Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Uncharted - HBO, 18:05 |
Pókember 2. - Viasat Film, 18:20 |
A pusztító - AMC, 18:45 |
Különben dühbe jövünk - RTL Három, 18:50 |
Colombiana - Moziverzum, 19:00 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Anthony LaPaglia (66) |
Jonathan Banks (78) |
Minnie Driver (55) |
Kerry Washington (48) |
Kelly Lynch (66) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
A brutalista |
Ian Puleston-Davies |
2013-02-07 19:22.58 |
Kötelező gyakorlati óra szakosoknak és minorosoknak is, hat időpontban hat kül. ember tartja. És mindegyikre csak tizenöt embert engednek be, összesen 90 főt jelent, ami csupán fele annak a számnak, mint akik jelentkeznek rá, így a rangsorolásos jelentkezésből, még azok is ki vannak szórva, akiknek nagyon kell ez az óra és a rangsor pontszámuk se olyan rossz (238-nál engedik be az embert, nekem 230 van).
Felteszem azt a finom költői kérdést, hogyha ennyire durván kell szelektálni és létszámhatárt meghúzni, akkor mégis mi a birkabelet szopogató, rézporos, szájbabaszott, retkes halálnak van kötelezőnek meghirdetve? Komolyan nem bírnának el még 5-6 embert? Direkt szívatnak? Mindenáron azt akarják, hogy kicsússzak a 6 féléves határából, hogy aztán saját zsebből fejezzem be a tanulmányaim? |
2013-02-07 14:38.33 |
Touch and Go (1991):
Pörgős thriller, Ringo Lam egyik korai munkája, stílusos forgatókönyvvel, elfogadtató actori munkával és kőkemény, dinamikus akciójelenetekkel. 4* |
2013-02-06 23:19.15 |
Szóval az Asylum úgy gondolta, hogy berobbantja magát a szuperhősfilmek terén elvégre, nekik is fizetni kell azt a (valószínűleg) panellakás méretű lukat, ahol remekműveiket kiagyalják, kellő mennyiségű mozinak kell megtévesztő másolatot gyártani, hogy piacképesek maradjanak. Hogy az eredmény minőség terén milyen lesz, ugyan kérem mit számít nekik, hisz mindenki tudja mire számíthat ha az ő hullámvasútjukba beül.
A hipercsavaros meglepetéseket tartogató, kliségyilkos történet garantáltan kiváltja az emberből az összes létező érzelmi reakciót örömtől kezdve (értsd szánakozó röhögés), szomorúságon át (bőgni fogsz ha meglátod az effektparkot) egészen a haragig (mondván minek vesztegettél rá időt). A fantasztikus tehetségeket tömörítő stáb olyan átéléssel játsszák át karaktereik rezdülését, hogy gondolkodóba esel, tényleg jobbak mint egy szenesvödör vagy csak ez puszta illúzió? Richard Grieco-nak tényleg olyan a feje mintha most jött volna a rehabról? Cody Deal tényleg annyira kemény mint egy papírzacskó vagy annyira kemény mint egy üvegpohár? Na de nincs időnk ilyeneken filozofálni, amikor zúdul a pofánkba, a technikai stáb hihetetlen felkészültségéről és rendezői hozzáértésről tanúskodó összecsapások kartonból tákolt szúrószerszámok és műanyag lőfegyverek közreműködésével? Hát ugye, hogy figyelemfelkeltőek! És még ott van a fantáziától duzzadó speciális effektek, amik azt bizonyítják, hogy két tucat helyett most három tucat üveget vittek vissza a készítők, hogy teljes mértékben lenyűgözzenek a pusztítás képei és grandiózusság! Persze a hatalmas 200 ezres költségvetésből még aranyat érő magas felbontású videokamera minőségű operatői munkára is tellett, ahogy egy "szintetizátoron-lábbal-ugrálok" félre zenére! Fantasztikus, lehengerlő, megdöbbentő, a Mindenható Thor maga a filmkészítés csúcsa! Persze negatív értelemben......hát igen.....jó ötlet volt megnézni.... |
