Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Deadpool & Rozsomák *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Megfagyott szívek - Izaura TV, 03:55 |
Magic Mike utolsó tánca - HBO2, 04:10 |
Hajszál híján - AMC, 04:10 |
Martínez - Cinemax2, 04:25 |
Egy csodálatos elme - Moziverzum, 04:25 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Danny DeVito (80) |
Martin Scorsese (82) |
Stephen Root (73) |
William R. Moses (65) |
Sophie Marceau (58) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Szellemlovas - A bosszú ereje - Vélemények |
A bérgyilkos (1991) - Vélemények |
Kasszafúrók (1989) - Vélemények |
A hullahó-akció - Vélemények |
Indián blues - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Everest |
Bruce Willis |
2017-09-13 15:24.06 |
Max. 3-szor szavazhatsz egymás után más szavazat beérkezése nélkül, s mondjuk minimum 8 percenként teheted ezt. |
2017-09-13 14:25.36 |
Ám legyen! :)
1. A játékos (1992) 2. A 17-es fogolytábor (1953) 3. Hétköznapi pár (2011) 4. Időbűnök (2007) 5. Ördöngösök (1955) 6. Harvey (1950) 7. Kálvária (2014) 8. Underground (1995) 9. Párducbébi (1938) 10. Élni (1952) 11. 4 hónap, 3 hét, 2 nap (2007) 12. Szalmakutyák (1971) 13. Három szín: fehér (1994) 14. Sekély sírhant (1994) 15. Kacsaleves (1933) 16. Egy gyilkosság anatómiája (1959) 17. Ítélet Nürnbergben (1961) 18. Párbaj (1971) 19. Berlin felett az ég (1987) 20. Sivár vidék (1973) 21. Hullámtörés (1996) 22. A vesszőből font ember (1973) 23. Az élet nyomában (2001) 24. Az édes élet (1960) 25. Amerikai fogócska (1963) 26. Szimpla ügy (1998) 27. Forró éjszakában (1967) 28. Control (2007) 29. Isten hozta, Mr…. (1979) 30. Agóra (2009) 31. Kifulladásig (1960) 32. Arzén és levendula (1944) 33. Elveszett gyerekek városa (1995) 34. Ház a ködben (2003) 35. Éjféli expressz (1978) 36. Szeress, ha mersz (2003) 37. A Generális (1926) 38. Harold és Maude (1971) 39. Az állomásfőnök (2003) 40. Nyom (1985) 41. A mintatanár (2011) 42. Elah völgyében (2007) 43. Gyilkos Joe (2011) 44. Az álom tudománya (2006) 45. Fekete Könyv (2006) 46. A mandzsúriai jelölt (1962) 47. Átmeneti állomás (2013) 48. Tavasz, nyár, ősz, tél… és tavasz (2003) 49. A vad banda (1969) 50. Veszett a világ (1990) 51. A Halászkirály legendája (1991) 52. Mikor a Föld megállt (1951) 53. Straight története (1999) 54. Belső tenger (2004) 55. A vadász éjszaka (1955) 56. Születésnap (1998) 57. A nap vége (1957) 58. Követés (1998) 59. Ez történt egy éjszaka (1934) 60. Nosferatu, a borzalom szimfóniája (1922) 61. A vád tanúja (1957) 62. Mindent anyámról (1999) 63. Szellemkutya (1999) 64. Halott ember (1995) 65. Forgószél (1946) 66. Felettünk a Föld (2011) 67. A gonosz érintése (1958) 68. Hullajó (1992) 69. Jákob lajtorjája (1990) 70. eXistenZ – Az élet játék 71. A kísérlet (2001) 72. A vágy villamosa (1951) 73. Becsületből elégtelen (1939) 74. Délidő (1952) 75. Fejvadászok (2011) 76. Táncos a sötétben (2000) 77. Kiki, a boszorkányfutár (1989) 78. A Sierra Madre kincse (1948) 79. A Hullám (2008) 80. A szem tükrében (2014) 81. Beszélj hozzá (2002) 82. Mindent Éváról (1950) 83. Kamera által homályosan (2006) 84. Zuhanás (2006) 85. A Manderley-ház asszonya (1940) 86. Apró