Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Deadpool & Rozsomák *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
A nő másik arca - M5, 00:05 |
MR-9: Ölni vagy halni - Mozi+, 19:00 |
Gladiátor - Moziverzum, 21:00 |
A legjobb szándékkal - Mozi Klub, 21:00 |
Bad Boys: Mindent vagy többet - HBO, 21:41 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Scherer Péter (63) |
Gálffi László (72) |
Miguel Sandoval (73) |
Missi Pyle (52) |
Harry J. Lennix (60) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Rock zene |
Az Alcatrazban - Vélemények |
Rap,Hiphop |
Viccek! - Ha van Valakinek egy jó vicce, vagy poénja, akkor azt itt elmondhatja! |
Lady Gaga - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Híradósok |
Meredith Giangrande |
2011-12-22 15:23.23 |
A 'Modern idők' és az 'Egy király New Yorkban'. De sok ajánlatos rövidfilmje (értsd ez alatt 20-30 perces) is van, főleg a '10-es évekből. |
2011-12-21 10:33.11 |
Hihetetlen érzékenységgel elevenítette vászonra a Buzzati kreálta világot Zurlini, vállalva ezzel a vékony jégen táncolás veszélyeit is; mert ha valaki nem tud igazán ráhangolódni a filmre, könnyen elunhatja, szürkének hathat. |
2011-12-21 10:21.14 |
A 10 legjobb és 10 legrosszabb film topicjában ez év október 14-én írtam 20-at. Vagy a hozzászólásaim második oldalán is keresheted, ha úgy egyszerűbb! |
2011-12-20 15:37.35 |
Sajnos, nem csak egyet nem láttam. Minimum 4-et, de lehet, több is van. Néhány, mint a 'Horse Feathers', a 'Room Service' vagy az 'Animal Crackers' gyakorlatilag beszerezhetetlen Magyarországon.
Legtöbbet megvásároltam. Sajnos, csak feliratosan jelentek meg, ami a pörgő dialógusok élvezetét - ha minimálisan is, de - tompítja. Pont az opera az egyetlen, amit anno sikerült megmenteni tv-adásból teljesen korrekt minőségben, szinkronosan. De ha minden igaz, pl. a Piratebay-ről több is leszedhető... Hogy kifejezetten brit film kedvelő lennék? Erre még nem gondoltam. A dánokat és a spanyolokat, az olaszokat és a franciákat is nagyon csípem, ahogy a mérhetetlen mennyiségű amerikai cucc kis %-a is meg tud fogni. 38 már nem leszek még egyszer. És ha jól tévedek, druszák vagyunk. =) |
2011-12-20 12:47.18 |
Milyen jó kis film kerekedhetett volna ebből, ha Színészekkel játszatták volna el a szerepeket! Bár Siegel stílusa, rá kellett jönnöm, akkor se nagyon feküdne nekem... |
2011-12-20 12:38.37 |
Én előbb nézném meg 'A kókuszdiók'-at és csak utána az operát. Jó a kókuszos is, csak még kicsit döcögősebb(nek tűnik). Direktebbnek érzem a poénok egy részét. Azért '29-ben elég fergeteges lehetett az előadás.
És mindez (a legenda szerint) egy texasi szamárnak köszönhető... =) |
2011-12-19 11:10.09 |
Elég egyedi módon zanzásították az Orpheusz-történetet, ami lehet jó is, csalódás is. Ki mit vár... Nekem tetszett. Bár kicsit sok volt benne a "szombati zsanérok". Kicsit túl sok. (Ha szervesen kapcsolódik is a szereplők életéhez, ez a hab életük sártortáján stb.) |
2011-12-19 11:05.11 |
A mandzsúriai jelölt?
A jade skorpió átka? Az akarat diadala? |
2011-12-15 10:44.02 |
A 'Botrány az operában' a Marx fivérek (egyik) legzseniálisabb filmje.
