Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Deadpool & Rozsomák *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Ébredések - TV4, 23:50 |
Gumball csodálatos világa - Cartoon Network, 00:00 |
Egy hölgy arcképe - Cinemax2, 00:11 |
Venom - Viasat3, 00:25 |
Jesse Stone - Az ártatlanság vélelme - Film4, 00:35 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Scherer Péter (63) |
Gálffi László (72) |
Miguel Sandoval (73) |
Missi Pyle (52) |
Harry J. Lennix (60) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Mark 13 |
Robert Hirsch |
2012-04-10 14:30.23 |
Ne viccelj! Cabernet Franc-ra? |
2012-04-06 11:54.05 |
Szubkultúra, blama, Caligula, villódzó betűs muzsika! Egy "pillanatnyilag jó ötletnek tűnt"-világ ízes leképezése. Frears... az Frears! Itt-ott még kerül egy-két olajcsepp a jól homokozott gépezetbe (pl. szkeccs a nővérnél), de egy oroszlánkörmök nélküli újonctól mindenképp parádés film, amit a szemünk közé kapunk!
Egyike azon kevés rendezőknek, akik bár a szomszéd utcában laknának! |
2012-04-05 09:01.53 |
Semmiképp nem tartom természetesnek, akár csak halvány részleteiben sem jogosnak azt, amit tett, csak szívlapáttal tudnám Kevint sajnálni. Érthetők is csak akkor lesznek mozgatórugói, ha megpróbálunk a legmélyebb zsigereiig önző, groteszk agyával gondolkodni. (Ördögi ő már a kartörésnél, hogy az érzelmi zsarolást előre lepörgette magában. Az életben valószínűleg teli torokból üvöltötte volna, hogy az anyja tehet a balesetről, ő a hibás... De hogy miért volt cseppet is nehezebb eset csecsemőként bármely kisbabánál? Ez valahogy kimaradt.)
Csak azzal nem értek egyet, hogy mindössze arról lenne itt szó, hogy van egy extra makrancos csimota, akivel csak a baj van, nem lehet a kedvére tenni, s ha nem rajongják körbe, hogy ő a világ közepe, tesz érte, hogy bebizonyítsa, az tud lenni. Ha így lenne, ahhoz nem kellene "matekosabb közönség"... No, de lassan kezdünk búgócsigákká válni, úgyhogy a legjobbakat! |
2012-04-05 08:36.49 |
Vitathatatlan. |
2012-04-03 15:08.24 |
Értem, amit mondasz, van is valóságtartalma, bár Burgess snájdig angol volt, s lehet, nekem is azért volt könnyebb befogadnom a filmet, mert előtte már olvastam az írását...
Hogy Kubricknak ez lenne a leggyengébb alkotása? Mindegy! Olyanok vagyunk, mint a Beatles 'Eleanor Rigby'-jében magányosan kószáló emberek... Én inkább Mcdowell igencsak erős munkáira hívnám fel a figyelmed ebből a korszakból, amik nem csak azért fognak (remélhetőleg) jobban tetszeni, mert a szigetországi emberkék alkotásai, hanem mert ténylegesen kimunkáltabbak (még ennél is): 'Ha...', 'Tombol a hold', 'A szerencse fia'!!!! Keserű szájízed mindegyik javítani fogja szerintem... |
2012-04-02 11:32.07 |
Kedves Evile-Elvis-!
Azt lentebb írtam is, hogy ritka kénszagú srácot faragtak az alkotók Kevinből - nyilván, hogy minél megrázóbb legyen a hatás. Alapvetően abban van a különbség - én legalábbis így látom - kettőnk álláspontja között, hogy az újszülött és a kb. 5 éves Kevin felcseperedéséről nincsen adatunk - a filmből. Te abból indulsz ki, milyen feketelelkű a srác, s amit róla írtál, mind igaz. Én viszont arra fektetem a hangsúlyt, hogy mitől lett ilyenné. Ha úgy érzed, ilyennek született - szíved joga, legfeljebb nem értünk egyet. Füstölgő rosszindulatát csak az anya viselkedése (természetesen ahogy ő érzi), nevelése/nem-nevelése, törődési technikája táplálhatta. (Az életben tapasztaltakból legalábbis erre sikerült következtetnem.) |
2012-03-30 12:48.00 |
A film tud, nem is keveset.
