Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
A nagy visszatérők - Prime, 01:10 |
A jövő gyilkosa - RTL Három, 01:30 |
Amerikai botrány - Film4, 01:40 |
Bocsánatos bűn - HBO2, 01:45 |
Női szervek - Mozi+, 02:10 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Julian Sands (67) |
Matt Frewer (67) |
August Diehl (49) |
Julia Ormond (60) |
Yvan Attal (60) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Elk*rtuk |
Kristin Holby |
2013-12-31 01:10.25 |
A szülők hozták a jó formájukat, de a gyerekek elég közepesek voltak. Sólyom Ildikó számomra eddig ismeretlen volt. Tényleg szép, de nem hatásos. Ami az egész filmre elmondható. A letűnt időket kigúnyolni, a prolikat előnyösen feltüntetni próbálja, közben egy kis lovi...
Érdekes, hogy a legtöbb idétlen filmben amit láttam, Psota is szerepelt. A lenyűgöző casting most nem segített. |
2013-12-30 14:11.06 |
Szerintem jó a film alapkérdése, hogy a barátainkat választjuk-e, vagy komolyan elkötelezzük magunkat valaki mellett. De a film nem bizonytalanít el, hanem erőteljesen a komoly katona felé irányoz minket. Pedig milyen jó "önfeledt szórakozásokat" rakhattak volna bele, amiktől Juli kétszer meggondlja, hogy lemondjon-e a barátairól. Szegény Marci is unalmas volt. A dunaparti csónakházi hangulatot az Állami Áruház óta senki sem tudja felülmúlni. Ezek után már nem is olyan izgalmas a kérdés.
Julinak volt egy vitája az anyjával(felneveltelek!-de hogyan?), akkor úgy éreztem, hogy volt egy kis értelme megnézni a filmet. Schubert Éva is fel-feldobta a hangulatot. |
2013-12-29 20:07.40 |
Köszi a linket, angol felirat segített megérteni. Nagyon magával ragadó, műfajokon felül álló film. Majd írok még, ha újranéztem. |
2013-12-29 18:26.29 |
Hogy volt?!-ban felköszöntötték régi osztálytársai is, az Esős vasárnap gárdája. Külsejére ennyi idősen nem lehet panasza. |
2013-12-29 00:41.46 |
Végre egy dokumentumfilm, amelyben a régi rendszer vagy a régebbi rendszer bűnöseinek felelősségre vonása a téma. (ez a harmadik része)
2011 végén törvény született az egykori állampárti rendszer idején elkövetett bűnök felelőseinek bíróság elé állításáról. De van-e értelme így megkésve lerendezni a dolgokat, amikor már a bűnösök nagy része meghalt, vagy nagyon idős? - Az emberiségellenes bűntettek sosem évülnek el - jelentette ki az egyik jelenlévő szakértő. Zinner Tibor történész pedig tényekkel szembesítette a közönséget, kemény dolgokat mondott. A 90-es évek elején egy határozat a Parlamentben semmissé tette a szocializmusban ténykedők felülvizsgálatát. Úgymond, szőnyeg alá söpörték a problémát. Innentől beszélhetünk a "kettős mércéről" a 45 előttiekről és a 45 utániakról. Ennek példájára hozták fel Képíró Sándor perét Biszku Béla persona grata-ságával szemben. Egy nő a levéltárból érdekes véleményt mondott. Szerinte a fő gond, hogy "nagy az elfojtás az országban". Nem beszélnek még családon belül sem arról, hogy valaki munkatáborban volt, hogy koncepciós per áldozata lett stb. Erre mondott néhány levéltáros történetet. Aztán a végén hangsúlyozták, hogy jó lenne, ha a média "jól" közvetítené ezeket a pereket (mint pl Képíró Sándorét), illetve azt is jól tenné, ha a kettős mércét fel tudná számolni, hogy mindegy legyen 45 előtti, vagy utáni a bűnös, felismerjük bűnösségének lényegét(már ha tényleg bűnös a gyanúsított). Számomra gondolatébresztő volt ez a film és sajnálatos, hogy csak 11 után lehet ilyet nézni. Ha nem is értünk mindenben egyet a dokumentumfilmben elmondottakkal, szerintem fontos, hogy a nemzet szembe nézzen önmagával. |
2013-12-27 23:47.35 |
Képes voltam ébreszőt beállítani (9 nekem korán van), csakhogy minden részt láthassak sokadszorra. A karácsonyi hangulathoz ez is kellett. |
2013-12-27 23:34.10 |
Budapesten született 1898.12.27-én a Gombaszögi nővérek legfiatalabbika. Mindegyik próbálkozott a színészkedéssel, végül kettő maradt meg közülük a szűken vett utókornak; Ella és Frida.
