Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Legendás állatok és megfigyelésük - HBO3, 07:35 |
Vissza a jövőbe - RTL, 07:45 |
Érvek és életek - Filmbox Premium, 07:55 |
Egy cowboy karácsonyra - Mozi Klub, 08:10 |
Karácsony szelleme - Max4, 08:40 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Clancy Brown (66) |
Robert Duvall (94) |
Diane Keaton (79) |
Vinnie Jones (60) |
Shea Whigham (56) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Elmentek otthonról |
Stephen Geoffreys |
2010-01-03 06:09.29 |
Dogmatika és eretnekség: nagy zarándokútjaink megtapasztalt feszítőpólusai az élet összes alapvető területén és kérdésében. Ennek megfelelően tér és idő hétköznapisága nem számít, annál sokkal lényegesebbek a konkrét reál- ám mégis modellszituációk, illetve azok bemutatása a hitélet, a vallás oltárán. Lenyűgöző az a könnyedség és ötletgazdagság, ahogyan Bunuel súlyos keresztény misztériumokat kezel és ábrázol. Minden idők egyik legnagyobb Mestere. |
2010-01-02 05:57.25 |
Vegyes érzéseim vannak a filmmel kapcsolatosan, és ez nem jó. Ha nagyon leegyszerűsítem a dolgot, hogy mivel is van bajom: vagy legyen egy rövidebb, de valóban dokumentum-, vagy egy ilyen hosszú, de akkor játék-, vagy pedig egy bevallottan propagandafilm. Mert most egyik sem. És ez több, elég súlyos -szakmai és etikai- kérdést is felvet. A magam részéről ugyanis nem szokásom azon röhögni vagy csámcsogni, hogy ki milyen bárgyú, beszari vagy gerinctelen alak. Vagy mindhárom egyszerre. A hatalom természetrajza és bábszínháza kapcsán ugyanígy. Ezek egyszerű tények, s igyekszem ennek megfelelően is kezelni. Persze örülök, hogy megnéztem a filmet, s díjazom is benne, amit tudok, csak hát... Azt hiszem, ez a filmtéma egy olyan magas labda volt, amit így leütni - nem volt sportszerű. |
2010-01-01 17:25.31 |
Azokhoz csatlakozom, akik a film elejét tartják csupán értékelhetőnek. A többi tömény baromság, annak viszont jó drága. |
2010-01-01 04:16.48 |
A '30-as évek profi, ám tömegfogyasztásra szánt filmipari terméke. Nem csoda, hogy a rendezőt (aki osztrák származású) Hitler a náci filmipar első számú emberének nézte ki. Ahogy ezt Lang tudomására hozták, azonnal Amerikába emigrált. |
2009-12-24 18:44.59 |
Bár az ilyen típusú film nem az én műfajom, de a képi világ megteremtése tanítani való. Ahogy 3 dimenzióban megelevenednek a képregény atmoszférája és figurái - tényleg vizuális élmény. Mintaszerű adaptáció. |
2009-12-23 04:58.04 |
Néhol kiesik a ritmusból, de nekem mégis kedvesebb film, mint a Cinema Paradiso. Még akkor is, ha számomra már túl sok ez a rengeteg filmes áthallás a Körhintától kezdve a Personáig. (Azt hiszem, a kevesebb több lett volna.) |
2009-12-22 18:40.00 |
Nagyszerű munka, nem vitás, de azért a magam részéről nem esnék túlzásokba. Az az érzésem, hogy a briliáns Bergman itt túl sokat markolt. A végkicsengés szerint ilyenkor keveset szokás fogni, ám ez sem igaz. Számomra a film leginkább egy kiváló esettanulmány marad. Sok minden ránk van bízva, s talán nem is megtalálni kellene valamit, hanem csupán keresni. Ötpercenként lehetne tanulmányokat írogatni a filmről, a végén mégsem tudunk megmukkanni sem. Aki még nem olvasta, ajánlom a korábban készült filmnovellát, hiszen Bergman mégiscsak író is. Amúgy másnak is eszébe jut a majd 35 évvel későbbi Mulholland drive? |
2009-12-22 11:42.08 |
Szeretem Jarmusch-t, de ennek a filmnek a végét szerintem elrontotta. Így aztán kárba vész a többi munka is. (Ha vége rossz, minden rossz?) |
2009-12-22 11:38.55 |