Továbbra is SPOILERes. Még azt is megengedem egyébként, hogy az anya szerette gyermekét (a maga módján!!), épp csak nem tudta vele érzékeltetni. Gyakorlatilag erre hajaz az az értetlenkedés is, hogy nem tudja, mi a gond közte és a gyermeke között. Ha én azt mondom (és el is hiszem), hogy szeretlek, de te abból nem érzel semmit - akkor tényleg szeretlek? (Szónoki a kérdés.) Szerintem ha minden egyes részletében végiggondolod, sok kérdés megválaszolatlan marad, illetve csúsztatásra kényszerülten válaszolható csak meg abban az esetben, ha Swinton át tudta volna adni szeretetét "fiának". (Csak egyre hadd hegyezzem ki: Őt miért nem lőtte le, míg családja többi tagját igen, majd az iskolában tette, amit tett?) Szerintem az útfelbontós és az azutáni hazatérős jelenet kulcs - bár könnyen el lehet siklani felette, jelentősége csak utólagosan mérhető fel. Szerintem egy idő múlva nézd meg újra a filmet, hátha akkor másképp látod majd. Ha nem, persze, az sem baj - de számomra épp így veszik el az üzenete a munkának! |
2012-03-30 12:36.18 |
Szia, Haver! Írtam én, hogy nem jó? Szeretem őt, mint az egyetlen kutyámat! Ha nem hiszed, járj utána, 'A közellenség'-re hány csillagot adtam. (De 'A viharos húszas évek' vagy a többféleképpen is fordított 'White Heat' is ütős (talán itt alakít a legnagyobbat), ahogy a 'Mocskos arcú angyalok' is, nem beszélve a 'Ragtime'-ról!!!) Ha figyelsz, annyit írtam: Muni jobb! Ezt fenn is tartom. Szerinted nem az? |
2012-03-26 14:12.15 |
Nem tudom én sem szó szerint idézni, de mintha azt válaszolta volna: azt hitte, tudja... (csend) de már nem biztos benne.
Nekem az egész film (SPOILER) azt sugallta, h bármennyire akarta is, nem tudta szeretni az anya a fiát. Számomra csak úgy értelmezhetők a történtek, hogy a fiú hiányérzetét pótlandó folyamatosan, minden tettével bosszantani akarta anyját, felhívni magára a figyelmet, amit nem akkora mennyiségben, ill. úgy kapott meg, ahogy, illetve amennyit szeretett volna. A látszólag szeretett apa lelövése is csak így értelmezhető - szerintem. Ha a prozacra utalsz, az azért nem magyaráz meg mindent, visszagondolva már a mese olvasása közben (egyetlen meghitt pillanat a filmben a két főszereplő között) meg kellett fogannia, legalábbis körvonalazódnia az ötletnek... Több utalás is (pl. lakatok vásárlása) jelzi, hogy nem "hirtelen felindulásból", a szerek, szarok vagy mik hatására futott egy kis ámokot. Ha nem a prozacra gondolsz, abban teljesen igazad van - erre céloztam én is, h nem szokványos rosszindulattal rendelkezett ez a Kevin-csökevény. A kettejük közötti kommunikációs csatorna totális csődjében valószínűleg egyetértünk. Ám szeretetet valahogy nem sikerült tetten érnem Swinton karaktere részéről. Annak akarását igen, de ez édeskevés az életben is. Hát még egy ilyen, kicsit direkt érzékenyebbé varázsolt srác számára. |
2012-03-26 13:54.16 |
Érdekes meglátás... Puszta kíváncsiságból kérdezem: Kevin mire értette a börtönbeli beszélgetésnél, hogy azt hitte, tudja az anyja, miért tette, amit? |
2012-03-26 08:51.50 |
Írásod második részével maradéktalanul egyetértek. Nagyon sok ember számára kimagasló teljesítmény ez a film. Ez vitathatatlan.
Másrészt viszont - még el is fogadva, hogy egy újszülöttnek minden vicc új - megmosolyogtató anakronizmus az az eredetiség, amit a 'Hetedik'-nek tulajdonítanak. Hogy megtegyük, el kell tekintenünk Dashiell Hammett, Raymond Chandler, Ross Macdonald, Rex Todhunter Stout, Erle Stanley Gardner igencsak hasonló színezetű, de általában kevesebb csúsztatással bíró, társadalombíráló alkotásaitól. Akinek meg a jelenség fontosabb a jelentésnél - Olle Ekberget ajánlom figyelmébe. Számomra a 'Veszett a világ', az 'Itt van Eldorádó', a 'Hidegtál' vagy 'A sanghaji asszony' sokkal brutálisabb, mélyebb, hangulatosabb és logikusabb a tárgyalt filmnél. Khondji ecsetkezelése pedig, ami valóban ott van a szeren, azért elég konkrétan táplálkozik 'A harmadik ember' vagy 'A gonosz érintése' tónusaiból... |
2012-03-19 14:39.29 |
Arséne Lupin is milyen ügyesen megoldotta a maga módján, ugyebár - sokkal korábban. Csak ahogy tompul a befogadó közönség, mindent felejt és rengeteg inger már vállrándításra sem ösztökél sokakat, Fincherék belecsaptak a lecsóba - szerintem is kicsit aránytalanul erősen... Mintha a felhozott Császár Előd helyett egy fácánt gázolót ítéltek volna halálra.
