Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Alien - Romulus *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (DVD) |
Escobar - Az elveszett éden (DVD) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Kong: Koponya-sziget - Film+, 20:40 |
Kapitány és katona - A világ túlsó oldalán - Viasat3, 21:00 |
Halálsoron - Prime, 21:00 |
Panama - Filmbox, 22:00 |
Holtak hajnala - AMC, 22:00 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Jay Brazeau (71) |
Ralph Fiennes (62) |
Hector Elizondo (88) |
Guido de Angelis (80) |
Kamarás Iván (52) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Hetedik érzék |
Zachary David Cope |
2008-07-11 23:50.49 |
Orgona. |
2008-07-11 23:48.36 |
Nagymérvű a globális felmelegedés nem lesz hó. |
2008-07-11 23:16.08 |
Már tudom, hogy a képi tartalom, a filmformanyelvi megvalósítás 6 csillag nálam, viszont a filmet, lehet, hogy hasonlóan értékelem, mint Te.
Ma nem tudtunk eszmét cserélni, sebaj... |
2008-07-11 23:09.43 |
Még kér a nép (vélemények)
Andersson, W.: Red hymn. Filmrutan 17 (1974) no. 3. pp. 91–96. B. Nagy László: Vargabetű. Élet és Irodalom 16 (1972. március 18.) p. 2. Bárdos Judit: Megjegyzések egy filmről. Még kér a nép. Kritika 2 (1972) no. 5. Bernáth László: Holnaptól a mozikban. Még kér a nép. Esti Hírlap 17 (1972. március 8.) p. 2. Beylie, Claude: L’ideologie, la technique et le rite. Ecran (Dec 1972) no. 10. pp. 6–10. Beylie, Claude: Les maelstroms de la liberté. Ecran (Dec 1972) no. 10. pp. 10–13. Cornand, André: Psaume rouge. Entretien avec Miklos Jancso. Image et Son (Jan 1973) no. 267. pp. 93–102. Esteve, Michel: “Psaume rouge”: un chant biblique pour symboliser la révolution socialiste. Le Figaro (1972. samedi 25 novembre) Gay, B.: Psaume rouge. Image et Son (Juin–Juillet 1975) no. 297. pp. 68–74. Gow, Gordon: Red psalm. Films & Filming 19 (May 1973) no. 8. p. 52. Guiguet, Jean-Claude–Desmet, P.: Psaume rouge. Image et Son (Jan 1973) no. 267. pp. 126–128. Gyertyán Ervin: Még kér a nép. Népszabadság 17 (1972. március 9.) p. 7. Harrild, A. E.: Red psalm: genesis of form. Film Form 1 (Spring 1976) no. 1. pp. 52–64. Hegedűs Zoltán: Még kér a nép. Filmvilág 15 (1972. március 15.) Illés Jenő: Még kér a nép. Jancsó Miklós filmje. Film Színház Muzsika 16 (1972) no. 11. Jeancolas, Jean-Pierre: Vers le corpus sacré de la révolution. Positif (Feb 1973) no. 147. pp. 65–70. Komlós János: A „beavatottságról”. Kritika 2 (1972) no. 4. Langlois, G.: Miklos Jancso. “Le plan-séquence: le rythme le plus près de la réalité...” Cinéma (Dec 1972) no. 171. pp. 64–68. Papp Antal: Még kér a nép. Magyar Hírlap 5 (1972. március 9.) Passek, Jean-Loup: Psaume rouge. La tactique et le rite. Cinéma (Dec 1972) no. 171. pp. 130–132. Szekrényessy Júlia: Még kér a nép – Psaume rouge. Nagyvilág 18 (1973) no. 3. pp. 473–474. Taylor, John Russell: Cannes Film Festival: two masters comeback to form. The Times (1972. May 16.) Tomasino, R.: Circolarit… della rivoluzione. Nota a “Salmo rosso” de Jancso. Filmcritica 25 (Aug–Sept 1974) no. 247. pp. 296–298. Varga Vera: Álom a szabadságról. Jancsó: Még kér a nép. Filmkultúra 8 (1972) no. 6. pp. 80–82. Vilcsek Vilma: Még kér a nép. Magyar Nemzet 35 (1972. március 9.) p. 2. |
2008-07-11 22:50.56 |
Orgona szavaival élve a "színész óriás." |
2008-07-11 22:32.30 |
Az Ötödik pecsét, szinte mindent felülmúló színészi gárdájának koronája volt. |
2008-07-11 22:16.54 |
Tudom, olyan ez mint egy új munkahely, nem tudom korod és nem is igazán zaklat, de te is gondold végig ezen eszmecserét a többiekkel.
Mégegyszer, amennyiben egy környezetvédelmi fórumra mennék tudatosan, nem biztos, hogy szépirodalommal kezdenék! |
2008-07-11 22:09.40 |
Hál Istennek, még van amiben nemzetközileg is elfogadottak vagyunk, alább leírtál pár kiváló alkotóművészt. |
2008-07-11 22:07.26 |
Leírtam, hogy más filmek is vannak, én végig olvasom a hozzám írt véleményeket! |
2008-07-11 22:02.41 |
Harmadik mondatoddal egyetértek. |
2008-07-11 21:59.03 |
Ma néztem meg hosszú idő elteltével Jancsó: Még kér a nép című filmjét. Szeretem a hatvanas évek magyar alkotásait, természetesen elfogadom, ha Te nem, bármikor lehet itt véleményt formálni, vitatkozni más filmekről, műfajokról stílusokról, szerzőiességről... |
2008-07-11 21:47.08 |
Macsánkát sütök, s közben nézem a vizipólót (vezetünk), meg rád is figyelek. Osztályozz filmeket, akik itt maradtak kizárólag ezzel kezdték. |
2008-07-11 21:42.13 |
Ne haragudj, de úgy érzem, hogy talán más néven már voltál itt a szeren, túl magabiztos vagy, mégegyszer mondom osztályozz előbb filmeket, és irj róluk véleményt!
