Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Megjött Apuci 2. - TV2, 05:55 |
Mama pici fia - TLC, 06:00 |
Valerian és az ezer bolygó városa - RTL Három, 06:20 |
Karácsonyi találkozás - Film4, 06:20 |
Ikrek - SuperTV2, 06:55 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
John Lynch (63) |
Gryllus Dorka (52) |
Jared Leto (53) |
Temuera Morrison (64) |
Kit Harington (38) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
2022-es választás |
Mit hallgatsz most? |
Filmkeresés rövid tartalom alapján |
Jákob rabbi kalandjai - Vélemények |
Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Vonzások |
Matthew Goode |
2011-03-18 20:00.25 |
Micsoda gyöngyszemek. :D A Plan 9-t már láttam, de a többibe lehet beledöglenék. :D |
2011-03-18 19:16.53 |
Jaja tudom. :D Agytröszt lehetett, amint az atesita a spiritualizmusról stb.-ről faggat, éjjel 3-kor. :D |
2011-03-18 19:10.05 |
Főleg azok után, hogy maga Kubrick is túlstresszelte magát miatta, de valamitől mégis megérte neki, hogy terror keretében instruálja. Bár nálam megmarad a film kerek 5-nek, Duvall tényleg nyolcas a bicikli kerekében. :D |
2011-03-18 18:46.44 |
Mindent bele. És szívesen. :D |
2011-03-18 18:02.32 |
Hát igen, könnyű valakinek a próblémáját annyival elintézni, hogy az illető barom. :D |
2011-03-18 17:40.29 |
Szóval ha a ló ledobja a lovagot, hülye ha hibáin tanulva újra megpróbál felülni rá? Amúgy a sors az utcán is utolérhet, Ikarus, villinger, rákos daganat, infarktus meg tsunami formájában is (régió szerint változó, hogy mi teheti tönkre automatice a család szent békéjét), nem kell hozzá baromnak lenni. Különben ezzel az erővel mindenki barom, ha vállalja önmagát az áletben, ami köztudottan csupa veszély, és nem kérhetünk mindenért pótlékot, és nem tehetjük magunkat kiváltságossá ellene - még azzal sem, hogy ülünk a seggünkön. Amúgy Ralston az amputációja után egy lavinát is túlélt. Ez a sportnak a velejárója. Sok hegymászó veszett oda, vagy adta kezét és lábát a szenvedélyének. Reaktorkarbantartók meg szerződéssel írják alá kérelmüket egyre valószínűbb pajzsmirigyrákjukat. Bizonyára barmok mind. Mi pedig túl empatikusak ha csodáljuk is esetüknek a hasznos tanulságát. |
2011-03-18 00:31.53 |
"Bloody" Hell... XD |
2011-03-17 19:08.25 |
Nem tudom mit gondolhattak. Lehet a koncepció nem tetszett nekik. Pedig ha jól hallottam az is valami neonoir lett volna kis ekete humorral. |
2011-03-17 18:55.48 |
Az igen, az legalább leforgott, és premierre kész. De a továbbiakban lassan meghiusulnak a tervei.
De állítólag a Mute-ból képregény lesz, így Jones követőit nem fosztják meg a történettől. Sőt, ha a képregény sikeres lesz, azzal a filmet is meg lehet még lobbyzni később. |
2011-03-17 18:51.55 |
Hát félek a FOX jelenidejű jópofizása sem lesz tartós, és az egész végkimenetele az lesz, hogy egy bábrendezőt tesznek a helyére. |
2011-03-17 18:50.43 |
Duncan Jones, nem kapott támogatást a Mute-hoz. Na tessék. Bár ez off, de ugyanaz a csónak. |
2011-03-17 18:48.07 |
Amúgy minden jó előjelű, potenciális filmterv zsinorban hal el. Del Toro nem hoz Lovecraft-ot, Aronofsky a korábbi lelkesedések ellenére is elhatárolódik filmtervétől... :( Saaaad. És még van példa, csak nem jut eszembe. Az elmult hónapokban nem először kapok a fejemhez: "Na neee. Mér kell minde jóút elcsesszerinteni, hallodé tejóska?" XD |
2011-03-17 18:44.14 |
Kicsit sajnálom is a dolgot, mert eddig nagyon felgerjesztette a kíváncsiságomat, hogy miként rendezne akciót, és milyen elképzelései vannak a karakterről. De lehet, hogy ezzel majd visszazökken a szerzőibb filmekhez. Már a Machine Man még mindig tervben van - tudtommal - ami még mindig a popcorn felé vonja a rendezőt. De hogy dobja a Wolverine-t, más drogfilmje felett producerkedik, és semmi hír hogy közös projektjük Arriagaval hol tart az nekem nem tetszik. Persze ok, család, ezért plusz pont, de bár ne lassítana. Pont most ne. |
2011-03-17 18:37.26 |
Dóóó |
2011-03-17 15:19.47 |
Már korábban is írtam, hogy világos az állaspontod. Én csak közöltem a kontextust, amiben a film készült, és amiben nemzetközileg is szeretik (tapasztalt veterán operajárók, balettmesterek, és gyakorlók a világ minden részéről). - de ennek tűkrében sem bírálná senki, ha netán egy közülük több évtizedes élményei és tapasztalata nyomán nem térdel meg előtte. Az orrrmonológ gyakorlóit pedig ignoráld. Ameddig nincs személyeskedés, vulgáris hadviselés, meg gyűlölködés addig működik a topic funkcója, és a mailmagáncímlaksértés gondolata is fölösleges. - szerintem.
