Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Deadpool & Rozsomák *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Ki nevel a végén? - Film4, 16:10 |
Wonka - HBO, 16:15 |
Amerikai taxi - AXN, 16:30 |
Lángoló tenger - Mozi+, 16:55 |
Jég hátán is szerelem - Izaura TV, 17:00 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Danny DeVito (80) |
Martin Scorsese (82) |
Stephen Root (73) |
William R. Moses (65) |
Sophie Marceau (58) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg |
Mit hallgatsz most? |
Kézilabda - szeretitek? Van kedvenc csapatotok? |
A potyautas - Vélemények |
Orbán Viktor - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Stitch - A csillagkutya legújabb kalandjai |
Mike Pniewski |
2013-07-23 23:20.59 |
Nem személyeskedésképp, de ne olyasvalaki beszéljen nekem az objektivitásról, aki 201 megtekintett filmből 196-ot öt csillagra osztályozott.
Kíváncsi lennék, te milyen mérce szerint értékelsz... (Mert én, a kritikus néző, nyilván puszta rosszindulatból -_-) |
2013-07-23 14:53.30 |
Azért nem elhanyagolható az a pár tizednyi különbség. (IMDB-n jobban látszik.)
De már önmagában az röhej, hogy a Csatahajó három csillag feletti átlaggal fut. Azt a sci-fi köntösbe bújtatott propagandaszart minden magára valamit adó filmnézőnek le kéne pontoznia. A Pacific Rim pedig csak egy fokkal jobb annál. Ha az ember nyálcsorgatva várja az ilyen látványfilmeket, akkor mindkét darab után üvöltő ovációval távozhat a moziból, egyenesen a legközelebbi McDonaldsba. Ha csak ennyi az igény, akkor ezt kielégítik. Tényleg csak ennyi lenne az igény? |
2013-07-23 07:23.27 |
Vontatott, giccses, kiszámítható, logikai hibák tömkelegétől vérző tömegszemét. Ha már Hollywood ilyen szemérmetlen és mocskos módon koppint, akkor legalább tegye jól, Az ilyen tartalomtól csontig csupaszított szörnyszülöttek csak arra jók, hogy tönkretegyenek egy amúgy ígéretes, és már sikerre vitt alapötletet. Mert hát minek a mondanivaló, ha lehet helyette ratyi poénokat, izmozást és pozőrködést nyomatni. A hézagokat elég robotharccal meg kétdimenziós karakterek féldimenziós párbeszédeivel befoltozni, és máris kész a film. Mellesleg kezd unalmas lenni, hogy az amerikaiak 10-ből 9 problémát azzal oldanak meg (vagy legalábbis próbálnak megoldani...), hogy atombombával felrobbantanak valamit:
tornádót, aszteroidát, szupervihart, ellenséges UFO flottát, védtelen japán városokat, vagy épp (innentől SPOILER) dimenziókaput. Jelen esetben például megpróbálhatták volna legalább akkor beejteni a töltetet abba a szerencsétlen járatba, mikor még csak hetente metróztak át rajta a szörnyek, de neeeeem, az úgy nem elég amerikai, ha előtte nem áldozhatjuk be az orosz és kínai "barátainkat" (akiket kemény három jelenet és két félmondat erejéig szerepeltettünk), és ha nem kell átverekednünk magunkat öt olyan szörnyön, amik egyenként bepuszilnák magyarország teljes lakosságát két főétkezés között... A karakterek olyan idegesítőek és sablonosak, hogy már komolyan azon szurkoltam, hátha mind meghalnak a végére (kivéve Perlmant, akit persze rittig felzabál egy 5 másodpercre feléledő miniszörny). Legalább ezzal a minimális drámaisággal emeltek volna egy kicsit a színvonalon, de még ettől is megfosztottak, hogy elsüthessenek egy pompás "ne szoríts annyira, nem kapok levegőt"-típusú halálból való hihhetetlenül váratlan visszatéréses csavart, ami ütős lett volna, ha nem ez lett volna a nyolcmilliomodik alkalom az amerikai filmgyártás történetében, amikor bevetik. Á, hagyjuk... Szegény Neon Genesis forogna a sírjában, ha lenne neki -_- |
2013-07-23 03:51.43 |
Frust helyett is... The Cabin in the Woods. Még témába is vág, és kellően egyedi, ötletes, humoros horror. Amúgy ez a remake teljesen rendben volt, ha nem kezdünk el fanboyoskodni az olyan "lényegtelen apróságokon", mint hogy (SPOILER) Ash/David meghal vagy nem hal meg, akkor elfogulatlanul lehet értékelni a filmet.
