Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Deadpool & Rozsomák *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Ébredések - TV4, 23:50 |
Gumball csodálatos világa - Cartoon Network, 00:00 |
Venom - Viasat3, 00:25 |
Jesse Stone - Az ártatlanság vélelme - Film4, 00:35 |
Törvényre törve - Film+, 01:10 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Scherer Péter (63) |
Gálffi László (72) |
Miguel Sandoval (73) |
Missi Pyle (52) |
Harry J. Lennix (60) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Buliszervíz 3. - A gólyák éve |
Meredith Giangrande |
2012-05-22 15:53.38 |
Nem nagyon. Az egész Langdon-jelenség ellenszenves hangyányit, untat. Legalábbis eddig nem sikerült megbirkóznom vele. |
2012-05-22 15:45.22 |
Hogy mekkora rendező volt, nagyon jó példa, hogy Langdont gyakorlatilag ő találta ki. Sajátosságait, jellemét. Amíg Capra rendezte a mulyaság sztárját, addig ívelt felfelé a pályája; de amint úgy gondolta a kis bohóc, hogy maga is megbirkózik a dirigensi feladatokkal, azonnal illatozni kezdett a bukta. (Nekem ugyan személy szerint a Capra rendezte Langdon sem tetszik különösebben - bágyatag Chaplin-utánérzés nélkül nem tudom nézni a filmjeit...)
Hozzám Capra kevésbé édes filmjei állnak legközelebb - a hányatott sorsú 'Kék Hold völgye' és a meglepően friss, groteszk humorú (kicsit túlzásba is vitt) 'Arzén és levendula'. 'Az élet csodaszép'-pel hangulatilag egyébként az 'Így élni jó' mutatja a legközelebbi rokonságot, ha az jött be leginkább, erre startolj rá! |
2012-05-22 13:05.36 |
Épp ez az, hogy még egy találomra kiválasztott évre leszűkítve is milyen nehéz 10 filmet kiemelni, a többi elé helyezni! Mondhatná valaki 'A per'-t is, 'A hosszútávfutó'-t s még biztosan párat.
(A Peck-filmet egyébként én is szeretem, de nem cserélném be egyikkel sem a lentiek közül.) |
2012-05-22 12:20.31 |
Mi történt Baby Jane-nel?
Öldöklő angyal Kés a vízben Míg tart a bor és friss a rózsa A csodatevő Pillantás a hídról A peron A mandzsúriai jelölt Hosszú út az éjszakába Mamma Róma 10 igazán fontos alapfilm 1962-ből... |
2012-05-21 14:40.08 |
Ó, Uram! Mindennapi válságainkat add meg nekünk ma!
'A pofon'-ban Venturára igencsak rájár a rúd! Nem elég, hogy a felesége, a lánya meg épp, s míg élettársával a kapcsolata, ezzel párhuzamosan sikerül két rendőrt úgy, hogy az állása is az egyetemen, ami még inkább sokkolja a. Isabelle Adjani még 20 éves sincs, amikor néhány tévéfilm után forgatott ismét mozifilmet 1974-ben. S hogy a gyönyörű külső milyen tehetséget takar, nem kellett nagyon magyarázni Truffaut-nak, Polanskinak, Zulawskinak, Blier-nek... De ne szaladjunk ennyire előre! A tárgyalt film az első fél órájában Ventura köré látszik szerveződni, problémáinak ecsetelését követhetjük nyomon. Ennek egyik szegmense a záróvizsgái előtt álló egyetemista lánya, akitől mi sem áll távolabb, mint a tanulás. Aztán szép lassan mind nagyobb tért kapnak Isabelle gondjai - vélt és valós sérelmei... Kicsit hisztérikus a lány, kissé szertelen, majdnem határozatlan is, de csak a fő dolgokban az... nincs nála változékonyabb április! Pinoteau csipetnyi humorral fűszerezi történetét, melyet a lehető legszokványosabb módon beszél el. Ha csak meg nem ütközünk azon a távolságtartó attitűdön, amellyel a legmélyebb gödröket is különösebb hangsúly nélkül ássa szereplőinek, tökéletesen a néző beleérző képességeire bízza a szakítások, az egymásra találások, a törések és gyógyulások intenzitásának feldolgozását. Pinoteau aztán rájött, hogy nem ez az út vezet a közönségsikerhez. 7 évvel később kicsit átdolgozta történetét, felhabosította, kiherélte - bájosabbá és egyszerűbbé tette, s megszületett a lényegesen népszerűbb, ismertebb 'Házibuli'. |
2012-05-21 10:58.40 |
Ne legyél szomorú!
http://www.filmkatalogus.hu/Felreertett-erzelmek--f49 =) |
2012-05-18 11:29.37 |
Kedves Anitabagwell!
