Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Deadpool & Rozsomák *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Lángoló tenger - Mozi+, 16:55 |
Amszterdam - HBO2, 17:15 |
Állj, vagy jövök! - Film+, 17:15 |
Zorro álarca - Film Café, 17:15 |
Botcsinálta doki - Mozi Klub, 17:20 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Danny DeVito (80) |
Martin Scorsese (82) |
Stephen Root (73) |
William R. Moses (65) |
Sophie Marceau (58) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Kézilabda - szeretitek? Van kedvenc csapatotok? |
Nemere István - Vélemények |
Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg |
Mit hallgatsz most? |
A potyautas - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
A kobra napja |
Mike Pniewski |
2010-08-29 01:12.56 |
Jobban írtja az agysejteket, mint a denaturált szesz... |
2010-08-29 01:06.24 |
Nem is tudom. Hozzákötözni egy kerekesszékhez, és legurítani a Gellért hegyről.
De nem enyhe ez egy kicsit? |
2010-08-29 00:53.26 |
Őszintén az alap koncepció engem erősen a Battle Royale-ra emlékeztetett. Mondjuk én ötletesebbnek tartom a diákok harcát, mint a rabokét, de persze ez szubjektív. Lehet, hogy elfogult vagyok az ázsiai filmek javára, viszont a Halálraítélt így is úgy is elég gyenge... |
2010-08-29 00:39.53 |
Nagyszerű film, hűen dolgozza fel az alapul szolgáló könyvet. Tragikomikus vígjáték, egy méltatlanul elfeledett klasszikus. Kellemes emlék a videókazettás korszakból... |
2010-08-29 00:30.28 |
Régen volt már, mikor utoljára vártam egy filmet, de a Titánok harca esetében konkrétan erről volt szó. Minden adott volt, hogy egy méltó újrafeldolgozást csináljanak, de hát nem jött össze. Nem mennék bele a hibák taglalásába, annyira fájó a puszta emlékezés is. A rohadt életbe, pedig milyen pompás film lehetett volna... |
2010-08-28 21:49.00 |
1.: Nem kell minden hülyeséget belemagyarázni a hozzászólásomba. Ha pszichoanalízisre vágyok, akkor felkeresek egy szakembert. Másrészről azt hiszem kicsit félreértettél. Először is honnan a fenéből veszed, hogy megfogott a film története? Az egyediség más kérdés, de igazából az egyedinek kikiáltott ötletektől sem dobtam hátast. Másrészről mi az, hogy pozitív irányba változik az élete? Ha már analizálgatunk, akkor szerinted milyen ember az, aki az ártatlan emberek megölését pozitívnak értékeli? Megbecsülés? Ugyan ki becsüli meg? Azok, akik esetleg megtehetnék, meghalnak. Még a saját apját is megöli. Ez szerinted pozitív?
Érdekes a felfogásod. Az, hogy a világ nem így működik, nem dühít. Dühítenek viszont az ostoba, személyeskedő hozzászólások. Primitív dolog a hozzászólás mögötti embert támadni, ha annak véleménye nem egyezik a tiéddel. Köszönöm a kioktatást is, de itt is közbe kell szúrnom valamit. Ebben a filmben épp a történet logikátlansága, a hibás értékrend és a torz mondanivaló miatt volt élvezhetetlen a mozi. Számomra. Mint már kifejtettem, engem kifejezetten zavar az a könnyedség, mellyel ártatlan embereket ölnek meg egy misztikus szövőszék parancsára. És sért, hogy a film el akarja hitetni velem, hogy ez helyes. Viszont ahogy kiveszem a szavaidból, ez szerinted is helyes, szerinted is pozitív. Bizonyára végiggondoltad ezt, mert ha az ember van olyan intelligens, hogy mások lelkét és életét boncolgassa, az ilyen finom mozzanatok sem kerülik el a figyelmét. Persze lehet, hogy megbabonáztak a "jobbnál jobb jelenetek", szép fények és csinos robbanások... 2.: Akciófilmek, nézzük csak: -A Bérgyilkos (Chow Yun Fat főszereplésével) -Született gyilkosok (Ha már egyediség és mondanivaló...) -Golyózápor (megkifogásolható választás, de ott az irrealitás jót tett a filmnek, mert átjárta azt, mondhatni az tartotta össze.) Részemről ennyi. Amúgy nem is azért írok ide, hogy mindenféle önjelölt pszichológusokkal szájkaratézzak. Mint azt a topic is mutatja, itt véleményeket fejtünk ki, és nem ütköztetjük azokat... |
2010-08-25 12:53.41 |
Jaj Istenem, de sajnálom ezt a filmet...