2013-02-05 18:44.28 |
5-1-2-4-3. |
2013-02-05 18:26.08 |
Úgy tűnik ez lesz a legjobb Michael Bay film, amit nem Michael Bay rendezett!:) |
2013-02-05 17:02.04 |
Napos oldal:
4* |
2013-02-05 17:00.15 |
Miután a Harcossal sikeresen rehabilitálta saját karrierjét, David O Russell most is egy remek és egyedi hangvételű mozit tett le, ami témáját (idegi problémákkal küzdő emberek viszonyulása egymáshoz és a körülöttük lévő világhoz) egyszerre veszi komolyan mégis egy szórakoztató és szívmelengető, pozitivitást árasztó történetbe van beágyazva. A remekül megírt forgatókönyv nemcsak a két komplex, nem komplett és nehezen megfejthető főszereplőt mutatja be úgy, hogy végig szimpatizálunk velük és teljes mértékben átérezzük azt a kihívást, amivel szembesülniük kell (ami nem kevés rendezői empátiáról és értő odafigyelésről tanúskodik) hanem kiválóan egyensúlyozik a groteszk (néhol igencsak szókimondó) humor és a dráma között de úgy, hogy egysz7er sem érzünk kizökkenést. Persze mivel ez karakterközpontú darab, a jó színészi játék a sikerhez elengedhetetlen és ez itt teljesen jelen van. Bradley Cooper élete eddigi legjobb performanszát nyújtja itt nem is gondoltam volna, hogy ilyesmire képes, Jennifer Lawrence most is tökéletes lenyomatot ad arról miért tartják a fiatal generáció egyik legtehetségesebb színésznőjének, elképesztő hatásfokkal képes a hangulatváltásokat megjeleníteni (ha Oscar-t kap tapsolni fogok) de a mellékszereplők is fantasztikusak élükön De Niro-val, aki tökmindegy hány tré filmben szerepelt már az elmúlt években, most megvillantja miért minden idők egyik legnagyobbja.
Felemelő, élvezetes darab és még a romantika is olyan őszinte és giccsmentes volt, hogy ihaj, ritkaság az ilyen. |
2013-02-05 12:37.34 |
Zs kategóriás Terminátor utánérzés Don The Dragon Wilson főszereplésével. Az akciók folyamatos pumpálása megakadályozza, hogy elaludj rajta, ami azért rossz mert az csak meg jobban kidomborítja többi hiányosságát. Kerülendő. |
2013-02-04 10:09.38 |
Újabb, a fizikát szembehugyozó de atomszórakoztatónak tűnő zúzda van kilátásban! |
2013-02-03 19:53.12 |
Időtlen, megunhatatlan, fényét soha elveszíteni nem fogó klasszikus. Vitának nincs helye. |
2013-02-02 10:20.31 |
Benh Zeitlin debütálása ritka mozikincs. Egy apró, nullösszegből készített, mégis mindenhová beszivárgó kis gyöngyszem, ami méltán nyerte meg, még a szőrösszívű Akadémia tagjainak szívét. Egyszerre kisrealista mégis fantáziával teli életképsorozat egy civilizációbeli határon lévő peremvidékről és lakóiról, ami időben ugyan a mai modern korban játszódik mégis érződik benne egyfajta időtlenség, toposz szerűség. És mindezt egy hatéves kislány szemein át láthatjuk, a narratíva felépülése és az egész, laza intenzitású mégis gyönyörű képi világ pedig remekül játszik erre. A zene csodálatos, a nagyrészt ismeretlen színészek játéka szintúgy, főleg Quvenzhané Wallis-é, aki szinte egy,maga elvitte az egészet a hátán. Egyszerre megható és szórakoztató alkotás, csak ajánlani tudom! |
