Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Könyörtelen csapás - Moziverzum, 03:30 |
Románc a Rénszarvas Panzióban - Izaura TV, 03:55 |
Időről időre - HBO, 04:00 |
Napos oldal - HBO3, 04:00 |
Freud: Az utolsó pszichoanalízis - HBO2, 04:15 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
John Larroquette (77) |
Christina Applegate (53) |
Joel Kinnaman (45) |
Billy Burke (58) |
Jill Hennessy (55) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
2022-es választás |
Róma (sorozat) - Vélemények |
Amelie csodálatos élete - Vélemények |
Dallas (sorozat) - Vélemények |
Vadászat (2020) - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Kingsman - A titkos szolgálat |
Taron Egerton |
2009-11-11 20:06.20 |
az biz' :) |
2009-11-11 20:06.08 |
Pókember 2 |
2009-11-11 18:35.13 |
Ne haragudjatok rá! Rendes fiú ő, nem akar ő senkinek sem ártani, csak hát nem bír a nagy erejével... |
2009-11-11 17:09.08 |
+
:)) |
2009-11-11 14:01.20 |
Izé, miért nem írtam? :)
Megfogalmaztam egy hosszú hozzászólást, benne reagálva a legtöbb felvetett érvre és ellenérvre, aztán fogtam magam, és kitöröltem az egészet :) Biztos vagyok benne, hogy bármit ír az ember, fognak rá érkezni kritikus megjegyzések, más nézőpontból érkező észrevételek, ilyesmi. Biztos tudjátok, miről beszélek. Arra gondoltam, mi értelme van mindennek, hiszen valószínűleg soha nem fogjuk meggyőzni egymást, viszont ismerjük már elég jól a másik véleményét. Úgyhogy politikát váltok :) Inkább fogok mindig arra energiát fordítani, amit szeretek, mint arra "fecsérelni", hogy kritizáljak és harcoskodjak. Éltetni valamit sokkal kellemesebb (nekem) mint elítélni, és többségében ezt is csináltam mindig, de most már 100%-ban ezt fogom tenni, azt hiszem :) (Kivéve ha valami kicsapja a biztosítékot és hirtelen felindulásból írok valami zagyvaságot :D ) |
2009-11-11 13:55.37 |
-Fiatal koromban, sokat kísérleteztem a művészetekkel. Festegettem, szobrászkodtam... egy baj volt csak. Nem voltam a legjobb. Csapnivaló voltam. Rá kellett döbbennem, hogy hiába van ízlésem és stílusom, nincs tehetségem. Ezzel csak azt akarom mondani Freddy, hogy ismerd fel a korlátaidat. Egy bunkó vagy. |
2009-11-11 01:33.48 |
Kérdés mit értünk azalatt, hogy "igazán élünk" :) |
2009-11-10 20:13.09 |
10
Bill Murray |
2009-11-10 20:12.11 |
10(000000)
Eszeveszett birodalom |
2009-11-10 20:08.37 |
Kék bársony? |
2009-11-10 12:09.37 |
X-men 2? |
2009-11-10 12:04.30 |
Alien 3 |
2009-11-10 11:44.39 |
Szóval ott vagyok a Niagara vízesésnél, amikor egyszercsak megcsúszok! Zuhanok lefelé irdatlan sebességgel, a biztos halál tudatában, amikor arra gondolok: hé! Nem lehet, hogy három álló napja meszkalint szívok? És tényleg!!! Soha életemben nem voltam a Niagaránál! :D |
2009-11-10 11:42.40 |
Nem, egyáltalán nem, nekem pont azért tetszett :)
Illetve csak annyiban, hogy a végén mégiscsak megjelenik Diesel. |
2009-11-10 11:39.12 |
Fantasztikus négyes és az Ezüst Utazó |
2009-11-10 11:31.38 |
:)
Hat éve van jogsim és kb három tucat gyorsulási verseny van a hátam mögött. Gyorsulási versenynél (benzinessel) leszabályozás előtt egy miniméterrel kell elváltani az ideális gyorsulás eléréséhez. Ha ez a leszabályozási pont mondjuk 8000 ford/perc akkor addig nyomod a gázt, amíg a motor fel nem pörög idáig, majd váltasz a következő fokozatra. Kérdem én, ha gyorsulási versenyen amúgy is mindig a maximum körül forog a motor, illetve az a cél hogy maxon pörögjön, akkor hova váltasz vissza? Sehova, totál értelmetlen. Nyilván hagyományos előzésnél vissza kell váltani, de a hegyről lefelé menet már vagy 500 métert gyorsultak egymás mellett, amikor faszikánk max körüli fordulatszám mellett leváltott kettesbe. Ilyenkor a valóságban az történik, hogy leszabályozáson fog ugatni a motor, a gyorsulás pedig kb nullára csökken. Már persze csak akkor, ha nem bütykölték meg az elektronikát (vették ki a leszabályozást) mert akkor nem ugatni fog, hanem szétrobbanni. |
2009-11-04 11:17.15 |
A film legvégén a megérkező európai hódítók között nem csak egyszerű katonákat mutattak, hanem egy csuklyás szerzetest is, kétméteres kereszttel a kezében. |
2009-11-02 11:45.24 |
Zsigeri szórakozásról beszélek, amikor az ember eggyé válik a filmmel, szívből azonosul a történettel, nevet, sír, fél, örül, lelkesedik.