Az értékelés és a kritikák miatt magas elvárásokkal ültem le megnézni, de nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. A színészgárda jónak mondható, Elijah Wood-ra illett ez a szerep, hozta is a karaktert. Engem a történet kliséssége és kiszámíthatósága borított ki. Ráadásul a kritikus pontok fájó logikátlansága tényleg el tudta rontani a hangulatot. A végére már nagyon hiteltelenné vált az egész. A realitásról nem tudok nyilatkozni, Én személy szerint sem Angliában, sem idehaza nem vettem részt focidrukker-verekedésen. Ami azt illeti a "labdarúgást" sem igazán favorizálom, ugyanakkor nincsenek ellenérzéseim sem vele kapcsolatban. Így azt hiszem minden elfogultságtól mentesen mondhatom (Igen, ez utalás volt. A fórumot olvasva kicsit az volt az érzésem, hogy sokan már attól adják az 5*-ot, ha a filmben felbukkan egy focilabda...), hogy ez egy gyenge film, ami átgondoltabb és kicsit egyedibb történettel nagyot üthetett volna. Maradok a Pál utcai fiúknál... (Nincs ingerem maradni szájkaratézni.) |
2010-06-21 02:43.43 |
Hajlamos vagyok szépen felépített, érvekkel alátámasztott kritikákat írni, ha már arra fecsérlem az időt, hogy ilyenekkel foglalkozzak, de most igen erős késztetést érzek, hogy egyszerűen és tömören lerendezzem annyival, hogy: "Ez a film szar". Eleve csak Vinnie Jones miatt néztem meg, de persze Tarantino neve is sokat nyomott a latba. Tarantinotól jópár filmet láttam már, és azt megtanultam, hogy vagy nagyon jók, vagy nagyon rosszak, de mindenképp érdekesek. Jelen esetben a név apró, de ötletes átverést takar...
A történet túlkomplikált, ugyanakkor érdektelen, és ez még pozitívnak mondható, mert feltételezi, hogy volt. Sokszor úgy éreztem, hogy csak leforgattak egy csomó jelenetet, majd megkeverték őket, hogy még véletlenül se legyen semmi értelmük. Azt pedig kétlem, hogy képtelen vagyok felfogni a film mélységét, mert kb a nyugdíjas lábvize mélyebb, és messze gazdagabb tartalommal bír. A színészek jók, de nem itt, bár ilyen nagyszerű forgatókönyvvel nem csoda, hogy senki sem nyújt kiemelkedő alakítást. A párbeszédektől vagy a hideg futkosott a hátamon, vagy röhöghetnékem támadt (melynek hatására többnyire röhögtem is), de semmiképp sem a kívánt hatást érték el vele, úgy hiszem. Volt egy-két frappáns beszólás, de semmi olyan, amit majd szállóigeként fogunk emlegetni. A kamerázás sem volt épp első osztályú, de talán ebbe már tényleg kár belekötni. Bakik is akadtak, kb csak ezek voltak olyan momentumok, amikre egy nap távlatából is emlékezni fogok ebből az "alkotásból". A zenével nem volt különösebb gond, bár egy ilyen mozi alá nem nagy kihívás jó zenét találni. Erős pozitívum, hogy rövid volt (a pucér vagy félpucér nők hatásvadász alkalmazását helytelenítem...), de mást aligha tudnék felhozni. Én azt mondanám, hogy kár megnézni, de amint azt az itt hozzászóló fórumozók értékelései is mutatják, van, akinek elnyerte a tetszését, így próba szerencse alapon lehet vele kísérletezni, elvégre más az ízlésvilágunk... |
2010-06-15 16:16.53 |
Én őszintén szólva a címe miatt nézetem meg a filmet. A "Shrooms" olyan frappáns, bohókás hangzású, rögtön felkeltette az érdeklődésemet. Ami magát a kidolgozást és a történetet illeti, engem végig a B-C kategóriás félamatőr horrorokra emlékeztetett. Igazából nem is nyújtott többet. Az unalomig elcsépett karaktersémák, ijesztőnek szánt jelenetek és kiszámítható fordulatok megölték az amúgy ígéretes alapötletet. Tényleg sokkal többet ki lehetett volna hozni belőle. A "mérsékelt vérhasználat" amúgy szerintem nem volt zavaró, bár helyenként tényleg életszerűbbé tehette volna a filmet...
