![]() | ![]() |
![]() |
Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak | ![]() |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
A hazugság művészete - SuperTV2, 23:20 |
Gothika - Viasat3, 23:25 |
Braven - Film Mánia, 23:35 |
Fargo - Paramount Network, 23:45 |
Barátság az ördöggel - Filmbox Premium, 00:30 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Juliette Binoche (61) |
Oscar Isaac (46) |
Mark Mancina (68) |
Brittany Snow (39) |
Valérie Lemercier (61) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Páncélba zárt szellem ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Matilda Firth ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
2010-06-03 19:01.52 |
Gondolkodjál már,mégha nehéz is. |
2010-06-03 18:28.01 |
Újradefiniálták az unalom fogalmát. |
2010-06-03 18:20.17 |
Ja,egy l-t miért írtam bele?Kösz. |
2010-06-03 18:19.32 |
Azért Cruz nőies,sőt neki legalább van kisugárzása.
Pfeiffer gyönyörű,ritka szép az arca,az alakja,hát...nah. |
2010-06-03 18:18.17 |
Helyett egy Rajiv Chandrasekaran könyv alapján készült,asszem újságíró vagy mi.
És nem égetik magukat,lévén a filmesek mások,mint akik a nagypolitikát csinálják,ők csak reagálnak,kritizálnak-mint itt. |
2010-06-03 18:15.03 |
A kosa duma.gyorsan lejtőre küldte a forintot,sebaj. |
2010-06-03 13:59.58 |
Életemben talán először éreztem Eastwood-ot patetikusnak.
Persze erről maga a téma is tehet:Mandela személye ugyanis az,amire egyszerűen nem lehet némi csodálat nélkül tekinteni.Nem tisztem a világ egyik legismertebb fekete politikusának életútját ismertetni,és bele lehet köpni kicsit a szép és jó tükörképet azzal,hogy elárulom,példaképének tartotta Fidel Castró-t,de most ez talán valahol...nem fontos.Kritika érheti még zürösebb családi háttere miatt,de istenem,ő is csak ember,így nem tökéletes ugyebár,az ilyesmi meg amúgy is valahol magánügy(jó,közszereplőnél ez kicsit mégse így van) Egy életrajzi film esetében mindig is az volt a legnagyobb gond,hogy az alkotók tulságosan tisztelték azt,akiről munkájuk szólt,és ez valahogy nem teljes képet adott az illetőről.Az Invictus azonban mégse életrajzi mozi,hisz csak egy bizonyos szeletet ölel fel Mandela életéből,ám próbáll megfelelni annak a képnek is,amit a nézők tudni vélnek-vagy látni akarnak-a politikusról. Dél-Afrika mindmáig azért nem a béke szigete,nemhogy Mandela hatalomra jutása előtt avagy utána.Akit érdekel,mi miért és hogy,könnyedén utánajárhat,az idős rendező mester néhány találkozással seperc allatt képes ábrázolni azt a bizonytalanságot,haragot avagy utálatot,amit eltérő bőrszínű emberek éreznek egymás iránt.Én magam pont ebben láttam Mandela bölcsességét,hihetetlen előrelátó gondolkodását:felismerte,Gandhi mellett szabadon,a félelem a másiktól gyülöletet,haragot ,egy idő után akár erőszakot szül,inkább engedett a fehérek javára ha kellett,így azokat meghökkentette,lekötelezetjeivé tette,persze "színtársai" ezt nehezebben értették meg. És itt álljunk meg egy polgári szóra,ha nem gond,és hadd legyek kicsit mocskosabb szavakkal fogalmazó,bár nem annyira szokásom.Az ilyen gondolkodásba szó nélkül beleverném az összes pártpolitikus buráját,hé szoci,mert rüheled a jobboldalt,azzal jobb bazdmeg?Hé,narancsos,mert utálkozol bal felé,azzal néked vagy valakinek,igaziból remekebb?De terjesszük ki másra is,hé te roma,mert a myvipen azt írod,megölni minden magyart,mert apacs harcos vagy,jobb,bazdmeg??Hé,te fröcskölödő árja gondolkodású hülyegyerek,mert legyilkolni a cigányokat,zsidókat...tényleg jó lesz úgy? Mandela lehet hogy több nőt elfogyasztott feleségein kívűl,nem jött ki gyermekeivel ahogy ő szeretett volna,de rájött az emberiség egyik legnagyobb hibájának kezelésére,a gyülöletre,ami több okból fakad,és felemelkedésünk egyik legnagyobb gáncsoloja olykor.Mindezt egy olyan országban,ahol ismert