A színházi világból érkező testvérek ugyan tettek egy-két filmkísérletet a '20-as évek első felében is, érvényesülni mégis a hangosfilm térhódításával sikerült nekik igazán. Ami cseppet sem meglepő, hiszen a clownok mellett (Chaplin, Keaton, Lloyd stb.), akik a cirkuszi, az artistahumort népszerűsítették, ők szójátékokkal, nyelvi zsonglőrködéssel színesítették repertoárjukat, tették különlegessé fellépéseiket. Ma már lehet, egyesek szemében kicsit erőltetettnek, porosnak tűnnek poénjaik, ami elsősorban annak köszönhető, hogy többen bújtak elő az ő köpönyegükből, mint Gogoléból. Követőiknek se szeri, se száma, ellesték és továbbfejlesztették módszerüket, variálták stílusukat (az adott kor igényeinek megfelelően). A három legidősebb testvér ugyanazt a – külső és belső tulajdonságaikban egyaránt - jól körülírhatóan kidolgozott figurát jelenítették meg már az első filmjükben, 'A kókuszdiók'-ban is. (Zeppo különlegessége testvérei mellett jelentéktelensége volt.) A hülye járások minisztériumát évtizedekkel megelőző Groucho tömött bajsza, kevélysége és hozományvadászata; Chico akcentusa, sapkája, jószívűsége és zongorázása mind-mind eltörpül azonban Harpo excentrikus megjelenése (leharcolt cilindere és ballonja) és a végtelenségig ismételt, jellegzetes poénjai mellett: taxiduda, füttyjel, kézfogásra lábat ad, bigéket kerget, enyves kezű, néma, ezért mutogatva érteti meg magát Chicóval. Ha megidézik alakját, tisztelegnek előtte egy-egy filmben, meg sem említik nevét, olyan triviális(az alkotók számára) az ábrázolt személy kiléte. (Pl. Pierre Richard az 'Olajralépés'-ben, de még a 'Csipet csapat' sorozat egyik epizódjában is felbukkan egér képében.) Történeteik egy csavarra járnak. Általában adott egy szerelmespár, akiknek a boldogságát valami negatív erő emberesen akadályozza. Chico és Harpo rendszerint rögtön a szövetségesükké válik. Grouchóval csak a történet elején ismerkednek meg. Eleinte egymást igyekeznek átverni (főleg az elesett, de élelmes Chico a jóba már belepottyant, szűk látókörű Grouchót), ám az események forgatagában egy oldalra sodródnak a gonoszok ellenében, s közreműködésüknek köszönhetően a megérdemelt jutalmak, illetve büntetések gazdára találnak. Erejük egyértelműen a helyzetkomikumban rejlik, szócsatáikat ügyesen ötvözik a némafilmek világát idéző, akrobatikus elemekkel. Sajátságos stílusjegyük például a nézőhöz való kiszólás (hangos töprengés) egy-egy poén kedvéért, ami színpadi fogásként természetesen évszázados múltra tekint vissza, de a '30-as évek filmkészítőinek egy az egyben hiányzott az eszköztárából. Pályájuk szerintem gyönyörű piramismodell. Folyamatosan izmosodnak, válnak gördülékenyebbé, élvezetesebbé alkotásaik, ahogy az ember vagy egy jó bor is kiteljesedik. A zeniten (nálam) az opera és az ügető áll. Majd szép lassan ereszkednek, hanyatlanak alá. (Megijedni azért nem kell a zuhanástól, eleve elég magasból kezdtek el építkezni.) S hogy mekkora hatást gyakoroltak kortársaikra és az utókorra? A Queen gyakorlatilag a Marxék filmcímeit kölcsönző lemezeikkel lovagolták meg a sikert; a Type 0 Negative idézi (ha pontatlanul is) lemezborítóján Chico mottóját: "Bármi is az, én ellenzem!", Dalí megfestette Harpót, műholdat neveztek el róluk, Brechtet ihlették meg, lehetetlen felsorolni... Gyors, korrekt nevettetők! Mindenkinek szívből ajánlom a munkáikat!!!! |
2011-12-13 15:32.58 |
Egész jó kis börtönfilm, még ha a jellemábrázolások meglehetősen elnagyoltak is. Motivációik épp csak megtanultak úszni - láttatóik nem merik a mélybe küldeni őket.
Yaphet Kotto mint tapsgép - ezt azért szívesen kihagytam volna... |
2011-12-09 12:13.49 |
Végre valami supercool a legutóbbi évekből!!!
