Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Legendás állatok és megfigyelésük - HBO3, 07:35 |
Vissza a jövőbe - RTL, 07:45 |
Érvek és életek - Filmbox Premium, 07:55 |
Egy cowboy karácsonyra - Mozi Klub, 08:10 |
Karácsony szelleme - Max4, 08:40 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Clancy Brown (66) |
Robert Duvall (94) |
Diane Keaton (79) |
Vinnie Jones (60) |
Shea Whigham (56) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Elmentek otthonról |
Melissa O'Neil |
2010-07-31 06:01.10 |
Tízezer nap
Molnár Tibor Bűrös Gyöngyi |
2010-07-31 05:57.24 |
Tessék radírozni!
:-) |
2010-07-31 05:56.38 |
Tessék színezni!
:-) |
2010-07-31 05:45.34 |
Az élet úgy hozta, hogy nem véletlenül láttam éppen most ezt a nagyon korai (talán a 3.) Bergman-filmet. Egyébként semmi különös. Összességében kb. olyan színvonalat hozott össze, mint a mostanság agyonsztárolt (sznobzabált) rendezők. Határozottan érezni, hogy valami motoszkál, de hogy a továbbiakban piaci szereplő lesz belőle vagy Mester - az majd eldől. Mindenesetre mindkettőhöz megvannak az eszközei. Képessége és tehetsége az utóbbihoz is. Szerencsére életünk hűséges mozgatója -választásaink- minden alapkérdésre szinte azonnali választ ad. Ezért maradnak a ha-val kezdődő mondatok -visszamenőleg- puszta spekulációk. A ha-nak csak a jövőre vonatkozóan van alkotóereje és így léttartalma. Na, puff neki, ezt aztán én is jól összehoztam :-) |
2010-07-29 20:17.31 |
Házi feladat: tessék minél több kisgyermeknek megmutatni ezt a lenyűgöző filmet! |
2010-07-28 05:58.50 |
Mi mást mondhatnék, csatlakozom: műfajában ugyanúgy klasszikus remekmű, mint a Keresztapa. Professzionális munka. |
2010-07-28 05:41.57 |
Szívesen néztem. Pedig itt aztán a ránk súlykolt sztereotipiákon kívül semmi sem történik + a karakterek olyan egysíkúak, hogy az néhol már fáj - vagyis helyben vagyunk. Tetszett a film fegyelmezettsége, egyszerűsége, és külön örültem a nagyrészt kiváló párbeszédeknek. Hogy mégis miért marad az egész provinciális (vagy ez így már dicséret)? Talán azért, mert ha látta az ember, "és akkor mi van?" |
2010-07-26 21:13.59 |
Cotillard Piaf-alakítása szuggesztív, zsigerből sugárzó. Amikor kell, vérbuta, s amikor eljön néhány olyan pillanat, mindent tud, amit ember tudhat. Tetszett a filmben az alázat: nem óriásit akart dobni, hanem mindent alávetett annak, hogy megmutathasson egy hatalmas, tragikus sorsot. Nem a film, hanem Edith Piaf marad meg bennünk - ez talán a legnagyobb eredmény, amit ebben a műfajban -és színésznőként- el lehet érni. |
2010-07-13 05:09.15 |
Aranyos film. Bár néhol kissé szájbarágós vagy éppen erőltetetten kedves (mint a macska, amikor huszonnyolcadszor is a lábadhoz dörgölődik). Viszont nekem Baer kevés ehhez a figurához. Persze lehet, hogy tudatosan választották - éppen emiatt. A kamerakezelés és a vágás sokat javít az összképen. |
2010-07-01 04:06.56 |
Kedves, aranyos film, de kissé gügyére sikerült. A káromkodások pl. elég hamar idegesítőek lesznek: a jellem- és helyzetszatíra eszköze helyett folyamatos pótszer - talán az ötlettelenségre. Egyébként is túl sok a Kusturica-sablon, klisé. Mindezek ellenére szívesen néztem :-) |
2010-06-27 07:03.20 |
Örömmel olvastam Gyermeklakóbizottság sorait. Dégi István makói (csakúgy, mint Páger Antal). Amikor ifista voltam, rendszeresen lejárt az edzéseinkre, és jött velünk a meccseinkre. Úgy mondták akkor: már kitiltották Bp-ről. Józanul ritkán láttuk, de mindig hihetetlen empátia, érdeklődés és tisztelet sugárzott belőle. Nagyon kedveltük. Nem csak mint színészt, hanem mint embert is. Az unokaöccse, Laci, a csapatunk tagja volt, balbekk. |