a feketék és fehérek aránya,de ismert a javak elosztásának aránya is,és véleményem szerint a logikus lépést hozta meg.Persze a mozi,mint utaltam rá,erősen tele van klisékkel,néha tulcsordul az a pohár,amit el tudok még nézni nagy eszmék és mondatok képembe olvasásakor,de néhány jelenet és Morgan Freeman elképesztő erejű játéka feledteti ezt. A néhány kritikus szerint ugyanis minden idők egyik legjobb amerikai színészének tartott-és fura mód a fehér közönség előtt is tisztelt,mi több szeretett-actoróriás ugyanis élete egyik legjobbját hozza,sőt annál is többet.Freeman karizmája mindig is abban rejlett,hogy megjelenésével mintha maga a bölcsesség éledt volna fel a vásznon kedvességgel megerősítve,itt sincs másként,és a propagandabeszédek is úgy jönnek ki szájából,hogy nem zavaróak.Az ember -a néző-pedig alakítása miatt már nemcsak tiszteli Mandelát,hanem....szereti.Politikust igen ritka..... Matt Damon viszont gyengus,talán először életében,persze szerepe is soványkára van írva,nem is volt játéktere.Eastwood a vége felé belecsúszik kicsit a Michael Bay féle lassításokba,érezzük csak a gigantikus küzdelmet a pályán a döntőben,ami egyben az egész ország küzdelme is önmaga múltjával-és jelenével,jövőjével is-,de azért közel sem olyan harsány zenére és öncélú képekkel,mint a fentebb említett popcorngyáros.Ez kicsit ront az összképen...de....de... a film közepén van egy meghatározó pillanat,amiért mindenképp megéri a 2 óra.Damon bemegy Mandela volt cellájába,magára zárja a rácsot...és megjelenik az elnök.Ül a priccsen,aztán odakint követ tör,és elmélkedik a jövőről,ami ott és akkor szinte lehetetlen távolságban van tőle.Freman hangja zavarja meg a csendet,amit a magány okoz néhány négyzetméteren,W.E.Henley Invictusából idéz...verset,költeményt ritkán használnak fel ennyire jó és fontos pillanatban.Még azokban is bentragad a levegő,akik undorodnak a versektől,olyan ereje van a szavaknak,olyan ihlete a pillanatoknak és Morgan Freeman arcára az egész költemény rá van vésve,fogalmam sincs,hogy csinálta...de megtette. Nos,tisztelt hölgyeim és uraim,ezekért a pillanatokért jó moziba járni:mikor megáll az idő.Lehet az Andy Dufresne alakja az esőben,ahogy a csatornából kimászva Isten és az eső felé emeli kezét,Maximus hangja ahogy üvölti,Maradj Velem! és Tartsd a sort!,Forrest arca,mikor megtudja,a kisfiú az övé,ám nem lassú mint ő és ezért boldogabb bárminél a világon,avagy egy mondat Raymond Babbit-tól,miután Charlie homlokon csokolja,miszerint Charlie Babbit az első ember.....ezekért kellett kitalálni a mozgóképet,és én ezért rajongok már idestova 38 éve. Mert elvarázsol,megsíratatt,elgondolkodtat,avagy felemel.És mert ezek a pillanatok...valóban Veled maradnak. Úgyhogy,köszönöm megint,Clint.Gyengébb,mint mostani munkáid,de az a két perc...áh,kevés vagyok leírni,na. De lehet,hogy szégyelném,ha kiderülne,mélyen érző ember vagyok. |
2010-06-03 10:33.43 |
Leesett a 0 a reg végén) |
2010-06-03 10:17.29 |
Szerezz még 20 embert magad köré,hátha futja jobbra is) |
2010-06-02 23:46.14 |
mondjuk talán mert ömlött be a víz,és ilyenkor megpróbállnak mindent elzárni előlle.mire tippeltél,mert virágcsokrokat nem hajigáltak feléjük. |
2010-06-02 20:37.56 |
mert én lusta vagyok,állandóan,krónikusan. |
2010-06-02 20:37.27 |
De legalább Te tudsz listát írni,DD |
2010-06-02 20:30.25 |
Márhogy mi összekaptunk volna?Mikor? |
2010-06-02 20:29.38 |
Gondolom.)Fontos lesz azt is villantani) |
2010-06-02 20:21.08 |
Takarításban?) |
2010-06-02 20:16.53 |
Te mitől lennél?)) |
2010-06-02 18:37.59 |
..roe..franc már. |
2010-06-02 18:33.06 |
Nem.De a srác se,ha ennyi golyót nyomott a fegyverbe)) |
2010-06-02 18:31.26 |
A Dark gondolom,másra utal nevedben,pedzem már) |
2010-06-02 18:30.22 |
Szerintem az inkább Kidman egyéniségének tükörképe,benne van egy kis jégcsap.