Már kezdtem aggódni... =) |
2011-12-08 12:18.17 |
Nekem a 'Bvájen élete' ugrott be elsőre... |
2011-12-08 12:17.20 |
Mindenképp megtekintendő, tudni kell róla. Az én ízlésemnek ugyan kissé túlcsordul benne a pátosz, a ma már nagyon üresjáratnak tűnő arcok hosszas pásztázása, ezért inkább 4* a részemről. |
2011-12-07 15:17.03 |
Ezek: Un locataire diabolique; La sortie des usines; L'arrivée du train; L'arosseur arosé; Escamotage d'une dame; Le voyage dans la lune; Voyage á travers l'imossible; La vie et la passion de Jesus Christ; Cabiria; Afgrunden; The Passion of Joan of Arc; Körkalen; Paris qui dort; Ballet mecanique; Entr'acte; La coquille et la clergyman és Un chien andalou fent vannak. Bővebb tájékozódásul egy csokor: http://www.youtube.com/watch?v=p9mIR0y1WQM&feature=results_m..
A 'Sir Arne' megvan, csak meg kell bütykölni hozzá a feliratot, de a Piratebay-ről is leszedhető. Ahogy pl. Buster Keatonok is vannak itt is, ott is. Remélem, el tudsz ezen indulni... |
2011-12-07 13:49.09 |
Én inkább csak némafilmeket nézek ott, meg esetleg későbbi magyar filmeket. Ha beírod az eredeti filmcímet, kidobja, hogy megvan-e. Általánosságban csak ennyit tudok mondani. Ha konkrét filmet kérdezel, megírom, polcomon van-e vagy miként juthatsz hozzá legegyszerűbben (amennyiben tudom rá a választ). ;) |
2011-12-07 13:18.25 |
Hohó! Ezt nem hagyom annyiban! Méghogy nem válaszoltam? Olasz filmek, olasz kultúra - 09. 27. 13 óra 32 perc. :-)
Attól függ, melyik filmre gondolsz. Van néhány, de a többségét a youtube-on teljes terjedelmükben végig lehet nézni, ezt a lehetőséget használom ki én is gyakran. Pl. olyan alapkövek vannak fenn, mint a 'Stuart Mária kivégzése', az 'Ördög kastélya' vagy a 'Rejtélyes retorta', amik itt nincsenek is a katalógusban!! |
2011-12-07 12:48.19 |
"Bárcsak minden ilyen flottul menne az életben!"
Egyik leggyakoribb idézetem. =) No, persze a joviális úriember "Kérem, mi egy nagy vibráló tojást használunk." beköpése sem utolsó XD |
2011-12-07 12:44.04 |
Meg van még pár, pl. a 'Civil a pályán' , amiben szintén Latabár domborít. De ahol nincs mögötte tartalom... Mert ott miről van szó? Dolgozz vagy eddz? Esetleg mindkettőt? Mára egy tanulság maradt abból a filmből: a dolgok, emberek nem feltétlenül fehérek vagy feketék. Okosan kell meghallgatni az ellenérveket és kamatoztatni, amiből te magad is építkezni tudsz. A többi száj-elhúzás!! Pedig azt a filmet Keleti Márton rendezte!!! (A 'Dalolva szép...'-ről már nem is beszélve!)
Gertler zseniálisan vezényelte le ezt a filmet. Olyan vékony hártya az a propagandafilm-réteg, hogy szükséges rossznak betudva azt (ismervén keletkezési idejét), lazán átléphet a néző kisszerűségén, avíttságán és élvezheti a színészek játékát, a belesulykolós tanulságot is önmagán belül karikírozó, mélyebb (persze, rémegyszerű) mondanivalót! |
2011-12-07 12:23.42 |
Szia, Kovbojka! Mintha már feltetted volna az alábbi kérdést. Nem, semmilyen módon nem kapcsolódok a szakmához. Lehet, hogy sokat néztem olyat, amiket mások nem, de jó néhány olyan produkcióra meg nem is igen vagyok kíváncsi, amit "mindenki látott". Ezt magánemberként szerencsére megtehetem. Szakmabeliként nyilván kevésbé lenne rá módom. Gyakorlatilag azt sem tudom, melyik filmeket oktatják "filmes szakon"...
