Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Deadpool & Rozsomák *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Lángoló tenger - Mozi+, 16:55 |
Amszterdam - HBO2, 17:15 |
Állj, vagy jövök! - Film+, 17:15 |
Zorro álarca - Film Café, 17:15 |
Botcsinálta doki - Mozi Klub, 17:20 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Danny DeVito (80) |
Martin Scorsese (82) |
Stephen Root (73) |
William R. Moses (65) |
Sophie Marceau (58) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Kézilabda - szeretitek? Van kedvenc csapatotok? |
Nemere István - Vélemények |
Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg |
Mit hallgatsz most? |
A potyautas - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
A kobra napja |
Mike Pniewski |
2010-02-07 09:16.40 |
Gondoltam, negatív értékelések ide vagy oda, én mégis teszek egy próbát a Dante 01. Sci-fi, franciák, Marc Caro, érdekes témaválasztás...
Azt hittem, hogy ilyen erős alapokra nem lehet silány filmet építeni. Hát igen. Így hát végigszenvedtem másfél órát és kaptam... Tulajdonképpen nem igazán tudom, hogy mit. Leginkább a "semmi" és "szánalmas" kifejezések villogtak az agyamban, ölelve egy szép adag felháborodással. Nem is akarok több szót fecsérelni erre a borzalomra, egy részletekbe menő elemzéssel csak felbosszantanám magam. Egyetlen apró pozitívuma, hogy ha társaságban nézi meg az ember, jót röhöghet rajta. (Bár akkor meg inkább a Temetőkapu...) |
2010-01-24 18:32.07 |
Ilyen megvilágításba helyezve érthető a dolog. Félreértés ne essék, távol áll tőlem, hogy erről a filmsorozatról diszkurzust folytassak, viszont első látásra ti is a "tini sunci" kategória felé hajaztatok, de hála Istennek ez megcáfolódott... |
2010-01-22 22:53.13 |
Szeretem a "Ne állj le hülyékkel vitatkozni, mert..."-helyzeteket. Mindenesetre sok sikert a vizsgákhoz, és ha rémálmok gyötörnek, ne nézz olyen félelmetes filmeket, mint az Alonyat:)
Tiszteletem. |
2010-01-22 22:43.08 |
Aláírom, de ezzel sajnos együtt jár, hogy a tietek sem érdekel senkit... |
2010-01-22 22:04.55 |
Minek az e-mail meg az MSN, itt is pompásan el lehet beszélgetni. Menjetek (chat)szobára-mondanám, ha rosszmájú lennék, de erről szó sincs. Meg kell hagyni, hogy fent látható "magasztos" topic-témához képest a ti csacsogásotok felüdülést jelent ítt fórumföldén, de talán máshol kéne szövegelnetek, mert nem kifejezetten közérdekű közlemény, hogy kinek milyenek lettek a vizsgái. Legalább menjetek át a High School Musical valamelyik topicjába, ott simán belefér:) |
2010-01-22 17:59.26 |
Inkább a vámpírok negatív diszkriminációja ellen kéne kampányt indítanotok.
Komolyan, 20 évet öregszek az ilyen ostoba topicoktól... |
2010-01-22 17:51.28 |
Tagadhatatlan, hogy vannak érdemei a filmnek (ezek taglalásába, és abba, hogy mennyire lehet ezeket valós "érdemeknek" tekniteni, most nem mennék bele...), de azt semmiképp sem merném kijelenteni, hogy ez a világ legjobb filmje. Jó film, de semmi több. Félévente kijön egy-egy gyöngyszem, amit a fiatal fanréteg az egekig magasztal. Ez a "jelenség" teljesen komolytalan, mivel a többségük nem rendelkezik elég széles filmes ismeretekkel ahhoz, hogy véleményüket egyáltalán figyelembe lehessen venni. Tisztelet a kivételnek...