Triviális? Liberetto? Erőltetett? Nem H2O alatti? Ez van... |
2011-03-16 18:20.05 |
Erről Szamuráj egy másik Aronofsky flm topicjában írt közvetítése jut eszembe az empatikus viszonyulásról. :D Van aki nem a rendező kontextusában szemlél. |
2011-03-16 18:01.27 |
Igen, és világos is volt, csak gondoltam részletezem az általam, és mások által is feldobott észrevételeket. |
2011-03-16 15:39.14 |
Itt az újraértelmezés abban merül ki, hogy Leroy összevonja a két Hattyút, és Ninától várja el mindkettő megelevenítését. De összességében az egész film inkább a művész és a művészete, valamint a megszállottságának reinterpretációja (ezúttal valószínüleg Aronofsky ars poeticája is - amit lehetett volna balettól függetlenül is megalkotni. A külső elvárások és az megfelelési kényszer egyensúlya/egyensúlytalansága sok filmjében feltűnik). Az antihappyend-et pedig úgy érzem aképpen kell érteni, ahogyan a rendező kisakkozta az egész történetet a pszichológiai thriller szintjén. Az ingerszegény környezetben nevelkedett Nina a maga frigid módján automatice hordozza a Fehér Hattyú mozgáskultúráját. De a Fekete számára egy destruktív alteregóként lett értelmezve, így a történetének végkimenetele valahogy egy determinált állapot. A labilis, diszasszociatív személyiség zavar, valamint a tökéletesnek való megfelelési kényszer végeredménye az antyhappyend, aminek összessége szerint Nina saját élete árán vásárolta meg a tökéletességet (legalábbis neki az volt - újjongó közönsége és munkatársai reakciójiból mérve a külső szemlélőnek sem kellett panaszkodnia), ami annyit tesz, hogy Fekete alteregója aképp vetközte le magáról a frigid jellemet, hogy azt folyamatosan emésztette, majd megsemmisítette. (ezt nevezik Aronofsky-s mélységnek: ha ez a filmje nem is annyira komplex, mint a költői Forrás, felszíni kiszámíthatósága alatt megannyi zavarba ejtő, értelmezésre szomjas, titokzatos, ellentmondásos pillanat vár, hogy elvezesse a nézőt a katarzishoz - ami nálad lehet épp elmaradt). |
2011-03-16 05:37.37 |
Bár ha úgy vesszük, nem feltétlen újkeletű jelenség az a kuriózum amit írtam. Elvégre Passolini sem a prűdségével vonult be a filmtörténelembe. :P |
2011-03-16 05:26.42 |
Na nálam pont fordítva van. Bár a színház előtt mély tiszteletem, még hiányos ismereteim ellenére is, - a filmen történő, szinte korlátlan képi megjelenítés áll hozzám a legközelebb.
Az biztos, hogy ennek a filmnek is megvan az a bizonyos nyomasztó, vagy ha úgy tetszik elborzasztó (néha ezzel kicsit túlzó - lásd hattyú lábak) tulajdonsága, de ahhoz képest mára az inkerküszöb mennyire elfejlődött, ez még minimum. Frissebb felhozatalból például von Trier Antikrisztusa egy kolosszális "elborzasztás" ehhez képest. Főleg, ha úgy vesszük, ebben a filmben a sötétség a megszállottságból, és a személyiségzavarból ered. De van, amikor az elemi félelem bolydul meg, és olyankor átlépik a hatáskeltés minden határát. A naturalizmus tombol, a szürreális riogatás már maga a rémálom, az intim szférákba való betolakodást meg már csak pornográfiának lehet igazságosan címkézni. Bár erről sokakkal sokféleképp lehetne vitázni. Amúgy meg gondolom nem véletlen, hogy nem feltétlen francia kifejezéseket használtak. Bár sokat nem értek a balett történetéhez, főleg nem régiók szerint véve, de egy korábban olvasott leírás alapján a new york-i egyletek éppoly elfogultak eme művészeti ág honosításával. Így érthető hogy saját kifejezéseket használnak, sőt - ahogyan a film is mutatja - gyakran újraértelmeznek klasszikus darabokat. |
2011-03-15 23:31.38 |
Igazándiból nem olyan rossz, ahhoz képest, hogy Strause fivérekről többnyire mire is szokás asszociálni. Bár az egész játékidő alatt olyan érzésem volt, mintha a FOX legújabb televíziós sci-fi agymenésének a pilot-ját néztem volna, amit aztán értelemszerűen nem rendeltek be évadra, pedig a gyorsan fogyatkozó karakterek a célnak megfelelően még elevenek is voltak. De háttértörténetük a zúzda alatt úgyis céltalanul elpárolog, és a végkifejletnél be kell érni egy sci-fi epic-warrior coolstuff megatransformation punchmachine gigacombóval - ha már a tesók effektesek, akkor adjuk meg a módját tokkal, vonóval, poligonnal és pixellel (ne higyje senki, hogy megvetem a CGI-t :P).
