Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Deadpool & Rozsomák *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Ha ölni kell - Film4, 02:15 |
Bosszú mindenáron - AMC, 02:35 |
Gumball csodálatos világa - Cartoon Network, 02:55 |
Tökéletes gyilkosság - Film Café, 03:15 |
Gumball csodálatos világa - Cartoon Network, 03:25 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Danny DeVito (80) |
Martin Scorsese (82) |
Stephen Root (73) |
William R. Moses (65) |
Sophie Marceau (58) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Kasszafúrók (1989) - Vélemények |
A hullahó-akció - Vélemények |
Indián blues - Vélemények |
Filmkereső |
Poltergeist - A kopogó szellem (sorozat) - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Kasszafúrók |
Meredith Giangrande |
2013-12-02 14:22.35 |
Ketten érvényesülnének: egyikük ragyogó alkotói tehetségű, önértékelési problémákkal küzdő, kiművelt és nem túl vonzó; másikuk acélos elszántságú szorgalommal bíró, gátlástalan és sármos.
Az amatőr színészként induló, íróvá, illetve vizuális alkotóvá avanzsáló szoba- és hálótársak, hihetnénk, a "széplelkű művészek" sznob-kifejezési nyűgein vakaróznak csupán, valós gondok híján álproblémákba temetkeznek, nyafogva környezetüknek, ahelyett, hogy megfognák a kapát; amennyiben nem látjuk, hogy jóval általánosabb érvényű képletet vet celluloidra Frears: hatások–ellenhatások kusza hálójába vettettünk eleve, s nem csak Édes Annánál szakad el a cérna, pláne, ha célzottan provokál, aki a csúcson akarja abbahagyni. |
2013-12-02 14:11.32 |
A '40-es évek amerikai filmjeiben általánosságban beindult a jellemek árnyaltabb ábrázolása. A biztosnak tartott pontokról, fogódzókról lehulló lepel helyén képlékeny, folyton formálódó anyag bukkant elő, értelmezési tartományaik határai hova kerüljenek? Nézőpontja válogatja.
A bűnösök (bűnözők?) zsigerből való elítélése farvizén előretörtek az azok hátterének feltérképezését, a "hogyan-jutott-el-idáig" bemutatását célzó munkák. A II. vh árnyékából előbújó nézők pedig szívesebben vették az állam által meghatározott, írásba foglalt törvények helyett az emberiesség íratlan törvényeit. A stílusteremtő erejű (tán csak a "vígabb játékai" nem sikerültek túl fényesen) Dassin a 'Nyers erőszak'-ban – noha a börtönfilmek egyik prototípusát készítette el – az érzelmek irányításával inkább mintha egy fogolytábor életét szándékozta volna megörökíteni. A direktor gyenge kezű, az üzemeltető lélektelen kufár, a fősmasszer rókalelkű szadista, a rabok közül emelkedik ki az új prométheuszi idol, s a kohéziós erőt képviselő egyensúlyérzék is (bár a legnagyobb szamárságot majd épp ő követi el), hogy a zárlatban az ókori drámák vak jósának szerepét (át)alakító doki az arcunkba motyogja esélyekről szóló üzenetét... Egyszerűségében is nagyszerű, meghatározó movie-nak gondolom. |
2013-11-06 14:56.02 |
Vannak pillanatok, amikor az ember egész jól elvan ebben az álságokkal összeragasztott civilizációban, aztán beleragad a rákényszerített, globális történetbe, s ha elég feledékeny, nem csak képtelen lesz kimozdulni belőle, de igénye sem lesz rá, még félelmet keltőnek is találja a gondolatot.