Azt kaptuk, amit (szerintem) egy újrafeldolgozástól kapni kell: a régi alapokra építkező, de újragondolt történetet, egy másik perspektívát, és persze mindemellett tiszteletet az előd felé. Rendben volt ez így. A sorozat amúgy is szereti átértelmezni önmagát (Értelemszerűen a 2. részre gondolok...). Az év horror felhozatalából kimagaslóan a legjobb darab, annak ellenére, hogy amúgy nem egy kimagaslóan jó film. |
2013-06-22 03:10.19 |
Egészen pontosan mi az a pompás mondanivaló, ami miatt érdemes ezt a filmet megmutatni a gyerekednek?
Nem akarok az álszent keresztényi erkölcsösség és szemérem mellett kardoskodni, de ha például lányod születne, örülnél neki, ha az első vagánykodós pozőr motoros nyakába ugrana, és hátat fordítana a családjának, barátainak és a partnerének? (Persze ne legyen ilyen háttere, amitől el tud fordulni...) Adja oda magát a srácnak kb két napnyi hihetetlenül mély ismeretség után? Ez a film megcsúfolja az emberi kapcsolatokat, a romantikát, lealacsonyítja a női nemet, sztereotipizálja a férfiakat, szappanoperaszintre süllyeszti a szerelmet, teljesen szükségtelennek mutatja be a távlati, racionális gondolkodást. És mindezt bődületesen rossz színészi játékkal. Olyan negatív példát, hamis értékrendet mutat, amit még véletlenül sem szabad követni. És mielőtt valamelyik madáragyú, érzelemtúltengéses tini lány bekommentelné (ez az, adjunk a sztereotípiáknak!), a "Szerelem szabaddá tesz" és a "Ha szerelmes vagy, minden sikerülhet, amíg ott vagytok egymásnak" unalomig elcsépelt agymosó propagandaszemetét is lehet fogyaszthatóan, kulturáltan tálalni. Azaz nem úgy, ahogy a Cool as Ice tette. Mindenki kerülje, a felnövekvő generációk érdekében pedig nem ártana az összes kópiát és Vanilla Ice-t is bezúzni, majd egy rakétával a Napba lőni. Viccet félretéve, tényleg ne nézzétek meg. Még a vidékies településért se, akkor már inkább Google Maps, 100 amerikai kisvárosból 95 visszaadja ezt a feelinget (Mindenki beszűkült, elítélő és utálják a motorokat. Ja, és van madárcsicsergés meg zöld mezők. 5 csillagot érdemel. -_-) Ami meg az Arany málnát illeti... lehet, hogy a kritikusok láttak már rosszabb filmet (Hello, Turkish Star Wars!), de a díjat adott évre osztják, tehát teljesen mindegy, hogy például egy '82-es mozi alulmúlja ezt a rémséget. |
2013-06-19 17:20.08 |
Emberek, ezt a borzalmat messziről kerüljétek. Ha azt akarjátok nézni, hogy egy kiscsajt össze-vissza aláznak a szülei, akkor sok jobban megkoreografált amatőr pornófilmet találhattok a témában ;) |
2013-06-15 00:34.32 |
Mondjuk ez igaz arra a részre is, mikor egy Nic Cage egy hordónyi tűz mellett elmeséli a régi "vietnámi háborús sztorijait", vagy amikor az a szerencsétlen sátánista főgonosz elenyészik valami ocsmány CGI robbanásban.
