Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Escobar - Az elveszett éden (DVD) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Karácsony Biltmore-ban - Izaura TV, 22:30 |
24 - A szabadulás - Viasat3, 22:40 |
Nejem, nőm, csajom - Magyar Mozi TV, 23:05 |
Kinyírni a világot - Filmbox Premium, 23:20 |
John Wick - 2. felvonás - Mozi+, 23:25 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Sissy Spacek (75) |
CCH Pounder (72) |
Hanna Schygulla (81) |
Jeremy Strong (46) |
Jasmin Gerat (46) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Titkok hálójában |
Alan North |
2011-03-22 15:47.05 |
Mit nem sokat? :D |
2011-03-22 15:33.47 |
Épp ezért nem próbálom elhinni azt, hogy pont a Te hozzászólásaid nem azok a netszemetek ami korábban emlegetve volt. Fórumon megaszondani bárkiről hogy milyen, az könnyű mint az 1x1. A szekták kereskedelmi célra bocsátott vásári mutatványa (egy kampányfilm) persze megvilágosodást hord magában - és neadj Isten zöldek leszünk ha nem vesszük be azonnal. Bár ez még nem probléma - elvégre az is tudatlanság ha valaki az arrogáns ítélkezőnek azonosít be.
Nem a film szándékát bírálom. Ha valaki/valami arra törekszik, hogy bebizonyítsa: a világ, az anyag, a szabályok, az élet, a szeretet nem csak egy véletlen botlás, és egy bonyolult káoszelmélet eredménye, akkor annak én is örülök. De a kontextus nem mindegy. A tudomány reinterpretálása túlmisztifikálás céljából szintén nem mindegy. [link] [link] [link] [link] [link] [link] [link] [link] [link] Én inkább elfelejtem a filmet és élek a MOST-nak. Majd ha lesz egy relatíve elfogadott egzakt magyarázat egy hasonló teóriára, amit mondjuk Mari nénitől a CERN-en át a NASA-ig nyomatékosítottan elfogadnak, akkor tapsolok. De parasztvakításokból nem kérek. Még ha a szándékuk nemesnek tűnik, akkor sem. Ennél sokkal hasznosabb pszichológiai motivációs előadásokat is lehet találni és alkalmazni, vitatott tudományos túldimenziónálásoktól mentesen. |
2011-03-21 22:49.47 |
Végigböngésztem az egész blogot. Nagyon csúcs. Csak így tovább. :D |
2011-03-21 20:13.45 |
Nem vagyok tudós, de bunkó sem ahhoz eléggé, hogy meggyőződésemig gyakoroljam a gondolkodást, mondjuk azzal, hogy tudomást szerzek arról, hogy honnan a túróból erednek a filmet támadó ellenérvek. Túlságosan sok vélemény érkezett arról, hogy a film mennyire destruktív és félrevezető (nem habókos ácsoktól). Így ennek tűkrében a javaslatodat nem szívesen tartom többre mint egy önelégült valaki ripacs iróniájánál. De én kérek elnézést, ha a Filmkatalógus egyik fórumozója tudományos meggyőződései a filmet alátámasztólag sérthetetlen univerzális igazságok - nem mintha számítana. |
2011-03-21 19:07.53 |
Mindkettő - már előre sejthetően - nagyon esélyes lesz tuti. Mondjuk, hogy a Sötét Lovag elvérzett anno a Benjamin Button ellen, az azért érdekes - bár a BB motion capture performanceja sem utolsó. |
2011-03-21 18:59.13 |
Ez így van. Mondjuk mikor még az volt az álláspont, hogy nem rendez, csak ügyvezető producerként tevékenykedne, úgy legjobb ötletként Del Toro-t én is ünnepeltem. De a huzavona ürömében öröm volt, hogy mégis Jackson landolt a direktori székben. Ennél jobban sosem alakulhatott volna. |
2011-03-21 18:55.22 |
Úgy érzem sikerülni fog neki. |
2011-03-21 18:42.07 |
A Hobbit két "b". És a Gyűrű Szövetsége filmnél már van egy topic, ami erről szól. |
2011-03-21 18:14.59 |
Eeeezzz... Szopacs.... |
2011-03-21 17:42.50 |
:D Még két Hobbit film, és elfogy Mr. Jackson. :D |
2011-03-21 11:54.35 |
Én is ebben reménykedek. :D |
2011-03-21 11:48.53 |
Darabont meg rendezőket is toboroz. Olyan környezetben akar dolgozni a második évadra, ami neki a legkellemesebb, és összességében a legprofibb. Hamarosan neveket is emlegetni fognak (legalábbis konkrétumokat még nem olvastam - lehet meglepetések is lesznek majd). |
2011-03-21 11:47.27 |
LOL. :D |
2011-03-20 23:30.19 |
Ez nagyon jó. Csendül a Jitterbag és lezüllik az egész pecó. Telitalálat.