Janne és William gyermekként egy tökéletesen elszigetelt kis világot kreáltak maguknak, kis túlzással: kígyó előtti Édenkertet. A felnőtté válással párhuzamosan azonban felszaporodtak életükben a lehúzó, negatív erők, értetlenül, kiszolgáltatottan álltak a megalkuvások sorozatával szemben. Nem maradhattak egymás mellett, s bár ezzel kiüresedett életük, látszattevékenységekkel továbbra is igazolni tudták a felszínen létezésüket. Mindaddig, míg William egy nap el nem jött Jannéért. Nem sokáig maradt ?-es a fontossági sorrend. Mobil a tóba, s bár 100%-osan nem vonulnak ki a társadalomból, aminek azért az északi népeknél földrajzi adottságaik révén még népszerűbb hagyománya van; gondoljunk csak Kivi 'Hét testvér'-ére vagy az újabbak közül Loe 'Doppler'-ére; szóval, ha érintőlegesen tartják is a kapcsolatot a külvilággal, köztük fő démonukkal is, tehetségükhöz mérten megvalósítják a rousseau-i utópiát. Persze, minden filmnéző tudja, hogy a zombi-emberek az igazi értéket képviselő másságot viselik a legnehezebben... |
2013-11-06 14:23.17 |
Ez azért egy elég gyakran megbicsakló Bucella-történet!
Többnyire erőltetett poénok, semmibe lebegő karakterek (pl. Báné, az ördögöké), érdektelen történet, kiherélt izgalmi faktor, mi kell még ahhoz, hogy az ember kiábránduljon? Érdekes kísérlet, üdítő is egy bizonyos szempontból, de legalább annyira ingatag – inkább a szándék díjazandó, mint a megvalósulás. Lehet, kár volt Fábryt bevenni szerzőtársnak? Vagy nélküle még harmatosabb lett volna az eredmény? Mindenesetre a 'Mami blú'-val köszönőviszonyban sincs a film. Sajnos. |
2013-10-11 14:45.42 |
Ha megtaláltad azt, akinek mindent elmondhatsz, aki előtt kikívánkoznak belőled azok a rejtett érzések is, amiket – tudod – pont neki nem árulhatnál el, de feltörnek belőled a szavak gáttalanul...
Ha a nyeregben lévő ellenfél kihasználja ugyan "gyengeséged", mégsem győzedelmeskedhet rajtad – azzal, hogy kiszolgáltattad neki magad, kerekedtél fölé... S ezt ráadásul meg is érti!!!... Ha a "csata" végére mindkét fél megadja magát a másiknak, míg mindkét tábor győztesnek gondolhatja a maga emberét... S ha mindezt – nézőként – sikerül befogadnunk... ... kétségtelenné válik, hogy az egyik legmélyebb, legemberibb, legdodonaibb filmélményben részesedtünk. |
2013-10-11 14:40.09 |
Nem egy rossz noir, de inkább csak a műfaj szerelmeseinek ajánlom, nekik is csak akkor, ha nem a közelmúltban néztek meg egy-két lényegesen fajsúlyosabb darabot.
Az azért hihetetlen, hogy Bogart záróbeszéde szinte szóról szóra való koppintása, zanzája 'A máltai sólyom'-ban már előadottnak... Nem igazán kellett volna!! |
2013-10-04 12:12.16 |
Az egyistenhitű vallások alapvetően kirekesztő hajlamúak. Zászlóvivőik velejükig képmutatóak. Tetteik és retorikájuk között lépten-nyomon ellentmondás feszül. Hogyan is ábrázolhatná hát másként egy ilyen religió nyájas jámborságának és felsőbbrendűség-tudatának álarca mögött kajánul vigyorgó populációja a samanista, az animista szertartásokat, mint féktelen, elállatiasodott, a legalantasabb ösztönöket felszabadító tombolásként??
Aki azonban végigkíséri Rosie és Javier "ámokfutását", elemi erejű, nyers vadócságuk takarásából jóval részletgazdagabb jellemekre nyer rálátást. Egy egészségesebb értékrendre, egy emberségesebb létszemléletre. Temperamentumos, mégis romantikus road-movie brillírozó színészekkel. Nem vagyok meggyőződve róla, hogy a film beteg... |
2013-09-23 11:06.50 |
Nem minden klappol, de szerintem erre: http://www.filmkatalogus.hu/Juliusban--f17801 gondolsz. Szuper kis film. |
2013-09-17 13:54.23 |
Én meg pont Edgar Allan miatt nem tudom értékelni 0-nál többre ezt a borz almából származó szösszenetet. Ha a készítők csak ennyire képesek tisztelni Poe-t (no, meg Hugót), amennyire az visszavonaglik a vászonról, én miért sajnáljam szegénykéimet?? Max. Reedet tényleg, bár annyira azért még őt sem – miatta gondoltam, hogy adok egy esélyt ennek a bugyutaság dicshimnuszának.
