Filmek Főoldal TV műsor DVD / Blu-ray Filmek Színészek Rendezők Fórumok Képek Díjak Mozi
film
 
Bejelentkezés
E-mail:
Jelszó:
Megjegyezzelek?
Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Regisztrálj és nyerj
DVD-t, vagy mozijegyet!

Keress

Részletes keresés

Mozibemutatók
2024-11-21
A parancsnok
Bambi - Egy élet az erdőben
Eretnek
Futni mentem
Ketyegő ultimátum
KIX
Mindörökké Brigitte Bardot
Ne várjatok túl sokat a világvégétől
PÁN - A belső sziget

2024-11-14
A változás valutája
Az univerzum elmélete
Gladiátor 2.
Lee
Terápia alatt
Valami különös
Változó vadon - Az én Északom

2024-11-07
A hullahó-akció
A sárkányőrző
Anora
Az örökös
Halálszint felett
Holnap meghalok

További mozibemutatók

DVD / Blu-ray premierek
Deadpool & Rozsomák *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (Blu-ray)

További DVD premierek
További Blu-ray premierek

Hamarosan a TV-ben
Ébredések
- TV4, 23:50
Gumball csodálatos világa
- Cartoon Network, 00:00
Venom
- Viasat3, 00:25
Jesse Stone - Az ártatlanság vélelme
- Film4, 00:35
Törvényre törve
- Film+, 01:10

Teljes tévéműsor

Szülinaposok
Scherer Péter (63)
Gálffi László (72)
Miguel Sandoval (73)
Missi Pyle (52)
Harry J. Lennix (60)

További szülinaposok

Legfrissebb fórumok
Rock zene
Viccek! - Ha van Valakinek egy jó vicce, vagy poénja, akkor azt itt elmondhatja!
Lady Gaga - Vélemények
Az Orion űrhajó fantasztikus kalandjai (sorozat) - Vélemények
F mint foci - Avagy vélemények a bajnokságokról

További fórumok

Utoljára értékeltétek
Buliszervíz 3. - A gólyák éve aaaaa
Meredith Giangrande aaaaa

 