titkok (2006) 87. Felperzselt föld (2011) 88. Sötétkamra (2002) 89. Az öldöklés istene (2011) 90. Idegenek a vonaton (1951) 91. Kétely (2008) 92. Bronxi mese (1993) 93. Biciklitolvajok (1948) 94. A pofonok földje (2004) 95. Jó reggelt, Vietnam! (1987) 96. Capote (2005) 97. Beszélnünk kell Kevinről (2011) 98. Gyilkos vagyok (1944) 99. Laputa – az égi palota (1986) 100. M – egy város keresi a gyilkost (1931) 101. A rakparton (1954) 102. Hálózat (1976) 103. A vihar kapujában (1950) 104. A gyűlölet (1995) 105. Dogville – a menedék (2003) 106. 9 (2009) 107. Good Bye, Lenin! (2003) 108. A hetedik pecsét (1957) 109. A máltai sólyom (1941) 110. A harmadik ember (1949) 111. Nevem Sam (2001) 112. Doctor Parnassus és a képzelet birodalma (2009) 113. A dicsőség ösvényei (1957) 114. Golyózápor (2007) 115. Álom luxus kivitelben (1961) 116. A rettegés foka (1991) 117. A bennfentes (1999) 118. T0rta (2004) 119. Az őslakó (2007) 120. Összeomlás (1993) 121. Legbelső félelem (1996) 122. Ed Wood (1994) 123. Törés (2007) 124. Roger nyúl a pácban (1988) 125. Alkony sugárút (1950) 126. Banki meló (2008) 127. Modern idők (1936) 128. A szabadság útjai (2008) 129. Brazil (1985) 130. Kocka (1997) 131. A nagy szökés (1963) 132. Az igazság ára (2011) 133. Korcs szerelmek (2000) 134. Vadászat (2012) 135. Hivatali patkányok (1999) 136. Annie Hall (1977) 137. A kárhozat útja (2002) 138. Utódok (2011) 139. Ne bántsátok a feketerigót! (1962) 140. Észak-északnyugat (1959) 141. A vándorló palota (2004) 142. A hét szamuráj (1954) 143. A vadon hercegnője (1997) 144. Magnólia (1999) 145. Babel (2006) 146. Jackie Brown (1997) 147. A John Malkovich-menet (1999) 148. Nulladik óra (1985) 149. A mások élete (2006) 150. Más világ (2001) 151. Brian élete (1979) 152. Állj ki mellettem! (1986) 153. Amadeus (1984) 154. Aranypolgár (1941) 155. Éjfélkor Párizsban (2011) 156. Erőszakik (2008) 157. New York bandái (2002) 158. A segítség (2011) 159. Nagy hal (2003) 160. Ütközések (2004) 161. Vaskabátok (2007) 162. Vérző olaj (2007) 163. Gyalog galopp (1975) 164. Watchmen: Az őrzők (2009) 165. Véres gyémánt (2006) 166. Különvélemény (2002) 167. Szigorúan bizalmas (1997) 168. A Ravasz, az Agy és két füstölgő puskacső (1998) 169. Fargo (1996) 170. Tizenkét dühös ember (1957) 171. Taxisofőr (1976) 172. Életrevalók (2011) 173. Isten városa (2002) 174. Amélie csodálatos élete (2001) 175. A nagy Lebowski (1998) 176. Blöff (2000) 177. Száll a kakukk fészkére (1975) 178. Viharsziget (2010) 179. Memento (2000) 180. A remény rabjai (1994) |
2017-09-13 10:27.19 |
Szia, Woody! Szia, Gorm!
Ha van kedvetek, érdeklődés, a zenés listát is kiszavazásra bocsáthatom, csak – ahogy a mellékelt ábra is mutatja – olykor meglehetősen ritkán kerülök netközelbe. Ahhoz legalábbis ritkán, hogy flottul, gördülékenyen levezényeljem, kövessem a szavazás állását. Egyébként egy 180 darabos (ha elfér itt, az ablakban) listám van még pillanatnyilag a legismertebb (az IMDb-n legtöbb szavazatot kapott) "kedvenceim"-ről. Ezt is közzé tehetem... A fentiek szem előtt tartása mellett. |
2017-09-12 13:23.26 |
Vannak, akiket nem lehet felemelni. Akik előbb rántanak le magukhoz, ha tudnak; csak a romboláshoz értenek.
