Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Alien - Romulus *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (DVD) |
Escobar - Az elveszett éden (DVD) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Joika - Cinemax2, 10:50 |
A legszínesebb karácsony - Izaura TV, 11:00 |
Legendás állatok - Grindelwald bűntettei - HBO2, 11:11 |
A testőr - Film Mánia, 11:35 |
Babylon A.D. - Film Café, 11:55 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Jay Brazeau (71) |
Ralph Fiennes (62) |
Hector Elizondo (88) |
Guido de Angelis (80) |
Kamarás Iván (52) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Maga a pokol |
Alan Ritchson |
2010-04-15 13:10.22 |
Blődli. Humor nélküli poénok, feszültségmentes kalandok. Ha egy szituációt nem tudott megoldani a rendező - snitt, már új helyzetben vannak a szereplők. Olyan, mintha valaki a legkiheréltebb Monty Python-szkecseket dokumentumfilmként akarná lenyeletni a nézővel. |
2010-04-15 11:15.09 |
Akik a jóknál is jobbak: Maurizio Nichetti, Orson Welles, Ethan és Joel Coen, Robert Wiene, Pedro Almodóvar, Bertrand Blier, Very Chytilová, Luis Bunuel, Martin Scorsese, Victor Sjöström, Arturo Ripstein, Luc Besson, Rolf de Heer, Andrea Barzini, Anders Thomas Jensen, Vittorio de Sica, Eric Rohmer |
2010-04-15 08:49.17 |
Anno (még a '90-es évek közepén is) szerencsére adott még le friss látásmódú filmeket a királyi tévé (a Vattatyúkon kívül a Citromdisznóra, a Kiss (sic!) Vakondra és a Nyugattól keletre címűre is emlékszem, nem beszélve a Roncsfilmról, amiben, tudom, csak szerepel, nem rendezte).
A nagyobb baj szerintem, hogy ő is rendesen kommercializálódott (valamiből meg is kell élni alapon, gondolom), és az ilyen Hasutasok-féle dolgok agyhalál azok számára, akik megszerették a Szőke-filmeket. |
2010-04-14 14:49.36 |
Én még egyet értek :-) |
2010-04-14 14:26.07 |
Ha egy jelzős szerkezettel akarnánk definiálni Blier Hidegtálját, a modern haláltánc lenne a tuti befutó. Lényeglátó és provokatív danse macabre, mely-nek bizarr volta abban rejlik, hogy a borzalommal átitatott halált, a szívet reszkettető bűncselekményeket is a leghétköznapibb síkra helyezik a szerep-lők. Amikor Alphonse Tramnál jelentkezik feleségének gyilkosa, beinvitálja lakásukba, levessel kínálja, mintha egy régi osztálytárs, egykori cimbora vizi-tálna nála. Amikor az öngyilkos-jelölt (az egyetlen, aki komolyan törődik fe-leségével, leendő gyilkosai gondjára bízza őt) felemlegeti, milyen precíz munkát végzett késével Tram az aluljáróban, Morvandieu zsarolási kísérlettől tartva, már-már letartóztatja, de mihelyst kiderül, hogy „csak” újabb gyilkos-ságra kérik fel szomszédját, enyhülten teszi zsebre fegyverét a felügyelő. Az ilyen meghökkentő jelenetek azért erőteljesek, mert a jelenlévő szereplők mindegyike tökéletes természetességgel fogadja a többiek döntéseit, elképze-léseit. Azt tehát el kell ismernünk, ebben a világban vígan(?) vállalja minden-ki bolond és fenyegető szabálytalanságait, de látjuk azt is, hogy mindhiába, ez is kevés ahhoz, hogy kibírják az emberi kapcsolatok a rájuk nehezedő terhe-ket.