VAL P hozzászólásai

Ugrás VAL P adatlapjára

elejére ... 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 ... végére

Greta Garbo - Vélemények

2011-10-27 11:16.48
Egy Garbo-fórum Mauritz Stiller említése nélkül olyan, mint egy Plymouth Navy Strength boróka nélkül =) Hiszen a "keresztapának" akadt még bőven csiszolnivalója a Gustafson-nyersgyémánton. (Pl. nemcsak Dietrich volt töltött galamb Ronda tanár úr ábrándjainak középpontjában, Garbónak is sóskakúrát kellett vállalnia, hogy a 'Gösta Berling' rendezője fel ne robbanjon a dühtől.)
Rendben, hogy ő volt az Arc, de mit is jelent ez valójában? Különösen csinos pofit, egzotikus fizimiskát, ami a nézőben akaratlanul is megmarad? Természetesen nem. Némafilmjeiben attól számítottak unikálisnak az alakításai, hogy a teátrális gesztusok, a karikírozott, felnagyított (túlzásba vitt) mimika helyett egy meglepően visszafogott, kifejezési eszközeiben ugyanakkor jóval gazdagabb stílusban formálta meg szerepeit. Egyedülálló volt, amit akkor az arcjátékával közvetíteni tudott a mozikban ámuló siserehad felé.
Éppen ezért – bármennyire félt is tőle – szerintem sokkal könnyebb volt neki átállni (technikailag, a lélek mélyrétegeit avatatlan vagyok boncolgatni) a hangosfilmre, gördülékenyebben hozta azt a színvonalat, amit a megváltozott módszerek és kívánalmak támasztottak a színészek felé.
Tehát az Arc, de azon belül is a Szem! Mert szenvedjen bár kaméliásként (Thalberg halálával egyidőben), csábítson Mata Hariként, vagy játssza el keményen, férfiasan Krisztinát, művészetének motorja a szemei voltak!
Ez a férfias viselkedés kissé kényes (de legalábbis ellentmondásos) téma nála, még akkor is, ha közeli ismerősei is úgy nyilatkozak, fiúként gondolt magára. Mégis évekig harcolt azért, hogy John Gilbert szerepet kapjon, vele játsszhasson – hiszen a stúdió mondmegjei szerint a korábbi amorozó többet veszített szexepiljéből azzal, hogy meg kellett szólalnia, mintsem megérte volna nosztalgiázva kockáztatni. Aztán a 'Krisztina királynő'-vel eljött a derék-beadás ideje is (az MGM részéről) – a próbák során még L. Olivier is úgy emlékezett, Garbo helyett egy jéghideg, dacos deszkát tartott a karjaiban.
Ezt a blamázst pedig nem engedhette meg magának a stúdió. Garbo varázsának másik fő komponense erotikus kisugárzása volt: főként a beteljesülő szerelem pillanatait rögzítő jelenetekben. (DE Mamouliannak elég volt egy szobába "zárnia" Gilberttel.)
Vissza-visszatérő motívuma filmbéli légyottjainak: engedvén az őt ostromló férfinak, eggyé olvadva a másik karjában sem adta meg magát, továbbra is ő irányított - tartotta a hős arcát, ő csókolt, minden mozdulata fensőbbséget sugárzott.
Nem csak Angelikát lepte meg a Ninocskával, a Lubitsch-film beharangozója anno 8. csodaként hirdette: GARBO NEVET!!! (Bár nevetett ő azért korábban is, persze, nem ennyit és nem ennyire vehemensen!) Pedig a magánéletben, baráti, rokoni társaságban jó humorú, tréfakedvelő embernek tartották, személyisége - állítólag - közelebb állt Ninocskáéhoz, mint bármely más szerepéhez.
Egy másik svéd ikonhoz, a teniszező Borghoz hasonlóan rendkívül fiatalon hagyta el sikereinek színhelyét, pályáját - ha egészen más motivációk alapján hozták is meg a döntésüket. Azonos azonban a sorsukban megjelenő, pár évvel későbbi, dicstelen visszatérési kísérlet. Garbo '49-ben próbafelvételeken vett részt, készült egy új szerepre, ekkor azonban a neve kevésnek bizonyult ahhoz, hogy megkapja a produkció a forgatáshoz szükséges pénzt. Ahogy a sikert, a sikertelenséget sem tudta hősnőnk egykönnyen feldolgozni. Soha többé nem próbálkozott a mozival.


A varieté csillagai - Vélemények

2011-10-24 15:12.06
Bár meg sincs említve a stáblistán, Szeleczky Zita egyik "korai" munkája, s viszi is a hátán a nem túl fantáziadús történetet. Mály Gerő segít még neki kiemelni a középszerből a filmet.


Gyilkos vagyok (1944) - Vélemények

2011-10-24 11:26.54
Prototípusnak azért nem nevezném ezt a filmet. Akkor már inkább 'A máltai sólyom' lenne az – ami már tényleg működőképes is volt. Aztán született még egy-két, az említett műfajba sorolható mű: 'Az üvegkulcs'; 'A Holló'; az 'Egész éjen át' vagy a 'Sátán egy hölggyel találkozott', amik eszembe jutnak - ezekben már minden fontos noir-elem megtalálható; s "csak" ezután dobták össze a 'Kettős kárigény'-t. Az biztos, hogy fontos mérföldkő, mintha új lendületet adott volna a műfajnak, a noirok szériagyártása gyakorlatilag '44 második felében (e film után) kapott szárnyra igazán.


Micsoda éjszaka! (1958) - Vélemények

2011-10-19 11:30.49
Az '50-es évek magyar filmjei között kevés ilyen üdítő, kis jóindulattal forradalmi (vagy ellenforradalmi? =) bocsesz) alkotás született. A némafilmes burleszkektől a 'Kék angyal'-on át a 'Fogjunk tolvajt'-ig számos filmtörténeti utalás fogódzkodik itt össze olyan újító törekvésekkel, amiket a francia és a cseh újhullámosok fejlesztettek tökélyre röviddel ezután. Révészék zsenialitása, hogy mindannyiukat hibátlan koherenciával sikerült egybeilleszteniük, s megspékelniük egy jellegzetesen magyar ízzel. A talán a legszokatlanabb szerepében is remek Latabár és Horváth Tivadar ezúttal nem Turay Ida kegyeiért, hanem egy Acromicin nevű gyógyszer miatt küzdenek egymással. Nem is akárhogyan. A fő összecsapásuk végletekig kihegyezett, Tom & Jerry-s gegekkel van telehintve. =)