Néha előfordult, hogy mind a hárman egy színdarabban játszottak. Csehov nővérei ideális szerepek lettek volna nekik, de ilyen bemutatóra nem került sor. Heltai Jenő viszont megírta a Tündérlaki lányokat és abban már együtt tündökölhettek. Ella csak egy évig volt színinövendék, hamar leszerződtették a Vígszínházhoz. Ott aztán a kezdeti naiva szerepek után fokozatosan komikákat alakított. Civilben is kedélyes ember volt. Kártyázott, harsányan beszélt, anekdotázott, az asztaltársaságoknál nem a bájos meghódítandó hölgyike volt a férfiak szemében, hanem az egyenrangú vitapartner. Gombának – így hívták a barátai – a legnagyobb nyílt színi sikere akkor volt, amikor véletlenül eltört egy zongorát a színpadon. Tény, hogy nem a karcsúságáért szerették. Sokat játszott együtt Csortossal, Ladomerszky Margittal, Bilicsy Tivadarral és testvérével, Fridával. Emlékezeteset alakított Gárdonyi- Ida regénye c. darabjában Panniként, és az Egy csók és más semmi Schön Tónijaként. Gombát is megtalálta a film. A karakterszerepeit általában ő maga találta ki, mert a forgatókönyvírók, rendezők ezeket elhanyagolták. Például a Lovagias ügy vagy a Meseautó titkárnőjének megformálásához szüksége volt a kártyaasztalának véleményeire: Nóti Károlyt, Szép Ernőt faggatva, de Királyhegyi Pál, Ráday Imre, Rajnay Gábor meglátásait is figyelembe véve született meg a csücsörítő titkár. Ella állandó párja szintén egy igazi "nehéz fiú” volt, Kabos Gyula. Ahol ők egy jelenetben vannak, ott kő kövön nem marad. Aztán a törvények letiltották, bujdosnia kellett. A háborút úgy élte túl, hogy eljátszotta egy szegény vén kikapós cukrásznő szerepét, akit mindig ahhoz a hogyishijják színésznőhöz hasonlítgattak hajdanán. Az ostrom alatt pincékben bujdosva traktálta az embereket kedvenc süteményreceptjeivel. A háború után a Madách Színház tagja lett. Itt játszott együtt Bajor Gizivel és Tolnay Klárival, akivel szoros barátságot kötött. A színpadon őt is méltatlanul alkalmazták. Nem is filmezett, csak 1951-ben a Dérynében játszott. Még ebben az évben váratlanul meghalt. Ma már szinte csak filmekről ismerjük, kevesen vannak, akik színpadról is. De filmeken kívül tovább élnek a kedves mondásai, asztaltársasági történetei. Itt van az egyik Bilicsi Tivadar szemszögéből: Az egyik próbán rám szólt: "Ne fordulj egészen a partnered felé, jelen esetben felém, a színpadon, ha hozzám szólsz, hanem állj háromnegyed profilban a közönségnek. Egy kicsit csalni kell, mert különben a fél színház csak azt a mérhetetlen nagy fenekedet látja." Máskor meg így oktatott: "Ne motyogj a színpadon, hanem hangosan, értelmesen mondd a szerepedet! Annak a nézőnek beszélj ott az utolsó sorban; ha az meghallja, az előbbre ülők majd csak megértik." Aztán még hozzáfűzte: "De azért ne ordíts. Röviden szólva: "tanulj meg beszélni, te strici!" Forrás: Színészkönyvtár |
2013-12-26 19:34.21 |
114 éve és 1 napja született Mr. Bogart, a film noir alapító tényezője.