Nem érdemes több szót fecsérelni erre a mozira: egyszer nézhető darab, kis jóindulattal még élvezhető is, de mindent összevetve csalódást okozott... |
2010-05-08 18:46.14 |
Vegyes érzelmeket kelt bennem a film. A színészi játék hihetetlen beleélést tükrözött, az abszurd, művészi és álomszerű képi világ és a merészség, mellyel mindezt a nézők elé tárják, lenyűgöző. Tetszett a történet tagoltsága is, és csatlakozva az előttem szólókhoz: igen, a jelenetek tényleg tele vannak szimbólumokkal, melyek megadják a történet mélységét és hangulatát.
Ugyanakkor nekem hiányérzetem volt a végén. Többen említették a brutalitást és a naturalista ábrázolást, máshol is ilyesmiket olvastam negatívumként. Engem őszintén szólva nem háborított fel, egy momentum volt csupán, ami a tűrésküszöbömet piszkálgatta (konkrétan mikor Charlotte Gainsbourg "intim tájékon megsebzi magát"...). Feleslegesnek éreztem, hatásvadásznak ezt a túlzott naturalizmust. A sztori maga nem köpi a képünkbe a mondanivalóját, engedi, hogy a néző következtessen, és talán ezért vártam volna el nagyobb diszkréciót az egyes szituációk ábrázolásánál. Persze ez teljesen szubjektív... Az a film átka és nagy pozitívuma, hogy meghagyja nekünk azt a szabadságot, hogy eldöntsük: mit is látunk bele a motívumokba és engedi, hogy szabadon asszociáljunk. Mint a legtöbb indirekt mondanivalójú művészi alkotásoknál, itt is azt éreztem (azt éreztették velem), hogy több van a sorok mögött, mint amennyit a jelenlegi ismeretanyagomból táplálkozva fel tudok fogni. Ugyanakkor óvakodnék a belemagyarázástól: nincs idegesítőbb, mint mikor a nagypofájú kritikusok és értelmiségiek, vagy nyálcsorgató fanatikusok olyamit is meglátnak egy műbe, ami nincs is ott. Vannak, akik azon az elven működnek, hogy ha valami egyedi, vagy valamilyen módon elüt az átlagostól, az már lényegéből adódóan csak jó értékelést érdemel. A színészek értékelésének is megvan a helye, a rendező tálentumait is lehet dicsérni a rendező lapján, itt magáról a filmről van szó. Igyekeztem magamban elfojtani az ilyen irányú gondolataimat, mikor leértékeltem az Antikrisztust. Megérte, ha ezzel ellenérzéseket váltok ki egyesekből, de nekem ez kevés volt. Nem tudnám pontosan meghatározni, hogy mi hiányott, de azt hiszem egy ilyen elvont film esetében nem is igen lehet. Nem mondanám, hogy nagy elvárásokkal ültem le nézni, igazából a képi világa és nem a története miatt szúrt szemet, és ilyen tekintetből nem is kellett csalódnom. Nem egy tömegmozi, de a Dogville (egyik kedvenc filmem, szintén Lars von Trier munkája...) sem volt az. Én mindeneetre ajánlanám megnézésre at Antikrisztust, de szigorún csak 18 év feletti erősebb idegzetű embereknek. Nem könnyű darab... |
2010-04-24 21:55.56 |
Tűrhető film, elfogadható történettel és színészi alakításokkal. Sajnos a szinkronos verziót néztem meg, melyben Maria Bello hátborzongatóan férfias hangot kapott, ami folyton-folyvást visszarántott a valóságba... |
2010-04-20 20:11.16 |
Hmmm...érdemes lehet tenni egy próbát a novellával is, sajnos még nem volt szerencsém Clive Barker műveihez. Majd bepótolom... |
2010-04-19 22:08.27 |
Nézőpont kérdése, de szerintem is jól hozta a szerepet... |
2010-04-19 11:29.08 |