(Bár erősen kétlen, hogy azok, akik több száz filmet megnéztek, pont ezt választanák kedvencüknek...) |
2010-01-22 17:27.18 |
Látom magas a nívó.
Mi lesz a következő elmés topic? Mit szólnátok ehhez: melyikkel szexelnél: egy zombival vagy egy aliennel? Jézusom... |
2010-01-21 21:53.54 |
Az ilyen topicokat látva sajnos elfog a vágy, hogy egy háromhetes vámpír-tanfolyam után széttépjek egy-két embert... |
2010-01-21 19:32.23 |
Színészi játék tekintetében a vámpír recepciós csaj egyértelműen a film legmeghatározóbb alakja volt, én vele találkoznék szívesen. A többieket pedig kilőném az (ÚJ)Holdra... |
2010-01-10 20:57.39 |
Elementális erejű alkotás, örülök, hogy volt szerencsém megnézni. A képi megjelenítés tökéletesen harmonizál a zenei aláfestéssel.
Felejthetetlen film, de a téma és a megvalósítás miatt természetesen nem egy tömegek által favorizált mű. De szerintem ez rendben is van így. Manapság sok mindennel be lehet csalogatni az embereket egy moziba, de örvendetes, hogy az alkotók egyik ilyen hatásvadász eszközzel sem éltek... |
2009-12-16 21:57.54 |
Egy igencsak vészjósló ajánlás vett rá, hogy megnézzem ezt a filmet. A lány, aki már látta, így mesélt róla: "A világ legfélelmetesebb filmje. Miután megnéztem, két napig nem tudtam aludni tőle!"
Kafa.-gondoltam én, én naívan bepöccintettem a lemezt a lejátszóba... A kézi kamerával való, amatőr jellegű filmezés már a Rec-ben is elnyerte a tetszésemet, így ezt pozitív dolognak értékeltem. Tetszett az is, hogy a főszerplők nem azok az a tipikus filmes "szépemberek", csupán átlagos halandók, akiknek a helyzetébe bele tudod képzelni magad. A szép háznak is megvolt az a burkolt sugallata, hogy nem csak az erdei vityillókban és elhagyott villákban élők szenvedhetnek szellemjárástól... Kihagyták a felesleges "bevezető sallangot" és in medias res indult meg a történet. Szépen lassan kezdett megmutatkozni a túlvilági ténykedés: ki-be csukódó ajtók, fel-le kapcsolódó villanyok, előre-hátra mozgó csillárok, dübörgés... Szétszabdalva nappali jelenetekkel, melyek megölik a kialakulófélben lévő hangulatot. Megpróbálják átadni a helyzet drámaiságát, a kétségbeesést, a reménytelenséget, tehetetlenséget de mindezt úgy, hogy ülnek a fotelben és azon sopánkodnak, hogy mi a fene folyik itt. Hiszen tudják. Mivel semmit sem tesznek, a dolgok pedig tőlük függetlenül zajlanak, a nappali jelenetek kb 3 alkalom után feleslegessé válnak, vontatottá téve ezzel a filmet. Sokak panaszkodnak itt arra, hogy a rossz értékelések a beleélés hiányának eredményei. Meglehet, de én minden erőmmel azon voltam, hogy azonosuljak a szereplőkkel, átérezzem a helyzetüket és átadjam magam a történet hangulatának. Kevés. Ez a film kort tévesztett: ha egyidőben jelenik meg Hitchcock "Madarak" című mozijával, akkor biztos, hogy nagy hatást váltott volna ki a nézőkből, de manapság egy nyikorgó ajtó, egy pár lábnyom vagy egy gyenge árnyék a falon nagyon kevés. Ahhoz is alig elég, hogy ébren maradj rajta. Persze tisztelet a kivételnek, viszont észre kell venni, hogy jelentős azoknak a tábora, akik így éreztek (a fórumok tanulsága szerint...). Vártam, hogy történik végre valami, de amikor már azt hittem, hogy "Na most...", akkor ismét reggel lett. A végén azért próbál bekeményíteni a film: egy kis sikoly, egy kis pokróc libegtetés és láb-cibálás, de ez nem menti meg. Beleélés... Sok történet lehetne félelmetes ilyen alapon: -"Atya Isten! Egy ork." (Gyűrűk Ura) -"Egy sziget, telis tele vérszomjas dinoszauruszokkal! ÁÁÁÁ!" (Jurassic Park) -"Betévedt hozzám egy csaj, mikor épp WoW-oztam, majd nemsokára zombivá változott!" (Zombieland) Éljétek bele magatokat és tessék rémüldözni, elvégre milyen borzasztó lenne bármelyik ezek közül... A beleélés nem elég. Egy film sikerének nem csak a nézőn kell állnia, illik nyújtani is valamit. A Paranormal Activity viszont nagyon nagyon keveset tett azért, hogy elrugaszkodjon egy nullköltségvetésű amatőr garázsmozi szintjéről. Nem is sikerült neki. Csak amiatt adtam neki két csillagot, mert egy rövid ideig sikerült elhitetnie velem, hogy megéri megnézni... Megjegyezném, hogy ez a "Vélemények" topic, és nem vitafórum, ezért álláspontjukat csaholva védő fórumozók kíméljenek. Nem titeket értéklünk, hanem a filmet... Tiszteletem. |
2009-11-14 17:40.12 |
Érdekes...
Annak ellenére, hogy a hozzászólók nagy többsége 5*-ot adott a filmre, mégis 3.2-es az átlagértékelés. Lehet azzal érvelni, hogy a "NÉP" húzza le a filmet, hisz az ostoba emberek képtelenek meglátni a mondanivalót, és a lehengerlő lényeget. (Megjegyzem, az "Ez egy nagy rakás sz*r"-kaliberű hozzászólások ezt sugalják...) Én nem érzem úgy, hogy a tartalom olyan nehezen felfedezhető és emészthető lenne. Láttam már jópár komplikáltabb filmeket is, amik messze jobb értékelést kaptak. Nem feltétlenül felszínes ember az, akit kevésbé érint meg egy történet... A belemagyarázás és a túlértékelés gyakorta észlelhető. A sztori rendelkezik egy bizonyos fokú drámaisággal, mint ahogy az is drámai, mikor egy család a zsúfolt és bűnös belvárosból kiköltözik a kertvárosba. Ez az idea került itt kisarkításra, fűszerezve szerelemmel, misztikummal, 110 percben tálalva. Mit mond nekem a történet? Érdemes örökös rettegésben és ostobaságban tartani az embereket, elmenekülni a realitások elől, ahelyett, hogy szembenéznénk velük. A vének a saját meggyőződésük miatt (bár jószándékkal) szabályos lelki terrort gyakoroltak a város többi lakosán, mindezt a "tisztaság" és a nemes cél okán. Ez semmivel sem jobb, mint mikor a hibbant szülők napfénnyel akarják etetni az újszülött gyermeküket (maradjunk a kisarkított példáknál). Ezt nem tartom valami pozitív mondanivalónak, pláne nem hihetetlennek... Itt jegyezném meg, hogy nem áll szándékomban vitát indítani a véleményemről, vagy meggyőzni valamit az igazamról. Valószínű, hogy ezután vissza sem tévedek erre a fórumra. Csak azt szeretném tudatosítani a tisztelt filmkritikus társaimban, hogy nem csak azok adnak rossz értékelést, akik (látszólag) megragadtak egy üres befőttesüveg értelmi színvonalán. Tiszteletem. |
2009-11-04 22:37.47 |
Szerintem nem lehet egy olyan filmet ízléstelenséggel vádolni, melynek a célja természeténél fogva a nézők megbotránkoztatása. Ha mérsékelték volna a közönségességet, a film lényegét szakították volna ki. Ez a bohém életstílus (jóllehet, nem mindíg ilyen mértékben) sok neves művész sajátja volt, amolyan korszellem. Számomra üdítő volt, hogy a film "álszerénykedés nélkül" foglalkozott a témával. Az ilyen alkotások nem szokták kiérdemelni a tisztes publikum osztatlan elismerését, dehát Rochester grófja nyíltan ki is mondja: "Nem akarom elnyerni a tetszésüket..." |