Nem karcol akkorát, de vállalható - egyszer legalábbis mindenképp. Másodjára meg nagy valószínűséggel az egészet újra lehet nézni majd Battle Los Angeles címen is. XDXDXD (ezt se komolyan). |
2011-03-15 18:39.36 |
És még ki tudja miről nem tudunk - és talán úgy a jó. :D |
2011-03-15 18:09.02 |
Csak annyira amennyire a bangaldeshi King Kong is annak minősül (a nevedtől teljesen függetlenül). :D Avagy Isten hátamögötti hiperamatőr (de hollywoodot lelkesen majmoló) filmesek vannak Mongóliában is. Sosem lehet tudni mikor ér küszöbre az ő Batman filmjük. :D De remélem csak potyára vagyok vészmadár. .D |
2011-03-15 18:04.06 |
Vigyázz miket beszélsz! A Bangladesh-i King Kong után már semmi sem szent. :D |
2011-03-15 17:24.00 |
Az biztos, hogy meglepő mód sokakat elvarázsolt. Volt pláza, ahol tapsot is kapott. Nem beszélve balettegyletekről, akik pozitív kisugárzásukat nem győzték iránta. Ami a mai szocializálódási irányvonalakat illeti, a Fekete Hattyú sikere egy kis utópiára ad fántáziálkodást: a közönség szereti a felnőtt filmeket, és a látványfilmek tűkrében most már a művészi önvallomások, és precíziós kuriózumok is anyagi sikert halmoznak. A ponyvák már nem dicsőülnek úgy (persze kivételek mindig lesznek).
Bár azt meg kell vallani a Hattyúban is van némi fedés. Kapásból például a mára már megszokott eljárásnak tartott Kelet Ázsiai horror műfaji eljárásaira, a szürreális riogatásra. |
2011-03-15 17:02.50 |
*élő emberekbe beültetett |
2011-03-15 17:02.17 |
A Marionette című epizód ritka beteg egy elgondolás volt. :D
Aki még nem látta spoileres lehet: Újraalkotni egy hajdanán balettező lány holttestét - aki mellesleg szervdonor lévén elajándékozta majdnem minden második szervét (szóval a modern Frankeinstein visszalopkodta az élő emberekből a beültetett szerveket), hogy aztán egy mechanikus szerkezet segítségével utoljára táncot lejthessen... Nem semmi... XD |
2011-03-15 16:39.43 |
"kor nézettsége"?
Úgy érted korod, és annak függvényében tapasztalatod okán nem vonatkozási szint? |
2011-03-15 16:18.54 |
Egy Aronofsky filmben Bergman-i mélység? Bár persze nem olyan bizarr, mintha fordítva feltételeznénk, vagy követelnénk. Az régen rossz, ha mindenki kedvencének mélységét követeli meg mindenen. De ez csak egy gondolat. Kioktatási szándék nincs, illetve csak egy irányban: igen a színésznő lába táncolt. Több hónapos, napi 8 órában töltött gyakorlat eredménye, a legjobb new york-i mesterek szigorúsága közepette.
És igen, Oscar-os, a maga aronofsky-s mélységeivel. |
2011-03-15 14:09.35 |
"mikor van,aki valahol maga tehet tragédiájáért?"
Amikor az empátia azt súgja, hogy az alkotó pártatlanságában is ezt lássuk.(természetszerűleg). :D Persze tudom, ez költői kérdés volt, ami az alkotó elfogulatlanságát védené. Ahogyan a karakterek sem vallják be közvetlen, hogy a tragédiát ők okozták. Kívülről megítélni könnyebb. A rendező is kívül áll, de felelőssége hogy semleges legyen. A mi együttérzésünk meg dinamikus, és természetszerű. |