Mint Lars von Trier nagy tisztelője csak azt mondhatom: Na, ne, Lars, ez nem volt szép Tőled! |
2009-12-22 11:37.13 |
Ahogy halad előre a film, úgy fogy el az ereje, sajnos... |
2009-12-22 11:35.25 |
Régen kedveltem a Zeffirelli-filmeket, ma már számomra túlságosan teátrálisak. Ez a film is olyan, mintha operát néznék - zene nélkül. Minden megvan, ami kell, de a lényeget elhallgatja előlem: hogy közvetlenül érezhessem ezt az egészet. Leír és bemutat (abban persze mesteri), ahelyett, hogy bevonna (amit meg persze nem is akar). |
2009-12-22 11:27.52 |
Ez a téma és a feldolgozás módja nálam max. egy tízperces kísérleti film műfaja (amiket egyébként nagyon kedvelek :-). |
2009-12-22 11:18.53 |
Aki abban az illúzióban ringatja magát, hogy mi, magyarok, számítunk vagy számítani fogunk bárkinek is, az sürgősen nézze meg ezt a filmet!!!!!!!!! Egy közösségnek ki kell állnia magáért. És minél később teszi, annál nagyobb lesz az áldozat. És ne feledjük: valakinek az érdeke mindig érvényre jut. A miénk vajon úgy 100 éve miért nem? A válasz számomra egyértelmű: önmagunk miatt. "Akik nem emlékeznek a múltra, arra ítéltetnek, hogy újra átéljék azt." |
2009-12-22 11:11.21 |
Akiknek tetszett, javaslom megtisztelni szegény Caspar David Friedrich romantikus festőt inkább azzal, hogy minél több alkotását megnézik. Amúgy elnézést kérek, de nem tudom más szóval kifejezni a véleményem erről a filmről: gagyi. Mindenféle szempontból. Max. 3-4 jó mondat hangzik el benne. Sablonos, sematikus, iszonyatos giccses és unalomig sulykolt amerikai "álom". Instantsziruppal leöntve, teli tartósítószerrel, színezékkel, állományjavítóval és egyéb E-mérgekkel. Hogy a saját valóságodhoz lehetőleg minél kevesebb közöd legyen. Borzalmas. |
2009-12-20 05:03.24 |
Csodálkozom, hogy ezt a filmet nem véleményezik többen. Szeretem ezt a filmet, mert esendő. Bertolucci sokat tud az emberekről, még többet kapcsolataikról, viszonyaikról. Itt kissé sablonos figurákat sikerült összeraknia. A környezetrajz is inkább olyan, mintha turisták bizonyos célcsoportjának készítené. A történet gyakorlatilag bagatell. Ugyanakkor a részletekben hallatlan finomság, érzékenység, megéltség, és ebből fakadó életszeretet, bölcsesség és elnézés van. Olyan, mint egy jó apa, nemde? :-) |
2009-11-07 04:20.54 |
Brian élete ide, Galoggalopp oda, elnézést kérek mindenkitől, akitől kell, de nálam ez a No.1. Monty :-) |
2009-11-07 04:15.12 |
A karakterek sematikusságát illetve kidolgozatlanságát leszámítva jó film. Különösen tetszik a környezetrajz, ahogy az izlandi turistafilmeken és kiadványokon kérődző és azt fel-felböfögő bámész elé elé odalöki a valódit! Sokszor eszembe jutott Kaurismaki :-) Ha pedig már az emésztésnél tartunk, gyenge gyomrúaknak kifejezetten csak üres hassal javallom, utána úgysem lesz étvágyuk egy darabig. Pedig a nyilvánvalóan fontos szerepet kapott szagokat, bűzöket nem is érezhetjük, sajnos. És persze, jogos a kérdés: "Ha nem önmagad, akkor ki/mi vagy?" Mindez egy sírgödör mellett hangzik el: persze hogy érezni, hogy mindez Hamlet-saga. |
2009-11-07 04:01.05 |