(Komolyan, mintha egy '95-ös pc játék intrójából vágták volna ki az effekteket...) |
2013-06-14 23:05.34 |
Automatás kávé reggel: 90Ft
Ebéd a kínai étteremben: 1750Ft Látni az 50 éves Nicolas Caget, ahogy egy motelszobában kefél napszemüvegben, szivarral a szájában, miközben olyan aranyköpéseket nyomat, hogy "Mindig ruhában lövöm ki a tárat!"...: Felbecsülhetetlen -_- |
2013-05-13 16:41.05 |
Nem gondoltam volna, hogy túl tudja szárnyalni az előző részt. Mármint, az olyan mértékben rossz volt, hogy a folytatástól sem vártam többet. Erre tessék. Kapunk egészen korrekt módon felépített történetet, párbeszédeket, amiket akár élő emberek is mondhatnának, néhány elfogadható poént, fogyasztható színészi játékot, és Bill Moseleyt, aki még mindig valami brutálisan néz ki. Nem tudom, hogy alapból ilyen az ember, vagy csak a film kedvéért változik dühös alkesz hajléktalanná, de mindenképp dicséretes.
Négy csillag. Nem az a klasszikus négyes, amit egy jó filmre adnál, inkább olyan, "Ügyes vagy fiam, látom, hogy próbálkozol. Magadhoz képest sokat fejlődtél - Miközben barátságosan megveregeted Rob Zombie vállát."-féle. |
2013-05-13 16:26.38 |
Egy kezemen meg tudom számolni a nívósabb részeket a Horror Mesterei sorozatból, és még akkor is maradna szabad ujjam. Lehet, hogy egy kissé magasak az elvárásaim, de ha ilyen címet adnak a szériának, akkor nem én tehetek róla.
Ez az epizód kellemes meglepetés volt. Kicsit elrettentő volt ez a kommersz szagú "Csontleves" fordítás, de szerencsére nem ragadt meg ezen a szinten. A történet maga nem egy nagy durranás, de a kivitelezés kárpótolt ezért. Az "Imprint", "Sounds Like" és a "Black Cat" mellett ez is telibe talált. Végül azért megérte végigszenvedni a többit... |
2013-05-10 18:08.00 |
Agyhalott fosfasírt...
Nagyon eredeti, tényleg -_- |
2013-04-05 02:21.48 |
Érdekes élmény volt "végignézni"... :) |
2013-03-25 18:21.22 |
Ilyen csodás mezőnyben? Michael Sheen.
Az az elkúrt nevetés a film végén... na, már csak azért érdemes volt végignézni ezt a mocskot. |
2013-03-25 18:11.48 |
Kegyetlen szenvedés volt végignézni, és nem az a fajta, mint mondjuk egy Asylum-mozinál, ahol az irreálisan szar dolgok már humorossá válnak. Itt egyszerűen megmaradnak szarnak, hiába lapátolja a szerencsétlen néző egy kupacba, próbálja formába önteni, értelmet keresni benne, felesleges, mert ezt az unalmas, bugyuta retket gyúrogathatod, ahogy akarod, akkor se lesz belőle semmi értékelhető. Ha belegondolok, mennyi hasznosabb és érdekesebb dolgot csinálhattam volna azalatt a másfél óra alatt... szívhattam volna egy kis methet is :] |
2013-03-25 17:54.38 |
Ígéretes alapötlet, silány kivitelezés. Túlmisztifikált és vontatott történet, hiteltelen drámázás, féldimenziós karakterek, idegbeteg módjára üvöltöző főszereplő...