A legfantörpikusabb az agykárosító röppencsek közül: Torquemada (a főinkvizítor!) a pápai követ érkezésének hírére közli: "A hegy eljött Mohamedhez!" Az a baj, hogy a rendezés, a szereplők, az egész miliő annyira üvegházi, hogy az öncélú brutalitás is inkább röhejessé válik ettől, nem annyira elborzasztó hatásúvá. Torquemada ügyetlen békaugrása a halálba meg egyenesen bicskanyitogató performance. Persze, addigra már nem is vár a néző többet... |
2013-08-21 18:20.15 |
Mitchum egyik legkiemelkedőbb filmje ez!
Egy báránybőrbe bújt farkas, nőgyűlölő prédikátor mézesmázos, ájtatos szövegsablonjaival, idézeteivel behízelgi magát az otthonokba, nyilvánvaló hazugságokkal beszéli tele a fejeket (homo homini angus), elvakult dogmáin építkezve úgy forgatja a szavakat, mintha szándékos bűncselekményeit is az Úr parancsára és tetszésére követné el - ő, a Tanító. Két gyermek, John és Pearl keresztezi az útját, akik szüleik támogatása hiányában kénytelenek életüket, s a 10 ezer dollárt őrző babát egy csónakra bízni... A II. világégést követően jelentékeny témává vált az árván maradt, az utakon tekergő gyermekek nyomorúságának, kiszolgáltatottságának ábrázolása (pl. 'Fiúk a rács mögött'; 'Valahol Európában'; 'Elhagyottak'). Laughtonnak ugyan nem ez az elsődleges célja, "mindössze" fontos ürügy a cselekmény kibontásához, elég nagy elánnal esik a latba – ha a nagymama karácsony esti, moralista frázispuffogtatására gondolunk. Az olyan lenyűgöző képek, mint a naplementekor szemberobogó (majd a vászon 90%-át kitöltő) vonat, vagy a bozóttal a folyóparton küzdő Mitchum – óhatatlanul beleégnek az ember memóriájába. A fények-árnyékok kontrasztja rendkívül izgatta Stanley Cortezt, nem egy kulcsjelenetet a sziluettfilm "leegyszerűsített" eszközeivel vetít a nézők elé; újraértelmezve ezzel William Daniels vagy Robert Krasker úttörő törekvéseit. Stílszerű aláfestésnek: http://www.youtube.com/watch?v=7rQrxBJDZUY (Love/Hate: Happy Hour) |
2013-08-21 18:02.40 |
Polanski – talán a Tornatoréval közös munkájuktól indíttatva – elkészítette a maga "egy poénra kihegyezett" filmjét. Tán nem áll messze az igazságtól az a kijelentés, hogy meglehetősen kevesen képesek ebben a műfajban többször-nézős, az újabb nekirugaszkodások alkalmával rendre valami új adalékot tartogató alkotást pakolni az asztalra. A 'Szellemíró'-t ezen ritkaságok közé sorolom.
Kellemes meseszövésű politikai történet összefonódásokról, háttérhatalomról, a lehetőségek tárházának egy szobájáról - egy egyáltalán nem szokványos szemszögből. (Persze, a kívülálló szemszöge evidens, de a konkrét funkciója már nem annyira megszokott.) Ereje nem abban rejlik, hogy újat mutat (vö. pl. Tim Robbins 'Bob Roberts'-ével), hanem az érdekes tálalásban. Olyan valóságra enged rálátást, miszerint bábszínház az egész világ, s marionett benne minden férfi és nő egy szűk, a manézs függönye mögül irányító elit kezében. |
2013-08-21 17:53.19 |
Az alkotók a 'Rövidre vágva' egyik történetét szemelték ki kibontásra érdemesnek. Felemás szájízt hagyóan sikerült. Az alapvetés érdekes: egy teljesen elszigetelt, az emberek lakta világtól kilométerekre lévő helyen talált vízi hulla mellett lelketlenség-e napokig horgászni; avagy fölös értelmetlenség-e fölrúgni a hetekig gondosan eltervezett, s összehozott programot?? Kár, hogy ezentúl aztán csak olyan abszurd jellemekkel "színesítik" a sztorit, mint a mártíromsága pózát a legerőszakosabb módon a gyászolókra tukmáló nej (Linney), vagy az érzéketlenséget magánál a gyilkosságnál is elkötelezettebben elítélő rokonság. A barátokat bombázó feszültség meglepő és hatásos jelenetei várakozásteljesek, sajnálatos, hogy ígéretek, jelzésértékűek maradnak, kibontatlanok...