Természetesen mindenkinek más a fontos, különböző dolgokra figyelünk fel egy film megnézésekor így ezek az értékelések is teljesen szubjektívek lesznek. Nem tartom magam végletnek a véleményemmel, mégis én, mint ellenoldala a fanatikus favorizálók táborának, vagyok az, aki (akaratom ellenére is) valamilyen szinten a reális érték felé billenti a film végső pontszámát. És az nem 4* az én véleményem szerint. (Félreértés ne essék, nem arra akarok célozni, hogy szánt szándékkal húzom le az átlagot, csak az igazságnak, mint olyannak személytől függően több aspektusa van, és ehhez hozzátartozik az én nézőpontom is. Elnézést a kissé filozófikus kitérőért...)
Ami meg a társadalomkritikát illeti, maradéktalanul egyet tudok érteni veled:) |
2010-04-19 03:03.39 |
Szerencsére a legtöbb akciófilmben nem is helyezik előtérbe a mondanivalót úgy mint itt. Ha már egy történetnek van mélyebb tartalma, akkor legalább legyen értelmes. Ezzen nem "trolloskodni" akarok, de itt tényleg fájóan nagy hangsúlyt fektettek a társadalomkritikára és a nyárspolgárok, kishivatalnokok karikaturisztikus ábrázolására, amit jelen kontextusban én meglehetősen hiteltelennek éreztem. Hidd el, én sajnálom a leginkább, hogy nem jött össze nekik... |
2010-04-19 00:28.35 |
"A világ legjobb akció filmje"?
Inkább erőltetett, hatásvadász eszközökkel tarkított, fals ideológiától vezérelt gyenge mozi. Lehetnek ellenérzéseink a röppályagörbítős, bérgyilkosos alapkoncepcióval kapcsolatban, de ami engem a leginkább zavart az a társadalombírálat, amit lépten nyomon a pofánkba köpnek a történet alatt. Ha gondolatébresztőnek szánták az "Én egy szuperbérgyilkos vagyok, aki megváltoztatja a világot. És te mi jót csináltál ma?"-baromságot, akkor kicsit mellélőttek vele. Mert mi a sztori üzenete? Dobjuk el a francba a társadalmi szerződést, ha valami sérti a szuverenitásunkat, korlátoz az egyéniségünk kibontakoztatásában, vagy csak szimplán zavar minket, akkor annak a dolognak nincs létjogosultsága. Erre okít minket a balfácán főszereplő. A történet elején még csak egy elnyomott, indulatait elfojtó balek, aki később még nagyobb idiótát csinál magából azzal, hogy felül minden ostoba manipulációnak. És még képes a szori végén azzal kérkedni, hogy "Én a kezembe vettem a sorsomat". Hát csak gratulálni tudok hozzá, igazán pompás munkát végeztél. Persze most már nincs munkája, nincs pénze, nincs apja, nincs barátnője, nincs Bérgyilkos Testvériség (biztos sokat gondolkodtak a névválasztáson...), ráadásul egy csomó ártatlan ember halt meg miatta (vonatmalőr). Ezek után büszke lehet magára, hogy tud ívesen lőni a pisztolyával... Jobb véleménnyel lennék a Wanted-ről, ha... nem készítették volna el. Aki meg látott 5-nél több akciófilmet, az nem hiszi, hogy ez a világon a legjobb e műfajban. |
2010-04-17 22:43.06 |
Felüdülés a mostanában divatos szemét tinivámpír popcornmozik után egy ilyen eredeti műalkotást megtekinteni! Mert az "Engedj be!" műalkotás minden értelemben, és ami a legfontosabb: érződik rajta, hogy nem profit-orientált szellem szülte. Tény, hogy rá kell hangolódni a történetre, mert különben az ember nem érzi a film alatt folyamatosan jelen lévő feszültséget, és így esetleg vontatottnak élheti mag az amúgy lebilincselő sztorit.