Azééé Cruz elég nőies,de igen,a többi ,régi tipusú dívákhoz képest kisebb mellű.Node ez az idők szava,úgy vélném,egyszerűen más lett az ideál.Emlékszem,Elizabeth Hurley mondta M. Monreo-ról,ha olyan dagadt lenne,mint ő,öngyilkos lenne...Máshogy néztek ki Loren-ék,Claudiáék,mint a mostani csajok,bár dívál manapság igazából...talán nincsenek is. Hacsak nem kinézetre Belucci kisasszony,róla azért ilyesmi jut eszembe. És igen,én erre gondoltam irományomban,hogy Fellini hangulata,a könyedtség,a dráma mögötti nevetés innen hiányzott.Pont mintha lényegétől fosztották volna meg az alapokat,ez itt izzadt,zihált,erőlködött. Sok jó csaj ezen nem segít)) |
2010-06-02 17:45.39 |
Élek a ferdítés eszközével,mert a fegyverben több golyó volt) |
2010-06-02 17:43.58 |
Nem))Ekberg,pont Fellini miatt.A ruha,düllesztés,mind őt szimbolizállja.
Abban nincs is vita,minden nő mást testesít meg az életében-a miénkbe is,mi miért lennénk mások,és abban is,hogy rém kidolgozatlanok. amúgy Claudia néninek is vagy 3 számmal jobb mellei voltak,alsó hangon.No,az egy gyönyörű teremtés volt annó! |
2010-06-02 14:36.06 |
Csakhogy akkor Kidmant ne hozzák ilyen kellemetlen szituba.Mert nem az a gond,ahogy kinéz-szerintem amúgy jól-hanem amire utalnak.És itt a bibi.
Az biztos,hogy nem jutott eszébe Marshallnak lefőzni Fellini-t.De sokminden egyébb se jutott szemlátomást. |
2010-06-02 14:16.21 |
No,a B kategóriák egyik királya.Néhol nyugodtan lehet akár "ZS" nek is titulálni,elképesztő hülyeségek,vágáshibák,logikátlanságok tarkítják.
Hogy miért mégis 3-as?Mert itt nem cicóztak,vér dögivel,olykor horrorfilmeket is megszégyenítő mennyiségben.Nomeg volt benne egy jelenet,amin akkorát röhögtem,a könnyem is kicsordult,nézd meg a benzinkutas krapek arcát,amikor kezében a vérrel és huscafattal plussz kajájával egy tányérban megcsörren a telefon...a tétovasága,arca,mozdulatai oltáriak. De ettől még persze ez igazából egy roppant gagyi film,kezdve a történettel,hogy a világ legjobb bérgyilkosai...nomost a legjobbakról ritkán tudják,kicsoda...azokból is minden évben 29 kipurcan,pár év allatt már a legamatőrebb killer is profinak számítana ilyen iram mellett. Node ne keressünk logikát ott,ahol nincs,lássuk inkább Ian Somerhalder soha ki nem ürülő fegyverét a bárjelenetben,Rocconak nem volt annyi orgazmusa,mint amennyi töltény elfért fegyverében,amúgy meg az természetes,hogy egy ilyen lövöldözés után ottmaradnak beszélgetni,Rhames míg magához tér se pitlák idő...dehát a rendőrség a Kárpátaljáról indult,van hát idejük bőven.Bár Ian fiút arcon égeti a tűz,azért vonásainak jóképűségét nem emészti fel az őselem,sőt a kabátját is el lehetne adni még a Háda kft-ben jópénzért.Érdemes amúgy megfigyelni,Rhames milyen nyugodtsággal lépdel be a helyre,puffognak körülötte a golyók ezerrel,de ő márcsak azért is ilyen sziklametálkillerkemény,mert olvasta a forgatókönyvet,van még fél órája a filmből,itt most nem lövik szitává(hja kérem,így könnyűűűűű) Hogy Kelly Hu mikor még nem tudja,a pap nem gyilkos,miért menti meg a karatéjozó nagydarab ürgétől mégis-ahelyett,hogy logika szerint várna,eggyel kevesebb-válasz a Valhalában,amúgy is jópárszor csúszik ez a