2009-09-05 23:19.42 |
Akik fogékonyabbak a morbid humorra, azok végsősoron szórakoztatónak találhaják ezt a műsort. Végignéztem egy pár részt: nekem személy szerint nem jött be a sorozat. Nem is a vér és a brutalitás miatt, hiszen számtalan japán filmet és animét láttam már, így hozzá vagyok szokva. Egyszerűen öncélúnak tartom a kicsi, mosolygós és gyanútlan lények (enyhén szadista hajlamra valló) lemészárlását, még akkor is, ha ezt egy "történetbe" foglalva, vicces szituációk keretein belül teszik. Viszont azt meg tudom érteni, hogy a manapság oly divatos idegörlő gyerekrajzfilmek után az ember kéjes elégtétellel nézi, ha egy rózsaszín szőrpamacsot feltrancsíroznak... |
2009-08-24 16:56.41 |
Azért az szerintem szánalmas, hogy valaki nyit egy topicot abból az apropóból, hogy Zac Efron mosolyát dícsérhesse (bár gyanítom és remélem, hogy az eddigi hozzászólások nagy többsége nem ennek jegyében íródott). Nem szabad lebecsülni a fanatizmus erejét, van még pár testrésze és szerve Efronnak, szóval a tizenéves bálványimádó kislányoknak lesz miről áradozniuk...
Egy csillagosok, kitartás! |
2009-08-24 00:49.52 |
Igazság szerint arra a momentumra céloztam, mikor Marcus letépi a T-800-as fejét.
Akkor, vagy a kifelé menekülés perceiben Skynet a levegőbe repíthette volna a gyárat. De igazad van, ez már valóban szőrszálhasogatás, hiszen nem nézne ki valami jól egy hollywoodi filmben, hogy miután legyőzték a terminátort, meghalnak egy robbanásban. Csak tudod fájóan ostoba, fájóan amerikai... Egyszer meg lehetett nézni, de őszintén szólva még azt is kár volt... |
2009-08-23 23:47.03 |
Örülök, hogy egy olyan emberrel tudom megvitatni a filmmel kapcsolatos aggályaimat, akinek a kritikája nem merül ki pár mondatban.
Akkor nézzük a te oldaladról a dolgot: elfogadjuk logikusnak, hogy Skynet magához csalta Connort. Azt mondod, hogy a gyár mindenképp elpusztul. Akkor miért nem robbantotta be a Skynet az épületet, míg Connor és Reese bent tartózkodott, vagy mikor már látszott, hogy a csatában a T-800-as marad alul? |
2009-08-23 23:33.48 |
Zárógondolatként pedig megjegyezném, hogy az a Skynet, ami viszonylag rövid idő alatt ilyen helyzetbe taszította az emberiséget, érzelmek nélkül, végtelenségig kikalkuláltan harcol, aminek a logikája messze túlmutat minden emberi határon, hagyja kikapcsolna a saját védelmét, a szívébe engedve ellenségeit, csak azért, hogy aztán két (2!) terminátort uszítson Connorra és a már elfogott Reesere. A Mátrix 3-ban (amit csak ilyen hivatkozásban lehet dícsérni) az egész világ energiakészletei felett rendelkző gépek (ettől a világuralomtól a Skynet nem sokkal marad el...) ezrével okádták a robotokat Zionra, ezzel szemben itt a nagy offenzíva kimerül két terminátorban. Muszáj tovább ragoznom?! |
2009-08-23 22:46.45 |
Ha belegondolsz, el kellett telnie egy kis időnek, amíg John Connor az ellenálló tábortól Marcus infója miatt elért a Skynet központhoz (felteszem, hogy nem egy köpésnyire vannak egymástól.) A Skynetnél számítanak Marcus és Connor érkezésére, tavábbá a későbbiekből kiderül, hogy Marcust végig megfigyelés alatt tartotta a Skynet, és tudott minden lépéséről.
