Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Szamba - Magyar Mozi TV, 15:25 |
Dumb és Dumber - Dilibogyók - Film Café, 15:30 |
Karácsony, akár egy film - Mozi Klub, 15:30 |
Ismeretlen férfi - AXN, 15:45 |
A szív bajnokai - SuperTV2, 16:00 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Thierry Lhermitte (72) |
Albert Wolsky (94) |
Shirley Henderson (59) |
Katherine Heigl (46) |
Garret Dillahunt (60) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Chuck Woolery - Vélemények |
- Filmes Sámánok Rendje - |
Bronco Billy - Vélemények |
A falka (2006) - Vélemények |
A jó rabló - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
A tökéletes férj |
Robert Krasker |
2009-06-21 22:40.55 |
Vannak elmék, melyekben a képzelet sötét mélységei nyílnak meg. Az Űr részvéttelen, néma sötétsége. Ember előtti korokból ásít felénk a megnevezhetetlen iszonyat, körbeölel időtlen lehelete, fogságba ejt, elbűvöl, behálóz, mint a vén falak repedéseinek pókhálómintázata, melyen révületbe esik a tekintet.
Vannak emberek, akik kutatják a kifürkészhetetlent. Meg akarják pillantani, és a szemébe akarnak nézni, de hiába, az eltáncol szemeik elől, köddé válik, eltűnik, a hátunk mögött lapul, s hiába pördülünk, nem láthatjuk meg. Nem érted, mit keres a mecénásnő? Hogy mit hiányol a képeidről? Ő sem tudja megnevezni a megnevezhetetlent, de amikor a sötétkamra vörös homályában előúszik az embertelenséggel telített gyilkos fekete arc, már tudod, hogy merre indulj. Megnyílik végre a pokol kapuja. Ott sétál előtted, ott él, már évszázadok óta, az örökké pulzáló, zúgó, zümmögő, lüktető metropolisz öntudatlan monotóniájában. Erőszak, gyilkosság, vér, horror, amíg bele nem őrülsz, s a végén, ép elméd utolsó lobbanása a felismerés; Bár soha ne akartad volna tudni mi az, aminek ember csak szolgája lehet vagy áldozata... Egy film Lovecraft súlyos örökségén, egy film Clive Barker embertelen történetével, egy film a Mérhetetlen véneket imádókról, a Kult betiltott, elmebeteg stílusában. Tökéletes mestermű, egy régóta tátongó Űr betöltője. |
2009-06-21 21:07.21 |
Elmondhatatlan. |
2009-06-19 17:42.04 |
Neked elnézem, mert te emocionális ember vagy, meg hát az Ossiant is szereted. :D
Na de nem offolok tovább. :) |
2009-06-19 17:28.47 |
Na ja, Cthulhu már a vallásos topikban leiratkozott a meggyőzhető nickek listájáról. :DDD |
2009-06-19 17:26.03 |
Ezért is vagyok én például empatikus ember! :))) |
2009-06-19 17:19.04 |
Hát, ha elgondolkodok a szó jelentésén... szerintem felszabadítani annyi, mint valakit valamilyen szenvedéstől megváltani, rabságból kiszabadítani, egy olyan rossz helyzetből, amiből önerejből kitörni nem tud, megmenteni. Na de ez már csak szemantikai szőrszálhasogatás, majd a büntetőtörvénykönyv pontosítja. :) |
2009-06-19 17:13.36 |
Eszembe jut erről egy aprócska dialógus:
-Hallottad? Ezentúl börtönbe zárják, aki tagadja a holokausztot. -Igen? Melyiket? KW esetével arra mutattam rá, hogy a holokauszt ma a karrierépítés része lehet, és van, akinél az is. Továbbá a napi politika sárdobálásaiban is népszerű muníció. Szerintem ezek sokkal kegyeletsértőbb dolgok, mint rámutatni ezek megnyilvánulásaira. Egyébként soha nem fog eljönni az az idő, amikor a velem nem eléggé empatikus emberek ellen büntetőrövényekkel szeretnék fellépni. Utálhatnak is, leszarom. :) |
2009-06-19 17:05.54 |
354-ben még annak tartottad. Vagy csak butuskán fogalmaztál. :) |
2009-06-19 17:01.53 |
Tegyük hozzá, hogy a törvény azt is büntetné, aki külföldön állítja, hogy a Vörös Hadsereg megszálló volt. Mármint abban az esetben, ha az illető az adott kijelentés után Oroszországba látogat. |
2009-06-19 16:59.39 |
Úgy látom nem vágod, mit írt Sebő Ödön. :)
Az általa vezetett zászlóalj a Vörös Hadsereg UTÁN érkezett be számos településre, köztük az alant említett Nyíregyházára is, lévén utóvédharcokat folytattak, s így előfordult, hogy az ellenség megelőzte őket. Tehát nem arról van szó, hogy a harcok UTÁN itt maradtak ölni, rabolni, nőket erőszakolni, hanem arról, hogy ők nagyrészt ÍGY harcoltak. Még a Budapest ostromában magukat kitüntető szovjet katonák is olyan emlékérméket kaptak, amin a "Budapest elfoglalásáért" felirat virított. Nem pedig "Budapest felszabadításáért". Persze lehet őket felszabadítónak nevezni, ahogyan a németeket, törököket, tatárokat is. |
2009-06-19 16:52.24 |
"Kate Winslet (...) Elárulja, csak azért vállalta el A holokausztról szóló filmben az apácaszerepet, mert ha a holokausztról forgat, akkor garantált az Oscar-díj."