Hadd idézzem Gary Larson egy hreniál karikatúráját! Egy muksó otthon alszik és az ágya alatt két nagy darab szőrös űrlény fekszik. Az egyik zavartan dadogja a mellette lévőnek: "Mindig azt képzelem, hogy valaki fekszik az ágyon!" Csak hogy oldjam kicsit a feszültséged =) Hiszen ott lenn kuporogni sem egy leányálom, Tosar is megizzadt, amikor Clara leejtett valamit, meg amikor a sráccal együtt érkezett... De mielőtt tényleg elkezdeném sajnálni, inkább a feltétlen tisztelet hangját kéne megütnöm, mert valóban fantasztikusat alakított. Ez már nem is az a velejéig romlott karakter, hanem az Ördög maga, aki nem tombol, hogy leleplezvén magát megérdemelt büntetését elnyerje, hanem szisztematikusan felépített stratégiáját ha felülírni kénytelen, akkor is mindig kész válasszal, egérúttal rendelkezik. A történetnek azért vannak gyenge pontjai, egy-két felesleges klisé (pl. napló), de az atmoszféra így sem laposodik ásítozóssá, tartja a színvonalat. (Pl. a reggeli bújócska fakó színeit is frappáns megoldással feledteti, zárja le a rendező, a forgatókönyvíró a kimagyarázkodással - egy tengerentúli moziban feltehetően észrevétlenül kilibbent volna "hősünk" a bejárati ajtón az utolsó pillanatban.) Parádés film, melynek igazi mélységet valóban a zárójelenet ad - pszichopatizálás határok nélkül! Magával ragadó filmélmény! (Emelintem kalapom.) |
2012-05-16 13:05.07 |
Hogy is mondta annak idején Griffith? Türelmetlenség... A türelmetlenség égette meg Jeanne d'Arcot, a türelmetlenség hívta világra a salemi boszorkányokat... és táplálta vérgőzös, tudálékos fennhéjázással az Ox-Bow Incidentet!
A végletekig leegyszerűsített történetet olyan feszültség itatja át, a nyúlfarknyi mondanivalót annyira elevenen kézbesíti Wellman, amire csak kevesen képesek. Kár a történet cselekményébe belemenni, a fenti filmleírás is inkább falra hányt krix-krax graffiti kategória - megadja ugyan a vázat, ami köré szerveződik az alkotás, de a művészetből semmit nem ad vissza. Még csak nem is hitelesen tájékoztat a csúsztatásainak köszönhetően. 'A fiatal Lincoln' mellett (előtt) ez a kedvenc filmem a 4. X-et még be nem töltött születésnaposunktól! |
2012-05-14 14:54.47 |
Több válasz is elképzelhető:
1. Több ősi kultúrában befestik az áldozatot, mielőtt feláldozzák valamelyik prominens istenségnek. 2. Amiért a dinamitot is az arcára tekeri - a rendező fokozatosan fosztja meg személyiségének meghatározó (külső) jegyeitől. 3. A Boldogság Kék Madarának keresésére utal. 4. Kék festék a fehér bőrre, ami aztán a vértől vörös lesz - s megvan a francia trikolór. 5. Semmi. (Telefonálás közben önkéntelenül kezd el játszani az ecsettel.) =) |
2012-05-14 12:53.44 |
Kedves Mozsika!