Egyébként meggyőződésem, hogy összefüggéseiben érdemes szemlélni az élet dolgait, így a művészeteket is. Ezért igyekszem én is minél elszórtabban tájékozódni a filmtermést illetően földrajzilag és kronológiailag egyaránt. |
2011-12-07 12:06.08 |
Véletlen? Ilyen mély filozófiai síkokra grasszálunk? =) Mert mit tekintünk véletlennek?
Ha úgy kérdezed, az alapján válogattam-e, hogy minél több finn legyen benne, akkor véletlen. Hozzám tényleg ezek állnak legközelebb. Bár egy kissé bosszús vagyok, mert valamiképp José Carlos Somozától az 'Athéni gyilkosok' kimaradt, pedig az vagy a 09., vagy a 10. helyre került volna. (Erősítve a spanyol(ajkú)a/okat.) =( |
2011-12-06 12:40.06 |
Legkedvesebb könyve(i)m:
40. Gail Tsukiyama: A szamuráj kertje 39. Mészöly Miklós: Az atléta halála 38. Karen Duve: Esőregény 37. Jean Echenoz: A greenwichi szélességi kör 36. Mihail Bulgakov: A Mester és Margarita 35. Raymond Chandler: Elkéstél, Terry! 34. Miloš Urban: Héttemplom 33. Andrea Camilleri: Az uzsonnatolvaj 32. Niccolò Ammaniti: Ahogy Isten parancsolja 31. Ward Ruyslinck: A rezervátum 30. Mika Waltari: Turms, a halhatatlan 29. Boris Vian: Piros fű 28. Arto Paasilinna: Az üvöltő molnár 27. Italo Calvino: A kettészelt őrgróf 26. Jaan Kaplinski: Hektor 25. Krúdy Gyula: Boldogult úrfikoromban 24. Fjodor Mihajlovics Dosztojevszkij: Karamazov testvérek 23. Kurt Vonnegut: Börleszk 22. Witold Gombrowicz: Ferdydurke 21. Jaume Cabré: Őméltósága 20. Andrus Kivirähk: Ördöngös idők 19. Ken Follett: A katedrális 18. Martin Didier: A lebegő fiú 17. Lénard Sándor: Egy nap a láthatatlan házban 16. Umberto Eco: Baudolino 15. Väinö Linna: Az ismeretlen katona 14. Szécsi Noémi: Finnugor vámpír 13. Gilbert Keith Chesterton: Az ember, aki Csütörtök volt 12. Aleksis Kivi: A hét testvér 11. Miguel de Unamuno y Jugo: Don Sandalio, sakkozó 10. Llorenç Villalonga: Mallorcai udvarház 09. Mário de Andrade: Makunaíma 08. Dashiell Hammett: Véres aratás 07. Richard Brautigan: Görögdinnye édes levében 06. Daniel Quinn: Izmael 05. Juhani Peltonen: Salomo és Ursula 04. Boris Vian: hullasztÓ 03. Ippolito Nievo: Egy olasz vallomásai 02. John Kennedy Toole: Tökfilkók szövetsége 01. Umberto Eco: A Foucault-inga |
2011-11-24 14:23.08 |
Szóra sem érdemes! =) |
2011-11-23 12:04.05 |
Jó ötlet (az eredetiek bepótlása), de ha komolyan belekezdesz, a kiírt angol címek alapján indulj el, mert több címet is simán tükörfordításban mondtak be, nem az itthon futott, "átköltött" címek alapján. 'A gyanú'-t például 'Gyanakvó szerelem' cím alatt fogod megtalálni, 'A hírhedt'-et pedig 'Forgószél' címen. Mindkettő Hitchcock-film. Úgy emlékszem, a 'Férfiszenvedély' helyett is az 'Elveszett hétvége' hangzott el. Ezek - szerintem - remek darabok, már azoknak, akiket a '40-es évek feelingje érdeklődéssel tölt el. A 'The Bribe' és a 'This Gun For Hire' talán még feliratozva sem szerezhető be sehonnan, ha ezeket mégis felleled, informálj a forrást illetően, jó!? |
2011-11-18 09:01.19 |
Nekem az eredeti, 'A test melege' jobban tetszett. Itt a csavar már olyannyira kimódolt, s az indítéka is a kitervelőnek, amilyen faramucin össze is lett csapva a vége. Nálam ez már a túlzáson túli területekre tévedt. |
2011-11-18 08:56.12 |
Szép film a szülői szeretet pusztító erejéről s hogy mire képes a megcsömörlött fennhéjázás, ha unatkozni kénytelen. |
2011-11-16 11:55.50 |
Blondie "Call Me"-je cirka 5 évvel a "Perfect" előtt tarolt a diszkókban, így meglehetősen csekély hatást gyakorolhatott a film a klipre. (Travolta persze nyugodtan, addigra már betáncolta magát a nézők szívébe (már akiébe).)