2010-06-26 20:07.45 |
Ambivalens érzéseim vannak a filmmel kapcsolatban. A téma hatalmas, ám a megvalósítás eléggé sematikus: olcsó és gyors fogyasztásra készült. Arról nem is beszélve, hogy igen erősen propaganda-szagú. |
2010-06-26 19:58.41 |
A film fantasztikus: óriási párbeszédek, monológok és csöndek, több szemeszterrel felérő képírói munka, szuggesztív zene, egyszerre naturalisztikus és szürreális képi-hangulati világ, iszonyatos (és valós) emberi, családi és közösségi sorsok stb., stb. Nem csodálom, hogy 1967-ben Cannes-ban elnyerte a legjobb rendezés díját. Ha most neveznék, szerintem most is így lenne. |
2010-04-21 06:11.33 |
Tanítani való vígjáték. Azt hiszem, ezzel mindent elmondtam. |
2010-04-16 06:29.05 |
A dokumentarista jellegű vagy hangulatú részek tetszettek, a többi még a saját korában is eléggé sablonos, modoros, helyenként konvencionális, a párbeszédek pedig egyenesen rettenetesek (magyar szinkronnal láttam). Viszont szerintem a karakterek megválasztása és néhány beállítás nagyon jól sikerült. Mindenféle szempontból fényévnyire elmarad Menzel gyakorlatilag ugyanekkor készült Szigorúan ellenőrzött vonatától. |
2010-04-14 20:49.26 |
Ugyan mit lehetne írni a J.-P. Jeunet-filmekről? Látni kell valamennyit! Egyik jobb/szebb mint a másik. Szuggesztív képi világ, kifejező, szeretni való karakterek és gesztusok, kedves, meleg, emberi, soha nem felejthető környezet, tárgyak, hangulatok, apróságok garmada stb., stb. Sokkal szegényebbek lennénk nélküle. Legendává színezi a hétköznapjainkat. |
2010-04-14 20:36.43 |
Utoljára kb. 20 éve láttam, most is megnéztem. Lenyűgöző. Elmondhatatlan, mi minden van ebben a filmben. Talán Weöres Sándor gondolata bevezet ebbe a világba (is): "Alattad a Föld, fölötted az Ég, Benned a létra." Jankovics Marcell igazi képíró. Méltó ajándék mindannyiunknak a Petőfi születése utáni 150. évből. |
2010-04-06 06:34.59 |
Nem tudom, ki tudja, ki nem, de A pillangó és az Amelié ugyanabban az évben készültek (2001) :-) Ugyanaz a főszereplő, ugyanaz a téma, ugyanaz a hangulat stb., stb. Nagyon érdekes, nem? Furcsa. Strange vagy mifene. Amolyan ikerfilmek. Mindkettő gyönyörű. Finom, érzékeny, emberi. A Papillon jóval életközelibb, ettől meseszerű. Az Amelié jóval meseszerűbb, ettől életközeli. Szóval: nekünk valók :-) |
2010-04-05 19:04.50 |
Kissé kiszámítható, sablonos, didaktikus. A történet fordulópontjai szinte előre borítékolhatók, miként a karakterek is. Persze más rendezők örömmel elfogadnák életük fő művének :-) |
2010-03-18 05:15.19 |
Bár voltak igen jó részei, összességében nálam átlagosat futott. Nem szeretem, ha valaki nem látja a valóságos, hétköznapi életek és történések brutális és végzetes drámáit, hanem helyette kitalál valami "retteneteset", és még abban is hatásvadászkodik. A regényt nem olvastam, gondolom, jobb. Akinek ez tetszett vagy nem tetszett, javaslom, nézze meg A kísérlet c. filmet (ha még nem látta). |
2010-03-18 05:04.00 |
Reménytelen, elbukott élet reménytelen, elbukó (bár hősiesnek látszó) "megoldása". Nem rossz téma, és végül is a film sem lett az. Ugyanakkor filmként távol áll a hasonló Tánc a sötétben (Lars von Trier) nagyszerűségétől és felejthetetlenségétől. De mégis van valami közös bennük. Jarmusch Halott embere is azonnal az ember eszébe jut, szerintem J. Deppnek is... Nem csodálom, hogy ez a film szinte semmi érdemleges visszhangot nem váltott ki: nem tömegfogyasztásra készült, és nem is művészfilm. Így aztán a senkiföldjére került, mint ahogy hőse is. Szerintem azért érdemes megnézni, aki még nem látta. |