Ha "műértő" alatt arra gondolsz, hogy a szokásosnál talán nagyobb koncentrációt igényel a nézőtől Godard, aki "csak" szórakozni vágyik, az elvérzik vagy dühödten vált másik műsorra, teljesen igazad van. Nehezíti a dolgot, hogy valószínűleg nincs ember, akiben egy nézésre összeállna minden részlete a filmnek. Tehát ráhangolódás nagyon is szükséges, s inger, hogy újra s újra megkapargasd a felszínt. Ugyanakkor különösebb háttérinformációk nem hiszem, hogy szükségeltetnek a megtekintéshez - talán egy kis filmes rálátás, hogy időben s térben, az éppen dúló folyamatokban el tudd helyezni az alkotást, ennyi. Godard Pierrot-jában a film, mint művészet önmeghatározásra való törekvését látjuk elsősorban, oidipuszi kálváriát, kulcsszavai, amik többször is elhangzanak: "tükör", "látszatvilág". A svájci rendező történettípusokat dobál egymás után - leginkább kifigurázva azokat (ezért tűnik számos jelenet életidegennek: visszapillantóba nézés, a benzinkutasok "elintézése", a könyvekből felolvasott szövegek gyakorlatilag önmagukban lezártak, folytathatatlanok stb.)!!! Történettípusokat, elbeszélői módokat, de nem kizárólag filmes, irodalmi típusokat is alkalmaz, ezért a rengeteg narráció. Hol az "automatikus írás" hökkenti meg a nézőt félig elnyelt, végig nem mondott mondataival vagy ismétlődéseivel; hol az emlegetett "kiszólás az olvasóhoz", illetve a nézőhöz, ami a 'Tristam Shandy' óta azért előfordul itt-ott... A bemondott fejezetek is "segítenek" =) (vagy még jobban elidegenítenek??) különválasztani a romantikus kalandot, a kémhistóriát, az egzisztencialista szakaszt, a Verne-regényt, a krimit. Szóval egy igazán fontos, összefoglaló igényességgel megszerkesztett munka került ki Godard kezei közül, amibe saját magára is utal, hiszen a főszál gyakorlatilag megegyezik a 6 évvel korábbi 'Kifulladásig' szüzséjével! Belmondo mellett Karina eltörpül - ez teljesen igaz, hiszen ez Pierrot története elsősorban, a lány is csak a hozzá való viszonyában fontos a rendezőnek. (A színészi kvalitás meg, persze, erre még rá is tesz pár lapáttal!) A francia újhullám legmagasabbra jutó tarajosa a szememben ez a film, precíz, iszonyúan sokoldalú és nyugtalanítóan erős darab! |
2012-05-12 20:17.01 |
Így, így!
Ezt nagyon egyforma szemmel látjuk. (Nem úgy, mint 'A bádogdob'-ot.) ;) |
2012-05-08 12:01.11 |
Kedves Grady!
"Engem személy szerint mindennél jobban bosszantott az ahogy az anyával bántak a tragédia után." - írtad. Bosszantó, de ők nem látták, mi zajlott le a két főszereplő között az évek során. Valószínűleg ők is úgy éreztek, ahogy, illetve amit a 2. bekezdésedben írtál... Meg hát kisebb tragédiáknál is kell a bűnbak (konkrét bűnös híján) a fájdalom levezetésére, csillapítására, hát még egy gyerek, unoka elvesztése után... "Persze a kérdés még mindig áll, hogy vajon Kevin akkor is rálép a pszichopatává válás útjára ha anyja tiszta szívből szereti és akarja őt?" A kérdés jogos, sőt, gyakorlatilag ez az egyetlen feltehető kérdés a műben. Mégis megválaszolatlan marad. Mert megválaszolhatatlan. Ha tudnánk a választ, az egész mű szerkezete leegyszerűsödne, mondván: Igen, az anya tehet mindenről; illetve: Ezzel a gyerekkel a Jóisten sem tudott volna mit kezdeni. De mert mindenki maga döntheti el, melyik verzió áll a lelkivilágához, tapasztalataihoz közelebb, ezért ragyogó a film! |
2012-05-07 11:23.34 |
A szándékkal, hogy minél közelebb essen a film nyitánya a befejezéséhez, én is így voltam. 4 részt ültem végig, de aztán már kukorékoltak a kakasok...