Nekik is szükségük van hierarchiára, amennyiben különbnek érezhetik magukat másoknál, s a náluk bármilyen szempontból különbnek mutatkozókat lekicsinyelhetik, értékesnek elfogadott tulajdonságaikat (verbálisan, önnön válluk veregetése közben) nivellálhatják. Hogy mivel találná szemben magát Jézus, ha a XX. század derekán jönne el a sárkányfog-veteményeskertbe? A nyilván blaszfém elemeket is tartalmazó történetben az életre nevelés Mestere egy gyenge, szőke nő, aki jelenlétével még úgy-ahogy kordában tartja a kastélyba gyűjtött homo homini lupusokat, de az egércincogástól visszhangos élőképpé merevített utolsó vacsorát követően (mit Enedina a "csúnyájával" örökít meg) már parttalanul hömpölyögnek az elszabadult indulatok. Aztán a kevésbé elvetemültek kezdenek tovaszállingózni, hogy biztosítsák a helyszínt a legönzőbb hálátlanság és a legkiszolgáltatottabb segítőkészség végső összecsapásához. S a zárlat is kétértelmű, a lángoló töviskoszorú éppúgy jelenthet elporló áldozatot, mint fényt az éjszakában. (Bár valójában nem vagyok ennyire derűlátó.) |
2017-09-12 13:14.09 |
Amikor Fritz Lang Dr. Mabuséval riogatta nézőit, álmában sem gondolta volna, hogy pont e figurára, a gengszterei előtt in cognito bandavezérre alapoznak majd egy vérbő komédiát. Az 'Első számú közellenség' másik lábával ráadásul a még komorabb hangvételű börtönfilmek munchi talaján egyensúlyoz.
Fernandel természetesen ezúttal is legkisebb királyfi, ki a Julien Sorel kitaposta úton halad, s gyakorlatilag bonapartei karriert fut be. Hogy ennek konkrét állomásairól írjak, sajnos, a spoilergyulladás megakadályoz a mutatóujjamban. Annyit azért hadd rójak fel a készítőknek – vigyázat! anakronizmus!! –, hogy a rekonstruálási jelenetet a 'Zsaru vagy csirkefogó'-ban lényegesen talpraesettebben, a 'Nagyon különleges ügyosztály'-ban pedig fűszeresebb humorral oldották meg. |
2017-09-12 13:04.21 |
Le monocle noir (1961). Nem vesztettél vele sokat, egyszerű francia krimi, amolyan 'Belphegor, a Louvre fantomja' stílusú. Bár egy csomó más filmben is nyilván megjelenik a Wagner-motívum, nekem ez jutott eszembe elsőként. Csak egy-kettőt? Ugyan már! Legfeljebb másokat, nem pont ezeket. |
2017-09-12 13:01.00 |
Reméltem is, hogy észreveszed! XD S köszönöm minden pillecukor nevében. |
2017-09-12 13:00.10 |
Nem tudom, hogy megköszönjem vagy szabadkozzak. Az "érdekes" jelző mindkettőre adhat okot. 8)
Azért kösz! |
2017-09-12 10:10.11 |
Mint írtam, elrettentő példának szántam csupán.
De csak Neked, csak most... lehet! 8D |
2017-09-12 09:14.04 |
Pedig örülhetnél neki, különben ilyen listák érkeznének. (Elrettentő példaként, íme!)