Persze, ne várjunk csodákat egy zombifilmtől, de akkor ne akarjon többnek tűnni, mint ami. Mellesleg láttunk már igényesen kidolgozott műveket ebben a kategóriában is. A viszonylag jól eltalált aláfestőzene, a szép látványvilág és McHattie miatt két pontot adok rá. Egyszer meg lehet nézni, de nem kell eret vágnod magadon, ha esetleg kihagyod... |
2013-03-24 21:02.05 |
Nos, nyilván valamilyen szinten megfogott, de én szeretek minden történetbe bevonódni, és utólag elemezni azokat. Erről az oldalról nézve semmiképpen sem vagyok egy mezei filmfogyasztó. Viszont nem önigazolást keresek, a lendületet ez esetben inkább az elégedetlenség, mintsem a lelkesedés adta. Jobbra számítottam. Mindenesetre köszönöm, hogy ilyen kulturáltan veszed a "kritikámat", úgy veszem észre itt sokan személyes sértésnek veszik az ilyesmit. |
2013-02-19 19:13.47 |
Két részletben néztem meg, bár ez szokatlan tőlem, de hajnali kettőkor kezdtem bele, és a felénél igencsak elálmosodtam, dacára az érdekes történetnek. Nem nevezném romantikus filmnek, annak ellenére sem, hogy nagyon életszerűen és naturalistán mutatott be egy kapcsolatot. Talán azért, mert Polanski egy túlságosan "átlagos" szituációból rugaszkodott el túlságosan messzire. Érzelmes volt, majdhogynem dühödten őszinte, emberi, de mégiscsak kisarkított és szélsőséges. Tetszett. Összeszedett volt a történet (eleve plusz pont, ha egy film sikeresen épít a narrációra), a színészek jól játszották (bár Hugh Grantet kifejezetten nem kedvelem...) a jól felépített, háromdimenziós karaktereket, a zene jól idomult a film üteméhez, nem volt túlságosan hangos (sokszor megesik, hogy nagyon hangosan hagyják a zenét, így túl domináns lesz, elnyomva az apróbb, szolidabb hangokat). Végig fenntartotta az érdeklődésemet, éreztem a feszültséget a sztori előrehaladtával, annak ellenére, hogy (és ezt direkt figyeltem) ennek nem volt különösebben jelentős oka, tehát csak a kamerázás, a zene és a hangok finom változása, a színészek játéka, arcmimikája lehetett érte a felelős, ami nemcsak hogy szándékosságot, de profi szándékosságot sejtet.
Arra számítottam, hogy meg fogok botránkozni valamilyen puritán, tabudöntögető magatartás láttán, de igazából messze nem volt annyira polgárpukkasztó az erotikában, mint hittem. Mondjuk valószínű, hogy a Szodoma 120 napja után kissé felkészült vagyok ezen a téren (is). Nyilván nem azt vártam, hogy valami új dologgal találkozok... Féltem viszont, hogy egy ilyen kaliberű történetet nem sikerül jól befejezni, de szerencsére kár volt aggodalmaskodnom. Nagyon jó film volt, és bár nem kerül be a kedvenceim közé (nagyon erős a mezőny), etalon lesz a hasonló témájú mozik között... |
2013-01-18 18:37.57 |
Ma délután a Cheri került górcső alá. Hát, őszintén szólva, nekem nem tetszett. És mielőtt bárki elítélné a férfi mivoltom, romantikátlanságom, vagy egyszerűen az elfogódottságom miatt, megmagyarázom, miért. (Spoiler)
A legfőbb ok, hogy a történetvezetés borzalmas volt. Időt se hagytak megismerni a szereplőket, lefutott a kezdeti ötletes kis monológ, majd a főszereplők találkoztak, váltottak pár szót, és egy párbeszéd alatt viszonyt kezdtek egymással. Ennek az egész metódusát, finom mozzanatait, a mögöttes érzelmi töltetet, okokat, és úgy eleve mindent, ami a film értelmét adta volna, kispórolták, és belesűrítették kb 5 percbe. Így a két főszereplő, Pfeiffer, meg az a homár srác, pillanatok alatt leruccannak Normandiába, hogy kéjelegjenek. Itt is, alig mutatnak valamit a kapcsolatukból, de amit látunk, az is végletekig nyögvenyelős és ízetlen: hiába igyekszik Pfeiffer, hogy hozza a jeleneteket, ha a Cheri-t (amúgy azt hittem, a kurtizán a Cheri, mert ugye