Altman koreográfiájához nem vettem észre, hogy bármi pozitívat is sikerült volna hozzátenni. |
2013-08-01 16:30.47 |
Lendületadó muzsika az agyba hazatekerés előtt:
http://www.youtube.com/watch?v=iWIADZKU9dw |
2013-08-01 15:53.01 |
Dánia, 1971:
http://www.youtube.com/watch?v=rzgou866fFM (Culpeper's Orchard: Your Song & Mine) http://www.youtube.com/watch?v=31J6Ecv6jpc (Blast Furnace: First And Last) http://www.youtube.com/watch?v=M2cVERAybWI (Burnin' Red Ivanhoe: All About All) |
2013-07-29 12:35.11 |
Egy kis ugrálás a stílusok között: 8)
http://www.youtube.com/watch?v=58JjDExT1dY (Colonel Claypool's Bucket of Bernie Brain: Ignorance Is Bliss) |
2013-07-29 12:05.54 |
Minden sebre...:
http://www.youtube.com/watch?v=yubBtHUISok (dEUS: Put The Freaks Up Front) |
2013-07-24 16:27.04 |
Így van, bár az inkább Paul McCartney-éknak köszönhető! 8)
S ha már James Bondnál tartunk: http://www.youtube.com/watch?v=XOkHGY4ZuPs (Placebo: Miss Moneypenny) |
2013-07-24 10:44.22 |
Egy kis pörgésre:
http://www.youtube.com/watch?v=uTOmRCjP098 Korn: B.B.K. |
2013-07-24 09:37.55 |
Üdv, Menrot!
Ízlések és pofonok: az elemi erejű, egészséges (vagy már túlzott?) vadság és a letisztultság aránya szerintem megfelelőbb, jobban adagolt ott. Szeretem - bizonyos mértékig - a polgárpukkasztást, kicsit még ha öncélú, akkor is felrázó erejű lehet (kell, hogy legyen), de számomra a 'Gépnarancs' regény inkább etalon, mint a film (Burgess nyelvezete filmre írhatatlan). A 'Tombol a Hold' esetében meg pont fordítva. |
2013-07-16 09:12.06 |
Ügyes kedvcsináló!! 8)
Annyit csak, hogy nem Lugosi "játssza Drakulát" folyton, ő a film forgatása közben elhunyt. A róla készült, meglévő, összefüggéstelen jeleneteket Ed Wood azonban nem akarta veszni hagyni, s egy Tom Mason nevű csontkovácsot küldött be a kamera elé, hogy az arcát eltakarva azt az illúziót keltse a nézőkben, a magyar származású színész ténfereg zombi-vámpírként a temető környékén. Amikor nem látjuk az arcát, az egyszer sem Lugosi. Ez magyarázza vicces halálát is: a melankolikus virág-letépést követően kisétál a kamera elől az öreg, majd egy fékcsikorgást hallani, amíg mi továbbra is a házat nézzük, s egy sikolyt... =D |
2013-06-03 09:37.04 |
Estevez karaktere nem focizott, hanem bunyózott, ez elég egyértelműen kiderült abból, ahogy Bender húzta még a nap elején. Hogy az ellentétek mennyire képesek vonzani egymást, hogy milyen kevés kell a gyűlöletnek vagy a homlokegyenest mástól való furcsálkodásnak, elhatárolódásnak, hogy heves töltetét megtartva pozitív érzelemmé változzon; ha Hughes-nak nem hiszel, gondolj Shakespeare 'Sok hűhó semmiért'-jére, abban a műben még meg is csócsálja tálalás előtt. Persze, nyilván giccsbe hajló túlzás, hogy két pár is összejön a nap végére, de dramaturgiailag jóval ügyetlenebb lenne, mondjuk egy "Két hét múlva" felirat után mutatni, hogy egymásra találnak...