Szépen kérlek, ez annyi itt mint az ábécé... |
2008-07-11 21:34.02 |
Üdvözöllek én is! Az élet minden területén fontos az alázat és soha nem szabad térd feletti magasságokban járni!
Nagyot lehet esni. Az igaz, jószándékú emberi szó a másik elfogadása emberszámba való vétele, fórumon, telefonon, élőben mindent elbeszél. Vannak topicok amiket bizonyos körök használnak, más megközelítéssel ízléssel, miért kéne ott bántólag fellépni? |
2008-07-11 21:21.39 |
nem hinném, hogy kiutálással kezdene bárki...
tény, hogy eddig sem filmet sem színészt nem osztályoztál... Filmes fórumon érdekesnek tartom azonban, ha valaki pont egy ilyen topicban kezd! |
2008-07-11 19:43.36 |
"A parabola célja az, hogy a konkrét jelentés mögött megjelenjen egy olyan „metajelentés”, amelyre az elbeszélés- és ábrázolásmód minduntalan utal, de nem téveszthető össze az elsődleges jelentéssel, illetve „nem cserélhetnek helyet”: az elsődleges jelentés önmagában is érthető egész; a másodlagos szint elvont jelentése csak az elsődleges szint elbeszélés- és ábrázolásmódjába rejtett utalások nyomán jön létre."Szerző: Gelencsér Gábor Metropolis Felviteli dátum: 2006. 11. 03.
Nos a szerző gondolatait hívtam segítségül, mert a filmet most néztem meg és bizonyos szempontok, az általad említettek alapján, ha jobb kedvem van jobbosan, ha balfékem van balosan értelmezem, képes lennék egy önmagammal való meghasonult vitára, mely értelmes és számomra éppúgy magyarázható, mint ahogyan nem. Gelencsér írásából a teljes elemzést figyelembe véve sem derül ki minden, bár az előbb idézett sorok elsődleges jelentése alapján egyetértek veled. Kérdésem az, hogy szerinted képes volt-e a hetvenes években egy munkás ezt a filmet végignézni? Amit állítassz abban én is kételkedem, de az allegóriák, metefórák parabolisztikája mégis kísért. Még nem osztélyoztam a filmet, mert nem tartok ott, hogy döntsek. A képi világ megvalósítása azonban egészen egyszerűen zseniális, a majdnem álló statikusnak tűnő kamera sem áll hanem mozog, miközben bámulatosan 3-4 irányú mozgást figyelhetünk meg a képsíkon, a képkivágáson belül. Szimbólumok tömkelegével kerülünk szembe. A zene pedig a Szegénylegényekből már jól ismert, ot remekül bevált "belső" filmi, hangi effektusoknak köszönhetően kiváló, de... Persze Jancsó meríthet Jancsóból. |
2008-07-11 11:28.06 |
Komikus, bohókás, kedves, népszerű színész volt jó ének és tánctudással. A színházak mellett filmekben, a televízióban, a rádióban is feltűnt.
Szívesn játszott gyerekeknek. |
2008-07-11 10:59.34 |
Amennyiben úgy van ahogyan írod, egyre inkább kettős személyiségűnek találom filmes zseninket, végül is kiismerhetetlen is lehet, amit szándékosan avagy nem mutat magáról, mindenképp hozzátartozik imázsához. |
2008-07-11 10:54.32 |
Ma 17 óra 15-től adják ismét a Flmmúzeumban, bízom benne, hogy nem szalasztom el. Nagyon rég láttam. |
2008-07-10 22:06.13 |
Újra értelmezni... |
2008-07-10 22:04.40 |
Át kéne gondolni, értelmezni a művészeti alkotásokat legalább hétszer... |
2008-07-10 21:39.21 |
Nagy elánnal sokan küzdenek. Nagyon kitartó vagy. Harcod, kultúrád nem értelmetlen, erős! Biztató! |
2008-07-09 23:16.09 |
A trilógia első része filmtörténelmet írt. A másik kettő pedig, mint egy kiváló kötelékrepülés egy jól sikerült légibemutatón úgy követte , hogy akár vezérgép is lehetett volna bármelyikből... |
2008-07-09 19:50.07 |
Nem neked szánta Master a hozzászólását! |
2008-07-09 19:47.25 |
XD) |
2008-07-08 22:49.07 |
Ok! Gyakran előfordul itt az ilyesmi. Kattints rá a Túsztörténet topicra, ma én is felfedeztem egy hibát! |
2008-07-08 22:36.12 |
XD |
2008-07-08 22:35.01 |
Jó éjt mindenkinek! |
2008-07-08 22:29.43 |
Trianon után tíz évig Klebelsberg Kúnó volt a kult. miniszter. Létrehozta a kulturális védőrnyőt a határainkon túl élő magyarok részére. Egyetemek, múzeumok, rádió, mozi (egy év hat film) szakmunkásképzés stb. Centralista, paternalista volt. Valamint nyugat imádó liberális. |
2008-07-08 22:21.33 |
Kifejtenéd bővebben? |