Filmekből kinyesett remek zeneművek: 1. 1812, Overture (P. I. Csajkovszkij) – V, mint vérbosszú 2. 2 Wicky (Hooverphonic) – Keresztutak 3. A Little Less Conversation (E. Presley) – Ocean’s Eleven 4. Across The 110th Street (B. Womack) – Jackie Brown 5. Ain’t No Rest For The Wicked (Cage The Elephant) – Exférj újratöltve 6. Allegro con fuoco (A. Dvořák) – A tégla 7. Also sprach Zarathustra (R. Strauss) – Eper és vér 8. Arabesque (H. Mancini) – Arabeszk 9. Battle of Evermore (Led Zeppelin) – Facérok 10. Behind The Wheels (Depeche Mode) – Atomszőke 11. Black No. 1 (Type 0 Negative) – Beavis és Butt-Head 12. Blue Rondo a la Turk (D. Brubeck) – Következő megálló: Greenwich Village 13. Bobby Brown Goes Down (F. Zappa) – A szlovén lány 14. Bohemian Rhapsody (Queen) – Az Orheim század 15. Brown Sugar (Rolling Stones) – Fantom az éjszakában 16. California Dreamin’ (Mamas & Papas) – Csungking expressz 17. Call Me Mr. Tibbs (Q. Jones) – Mr. Tibbs nyomoz 18. Change (Deftones) – Sátánka 19. Clogger (16 Horsepower) – Daria 20. Come Together (Beatles) – Bronxi mese 21. Coro degli zingari (G. Verdi) – Botrány az operában 22. Crime of The Century (Supertramp) – Mély torok mélyén 23. Dancing in (Sign) – Olga nyara 24. Danse macabre (C. Saint-Saëns) – A játékszabály 25. Daydream in Blue (I Monster) – Sporttolvajok 26. Dead Man Theme (N. Young) – Halott ember 27. Devil (Stereophonics) – Ments meg! 28. Drawing Flies (Soundgarden) – Csapás a múltból 29. Easy Muffin (A. Tobin) – Deus ex machina 30. Echoes (Pink Floyd) – Rosencrantz és Guildenstern halott 31. Ederlezi (G. Bregović) – A cigányok ideje 32. Eighties (Killing Joke) – 23 33. Éj a kopár hegyen (M. Muszorgszkij) – A félkegyelmű 34. Engel (Rammstein) – Rosszbarátok 35. Evasion (C. Bolling) – A szentév 36. Every You And Every Me (Placebo) – Kegyetlen játékok 37. Feeling Good (N. Simone) – Kiss Kiss [Bang Bang] 38. Fire (A. Brown) – Vaskabátok 39. Flypaper (J. Swihart) – Bankcsapda 40. For What It Worth (Buffalo Springfield) – A zene tovább szól 41. Fortunate Son (CCRB) – Túl a hídon 42. Freak On a Leash (KoЯn) – Kábszer 43. Fucking in The Bushes (Oasis) – Blöff 44. Game of Death (J. Barry) – Halálos játszma 45. Gaudette (Steeleye Span) – Idegen pályán 46. Gone Daddy Gone (Violent Femmes) – Darwin-díj 47. Guglielmo Tell, Overture (G. Rossini) – Mami blú 48. Használt dal (A. E. Bizottság) – Jégkrémbalett 49. Heart of The Sunrise (Yes) – Buffalo ’66 50. Heroin (Velvet Underground) – The Doors 51. Hit The Road Jack (R. Charles) – A Halászkirály legendája 52. Holiday in Cambodia (Dead Kennedys) – Egy fiú és egy lány 53. I Dovregubbens Hal (E. Grieg) – Az öltöztető 54. I Put a Spell On You (S. J. Hawkins) – Üdvözlöm a fedélzeten 55. Ice Bandits (Garbage) – A világ nem elég 56. In a Persian Market (A. W. Ketèlbey) – Egy perzsa piacon 57. In The Mood (G. Miller) – A rádió aranykora 58. In-a-Gadda-da-Vida (Incredible Bongo Band) – A Fantastic Fear of Everything 59. Is Anybody Home? (Our Lady Peace) – Roswell 60. It’s a Man’s Man’s Man’s World (J. Brown) – Visszavágó 61. It’s Alright, Ma (I’m Only Bleeding) (B. Dylan) – Szelíd motorosok 62. Jimmy Olsen’s Blues (Spin Doctors) – Beethoven 2. 63. Jingo (Santana) – A vér kötelez 64. J'y suis jamais alle (Y. Tiersen) – Amélie csodálatos élete 65. Küss die Hand, Herr Kerkermeister (EAV) – Pénzt vagy májat! 