Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Deadpool & Rozsomák *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Ébredések - TV4, 23:50 |
Gumball csodálatos világa - Cartoon Network, 00:00 |
Venom - Viasat3, 00:25 |
Jesse Stone - Az ártatlanság vélelme - Film4, 00:35 |
Törvényre törve - Film+, 01:10 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Scherer Péter (63) |
Gálffi László (72) |
Miguel Sandoval (73) |
Missi Pyle (52) |
Harry J. Lennix (60) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Az Alcatrazban |
Meredith Giangrande |
2012-07-25 12:55.52 |
A sebességgel semmi gondom; mióta láttam a 'Panelkapcsolatok'-at, sejtem, milyen tempóra képes Tarr. De aki olyan találóan tálalja a nyirkosságtól dohos ürességet, mint a 'Sátántangó' rendezője, attól ez a végtelenül lelassított búgócsiga kevés(nek tűnik számomra).
Nem azt mondom, hogy nem szerves része az ismétlődés 'A torinói ló' mondanivalójának, hogy egy mozdulat nem sok, de annyi sem különbözteti meg egyik napot a másiktól; de az ilyen rétestésztányira nyújtás engem már zavart. Andy Warhol is megörökítette egy ürge arcát, miközben 35 percen át onanizál, vagy egy másikról készített ötórás felvételt alvás közben - ezek érdekességeknek elmennek, de számomra nem képeznek maradandó értéket. A 'Sátántangó' kocsmabeli fószere is variál egy kicsit azért 20 perces jelenetében, amiből megtudjuk, hogy ütközése volt a kis Tóthtal, hogy a pincérlányok ugrottak, mint a szöcskék, hogy a Steigerwald gyerekek fegyvert rejtegettek, s hogy Irimiás és Petrina baktatnak, baktatnak, baktatnak, baktatás által jönnek... =) Engem 'A torinói ló' 40-45 percbe "sűrítve" (;D) erősebben nyomott volna fejbe. |
2012-07-25 12:52.04 |
Tényleg ennyire schizoidnak tűnök a szösszeneteim alapján? http://www.youtube.com/watch?v=-6_B6zhENrQ ? |
2012-07-25 11:02.50 |
Milyen élete lehet annak, akinek a legjobb barátja egy kétméteres, fehér nyúl, kinek testtérképét csak keveseknek adatott meg észlelni, ezért a közvetlen környezete bolondnak, baleknak, riasztónak, a köz számára veszélyesnek tartja? Szánandó? Betegesen ingerszegény? Felelőtlenül nemtörődöm? Magányos? Elszomorítóan üres? Vegetálásra ítéltetett?
Milyen élete lehet annak, aki eme nyúl állandó jelenlétének köszönhetően őrzi lelkében a vele született derűt, kívülről, sugárzó nyugalommal szemlélve a körötte fejvesztetten zsinatoló humanoidokat; a legnyíltabb őszinteséggel és barátságossággal közeledik embertársai felé? Harmonikus? Irigylésre méltó? Szilárd és követendő értékrendre épülő? Egyszerűségében is a legteljesebb? A - hát persze, hogy édes - 'Harvey' csak első látásra ad egyértelmű választ. Az ideális élet megvalósításához egyéniségünk és a társadalom által ránk ruházott szerep közötti illékony egyensúly megléte elengedhetetlenül szükséges. Elwood is lökhette volna, ha a húga nem tér (a moliére-i taxisfigurának jár a taps érte) az utolsó pillanatban "észhez"... |
2012-07-25 10:55.41 |