film ezen logika mentén.Mikor pedig a kamion irányt vált az autópályán és felette elszáll egy autó,ám utána egyszerűen fogja magát,és az addigi mozgásával épp ellenkező irányba pörög tovább,azaz felvette a teherautó új irányát,bepárásodott a szemcsim,mennyire odafigyelnek is a fiúk az apróbb részletekre....az autósüldözés amúgy is vágatlan Európa expressz szinvonalú,és Rhames meg aztbesztbörű,aki akár a Napból is sértetlen mászik elő. Kukacoskodás?Hát persze,lesz akinek majd esetleg sérti az itt leírtak az önérzetét,ez van srácok,übergagyi dolgok is beficcentek a moziba.Ám illik mellette is írnom néhány szót,a test test elleni fightok pöpecek,jó kis brutális húzások is belefértek,Kelly Hu gyönyörű és agyalni nem kellett sokat,gondolom ez többeket segít a jobb osztályzatok megítélésében. Én is szórakoztam rajta,bevallom,hisz a nevetés mindig segít) |
2010-06-02 11:41.12 |
Szóval,azért Fellinivel büntetlenül nem lehet tévedni.
Mint ismeretes,a Kilenc a múlt év egyik legjobban várt filmje volt:aztán olyat hasalt hogy még,és hát a szakma is inkább nem értette,ezt itt,ennyi sztárral,ennyi pénzből hogy a bódulatos narancsligetbe lehetett ennyire eltolni? Egyszerűen:Rob Marshall azt hitte,mindent el lehet adni többször,ami egyszer már bejött,miért ne másodszorra?Csak míg a Chicago többé kevésbbé sztorival is rendelkezett,a Kilenc megsinylően picinnyel csupán,holott illik tisztában lenni,mi az alapja(segít a fent írt név,aki amúgy minden idők egyik legnagyobb filmművésze volt,slussz-passz). Amitől egy musical igazán tetszik az embereknek,a zene,amit kijőve mondjuk a moziból,dudolgatunk,ami fülbemásszó,legyen akár egyszerű a szövege.Hát ebből a felhozatalból nehéz emlékezetes dalokat fejből kenni-vágni,egyszerűen -és elnézést,számomra természetesen-2 kivételével bűnrossz.Az a kettő még elmegy,Nicole Kidman rövid jelenete pedig a művésznő hangja miatt eladható. Eddig egy musicalnek sikerült feledtetni az emberrel,hogy a zenei felhozatala hiányoságokkal küszködik,a Sweeney Todd-ról beszélnék,csakhogy kérem annak bizarr látványelemei,sötét humora és Tim Burton ultraerős rendezése szinte láthatatlanná tette ezt a tényt,mielőtt még fenékbe rúgna valaki,volt ott Depp és Rickman is,igen....a lényeg,hogy a közepes danolászás se volt zavaró,ellenben a Kilencben fájó,a film leggyengébb momentuma éppen az,ami a műfaj alapja. Belepaszíroztak a műbe annyi szép nőt,hogy ihaj,csak épp felhasználni felejtették el őket,azért egy Nicole Kidmant így elpazarolni....amelett új és nagyobb mell ide vagy oda,ki volt az az ökör,aki őt Anita Ekberg látványelemként akarta egy jelenetben eladni ,tudja vajon,mit jelent az ,hogy NAGY CSÖCS?Szegény Kidman,abban bizony alulmaradt a multtal szemben. Daniel Day Lewis akcentusa gáz,és életemben most láttam először közepesen játszani,de mert ez a férfi olykor akármelyik színészóriást lemossa a vászonról,nem hiszem el,hogy az ő hibája,nem,nem,nem....rosszul írták meg a szerepét,és a rendező instrukciói se hagytak területet hogy kibontakozzon,csak ez lehet.Penelope Cruz igazi tüzesvérű csábító,melyik férfinak nem szaladt fel a vér az agyába-vagy le máshová-mikor bepucsít nekünk,Marion