az egy női név...) játszó srác olyan semmitmondó és ripacs játékkal operál, amilyennel. Egyszerűen elcseszett minden jelenetet, amiben benne volt, egyáltalán nem volt hihető a karaktere. És ami azt illeti, a Pfeifferrel való viszonya sem. Amikor épp rátérhettek volna a beltartalmi értékek kibontására, hirtelen ugranak hat évet (persze senki sem öregszik egy percet sem...), majd behozzák ezt a nagyon fantáziadús házasság dolgot, a srác nyíltam, Pfeiffer disztingváltan nyávog. És nem tudok jobb kifejezést erre, mert miért? A kapcsolatuk annyira felszínes volt, és annyira nem jött át, hogy... én megértem, hogy nekik ez nagyon sokat jelentett, de nekünk nem mutattak belőle semmit, így az egész teljesen hiteltelen volt. Azt a szerencsétlen csajt is, akihez a Cheri hozzáment, annyira tudtam sajnálni: egyrészt, mert bődületesen rossz színésznő (amikor nem fapofával kell ülni és nézni maga elé, akkor helytelen érzelmeket produkál... sírás helyett nevet, mi a fene?!), másrészt megverte a sors egy ilyen inkompetens és abszolúte nem életrevaló férjjel. Mondjuk, mivel mindketten szar színészek, legalább ebben a tekintetben összeillenek... Hogy mondjak valami jót is így menet közben, Kathy Bates játéka egyszerűen pazar volt, tökéletesen hozta a karaktert, olyan finomságokat csempészett a játékába, hogy többször visszanéztem minden jelenetet, amiben szerepelt, csak hogy csodáljam a tehetségét. Ha volt valami, hát akkor az Ő játéka miatt megérte megnézni a filmet. A kosztümök és a zenék is igényesek voltak, a szinkron is el lett találva. Látszik, hogy ezekre a részletekre nagy gondot fordítottak. Viszont nem ártott volna, ha mindezeken túlmenően a történet is ennyi figyelmet kapott volna. Tudom, hogy adaptáció, de akkor vagy rosszul adaptálták, vagy egyszerűen csak rossz a regény. Nem tudom eléggé hangsúlyozni, mennyire nem tudtam átérezni a sztorit. Nyilván az én hibám is, de hiába próbálkozok nagyon, ha a film nem segít rá. Ha az lett volna a cél, hogy a Lea és Cheri közötti érzelmi viszonyt helyezzék előtérbe, akkor esetleg mutatni kellett volna belőle valamit, mert a kialakulásának és a virágzásának hiányában az utána következő vágyódás és gyötrődés mérhetetlenül hiteltelen és frusztráló. Amennyiben viszont a gyötrődés mélységét akarták lefesteni, megint csak kellett volna az előzmény, a szereplők bemutatása, hogy az egész szituációnak mélysége legyen. Így annyi volt, hogy 10 perc alatt (beleértve a prológus monológját is...) összejöttek, ki tudja miért... ja várj, nem is: Lea kiöregedik a kurtizán életből, meg akar állapodni; Cheri 19 évesen megunta, hogy elkényeztetett ficsúrként piálással és kurvázással verje el a "hű de utált és megvetett" anyja pénzét. Ezért: -Csókolj meg -Oké És összejöttek. TESCO gazdaságos indítékok és szerelmi előzmények. De álljunk csak meg, hiszen lehet, hogy nem is voltak szerelmesek, csak valami futó kalandot kerestek egymásban. Akkor viszont rossz az indíték, és nem magyarázza, miért voltak már annyira felhőtlenül szerelmesek Normandiában. Mindegy, a srác megházasodik (ha annyira köptek a mások véleményére, és élték hat! évig a bohém életüket, miért nem tudta a srác élből elutasítani az anyja házassági terveit, és éltek volna tovább a nő pénzén, mint a királyok?), majd rendkívül vontatottan szenvednek legalább fél órát, míg egymást kerülgetik. Mellesleg azt a viszonyt, amit eddig folytattak, fenntarthatták volna a házasság mellett is. Kényelmes, diszkrét és mindenki számára előnyös megoldás lett volna. Pfeiffer panaszkodott a film elején, hogy ez a srác mennyire titokzatos és kiismerhetetlen... mint kiderült, azért, mert kb semmi karakterisztikája nem volt azon