Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Deadpool & Rozsomák *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Elragadtatás - Cinemax2, 20:30 |
Ismeretlen férfi - AXN, 21:00 |
Boldogság bármi áron - Filmbox Family, 21:00 |
Nincs idő meghalni - Mozi+, 21:10 |
Ébredések - Film4, 22:00 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Danny DeVito (80) |
Martin Scorsese (82) |
Stephen Root (73) |
William R. Moses (65) |
Sophie Marceau (58) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Gladiátor 2. - Vélemények |
A lehetetlen - Vélemények |
Venom: Az utolsó menet - Vélemények |
A légy 2. - Vélemények |
bölcsességek, beszólások, idézetek komment nélkül |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Csontok meg minden |
Corbin Bernsen |
2011-08-19 12:42.24 |
Az elveszett frigyláda fosztogatóinak hatalmas sikere után 3 évvel jött a folytatás. Bár Spielberg-ék elmondásuk szerint már a kezdetekkor trilógiában gondolkodtak. Ezt a részt sokan nem csípik annyira darkosabb hangulata miatt...pedig ez a sztori miatt megérthető. De még így is bőven van humor a filmben, leginkább a szépséges Kate Capshaw 'szőke nő'-karakterének köszönhetően. Hősünk mellé persze kellett egy kissrác is, de itt ez mégsem irritáló, mint más filmekben, aranyos figura. Spielberg ismét nagyszerű érzékkel adagolja a kalandokat; ebben a filmben nincs olyan, hogy "üresjárat"! A látványért és trükkökért felelős stábtagok teljesítménye a csillagos eget súrolja. Douglas Slocombe operatőri tevékenységéről, valamint John Williams score-járól újfent szuperlatívuszokban lehet nyilatkozni. Az új zenei tételek egytől-egyig kiválóak, a Mester ismét tökéletes hangulatot teremt. És olyan jelenetek vannak a moziba, melyek felejthetetlenek; a lenyűgöző csillés üldözés klasszikus lett, a vacsora a palotában több mint gusztustalan, a Végzet Templomában látható Káli-szertartás pedig majdhogynem igazi horror... Ám mindez olyan profin, ötletesen és bájosan van elmesélve, hogy le a kalappal! Lényegében ugyanolyan magas a színvonal, mint az első résznél. Spielberg a filmtörténet egyik legjobb folytatását hozta össze...sosem lehet megunni! |
2011-08-17 11:26.30 |
Ha ilyen peres-bíróságos filmet kell kiemelni, akkor nálam ez a király! Pedig nem igazán vagyok értük, de ez a mozi... Jó a sztorija, a rendezés, és a színészgárda telis-tele nagy nevekkel. Emellett számos ütős, idézhető beszólás is található benne:) S legfőképp: amit itt Tom és Jack bemutat...zseniálisak! Főleg a tárgyalás végső jelenetében... Kiváló film! |
2011-08-17 11:16.21 |
Rég láttam már, de emlékszem; tetszett. Asszem a cselekmény ugyanabban a háborúban játszódik, amelyikben a Khartoum c. film Charlton Heston-nal. Djimon Hounsou az Amistad után itt is rendkívül erőteljes játékot mutatott be. Kár, hogy már DVD-n se kapható...:/ |
2011-08-17 11:11.35 |
A kalandfilmes műfaj koronázatlan királya! Immáron 30 éve. Nekem ugyan a Múmia a személyes favorit, de tagadhatatlan, hogy az is ebből táplálkozik. Steven Spielberg a régivágású hollywoodi kalandmozik előtt akart tisztelegni mozijával, mely végül etalon lett. Indy szerepére először nem értettek egyett George Lucas-szal, hogy Harrison Ford kapja-e, de végül Lucas is belement, és Han Solo után Indiana Jones lett a sebhelyes állú sztár másik kultkaraktere. Ki ne ismerné fel a jellegzetes kalapot, ostort, táskát, öltözéket...és azóta hány filmben próbálták utánozni...és nagyrészt milyen szánalmasan...
