Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Mama pici fia - TLC, 12:00 |
Hidalgo - A tűz óceánja - Film Café, 12:15 |
Az élet dicsérete - Epic Drama, 12:35 |
Szellemíró - Filmbox Family, 12:45 |
Kettőn áll a vásár - Moziverzum, 12:50 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Kubik Anna (68) |
Sarah Polley (46) |
Michelle Forbes (60) |
Znamenák István (59) |
Sam Riley (45) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Richard király - Vélemények |
A hangok (2014) - Vélemények |
Varázslatos karácsonyt! - Vélemények |
Donald Trump - Vélemények |
Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Karácsonyi utazás |
Liam Neeson |
2013-01-16 16:11.33 |
/206/ Egy ilyen erős fantáziára alapuló film megelőzheti a korát és mondjuk kisebb részben fikcionálják, hogy, bizony, ebben a korban amikor a történet is játszódik, már van world wide web. Itt bizonygathatja szamuráj, hogy nem használhatták és ismerhették (ami baromság persze), de ha közönség nagy része nem is, még a rendezők ismerhették és céljuk között szerepelhetett volna hogy alternatív internetezést mutassanak be filmen keresztül. Ugyanis - teszem hozzá - a rendezők már akkor is nagyon képben voltak a technika újításaiban, hiszen céljuk volt hogy minél modernebb eszközökkel kápráztassák el a nézőt. Itt megjegyzem, én 2008-ban ismertem már a blu-ray formátumot és előre tudtam hogy el fogom passzolni a dvd-imet miatta, ha forgalomba kerül. Ekkor még a HDVD hódított, a bd csak kisebb konkurensként vol megemlítve, de már akkor leközölték valamelyik tudományos írásban hogy a DVD-t kiszorítja picáról a BD és a képfelbontás háromszorosa lesz a DVD-nek. Én egy személy vagyok, de még rajtam kívül sokan tudták mit hordoz magában a technikai újítás. Az Internet-ről tudományos lapok értekeztek a 90-es évek elején, de még a 80-as évek végén is, milyen lesz, milyen célt fog szolgálni. Sokan előre tudták. Filmesekre visszatérve nem azt vol a cél sokszor hogy az eddig működő technikát bemutassák hanem hogy ennél többet mutassanak be. És tulajdonképpen meg is tehették volna. Viszont amint mondtam, realitást nézve -amit nehéz ilyen filmnél- Helen nem tudott volna tényleg www-t pötyögni, tudott volna viszont üzenetet küldeni gépen keresztül. Sőt, a megfelelő személytől, aki városon belül van, még informálódhatott volna is privát on-line levélben. De ezt a lehetőséget általában egy misztikus horrorfilm még jobban megadja a karaktereknek, legalábbis csemegézve a 80-as horrorok világából, általában látszódott hogy sokszor egészen új addig ki nem próbált dolgokat hoznak elő technikailag a szereplők történetéhez.
Arra pedig nehéz reagálni amit írtál - riporterek, tudósítók hogy teszik. Nekik teljesen más a felelősségük, szakmai gyakorlatuk van, hová, milyen módon, kit kérdezzenek. Egy tanárnőnek hol van ilyen kvalitása? Neki tényleg rohadt nagy kockázat hogy egy gettóba elmenjen, nem úgy mint egy tudósítónak aki viszont fel van vértezve számtalan telefonos kapcsolattal, segítséggel. Persze amerikai film, tudom, ez csak egy film. De ettől még nekem, nézőnek fel kell ismernem a szereplők cselekedeteinek ésszerűségét, mert enélkül könnyen én is úgy végezhetném mint ő, hogy széjjel vernek a gettóban. Elővigyázatosságból, csak fegyverrel, anélkül el sem indulnék. |
2013-01-16 16:11.04 |
/205/ rengeteg ember mozifilmeken keresztül alakítja ki saját véleményét dolgokról, hogy lehet ezt tagadni? Jó példa rá a közeg ahol felnőttem, sokan úgy beleivódtak filmekbe hogy számukra az volt a szent amit kedvenc színészeik kimondtak. Hasonlítani akartak rá, véleményüket, sokszor világlátásukat formálták kedvenc karakterükére. Személyeskedésbe nem bocsátkozom, ugyanis egy kezeden megszámolhatod, hány ember szereti a te affektáló stílusú irományaidat olvasni. Egy ilyen meg nem oszt nem szoroz, milyennek titulál. Főleg figyelembe véve, senki nem használja rám a „gerinctelen jelzőt”, csak te. A keserű életedet passzold le, ezzel is megkímélve másokat a hülyeségeidtől. |
2013-01-16 13:39.33 |
senki ne mozifilmeken keresztül alakítson ki átfogó véleményt egyébiránt technika fejlődéséről magában. Tapasztalat sokszor szöges ellentétben van a film közlésével. Az ember jár-kel, hall a világban. A film legtöbbször egy manuipulatív szar, amennyire lehet dícsérni bármelyik filmet, olyannyira utálni. Ugyanis megvannak az eszközök benne, milyen arányban, mennyire hassanak érzékszerveinkre, mennyire sötétítsék el vagy változtassák meg elképzelésünket dolgokról illetve hogyan érezzünk szerelmet vagy bánatot egy kitalált, kreált személy után akivel egyszer nem beszélgettünk, nem osztottuk meg vele közös élményeinket, csak látjuk, halljuk képernyőn keresztül. Ez még idevágott, igen, most lépek. |
2013-01-16 13:28.19 |
Elvis: nekem nem volt net 18 éves koromig. Én rengeteget jártam könyvtárba. |
2013-01-16 13:27.09 |
miért, milyen személynek gondolod magad, aki filmeken keresztül okosodik?