Uraim, kedveseim! Valamennyien eszközös kondicionálás alanyai vagyunk,csak a megnyomandó pedál színét cserélgetik, mi pedig taposunk ezerrel. A lényeg, hogy K.-Európában még csak véletlenül se alakulhasson ki újra meghatározó, erős ország, nemhogy tettben, de még gondolatban sem. Ez mind a nyugati, mind a keleti nagyhatalmak érdeke legalább 100 éve. Ők maguk szervezik ide az aktuális szervezendőket, miként most nálunk pl. éppen pedálcserét hajtanak végre. Ócska és bárgyú kirakó ez az egész. Az országon belül kerek 20 éve pedig egy bizonyos gagyimagyart engedélyeznek és termelnek (ez a szó saját találmányom, elnézést kérek, ha valakit bánt vagy sért.) Fel kéne már ébredni, hogy rajtunk kívül mindenkinek ez az érdeke, s eszközeik is vannak ehhez dögivel. Nekünk mihez van eszközünk? A mi érdekeink hol és mikor képviselődnek? Nekünk tényleg Mohács kell, hogy valamennyire észhez térjünk. Ez a föld a "De hát mit lehet tenni?" emberek gyűjtő-, majd tenyészhelyévé vált. "Olyan már, mint egy menekülttábor, mindenki itt van, aki nem elég bátor." - mióta hallhatjuk ezt az időközben a Greenpeace projektvezetőjévé vált, krízistagadó egykori underground/alter idol egykori bandájától? |
2009-10-31 06:52.44 |
Nekem leverte a lécet a film. Igaz, nagyon magasan volt... |
2009-10-31 06:51.07 |
Nem akartunk hinni a szemünknek, mikor először láttuk. Hogy miért? Elég, ha ezt csak néhányan tudjuk... :-) Én mindig is szeretni fogom ezt a filmet, az biztos. Sőt: elfogult is leszek vele! |
2009-10-31 06:45.17 |
Ha nem baj, egyik kedvenc filmem (a sok százból). Lars von Trierrel együtt. |
2009-10-31 06:40.19 |
Nem rossz film, de a Ken Parkhoz vagy a Genyához képest számomra gyengébb. Amolyan Clark-szárnypróbálgatás. Persze átlagos rendezők soha az életben nem lennének képesek ilyen filmet létrehozni. |
2009-10-31 06:27.33 |
Nagy munka van benne, mégis zsengére sikerült. Mindenesetre a filmszemlére ez is elég volt. De lesz ez még jobb is! :-) Viszont a párbeszédek színvonala... hát... enyhén fogalmazva is hullámzó. |
2009-10-17 14:21.15 |
Részemről nem kétséges, hogy a valóság, a valóságunk ennél sokkal durvább. És közben tesznek róla, hogy ne válhass nemhogy hőssé, de még elfogadottá sem. De az embereket nem érdekli az igazság: mindenáron életben akarják tartani saját illúzióikat, s vakon kérődznek saját süket kérdéseiken. Pl.: de hát mit lehet/tudsz csinálni stb. Mindannyian egy eszközös kondicionálás alanyai vagyunk ebben az országban, közöttünk is megtörténnek ennél brutálisabb dolgok is. Egyébként szerintem is jó film. Ez egy olyan téma, amit ráadásul könnyű elrontani. Most nem sikerült :-) |
2008-11-14 21:52.53 |
Kormoran tud valamit. Csak azt tudom mondani, amit Jn 8,32 : Az igazság szabaddá tesz. De hogy közvetlenül a filmél is maradjunk: "Más dolog ismerni az utat, és más járni rajta." Az elsöprő többség itt semmit sem ismer, nemhogy az utat. És valljuk be: nem is kíváncsiak rá, nemhogy azon járjanak. Ha pedig meg tudtok cáfolni, az mindannyiunknak csak jó lesz :-) |
2008-11-12 05:51.35 |
Tanítani való klasszikus, árnyalatnyi sematizmusokkal. És hogy ez nem "csak" egy film, azt mára mi itt, Magyarországon is megélhettük, megélhetjük, és még intenzívebben élni is fogjuk. Kíméletlen valóságként, ahol már csak a csodának (vagyis az ember és közösségei jobbik énjének, nemességének) van esélye. Szerencsére még ezen, ebben a helyzetben és eközben is lehet és tudunk mosolyogni, nevetni. Ez is a csoda része, ha nem tévedek... |
2008-11-12 05:48.40 |
Tanítani való klasszikus, árnyalatnyi sematizmusokkal. És hogy ez nem "csak" egy film, azt mára mi itt, Magyarországon is megélhettük, megélhetjük, és még intenzívebben élni is fogjuk. Kíméletlen valóságként, ahol már csak a csodának (vagyis az ember és közösségei jobbik énjének, nemességének) van esélye. Szerencsére még ezen, ebben a helyzetben és eközben is lehet és tudunk mosolyogni, nevetni. Ez is a csoda része, ha nem tévedek... |