66. La campanella (Liszt F.) – Bűvös vonó 67. La femme est faite pour l’homme (Arletty) – Titkos örömök utcája 68. La horse (S. Gainsbourg) – A hasis 69. La tempesta di mare (A. Vivaldi) – Eléonore, a rettenthetetlen 70. L’alpagueur (M. Colombier) – A fejvadász 71. Le marginal (E. Morricone) – A kívülálló 72. Leaders of Men (Joy Division) – Control 73. Leichte Kavallerie (F. von Suppé) – Holnap történt 74. L’ennemi public no. 1 (N. Rota) – Első számú közellenség 75. L’homme a la moto (E. Piaf) – Mell és a hold 76. Lieutenant Kijé (Sz. Sz. Prokofjev) – Szerelem és halál 77. Like Yesterday (Monophonics) – Hazárdjáték 78. Living in The Past (Jethro Tull) – Egy fiatal méregkeverő kézikönyve 79. Loaded Gun (Grimskunk) – Itt van Eldorádó 80. London Calling (Clash) – Kalózok! A kétballábas banda 81. Lonely Day (System of a Down) – Disturbia 82. Love, Reign O’er Me (Who) – Quadrophenia 83. Lovesong (Cure) – A nagy kvízválasztó 84. Mama (Genesis) – Magnum 85. Maple Leaf Rag (S. Joplin) – A közellenség 86. Mars, The Bringer of War (G. Holst) – Az igazak 87. Minnie The Moocher (Blues Brothers) – Blues Brothers 88. Miserlou (D. Dale & His Del-Tones) – Ponyvaregény 89. Mo’ Better Blues (B. Marsalis) – Mo’ Better Blues 90. Moanin’ (Ch. Mingus) – Bérgyilkos a szomszédom 91. Moldau (B. Smetana) – A hóhér halála 92. Mort de la Pieuvre (A. Badalamenti) – Elveszett gyerekek városa 93. Never (Loners) – Magányosok 94. Nights in White Satin (Moody Blues) – Éjsötét árnyék 95. No One Can Like The Drummer Man (L. Levy) – Fiatal és ártatlan 96. Not For Want of Trying (Maybeshewill) – Hálózat 97. O Fortuna (C. Orff) – Excalibur 98. Open Your Eyes (Guano Apes) – Veszélyes körök 99. Passive (A Perfect Circle) – Constantine – A démonvadász 100. Peter Pan Syndrome (A Toys Orchestra) – Római szellő 101. Pierrot (A. Duhamel) – Bolond Pierrot 102. Pomp And Circumstance (E. W. Elgar) – Mrs. Miniver 103. Por qué te vas (Jeanette) – Nevelj hollót! 104. Preludio (Osanna) – Milano Calibro 9 105. Pretty Vacant (Sex Pistols) – American Pop 106. Queen Bitch (D. Bowie) – Az átkozott Leeds United 107. Red Flag (Billy Talent) – Tini nindzsa teknőcök 108. Rhapsody in Blue (G. Gershwin) – Termini pályaudvar 109. Ritt der Walküre (R. Wagner) – Fekete monokli 110. Russian Dance (T. Waits) – Romaine nincs még 30 111. Say It Ain’t So, Joe (M. Head) – Évforduló 112. Selling Out (S. Gaillard) – Abszolút kezdők 113. Shallow (Porcupine Tree) – Négy tesó 114. Shine (Rollins Band) – A hajsza 115. Sing Sing Sing (B. Goodman) – Agyament Harry 116. Songe d’une Nuit du Sabbat (H. Berlioz) – Dalok a bordélyházból 117. Stop! (Jane’s Addiction) – Ki nevel a végén? 118. Strange Days (Doors) – A halál napja 119. Suds And Soda (dEUS) – Alleycats 120. Summer in The City (Lovin’ Spoonful) – Az élet mindig drága 121. Sweet Emotion (Aerosmith) – Intim részek 122. Szél viszi messze a fellegeket (…) – Sátántangó 123. Taking Back Control (Sparta) – Láthatatlan 124. Tank! (Seatbelts) – Cowboy Bebop 125. Taste The Pain (RHCP) – Mondhatsz bármit 126. The Circle Is Not Round (Anastasia) – Eső előtt 127. The Grecian Docks (N. Johnson) – Szélhámos fivérek 128. The Hunting Party (R. Ortolani) – A vadászat 129. The Lost Art of Keeping a Secret (QOTSA) – Törtetők 130. The Movement (Ch. Basso) – Az utolsó pillanat 131. The Third Man Theme (A. Karas) – A harmadik ember 132. Time in a Bottle (J. Croce) – Románc az Orient expresszen 133. Toccata And Fugue in D Minor; (J. S. Bach) – Az