Maga a film hatalmas közönség és kritikai siker volt, s valóságos kalandfilm-dömpinget indított el; a következő években sorra jöttek ki a hasonló mozik - A Smaragd románca, Salamon király kincse... Sőt, ez az új "kalandfilmes-trend" hatása még James Bond következő bevetésén; a Polipkán is igencsak érződött!:) A film sztorija remek, a rendező eszméletlen bájos hangulatot teremtett és jó tempót diktált, mindezt kellemes poénokkal fűszerezve. Egy jó kalandfilmhez méltón nagyszerűek a mellékkarakterek is: Denholm Elliott, John Rhys-Davies, Alfred Molina, vagy a sebhelyes kezű német genyó:)) A nácik pedig tökéletes ellenfelek. A technikai díjak maximálisan megérdemeltek; a fényképezés, a színek gyönyörűek, a hangeffektek pedig akkoriban forradalminak számítottak. És ugyebár a zene... John Williams nagyívű munkássága egyik legfantasztikusabb score-ját írta meg! A főcímet minden filmbarátnak illik felismerni, de a Frigyláda-tétel is zseniális. Ezzel a filmmel Steven Spielberg újabb műfaji klasszikussal ajándékozta meg a közönséget. Ilyen a megunhatatlan szórakozás. |
2011-08-13 15:48.08 |
Az utóbbi idők egyik legjobb francia (kaland)filmjének tartom. Nagyon stílusosan, hangulatosan van megrendezve, és a néhol gyengébb CGI ellenére is a látvány pazar. Pompás a sztorija; kezdetben rémtörténetnek indul, aztán persze fokozatosan kiderül, hogy a háttérben sokkal több van. A rendező a különleges, némileg Az Álmosvölgy legendájára hajazó tájképekkel, a jól eltalált zenével, korhű kosztümökkel és a látványos harcjelenetekkel ritka egyedi atmoszférát teremt. Ehhez jönnek még az igényes színészi játékok, a nagyobb nevektől a kisebb mellékszereplőkig. Az indián Mani Mark Dacascos egyik legjobb szerepe. Jó ötlet volt a figurával kapcsolatosan némi indián misztikum beépítése a történetbe. Monica Bellucci-nak pedig itt is hatalmas kisugárzása van, az ilyen kurvás-boszis karakterek hihetetlen jól állnak neki. Férje; Vincent Cassel most is jól hozza a rosszfiút. Ha negatívumokat kell mondani, akkor az a gyengébb CGI és a sokszor nagyon "mátrixos" verekedések. Ám az eszméletlen magával ragadó egyedi hangulat, képi világ és franciás feeling ezeket simán feledteti. Kb ilyen legyen minden szórakoztató kalandmozi! |
2011-08-13 00:42.12 |
Tökéletes világ... A legendás Clint Eastwood egy kevésbé ismert, mégis egyik legjobb mozija.
Két bűnöző megszökik a börtönből, majd túszként magukhoz vesznek egy 8 éves kisfiút. Elkötnek egy autót, mellyel megpróbálnak felszívódni Texas poros útjain az őket üldöző rendőrök elől. Aztán az egyik fegyenc „kiszáll” a játékból, és a gyerek magára marad az egyébként igen rokonszenves és barátságos Butch-csal... Elsőre mindebből egy tipikus túsz-, és szökevény-történet képe rajzolódhat ki előttünk...ám ez a film sokkal többről szól! Egyfajta apa-fiú kapcsolatról, mert idővel az amúgy anyjával és nővéreivel élő kissrác kezd felnézni, apafiguraként tekinteni elrablójára. Az eszes, kegyetlen, ám ugyanakkor férfiasan karizmatikus és gyerekbarát Butch Haynes szerepében Kevin Costner talán legjobb alakításával lep meg minket. Ahogy halad előre a film, mi is egyre kevésbé tudjuk elítélni. Kapunk morzsákat nehéz gyerekkoráról, viselt dolgainak valós okairól...melyek alapján egy rossz útra tévedt, sokat hibázó, de valójában jobb sorsra érdemes férfit ismerünk meg. A kis Philip-pel együtt megszeretjük őt. Ezzel kapcsolatosan felmerül a filmben a jó és rossz örök kérdése, hogy hol van a határ a kettő között, s hogy az bizony sokszor elmosódik. Valószínűleg már a