(Nem biztos, hogy az alkotás hibája, ha csak félig odafigyelve ülnek le elé...) |
2013-05-31 12:12.26 |
Vajon 28 évvel a film elkészülte után miért pont ezt a harmatos darabot akarta Capra a feledés homályából kiemelni? Hiszen még az 'Egy maroknyi csoda' jóval parádésabb szereposztásával, gördülékenyebb dialógusaival, professzionálisabban adagolt hangulatával is elmarad a nevét a legnagyobb rendezők közé emelő munkáitól... |
2013-05-07 11:28.53 |
Nekem olyan érzésem volt, hogy a rendező (a forgatókönyvíróval kart karba öltve) kiollózta kedvenc TY-kategóriás akciófilmjeiből a legszívhezszólóbb jeleneteket, aztán az összeragasztásukhoz annyi kohéziót használt csak fel, hogy a fiú ne legyen közben lány, a néger ne legyen fehér. Az egész súlytalanul lebeg - de minden egyes pillanat! Ezt maximum Harold Lloyddal a főszerepben lehetne valahová tenni. Olyan helyre, ami magasabb az 1*-nál... |
2013-05-02 12:08.45 |
Provokatív poézise a filmnek a létminőségek - zsibbasztó tudattal alkotórészévé lenni a nagybetűs Természetnek kontra öntudatlan rutincselekvések robotjaiként őrülni bele/fásulni bele a civilizált emberek alkotta világba - közti különbségek árnyalására vállalkozott. Igazán üzenetértéke nincs a filmnek, olyan evidenciát mutat be, amit körülbelül úgy fogalmazhatunk meg, hogy a rossz nem jó és vica versa. Ennek ellenére az csak természetes, hogy a negatív tendencia az azóta eltelt 40 évben tovább izmosodott. Mégis igazán kiemelkedőt követtek el Roegék, nem sokan képesek elérni, hogy egy teve tetemét közelebb érezze magához a néző, mint a vállalati híreket előadó férjet...
Ebben persze elévülhetetlen érdemei vannak az elemezhetetlenül gyönyörű és kreatív fényképezésnek. Lenyűgöző mozi!!! |
2013-04-13 22:34.51 |
Majdnem olyan nagyok, mint itt: 8)
http://www.youtube.com/watch?v=LvCr8Al_eY8 (Persze, nézőpont kérdése.) (Armageddon: Buzzard) Asszem, kiszállt a bor a fejemből, úgyhogy hazatekerek, úgyhogy megveszekedetten szép estét mindenkinek! |
2013-04-13 22:21.19 |
http://www.youtube.com/watch?v=hw1eaZyoonI
Csendes finomság... (Banco del Mutuo Soccorso: 7500 anni fa... l'amore) |
2013-04-13 22:15.11 |
Pont ezért, mert nem ismerjük egymást, gondolom, hogy hagyd a francba! A barátaid minden rezdülését ismered, így, a hálón keresztül meg lehet, pont az ellenkezője jön le másnak, mert másra asszociál (olyanokat ismer). Maradjunk a zenénél!!!!
Egy jól ismert csemege feltöltődésként: http://www.youtube.com/watch?v=yqkOWZYiYb8 (Sins of Omission valami "kutyaütőktől") |
2013-04-13 21:56.41 |
Tudod:
http://www.youtube.com/watch?v=xuYPgL2gJC0 aztán vagy sikerül, vagy nem!!! A magyarázkodás úgysem segít, mindenki azt gondol, amit akar. Csak Te magad tudhatod, hogy mennyire igaz, amit gondolsz, mondasz, írsz... (Vagy tévedek. Persze, az sem kizárt.) |
2013-04-13 21:43.51 |
A '92-es albumuk fantasztikusan tömény! Csúcs! Figyelemre mély tó!
Szép lépéseket! http://www.youtube.com/watch?v=SwYdeyM5Vks (Jan Dukes De Grey: Mice And Rats in The Loft) |
2013-04-13 21:30.36 |
Akkor már csak a Cro-Mags hiányzik a repertoárból... (Vagy nem is annyira?)
http://www.youtube.com/watch?v=i_HSjroSfoY (Kuruksetra) |