Kabos Gyula egyetlen cím- és főszerepe szerintem szemenszedett telitalálat. A legközönségesebb zseni kell ahhoz, amit itt végigfuttatnak a színészek az orrunk előtt. Olyan társadalombíráló tablót rittyentettek elő, aminek - a dalos betéteket természetesen leszámítva - kevés olyan perce akad, hogy az ember ne kuncogjon, kacagjon vagy mosolyogjon! A korabeli filmekre jellemző aránytalanságok is csak mutatóban bukkannak fel, egy-egy fogcsorbítást elkerülő meggymagként a túrótortakölteményen. Szögről, csavarról spoiler fedőnév alatt sem szeretnék írni; lényeg, hogy jelen van és a fantasztikum különböző metódusaival párjukat ritkítóan üde színfoltok. Zenghetnek reklámódákat a fanfárok 'Hyppolit'-ról, 'Meseautó'-ról, a '30-as évek itthoni krémje nekem már csak 'A kölcsönkért kastély' és 'A papucshős' marad. Szombati sajtillat az ulmi dóm mellett, ananászos Demeter birtok-Furmint, lebegés a http://www.youtube.com/watch?v=3Z6tJmmwmyg szárnyain. |
2012-07-25 10:47.59 |
Összetett, mint két, imára kulcsolódó kéz. Toposzainak kiszámíthatóságát csökkentendő félbevágott hangulatok és jelenettorzók között ugráltatja Nicholson a sematizált karaktereit, s ezt olyan széles szolmizációs skálán teszi, hogy a dó-ré-mi-fától nem látni (kristálytisztán) az erdőt. |
2012-07-25 10:44.04 |
A 'Tíz kicsi indián', a 'Ház a Kísértet-hegyen' és a 'Meghívás egy gyilkos vacsorára' után ismét gegfergetegre faragott, társasjátéknak is remekül beváló munka látásán örvendhettek a 'Nyom' nézői.
Tim Curry ábrázata már önmagában kiváló Halloween-maszk alapanyag; Ignatowski és Emmett Brown szerepe után Plum professzort a kisujjából kirázta Chris Lloyd; Colleen Camptól egyedi (szoknya-feldobós) leülési technikát tanulhatunk; s Lesley Ann Warren is egyik legjobb alakítását teríti az asztalra. Zseniális paródia, melyben annyira megkeverték a lapokat, hogy itt-ott még sakkfigurák is felbukkannak köztük. (Esetenként kicsit túllihegik azért, pl. a "detektív kinyilatkoztat mindent, s minden nüanszra visszaemlékezik úgy, ahogy volt" őrült rohangálása egy kicsit fárasztó.) |
2012-07-25 10:39.16 |
Lehet, kell is tisztelni Tarr Bélát, én még ráadásul szeretem is, de nem ezért a filmjéért. Már az első munkáit is körmön fonja valami sajátos hangvétel, látásmód, ami dokumentarista szerzőktől is, persze, hogy kötelező, de ritkán jön össze.
'A torinói ló'-val is az a bajom, amitől a 'Werckmeister' tekintgetése közben sem tudtam már szabadulni, mintha csak a 'Sátántangó' farvizén közlekedne, annak zseniális szerkesztése, tartalmi vonatkozásai nélkül, pusztán a lecsupaszított formanyelvre koncentrálva. 30 perc után mind inkább hatalmába kerített az az érzés, mintha egy tréfamesterrel ülnék szemben, aki, mivel a viccének csattanója utáni harsány kacaj helyett csak szelíd mosollyal honorálták, újra belefog az előbbi élc elmesélésébe. S miután - értelemszerűen - másodjára még gyengébb eredményt csiholt ki a hallgatóságból, a legélénkebb tiltakozások ellenére is belekezd harmadszor, negyedszer, ötödször... Bármilyen hatásos volt is eredetileg a történet, ahogy önmagát ismételgeti az alkotó (zéró pluszt adva az addig látottakhoz), csak veszít és veszít az értékéből. |
2012-07-20 13:37.32 |
Szia! 11:14
http://www.filmkatalogus.hu/1114--f14127 |
2012-07-20 08:31.25 |
Számomra ezen a frekvencián szólal meg a leghíresebb filmje, 'A nagy zabálás' és a 'Ne nyúlj fehér nőhöz' is, amik mintha Bunuel (általam leggyengébbnek tartott) 'A szabadság fantomá'-ból merítették volna az építkezési, nyelvformálási ötletet.