Végzetes vonzerő - ez jut eszembe róla. Casablanca a szívem csücske. Megunhatatlan. Ha nosztalgiázni támad kedvem, akkor Máltai sólyom, Sabrina, ha szép tájakat szeretnék háttérnek, akkor Afrika királynője. Eddig mindendben jól játszott, amiben láttam, megjelenése, stílusa elbűvölő. Méltán rangsorolják a színészek élmezőnyébe. Megemlékezünk róla még sokáig. :))) |
2013-12-22 17:17.51 |
Én is már majdnem elfeledkeztem róla, de egy interjúban felemlegette Eperjes Károly. Gorkij Éjjeli menedékhelyét állította színpadra és saját bevallása szerint Major (és Taub János és Vasziljev) tanításai alapján rendez.
Egy kis művészmozi keretein belül Mephistót néztünk. Abban is jelezte, hogy még van itt valaki. Ha igaz. amiket Angelika ír, akkor én is szeretnék boldog születésnapot kívánni Vbacsnak! :) |
2013-11-30 23:14.04 |
1909-ben született ezen a napon a költő, humorista, multifunkcionális író.
Ezen kívül a régi kabarék állandó fellépője volt, mégis feledésbe merült a személye. Pedig ő miatta változtatott nevet 1947 körül a kezdő Darvas Iván. Túl korán halt meg. |
2013-11-24 17:39.08 |
Ma este a Szerelem című filmmel ünnepelhetjük méltóbban, mint azon a táblán. |
2013-11-03 14:41.02 |
Így leírva izgalmasabbnak tűnik a történet, mint a filmen. Törzs Jenő azért magára vonja a figyelmet, és a kalauz története is kezdett hasonlítani egy rémtörténethez, de összeségében unalmasnak találtam a filmet. Nem a legjobban siekrült kísérlet. Nem sok követője akadt. |
2013-11-03 01:14.05 |
Nem volt könnyű a trianoni határokon túl élni ahol egy bizonyos mértékben kirekesztett vagy a társadalomból. Németül tanulni, csehül élni orosz anyával és magyar apával. De hiába költözöl haza, mert itthon sem vár más, mint Budapest ostroma.
Ezekkel az élményekkel a háta mögött tanulta a színművészetet több-kevesebb sikerrel, aztán végül sikerült ívelő (szig. mon. növekvő) pályára szökkennie. Várkonyi Zoltán köszönet érte! Egy új színészt ismert meg a Művész Színház, később pedig a Madách közönsége. Egy fiatal, lelkes, parádézó egyéniséget. Liliomfiként a mozikban is letette névjegyét és csak úgy halmozta a sikereket egészen 56-ig. Jobban mondva 57-ig. Egy szünet a színpadon. A színész most megszenved a közönségéért, mert olyan emlékeket gyűjt, amik nem mindig kellemesek, de biztosan maradandóak. Ezekkel az emlékekkel felvértezve előző már meg szokott sziporkázó intelligens játéka meg fog újulni, meg fog gazdagodni. De amíg a közönség erre várt, addig nem csak a börtönt kellett megszenvedni, hanem a letiltást. Darvas Iván játszva akart dolgozni. Nem műanyagok kigőzölésében egészséget károsítani. De ez jutott neki évekig. Ám Aczél György döntései sem mindig acélosak: Miskolc jó lesz? Villon idejében is így volt ez...befogad és kitaszít a világ. Aztán innét már csak egy lépés a büntis színészek fővárosi bandája; a József Attila Színház. Rögtön kiderült, a közönség nem feledte el őt, ahogy Várkonyi sem. Kell egy ilyen mentor a világnak! A Vígben örök élményeket adott a publikumnak, a filmeken pedig