eladott fegyvereken, főleg ha nem foglalkozik vele eléggé és ne csináljon olyan fordulatot, hogy egy milliárdos, aki előtte szart a világra, most elkezd ilyenekkel foglalkozni. Nem tudom ismeri-e valaki, de ahogy felépült körülötte a páncél, nekem a kacsamesékből az a figura ugrott be, aki ha elkiáltotta magát, hogy "Azt a rézfán fütyülő rézangyalát!", rögtön a semmiből mindenféle robotikus alkatrészek jelentek meg, rácsatolódtak a figurára és egy szuperhőssé vált. Már csak a kiáltás hiányzott. |
2008-08-18 14:33.51 |
Igen, annyit még hozzá, hogy a film tényleg töménynek hat még így is. Még ebben a formában is elbírt volna legalább 30 perc pluszt, lazábbra véve egy-két dolgot.
A másik pedig az, hogy a változtatásoknak oka volt, és nem volt velük semmi baj. |
2008-08-18 12:25.34 |
JAVÍTÁS A SPOILER RÉSZEN: VAGY A FILMET LÁTTA! |
2008-08-18 12:01.12 |
SPOILER! CSAK AZ OLVASSON TOVÁBB, AKI LEGALÁBB A KÖNYVET OLVASTA!
Az interneten sokfelé belebotlik az ember Kinji Fukasaku egyik utolsó, egyben talán legbotrányosabb filmjébe. Sokan vannak ellene, sokan mellette, sokan állítják, hogy a könyv jobb, a film rosszabb, van, aki az egészet elveti úgy ahogy van. Szerintem a két művet külön érdemes nézni és külön értelmezni, mert így más képet ad ki. A könyv alaphelyzete egy fasisztoid állam, ahol mindent a Kormány irányít. A Földön birodalmak működnek, de valahol a régi Nyugat-Kelet ellentét továbbra is fennáll (Amerika-ellenesség). A Nagy kelet-ázsiai Köztársaságban 1947 óta rendezik meg a Programot, mely során évente 50 osztályt jelölnek ki az ország középiskoláinak harmadik évfolyamából egy kísérletre, mely során egy osztályt egy lakatlan szigetre visznek és kényszerítik a tagokat, hogy egymással végezzenek, míg egy nem marad: a Győztes. Az író, Takami Kósun által felvázolt kép egy utópisztikus állam képe. Itt mindenki engedelmeskedik, ám ahhoz, hogy a rendszer nyugodt lehessen léte felől a terror egy újabb eszközét vezeti be: a serdülőkre mér csapást, a lázadó fiatalokra azért, hogy ne próbáljanak a rendszerrel szembemenni. A film ezzel szemben egy mai demokrácia képét adja vissza, ahol a fiatalkori bűnözés, a felnőttekkel szembeni erőszak óriási méreteket ölt. Itt a felnőttek bosszúja a BR-törvény, ami valljuk be, hatékonyan működik – Sújáékig nem is volt olyan, aki szembeszállt volna a törvénnyel, sőt, a gyerekek nem is tudnak róla (esetleg nem foglalkoznak vele). Sajnos a film egyik rezgő alapja itt található: meglehetősen nagy a BR-játékok visszhangja, a gyerekek pedig nem ismernék? Hát… Ebből talán látható, hogy a két mű alapkoncepciója különbözik, mégis talán a film ad (egy paraszthajszállal) sokkolóbb képet. Ugyanis Fukasaku műve, egy pár másik japán filmmel (Young thugs, Visitor Q stb.) együtt, egy komoly társadalmi problémát elemez: a fiatalság (gyerekek) – felnőttek (szülők) viszonyát. Jellemző ezekre a filmekre, hogy a főszereplő gyerekek szint egytől egyig elidegenedtek a szülőktől, személyes kapcsolatokat már máshol keresnek (barátok, utca stb.) – lásd: Súja és apjának vacsorajelenete, vagy Micukó anyjának cselekedete némi drogért. Számukra egy család van már: az osztály – valami zseniálisak a kosárlabdameccs képei, ahogy örülnek egymás sikerének, boldogok – és a barátok. Ezért is fájdalmas, hogy egymás ellen kell fordulniuk; mellettük azonban feltörnek vélt és valós sérelmeik, félelmeik, hogy ki támad rájuk. A film ilyen paranoisztikus környezetben is megállja a helyét: ne bízz meg túlságosan senkiben – tanácsolja Kavada Norikónak és Sújának. Mi ez, ha nem negatív előkép, a társadalom bomlását elősegítő képzet? A Battle Royale olyan mint az élet – mondja Kitano, így már érthetőbb az előbbi mondat is. A könyvben látható részletesség is az író ügyes húzása: a rendszer az embereket csak az egész apró részének tekinti, senkiknek. Ezzel szemben láthatjuk, hogy ők is emberek, kapcsolatokkal bírnak, nem pusztán névtelen alkatrészek, akikké ezen játékkal kell válniuk. Fantasztikus ilyen kontrasztban érezni a nagy egészet az apró részekkel. Hiszen a könyvben a játék célja egyszerű: ne is próbálj szervezkedni, hisz nem tudhatod ki szúr hátba. Engedelmeskedj és életben maradsz. A filmben ennél rosszabb a helyzet; itt a fennálló demokráciát próbálják foltozni és a felnőttek hatalmát erősíteni; ennek az eszköze e BR-törvény. Kitanot is a bosszú vezeti egy ideig, ám Norikó iránti érzelmei felülkerekednek rajta. Ez a lány volt talán az egyetlen az osztályban, aki „tiszta” tudott maradni (a könyvben ő is rálőtt Kirijamá-ra, s ezt itt kihagyták); ő megér bármit. A könyvben nem találunk ilyen indíttatást: Szakamocsit (a vezetőt) egyértelműen a bosszú vezérli, és ezért megtesz bármit. Érdemes megfigyelni még, hogy a könyvebeli fasisztoid rendszer bár halálos eszközöket alkalmaz, mégis életképes. Ezzel szemben a filmben egy haldokló rendszer képei láthatók és olvashatók. Mind a könyv, mind a film meglehetősen negatív előképpel bír. A megmenekülő pár mindkét esetben ugyanaz, mindkétszer a rendszer ellenségeivé váltak. Olyanokká, akik ellen maga a BR-törvény megszületett: bűnözőkké. Viszont mindkét esetben ott a rémkép: mi lesz ezután? Nemcsak a párral, de úgy általában, mi fog történni? Kavadáék egyik beszélgetése során ki is emelik, hogy a felnőttek nem érzik azt a szörnyű bizonytalanságot, ami a gyerek életét átlengi – ez pedig félelmetes. Összegezve: egy nagyon fontos párossal van dolgunk. Egyaránt érdemes elolvasni a könyvet és megnézni a filmet, mert bár mindkettő nagyon szórakoztató, nagyon komoly problémákat vetnek fel. Ezek nem csak Japán vagy Ázsia problémái. Ezek ott vannak mindenhol és itt, Európában is megfigyelhető (lásd még: Kassovitz La Haine c. 95-ös filmjét). Ajánlott mind az elolvasás, mind a megtekintés! |
2008-08-18 11:46.42 |
Még tegnap:
Vasember 2* Yakuza Demon 5* |
2008-08-18 11:13.51 |
Nekem (is) nagy csalódás volt. Azok után, amilyen reklámja volt, hogy IMDB-n még mindig valahol a 166. a TOP250-ben, hogy a rottentomatoes-on 93%(!!)-ot kapott, nekem nagy pofára esés volt. Semmi olyat nem éreztem benne, ami kiemelné a többi szuperhős-filmből (én már a Pókembert is rühelltem), és nem igazán éreztem, hogy Downey olyan nagyot dörrentett volna (bár bevallom volt egy-két jó poénja, de ez még nem visz el egy kétórás filmet).