(Tudom, az én butaságom.) |
2012-07-19 09:41.01 |
Pazar pikareszk kalandkavalkád, szerkesztésmódjában a 'Pergamen titká'-ra emlékeztető fabliau-füzér. A műfaj minden elemét (ármány, szerelem, csínyek, érdekes karakterek, gazdacserére vágyó vagyon, misztikus tárgyak és események, viadal életre-halálra) felvonultató munka nem csak összetettségében múlja felül a Jean Marais-filmeket, de korához képest nem mindennapi naturalizmusa (szem-kitépés, keblek stb.) is megelőzi a prűd, gyermekek számára is fogyaszthatóvá csócsált francia riválisait.
Tudnak ezek a lengyelek, csak a "saleseseik" nincsenek a topon. (Vagy ez kelet-európai betegség lenne?) |
2012-07-19 09:35.03 |
Szókimondó szatíra a sablonos és dogmáit többnyire egymáshoz nem passzoló elemekből fércelő, szocialista szemléletről, retorikáról, szokásjogról. (Főleg a retorikára igaz a jelző, amúgy kitágítható a képlet mindennemű ostoba és képmutató rendszerre.)
Janus-arcú hősünknek a szélrózsa volt a guruja, s ha emlegeti is olykor a gerincét, kritikával kezeljük állításait! (Én inkább a lágyszárúakhoz sorolnám be.) A humor érzékeny részét alkotja a történetnek. Egyrészt a toll, mellyel vászonra vetették, jócskán megmerítkezett az oldatában, másrészt: minden bajnak, az egész felfordulásnak az okozója! Az ilyen kisszerű, saját árnyékát átlépni képtelen ember, aki a 'felelősségvállalás' szó jelentését még hírből sem ismeri, rendszerint bukásra ítéltetett, de hogy Csiki B. sors is erre van-e kárhoztatva, már nincs időm kifejteni; most tudtam meg, hogy Gérusz elvtárs elindult! |
2012-07-19 09:26.15 |
Ferrerinek az ilyen lassan és finoman adagolt exhibicionizmusait kedvelem legjobban, melyek mentesek minden harsányságtól, kerülik a kaotikus frekvenciákat, precízen lüktetik végig a nézőben a műsoridőt. Az előreutaló szövegek: "Mintha egy nőt sütnél."; "Bocsásson meg, kérem, a hátszínt hol lehet leválasztani?" mentén összegyúrt szürreális vonzalom (birtoklásvágy? átmeneti, unaloműző technikák? szerelem? - hm, ez azért már túlzás lenne) térképe egy férfi, egy(-két) hölgy, s a gólyák között. Édeskés hús szaga fátyolozza a levegőt, a házi kedvenc távozik, de ikercsecsemők sztereóban szopnak, s a körforgásból kihagyhatatlan a család-összetartó erőt jelképező anya folyamatos jelenléte - gondozza az élő vibrátor lelkének vallásos élményre áhítozását, rongálja az alul-felül faló, habzsoló nőstény hangulatait. Van itt minden, mi szem-szájnak ingere, csak a romantikát lúgozták ki, s vele párolgott el a humor is.
A hétköznapiságában is monumentális tenger partján álló villában Paolo végül a lehető legközelebb kerül istenéhez. Mégsem tudunk felhőtlenül örülni neki. (Maximum titokban, a szívünk mélyén... ;D) |
2012-07-16 13:41.34 |
A hegedűsöket lelövik, ugye?
vagy esetleg: http://www.filmkatalogus.hu/Karol-az-ember-aki-papa-lett--f2.. |
2012-07-16 09:18.12 |
"Magam is erős!" |
2012-07-16 09:17.34 |
Bizony! |
2012-07-16 09:17.19 |
Igen, igen! |
2012-07-13 13:17.24 |
Forró! =)
(S az egy filmben.) |
2012-07-13 10:13.36 |
Sajátos mikroklímával és hosszú lecsengésű utóízzel rendelkező horror ez, bizony, elég tág szabad teret hagy a nézőinek, hogy maguk bogozzák ki, mit is láttak, az értelmezési tartománya szigorú keretek közé nem szorítható. A két evidens indokfoszlánnyal (a testvérek korábbi bűnével, illetve a falu "irattárának" baljóslatú hártyáival) a történéseknek csak egy szeletkéje magyarázható.