Nem tagadtam, az információ után való kutakodás részét képezi sokszor a helyszemle, ez nyilvánvaló. És többször elmondom akkor, lehet kimenni a helyszínre, csak nem úgy ahogy a főszereplő nő tette. Mert nem racionális - számomra. Hangsúlyozom, csak, csupán, számomra. Most akkor már legalább századszorra mondom, az amerikai lakosság nem csekély része ismerte az internetet 1992-ben és ha akart valaki, illetve jó kapcsolatai voltak, illetve hivatása hozzásegítette, hozzá tudott férni világhálón kommunikációs csatornára. SZámos cikk, tanulmány ír erről amerikában is, az előbb ami linkeltem, ott is azt írják amire utalok, nem fogom még egyszer idézni. Én nem filmeken keresztül szerzem az ilyesfajta információt, mert az sok esetben hiteltelen illetve nem terjed ki a tényleges lakosságra az amivel jellemzik a régiókat, országot, stb. Emiatt is közlésében manipulatív általában a filmes műfaj. Feleslegesen húzzátok az időmet, mert ez csak csomókeresés a kákán és igazából köze nem sok a valósághoz. Nem mert ellent akarok mondani, vagy okoskodni, vagy kiállni magam véleménye mellett, egyszerűen nyilvánvaló amit mondok. Nyilvánvaló és felesleges kötekedni. Lassan befejezem. |
2013-01-16 13:12.18 |
kutatás az információ után, nem pedig hivatásos kutatókról beszéltem itt, ezt félreértelmezted. Én sem azt mondom hogy '92-ben googliztak a gyerekek az iskolában, istenem. Nehezebb volt hozzáférni, kapcsolatokon keresztül, de meg lehetett oldani. Beléptél egy adatbázisra a számítógépen ahol felvehetted a kapcsolatot azokkal akik hasonlóval rendelkeztek. Márpedig volt ilyen, ezt nem lehet letagadni, ezért kezelem tényként. |
2013-01-16 13:05.03 |
de te filmismereteiden keresztül próbálsz meggyőzni, amerikában alig ismerték a netet 1992-ben? Ahelyett hogy tapasztalatból mondanál valamit, filmek által közvetített "információval" jössz. Megnézel egy filmet majd elégedetten nyugtázod: "szóval így volt ez". Még egy dokumentum film sem lehet hiteles, mert ki tudja milyen forrásból, satisztikából hoznak le adatokat. Rengeteg ember volt csak közlöm veled az ezredforduló előtt, aki sokkal felvilágosultabb gondolkodást képviselt, gyűjtöttek információt mende-mondákról, fel lehetett venni velük a kapcsolatot...
Azért ez megborzongtató, hány ember agyát lehet átmosni filmeken keresztül. Ha megfogadsz egy tanácsot (remélem igen): ne nézz túl sok filmet, mert ez hosszú távon rossz hatással lesz rád. |
2013-01-16 12:54.32 |
Nem a véleményhez ragaszkodom amúgy, hanem tényekhez. Még mindig a racionális cselekedet hiánya az ami miatt főleg úgy érzem lehetett volna szimpatikusabb a főszereplő. Amint mondtam, információt számos más úton és más módon lehet szerezni mint ahogy a nő tette. Tehát a mondandóm lényege itt van. Az rendben van, hogy filmekben tetszés szerint ruházzák fel személyiségjegyekkel a főhőst, lehet kevésbé szemfüles, előrelátó vagy épp ellentetje. Csupán szubjektív szemmel gondolom hogy kissé azért butácska a nő, Helen. |
2013-01-16 12:45.57 |
"halott egy történetet,nyomába eredt,mert érdekelte". Ez kizárja azt hogy a gyilkosságról rengeteg embernek nem volt fogalma, vagy Candyman életéről meghurcoltatása előtt?