Férfi a padláson - Vélemények

2011-10-19 10:01.25
Egykor menekülés közben, kiugorva egy erkélyről betörtem az állam. Azon az estén ezt a filmet adta a tévé, talán ezért is olyan emlékezetes, kedves a számomra. Önmagában azért ez nyilván édeskevés lenne. Kellett hozzá egy mindenre elszánt angyalként tündöklő MacLaine és egy, a sziporkázásban egy Peter Gabriel-es Genesis-koncerttel vetekedő Attenborough. A sztori groteszk humorát pedig kifejezetten az ízlésem szerint adagolták a szerzők. Mindig öröm felidézni, visszagondolni rá.
(A beatleses 'Help!' és Polanski 'Micsodá?'-ja mellett (lenne) a helye a polcon.) =(


Top 10 film-alapfilmek!!!

2011-10-19 09:29.24
Kedves Kovbojka!

Először is bocs, de csak most vettem észre az alábbi írásod.
Kicsit figyelmetlenül olvastad 'A halál kocsisá'-hoz írt sutkámat. (Rosszmájúan párhuzamot is vonhatnék e között és SS iránti elkötelezettséged között, de az nem az én stílusom.) Nem én, Jean Marais volt 7-8 éves az említett film elkészültekor. (Ezzel reflektáltam Eloriannak a tárgyalt mű 'Keresem' topikjában írt kérdésére.) Nem vagyok mai csirke - 16 éve is már Szupernagyinak becéztek a lányok -, de 98 évesen valószínűleg már a billentyűzet pötyögtetéséhez sem lennék (leszek?) elég erős, elég ügyes. Szóval, nyugodtan tegezhetsz - ahogyan jólesik.
Több helyen is ('A 10 legjobb és a 10 legrosszabb film'; 'Világok harca'; 'Amistad')megokoltam, konkrétan miért gondolom azt SS-ről, amit Te nagy ostobaságnak tartasz. Ezzel - meg ne haragudj érte, de - nem győztél meg. Ezen túlmenően más sem hozott fel igazi ellenérvet, csak hogy valaki az általam felemlegetett jelenetek nélkül nem értette volna meg a filmet. Ezt persze el kell fogadnom, akármilyen hihetetlen számomra, hogy léteznek ilyenek.
Úgyis meg fogsz még nézni néhány ezer filmet, s széles érdeklődési körödnek köszönhetően tapasztalni fogod, hogy - mint az élet minden területén - a filmszakmában is lovagolják a hullámokat olyanok, akiket érdemükön felül favorizálnak, reklámoznak, tolnak: "mindenki ismeri" és sikk is dicsérni őket; a gyenge vagy sablonos produktumaikat remekké, az átlagosan jót rendkívül kiemelkedővé ajnározzák. Ám százával dolgoznak a náluk veszendőbb imázzsal, ugyanakkor lényegesen jobb kvalitással rendelkező szakemberek. Akik pl. érzelgősség helyett valódi érzelmeket képesek felvinni a vászonra (vagy a képcsőre).
Ha meg ezek után sem változik a véleményed (nem most, a sok film után), igyunk rá egyet, aztán beszéljünk másról! Én meg maradok humboldti ostobaságomba takarózva. =)
(Hacsak fel nem nyitja valaki addig a szemem.)


10 legjobb film és 10 legrosszabb film

2011-10-14 13:10.36
Most ezt a 20-at ajánlanám, pillanatnyilag ezek a legfontosabbak számomra, készítésük sorrendjében:

Dr. Caligari (1919)
A Kék Hold völgye (1937)
Monsieur Verdoux (1947)
A sanghaji asszony (1948)
Jóságos szívek és diadémok (1949)
A nap vége (1957)
New York árnyai (1959)
Öldöklő angyal (1962)
Bolond Pierrot (1965)
Ketten az úton (1967)
Férjek (1970)
A javíthatatlan (1975)
Hidegtál (1979)
Pukk! (1980)
Hóvirágünnep (1983)
Tito és én (1992)
Itt van Eldorádó (1994)
Lány a hídon (1999)
Ízlés dolga (2000)
Ádám almái (2005)


A költő vére - Vélemények

2011-10-14 12:57.06
Cocteau e munkája nálam a filmezés kezdeti szakaszának szürreális csúcsai közé, a harmadik helyre repítette alkotóját (Buñuel ('Az andalúziai kutya', 'Az aranykor') és René Clair ('Felvonásköz', 'Párizs alszik') után, s mert a német-svéd misztikum olyannyira fajsúlyos, komor, más gyökerekből táplálkozik, hogy nem skatulyáznám egy kategóriába a fentiekkel). Képi világa már ekkor annyira kiforrott, nem egy megoldás visszaköszön pl. Orpheusz-filmjében is. Lírai lebegés, szabad asszociációkra építő filmvers ez, számos filmes újítást, trükköt felvonultató költemény.