2013-02-01 16:31.31 |
Megvolt rá az esély, főleg ezzel a színészi gárdával, hogy újabb remekmű szülessen a gengszterfilm műfajában, ehelyett Ruben Fleischer szépen összehozott egy nagyköltségvetésű B mozit, ami már önmagában nézve egy elpuskázott lehetőség, de a helyzet nem katasztrofális. Nem rossz, nézhető de egyben nagyon felejthető "all style no substance" féle alkotás, ahol a színészek hozzák azt, amit vékonyan megírt karakterükhöz nyújtani kell, de a forgatókönyv a kreativitás és az egyediség minden csíráját megfolytja azzal, hogy cselekményét végig panelekből építi, és a játékidő nagy részében néhol igencsak látványos és erősen stilizált jellegű belassításokkal operáló lövöldözések valamint az akció és gengszterfilmek összes megtalálható sablonjai adják egymásnak a kilincset. Van, akinek már ez bővel elég lesz, én sokkal többet vártam tőle (lehet csak én raktam kissé magasra a lécet), de ez így csak egy okés film, aminek már a felére se fogok emlékezni. |
2013-02-01 16:25.14 |
Gengszterosztag:
Próbáltam szeretni, de nem ment. Túlságosan sablonos és egyszerű, még ha szimpla akciófilmként nézem is. Holnap már a felére se fogok emlékezni. 3* |
2013-02-01 09:28.41 |
Fontolóra veszem. |
2013-02-01 09:28.19 |
Mondja nekem ezt az, akinek több nickje volt, mint a Katalógus látogatóinak 98%-a. :) |
2013-02-01 09:06.06 |
Na vazeg, ez már hányadik YT profilja? Én emlékszem, hogy volt régebben egy másikja, ahol szintén nem csinált más mint, hogy másokkal kötekedett. Kicsit sok szabadideje van szegénynek! :) |
2013-01-31 16:15.27 |
Azon filmek mintapéldánya, amiket úgy kéne mutogatni, mint elrettentő példa.
James Patterson regénysorozatából egyet se olvastam, adaptációiból is csak ezt meg még egyet láttam, de annak is már jó ideje volt, de az tuti, hogy ennél a fércműnél csak jobbat érdemelt volna, az alapanyag. Itt minden el van rontva, kezdve a főszereplővel, Tyler Perry-nek nem elég, hogy Morgan Freeman cipőjébe kéne színészileg belenőnie de még akciózni is kéne neki, az eredmény pedig olyasvalami, hogy még egy zsák mályvacukorról is könnyebben elhisszük, hogy egy nyomozó, kíváncsi vagyok a futásos jelenteit mennyi időbe tartott felvenni, szerintem utánuk már vitték az oxigénsátorba. A gárda többi része felejthető, egyedül Matthew Fox pszichopatája az, aki némi színt hoz be és ő is a film egyedüli pozitívuma. Mert a film többi része egyszerűen katasztrófa, a forgatókönyv olyan pongyolán, klisésen és lélektelenül van megírva, hogy a jelenetek és a az egész film sorrendjét előre ki lehet sakkozni, feszültség nuku, az alig másfél órás játékidő ellenére a film lassú, unalmas és tele van felesleges üresjáratokkal. A rendezés egységtelen, széteső, frusztráló, az alacsony korhatár erre még rá is dob egy lapáttal, a koronadíszt pedig az akciók teszik fel, 90-es években gyártott videotéka alsó polcán lévő remekművekben lehet jobbat és dinamikusabbat találni. A végső Perry és Fox között játszódó párharc megvalósítását, pedig egy részeg operatőrre meg egy félvak vágóra bízhatták rá mert szó szerint szart se látni az egészből. Egyszerűen idegesítő, untató és rossz ez az egész, tényleg semmi nem működik benne, pedig egy ilyen filmet nem hipernehéz összerakni. Rob Cohen egykoron még összetákolt egypár nézhető darabot, de mostani teljesítménye több mint kriminális, szinte foglalkozásbeli eltiltásért üvölt. |