Szuperhős-film, de akkor is: többször becsapódik, falhoz kenődik a filmben és mégis megússza bármilyen sérülés nélkül? Ugyan... |
2008-08-18 09:11.22 |
Sosem voltam nagy képregény-fan, ez valahogy kimaradt az életemből. Ugyanakkor nyitott vagyok a feldolgozásokra, mert születtek nagyon jók és űberpocsékak.
A hype azonban ismét többet próbált eladni, mint amit valójában a ér film. Ismét kaptunk egy üres szuperhős-mozit, ami az elején még próbál valamilyen kritikával élni az USA által végzett fegyverbiznisszel kapcsolatban, de ez szépen lassan elsorvad. Ráadásul a sztori is egyre jobban kezdett hasonlítani előbb a Robotzsaru első, a végére pedig második részére (és Jeff Bridges is mintha Tom Noonan elhízott alteregója lenne...). Én bár még a Hihetetlen Hulkot nem láttam, de ahogy néztem a nagy összecsapást, kb. ilyen lehet ott is az Abomination-nel való harc is (aki látta esetleg az nyilatkozzon). Összegezve: jó effektek, ostoba történet, egy laza Downey (őt sem éreztem mindig a helyén) ámde teljesen érdektelen főhős, egy felesleges Paltrow és egy sablonos végkifejlet. 2* |
2008-08-17 17:10.29 |
Ja igen: a film egyik (ha nem A) csúcspontja egyértelműen Hellboy és Abe duettje (Can't smile without you) - az valami FRENETIKUS! |
2008-08-17 17:08.41 |
LEHETSÉGES SPOILEREK!
Be kell valljam nekem annyira nem tetszett az első rész. Kevésnek találtam az akciót és vontatottnak a történetet, bár így is átlag feletti feldolgozás volt, melyhez del Toro értő keze kellett. Most azonban valami hihetetlen jó filmet sikerült kanyarintani. Szinte végig száguld a sztori, látványos akciók, fantasztikus lények (nem tudom, hogy a spanyolnak miként pattannak ki a Lucast megszégyenítő szörnyek az agyából) megfoghatatlan hangulat. Egy-két baklövés így bekerült a filmbe, többek között az szereplők közötti szerelmi kapcsolatok boncolgatása vagy az X-menre hajazó ember-mutáns viszony lehetséges jövője. Ami tetszett, hogy ahol lehetett, igyekeztek elkerülni a CGI használatát, ettől valahogy még "faszább" lett az egész (én egyébként is a CGI ellen vagyok). Az új karakterek viszonylag jól sikerültek, valahogy nem sikerült konkrétabb karaktereket építeni köréjük (pl.: Krauss egyszer a szabályzatról papol egyfolytában, utána meg segíti a rebellis szereplőket), de mondhatnám a testvérpár sablonosságát és a kiszámítható véget.A többiek kb. hozzák az eddigieket; köztük természetesen kiemelkedik Ron Perlman a maga lazaságával - nála jobb embert nem is lehetett volna találni a szerepre. Annyi hiányérzetem volt még, hogy az Aranyhadsereg pusztulását valahogy összecsapták. Valami trükkösebb befejezés elkelhetett volna; persze lehet, hogy csak én akadtam fenn rajta. Mindent összevetve egy profi alkotás, ami rendkívül szórakoztató, pörgős, látványos. Kitűnő szórakozás! |
2008-08-17 11:44.40 |
- A franciafilmes támadást én sem értem, én is szívesen venném ha bővebben értekeznél róla.