A Riviéra vadorzói - Vélemények

2011-10-14 11:06.53
*****
Erről a linkről pl. hozzájuthatsz! Tévé...

* Automatikusan eltávolított tartalom.


Top 10 film-alapfilmek!!!

2011-10-13 11:48.09
Kedves Veronik!

Ezért is gondoltam jobb hasonlatnak... (Plusz kivágható a barnult rész, s a maradék ugyanúgy fogyasztható stb.)
Nem tudom, hányadik lépcsőn állok, felfogóképességem átlagosnak gondolom, de az biztos, hogy vannak lépcsők, amikről sokkal nehezebb elrugaszkodni, amiken megállva csak úgy jár az ember, mint Scottie a 'Szédülés'-ben, ha "feljebb" akar lépni. Én a spielbergi sziruposságot ilyennek érzékelem.
Nem vagyunk egyformák, ez biztos. Nekem pl. az 'Athéni Timon' és a 'Lear király' a kedvencem Shakespeare-től, de a Branagh-féle 'Hamlet, vagy amit akartok' is nagyon tetszett! =)


Megbokrosodott teendők - Vélemények

2011-10-13 09:08.10
"Meg akarlak érteni, te, hiperrealista mélabú!" :)
Cassavetes ösvényéről egy újabb, saját csapást vágott Gallo. Minden szempontból érdekes, a maga ácsolta kereteken belül nem csak otthonosan, de nagyon pontosan, ügyesen is mozog, egyensúlyoz a rendező-főszereplő. Tetszett. Ilyen filmeket kellene adjanak vasárnap ebéd után a tévécsatornák - biztos, hogy többet mennének ki a szabadba, lennének jó levegőn az emberek! =)


Top 10 film-alapfilmek!!!

2011-10-09 12:56.17
Szerintem egy film "csomagolása" a mozi vagy a szoba, ahol megtekinted azt. Gesztus értékű, kihathat a pillanatnyi lelkiállapotodra, de nem csatolható szorosan a filmhez.
Te is olyan rossz véleménnyel vagy az emberek felfogó képességéről, mint Spielberg? Ha valakinek mondjuk az 'Amistad'-nál tárgyalt képek vagy Schindler álszent, hányingerkeltő ámokfutása kell ahhoz, hogy megértse, miről szól, amit néz, annak szerintem gyakorlatilag már minden mindegy.
Jobb hasonlat lett volna, hogy egészséges almát teszel 150 millió asztalra vagy férgeset 151 millióra.


A labda - Vélemények

2011-10-07 14:14.53
Jókai Anna regényéből készült a film, nem egy könnyű téma. Domján Edit nélkül nehéz is lenne elképzelni, annyira illik rá a szerep. Szegény, a hangját ha meghallom, melegség önt el, olyan megnyugtató, különleges atmoszférát tudott teremteni vele.
Sajnos, '72-ben véget vetett életének, úgy tudom, ez egyben a legutolsó filmje is. Idősebbnek néz ki a koránál, ez persze ebben a szerepben még előnyére is vált.
Több figyelmet érdemlő alkotás mindenképpen!


Top 10 film-alapfilmek!!!

2011-10-07 14:08.56
Reflektálok dióhéjban, mert kértél rá, de lényegében már mindent megírtam a másik topicban.
A témaválasztásai a rendezőnek teljesen rendben vannak. A formanyelve azonban számomra megemészthetetlen, minden kategóriában készültek sokkal érzékenyebb, sokkal komplexebb és lényeglátóbb, életszerűbb, de legfőképp hitelesebb filmek. (A könyvekről már nem is beszélve.) Az a bájolgás, ami Spielbergre oly jellemző, a rózsaszín Romana-fíling, a mesékben életképes: 'Hook', 'E. T.', de engem a komolyabb témájú műveinél rendre megakaszt, röhejességénél fogva ellenkező érzelmeket vált ki, mint azt célozni lenne hivatott, nem működik.
Az igazi baj, hogy tudna ő rendezni, ha akarna: 'Párbaj', 'Különvélemény', de esze ágában sincs, összekeni munkáit ezzel a negédes-szirupos még csak nem is modorossággal, valami olyan gej atmoszférával, amiből leginkább az jön le nekem, hogy a minimális IQ-szintet feltételezi filmjeinek közönségétől, erre utaltam már a nagy Levin szavaival. És ez az, amiért nagyon-nagyon nem szeretem. (Ennek ellenére a 'Párbaj' azért ott van a polcomon.)