2010-03-18 04:56.10 |
A magam részéről többet vártam. Amolyan vizsgafilm szint, annak viszont jó. Ezért is adtam 4 csillagot. Kicsit furcsa, hogy ez Cannes-ban fődíjas volt (milyen lehetett akkor a többi), de ez nem olyan fontos. A 2 fiatal főszereplő színész játéka figyelemre méltó, különösen a fiúé. Igazán megnézhetnék és véleményezhetnék többen ezt a filmet :-( |
2010-03-14 18:43.43 |
Részleteiben többségében nagyszerűen kidolgozott, helyenként mesteri, összességében azonban mégiscsak átlagosra sikerült. Bár nem eredetiben néztem, a párbeszédek és azok ritmusa szintén változó. Ha lenne ilyen osztályzat itt, nálam ez 3,5-et ér. |
2010-01-26 17:29.06 |
Három csillagot adtam a filmre, mert előtte többször is olvastam Baricco eredetijét, s az maradt bennem. Lehet, hogy igazságtalan voltam, de a kisregény klasszisokkal jobb. Kezdve ott, hogy ez a Michael Pitt ehhez nagyon kevés. De nem is bántom a filmet, mert nagy merészség volt ehhez a témához és történethez hozzányúlni. És aki filmen látja először, megérdemli, hogy tetsszék neki, s nekikezdjen a könyvnek is. Nem fog csalódni... |
2010-01-26 12:46.18 |
No, ez az a film, amire felesleges az idejét vesztegetni az embernek. Az alaphelyzet sorsszerűsége és a dvd (A boldogság íze) borítóján felsorolt 4 díj miatt néztem meg. Nyugodtan állíthatom, hogy minden elemében és ízében (a magyar szinkront is beleértve) rém gyenge film. Egyetlen valamirevalóan felépített helyzetének egyetlen valamirevaló mondata: "Mindjárt elhányom magam." Részemről tévedés volt, hogy megnéztem. |
2010-01-16 07:53.44 |
Sportolót színészként szinte lehetetlen minden szempontból hitelesen és maradandóan megformálni. Gondolom, kitalálható, hogy a szintét egyedül Hilary Swank miatt használom. Iszonyat, amennyire és ahogy ott van. Persze másképp meg minek csinálná? Nálam a film azért nem 5 csillag, mert kissé azért fel lett habosítva. Én pedig nem a tusfürdőt, hanem a 100 %-os illóolajakat szeretem :-) De én már így maradok... Nagyszerű film, nagy bajnokhoz méltó alakítással. |
2010-01-13 20:31.17 |
Jó film, nem vitás, de a Végzet vagy a Keserű méz nálam simán veri. Aki ezt a filmet szereti, utóbbi kettőt feltétlenül ajánlom a számára! Akiknek pedig tetszett a zene, nekik külön amiatt is javaslom a Végzetet! (És általában Zbigniew Preisner filmzenéit.) Vagy éppen az Estét, mert ott pedig ugyanaz a zeneszerző, mint itt. |
2010-01-13 10:37.23 |
Úgy látom, ez a műfaj nem különösebben népszerű itt. Pedig szerintem igen sokat lehet belőle tanulni! Mindenesetre számomra ez sorozat gyengébb, mint párja, a 10 perc trombita. Persze elég nehéz röviden és egyben nyilatkozni az összes filmről, így adja magát, hogy talán állítsunk fel rangsort. De igazából nem tudok. Nálam 1. Figgis. Összességében tetszett Bertoluccié is. Schlöndorff elmegy. De a többieké számomra csalódás. |
2010-01-13 10:31.32 |
Úgy látom, ez a műfaj nem különösebben népszerű itt. Pedig szerintem igen sokat lehet belőle tanulni! Persze elég nehéz röviden és egyben nyilatkozni mind a 7 filmről, így adja magát, hogy talán állítsunk fel rangsort. Részemről egyértelműen Jarmusch viszi el a pálmát! 2. helyen nálam az Életvonal, bronzérmes pedig Wenders vagy Herzog, ahogy tetszik. |
2010-01-03 19:53.27 |
Kedvelem a Kim-Ki-Duk filmeket, de számomra ez bizony csak átlagosra sikerült. Mintha a téma túl nagy falatnak tűnne: talán korán nyúlt hozzá a rendező. Erőtlen, szájbarágós, kissé mesterkélt és eufemisztikus. Olyan érzésem volt, mintha rajzfilmet néztem volna. Tinimesévé vált gyermekprostitúció. |