Cottilard elképesztő, hogy mit tud kihozni tréül megírt karrakteréből,Judi Dench meg akkor is csak jó tud lenni,ha a számláit fizeti be a kispostán. Ám Kate Hudson dala-és szerepe-nem illik a filmbe,az örök dívát,Sophia Lorent meg kishíján inkább égeti Marshall,ha mégegyszer idióta képpel szegényt két karját kitárva Day Lewis felé fordította volna,elröhögöm magam....könyörgöm,a valaha volt egyik legszebb nő ennél többet érdemelne,márcsak művészete okán is. Az előadást azért persze menti a kosztümösök,díszletesek munkája,és Dion Beebe zsínórmértékű operatőri teljesítménye,hogy a Kilenc kishíján nem nézhetetlen ,sokban nekik köszönhető.Elhibázott próbálkozás ez,ráadásul illik rájönni,a Broadway színpad azért nem nagyvászon,és igen,amit Fellini lazán és könnyedén odavarázsolt nézőinek,azt Rob Marshall egyszerűen félreérti,és szinte vicsorgó elszántsággal primitív mód eltol.Nem hinném,hogy rosszat akart volna tenni,de ő ide bizony kevés ,hiába a jónevű színészek. De az Alfa Romeo azért gyönyörű volt....mert az már Itália maga,ugye direktóre? |
2010-06-01 20:59.39 |
Élünk.Tapossuk saját utunk,monoton,üteme zakatol,olykor unalmas,néha mindig unalmas,és észre se vesszük,mennyire elegünk lehet már belőlle....amíg nem történik valami váratlan.
Igazából persze kevés emberrel történik valami ilyesmi,de a többségről kár filmet forgatni.A többség ebben az esetben mi vagyunk,meg aki melletted utazik a vonaton,villamoson,vagy autójával bevág eléd,mert -ő is-nagyon siet. Kaptafa életek,hát nem? Aztán egy embernek lehetősége van valami másba belefogni.Bár természetesen kicsit hihetetlen a döntés első pillanatra-épp ezért érdekes,mi sül ki belőlle-de a szemünk előtt lesz minden probléma ellenére boldog ember,és vigyáztam kérem,szabad ember....már amennyire persze lehet. Az amerikai-főleg függetlenebb- mozik bizony igen nagyrésze foglalkozik ezzel a kérdésel,persze nem a nagyobb költségvetésűek álltalában,és ezek a filmek nem is mindenkinek ajánlhatók,Tabak munkája is kisebb rétegnek fog tetszeni.Ám ez egyálltalán nem érdekes,mert bár nincs benne robbanás,vérengző robot,idiótán vihogó kétmillió éves new yorki disztündérek meg Mr.Big,avagy alien se,ám egy percre se ül le,és az emberi kapcsolatoktól müködőképes.Nem kell nagy dologra gondolni....de jó kis film,az előrelátható és borítékolható véget megbocsátva. Sajnálom,hogy Jeff Goldblumról mostanság valahogy elfeledkeznek,mintahogy Anne Heche-ről is,főleg itteni teljesítményük fényében.A mellékszereplőgárda is jól muzsikál,és a film ügyesen kerüli a drámai túlzásokat,próbáll életszerű maradni,többé-kevésbbé sikerrel. Jó volt megnézni,jobban éreztem magam tőle,pedig én mindig is arra voltam,vagyok büszke,vagy abba az illuzióba ringatom magam,szabad vagyok...a lehetőségekhez képest. |
2010-06-01 17:55.58 |
Félek,beakadt a lemez nála)Node hamarossan kiderül,hisz visszatér-ő) |
2010-06-01 17:53.16 |
Ez azért visszafogottan ostoba és üres visszavágás.)Nem lenne melletted esetleg egy hug,nővér,édesanya,aki kicsit...öö...kreatívabb? |
2010-06-01 17:51.51 |
igyekszem kellően hülye lenni) |
2010-06-01 17:47.02 |
Miért?Ahogy nézem,magadra is szánsz egy egész életet)) |