Csatlakozom az alábbi gondolatok írójához - itt egy komplexebb, az északi mitológiák irányából érkező, az eredendő bűn, felelősségvállalás és -átvállalás(i kísérlet) kombinációjával állunk szemben. Csupán annyit tennék hozzá, profanizálva is valamelyest a misztikus tartalmat, nem elhanyagolható tény: a finn film szereplői a két ősi ellenség, az őket évszázadokon keresztül harapófogóba szorító nép fiai. Mintha mi vinnénk vászonra egy középkori történetet, amiben mágikus erők radírozzák az itteni török és osztrák populációt. Eddig sem bírtam a szaunázást, de a 'Szauna' sem hozta meg hozzá a kedvem! 8D |
2012-07-13 09:57.50 |
A nemjóját! Mióta keresem ezt a szuper Chytilova-produkciót! Moziban legalábbis egészen kiváló atmoszféra szűrődött felém a vászonról...
Kedves Dinnyetimi! Tudsz esetleg ebben segíteni? (Minden megoldás érdekel.) |
2012-07-13 09:43.29 |
"Sucker love is Heaven sent
You pucker up, our passion's spent My hearts a tart, your body's rent My body's broken, yours is bent Carve your name into my arm Instead of stressed, I lie here charmed 'Cuz there's nothing else to do Every me and every you" Az egyetlen tuti perce egy bomladék-filmnek... |
2012-07-05 15:38.37 |
Hú, de imádom ezt az alig ismert bandát!!!!
Örülök, hogy más is szívesen hallgatja őket! Az alábbiakat is szereted? http://www.youtube.com/watch?v=AwB2tOVqI0Y (Pazop: Swaying Fire); http://www.youtube.com/watch?v=4Pvnu1KWQAg (Cervello: Euterpe); http://www.youtube.com/watch?v=128n7Cp-tyE&feature=related (Oliver: Telephone) |
2012-07-05 14:43.50 |
A legvadabb vadromantika hömpölyög e filmen végig. A felesleges titkolózás után Péter az angyalok érkezése előtt mindent bevall, hogy szerettei még egy kicsit rosszabbul érezzék magukat. (8I |
2012-07-05 14:38.36 |
http://www.youtube.com/watch?v=nv4BWQCgoDg
Az elmélkedés után jólesik egy kis pörgés a Szent Hegyek tetején! 8) |
2012-07-04 15:51.47 |
Engem zsibbasztott az az álságos atmoszféra, ami minden gesztusukat meghatározta, az empátia tökéletes hiánya, az a megrendítő lelki üresség, amit velük ábrázoltak az alkotók. A szemétdombon elégedetten kapirgáló kakas és tyúk szinonímái engem riasztanak, ellenszenvesek, ha belehergelem magam, undorítanak. Az ideális droidcsaládmodell. És erre a kontraszt, hogy a nej "ötletei nyomán" találkozgatott a férje Mavisszel - valójában kinyomozhatatlan szándéktól vezérelve: orránál tovább nem látó naivitás + az emberi természet ismeretének tökéletes hiánya; kontra éjsötét perverzió, (egyfajta) próbatétel, aminek a hazatért lányt akarták alávetni, hogy meddig megy el, mikor veszi észre magát? Persze, valószínűbb a naivitásgödör, értetlenkedésüket, pislogási technikájukat látva a címszereplő nagy-nagy kiborulásakor.
Nekem ez velük a bajom. Alig valami. 8) |
2012-07-04 09:04.33 |
Bajnok kamaradarab!