2008-11-12 05:36.29 |
Előre bocsátom, a filmmel kapcsolatban -néhány személyes ok miatt- elfogult vagyok. És hozzászólásom idő- és állapotközege is sok mindenben hasonlít a '68-as filmbelihez. Persze nem hinném, hogy magyarázatra szorul egy ekkora -ráadásul feloldhatatlanul ambivalens- alaptéma: ideák és a megvalósulás, -ítás az élet alapkérdéseiben (szerelem, testiség, testvéri, szülő-gyermek kapcsolat, közösségi kérdések /szándékosan nem írtam "politiká"t/. Bármelyik emberré tehet, és bármelyikben véglegesen meg lehet bukni. Hát még ezek különféle együttállásai esetén. Bertolucci nagyon is tudja, mit kell itt feszegetni. És ezt képes is kifejezni, hiszen megvannak hozzá az eszközei (mind önmagában, mind kívül). És mindez hat is. Szóval: le a kalappal, és 5 csillag... |
2008-11-12 05:22.15 |
Elszomorodtam, hogy ehhez a filmhez még senki nem írt véleményt. Hogy lehet ez? Fantasztikus Kieslowski-film, Preisner zenével, Irene Jacobbal. Hihetetlen. Legalább az Amelié-rajongókban bíztam, hogy hátha rábukkannak, ha eddig még nem ismerték. De hol vannak azok, akik az Amelié-t úgy látták, hogy ez a film már bennük él? Nem hinném, hogy egyedül lennék ezzel. Mert tudom, hogy legalább ketten vagyunk. És már mi sem együtt. |
2008-11-10 05:21.02 |
Ebben a kategóriában az általam látott filmek közül a Végzethez és A suttogóhoz méltó lehetett volna. Hogy mégis miért nem 5 csillagot adtam? Kiválóan felépített és megformált film, de sajnos a vége átlagossá hígult: vontatott és sematikus lett az addigi -mindenféle szempontból- nagyszerű megoldások és időkezelés helyett. Számomra az utolsó 15 perc -ahogy haladt előre- egyre gyengébb. Igazán kár érte, nagyon sajnálom, mint néző, magam miatt is. De hogy valójában mi is ez a film? Bárki, aki ezt olvassa, nézzen a hozzászólás dátumára: egy nap, egy hét, egy hónap, egy év, 5 év, tíz év múlva. Magyarországon írom ezeket a sorokat. Talán nem véletlenül került ez a film (igaz, késő este) műsorba. Államhatalom és következményei emberi kapcsolatokban, sorsokban. Szépség és becsület önemésztő pusztítása. Az emberhez méltó és hiteles élet, mint préda. Valójában mi áll e mögött? Valójában mi az, ami pusztít? a PÉNZ uralma. És BIRTOKOSAIé: kíméletlen, könyörtelen gyilkosok, közösség- és együttélés-ellenes módszerek tucatjaival, és erőszakszervezeteival (lásd pl. elsősorban is a média!!!!!!!!!!). Ha valaki valamikor is ezt olvassa, kérem, nézzen körül: mi veszett el, mi pusztult el csak a saját maga életének közvetlen közelében azóta, mióta látta ezt a filmet, vagy amióta ezt írtam? Mit tud arra mondani, hogy család? Hogy közösség? Hogy magyarság? Hogy nemzet? Hogy Magyarország? Hol vannak a termőföldjeink, az ivóvizünk, mindenféle szintű iskoláink, az orvosaink, az ápolónőink, kórházaink? Hol vannak a munkahelyeink? Hol van az otthonunk? Hol van generációink önfeláldozó helytállásának eredménye csak az elmúlt 60 évben? Hol vagy Te, aki ezt olvasod? Hol a valóságod? És mi az? És valóban a tiéd? Kik pofáztak és mit is az elmúlt 60 évben ebben az országban? Miközben a mi .......kal verték, verik és akarják verni a csalánt? Stb? Erre a filmre az ötödik csillagot soha nem fogom kitenni. Sem az öt-, sem a hatágút. Mivel az enyém is "csak" egy sors. És nem -talanság. Egyszerűen el kellett volna számoltatni a hatalom pozícióban ülőit, a hatalomgyakorlókat: nem leszámolni egymással és magunkkal. Nem erről szól a film, kedves hozzászólás-olvasó? Ha még értesz egyáltalán magyar nyelven (vagyis minimum olvasol és írsz). |