Ez a film max. intellektuális szórakozást nyújt, ez a célja, hiszen mindent megtesz azért, nehogy a néző azonosuljon bármivel. Nem arról beszélünk, hogy kinek mi tetszik - hanem filmkészítési attitűdökről :) |
2009-11-02 09:38.11 |
Szerintem is így van :) Valójában nekem a szerelmi szál sokkal jobban tetszett, mint a vígjáték vonulata a filmnek. Szép volt :) |
2009-11-02 09:35.49 |
Tyúkcsőr: ha leforgatom, hogy szakállas törpék plafonon függő zongora alatt Barbie babákkal túrják az orrukat, és rájuk szakad a zongora, akkor az a jelentése a jelenetnek, hogy függő zongora alatt ne túrjuk az orrunkat Barbie babákkal? :) Ha valami ilyen "furcsa" dolgot filmre viszünk, szerintem nem árt, ha van mögötte valami tartalom.
A hangfallal kapcsolatban: ha csak annyi az elismerés egy filmmel kapcsolatban, hogy szépen van fényképezve, akkor AKÁRMIT le lehet szépen forgatni, és az jó lesz :) Kérdés, hogy mi értelme van. Hányás: minden komcsi kritikára szükség van, ebben egyetértünk. De láttad pl az Idő van c. filmet? A téma kb ugyanaz, azt mutatja be, mennyire aberrált, élhetetlen, téves dolog volt az az egész rendszer. DE közben veszi a fáradtságot arra, hogy szórakoztatni próbáljon - pedig közben abban is vannak elborzasztó jelenetek és szürreális dolgok. Ez az, ami totál hiányzik ebből a filmből, ez csak simán undorító. Hogy miért kell benne értelmet keresni: mert a film azt sugározza magáról, hogy művész rétegfilm, tele gondolatokkal, mondanivalóval. Egy nyíltan szórakoztató műfaji film esetén ez nem annyira fontos elvárás, de ennél a filmnél, amelyik nem akar szórakoztatni, igen. Ha nem szól semmiről, akkor tényleg tök felesleges volt leforgatni, mert nincs semmi "funkció", amit betöltene. Ez a film és ez a vonulat zsákutca jellegű vadhajtás szerintem a filmtörténetben. Az elmúlt 114 év azt bizonyítja, hogy szórakoztatás nélkül nem megy. Ha csak ilyen alkotások lettek volna a palettán, már nem léteznének filmek :/ Szerintem tévedés lebecsülni a filmek szórakoztató funkciójának fontosságát. Lyak majd reagálok a Te bejegyzésedre is, de most nincs rá időm sajnos. |
2009-11-01 17:06.16 |
Én készséggel elfogadom, hogy ezek nem üres valamik, hanem szimbólumok, ha elmondod, hogy pontosan mit is szimbolizálnak :) Társadalomkritika? Ez nekem nagyon általános, ezért kezelhetetlen valami. Konkrétan a kukkoló fütykösébe harapó tyúkcsőr, az mit akar kifejezni? Vagy a kis gyufaárus lány aberrált átirata (azon kívül, hogy aberrált volt akinek a gondolatait láttuk), az mit akart kifejezni? A hat tonnányi földre toccsanó hányás minek a konkrét metaforája? Illetve ha ez mind azért került a filmbe, hogy megszülessen az atmoszféra, akkor konkrétan ennek az atmoszférának mi a "haszna"?