édes élet 134. Try a Little Tenderness (O. Redding) – Álmodj rózsaszínt 135. Underdog (Kasabian) – Tökéletes bűnözők 136. Until The End of The World (U2) – A világ végéig 137. Upswingin’ (J. Hurwitz) – Whiplash 138. Vengo! Vengo! (DeVotchKa) – Piás polák bérgyilkos 139. Veseszörp (Másfél) – Tesó 140. Vi to er smeltet sammen (Stoffer & Maskinen) – Koppenhága 141. Walk On The Wild Side (L. Reed); – Gyönyörű lányok 142. Waltz II (D. Sosztakovics) – Tágra zárt szemek 143. Wasted State of Mind (Trail of Dead) – Edukators 144. What The Hell Have I (Alice in Chains) – Az utolsó akcióhős 145. White Rabbit (Jefferson Airplane) – Hazatérés; 1978 146. Wynona’s Big Brown Beaver (Primus) – Zack és Miri pornót forgat 147. You Can’t Bring Me Down (Suicidal Tendencies) – Fegyvermánia 148. You’d Better Smile (N. Di Bari) – Viva Django 149. You’re Gonna Miss Me (13th Floor Elevators) – Pop, csajok, satöbbi 150. Yulunga (Dead Can Dance) – Banished |
2017-09-11 14:42.29 |
219. 2 ffi |
2017-09-11 14:27.07 |
Egyre nehezebb... 10. Barry Lyndon |
2017-09-11 13:17.51 |
18. Amarcord (Számomra pl. a 'Zenekari próba' lényegesen értékesebb. Nem vagyunk 1formák.) |
2017-09-11 11:01.53 |
246. A 'Ryan leánya' is pont olyan jó, hogy most már kiszánkázhat. Szerintem. |
2017-09-11 07:05.16 |
222. Borsalino |
2017-09-08 13:10.30 |
A 3 főszereplőből több mint kettő a "kedvencem", ennek ellenére nagyon gyengének tarom Bertolucci 195. 'Huszadik század'-át. |
2017-09-07 07:52.39 |
Ami engem illet, örülök, hogy saját forgatókönyvét Godard-nak pöckölve át Truffaut kitartott a Goodis-regény filmszalagra álmodása mellett. A kísérletezőkedvtől önfeledt lubickolás, valamint a különböző műfajokra jellemző ízek értő kézzel való adagolása ritkán rímelnek egymásra ilyen harmonikusan (vö. Besson 'Metró'-jával). Bűnügyi melodráma? Gegekkel telehintett szerelmi történet? Fiktív paraméterekkel elvonatkoztatott karrierregény?
Az önkéntes száműzetésbe vonuló művész (ld. még Mazursky 'Vihar'-át vagy Pollak 'Hétköznapi mennyország'-át) a falvédőről éppen lelépett testvérei egyetlen reménye, rejtélyes magánya vonzóvá teszi a nők szemében. Chico bátyja négy év cezúra után látogatja meg, két gengszter elől menekülvén (mint az idősebb Bucella a 'Mamiblú'-ban), bár hogy pontosan miért, nem derül ki. Valójában csak ürügyként szolgál a neje halála óta magába zárkózottan élő Edouard és a szemérmesség határait "csak" kóstolgató Léna közti szerelem kibontakoztatásához. A pénzsóvár Plyne áldásos közreműködésével. Legemlékezetesebbek számomra Truffaut abszurd megoldásai: a hazakísérés közben Charles éppen összeszedi bátorságát, mind lelkesebben önti szavakba gondolatait, mire Léna (...); az Ernest nevű gengszter az anyja életére esküszik; vagy a késsel birkózás közbe iktatott, pihegésnyi szünet. S őszintén szólva abban is van valami Homér Simpson-os, ahogy Theresát felkavaró vallomását követően a zenész magára hagyja. Olvastam, hogy Truffaut a 'Négyszáz csapás' után e filmmel kissé populárisabb vizekre célozta kajakja orrát. Nálam betalált, de aztán mégis a Doinel-sztorit folytatta, s a műfaji keretek feszegetését meghagyta inkább Godard-nak. |
2017-09-07 07:39.48 |
"Tank Aranka" Maruszja fellátogat Moszkvába. A lánya családjához. Nyina, hamar kiderül, kész idegroncs. Válófélben, egyben "apakeresőben" jégszívű leányának – kinek a kőközömbös tekintetéből áradó fagyon a Boney M 'Sunny'-ja is képtelen enyhíteni.