Amistad - Vélemények

2011-10-07 09:28.25
Szia, Angelika!
Köszönöm a részletes elemzést - a lényege lejött nekem is a filmből, de alapvetően nem az a bajom, hogy mit szeretne megmutatni Spielberg (akár ebben a jelenetben is, de általában is), hanem ahogyan, amilyen formában ezt megteszi. Amennyire birkának tekinti nézőit. Ahogy a nagy Levin mondta: nem az a legnagyobb baj, ha valaki rossz ételt készít, hanem ha jó ételt rosszul. (A 'Bíborszín'-t egyébként tényleg nem sikerült annyira tönkretennie, mint a 'Schindler'-t vagy 'A világok harcá'-t, ez tény.)
Mindegy. Valószínűleg nem fog közelíteni egymáshoz a véleményünk, más-más nézőpontból látunk rá ezekre a történetekre. Én meg már így is túl sok szót vesztegettem, többet, mint amennyit Spielberg egész munkássága megérdemel...


2011-10-06 08:51.55
Nem ennél a filmnél mutatkozik meg legjobban. A 'Terminal', a 'Világok harca', a 'Schindler listája' (és még sorolhatnám) hemzsegnek az olyan jelenetektől, amiért a mozikba ki kellene tenni vetítéskor a "Mély nyál! Csak úszóknak!" táblát. Legelképesztőbb azonban a 'Bíborszín'-ben egymásra találó nővérek jelenete. Milyen életszerű a háztól 200 méterre megállni az autóval, s akkor sem az úton, hanem a hónaljig érő gabonában egymás felé rohanni!!! Nekem Spielberg nem markolja a szívem, inkább lök, eltávolít magától, attól a bárgyú mentalitástól, amit képvisel.


Oroszországból, szeretettel - Vélemények

2011-10-05 15:22.47
Azért ezt a sznob dumát: vörös vagy fehér Chiantit kér? És még később, a lelepleződésnél még egyszer feleleveníti Bond! Na jó, persze, hogy a halhoz nem vörös bor passzol, de ki ivott már fehér Chiantit? Maximum egy üveg fehér Bikavér után...


Ádám almái - Vélemények

2011-10-05 14:28.37
Akad azért még bőven!
Ráadásul olyan mondhatni "belterjes" a dán filmgyártás, hogy ha - akár ennek, akár a másik filmnek az adatlapjáról - elindulsz a rendező vagy a színészek műveinek feltérképezésében, jórészt remekművekre akadsz.
Hajrá! =)


A javíthatatlan - Vélemények

2011-10-05 10:39.07
Belmondo annyira jó (itt is), hogy tényleg nincs mit javítani rajta! =)
Ráadásul nem is hagyják magára a "jóban" – Bujold, akinek minden rezdülése élményszámba megy vagy Guiomar, a szó legnagybetűsebb értelmében vett Színész, ha csak tehetik, körötte sürögnek-forognak. Victor-Gino-Valentin-Alvarez stb. (több neve van, mint Waszlaviknak vagy Cary Grantnek az 'Amerikai fogócská'-ban) őrült tempóját persze képtelenség felvenni. A brillírozó színészgárda (kiegészülve a Belmondo-filmek gyakori mellékszereplőivel) mellé természetesen zseniális forgatókönyv dukál, s itt meg is kapjuk: már-már balzaci, ahogy Párizs legkülönbözőbb bugyrait, az azokban élőket festik elénk az alkotók, a hercegi palotától a WC-s néniig. S közben nincs egy perc üresjárat sem! Minden a helyén, pontosan!
Na, azért a bakikedvelőknek is kedveskednek egy magas labdával: miután Jean-Paul szétszakítja a tükörképén a trikót, sértetlen atlétában tér vissza Geneviéve-hez.
Örök tanulsága a filmnek: a nők legnagyobb tévedése az, hogy a férfi majd az idők során megváltozik, a férfiaké pedig az, hogy a nő nem.
Egyszer az életben, ha fáraóivadékok potyognak is az égből, el kell jutnom Mont St. Michelbe, hátha még ott találom Victort (Solvejg dalát dúdolva), s megvehetem tőle a kolostort! :o)