O'Neill tintájának árnyalataival írt perlekedés, asszociációs pingpong - mindenki mindenki ellen egy skorpióhumorral telegraffitizett jégpályán! A legpöndörebb kacsokkal kapaszkodnak belém az ilyes (pl. 'A módszer', 'Interjú' stb.) élményfürtök. |
2012-07-04 08:55.30 |
Vagy olyan gyermeteg lelkületű kóficok, akiket vajmi kevéssé hat meg egy olyan defektuspöttyözte, tékozló adult, aki csak azért tér haza, hogy benyakaljon a kedvenc Sauternes-jéből, de mert azt elzárva tartják előle, kényszeredetten beszlopálja a multi szőlőt sem látott Bikavérét; majd mint aki jól végezte az egófényezést, visszamegy menhírnek a kőtárba.
Spékelik persze a történetet pikáns ízekkel, Theron brillírozik, a dagi srác is aranyos a maga skiccszerűségében, de mellettük végig fizikai fájdalmat okoz annak a házasbábpárnak csak a nézése is, kiknek indítékai akár csontig lecsupaszított, életidegen ostobasággal, akár valami nem tisztázott perverzitással magyarázhatók, felkavaróbbak, mint kólát inni egy maratoni futás 37. kilométere után. |
2012-07-04 08:42.38 |
Kandírozott datolya mézes dió-ágyon, tejszínhabos fügelekvár-tóban; ködfátyolos tekintettel szervírozva... |
2012-07-02 15:31.27 |
Az idei EB forgatókönyve kísértetiesen hasonlított a 12 évvel ezelőttihez (főleg olasz szempontból). Akkor az - önjelölt és valódi - szakértők döntő többsége Kelet-Afrikát és Nyugat-Afrikát várta a döntőbe (Hollandiát és Franciaországot), most, ugye, Németországot és a spanyolokat. Az olaszokról nem sokan zengedeztek előre. Minden ment is a "megbeszéltek" szerint, míg a 4 között az aktuális VB-címvédő nagy szerencsével tudta csak elbúcsúztatni Portugáliát (mint most), s ahol a tornán a legerősebb formát felmutató másik nagy esélyes Itáliával került szembe. Akkor is, most is az olaszok kitettek magukért, megérdemelten (és főleg Toldónak köszönhetően) jutottak a döntőbe. Ahol aztán elvéreztek. És nem igazán ez volt a megalázóbb vereség, a 4-0, mert az akkori franciáknál azon a meccsen az itáliai válogatott jobban küzdött, több helyzetet dolgozott ki, s ha Delvecchio vezető gólja után del Piero nem hagy ki két olyan ajtó-ablak helyzetet, amit egy 8 éves is 10-ből kilenc és félszer berúg, egyik legszebb napja lett volna az olasz focitörténelemnek. Így viszont jött a feketeleves, Henryék sokkal kevésbé megérdemelten örülhettek, mint most Xaviék. (Szerintem.) |
2012-06-28 11:41.17 |
Meglehetősen fura filmmé kerekedett a kisgömböc - 'Mammut'-tá. Ennyi stílusváltás ritkán fér meg egy alkotásban, legalábbis úgy, hogy ne csapja el a hasunkat, befogadókét. A háztáji kameramozgás dokumentarista jellege táncol itt egy vér pókhálózta arculatú fantomlánnyal, a kafkai bürokráciával (papírvadászat, ordító Hivatal), absztrakt lelkületű szobrokkal, lényekkel és festményekkel, fitymacsattogtató versennyel, bumfordi (amolyan mamutos) humorral (unokahúg CV-je, megrekedt bevásárló kocsi, dévaj sírásó), kiüresedett, céltalan életformákkal, a szabadságvágy Pirsig-féle detonációjával...
Depardieu legújabb road movie-ja véletlenül sem átlagos műsor, de ez a szaggatottság számomra inkább kellemetlen volt, mint élmény. Túl sok benne az utalás. "Túl sok a hangjegy!" - hangzik el az 'Amadeus'-ban Mozart kritikája. (Ezzel, tisztában vagyok vele, magamat minősítem.) =( |
2012-06-25 17:33.57 |
Efelől szerintem nyugodt lehetsz! 100%, hogy nem a spanyolok ÉS a portugálok nyerik az EB-t! =) |