Felhívó ereje amúgy is csak a nézők felé volt valamelyest, a vászontársadalomra lényegesen kevésbé hatott... |
2012-03-19 10:41.41 |
Lendületes, mint az 'Eladó a szerelem'!
Okosan adagolt a folyamat, mint 'A sorompók lezárulnak'-ban! Sokoldalú zseni rendezte, mint az 'Aranypolgár'-t vagy 'A gyanún felüli'-t! Thrillerbe hajló, sejtelmes zene ékesíti, mint 'A rettegés foká'-t! Wolandi körözvény, mint 'A svindler'! Engedékeny, mint a 'Requiem egy álomért'! Elmesélhetetlenül egyszerű, mint a 'Puszta formalitás'! Kitűnő színészi megformálások, mint a 'Törés'-ben! Eget vívó erővel sújt le, mint a 'Mi történt Baby Jane-nel?'! Nyitott a zárlat, csak látszólag optimista, mint a 'Bikaborjak'-ban! Derűs, mint 'A Halászkirály legendája'! Megdupláztam a hozzászólások számát, ráadásul egy hasonló, 4 napos 'Lost Weekend'-et követően! Erre inni kell!!! =) |
2012-03-19 10:18.24 |
Egy apró szépséghibája van csak a filmnek, amit spoiler nélkül nehezen lehetne megfogalmazni.
Nevezetesen: az "úttörők" idegtépő zaját átértékelő "anya" hogyan jut el arra a szintre, amivel a kb. 5 év időugrás után a néző szembekerül. Persze, egyértelmű, hogy nem szerette, de nem is NEVELTE gyermekét. Csak a szeretet hiányából ilyen torzulások, amiket Kevin mutat fel, valószínűleg nem szöktek volna szárba egy távolságtartó, de egy határozott értékrend vonalán haladó nevelés mellett (vö. a túlságos imádattal elkényeztetett gyermekek hasonló eredményeivel!). De ennek az elmaradása sem lenne gond, ha mentőövként Eva legalább a börtönlátogatásig magára ébredne. Nem teszi, s így a kevésbé fogékony nézők oly értetlenül állnak az események előtt, mint Édes Anna akcióját követően. Zárójelben azért megjegyzem, hogy ritka gonosz kis démont kreáltak Kevinből az alkotók! A kartörést követő "felelősség-elhárítás" és hogy az elméletileg(!) szeretett apát is lerobinhoodozta, mind egy irányba mutat... |
2012-03-09 10:10.20 |
Belmondo cipeli a hátán a csak igen vázlatosan felskiccelt filmet. Miatta érdemes a filmre áldozni időnkből. Aki nem szereti a francia színészóriást, valószínűleg csak fintorogni fog... |
2012-03-09 08:36.11 |
Egy kis pénteki kiegészítő ajánlat hozzá:
http://www.youtube.com/watch?v=ne_qylDlE7I http://www.youtube.com/watch?v=1rdSZUlzIQw (Bár az utóbbi csak látszólag kapcsolódik a péntekhez...) Szombatra még javaslat, ha belefér: http://www.youtube.com/watch?v=nC0_pilRSlQ Vasárnapra viszont az írországi mészárlásnál csak üdítőbb program kéne, nem? ;-) http://www.youtube.com/watch?v=dFzNr2GJ5wE http://www.youtube.com/watch?v=09Es3tLusHo |
2012-03-07 13:31.26 |
Mintha anno a moszkoviták ezt a filmet vetítették volna le a csatlósállamok módszertani osztályán követendő példaként! Nálunk feltétlenül!