A művészfilmekkel kapcsolatban visszatérő elismerés, hogy "gyönyörűen vannak fényképezve". Ez mind oké is, de mi értelme van csodálatosan fényképezni valamit, aminek nincs sok értelme? Az előbb említett hangfalamat is le lehetne úgy filmezni, hogy mindenki padlót fog, de attól még nem lesz neki semmi értelme. A jól kidolgozott formanyelvnek akkor van értelme, ha segíti a befogadást, többlet jelentést ad, aládolgozik a kifejezésnek. Ha nincs meg mögötte ez a funkció, akkor legjobb esetben is "félértékű" valami. Díjak... hát, díjat kapott az az "alkotás" is amiben premier plánban vízbefojtottak egy kölyökmacskát (a macsek tényleg belehalt a forgatásba), miközben a sátánizmus és az erekció kapcsolatáról beszélgettek, svédül. Biztos az is szép volt meg minden, dehát izé :) Amin elgondolkodtál, az az interpretációnak az első, maximum a második szintje. (Ez egy tájleíró versnél úgy néz ki, hogy 1.) az ember megérti, hogy most itt az évszakok változásáról van szó, aztán 2.) arra gondol, vajon ez a költő lelki világának kivetülése-e.) De itt nem merülhet ki szerintem egy értelmezés, vagy ha igen - mert "muníció" híján nem vihető tovább - akkor felületes valamiről beszélünk. Mint ahogy szerintem ez a film felületes és semmitmondó, látszat intelligens és látszat művészkedő, valódi tartalom nélkül. Vagy oké, tegyük fel, valóban egy társadalom kritika, egy korportré, egy "pimaszul merész görbe tükör". És akkor mi van? :) Ennyi? Ennyit mond, és semmi mást? "A világ szar, az emberek aberráltak, az emberi kapcsolatok betegek, egyetlen ésszerű megoldás az öngyilkosság." Ennyi lenne az üzenet? Ha igen, ez egy ostoba és felesleges cucc, amit kár volt leforgatni, mert nem ad a világnak semmi értékeset. Ha pedig nem erről van szó, akkor miről? Ha nem erről van szó, akkor miért ÍGY vitték filmre ezt a sztorit? Ejj de sokat kérdezek :P |
2009-11-01 14:56.35 |
Amikor véget ért a némafilmes korszak, és bejött a hang, komoly változásokon ment át a film. Az első általános tapasztalat a hangosfilmekkel kapcsolatban az volt, hogy borzalmasak. Eszméletlen minőség romlást hozott a változás, még a némafilmes éra zseniális rendezői is csapnivaló filmeket alkottak. A kiforrott filmnyelv, ami a némafilmes korszak végére odáig tökéletesedett, hogy már inzertek nélkül is zökkenőmentesen értelmezhető filmeket alkottak, egy csapásra évtizedeket fejlődött vissza.
Szerintem ugyanez történik most, amikor a 2D-ből átlépünk a 3D világába. Ha jól emlékszem, ez volt az első elejétől végig 3D technikával leforgatott narratív film. Képzeljük el ugyanezt 2D-s moziban: ez saját feltételezés, de szerintem a nézők 10 perc után röhögve és/vagy felháborodva hagyták volna ott a mozitermet. A film kiszámítható, lapos, a karakterek papírból vannak, az akció jelenetek a kilencvenes évek elejét idézik. A történet elcsépelt Scooby Doo sémára emlékeztet. "Nade ki ez? Talán a seriff? Nem! Ez a régi bányász Tom Hannigan, akit már jól ismerünk!" Maszk levesz, Scooby Doo vinnyog, az emberek nevetnek, főcím. Ez a film a 3D technika nélkül oltári bukás lett volna, sőt, szerintem soha meg sem született volna - ugyan ki akarta volna 2D-ben leforgatni? Node sebaj, kezdeti betegségek után a hangosfilm is eljutott oda, ahol most van - lehet hogy kell még 10 év a 3D-nek, de remény van, úgyhogy hajrá! :) |
2009-11-01 14:45.58 |
Nem kötekedni akarok, csak megérteni, ezért lenne pár kérdésem:
Az, hogy bemutatják, hogy egy dézsát mennyi mindenre lehet felhasználni, az miért művészet? Volt bármi, amit ki akartak ezzel fejezni? Ha forgatok egy filmet a monitorom mellett álló hangfalról, ahogy valaki éppen lepisili, lehányja, feldugja random testrészeibe, öngyilkos lesz vele, akkor művészetet alkottam? Azt írtad, elgondolkodtató a film. Miután elgondolkodik rajta az ember, vajon milyen következtetésekre jut? Miért lesz jobb hely a Föld, most hogy ez a film létezik? Megoldott bizonyos problémákat, felvázolt bármilyen alternatívát, élhetőbbé tette a hétköznapokat, vagy teremtett bármilyen értéket? Mik lennének ezek a gondolatok? Volt benne fejlevágás. Oké. Minek? Miért? Miért kellett fejlevágást bemutatni? Van egy barátom, aki egyfolytában azzal jön nekem, hogy "az a jelenet, amikor kibelezi magát, és a végén levágja a saját fejét, az SZÉP". Szép? Ugyanazt a jelzőt használjuk a szerelemre, egy családi körben eltöltött naplementére, álmaink asszonyára vagy féléves kislányunkra, mint egy öncsonkítással megtűzdelt undorító öngyilkosságra? Illetve beszéltél szimbólumokról is. Szerinted melyik jelenetek milyen mögöttes tartalommal, üzenettel, gondolattal rendelkeztek? Én is próbáltam valamilyen tartalmat látni az egészbe, nekem nem sikerült, sőt szerintem cél sem volt. |
2009-11-01 14:35.52 |
8
Véres Valentin (3D) |
2009-11-01 01:43.05 |
Órák |
2009-10-31 22:35.45 |
2
Jessica Alba |
2009-10-31 18:51.50 |
-Hallod?
-Persze. Kabócák. -Hülye... állat... |
2009-10-31 18:49.26 |
Oscar |
2009-10-31 18:31.36 |
Nyócker |
2009-10-31 17:41.00 |
Talpuk alatt fütyül a szél |