2013-01-30 22:05.32 |
Ez lesz a legrövidebb rész a sorozatból:
[link] |
2013-01-29 20:03.49 |
Nekem is bejött. Igaz az ottani akciókat nem lenne szabad ezzel a filmmel összehasonlítani, tök más a kettő már csak azért is, mert ott mindig a koncepció alapja volt a reálisabb akciók, itt már eleve szó sincs arról, hogy erre kéne rámenni. |
2013-01-29 19:32.31 |
Ez talán a rendezőcsere miatt köszönhető így, én speciel nem érzetem idiótának őket (elvégre Simon West se egy kutyaütő) csak kicsit golyóorientáltabbnak. |
2013-01-29 19:25.35 |
A poénkodást még megértem mint kritikai felületet, de hogy az elsőnek volt-e magasabb tétje és valóban lehetett izgulni, hogy vajon hőseink bevégzik-e a melót vagy nem...kicsit meredek állítás. |
2013-01-29 19:18.09 |
Metropolis (1927):
5* |
2013-01-29 19:17.36 |
Fritz Lang tán legismertebb mozija, a némafilmkorszak grandiózus monolitja, aminek csupán elkészülte is legendaszámba ment. Fénye nemhogy nem fakult az évtizedek alatt, de üzenete, története és legfőképpen megvalósítása, és Lang víziója a jövőről, társadalomról, az ember istenné válásának törekvésről szinte a mai napig érvényes és releváns maradt. A kidolgozás mai szemmel is részletgazdag és pazar, akkori szemmel szinte felfoghatatlan mércét képviseltek, és ugyanez mondható el a teljes technikai oldalról, a színészi játék szintén remek, és persze a film végig élvezetes és figyelmet fenntartó. Sok filmre lehet mondani, hogy klasszikus, de ez tényleg ki is érdemli, a filmtörténelem egyik legjelentősebb mestermunkája, aminek hatása a későbbi filmtörténetre és egy bizonyos műfajra szinte felfoghatatlan. |
2013-01-29 18:38.20 |
Helloween-Walls of Jericho |
2013-01-28 22:26.52 |
Azok a napok, amikor rám tör a depresszió az olyan csudajó dolgokkal, mint önutálat, ürességérzet, motivációvesztés bármiféle cselekvés iránt... |
2013-01-27 18:29.21 |
Habár az ülepemet már igencsak elzsibbadva érzetem a vége felé, Tarantino most is letett egy olyan munkát az asztalra, aminek minden képkockáját két pofával habzsoltam, és a két és fél órás játékidő is hogy volt kitöltve, hogy az unalomnak még csak a szele se érintett meg.
A rendező most a westernfilmek műfaját töltötte tele stílusokat ötvöző, szétbontó és összemixelő sajátosságaival, és most is teljes sikerrel. Itt van minden, amiért szeretem, dinamikusan és jól felépítette történet, remek karakterek, fantasztikus színészi teljesítménnyel a vászonra festve (DiCaprio már megint mit hozott össze...). Aranyat értő dialógusok és jelenetek sokasága, éjfekete humor, szokás szerint néhol erősen stilizált ám néhol igencsak húsba vágó erőszak (már csak a kor és a téma miatt erősebb éle van), remek operatőri munka, precíz vágás, nem sok akció de ami van annak funkciója van és persze a zenék, Istenem azok a zenék.... Mindenki be a vetítőtermekbe és tessék megnézni, az ilyenért szokás moziba járni! |
2013-01-27 18:19.55 |
Sly és Arnie mellett ki fog rá egyáltalán figyelni? :) |
2013-01-27 11:49.34 |
Azért már nálam is van egy határ.