Egyértelmű, hogy nem egy tömegfilm, de jól is van ez így. Aki a mozgalmasságot előbbrébb helyezi a gazdag belső tartalomnál, az még mindig tehet egy próbát az amerikai verzióval. A "nyugati barátaink" tudják, hogy mi kell a népnek... |
2010-04-17 18:48.45 |
Nagyon gyenge film, alig bírtam végignézni. Egyrészt zavaró volt, hogy egy-két momentum kivételével mindent átemeltek más alkotásokból (Menekülés New Yorkból, Mad Max, Kaptár...), ami önmagában nem lenne akkora probléma, de az, hogy ilyen szánalmasan dolgozzák fel ismét, már vérlázító. Nem értem, hogy minek kell ennyire eröltetni ezt a "politikusok, mint a nép ellenségei" témát, mikor ilyen történeti kontextusban értelmét veszíti a dolog. Le akarják tuszkolni az ember torkán, hogy a többség védelme gonosz dolog, mert ártatlan emberéleteket követel. Már magát a karanténi is (ami egy racionális döntés minden tekintetben) képesek negatív felhanggal bemutatni, ugyanakkor nem állítanak semmilyen alternatívát, ami megfelelne a történetírók erkölcsi értékrendjének. Engem ez az indokolatlan és értelmetlen utálat irritált, amit a film a politikai döntésekkel szemben tanusított.
Nem kis szenvedések árán elérkezünk oda, hogy beküldik az elkerített zónába azt a "húde" felkészült csapatot, ami, hála a mérhetetlen inkompetenciának, pillanatok alatt felmorzsolódik (mert az csak természetes, hogy a páncélozott járművük, ami át tudna hajtani a házakon, megfeneklik egy-két molotov-koktéltól és pár nyilvesszőtől...). Arra sem volt senki tekintettel, hogy a kannibalizmus, mint olyan, egy kényszeres cselekvés. Hatalmas marhacsordák legelésznek a mezőkön, de az emberek mégis egymást zabálják a városban. Persze... Azonkívül senkinél nem láttam lőfegyvert, vagy valami modern eszközt, pedig azért nem kevés lehetett belőlük Skóciában. Míg az egyik "frakció" valami apokaliptikus fosztogató-banda (akik nem tudom, hogy mi a francot csináltak harminc évig, mikor rajtuk kívül nincs a városban élő ember...), a másik meg egy lovagkori társaság, akiket ez őrült doktor vezet (valószínüleg azért épp középkori szintre süllyedtek vissza, mert csak ilyen jelmezeket tudtak beszerezni a kölcsönzőből). Nevetséges, logikátlan, fájó, és idegesítő baromság, koppintott történettel, zenével és vacak színészekkel. Egyedül a "habgránát" ötlete volt olyan, amit pozitívan lehet értékelni. Inkább azokat kellett volna gyártani a film elkészítésére szánt pénzből, mindenki jobban járt volna... |
2010-04-17 00:15.43 |