A "hallhatatlanság" és a "halhatatlanság" között égbekiáltó a különbség. Amúgy szerintem is Jamie Lee Curtis miatt érdemes megnézni. (Bár a 'Taxi' sorozatból ismert Henner is aranyos.) |
2011-11-04 21:09.53 |
Ízlés szerint:
http://www.youtube.com/watch?v=FaHbtV4paKs vagy http://www.youtube.com/watch?v=PNdU4Gm2R_g egyszerre munkál bennem Edith Piaf és Alvin!!!!! |
2011-11-04 15:13.43 |
Hát, igen! Így jár, aki nem fordít kellő figyelmet a "Hogyan használjuk rendeltetésszerűen..." sorozat elektromos kenyérszeletelőről szóló epizódjának!
Bár ilyen oktatófilmek valószínűleg inkább csak nálunk készültek, Ferreriék el voltak foglalva a hanyatló nyugat ópiumának élvezetes belélegzésével. =) |
2011-11-04 15:07.12 |
Sinatra mint Oidipusz – nem predesztinálva bele a sárga földbe, választási lehetőséggel a tarsolyában. Persze, nincs akkora tragédia, mint az ókori drámában – nem fenyegeti az a veszély, hogy testvérei apjává válik; de szeretett városát megmenti saját spoileres bukása árán is. Ám tudjuk, hogy ő valódi hősnek született, s azok túlélik, ha kell, sajátmagukat is.
Van pár erőltetett, íróasztal mellett kiötlött dialógus, de azért többségük jól illeszkedik egymáshoz. Személyes kedvencem vélhetőleg sosem lesz, de szeretem annyira ezt a Lew Archer-, Archie Goodwin-típusú figurát, hogy az 5*-ot megszavazzam a filmnek. |
2011-11-04 14:49.34 |
Mintha egyazon tanár vagy pályázat vizsgafeladata lett volna. Kritérium: a férfinak a "kiszemelt" nő iránti, önző birtoklási vágyát a lehető legnaturálisabban megjeleníteni, s a csúcspont e vágy legkézzelfoghatóbb szimbólumának a megsemmisítése kell, hogy legyen!
Marco Ferreri e munkáját 1 hónappal korábban mutatták be, mint Ósima Nagisza 'Érzékek birodalma' c. filmjét. Sok sajátos, korábban filmre nem vitt apró nüansz, motívum, mely mindkét produkcióban felbukkan, teszi a két művet egymáshoz hasonlatossá. Mint egyik kajmántojást a másik strucctojáshoz. Érdekes, mennyivel sokrétűbb, komplexebb Ferreri eme, alig emlegetett filmjének világa a japán, kultstátuszig emelkedett opuséhoz képest. Mennyivel érzékenyebb és ötletesebb rendező Ósimánál az olasz. A színészeiről nem is beszélve. Míg a japánok az állati ösztönök szintjén ragadva, egysíkúságukban a 'dr. Bubó'-beli vaddisznókra emlékeztetnek, addig a Depardieu-Muti páros szürrealizmusukban is valóságosabban, gondolatgazdagabban, emberibben tálalja a párkapcsolatok jó részében szikrázó, ütköző ellentmondásosságokat. (Meglehet, véleményem a földrajzi és kulturális közelség-távolság jelentősen befolyásolja...) |