kívül, hogy merengve néz maga elé és cigizik. Na de folyton csak ezt a szerencsétlen Cherit szidom, jóllehet jogosan. A hosszú hosszú szenvedés közben úgy tűnik csak az egy szem szegény Kathy Bates szórakozik jól, akit bár próbál a történet (és Lea) negatív szereplőnek beállítani, mégis kb. ő hozta újra össze ezt a két nyomorékot. És amikor már végre, a csomó nyávogás után azt hinném, hogy végre lesz valami nagy katartikus-csöpögős beteljesülés, képesek és egy nap alatt elcseszik az egészet. Nem azt mondom, ez a látens Ödipusz-komplexusos beteg kapcsolat, ami kettejük közt volt, semmiképp sem nevezhető ideálisnak, de működött hat évig, akkor miért most kezdte a srácot zavarni, hogy a nő anyáskodó és idős, mikor korábban ez 6 évig nem jelentett problémát, ráadásul mindezekkel együtt is egy jó ideig a srác vágyakozásának tárgyát képezte a nő. Lehet, hogy én vagyok az, aki nem képes értelmezni és értékelni a történet finom kis nüanszait, de a következő jött le nekem: Cherinek semmi sem elég jó, Leának pedig minden megfelel. Persze ez csak külsőség, mert Lea rendre szenvedett a srác miatt, de a srác viszont minden miatt szenvedett. Arra lettem volna kíváncsi, hogy ez a két amúgy látszólag teljesen összeférhetetlen ember hogy maradt együtt hat évig. Mert utána is teljesen ugyan olyan távolságtartóak voltak, mint előtte, az intimitás teljes hiányát csak a szex közben és után tanúsított huncutkodás törte meg. Ha a kommentátor a "6 évvel később" vágás után azt mondja, hogy Cheri és Lea havonta egyszer találkoztak, hogy keféljenek egyet, én zokszó nélkül elhittem volna neki, mert a színészek játékából kb ez jött le. Szakítottak, a srác lelép. Hihetetlenül drámai és értelmetlen módon, hogy aztán túlélje a világháborút, és szétlője a fejét. Közben Pfeiffer letargikus arca, és a kommentátor már majdnem cinikusan vidám hangja. Ennyire rossz, hatásvadász, és a hatását el nem érő befejezést már nagyon rég nem láttam. Ha most gonosz akarnék lenni,a "botrányos" kifejezést használnám. A filmre is. Hiszen ha nem lett volna benne Kathy Bates, és a kosztümösök nem tettek volna ki magukért, akkor ez az egész értékelhetetlenül gyenge lett volna. Ha romantikát, szerelmet akarnak tálalni, tegyék azt. Ha drámát és szenvedést, akkor pedig azt. Mindegyiknek megvan a maga módja. Itt túl sokat akartak, és így minden kihullott a kezeik közül. Sajnáltam, mert amúgy egy jó romantikus film lehetett volna, és meg tudom érteni, ha valaki jónak értékeli, hiszen könnyű elsiklani az ilyen "apróbb" hibák fölött, ha nem világít rájuk az ember. Én nem tudok, sajnos kritikus szellem lévén akaratlanul is észreveszem, ha valahol homokszem kerül a fogaskerekek közé, és ezekkel együtt, de nem csak ezekre fókuszálva értékelek. Sajnos itt több volt a rossz, és beárnyékolta a jót: Kathy Bates-et... |
2012-12-08 16:31.09 |
...akárcsak a pisztoly -_- |
2012-12-02 21:41.10 |
(Valamiért idő előtt elküldte...Szóval:)
-Miért, miért, MIÉRT kell olyan dumákat a karakterek szájába adni, hogy "Egyformák vagytok, a múlt emlékei. NÉZD MEG MAGAD? MA MÁR SENKI SEM DOHÁNYZIK!" -Miért gyártanak cigit, ha ma már senki sem használja? Na mindegy, szóval értitek. Ezek annyira idegesítőek, hogy kénytelen vagyok lepontozni a filmet. 3*, erős jóindulattal. Köszöntem... |
2012-12-02 21:38.54 |
Annyira szerettem volna szeretni ezt a filmet. De tényleg. Nem mintha annyira odavolnék Luc Besson mostani munkásságáért, vagy Guy Pearce játékáért. Egyszerűen annyira szerethető naivitással dolgozott a történet, hogy én örültem volna a legjobban, ha jól sül el a koncepció. Az egész film alatt dolgozott valami ostoba önirónia, emiatt nem is tudok rá haragudni, de akkor is...