És hogy pont egyetlen nő kutakodna Candyman után? Te ezt elhiszed? |
2013-01-16 12:41.23 |
egy városrész legendája, ez nem korlátozhat a tudatodban arra hogy ezt csak egy városrész ismeri. Ez baromság. Alig bejáratott valami? Bocsánat, te tudod, mikor kezdődött a Candyman-t felkaroló folklór? Te jobban ismered a filmet mint a forgatókönyvíró? Akkor helyben vagyunk, aki ilyen okos az mit keres a filmkatalóguson? :) |
2013-01-16 12:32.20 |
e-mailre volt lehetőség, ebben biztos vagyok. És így lehetőség van rá hogy az ember kommunikáljon más szakmabeliekkel akiknek fogalmuk volt akkor az említett gyilkosságok forrásairól. Ha nem is elérhető világháló, de kommunikációs csatorna már létezett a gépeken keresztül. |
2013-01-16 12:29.24 |
"Az világháló a '90-es évek elejére már messze túlhaladta a katonai célokat. Általánossá vált az oktatásban, kutatásban és intézmények, hivatalok, cégek alkalmazták. 1992-ben Tim Berners-Lee és Robert Cailliau a CERN (részecskefizikai kutatóközpont) két munkatársa megalkotta a WWW-t (World Wide Web), és az egyszerű kívülálló, laikus számára is elérhetővé tette. Ezzel nyerte el az Internet mai, végleges formáját. Napjainkban felhasználási köre szinte korlátlan: hírszerzés, tájékozódás, kommunikáció, szórakozás, stb. "
[link] |
2013-01-16 12:11.33 |
Szóval mikor játszódik a film? |
2013-01-16 10:33.05 |
thanks :)
sokszor vaginában túl sokáig csúszkál a nyelvem, lehet hogy ez hatással van arra hogy a nyalakodásra gondolok mindig és a felelősségvállalás ki-ki marad sokszor a napjaimból. Az átmeneti pipik lezavarása után sem nő a lelkesedésem, pedig régen még adott ez löketet a kedvemnek. Lehet hogy azóta sokat változtam. |
2013-01-16 10:23.51 |
ha lesz valami jó melóhelyem, remélhetőleg változik. Csak ne lennék ilyen lusta benyalni magam egy tekintélyesebb munkakörbe... |
2013-01-16 10:11.25 |
én takarékoskodásnak hívom. Ha lesz manim, az egészségesebb ételekre is időt szánok, hisz a vitamint nap mint nap igényli a szervezet. Ezért ajánlom én is a hamburgert, mihamarabb beszerzek egyet :)
"egérbéllel reggel, este hamburgerrel" |
2013-01-16 10:06.22 |
amikor a srác összefagyott a kocsiban és a lány nem tudta felkelteni, na akkor halt meg. Utána merült álomba a csaj. |
2013-01-16 10:03.20 |
zacskós leves vízzel, zsemlével. Most ez a dívi :D |
2013-01-16 10:00.43 |
nem gondolom hogy minden esetben meg kell érteni a filmjeit. Ha látsz egy bűvészmutatványt például, mindaddig megigéz a mutatvány, amíg nem ismered mögötte a trükkjét és a megoldást. Egy filmnél ugyanez az érzés tud funkcionálni, persze sokaknál ehelyett idegesség vagy csalódás dominál. És ez azért van mert az emberek víziójában a hollywood-i filmektől eltérő szerkezetek, ahol például időrendileg vannak felcserélve az események, a főszereplők viselkedésformája változik, stb. túl furcsák, szokatlanok, nem a tipikus mozik amitket "hatalmi" filmstúdiók kibocsátanak. Egyébként Lynch életrajzi könyvében fény derül valódi személyiségére a rendezőnek, ezáltal könnyebb már filmjeinek értelmezése. |