[link] Empátia... |
2009-06-19 16:40.31 |
"Én nem tudom, ki hogyan van a szexualitással a háborúban, de nekem eszembe sem jutott harcok közben. Talán nemhiába mondják, hogy az élettevékenység sorrendje a létfenntartással kezdődik, és csak azután következik a fajfenntartás. Ebben a háborúban sok olyasmit tapasztaltam, amit azelőtt nem tudtam volna elképzelni. De ami Nyíregyházán történt, az megrázott. Ha az ilyesmit csak elmesélik, szörnyülködünk rajta, aztán elfelejtjük. De ha részesei vagyunk, azt nagyon soká lehet elfelejteni, főleg, ha ártatlan emberek a szenvedő alanyai. (...) Az egyik ház szobájába betörve elképesztő látvány fogadott: az egyik ágyban egy fiatal lányt erőszakolt egy orosz, a derékszögben elhelyezkedő, fal melletti ágyon egy másik orosz a leány anyját kényszerítette géppisztollyal, hogy nézze, mit művelnek fiatal (kb. 13 éves) leányával. (...) Nagyon nehéz napunk volt. Estére elcsendesedtek a harcok. De a szállásomon siralomházat találtam; a házban az oroszok első világháborús katonaképet találtak, és emiatt mindenkit agyonlőttek, akit a házban találtak. A 18 éves lány még idejében a kútba menekült. A szomszédok húzkodtak gyorsan a kút felé, amelyből a magyar szóra valóban jelentkezett a leány. Azonnal felhúztuk, és meleg pokrócokba bugyoláltuk. Amiket ő mesélt, azt már le sem írom, ugyanarról a brutalitásról tanúskodott, amit mindenütt tapasztaltunk."
-Sebő Ödön: A halálra ítélt zászlóalj (részlet) Még szerencse, hogy Nyíregyházát felszabadították. Mi lett volna, ha megszállják? |
2009-06-18 11:42.43 |
Igazán kellemes meglepetés volt ez a film, a leírása alapján valami Angelina Jolie-val eladott, földhözragadt bérgyilkosos filmre számítottam, ahol Jolie adja a már egyre kiszámíthatóbb kemény csajt, Freeman meg a mostanra szintén unalmassá váló kemény bölcs öregembert, a többiek meg a többi kiábrándítóan kemény ezt-azt, amazt. És ez bizony így is van.
Csakhogy a Wanted hősei nem egyszerű emberek, hanem emberfeletti képességekkel megáldott szuperhősök. Innentől pedig mese az egész, és a kötelező keménykedés meg Newton törvényeinek gátlástalan áthágása megbocsátható csintalanságokká töpörödnek. Főleg azért, mert a film képi világa valami elképesztően látványos és ötletes. Levegőben pörögve repkedő autókból lövöldözni, ez kétségtelenül hajmeresztő baromság, de egyben elbűvölő is, akárcsak a kanyarlövés technikája, meg az, hogy a legmenőbbek a levegőben szedik le egymás lövedékeit. Az ilyen akcióktól, no meg az alaphangon felvetett lázadás eszméjétől támad kedve az embernek is revolverhősnek lenni. :) Ez a szenzációs látvány-hangulat menti meg az egész filmet, aminek ezt leszámítva nem sok erénye van. A történet kidolgozatlan, a figurák nem különösebben emlékezetesek, helyenként összecsapottnak tűnik az egész anyag, amiből sokkal többet, sokkal jobbat ki lehetett volna hozni. Kár érte, a betyárját, de azért így is remekül szórakoztam rajta. |
2009-06-15 15:07.57 |
Ez a film egyszerre csapnivaló és szenzációs.