Nem lehet elmenni szó nélkül a hibák mellett, mert azokban aztán dúskált a Lockout. Először is, ami nagyon szembetűnő volt, az az ocsmány CGI. Komolyan, olyan béna low budget cuccot, mint az az egykerekű motoros ülözős jelenet volt, az Asylum filmeken én indie játék intrókon kívül nem nagyon láttam mostanában. A történetet kb baltával faragták, és olyan egyszerű is lett, mint valami sörreklám forgatókönyve. (SPOILER) Überkemény poéngyáros katona, egyedül beküldik egy frissen olvasztott elítéltekkel teli űrállomásra, hogy hozza ki a jenki elnök szeme fényét, aki épp arra volt üzemlátogatáson. Persze sikerül is neki, és fény derül a filmtörténelem talán egyik legfeleslegesebb konspirációs ügyére is. Ez egy rohadt sci-fi, nem valami aktuálpolitikai krimi Matt Damon főszereplésével. A színészek tűrhetően muzsikáltak, kivéve ezt a Joseph Gilgun nevű fazont, aki szerintem nagyon jól alakított, és Maggie Gracet, aki viszont marha bénán. Nem kell nagy színészi tehetség ahhoz, hogy csábosan nézz, vagy lesütött szemmel mászkálj, de azért ne röhögd már el magad, ha a fekete haverod épp az előbb lőtte szét a fejét azért, hogy neked fél perccel több oxigén jusson. A zene tűrhető, de egy ilyen filmhez nem is kell John Williams közreműködése. Eddig nem is lett volna túl nagy baj a filmmel, de volt egy csomó olyan momentum, ahol nem értettem, hogy mi a franc van? Például: -Miért kell hangosan és jól artikuláltan beledumálni a hangérzékelős bombába, ami van annyira korrekt, hogy nagy piros betűkkel tájékoztat arról a tényről, hogy ő egy hangérzékelős bomba? -Miért kell beküldeni egy raj bombázót, hogy az állomás körül értelmetlenül röpködve szarrálövessék magukat? -A film elején a rabok vezetője megállítja az öccsét, hogy "közelebbről megismerkedjen" az elnök lányával. Akkor látta az Igazságügyi Minisztériumos beléptetőkártyáját. Miért hiszi pár perccel később azt a nőről, hogy egy orvos? Ja, mert fehér köpeny van rajta? -Miért van az, hogy az állomáson található ötszáz akárhány fegyencből csak akkor látunk egyszerre 5-nél többet, ha üvöltve és össze-vissza kell végigszaladni valamelyik folyosón? -Miért nem tűnik fel senkinek, hogy az állomásra beküldött túsztárgyaló lúzer marha látványosan kamerázza az embereket? -Miért kellett az a nevetségesen humortalan jelenet a különválásról? -Miért tudott a nagyon szőke csaj, aki a film közepén még azt sem vágta, hogy a kézi PDA cucc fényesebbik fele szolgáltat információkat, a film végére Sherlock Holmes-kaliberű villámnyomozást tartani? -Miért van az, hogy egy szuperbiztos, szuperdrága és szupermodern orbitális börtönben bármelyik fehér köpenyes hülye kiengedheti az összes rabot? -Miért kell feldobni a "sugárveszély" ötletet, ha utána nem kezdenek vele semmit? -Miért köti ki magát Guy Pearce egy olyan kábellel, amit elfűrészel egy tompa fémperem? -Miért köti