Emberi ésszel fel sem fogható, mi mindenre képes a korlátoltság, ha egy kicsit a hóna alá nyúlnak! Talapzatra emelik és ráhagynak mindent. A legrosszabbat képes kihozni az emberből... A 'Pacsirták cérnaszálon'-ban mondja a munkatáborban Dromacek teknőkészítő: "Te aztán igazi cseh jellem vagy, Hudlak! Amint valamilyen funkciót kapsz, azt hiszed, hogy te fingod a passzátszelet!" Találó, csak sajnos, abban nincs igaza, hogy ez cseh sajátosság lenne. A magukat piedesztálra emelő, a tévedhetetlenség bajnokainak szerepkörében tetszelgő kiskirályok mindenütt pusztítottak, pusztítanak. S ha valaki panaszt emel? Mehet a sóhivatalba törött lábbal! A törvény, a szabály alkotói a hibásak - elérhetetlen messzeségben, nem a jelen lévő végrehajtó hatalom, amely kisemmizi, ellehetetleníti az idegen érdekek útjában állót. Bűnös, nem bűnös - hogy bedarálja a fogaskerék, csak azon múlik, éppen milyen lábbal kelt fel Őmonddmegsége. Glenn Ford talán élete legjobb formáját hozza, a visszafogott pszichopatát legalább olyan hitelesen ábrázolja, mint Spacey 48 ével később. Azért, ha Henry Fondát elképzelem, mit tudott volna kihozni Devereaux karakteréből... Holden, aki sokkal nagyobb formátumú színész Fordnál, itt egy kicsit háttérbe szorul, nem tud kibontakozni; s ezzel végére is értünk a színészek elemzésének, a többiek ügyes (vagy kevésbé az) statiszták a két, egymásnak feszülő ideológia kereszttüzében. |
2012-03-07 12:30.34 |
Kár, hogy az idegenek regnálásának '88-as megszűnése sem változtatott a helyzeten. ;-)
Sőt, rablóból lesz a legjobb pandúr alapon a már megfertőzött szellemiségű humanoidok olyan ügyesen "átvették" az irányítást, hogy az akkor még esetleg utópiaként felfogható rémálom mára már rég meghaladottá vált. A média hatalmáról, működtetéséről már '57-ben készített elemi erejű filmet Kazan, s azóta se szeri, se száma a figyelem-felhívó törekvéseknek, legyen az Columbo vagy éppen Alvin és a Mókusok... Mindhiába. Egyébként értelmesnek tűnő emberek ma is azt szajkózzák, hogy erre (a hulladékra) van igény, hogy kutattak a köz véleményében, s azért. Mintha a mai befogadó tömegek döntő többségét már nem a média kreálta volna! Ilyenkor persze, az ember szereti azt képzelni, hogy ő ugyan nem dől be, őrá nincsenek hatással, pedig a globalizáció pont arról szól, hogy nincs menekvés. Legfeljebb okosabban válogathat, de az igényeit akkor sem méri fel senki, ha belezöldül. "Ők élnek"... "Elpusztíthatatlanok". (Alacsony költségvetés ide vagy oda, az ilyen szövegekre, mint a "Nem vagyunk még elegen. Ez a létszámunkon is látszik."; vagy a "Frank, Te és Holly jól vagytok?" s közben Piper görcsösen szorongatja fegyverét a jelsugárzóra, mintha előfeltétele lenne a kérdésre adott pozitív válasz a lövésnek; ezekre azért kinyílt a bicska a zsebemben.) |
2012-03-07 11:30.04 |
Még mindig a szombati koncerten vagyok.
http://www.youtube.com/watch?v=AI_x4T_WAAU dEUS mEGUNHATATLANUS |
2012-03-05 14:03.50 |
Igaz, de azért Méliés munkásságának sem a töretlen fejlődés a fő jellemzője. Ha kritikus szemmel nézzük a filmjeit, elég sokszor ismétli önmagát, gyakran még kevésbé ötletesen adva elő a trükkjeit... |
2012-03-05 14:01.36 |
Pedig rajta nincs is maszk... ;o) |
2012-03-05 11:38.50 |
Bár számos ponton - elsősorban az üzenethordozó szerepben - együtt fut 'A jövő kezdeté'-vel: Tegyük szebbé, jobbá, élhetőbbé, szerethetőbbé környezetünket, tágabb értelemben véve a világot; mégis fényéveket ver arra!
Gej, mégsem fújtós, szentimentalitásában is emberi marad, szájbarágó izmai aligha nevezhetők elcsépeltnek, mértéktartón egyensúlyoz a popularitás és a gondolatiság intervallumában. Gyakorló szülők figyelmét nem baj, ha nem kerüli el! |
2012-03-05 11:30.33 |
A szombat esti szuper koncertet elevenítem fel...
http://www.youtube.com/watch?v=yUz0KMvZNHg Here comes, here comes the night train! |
2012-02-28 15:52.27 |
[link] Ennél barátibb áron nem hiszem, hogy beszerezhető. |
2012-02-28 14:34.08 |
March azért nem jobb Tracynél - szerintem. Nagyon jó, de nem jobb! Főleg az csökkenti - mint már írtam - érdemeit, hogy Hyde-ként maszkot adtak rá. (Ellentétben a '41-es változattal, ahol "csak" eltorzították Tracy vonásait. Igaz, az is inkább a sminkest dicséri, nem feltétlenül a színészt, de azért neki így is játszania kellett!).