2013-01-16 09:38.18 |
ne haragudj, Chicago-t mondtam, nem Bronxot. Az 800 mérfölddel odébb van. És nem kell ahhoz odanőni hogy képben legyen az ottani bűnüldözéssel az ember. Bár elnézve az ismereteidet a dolgokról, neked nem osztana nem szorozna ha elkapna egy Candyman :) |
2013-01-16 09:13.25 |
a rejszolást nem látja senki a sötétben. |
2013-01-16 09:11.40 |
A film tudtommal 1992-ben játszódik, semmi dátum nincs kiírva hogy mégis előbb játszódna. Az emberek hajviselése sem a tipikus 80-as évek stílusát hozza, magát a főszereplőt leszámítva Kasi Lemmons hajstílusa nem volt jelen a korábbi évtizedekben. Persze most abba lehet belekötni hogy de ugyan miért pont a hajviselés miatt, meg érveljek máshogy stb. Nem tudok máshogy érvelni, de ha valóban előbb játszódott volna a történet, kiírtak volna dátumot a filmnél. Pedig komolyan, nem lehetetlen dolgot kértem számon a filmtől. Az amit a vásznon láttam a Candyman-nél nekem kurvára a kilencvenes évekre hajazott, mondhat bárki bármit, akkor pedig volt adatbázis-kezelésre lehetőség, nem csak a Pentagon-ban, hanem munkahelyi irodákban. |
2013-01-15 21:34.20 |
is-is, néha besároztam magam csak hogy felfigyelj rám :) |
2013-01-15 21:27.27 |
béby, nincs azzal baj ha valaki a trollokat jobban szereti olvasni :) |
2013-01-15 20:38.22 |
A Django Unchained Q.T. egyik legnagyobb mozija, sorry :) |
2013-01-15 20:30.12 |
Nagyon örültem hogy a rendező, Quentin Tarantino a Becstelen Brigantyk után ismét egy komplex mozit tett le az asztalra. Meg kell mondjam, a film közepe felé egész kellemesen csalódtam az első unalmas óra után. Gyakorlatilag a színészgárda kissé csonkult Kurt Russel és Sacha Baron Cohen idő előtti kilépésével. Emögött talán annak oka áll hogy nem találták elég jó tematikájúnak a filmet, csak ezt nem akarták közölni a nagyérdeművel. Viszont helyette betelhettünk Hans Landa 2.0 verziójával alias Dr. King Schultz-al, akit Christoph Waltz úgy játszott el, hogy majdnem minden porcikájában a Becstelen Brigantyk említett karakterének viselkedésjegyeit utánozta. Itt viszont kisebb meglepetésként pozitív karaktert alakított, már annak tekintetében hogy a főhős pártfogoltja volt. A Tarantino-féle Christop Waltz rágyújt a pipájára ahogy szokott, argentín szappanoperák kézjárását felhasználó, színpadi hangulatot fenntartó társalgásba elegyedik akivel úgy támad kedve, és csak retteg mindenki attól a pillanattól amikor jámbor arckifejezését váltva előveszi kemény, elítélő szemeket meresztő tekintetét, és leplezetten ravasz gondolatmenetével végül egy szóban megfogja áldozatát. Nem véletlenül van deja-vu érzése a nézőnek egy Becstelen Brigantyk megnézése után, és bár mondhatjuk, tényleg valahol igen markáns és élvezetes ez a karakter amit Christoph Waltz alakít, többedszerre elsütve már nem kelt kellő csodálatot a nézőben, még ha van is miért dícsérni.