A lehengerlő nagymamának rá kell döbbennie, hogy mások a nagyváros normái, erkölcsei szabad szemmel is könnyen elkülöníthetők a faluhelyen megszokottaktól. Provincializmus kontra az összeurópai fertőhöz való felzárkózás, mint Nagy Péter dilemmája, csak kicsiben? Vagy árnyaltabb egy fokkal a helyzet? Aki nem ismeri a korszerű magatartásformákat, kommunikációs stratégiákat, miként közvetíthet értékeket? Édeskevés, ha a kinyújtott kezet csak a gazdája gondolja segítőkésznek, a megcélzott személy viszont nem. Ütésre lendülőnek, esztelenül kalimpálónak annál inkább. Az otthontalanság (hiába mindenütt a Misa olimpiájára való utalás), a "nem egy nyelvet beszélünk" érzése fokozódik a szűnni képtelen szerelem szánalommá porlásával a területi pojácabajnok iránt. A táncbemutató aztán újabb felismeréseket generál hősnőnkben, ám a sarkaiból kifordult világban zátonyra fut az önfeláldozás is: a biztos révbe jutás helyett a korábbi döntések melletti kitartás, azok kötelességtudatból történő felvállalása is meddő próbálkozásnak bizonyul. S amikor már szárnyaszegetten oldalogna el Maruszjánk az őt magából újra meg újra kiokádó városból, deus ex machina egy víg libakongresszus közepén találja magát ( http://www.youtube.com/watch?v=acjZszcl0R0 ), unokája, a márványlány szeretetteljes ragaszkodásával hivatott oldani a felgyülemlett feszültséget. Nyikita Mihalkov egyik legoroszlánkörmösebb rendezése. |
2017-09-06 15:30.47 |
Pont most egy pont nehéz döntés...
Inkább nyerjen Polanski! |
2017-09-06 15:03.05 |
62. Szerelmem, Hiroshima |
2017-09-06 14:00.30 |
Köszi! Tegnap, amikor megígértem GyLB-nek, hogy ha a 'Hímnem'-hez nem is, de máshova írok, erre az opusra gondoltam, mint amúgy is felelevenítésre megérettre. Úgyhogy este újráztam. |
2017-09-06 13:56.56 |
Ahogy mondod. Pontosabb lett volna, ha azt írom, a 'Menekülő szerelem' után induló... |
2017-09-06 13:03.05 |
Az élet – felkészülés a halálra. Függetlenül attól, hogy barlangban zajlik, egy 7. emeleti panelban, vagy egy Rajna menti kastélyban. Keveseknek adatik meg, hogy elveszve az érzéki világ hívságainak és kihívásainak forgatagában, rádöbbenve felkészületlenségükre, haladékot nyernek a Kaszástól; de ha az illető ügyes stratéga és szerencsés csillagzat alatt született, ez is megtörténhet.
A cervantesi duó újragondolt variánsát road movie-jukban tipizált figurákkal hozza össze sorsuk, kiknek legfőbb jellemvonásuk legerőteljesebben közvetlenül a halálba történő átmenet előtt szökken szárba. Halál, ha lel követ, találja lelküket minden megcélzottnak. A kocsmai kajánok kacagásából szőtt mellényű hullarabló nyüszítő gyávasága; a lelke Sátánjától szabadulni vágyó leányzó; a melldöngetve fenyegetőző kovács alázatossága s megbocsátása; a letérdeplő leány Megváltásba olvadó mosolya, mit a szellemi bérceket ostromló Blocktól várnánk, de tőle – fausti kételyeinek köszönhetően – csupán görcsös, rutinosan pörgő imára futja; a csalfa Kunigunda/Lisa szégyenlősen s ostobán néma beletörődése; Jöns következetesnek tűnő, elutasító materializmusa, mely valahol mégis megbukik: látván, mégis tagadván a nagy Mezőgazdasági Szakembert. Végül a színész, mint Bergmannál általában külön kategória megjelenítése, aki a játékot és a valóságot fafűrészelés közben is igyekszik összemosni. Az élet önmagában véve az egyetlen érték, akármennyi szenny is tapad hozzá, s ahogy azt majd a kettővel korábbi pecsétben is láthatjuk, csak azok menekülnek meg, akik a gyermek(ek) nevelésével biztosítják aktuálisan annak folytonosságát. De azért még ők is visszanéznek napnyugtakor a hegyre – danse macabre a gyenge, de fogékony színész, s csak egy újabb mosolyra késztető tabló-kitaláció a világi terheket férje helyett is cipelő, igaz, abban ki is merülő Mia szemében. |
2017-09-06 12:46.47 |
Amikor Truffaut elkészítette a 'Kifulladásig' "zsíros" remake-jét, töprengésre késztette fekvőtámaszokat szitárzenére végző nézőit: Vajon tényleg kiégett a Mester, vagy csak így akarja összelapátolni a következő filmre valót? Az én reléim szerint a 'Menekülő szerelem' óta tartó hullámvölgy legalábbis nem túl sok reménnyel kecsegtetett. Aztán tessék! Az egyik, ha nem a legprecízebb művével rukkolt elő a rendező úr! Míg a 'Breathless'-ben mindössze egykori forgatókönyve szüzséjéért utazott vissza a múltba, most a 20–30 évvel korábban divatos történetvezetés mellett egyéb hangulati elemekért is visszanyúlt – látható ez feketén-fehéren, az akciók "keménységén" stb. (S akkor már a humor mellett se menjünk el szó nélkül, utalva pl. a pap találkozására az Eiffel-toronnyal.)