Amúgy sorozatjunkie vagyok magam is, mellesleg referenciaéhes. Ez most betalált. Amint úgy alakul, nekikezdek. :D Köszi. |
2011-03-20 23:20.58 |
Már azelőtt is ismert filmes volt. Debütfilmje az újonc filmesek etalonja. Az Elefántember szintén kimagasló film lett, ami népszerűsítette őt. A Dűne bár nem lett Star Wars, sokaknak kult film. A Twin Peaks csak ezután jött. A Mulholland meg sokak szerint (nem csak rajongói, hanem csak simán empatikus követői, és a szakma szerint is) az életműve, már ami saját ars poetica-ját illeti. Rajongói nélkül is egy neomodern korszakalkotó film.
Ha csak a hirtelen népszerűsége miatt lenne híres valaki, akkor az is igazságtalanul hangzana az, ahogyan sok cinikus fogalmazott: Aronofsky a művészieskedő, hatásvadász rendező első anyagis sikerével, a Black Swan-al lett valaki. Pedig nem igaz, még akkor sem, ha valakit hidegen hagy, hogy Aronofsky értékes filmeket készít, és készített nem egyet korábban is. |
2011-03-20 23:14.42 |
Mondjuk a két ajénlott sem garantált, hogy akkora hatással lesz, mint a Mulholland, avagy a topicjában emleggetett újkeletű szóval élve: nem akkora mindrape, de mindenképp hihetetlen rafináltak, és természetesen operál bennük a Lynch hangulat. |
2011-03-20 23:11.04 |
Akkor pótold ám. :D |
2011-03-20 23:05.47 |
Mindenképp a Lost Highway-t és a Blue Velvet-et ajánlom. A Mulholland Dr. filmmel együttesen képezik Lynch álomtrilógiáját, ami három különböző értelmezése a tudatalattinak és az elemi, kozmikus, és dacolható félelmeknek. Körön kívül meg a Radírfej is érdekes, főleg hangulatfilm, de pl a szürrealista művei közt az Inland Empire már nálam is túlkapsának minősül. Az egyetlen filmje, ami tényleg "köztudottan" értelmezhetetlen. |
2011-03-20 23:02.41 |
Így már más. Azt hittem valami motivációs csomag lesz. :D |
2011-03-20 23:01.59 |
Mert Aronofsky a konszenzusra törekszik, olajozottabban koomunikál a közönséggel - és kelt hatást (mondjuk ez a Twin Peaks-nél is adott volt, Lynch eppúgy közönségkedvenc művész volt, mint most amilyen Aronofsky). A többség és a szűk körök közti ellentétek meg nem sokat magyaráznak, főleg nem a szórakoztatóiparban vagy a művészetben. Sokan a popcornfilmeket preferálják, épp elegen, hogy egymás mellett érveljenek, de meggyőzés szintjéig ők sem érnek, mindegy hányszor esedékes az a nagy egyetértés. Így Lynch sem lesz rosszabba attól, hogy hányan értenek egyet abban, hogy nem érthető, és értékelhetetlen, vagy átérezhetetlen a munkája. |
2011-03-20 22:52.22 |
És ez lenne a nagy indok, hogy keresztüllépjünk rajta? Vagy miért fontos ez? |
2011-03-20 22:27.36 |
Ez így van. Többnyire a filmtörténelem diktál némi objektív mérvadást, amit bagatell lenne elvitatni, mint, mondjuk hogy Kubrick műfajújító, Lynch a szürreális feszültség és szimbolizmus reinventora, vagy Aronofsky az absztrakt egyik visszavezetője a mainstream-be - de persze ezek sem egzakt, számítható jelenségek, így nem vonatkozik rájuk eredménytáblázat. Csak magánvélemény szintjén - de nálam épp az sem határozott. :D |
2011-03-20 22:19.43 |
Cameron is ott van (főleg az Aliens miatt). De az ilyesmit sosem lehet a teljesség igényével felsorolni. |
2011-03-20 22:17.35 |
Mármint toplistában és rangsorban nem vagyok biztos.