Maga az alapötlet, hogy a közeli, rothadó jövőben, egy hatalmas ipartelepen megveszekedett vadállatok pusztítsák egymást elfajzott személygépjárművekkel, az jó. A kivitelezés, az pedig profi, füstölnek a gumik, bőgnek a motorok, kattognak a géppuskák, használatba kerülnek lángszórók, rakétavetők, láncok, s egyéb elbűvölő holmik, mégpedig egy csodálatos gyárvidéken. Vannak csini nőcik is, Frankeinsten pofája is jól ki van találva, bár rajta kívül csak a Káli-hívő elmebeteg Grimm volt markánsabb karakter, sajnos idejekorán cafatokra szakadt. A történet viszont egyszerűen dühítő, egy vérengző mészárszékmozinál kifejezetten hangulatromboló, ha azért ölnek meg egy anyát, hogy legyen sztori. Kapjátok be, kedves forgatókönyvírók, miért nem lehetett Statham-ot simán bevarrni a sittre!? Na de a sitt is egy elcseszett kliséhalmaz, az idegesítően gonosz börtönfőnöknő csak úgy unalmában mászkál savanyú pofával a rabok között, akik persze mind kemények, és akik között persze a náciak a leggecibbek, valami Pacsenkóval az élen. Hiába járunk a jövőben, a fos gettózene utolsó divat szerinti, na meg amikor az amúgy alig látható nőket mutogatják... egyből belassul a kép és beindul az ú-ú-ú zene, hát ez valami hajmeresztően közönséges. Lehet, hogy a feka gettólakóknak ez a csúcs, nálam viszont ez nem szint. Maga a Halálfutam nagyon zsír, de a hátteret rendesen elkúrták. |
2009-06-14 11:32.18 |
Profi módon összerakott, szó szerint is szép film. Visszafogott egyszerűséggel, tiszta tájakkal, tiszta képekkel, különös humorral. Stílusa magával ragadó, de a tanulságok tekintetében erősen vitatható. A valóságért harcoljunk, mint Adam, vagy a valóság ellen, mint Ivan? Vagy csak legyünk befogadóak? Erőszaktevőkkel és gyilkosokkal is? Vidáman bukfencezik a film logikája a templom körüli réten, ámde ez talán nem is baj, Ádám almáinak sokkal inkább van hangulata, mint mondanivalója. |
2009-06-14 11:15.52 |
Egy baráti társaság nemrégiben a cseh fővárosban járt, és a többnapos városnézés közben szisztematikusan végigjárták Bohumil Hrabal kedvelt kocsmáit, s mindegyikben megittak legalább egy sört. Pár nap elteltével már a sokadik műintézményből fordultak ki Prága külvárosi utcáira, amikor egyikük kifakadt: "Tulajdonképpen ki a faszom az a Hrabal!?"