- A Texas Chainsaw Massacre és a Jeepers Creepers szerintem egyáltalán nem elvont; ha megmondod, hogy (szerinted) mitől elvontak, akkor megbeszéljük. - A végén nem flex van, hanem körfűrész. (De ez már csak szálkáskodás.) Üdv! |
2008-08-14 14:45.59 |
Tudtommal az se az övé volt... |
2008-08-13 22:33.10 |
Két nappal a film amerikai bemutatója előtt kirakták a első 3 percet. Aki esetleg hozzám hasonlóan nem bírja már ki, annak itt van (videók között az első => WATCH NOW, begépeled a szül. dátumot - REDBAND anyag - és már nézheted is):
[link] |
2008-08-13 22:16.15 |
Az bizony! Iszonyatos nagy koncert volt: új szám (Cyanide) és közös nóta King Diamonddal...piszoknagy. Csak a közönség valahogy nem igazán látszott értékelni. |
2008-08-13 19:38.33 |
Metallica feat. King Diamond - Mercyful Fate (Live At Ozzfest 2008) |
2008-08-13 09:46.07 |
Mielőbbi gyógyulást kívánunk! |
2008-08-13 09:44.56 |
Gondolom hallottátok Baranyai János balesetét. Itt a video:
[link] CSAK ERŐS IDEGZETŰEKNEK! |
2008-08-11 23:08.12 |
Nagyon szívesen, nincs mit! |
2008-08-11 20:09.06 |
Javítás:...showműsorra való utalás miatt... |
2008-08-11 20:07.33 |
Szűz Anyám, ki a Mennybe lakozol titokban! Ilyen szutyok, ostoba filmet miért kell csinálni? Az első perctől az utolsóig idióta, erőltetett, pocsék poénok, semmilyen kreativitás: egy moslék. A rengeteg amerikai showműsorra miatt egyértelműen nekik szánt hulladék. Élvezhetetlen 65 perc, amit csak azért szenvedtem végig, mert ha már elkezdtem, fejezzem be. Soha többet nem akarok ezektől több filmet látni!
(Szerencse, hogy kölcsönbe kaptam a lemezt, mert lehet, hogy még annak darabokra törése is nagyobb szórakozást nyújtott volna, mint ennek a megtekintése.) Csak mazochistáknak! |
2008-08-11 18:00.54 |
Hallgasd meg és amelyik kell, szedd le (ingyenes)! |
2008-08-11 18:00.28 |
Ezt próbáld meg:
[link] |
2008-08-11 16:52.44 |
Helyesbítés: az 5* a Nosztaligának szól, ugyanis az Innocent blood-ot még sajnos nem láttam. |
2008-08-11 16:51.48 |
Takashi Miike neve elsősorban a bizarr, extrém erőszak és szexuális tartalmú japán filmek kapcsán szokott felmerülni, ezen alkotása viszont a fent említett stílusjegyektől némiképp messze esik. A cím (Fiatal huligánok) egy trilógia címe, mely 1996-ban vette kezdetét Kazuyuki Izutsu rendezésében. A folytatást (Innocent blood) már Miike rendezte, csakúgy, mint ezen filmet, a Nosztalgiát.