A regényhez, annak szelleméhez ez a feldolgozás sokkal közelebb áll - nyilván köszönhető ez annak is, hogy lényegesen több időt szántak rá, 100 egynéhány percbe ezt az ábrázolni kívánt folyamatot lehetetlen belesűríteni, Kertészék alaposan megvágták. Persze, nem biztos, hogy ez fontos, hogy számít, de nekem igen - Caintól ezt a regényt tartom a legformásabbnak... |
2012-04-24 11:24.36 |
Több filmben is felbukkanó muzsikákat:
http://www.youtube.com/watch?v=h8tuTSi6Sck (Feeling Good) http://www.youtube.com/watch?v=qmc9tDky9B4 (Across The 110th Street) |
2012-04-23 15:31.48 |
Frenetikus ötletbörze tele szállóigévé vált szófordulatokkal (felénk legalábbis).
Egy csinovnyik kiejti a bérletét a kezéből a buszon, s vesztére lesodorják a járatról leszállók. Ezzel kezdődik a kálváriája. Hogy visszaszerezze az igazolványát, szürreális kalandokba bonyolódik. Titokzatos gyilkosságok, rengeteg művér, még Radafuk Ernő is nyomoz a tévéből, mígnem egy kivénhedt rocker ellenőr tesz pontot a történet végére. Dehát az élet egy nagy erdő, ja, nem, bocsánat, az Tímár Péternél az, itt: egy rejtélyes hősköltemény! |
2012-04-23 11:03.09 |
A 'Henry' igénytelenebb, kevésbé kidolgozott pornóváltozatában a legértékelhetőbb mozzanatok, amikor a csajok a J&B-reklámok ellenére is Evan Williamset döntenek magukba. Legalább nekik (e téren) van ízlésük, ha már a filmkészítők nem tudtak meggyőzni a maguk igazáról.
Beteg, meg logikus felépítettséget felesleges is lenne keresni egy ilyen ámokfutásban, OK, de a rendezői nyelv valahogy annyira lebutított és rapszodikus, hogy - szerintem - csak keveseknek sikerül ráhangolódni... |
2012-04-23 10:47.33 |
Sajnos, nem! Hiába győztünk 4:0-ra a Betis ellen, a Barcát és a Margitot már nem érhetjük utol. =( ;) |
2012-04-19 15:05.20 |
Esetleg:
http://www.filmkatalogus.hu/Kutyaszoritoban--f3002 |
2012-04-19 08:59.12 |
Azt hittem, a 'Twin Peaks' megfejtése hamarabb kikristályosodik... |
2012-04-16 15:27.31 |
Hát, igen. Vígjátéki elem annyi van a filmben, ami az alapszituáció: egy kisember, aki képtelen nemet mondani azoknak, akiktől egzisztenciálisan függ, s szánalmas csetlés-botlásával inkább nevetségessé válik, mint tragikussá. (No, persze, ehhez kell az a lényegéből fakadó derű is, amivel kezeli a sérelmeit.)
A lifteslány sokkal hétköznapibb jelenség - a mindig a rossz lóra tevő tündér, akit csak kihasználnak, s ha ráuntak, fátyolos hangon dobnak a szemétdombra. (Megjegyzendő, hogy az ő keserűségét is valami életigenlés szorítja kissé vissza... Mintha!) Kettejük kapcsolata - szerintem - cseppet sem giccses, csendes egymás mellé sodródásuk sokkal hitelesebb, mint egy "első látásra" a másikba bolondulás. Sokkal inkább alapozódik a másikra való odafigyelésre, a másikkal való szövetség nívós erejére, mint a mindent felperzselő lángú szerelemre, amely őket is (de legalább az egyiküket általában) felemészti. A hippik pont az ilyen puhány nyárspolgárok ellen szálltak síkra! ;-) |
2012-04-16 14:28.58 |
Nem ezt a filmet lökném ki a világűrbe, hogy reprezentálja a földi művészet és IQ halhatatlanságát, az biztos! Hogy eufemisztikusan fogalmazzak.
Fawcett pedig mint Lady Godiva parafrázisa... Hú, de hajánál fogva előrángatott! ( http://www.youtube.com/watch?v=I1pspxjUOXQ ) Altman bácsi jókat mulathatott a forgatások közti éjjeleken, hogy ilyen "műremek" csúszott át a kezei közt. |
2012-04-16 12:47.52 |
'32-ben (vagy '33-ban) azért már ennél jóval talpraesettebben fogalmaztak a filmnyelv tudorai, elnézést.