És folyton leírom azt a béna igazándiból szót. |
2011-03-20 22:15.41 |
Igazándiból erre nem tudom már a választ. A lényeg, hogy összesítésben a kedvencek között van Lynch, Kubrick, és sok más mellett. |
2011-03-20 22:13.30 |
Sokak szerint meg Aronofsky-nak kellene 10x, hogy legyen egy Mulholland Drive-ja, vagy egy Twin Peaks-e. Ez a szubjektivizmus. Csupa túlzás. :D |
2011-03-20 22:12.25 |
Nem sértessz meg, a Te véleményed. Nálam Aronofsky akkor lesz egyenértékű művész Lynch-el, ha képes lesz kifőzni és megtartani totális Indy spirit stílusát (legalább 3 évtizedig), fest, zenét szerez, és életfilozófiát, lélekszemléletet sugároz, nem csak érzelmeket. De amit legjobban szeretnék Aronofsky-tól, egy olyan fogalmat, amit a Lynch hangulat jelent a filmtörténetbe - azúttal persze a sajátját. És természetesen szurkolok neki. |
2011-03-20 21:50.57 |
Lynch egy művész. Bár néha az örült művész. Filmjeiben épp akkora esztétikai érték van, mint bármelyik másik rendezőjében - sokak szerint még több, mindamellett, hogy filmjei már szinte nem is filmek, hanem valami túlvilági neointellektuális rubikkockák. Ráadásul Aronofskyra is hatást gyakorolt. Rajtuk kívül ritka az aki ilyen absztrakt módon vállalják a szürrealizmust, a félelem költészetét a lélektanban. A nagyágyúk közül talán még von Trier hozható a sorba. Az igazi elmebetegség szerint a hollywoodi popcorn filmek infantilis kliséiben keresendőek, nem a független kuriózumokban, mint amilyen Lynch, akit sokan csak azért bélyegeznek meg, mert a tudatalattiban bolyong, és nem a realitásban. |
2011-03-20 15:10.43 |
Tényleg. :D Jogos. :D |
2011-03-19 22:21.16 |
Hasonlóképp voltam én is. Felkészületlenségemben anno én sem tudtam hova tenni az egészet, de a második esély után topfavorit film lett, kolosszális mindfuck-al. Ráadásul kezdett némi elképzelésem kialakulni arról, hogy mi is lehet a film magyarázata. De ez a jéghegy csúcsa. Minden újbóli megtekintés után más teóriát csikar ki belőlem. Változó perspektívákból a film mindig más-más hatást ér el. A Mulholland esetében a repete megújulást is jelenthet, ha eléggé szeretjük, és kissé megszállottan vizsgáljuk minden mozzanatát. Hadd szugeráljon.
Ha hiszed, hogy nem fogsz beleőrülni a film hűhójába, és lenne kedved mélyreható elemzések nyomán feltérképezni, hogy mit képes nyújtani ez a film, akkor ajánlom az alábbi (magyar nyelven eddig a legprofibb) analízist elolvasni: [link] |