Minden lében két kanál (sorozat) - Vélemények

2011-10-05 10:27.10
E sorozatban gyakran már korábban vetített filmek motívumait dolgozták fel (pl. 'Jóságos szívek és diadémok'; 'Dajkamesék hölgyeknek'; A gyanún felüli'), a többi epizódban pedig viszonylag sablonosan vagy Brett befolyásosságára, legfelsőbb körökbeli kapcsolataira építenek a rosszfiúk, vagy Danny-t tévesztik össze valakivel a gonoszok, s válik afféle sziszifuszi-hitchcocki céltáblává.
Ennyit a negatívumairól. Amiért nem 5*.
Unikális (volt) viszont, hogy ezek a bűnügyi sztorik szakítanak a többnyire megszokott, realisztikus ábrázolásmóddal, a Christie-, Doyle-féle ösvényt tapodják, elit miliőbe ágyazottan tartva a három lépés távolságot a nézők és a szereplők között. ("Velem ez úgysem történhet meg.") A körmök lerágása helyett a könnyed szórakozás lehetőségét biztosítva ezzel. Ennek persze alfája és omegája az egymást ritka passzentosan kiegészítő két főhős sármja, kettejük csibészes civódása s a legszorongatottabb helyzetben sem apadó humora. Hogy mennyire telitalálat volt ez a vásznon ekkor kikísérletezett ötvözet, mely hangulatában egyáltalán nem az említett szerzők, sokkal inkább Maurice Leblanc műveit idézi, mi sem bizonyítja jobban, mint hogy Roger Moore egy az egyben átmentette Sinclair figuráját a Bond-filmjeibe, új életet lehelve ezzel az akkor Connery-vel (és nélkül is :o) ) fáradni látszó 007-es szériába.


Amistad - Vélemények

2011-10-05 10:10.41
Hát, Spielberg erre a filmjére is ráborított pár hordó nyálat. De... végül is ez az ő védjegye! Ha egy tyúk vagy egy ponty betéved a moziba, az ő számára is egyértelművé kell tenni, hogy ez egy megrázó jelenet!!! Tessék meghatódni!!! ("Adjál szabadság! Adjál szabadság!") Akik pedig nem fogták fel, hogy a vasajtóhoz odaszorított kéz akár el is törhet, azoknak kimerevített képben hosszú másodpercekig mutatjuk a könnyező néger arcát! Ez bizony fájt neki! Különben biztosan nem sírna! Most kell felháborodni!!!!
Engem bosszant ez a rendezői attitűd, hogy ennyire infantilisként kezeli a nézőit. Más kajálja. Nem vagyunk egyformák. Azzal azonban vitatkoznék, hogy a "giccs határán mozog, de pont nem csordul túl". Spielberg munkássága folyamán gyakorlatilag új értelmet adott a giccs fogalmának!


Az év asszonya - Vélemények

2011-10-04 11:55.11
Ha úgy érted, tőlük, miattuk lesz jó a film(a 'nézhető' inkább a 'gyenge', 'épp vagy már nem nézhetetlen' szinonimája), mert egyébként beleszürkülne az átlagos filmek hömpölygésébe – egyetértünk.
Persze, ebben semmi meglepő nincs, a '30-as, '40-es évek filmtermésének javát a színészi játék teszi emlékezetessé, értékessé. A "húzónevek" akármit eljátszhattak.
Na, persze, de nem akárhogyan!!


Olaszok hihetetlen kalandjai Leningrádban - Vélemények

2011-10-03 15:38.25
A 'Bolond, bolond, bolond világ' egyedi hangvételű variánsa. Remek, ahogy a két nemzet (orosz-olasz) - elsősorban vígjátéki - sajátosságai ötvöződnek a filmben. Nekem kicsit sok benne a burleszkszerű elem.