Leonardo Dicaprio csak a film közepétől lép be a sztoriba, igazán profi színészi játéka és maga Calvin Candie karaktere rengeteget emel a színvonalon. Ahhoz képest hogy Jamie Foxx a főhős karakterét testesíti meg, története csak a mellékszereplők dialógusain és figyelemfelkeltő cselekedetein keresztül válik csak szimpatikussá. Hiszen egy rabszolga, aki felszabadul a fogság alól és később már úri öltözékben, arisztokrata ember képét öltve magára lovagol szerelme kiszabadítására, az míg egy brazil nézőnek kötelező történetszál, addig egy európai vagy más nézőnek elcsépeltnek és “lejártnak” hat. Bár mindezek ellenére nincs akkora giccses kimenetele a történéseknek, hisz maga a mozi lényeges eleme hogy klasszikus spagetti western-ek szófordulatait idézi fel sok jelenetben. És emelett hozzá is ad jókora amerikai-feelingel megáldott megtorlást, a fröcsögő vér sokszor trash kategóriába csúszik át. Sokszor elhisszük, Django tökösebb mérföldekkel mint a Fennsíkok csavargója idegenje, Franco Nero fiatalabb alakításait pedig százszor leveri Dicaprio akár egy tíz másodperces jelenete és a történethez társuló filmzenék odavernek sok klasszikust is. De persze hogy maradjunk a realitás mezején, egyik betétdal sem ér fel a “C’era una volta il west”-el vagy éppen a The good the bad and the ugly main theme muzsikájával. De kiemelném, kapunk Johnny Cash-t, Annibale Trinity-ét, és nem utolsó sorban Ennio Morricone komponálása is felcsendül ami abszolut hozzásegített ahhoz hogy a Django élménymozivá nőjön a szememben. Tarantino régóta filmre akarta vinni a polgárháború idejében a négerek közismerten hányattatott sorsát, az ő elképzeléséből kaphattunk ízelítőt is a Becstelen Brigantyk-ban kis easter egg formájában a kocsmás jelenetnél. Nagyon ízetlen vicc köntösében tálalták a néző számára, de egy német náci felfogásához képest természetesen hitelesen. A leginkább délen koncentrálódó rabszolgatartás mellett a négerek helyzetét eléggé összetetten közvetíti a film, mert látszólag néger-néger között is komoly konfrontációk születtek, utalok itt a Samuel L. Jackson alakította Steven rasszista kijelentéseire ami elég sötét humort hivatott vinni a filmbe. És ha már humor, a maszkos jelenetet fogtam a hasam, az ilyesfajta abszurdnak ható komédiából több is lehetett volna. Laura Cayouette először azt hittem Colleen Azar-t alakító színésznő az x-aktákból, de rájöttem később, sajnos nem. Tarantino ismét Cameozott és ismét egy jelentéktelen szerepben, hasonlóan kapott szerepet Franco Nero is. És a szemfüleseknek feltűnhet, bizony itt volt Michael Parks is aki rengeteg Tarantino-filmben feltűnt már kisebb szerepben, hol zsaruként, hol “szabadúszóként” többek között a Kill Bill és Grindhouse filmekben, Alkonyattól pirkadatig-ban, ő egyébként sok klasszikus amerikai moziban játszott, pályája elejétől Tarantino is “gondozásba vette”. A Django szerintem Q.T. egyik legnagyobb mozija, a két és fél órás műsoridőt remekül kitöltötték hol az izgalmas párbeszédek, hol a remek zenék, hol pedig az elég véres jelenetek amik jellemzően a tarrantino mozik ismérvei. Nem nyúlik át se önparódiába, se felesleges és hosszas kaszabolásba mint az előző filmjei, marad cselekményközpontú és történetben klasszikusokat tisztelvén kerek, sok helyszínt magába foglaló, felettébb értékes és élvezetes mozi. Ezt bizony nem érdemes kihagyni senkinek, Q.T. rajongóknak főleg. |
2013-01-15 19:33.14 |
Keny
Szóval az ő viselkedésükkel és különös hóbortjaikkal te sem tudsz azonosulni, igaz? Hát akkor helyben vagyunk, épp erre utaltam hogy ilyen karakterrel nehéz szimpatizálni, legalábbis most már úgy tűnik, kettőnk közül csak nekem. Az más kérdés adott esetben egy tanári hivatású nő mennyire tud racionálisan cselekedni, mennyire készül fel egy előre látható bajforrásra. Még egy kétkezi munkás is messzire elkerülné a gettót ha tehetné, nem hogy egy tanult nő aki az egyetemen tanít. Közel nincs egy Chicagoi telep egy hazai cigánynegyedhez képest. Közel nincs. Ha ferdén nézel ott egy tizanhat évesre, gondolkodás nélkül fejbelő egy pisztollyal, vagy felheccel mielőtt még a bandatagjaival felvágja a hasikádat a többi ember előtt. Olyan világ van ott, volt és lesz is, hiszed vagy sem. |
2013-01-15 18:00.00 |
Véleményt, hát hol? Ki engedte meg :D |
2013-01-15 17:50.54 |
új szóval gyarapodhatunk Langelus ékes nyelvi újításokat tartalmazó repertoárjából: legbrutalitásosabb.
Köszönjük, mester. Ámen. |
2013-01-15 17:38.29 |
Keny, nem azzal van baj hogy elment a bizonyos helyre, hanem ahogy elment a bizonyos helyre. Az ésszerű viselkedésnek a nyomait akkor látom felfedezni amikor egy nő legalább fegyverrel a kezében megy el egy ilyen helyre és használja önvédelemből ha kell. Amerikai mozi, ne felejtsük el. |