Nem véletlenül kérdőjeleztem meg a vígan szócskát. Talán inkább úgy vannak vele, hogy a gyerekkorból felnőve eleinte nagyon rossz, de később, ha az ember látja, hogy sohasem lehet megszokni, hát beletörődik mindenbe… Ugyanakkor mégis vígan éldegélnek hőseink, hiszen a kellemetlenségek túlér-zékeny kerülésével ha igazi, vérpezsdítő örömhöz nem is juthatnak, élvezet-hez azonban igen, anélkül is, hogy keserves munkával fizetnék meg az árát. S hogy rögtön ellent is mondjak magamnak: Ha szereplőink nem is bírják ki a nyomást, mégis szükség van ezekre a szabálytalanságokra. Ezek fűszere-zik élvezhető ízűvé az életet, miattuk nem kezdünk el gondolkozni azon, hogy várhatta már Alphonse Tramot az újra összejött házaspár az ágyban; miként hívhatta a mentőrádión Morvandieu-t a kastély úrnője, aki épp csak, hogy be-ült az idegen járműbe; hogy mert valaki beköltözött a bérházba, miért hívnak ki egy század rendőrt könnygázbombával; hogy a menekülő bérgyilkos miért tempózik végig hosszában a folyónak, ahelyett, hogy a partra úszna stb. S ez Blier művészetének a lényege. Nievo akár Alphonse Tram sosemvolt-fejfájára is írhatta volna: „Termé-szetünk, hajlamunk az a belső mérleg, amelytől a külső dolgoknak ilyen vagy olyan értéke függ. Saját életmódunk szerint ítéljük az életet pihenőnek vagy küzdelemnek, élvezetnek, áldozatnak vagy üres formaságnak. Aki tévesen ítélt, annak vagy meggyőződéssel kell helyrehoznia tévedését, vagy kétség-beesetten kell megbűnhődnie vakságáért.” |
2010-04-14 13:56.54 |
A legkevésbé kuroszavás film. Se misztika, se dicsőség, hősiesség, se ármány, se pátosz. Engem leginkább a Csúfak és gonoszakra emlékeztetett, annak mindent átitató, maró iróniája, cinizmusa nélkül.
Nyomortanya, az ott tengődők életét mutatja be a film, az emberi gyengeség, kiszolgáltatottság, kisszerűség tablója. Cselekményvezetése laza, egymástól könnyen elkülöníthető szálakon fut, gyakorlatilag a helyszín, az egymás mellett élés biztosítja a kohéziót. Meg a bölcs öreg, aki hol itt, hol ott bukkan fel és segít, már ha engedik. (Természetesen nem egy patetikus Kane-figuráról van szó.) Bár hosszú a film, nincs benne egy perc üresjárat sem. Mindenkinek javasolt, aki nem akar két és fél óra önfeledt kikapcsolódást, mert aki megnézi a Dodes'ka-dent, nem fogja halálra röhögni magát. Úgy látszik, Kuroszava is amihez nyúlt... |
2010-04-14 13:41.23 |
Kedves Hieronymo!
Feliratos dvd-formátumban a rendelkezésedre tudom bocsátani, ha még aktuális az érdeklődésed a film iránt. |
2010-04-14 13:40.24 |
A legkevésbé kuroszavás film. Se misztika, se dicsőség, hősiesség, se ármány, se pátosz. Engem leginkább a Csúfak és gonoszakra emlékeztetett, annak mindent átitató, maró iróniája, cinizmusa nélkül.
Nyomortanya, az ott tengődők életét mutatja be a film, az emberi gyengeség, kiszolgáltatottság, kisszerűség tablója. Cselekményvezetése laza, egymástól könnyen elkülöníthető szálakon fut, gyakorlatilag a helyszín, az egymás mellett élés biztosítja a kohéziót. Meg a bölcs öreg, aki hol itt, hol ott bukkan fel és segít, már ha engedik. (Természetesen nem egy patetikus Kane-figuráról van szó.) Bár hosszú a film, nincs benne egy perc üresjárat sem. Mindenkinek javasolt, aki nem akar két és fél óra önfeledt kikapcsolódást, mert aki megnézi a Dodes'ka-dent, nem fogja halálra röhögni magát. Úgy látszik, Kuroszava is amihez nyúlt... |
2010-04-14 13:22.55 |
Bertrand Blier már a hatvanas években jelentkezett két filmmel [Hitler? Nem ismerem (1962) és Ha kém lennék (1967)], de az igazi áttörést, az igazi sikert az 1974-es Les Valseuses, magyar címe: Herék vagy a Tojástánc hozta meg számára.