Ez a vicces anekdota jutott eszembe az In Bruges-ről, főhősünk, Ray kb. így viszonyul a belga műemlékvároshoz. A söre az jöhet, de a látnivalóival hagyáafaszomba! Ez szül némi alapkonfliktust Kennel, akivel együtt múlatják az időt, ő ugyanis őszinte áhítattal csodálja Bruges elbűvölő városát. Flamand nyelven egyébként Brugge, németül Brügge, franciául Bruges. (Milyen szép is az ilyen városi többnevűség, kedvencem a lengyel Wroclaw, ami németül Breslau, csehül Vratislav, magyarul Boroszló.) A film egyébként valóban nagyon sokat megmutat a valóban nagyon szép Bruges-ből, melynek történelmi óvárosa méltán a világörökség része. A középkori épületek szimbiózisán sehol nem tesznek erőszakot modern betonszörnyek (mint Egerben a Skála áruház a Dobó-téren, hiába, Belgium kihagyta a kommunizmust), de még romos épületek, vagy falfirkák sem csúfítják a városképet. Ráday Mihálynál simán kultfilm lesz ez az anyag! Ok, Ray, befejeztem, térjünk át arra, hogy mit bohóckodtok Brűzsben bő másfél órán keresztül! Először is, vígjátékról szó sincs, bár vicces a fentebb ecsetelt alapkonfliktus. Blőd, de egyedi, ahogyan sok más nevetnivaló helyzet is. Istenem, de tipikus szitu is, amikor az ember késő éjjel ér haza a kocsmából, szobatársa már alszik, és előjön a villanyoltásos probléma! Hányszor előfordul, filmben mégis ritkán látni, itt viszont kihozzák belőle a maximumot. Ahogyan egy csomó más helyzetből is, nem sorolom, a lényeg, hogy Martin McDonagh tudja azt, amit Guy Ritchie és Tarantino tudnak, a film pedig az első percétől az utolsóig remek szórakozást nyújt. De ez csak az alap, a komédia mögött rejtőző lényeg bizony tragédia, súlyos és megoldhatatlan válság, amire nincs gyógyír. Bolyongás valami középkori városban, pokol és purgatórium határán, egyre tisztábban látva, hogy a kiutat csak a mámor nyújtotta felejtés, vagy a halál jelentheti. Felejtés, vagy halál. Ezt a súlyos háttérdilemmát emeli ki a film zenéje és számos képsora (Az a nyúzós festmény valami iszonyat!), és jól meg van komponálva mindkét összetevő, remekül passzol a nagyszerű színészi alakításokhoz. Colin Farrell nálam a közepes kategóriából átigazolt a jók közé, Brendan Gleeson szintén lépett egyet előre, Ralph Fiennes-t pedig már nem tudom magasabb polcra helyezni, piszok jól hozta a karakterét mind a három fickó! A mellékszereplők is emlékezetesek voltak, főleg a recepciós, akarommondani társtulajdonosnő tetszett (és legjobban azon a részen röhögtem! :D), de a törpe is érdekes arc volt, vagy akár az olyan figurák, mint a toronyőr. Mit írhatnék még? Piszok jó film és kész. Ja, a magyar címe az csapnivaló, jobb lett volna, ha az In Bruges-t elintézik ennyivel: Brűzs. Botrányos, de Ray is ezt tette volna. :) |
2009-06-13 19:37.44 |
Hogy pont MOST feküdt dögrácsra a net. GRRR! |
2009-06-13 11:26.35 |
Szóval te is nézted, nem csak én! :DDD |
2009-06-13 11:23.28 |
A minap elcsíptem egy olyan részt, hogy ülnek valami puccos irodában a gazdagok, és valami megbeszélést tartanak, aztán egyszer csak az egyik muki hadonászik egyet, a főnöknő erre kicsit furcsán néz. Muki azt mondja:
-Óh, izé, egy légy volt. Mire a nő gyorsan azt mondja: -Igen, láttam. Köszönöm, hogy megölted. És folytatódik a megbeszélés... Halálos! XD |
2009-06-13 11:06.28 |
A regényben pedig éppen a fehér rabszolgalány verte ki a biztosítékot brazil földön, ezzel is felszítva a vitát és az indulatokat, s hamar kultikus darabbá vált, mint a Tamás bátya kunyhója. A filmet, gondolom, a regény centenáriumára akarták elkészíteni, és mit tagadjuk, hatalmas siker lett. |
2009-06-13 10:24.06 |
http://www.youtube.com/watch?v=20labn6xE90 |
2009-06-13 10:18.29 |
Bernardo Guimaraes (1825-1884) romantikus regénye, amiből e film készült, 1875-ben jelent meg Brazíliában, 13 évvel a rabszolgaság megszüntetése előtt, és 20 évvel a Lumiere-fivérek kinematográfja előtt. |
2009-06-12 17:05.22 |
Ez mán döfi!
[link] |
2009-06-12 17:04.36 |
Lendvai12-t kihagytad, de nem is idézem tovább e gráciák szellemét, gyorsan tiplizek. :D |
2009-06-12 16:58.03 |
A hűséges amerikai barátnő... :DDD |
2009-06-12 16:54.10 |
Agra-Delhi-Jaipur? Mán az eunukok a téma? :D |
2009-06-12 16:44.57 |
Még jó, hogy a cigányok eltartanak minket, a sok lusta magyart. |
2009-06-12 16:34.19 |
Juj, miket nézel! XD |
2009-06-12 16:31.39 |
Nem, nem is hallottam még róla. |
2009-06-12 16:26.05 |
Az imént 200 forintért vettem Kaiser kolbászt.
Ilyet: [link] És a csomagolásban benne volt ez a DVD! :D Majd megnézem, ha kivettem a hűtőből. XD |