S mivel krimiről "jó, ha semmit", legyen elég e kedvcsináló(nak szánt karcolgatás)hoz ennyi: Se szeri, se száma azoknak, akik megállapították már: csak ser* legyen és fám** a kandallóban – ez a világ mozgatórugója. A 'Végre vasárnap!'-ban sem történik ez másként. Agyon ugyan nincs bonyolítva a cselekmény, csupán kellőképp megkeverve (avagy inkább a lábas, melyben fő, megrángatva á la Szőke András, 'Vattatyúk'), s csak egyet bánok. Nevezetesen azt, hogy már sosem hallgathatom meg sorozatgyilkosunk eszmecseréjét Jean Carmet-vel a 'Hidegtál'-ból a nőkről. * – cherchez ** – femme |
2017-09-06 10:41.54 |
110. Nagyi-táska |
2017-09-05 15:10.12 |
Plusz a 75-ös filmhez is írtam anno, csak átsiklottam felette az előbb. :( |
2017-09-05 15:08.33 |
Ehhez (Hímnem) épp nem, de a 21., 41., 78., 87. filmnél szöszögtem. :)
S mivel nem e (108.) 'Nap a fogadkozás' napja, nem is ígérem, hogy pont ide fogok. Majd nézek valami "érdemesebbet"... 8D |
2017-09-05 13:25.48 |
Müllerp után szabadon:
Minek a hímnem? Minek a nő? Nem! NEM! NEM!!! (40.) |
2017-09-01 13:30.39 |
A háborúkat, a csatákban, ütközetekben való részvételt évszázadokon át kizárólag a hősiesség lencséjén keresztül lehetett szemlélni és szemléltetni a célközönséggel. Lényegüknek pokoli volta, a bakaruhába kényszerítettek kiszolgáltatottsága főleg a haditechnika fejlődésének eredményeként került terítékre, jelent meg irodalmi, képzőművészeti és publicisztikai alkotásokban. S hogy a vágóhidak vörösét ennek ellenére vidám, harsány árnyalatokkal is lehet ecsetelni, a szénszín humorú Hašek óta nem is kérdés.
'A nagy háború'-ban a VII. ezred útját követhetjük figyelemmel a számunkra kevéssé kedves II. Piave melletti összecsapásig. Bár ezen – a visszaemlékezés kedves voltán – ma már a vélemények megoszlanak. Nálunk pl. a városvezetés megünnepelte az olaszok I. világháborúba lépésének 100. évfordulóját. Szerencse, hogy a románokét nem. De hogy egyik szavam a másikba ne öltsem, különösen két közlegényre, két lógósra fókuszálnak az említett ezreden belül a készítők. Az ő pikareszk kalandjaik mentén futtathatjuk végig szemünk bogarát az olasz katonák közmondásos "harcosságának" palettáján. Olyan önkritikusan tálalva a kisszerű, földhözragadt szemlélettel bíró félőlények csetlését-botlását, glutén-, laktóz- és iróniamentesen, attitűdjük mentegetésének gondolatát is kihypózva a műből; hogy magától értetődően megbocsátjuk a végső kutyaszorítóból (oda is miként jutottak! csapkodja az ember a homlokát!) kikerülésük módját. A '20–24 között született Nagy Kvintett legjobbjának és a dobogóról épp leszorult tagjának színészpárosa igazi csemegével szolgál a nézőknek. Elég csak azokat a sokatmondó összenézéseket említeni! 8D |
2017-08-30 13:44.55 |
Szia, Gorm!
Köszi a játékot! (Nálam az utolsó, vagyis az első 10-ből 5 szerepel az ezres listámon, legelőkelőbb helyen 'A nagy ábránd', őt követi az 'M', majd a 'Dühöngő', az 'Umberto D." és a 'Mire megvirrad'.) |