Tehát a Skynet simán kivégezhette volna Reeset, míg Connor az odajutással volt elfoglalva (gondolom abban egyetértünk, hogy repülés közben nem fog új embert kinevezni azanyja védelmére), sőt, már egyből azután megtehette volna, hogy elrabolták. Senki nem tudta volna meg, a történet nem tért ki rá, hogy Reeseben lenne valami jeladó, ami figyeli az életjeleit, és értesíti Connort, ha meghal. Mellesleg nem hinném, hogy John meg tudnta védeni a bázist vagy a tengeralattjárót a rakétáktól. A gépeknek jobb lett volna, ha ottmarad, és felrobban... Elég szomorú, hogy az általam felsorolt hibák közül (és hidd el, vannak még) csak ezt az egyet tudod cáfolni (úgy érzem, sikertelenül), és ennek ellenére öt csillagot adtál erre a filmre... |
2009-08-23 11:55.51 |
Bőven elég az, ha a Skynet tudta, hog Reese védte meg Sarah Connort. Ha azonnal likvidálják, John valószínüleg meg sem születik, mivel sanszos, hogy a T-800-as sikerrel jár. Mellesleg ha Reese olyan fontos, hogy John Connor hajlandó kockáztatni az életét, hogy megmentse (hisz erre apellál a Skynet), akkor érdemes gyorsan eltenni láb alól. Az lett volna a leglogikusabb a Skynet részéről, ha rögtön azután, hogy Marcus bogarat ültet John fülébe, megöli Reeset és várja, hogy Connor befusson. Ez persze nem történhetne meg, de mint mondtad, a Skynet nem tudhat kettejük kapcsolatáról... |
2009-08-21 03:19.22 |
Ismét egy vérszegény folytatás...
Talán a történet gyökeres idő-paradoxon mivoltát tekintetbe véve nem helyénvaló, ha logikátlanságokat emlegetek fel, de itt semmi esetre sem voltak megbocsáthatóak. Nekem az elevenembe vágott, mikor kiderült, hogy a Skynet főhadiszállást egy őrtorony, két terminátor és egy nagydumás plazmatv védte. Az is érdekes, hogy ha a Skynet (természetesen nyilvános) "halállistáján" az első helyen Kyle Reese állt, akkor miért nem likvidálták azonnal, mikor felismerték a Skynet bázisában. Nem, inkább cellába zárják, és várnak Connor-ra, aki ellen csupán egy szerencsétlen Schwarzeneggert tudnak felvonultatni (jó pont), akinek egy perc után leégetik az arcát (rossz pont). Gondolom csak mutatóba tették be. Az is természetes, hogy bár a Skynetet egy szuperintelligens számítógép irányítja, ami/aki hálózaton keresztül intrikál, mégis a központbanvan egy emberek számára tervezett szoba, ahonnan lekapcsolhatják azt a kevés védelmi eszközt. Amúgy ha már a Skynet ilyen rendkívül hatalmas és erős, illene több robotot felvonultatnia. A gépek sajnos nemcsak mennyiség, de minőség tekintetében is hátrányos helyzetben vannak. Egyetlen előnyük, hogy még a legnagyobb fémóriás is hangtalan oda tudnak osonni az emberekhez, és valljuk be, a meglepetés erejéből igen nagy előnyt lehet kovácsolni. Idegesítő továbbá AZ Ellenállás vezetője, Connor, akinek megannyi érdeme felsorolhatatlan, és mindenki előtt ismeretlen. Feltételezem, hogy az ellenállás akkor is létrejött volna, ha a 3. rész végén John nem huncutkodik a rádióval. Terminátort lényegében az épp aktuális védelmezője ölt helyette, a misztikus JEL-et sem ő fedezte fel, és az a mese, mely szerint egy olyan férfi az