Nem tagadom, meg lehet érte köpdösni de soha nem tudtam utálni a Kaptár szériát, mert igen hogy történetileg mindegyiken több lyuk van mint egy szétgéppuskázott ementálin, színészi játék nyete, agyatlan zúzás mindegyik, ami onnan lop, ahol csak lehetséges, én mégis tudtam élvezni őket, még a finoman szólva is alacsony mércét megütő (de inkább alámenő) negyediket is. Bizonyos szinten ezt is élveztem, csak a gond az, hogy a Kaptár-Megtorlás inkább csak egy akciójelenet kollázsnak minősül, annak ötcsillag. Viszont filmnek szinte nem is nevezhető. Paul W.S. Anderson itt már a tollkupak egyszerűségű történetvezetés utolsó részecskéitől is végleg megszabadult, azt se tudja eldönteni, hogy az a sok inkoherens intermezzo, ami két céllövölde között van, vajon részét képzi az első négy történetkorpuszának, vagy vajon azokat írja felül. Nem tudom, de nem is érdekel mert Anderson-t se érdekli, ő már tényleg olyan mint Egyszeri Tibi egy jól sikerült parti csúcsán: már semmi se számít, se a zene, se a haverok, csak a pörgés, csak a pörgés. Hőseink rohangálnak egymásnak ellentmondó helyszíneken, ahol a lehető legváltozatosabb módon vagdalóznak. Ennyi. Actori munka max a fegyvereknél regisztrálható, a dialógusok olyan trék, hogy legszívesebben ollót helyeznénk el dobhártyánk közelében, fizika valahol kint a semmiben. Ha Anderson más nem is, akciót még mindig tud rendezni és olyan iramban jönnek, hogy kizárt az elalvás, különben is csak másfél óra a film. Van még itten pofánkba másodpercenként nyomott 3D, robbanás, zombik és még ki tudja mi minden jó, én minimális szinten még élveztem ezt a szart de félek mások is mert 200 milliót most is hozott, igaz nem az USA-ban, ott már nagyítóval kell keresni azt aki erre beül. Jobb ha felkötjük a gumibugyit, hisz ki tudja jöhet még, úgyse fogjuk megúszni a folytatást. |
2013-01-25 18:34.42 |
Kicsit megvolt bennem a félsz, hogy vajon hogy fog elsülni a visszatérés akciófilmes főszerepben közel tíz év után, de másfél óra múlva egy kellemes moziélménnyel a számban jöttem ki a vetítőteremből és ez pontosan az, amit mindig is elvártunk az osztrák pusztítótól.
Persze már nem lesz fiatalabb, ezzel ő maga is tisztában van, reflektál is rá hol melankolikus beletörődéssel, hol ironikusan de mindkettő remekül jelenik meg a filmben, ahogy az utalások is. Nem csinál már túlságosan lélegzetelállító kunsztokat, de ha jő a vész (ami jelen esetben egy szökni kívánó mexikói drogbáró) a maga öreguras tempójában képes hitelesebben odavágni a rosszaknak mint a sok macskajancsi. Arnie szépen rábízza magát és minket, nézőket a szögegyszerű mégis tisztességesen kibontakozó forgatókönyvre és Kim Jee-woon rendezői profizmusára, akinek ez a filmje is beilleszthető életművébe, itt is egyfajta stílusos és hangulatos neo-western-t látunk mint faltól falig menő akcióorgiát. De a 80-as, 90-es évek hangulatát így is remekül visszaadja. Az első félóra nyögvenyelős expozíciója az, ami a film legnagyobb negatívuma, azt kell túlélni aztán a film fokozatosan találja meg a sebváltót, hogy végül egy igazi, önfeledt mindenféle politikai korrektséget pofánröhögő, vérspriccelést és poénkodást remekül vegyítő fináléba torkoljon, ami garantált, hogy kielégíti, a rajongókat. A színészi stáb teljesítménye decens Peter Stormare rohadékja mindenkit leköröz, az operatőri munka kiváló, a vágás és a zene úgyszintén. Habár ez még nem a nagy visszatérés (már csak a pénzügyi adatokat nézve sem és borzasztóan sajnálom a bukást) mindenképpen elvoltam vele és csak ajánlani tudom mindeninek. |
2013-01-25 18:23.16 |
Erőnek erejével:
4* |