Bár elvárások nélkül kezdtem bele, mégis hatalmas csalódást okozott a film. A dialógusok középszerűek, a karakterek mindenféle mélységet vagy jellemfejlődést nélkülöznek, a történet is ehhez mérten felszínes. Sokszor vettem észre logikátlan vagy a körülményekhez képest irreális momentumokat, pedig Isten bizony nem erre koncentráltam. Az "alapötlet" is elcsépelt, csak új köntösbe csomagolták. A képességek kidolgozása is szánalomra méltó, a félve emlegetett pusztítók inkább röhejesek, mint tiszteletet parancsolóak. A kedvenc részem az volt, hogy két ilyen pasas "beüvöltött" egy ajtót, mikor berughatták, betörhették, vagy szimplán csak kinyithatták volna. A címadó
("push") telekinetikus képesség pedig annyira fantáziátlan módon lett kibontakoztatva, hogy sokszor csak ámultam, hogy milyen feleslegesen használják ki a vele rendelkező szereplők. A legtöbb helyzetet meg lehetett volna oldnai ezen erő használata nélkül is, de muszály volt folyton villogni vele (pl. a pisztolyt nem a kezében fogja az illető, hanem maga előtt lebegteti, és úgy lő vele...). Igazából még mindezekkel együtt sem lenne tragikus a film, de lehúzza az értékelést a felesleges komolyság a történetben: próbáltak beletuszkolni valami "világmegváltós" baromságot, amit konkrétan semmivel nem támasztottak alá. Így utólag belegondolva csak lényegtelen dolgokat magyaráztak meg, amik még akkor sem tudnának érdekelni, ha azonosulnék a karakterekkel. Kár volt megnézni, de még nagyobb kár volt elkészíteni ezt a filmet. |
2010-04-15 23:19.50 |
Nem volt kifejezetten rossz film: az igényesen kidolgozott véres jelenetek, a szokatlan történet és Vinnie Jones hiteles színészi játéka kritikán felül áll. Bradley Cooper (fotós) hozta a szerepét, a zene kellemesen besimult a film alá. Viszont nem lehet szó nélkül elmenni a tartalmatlan és bugyuta dialógusok, a túlmisztifikált végkifejlet és Leslie Bibb (barátnő) hihetetlenül irritáló karaktere és csapnivaló játéka mellett. Nem bántam meg, hogy megnéztem, mivel bírom Vinnie Jonest, de amúgy teljesen felejthető darab. Sajnálom, hogy a A Ravasz, az Agy és két füstölgő puskacső, a Blöff és a Gépállat SC után ilyen filmekhez kénytelen a nevét adni... |
2010-04-15 00:11.23 |
Gyenge akciófilm, fájó erkölcsi súlykolással. Az alap idea már számtalanszor fel lett dolgozva, megjegyzem, jobban. Bár szót engednek mindkét álláspont képviselőinek, mégis szájbarágósan a képünkbe nyomják, hogy ki a pozitív, és ki a negatív szereplő. Vinnie Jones miatt meg lehet nézni a filmet, de amúgy kár időt fecsérelni rá. Ha valakit megfogott ez a téma, akkor az tegyen egy próbát a Battle Royale-lal, az egy "kicsit" jobban ki van dolgozva... |
2010-04-07 23:27.18 |
Hosszú napok kemény munkájával gyűjtöttem annyi lelkierőt, hogy végignézzem ezt a rémálmot. Nem is tudom, hogy mit írhatnék, a világ szinte kiüresedett a látottak után. Lélekölő volt, mikor a "film" végén a "főszereplő" megvágta a kezét egy botra kötözött álkapocsdarab rágófogas részével.