A velejéig abszurd világú filmnek a műfaji hierarchiában levezetett kód-változatát igen nehéz lenne meghatározni. Nézhetem úgy is, mint tragédiát: olyan szereplőkkel találkozunk, kiknek életében felnagyítódik az őket körül-vevő emberek jelentősége, olyannyira, hogy sorsuk jobbra fordulását, problé-máik „megoldását” a másik odaadóbb viselkedésétől, tehát viselkedésének bi-zonyos mértékű megváltozásától várják. Ez persze lehetetlen, az egymásnak feszülő akaratok közül senki sem lesz győztes. Anti-melodráma: szereplőink se önmagukat nem akarják legyőzni/meggyőzni, se szeretni nem akarnak meg-tanulni, hiszen annak épp az lenne a lényege: önös vágyaikat sutba dobva, mást kellene világuk középpontjába emelni. Vígjátéknak is tekinthetem a fil-met, hiszen Jean-Claude és Pierrot nem egy mulatságos helyzetbe kerül, s el-tekintve Pierrot esetenkénti morgolódásaitól, végig megőrzik jókedvüket. Szexfilmként is megállná a helyét – erotikus jelenetekben nincs hiány, dacára, hogy ezek is mind megmosolyogtató szituációk. Road movie-ként is felfogha-tó, ennyi autóból autóba átszállás, ámokfutás nem sok filmben tapasztalható. Ugyanakkor tagadható is a mű tragédia volta: se katarzis, se jellemfejlődés, se kimondott bukás nincs, sőt igazi hőst is csak görcsösen jelölhetnénk ki. A víg-játék ellen szól a film mélyéből fakadó keserűség, a társadalmi rothadásra minduntalan felvillanó reflektálás. Szexfilmhez képest pedig túl súlyos, túl sok a háttértörténet. Ráadásul mondanivalója van. Marad a road movie? Ha az, akkor talán leginkább Bolond Pierrot hagyományát viszi tovább. A záró jelenetben a szerpentinen kanyargó autóban bölcselkedő Depardieu-től ösztö-nösen vártam, mikor kezdi el a kormánykereket egy kézzel hol jobbra, hol bal-ra lökögetni, ahogy Belmondo teszi Godard mozijában, bizonyítván – arra megy, amerre neki tetszik. Belmondo akkor a tengerbe landol, elsüllyeszti az autót, a Herék központi figurái viszont egy alagút sötétjében tűnnek el, a néző-re bízva történetük továbbgondolását. A Herék vagy Tojástánc valójában az, aminek Blier szánta: botrányfilm „tigrisekről”, „cápákról”, akik cseppet sem gyűlölik áldozataikat, egyszerűen elveszik, amire szükségük van, s ha megszerezték, a legjámborabb, legille-delmesebb, legfigyelmesebb oldalukat mutatják. Ahogy Jean-Claude meg is jegyzi a bolti vásárlás után: „Ha nem baszogatnak, beérjük apró örömökkel.” Például pár Blier-filmmel a polcunkon. |
2010-04-13 15:15.36 |
Az ilyen filmek megtekintéséhez nem sokan veszik a fáradságot, hiszen nem Spielberg, Stone vagy Kubrick, nem egy, a fejünket a nevével média-telezengte rendező készítette, csak "valami kis görög". Pedig minden vonatkozásában (színészi játék, művészi kifejezésmód, sablonmentes szüzsé stb.) felülmúlja a sztárolt filmcézárok próbálkozásait. Szerencse, hogy ilyen is van. Balszerencse, hogy olyan is, amit a film bemutat. Lumpenproli már pótolta az ismertető hiányosságait, így nem marad más dolgom, csatlakozom az előttem szólóhoz: csak ajánlani tudom. |
2010-04-09 11:18.50 |
Az én személyes kedvenceim: Bolond Pierrot, Banánhéj, A káprázatos, A javíthatatlan, Egy elkényeztetett gyermek utazása, Az állat, Kifulladásig.
Tényleg csak a hozzám legközelebb állókat írtam le! |
2010-04-09 09:32.34 |
Ami alapvető problémám a filmmel, az az, hogy bár retorikájában nem győzi hangsúlyozni, milyen különleges hely volt ez a klub, a filmből nem derül ki, hogy miért???? Mi tette azzá??? Egy alapvetően merkantilista szemléletű vezető, akit csak a profit érdekel? Az alkalmazottai, akik abban az illúzióban igyekeznek ringatni magukat, hogy a barátság még jelent számukra valamit azon túl, hogy érvényesülés, a siker mind fontosabbá válik az életükben? Egyik sem újdonság, sem az életben, sem a vásznon. Marad a zene, a hangulat, de ez a hangulat bármely házibuliban megvolt a '70-es évek végén itthon is. Úgyhogy ha nosztalgiázni támad kedvem, inkább felteszek egy lemezt, és igyekszem gyorsan elfelejteni ezt a filmet, mert egyáltalán nem meggyőző. |
2010-04-04 12:00.24 |
Szemmel láthatóan más elképzelésünk van a színészetről. Szerintem a mimikai játék alapvető része ennek. Ettől függetlenül valaki nézhet ki jól vagy rosszul, lehet kedvenc vagy az utálat tárgya. De nem színész. Egyébként megfogadom a tanácsod. |
2010-04-04 11:21.18 |
Kedves KenytheOne! Tudom, hogy az esetek többségében igazad van, de mindig reménykedek, hogy épp ez, amit megnézek, kivétel lesz. Ami azért nem ritkán be is jön. Lehet, hogy én voltam palacsinta akkor, de ez a "film" az átlagosnál jobban kiverte nálam a biztosítékot. Most már lehiggadtam, s magam is készen állok arra, hogy szintet lépjek. Remélem, felfelé sikerül :-) |
2010-04-04 11:15.03 |
Szerintem is nagyon jó vígjáték, csak Cary Grant (és a színmű-író rendőr) gyakran túlspirázott, már-már ripacskodásba hajló játéka hat zavarólag. Tud(ott) ő ennél sokkal jobban is játszani. |
2010-04-04 11:11.08 |
A káprázatos és a Balfácán után kicsit én is többet vártam Vebertől, de még így, hogy azt a szintet nem tudta hozni, is remek kis vígjáték!!!!!!!! |
2010-04-04 10:56.51 |
Rolling Stones: Gimme Shelter |
2010-03-31 15:34.24 |
Mert dvd-n eleddig nem is adták ki nálunk. Ha VHS-ről felvett változat vagy akár a műsoros VHS érdekel, segíthetek!