ki magát, egyáltalán? Számított rá, hogy a torziós rendszert váratlanul lekapcsolják? -Miért adnak egy olyan embernek, akit nemrég jól megverettünk, 30 évre elítéltünk, majd belekényszerítettünk egy kb öngyilkos küldetésbe, bombát, gépfegyvert és más egyéb gyilkolásra alkalmas eszközt azelőtt, hogy elindulna bevetésre? -Miért van az, hogy kitalálnak egy olyan ötletet, mint ezt a "két végét összeilleszted és robban" nyakörvbombát, és egyből elhasználja a történet? Mintha csak azt akarnák bemutatni, hogy "WOW, ANNAK AZ EMBERNEK LEROBBANT A FEJE! OH YEAH!!!" -Miért tartóztatják le EGYBŐL Guy Pearce-t. amint földet érnek? Tilos orbitális ugrást végezni? Vagy az USA népessége a jövőben 95%-ban rendőrökből fog állni, akik vadásznak a maradék polgári lakosságra? -Miért nem gyanús senkinek, hogy egy olyan fontos személy, mint ez az ezredes, egy baszott nagy, benzines öngyújtót hord a nyakláncán? -Miért annyira fontos a történet szempontjából az a memóriakártya, ha a főhős kb annyival konstatálja az előkerülését, hogy "Jé, egy memóriakártya"? -Miért, miért, MIÉRT kell olyan dumákat a karakterek szájába adni, hogy "Egyformák vagytok, a múlt emlékei. N |
2012-12-01 14:38.14 |
Engem momentán a sok idióta facebook poszt idegesít...
De szerencsére itt egy érdekes kísérlet a probléma megoldására: [link] |
2012-12-01 05:01.46 |
Nos, pedig arról is híresek...
Tényleg nagyon jó film volt, méltatlanul mellőzik, pedig kevés történet tudta ilyen jól érzékeltetni a háború pszichológiai oldalát. Pazar színészek, kiváló rendezés és operatőri munka, simulós zenék... nagyon eltalálták az egészet. |
2012-11-25 00:53.35 |
Tenacious D, avagy a kerek rockerek... |
2012-10-04 01:42.10 |
A vége minden volt, csak nem csattanós, de lehet, hogy én vagyok túl kritikus. |
2012-10-04 01:40.45 |
Szörnyű volt, egyszerűen értékelhetetlenül rossz. Az egy dolog, hogy elpuffogtatnak minden lehetséges, unalomig elcsépelt filmes klisét, de még képesek béna, nyálas és logikátlan módon tenni mindezt. Nem ér annyit az egész, hogy részletesen értékeljem, mert konkrétan egy momentumot sem tudnék kiemelni a filmből, ami ne lett volna gagyi. Még véletlenül se nézze meg senki... |
2012-10-03 23:35.39 |
Egyszer nézhető, lassú lángon égő poszt-apokaliptikus film. Jól bevált sémákra, filmes fordulatokra támaszkodik, amit (előnyére szóljon) többé-kevésbé korrektül meg is tesz. Nem mondanám, hogy komoly elvárásokkal ültem volna neki, így képes volt azokat túlteljesíteni.
Egy kicsit... szóval szódával elmegy. |
2012-10-01 01:36.50 |
Nagyon remélem, hogy lesz olyan jó, mint a könyv. Impozáns színészgárda ide vagy oda, könnyen elhasalhat... |
2012-09-18 02:54.28 |
Van egy olyan sanda gyanúm, hogy a "kövér filmes fazon elkapja a csajt"-dolog buktatta meg a filmet nála :D |
2012-09-07 22:05.11 |
Most úgy fogok meghalni, hogy nem tudom... -__- |