A sokat említett Temetőkapu legalább szórakoztató volt, ez viszont maga a terror... |
2010-04-03 22:25.06 |
Kegyetlen szánalmas film. A végén piszkosul haragudtam a farkasemberre, amiért nem tudta megölni az összes szereplőt. Kijárt volna nekik... |
2010-03-20 08:30.36 |
Ha szabad ilyet mondanom, A replikátor még a jobbik változata az igénytelen szemét filmeknek. Nem hinném, hogy lehetne szánalmasabb, annál is inkább, hogy komolyan veszi saját magát. Míg kritikusként zokogtam, emberként azon igyekeztem, hogy ne boruljak le a székről a nevetés miatt... |
2010-03-08 19:25.45 |
Az ilyen történetek nemcsak a filmipart, de az egész emberi nemet is lealacsonyítják... |
2010-03-08 18:04.47 |
Időközben kölcsönkértem egy ismerősömtől a könyvet. Lehet, hogy a két film után nem hat majd olyan erővel a történet, mint amilyennek szánták, de ennyi "szájtépés" után mindenképp megér egy próbát... |
2010-03-06 21:59.38 |
Lehet, viszont ez csak egy, az általam felsorolt probléma cáfolata. Mindazonáltal sok esetben igaz, hogy az eredeti hang élvezetesebb az olcsó hazai szinkronnál (ideális példa erre az emlegetett, klasszikus előd...).
Véleményem szerint mindannyian kicsit elfogultak vagyunk: aki olvasta a könyvet, értelemszerűen a regényhez hű feldolgozást vár. Azok, akik a Kubrick rendezte feldolgozást látták előbb (akárcsak én), lehúzzák ezt a verziót, mivel össze sem lehet hasonlítani a két filmet minőségileg. Én személy szerint nem azt várom el egy adaptációtól, hogy az alapul szolgáló könyv minden momentumát (legyen az lényeges vagy lényegtelen) lelkiismeretes gonddal vászonra vigyék, hanem azt, hogy megragadják a történet lényegét, az esszenciáját, és minőségi módón sűrítsék bele másfél vagy két órába. Esetünkben a szinkron volt a legelhanyagolhatóbb probléma. A film majdnem olyan kiábbrándító volt, mint a "Néha visszajönnek a többiért..." |
2010-03-05 18:44.47 |
Ez a silány újrafeldolgozás messze elmarad a Kubrick-féle mesterműtől. Színészi játék tekintetében egyedül Steven Weber mutat valamit, hiszen a vívódás rövidke jeleneteit egész hatásosan át tudta adni. Azok a részek, melyek olyan lebilincselővé tették a '80-as filmet, itt teljesen kimaradtak, vagy kiüresedtek. Ehhez még hozzájárul a 4 és fél órás játékidő (melyet jobb híján elnyújtott jelenetekkel és unalomig elcsépelt fordulatokkal töltenek ki), a rusnya digitális effektek és a TV film kategóriát súroló párbeszédek (mjelyet persze minden beleélést nélkülöző szinkronhangok tesznek "színesebbé"...). Távol álljon tőlem, hogy egy gyerekszínészt kritizáljak, és fogalmam sincs, hogy csupán a fizimiskája, vagy a szájába adott mondatok okozták-e (nem hinném, hogy így beszél egy kisgyerek), de a film végére már tényleg kívántam, hogy szájbavágják egy krikettütővel...
Nem tudom azt sem, hogy a sztori mennyire követi nyomon a "méltán híres" Stephen King regényét, de ez a mozi már a puszta létével lepofozza a "király" fejéről a koronát. Már csak becsületből végigültem, de összességében csalódást okozott így ha valaki késztetést érez, hogy belefeletkezzen az Overlook Hotel misztikumába, az válassza inkább a Kubrick-féle alapművet... |
2010-02-10 23:10.21 |
Ez még az Asylumtól is szánalmas próbálkozás volt. Ráadásul a nevetés apró örömét sem adták meg a nézőknek... |
2010-02-09 22:40.43 |
Engem annyira irritált Nia Vardalos és a karaktere, hogy képtelen voltam a filmre koncentrálni (Lehet, hogy ez mentette meg...).
Tekintetbe véve a főszereplő hölgy viselkedését, az 5 randevút én erősen sokallom... |