apja, akit majd ő fog évekkel később visszaküldeni a múltba, hogy "megvédje" az anyját...nos, mondjuk úgy, hogy nem hinném, hogy ezt mindenki megkajálja. Szóval indokolatlannak tartom, hogy ekkora figyelmet szenteljenek neki, maximum egy kis füllentős kabalafigura lehetne, aki önérzetesen belekotyog a hadvezetésben és harcászatban jártan katonák dolgába... Ami pedig kiverte a biztosítékot, az a szerencsétlen Marcus esete. Felébred egy teljesen lepusztult apokaliptikus anti-utópiában, amiben viharvert ellenállók hadakoznak csúcsmodern robotokkal, majd kiderül, hogy átalakították valami egyedi ember-terminátor hibriddé, szóval nem mondhatja, hogy a sors kesztyűs kézzel bánt vele. Ráadásul a film alatt kb 10-szer utalnak a jó erős szívére, időnként olyan élethelyzetekben, hogy az már-már a "vészjósló" kategória határait súrolta. És mit ad Isten, a film végén Connornak baj vana szívével. Mit is lehetne csinálni, mit is lehetne csinálni... Ez olyan tragikus, Az ellenállás hőse a fűbe harap. Várjunk csak, mintha lett volna itt valaki, akit sok más szerv mellett egy igen erős szívvel áldott meg az anyatermészet (vagy a Skynet...)! Persze minden szem Marcusra szegeződik... Szóval értitek, kicsit erős. Összességében a film egy szánalmas próbálkozás, mely a digitális effektekre és a neves előd hírnevére támaszkodva próbált megalkotni egy minden korosztály számára élvezhető, de az első részekre már csak motívumaiban hasonlító mozit. Ez akár jól is elsülhetett volna, ha több figyelmet szentelnek a belső tartalomra. Bár itt-ott akadtak jó ötletek (a motoros terminátorok nekem különösen tetszettek), de a sok negatívum (a felesleges szerelmi szálat nem is említettem...) megfojtja a sztorit. Tudom, hogy manapság divat a tömegfilmek gyártása a nagyobb gázsi érdekében, de ez azért egy kicsit túlzás... |
2009-06-23 00:46.49 |
Röstellem, de kénytelen voltam anélkül leértékelni ezt az "alkotást", hogy végignéztem volna egy teljes epizódot. Minden perce valóságos lélekani kínszenvedést okoz, dühöt és kétségbeesést fakaszt az ember lelkében. Rövidesen nem tudtam, hogy it gyűlölök jobban: az alkotókat, amiért életet adtak ennek a borzalomnak, vagy magamat, amiért mazochista módon sanyargatom az elmémet a televízió előtt ülve. Mindenkinek jobb, ha kerüli a LazyTownt, mert míg a gyerekek garantáltam magállnak tőle a fejlődésben, a felnőttek komolyan elkezdik fontolgatni az öngyilkosságot... |
2009-06-20 16:42.51 |
Nagyszerű lemez. Az egyetlen hibája csak az, ami rajta van, sokkal hasznosabban ki lehetett volna tölteni azt a 700 megát. Rávehettek volna Vanish mosópor reklámokat is... |
2009-06-20 16:27.49 |
"Miley Cyrus játsza a főszerepet, Hannah Montana-t, egy tinit, aki titkos életet él, mint pop sztár.,,
Gondolom azért nem jönnek rá a féltve őrzött titkára, mert előadás után átöltözik... Biztos sokat gondolkoztak a csavaros forgatókönyvön. Feltételezem, a felvonultatott helyzetkomikum nem nagyon haladja meg egy elrontott manikűrből adódó bonyodalom szintjét... (Igen, sajnos nem bírtam ki pár epizódnál többet, mert a tömény agonizálás ködében egyre gyakrabban sejlett fel a rituális öngyilkosság gondolata.) |