az utókornak. Volt miből felépíteni a karaktereket. De ugye ez nem elég, az emlékeket jól kell szerkeszteni és ő ezt a csodálatos intelligenciájával meg is tette, így lett fantasztikus az Őrült, Asztrov doktor, János a Szerelemből. Aztán ki még nekem Iván? Az egyetlen hiteles politikus, akit ismerek. Vagy egy művészt inkább ne is emlegessünk egy lapon velük? Végül, hogy még emeljek egyet nemzeti jelentőségén ( bár egy Nemzet Színészén nem tudom, mennyit lehet), felmerülhet a kérdés, 56-ban nyitott volt előtte az út Ausztria fele, amerre akár a világhírnév útja is vezetett. Meg annyi szép, kecsegtető út, amik százszorta jobbak, mint amik a mi barakkunkban járhatók voltak (a börtön itt már garantálva volt). Miért nem ment hát el? Lábjegyzeteiben sem tudja pontosan, de - a lényegen mit sem változtat, hogy - itt maradt nekünk. Fantasztikus. Szerintem. |
2013-10-31 12:39.59 |
102 éves lenne Fenyvessy Éva az első magyar egész estés szupermozinak a női főszereplője.
Korának nem a legfoglalkoztatottabb művésze és legnépszerűbbike, de a Köszönöm, hogy imádott-tal ma is megemlékezünk róla. 90 éves korában állami kitüntetésben részesült. Nyugodjék békében! |
2013-10-30 10:37.32 |
John Barry a 007 zenéjét nagyon eltalálta. Ez is forrása a sorozat iránti rajongásomnak. Filmzenék terén abszolút kedvenc Morricone de a felsoroltak mindegyike tett már le maradandót az asztalra (szerintem).
Klasszikusokat nem tudom velük összehasonlítani, ahogy egy vígjátékot a drámával sem tudok. De nagyon szeretem Mozartot, Csajkovszkijt, Smetana Moldváját, Brahms, Liszt magyaros munkáit, és a Johann Straussokat. Mozartról, Wagnerről hallottam, hogy legnagyobbnak mondják őket. Előbbit az élete elfecsérlése miatt nem tartom annak. Forman filmjét megéri megnézni. Wagnert nem ismerem még eléggé, de a monumentalitása egyelőre nem vonz. |
2013-10-27 19:06.32 |
Érdekeseket mondott róla tegnap Benedek Miklós.
Te rongyos élet és Orfeum, Hyppolit a lakáj. Néha az Életképekben sírok rajta és Garason kitakarva Karcsit. Illetve vele is szívesen teniszeznék, mint Bárdy Gyuri bácsival tettem volna :) Isten éltesse sokáig! |
2013-10-27 18:52.16 |
húú de jót szórakoztam! A dalok nehezen mennek ki a fejemből. Az életstílus, amit képviseltek Tamburásék, nekem ma is tetszik. A két fiatal srác imádnivaló csibész, A doki okkal nevezte Yves Mondtandnak Tamburást. Rátonyi Róbert szerepét cameo-nak fogtam fel. Hatalmas jelenetek, legendás mondatok, pofák, napszemüveg. Szerintem ez a film átlagon felüli. :) |
2013-10-14 10:42.25 |
Dorog |
2013-10-14 10:37.27 |
Isten éltesse egyik kedvenc angolomat! Amíg a filmen titkos ügynök, addig az életben UNICEF-nagykövet. Az biztos, hogy mindig angyalian viselkedik. |
2013-10-13 23:56.23 |
Vajon gondolták-e Fábri Zoltánék, hogy micsoda felbecsülhetetlen emlék lesz ez a film a háború utáni Magyarország cselédségének, parasztságának életéről? Nagyon kemény, nyomasztó, és elhisszük, hogy így mentek akkoriban a dolgok. Nekem Őze Lajos monológjától szabályosan elállt a lélegzetem.