Nagyon komoly alkotás in deed, csak superlativusokban lehet beszélni róla! |
2010-03-31 12:22.36 |
Ha nem is triatlonon és ilyen hosszú távon, de maratoni futásokon már nem egy, nem két ilyen embert láttam, aki tolta a fogyatékkal élő társát végig a 42 kilométeren, vagy a vak társát vezette (a csuklójuknál voltak összekötve). Minden tiszteletem az övék!!!!!!!!! |
2010-03-31 09:53.35 |
Az ördög nem mindig viseli azt a csini pradát?! :) |
2010-03-31 09:45.08 |
Egy gumikacsának, de még Steven Seagalnak is szélesebb a mimikai repertoárja. |
2010-03-31 09:31.10 |
Ez egy elvont Grunwalsky-film, ha egyre gondolunk.
Az Egy teljes nap címűben legalábbis Gáspár Sándor szexel a mosógépen. |
2010-03-30 14:47.17 |
Nyilván még több példa is eszünkbe juthat, de Sziszifusz éppen nem arról vált híressé, hogy maga választotta a sorsát, míg a "japó" a FILM végére a távozás helyett csak jár egyet és visszatér lapátolni.
Előző válaszod további 5/6 részét, felteszem, nem nekem címezted, csak mellékelted... (Én legalábbis semi olyanra nem utaltam, amit az első sort követően kifejtesz.) |
2010-03-30 14:27.04 |
Azért ennek a figurának is meg lehet találni az előképét pl. A homok asszonyában - még ha ott nem is bombákat hatástalanít az ex-fotós, "csak" a homokot lapátolja az életéért. |
2010-03-26 13:45.52 |
Köszönöm a tartalmas hozzászólást. Egyrészt november óta eltelt egy kis idő, úgy gondolom. Ha nem kerülnek fel, akkor sem történik semmi, csupán átverés, amit művelnek. Ha nem nézi meg 5 hónap alatt, kinek mi az óhaj-sóhaja, miért nyújt lehetőséget arra, hogy küldjük el az adatokat neki, s felteszi az adatbázisba? S amikor tényleg bekerül egy, arról ígéretével ellentétben miért nem értesít? Ezek, úgy gondolom, olyan hibák, amiket könnyen lehet, ha akarják, orvosolni.
Másrészt: a stílus szócska mond neked valamit? Egy élmény volt, hogy megismertelek. |
2010-03-26 10:37.56 |
Ez egyre érdekesebb. A korábban kért filmek közül egyet feltettek a honlapra, csak nem küldtek e-mailt. Pedig, hogy őket idézzem: "Email-címed: Ide küldünk választ, ha a film már bekerült az adatbázisunkba". Értesítés nuku, így lényegesen körülményesebb észlelni, felkerült-e az adatbázisba valami, de legalább van remény, hogy bekerül. (Igaz, 102-ből 1 - az sem egy túl jó arány.) |
2010-03-26 09:25.43 |
Az Impresszum szerint: info@filmkatalogus.hu a mail-címük. Itt próbálkozz, ha konkrét kapcsolat-felvételi szándékod van az üzemeltetőkkel. Sok szerencsét! |
2010-03-26 09:02.06 |
Rendben, de ez személyes ügye Langelusnak, hogy ne érezzék ezt a topikot a legfeleslegesebbnek? Ő hozta talán létre? |
2010-03-26 08:55.10 |
Arra lennék igazán kíváncsi, ha ez "tündérmese", akkor mi nem az??? |
2010-03-26 08:54.05 |
Örülök, hogy nem vagyok egyedül a véleményemmel. Úgy látom, időközben újabb fórumozók szerint is ez a topik a legfeleslegesebb. Csak azt nem értem, miért veszed ezt annyira a szívedre? |