2009-06-20 16:02.21 |
Egészségükre! |
2009-06-20 10:26.17 |
Igaz, a Toy Storyt a Pixar készítette, a Walt Disney Pictures-nek csak a forgalmazásban volt szerepe. Lényegében Miley Cirrus is egy forgalmazott "termék"... |
2009-06-20 00:52.55 |
Miley Cyrus számomra csupa olyan tulajdonságot személyesít meg, ami elítélendő és visszataszító. Az édesapja "hírnevén" és pénzén felcsimpaszkodva tudott karriert csinálni, színészként, énekesként és "arcként" külön-külön pláne, de a hámat együttvéve sem képse kiemelkedni a "felejthető átlag" színvonálából, és még ez is egy igen jóindulatú értékelés. Személyiségileg (ha egyáltalán lehet az ő esetében ilyesmiről beszélni...) kb. egy üres hidratálókrémes doboz beltartalmi értékével bír, felszínessége és lelki sivársága egy egész korosztályt és életformát jellemez. Sajnálatos, hogy az "amerikai kultúra" (vicc kimondani is!) ilyen sztárokkal árassza el a világot, és szégyen az is, hogy a nagymúltú Walt Disney Pictures, aminek olyan klasszikusokat köszönhetünk, mint az Oroszlánkirály és a Toy Story, képes felkarolni egy ilyen selejtet, eladva ezzel a nehezen felépített hírnevet és nívót...
(Várom az építő jellegű ellenérveket, bár azt hiszem pár lentebb olvasott hozzászólás fényében ilyesmit remélni vagy elvárni önámítás lenne.) |
2009-06-20 00:08.02 |
Nagyszerű dolog az egyén érdekeinek felmagasztalása, az önmegvalósítás kultuszának terjesztése. Sokan vannak, akik megragadtak azon a szinten, hogy felnőtt korukban majd űrhajósok tűzoltók, vagy balerinák lesznek, és az ilyen emberek lelkének igazán kedves egy olyan történet, mely igazolja ezt a kényelmesen naiv meggyőződést. Ráadásul az elv, miszerint "csak én tudhatom, hogy mi a legjobb a számomra", nem éppen követendő egy tizenéves gyerek számára. A történet vastag rózsaszín lepelbe csavarva tálalja nekik a valóságot, szót sem ejt arról, hogy az efféle önfejű viselkedés mennyi olyan veszélybe sodorhat egy fiatalt, amitől egy lelkiismeretes szülő meg tudná óvni gyermekét.
Nagyszerű dolog az egyén érdekeinek felmagasztalása és az önmegvalósítás kultuszának terjesztése, de amikor a megtévesztett teenagerek felnőnek, kiábrándulnak abból a parfümillatú, kérész-életű álomból, amibe ezek a nyugati divatkreálmányok ringatják őket, és rájönnek, hogy nem lesz belőlük űrhajós, tűzoltó vagy balerina, akkor komolyan el kell majd gondolkodniuk, hogy miből fogják fizetni a lakbért... |
2009-06-19 20:25.15 |
Van pár dolog, ami okot adhat arra, hogy néhány igen elvetemült és goromba ember véleményével mintegy megszentségtelenítse a dicsfényben fürdő "Szerelmes hangjegyek"-et. Meglehet, hogy a liberális mondanivaló, a film atmoszférája, az irritáló karakterek, a gyengécske színészi játék,a média gerjesztette fanatizálás az egyik részről, a célközönség bálványimádása és fanatizmusa a másikról, nem tudnám megmondani. Nem számít, az amerikai álom megvalósulásának nem lehet az útjába állni, köszöntsük hát együtt az internacionális idill elkövetkezendő beteljesülésének eme nagyszerű hírhozóját! |