Mint mondtam e film eléggé elüt a rendező más, meglehetősen extrém erőszakot és aberrált szexualitást is tartalmazó filmjeitől. 1969-et írunk. A főszereplő Riichi, tízéves fiú, ki meglehetősen rossz családi körülmények között él, mely gyakorlatilag a családjától való folyamatos elszakadáshoz vezet. Két barátjával, Gasuval és Kotetsuval az utcákat járják, megvívják csatájukat a másik fiúbandával, és válaszokat keresnek ébredő szexualitásuk kérdéseire. Minden, erőszakra utaló jelenet véget ér még az akció előtt, s csupán az összecsapások eredményét, a zúzódásokat, sebeket láthatjuk. Egy kivétel azonban akad: Riichi apját egy kellemetlen incidens után, a nagyapja bünteti meg, amolyan Miike-s módszerrel. A fiúk céltalanul tengődnek, mígnem találnak egy olyan végpontot, amit el akarnak érni: egyik barátjuk nagymamája régen festett, s most megöregedve folyamatosan a festékjeit keresi. A fiúk eldöntik, hogy megnyerik az iskolai építőverseny fődíját, egy festőkészletet… Érdekes kis film lett, méltán szerepel Miike legjobbjai között. A rendező állítólag saját élményeit is beleépítette a történetbe (lásd a címet: Nosztalgia), mindamellett bárki számára meglehetősen nosztalgikus darab lehet. Számomra a matinéfilmek hangulatát idézi meg, persze sokkal felnőttebb formában, melyhez óriási támaszok a kitűnően játszó gyermekszínészek. A hangulatot remekül szolgálják a folyamatos bejátszások (diáklázadások, Apollo 11 képei) és a zene is (Good night baby – fülbemászó és gyönyörű). Fantasztikus film, gyakorlatilag kortalan mondanivalóval, hisz ezen fiatalság eddig is és ezután megtalálható lesz szinte minden társadalomban. SPOILER JÖN! Gondolom ebből kitalálható, hogy a film félmegoldással zárul: bár megnyerik a versenyt, mégsem érnek el eredményt: a nagyi meghal, ők pedig ismét céltalanul tengődnek és verekszenek. Ezzel Miike valahogy le is zárja a kiszakadás lehetőségét: ezek a gyerekek, mindig így fognak élni, számukra nincs meg a jobb élet reménye (nem úgy, mint azt az Istenek városában Meirelles tette). SPOILER VÉGE! Másrészről azért is kellemes és szórakoztató alkotás, mert bár komoly kérdések körül táncol, mégis sokszor előjön a komikum, ami nem egyszer a gyermekek tudatlanságából ered. Ezzel szembe érdemes állítani a verekedések komolyságát: kétszer kerül sor nagyobb találkozásra a két banda között, s mindkétszer a Volt egyszer egy vadnyugat és a Pár dollárral többért ismerős dallamai csendülnek fel: ezek a fiúk nagyon is komolyan veszik a küzdelmet, náluk ez tényleg vérre megy. Összegezve: kellemes és csodálatos film, ami mindenkiben hagy valami nyomot, és talán arra sarkallhat, hogy a rendező már most (48 évesen, 18 éves pályafutása alatt, most készíti a 78. filmjét) tetemes filmográfiájának néhány kiemelkedő darabját (Fudoh, Odishon, Koroshiya 1 stb.) is megismerjük. Linkek: [link] http://www.youtube.com/watch?v=obn5pj-Glcc |
2008-08-10 23:29.20 |
A 23-as hsz-ben van egy youtube-os link (a végén). |
2008-08-10 23:25.19 |
Fiatal huligánok 5* |
2008-08-10 18:20.04 |
Fudoh 5* |
2008-08-09 20:51.13 |
Az alienes hommage része még a szörny neve is: Warbeast; ugyanis az Alien címe eredetileg Starbeast lett volna. |
2008-08-08 17:28.29 |
Igen, így is nézhetjük, de - lehet, hogy blaszfémia - de ennyi erővel a könyveket is meg lehet kérdőjelezni. Ott is vannak kitűnő és pocsék művek, jobb-rosszabb kiadások. Dehát kinek mi az érték... |
2008-08-08 09:03.05 |
Ez szerintem nem teljesen állja meg a helyét. Én az esetek 90%-ban olyan filmet írok ki magamnak, amit a jövőben meg akarok venni eredeti DVD-n, mert úgy gondolom, hogy az valamilyen értéket képvisel. A maradék 10% az, amikor nem kell annál jobb minőség, dvdrip és kész. De pl.: Keresztapa, Volt egyszer egy vadnyugat, Ördögűző, A dolog...stb. ezek számomra értékesek, így eredetiben kellenek. Ha majd megpusztulok, meg majd örökli valaki, ha nem kell neki, akkor meg kidobja a francba. |