A képi hatások is nagyon erősek. Azok a ráncos, mélyen szántott, borostás, bajszos arcok, azok a kopaszodó, őszülő, kendős, kalapos fejek... Vbacs véleménye nagyon tetszik! |
2013-10-13 10:18.09 |
106 éves lenne az egyik legnagyobb magyar színésznőnk. Mindig valami jót "főzött" ki. |
2013-10-12 17:55.32 |
1849-es tragédia-történet Jávor, Karády, Somlay Lehotay sztárokkal, az egyik legtermékenyebb filmes évből. Sajnos Karády itt elég unalmas volt. |
2013-09-28 21:37.38 |
Sepang |
2013-09-28 21:29.41 |
Holnap Major fáraósat játszik a Dunán. Vbacs, örülök, hogy K.L.M. könyved is lesz, nekem nagyon tetszett :)
A Hogy voltról ezúttal én lecsúsztam... |
2013-09-15 12:17.42 |
Ma este lesz II. Richardod M1-en, MüpArt classic. |
2013-09-15 12:10.50 |
Sokkal jobban összefoglaltad nálam. A színészi játék miatt nekem erősen felejtős film, de a forgatőkönyve nagyon jó. |
2013-09-15 11:57.13 |
Éljen, éljen!
De szeretem ezt a filmet! Ahol tééát isznak a pincében a grófék, komornyik hozza a süteményt a krumpliföldre, Kiptár Józsinak csak a máza vörös és minden elgondolás világos. |
2013-09-15 11:46.12 |
Szerintem nem unalmas, ha vesszük a fáradtságot és kibogozzuk a szálakat, felismerjük a jeleket, utalásokat. Már az is nagyon izgalmas, hogy mi milyennek képzeljük a XX. századot és mennyiben tér el ettől a film. Oleg Jankovszkij ünnepelt orosz színész is játszik benne, aki előtte Tarkovszkij Tükör-jében is szerepelt. |
2013-09-14 19:08.03 |
Másodszorra nézve fura volt, hogy alig emlékszem az elsőre. A történetből szinte semmi se maradt meg, és ez igaz a mostani megtekintésnél is. Ez a film olyan, mintha ötvözné a 30-as évek filmjeit és a hároméves tervet. Aztán éreztem még egy kis megmagyarázhatatlan "elfújta a szél"-t. Olyan jó kis filmet lehetett volna csinálni ebből! Most nézem, hogy Móricz Zsigmond az alapja és Várkonyi Zoltán a forgatókönyvíró. De minden középszerű lett és elavult.
Kivéve az operatőri munkát. Kellemes meglepetés az ifjú Darvas Iván. |
2013-09-13 20:02.37 |
szóval ide szerettem volna írni:
Ez nem a nemzetis Marton Endre alkotása, hanem egy emigrált Andrewé, aki hátrahagyott nekünk egy igen értékes és szórakoztató filmet. A szereplők mind jól teljesítettek. Kabos Gyula itt szerintem az egyik legkiemelkedőbbet nyújtotta a sok kiváló alakítása közül. A film tele van komikus jelenetekkel, párbeszédekkel. Megtekinthető egy meseautó, szövőgép-találmány, hidroplán. Ami természetesen a Balatonon szállít utasokat 1935-ben! Köszönet az operatőrnek a gyönyörű képekért - Heinrich Balasch jegyzi a Meseautót is- jó volt látni a magyar tengert 80 év távlatából és Jávor Pál nekem itt tetszett a legjobban. Ebben a filmben már voltak munkanélküliek és barátkoztunk az amerikaiakkal, de mégse. Ennek oka a hazai szerető. Vagy a kivándorlás népszerűtlenítése? |