Saló avagy a Szodoma 120 napja - Vélemények

2011-09-30 13:12.08
*az ilyen típusú sztorikra - kimaradt a névmás =(


2011-09-30 13:10.42
Teljesen egyetértek veled!
A nyitó képsorok után, melyek egy valóban remek film ígéretét hordozzák magukban, bennem leginkább az unalom-emóció kristályosodott ki a különböző "körök" folydogálása során. (A pudingos szegeknél aki kiment a moziból, már mindent tud(hat)ott a film mondanivalójáról. Persze, ha kiment, nem biztos, hogy fogta is.) Elfogadom, ha valakinek a kezdeti metafora a hangsúlyosabb, én életem egyik legunalmasabb filmélményét köszönhetem neki. (Nyilván nem vagyok túl fogékony típusú sztorikra, de pl. ugyanebben a témában a 'Caligula' lényegesen összetettebb, ötletesebb, variáltabb mű - szerintem.)


Senki nem tud semmit (1947) - Vélemények

2011-09-30 12:34.21
Gyilkos vígjáték egy hulla kálváriájáról, akitől szegény hőseink képtelenek megszabadulni. Sokkal könnyebb életre kelteni, elhitetni az emberekkel, hogy vége a háborúnak vagy olyan rendezőt megihletni, mint Alfred Hitchcock.
Marx bratři ajánlásával!!


Saló avagy a Szodoma 120 napja - Vélemények

2011-09-29 09:38.49
Közel sem.
Hozzá kellett volna tennem: amiket eddig láttam.
Elnézést, ha ezzel félrevezettelek.


A gonosz érintése - Vélemények

2011-09-29 09:35.03
'A sanghaji asszony' mellett Welles legkiválóbb rendezése (bár szorosan a nyomukban loholnak még páran). Az egyik legsötétebb noir - de nem a durvaság, a keménykedés teszi azzá, hanem a bűn természetrajzának oly mély, hammetti tónusokkal felpingált képanyaga, amely után pl. a 'Hetedik' is árnyjáték csupán. Welles (milyen unalmas!) mint színész is fáklyaként ragyog, vagy mint a tej Cary Grant tálcáján ('Gyanakvó szerelem'). =)

(Betegesh lényeglátó 3. hozzászólásához csak ennyit szerettem volna hozzáfűzni.)


Saló avagy a Szodoma 120 napja - Vélemények

2011-09-29 09:20.20
Pasolini legismertebb, legvitatottabb és (szerintem) leggyengébb filmje. Olyan ez, mintha egy ókori görög amfiteátrumba hatalmas hangszórókat varázsolnának, és soha nem tapasztalt hangerővel bömbölnék a mit sem sejtő, tógás nézők fülébe Rousseau antitézisét: AZ EMBER TERMÉSZETÉBŐL ADÓDÓAN GONOSZ, ÉLVEZI, HA SZENVEDÉST OKOZHAT TÁRSAINAK! Mindez hangszórók nélkül is tisztán érthető lenne - bizonyíték erre számtalan alkotás minden művészeti ágban -, és elszomorító, ha valaki annyira eltompult vagy lusta, hogy mégis e torz üvöltés kell ahhoz, hogy meglássa a mindannyiunkban szunnyadó állat térnyerésének következményeit.
Ráadásul az sem válik előnyére az opusnak, hogy a tizenvalahányadik perctől elakad a lemezjátszó tűje, haláltánc kavalkádja helyett kerengő dervisek monotóniája jut csak a nézőnek.


Film noir - Vélemények

2011-09-28 11:21.48
A mozgások, az arcok mind inkább egy számítógépes játékot juttattak eszembe, mint régi rajzfilmeket. Nem tetszett.
A zenével nekem nem volt különösebb gondom, illett egy film noirhoz.
Csakhogy a történet! Ez inkább volt egy Knight Rider-rajzfilm nyersen telepasszírozva a legelcsépeltebb noir-közhelyekkel, finomságaival azonban mit sem törődve, szemétre dobva azokat.
Talán megérte volna a 3*-ot, ha más címen fut. Akciómozinak talán még el is menne, de a tárgyalt műfajt csak ötlettelenül lehúzza a WC-n.


elejére ... 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 ... végére

 

Filmkatalógus alsó
Copyright © 2005-2018, www.FilmKatalogus.hu | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Impresszum | Médiaajánlat | DVD üzletszabályzat, kapcsolat | Sitemap | E-mail: info@filmkatalogus.hu

Ez a weboldal cookie-kat használ, melyekre szükség van az oldal megfelelő működéséhez. További információk