Kicsit gyerekes a (kilőtt szemű) síró cserje is, amire emlékszem... Persze, a lóval betorzító retorzió meglehetősen pumpál!! Egy kis aláfestő zene egy "mexikói forradalmártól": http://www.youtube.com/watch?v=dRMq1bhhCNg Persze, "Egyszer mindenki perui alkirály lesz", ahogy a mondás tartja. S vannak, akik elhiszik, mégsem sikerül nekik... |
2012-04-16 09:50.45 |
Kíváncsi lennék, mely nemzet tagjai néznek igazán "jó filmeket"... ;)
Én magyarként is megnéztem, s nagyon is tetszett ez a teljesen egyedi hangulatú perzsa szerelmi történet, amely szerkesztésében ha nem is frenetikusan újító, mégis kellemesen hatásos. Mintha egy kétbalszájú viccmesélő lenne a narrátor, aki minden "poént" előre lelő, elhiteti a nézővel, hogy már mindent tud, aztán azért egy-két fricska marad mégis a végére, ha nem is kitalálhatatlanok. Rejtélyesen egyszerű mese egy örök szerelemnek nevezett érzésről, egy művészetként aposztrofált értelmezéséről földi pályafutásunknak, életünk groteszkségéről, melynek egyetlen logikus aspektusát Azrael hordozza, s hinti a világban. Inkább megnyugtató, mint megrázó film. Bocsánat, FILM! |
2012-04-16 09:16.00 |
Sziasztok!
Akinek ez a film tetszett, hadd ajánljam a figyelmébe a következő, még inkább perifériára szorult remekművet a média hatalmáról: http://www.filmkatalogus.hu/Egy-arc-a-tomegben--f10583 Majd' 20 évvel a 'Hálózat' előtt készült... |
2012-04-13 12:38.08 |
Szent ég! Hogy milyen ellenszenves volt ez a szcientológusmosolyú pózházaspár...!!! El nem mondhatom, le nem írhatom. Ettől még belefértek volna a történetbe, de hogy épp ez az orránál messzebbre nem látó feleség bírt olyan empatikus képességekkel, amik Theron agya-eldobásakor derülnek ki... Eléggé ütközött az addig látottakkal!
A film végére azért mindenki visszajut oda, ahonnan elindult, döglött halakként szemlélik az algásodó állóvíz kásás hullámain megcsillanó fények tükörképét. |
2012-04-13 11:38.26 |
Egy jó kis pre-punk Bowie-nótát. Ezzel erősítik a 'The Damned United' "katarzisát" is... =)
http://www.youtube.com/watch?v=S5P63qGTm_g |
2012-04-12 11:14.45 |
Az eddigi leggyengébb és legügyesebb Charlie Chan-sztorit Tolerrel. Előbbi: 'Ch. Ch. Honoluluban' 2*, utóbbi: 'Ch. Ch. csalhatatlan' 4*. (Azért Olandnek a nyomába sem ér a szériafolytató detektív.)
'Nikotin hercegnő' 5x5* |
2012-04-10 15:32.12 |
Szerintem is! Megunhatatlan, akárhányszor vissza lehet nézni.
A jelenléte mindig élményszámba ment, hozzáadott az éppen forgó film értékeihez. (Még főleg 'A zálogos'-ra és a 'Waterloo'-ra emlékezem vissza szívesen, de a (szememben) gyengébb munkák sem őmiatta kerülendők számomra a jövőben (pl. 'Oklahoma', 'A nagy kés')... |
2012-04-10 15:15.41 |
Vele semmit.
Egyszer, az 'In The Heat of The Night' vetítésén ugyan előttem ült, de más branccsal jött... Azt hiszem, ezzel túl is ragoztuk! ;-) |
2012-04-10 14:32.38 |
Ahogy Krisztyán Tódor vádolja meg az 'Aranyember' végén Timár Mihályt. Ha ízeire bontjuk, a részletek nem állnák meg önmagukban a helyüket, de így, egybefoglalva... |