Kiadták egyébként dvd-n a két filmet együtt, nekem is ilyen formán van meg, magyar felirattal. |
2012-02-28 08:27.15 |
Hajdanában-danában, egy "all through the night" muri másnapján a cégnél úgy éreztem magam, mint a mosott szær. Az egyik raktárban magamra zártam egy kerevetet, de másfél óránál tovább itt sem bújhattam. Egész nap csak kóvályogtam.
Ilyen előzmények után vállalkoztam az esti mozizásra. Kényszerűségből, aznap vetítették utoljára a választott filmet. Reméltem, csak annyit fogok bóbiskolni, hogy azért majd összeáll a kép... A legmerészebb várakozásaimat is felülmúlta azonban, szemhéjbelső-vizsgálat helyett épp hogy felélénkültem 'A vágy titokzatos tárgya', Buñuel hattyúdalának vetítése közben. Nem a legkiemelkedőbb darabja, inkább egyfajta összegzése az életműnek - ebből a szempontból a 'Family Plot'-hoz hasonlíthatnám. A rendező kedvenc témájának tipikusan tálalt, mégis újszerű megvalósítása. A széles ívű tablók (burzsujok, fantom, tejút) után visszatér lineárisabb vonalvezetésű történetmesélési módszeréhez. Rezignált, csendes humorral ízesíti kesernyés szüzséjét - a férfilét céljának és jutalmának, a NŐnek kétarcúságát. (Zseniális húzás a két színésznő montázsa, ezt még a film kritizálóinak is el kell ismernie.) |
2012-02-28 08:06.26 |
Szönömkö.
A Mamoulian-változat is igazi élmény ám! Sőt, bizonyos aspektusokból (fényképezés, tempó) talán még efölé is nő. Csak ott magasabb rendezői elv volt a zsigeri félelemkeltés, Hyde szörnyfigurája már horror-elem; szerintem viszont Tracy "pszichikai" átváltozásai közelebb állnak az 'Öngyilkosok klubja', az 'Ördögpalack' és 'A Kincses sziget' szerzőjének világához. (Persze, ha az ember (lange)lusta, a képregénnyel is megelégedhet, az sem rossz a maga műfajában; a korrekt történetvezetést Korcsmáros Pál jeleníti meg, tényleg az egyik legnagyobb.) |
2012-02-28 08:01.07 |
Az 'V. Henrik'-et gyerekfejjel szerettem.
Ma már, sajnos, a propaganda-célok kissé elhomályostják szememben a mű élvezetét. Olivier munkája mégis korszakalkotó: az első Shakespeare-filmadaptáció. Ezért bocsátható meg a stilizált mesekönyv-háttér és -miliő, amely nem csak a háború igazán véres voltára, szenvedéseire, borzalmaira való emlékeztetést akarta kerülni; de valószínűleg nem is mertek az alkotók szakítani a színházi előadások során begyakorolt formákkal, megoldásokkal. Ennek ellenére sem kedvelem, ha egy picture ennyire könyvízű, illetve színpadias. Ma már - számomra - filmtörténeti hatása a legfontosabb Olivier alkotásának. Hogy olyan munkák előtt kezdett az ösvénytaposásba, mint a rendező 'Hamlet'-je vagy Welles 'Macbeth'-je és főleg 'Othelló'-ja! |
2012-02-28 07:45.33 |
Éppen ellenkezőleg! Bár ha a film kapcsán ismerted meg, elképzelhető. Lou Reed (egyik, hanem a) legjobb albumáról emelték be a dalt. Olyan opusok mellől, mint a 'Satellite of Love', amit Bono is énekelt az 'Achtung Baby' turnéján; és a talán leghíresebb balladája, a 'Walk On The Wild Side'.
http://www.youtube.com/watch?v=7WLvFvl8qPY |
2012-02-28 07:42.16 |
Hát, ha ennyire bénák, a Vaterán éppen 690 + postaköltségért (nyilván ez attól is függ, hol laksz) megvásárolható.
Persze, a rózsa feldobja az ember környezetét... http://www.youtube.com/watch?v=C_pnED09xHw |