cím is erre utal. A filmet rendező Clint Eastwood által játszott seriff és üldözöttje közötti kapcsolatot sosem mondják ki, még a végén sem, a rendező hagyja, hogy a néző rakja össze a képet. (Én nem bántam volna egy őszinte, mély beszélgetést a két férfi között...) Egyébként nem egy „pörgős” alkotás – Eastwood mesterre ez amúgy is ritkán jellemző – kifejezetten hosszúak a jelenetek, a vágások; tehát a Michael Bay-fanoktól nem is lehet meglepő az „unalmas” jelző... (Azért ahol szükséges, ott kellően izgalmas a film.) Valamint, rutinosabb néző számára nem nehéz kitalálni a végkifejletet sem…ami egy igazi dráma! Szívbemarkoló, megható, felejthetetlen. Nem sok film van, amin könnybe lábadt a szemem, ez a mestermű azok közé tartozik. |
2011-08-12 01:01.04 |
Nem igazán vagyok vevő Sandler-re és a humorára, de ezen a filmjén egész jól szórakoztam. Talán a jó öreg Jack és a gyönyörűséges Marisa miatt... Na jó, elismerem hogy a zsidó gyerek se volt rossz:) A vége viszont borzalmasan közhelyes, tipikus amcsi sziruppal...kimondottan rossz szájízt hagy az addig amúgy igen jól teljesítő vígjáték után. Annyira, hogy még a 3-ason is elgondolkoztam! Kár. De azért még így is jó film. |
2011-08-11 18:16.25 |
'Több mint testőr' - a magyar cím kissé árulkodó, de kivételesen nekem jobban tetszik, mint az eredeti. Costnerre rendesen rá voltak szállva a Málnások, ezt a filmjét is rendesen megszórták...pedig egyik legnagyobb sikere! Az ilyen csendes hős-figurák mindig is nagyon jól álltak neki. (Az egyik legjobb rész, mikor halál nyugodtan, almát majszolva "megneveli" Tony-t a konyhában:)) Nekem Houston-nal sincs semmi problémám. Egész hiteles alakítást nyújt, bár nem volt nehéz dolga, hisz filmbeli szerepe és eredeti foglalkozása ugyanaz. Szép nő és nagy tehetség volt, kár hogy ma ott tart, ahol... A szerelmi szálat nem találom giccsesnek, nyálasnak; egész kellemesen van ábrázolva. Meg ez szerintem inkább romantikus mozi, mint akció. Mondjuk utóbbiban sincs hiány, de az egyensúly inkább a romantika felé billen. A dalok jók; Whitney énekhangja gyönyörű. Vicces, hogy a nótákat az Oscar mellett Málnára is jelölték:) Minden kisebb hibájával együtt jó film ez, igazi romantikus szórakozás Kevin (és Whitney) fénykorából. |
2011-08-10 16:01.13 |
Ja:)
De az is ugyanolyan beteges dolog lenne, mint amit az a 25-ször újraregelő patkány csinál az 1*-jaival... |
2011-08-10 15:53.04 |
Én meg sokadszorra sem untam, sőt; felcsillagoztam 5-re! Mert egyrészt; ilyen szinvonalas akcióthrillereket ma már nem nagyon készítenek; másrészt meg a legjobb Jack Ryan-es filmnek tartom a Vadászat a Vörös Októberre után. Tom Clancy régényéből Philip Noyce nagyszerű filmet készített. Ryan szerepében Harrison Ford maximálisan hozza, amit kell, és a többi színész sem hibázik. Sean Bean különösen erős az IRA-terrorista Sean Miller szerepében. Még a családi miliő is helyén van ábrázolva: Anne Archer bájos, a kis Thora Birch pedig aranyos:) Ezenfelül még mai szemmel is látványos akciókat kapunk, s a rendező ebben a filmjében is roppant ügyesen adagolja a feszültséget. Érdekes a kémműholdas-rész; hisz ez a film majd' húsz éves, és ha már abban az időben ilyen szinten láttak mindent, akkor most hol járhatnak... Az egészre James Horner érzelemdús, ír motívumokkal átszőtt zenéje teszi fel a koronát, az úr akkoriban írta legjobb filmzenéit. Szóval szerintem még ma is nagyszerű film ez! |
2011-08-09 22:07.51 |
Boldog születésnapot Lucius Vorenus-nak! Nagyszerű volt a Rómában! |
2011-08-09 22:00.57 |
El...rendesen, ahogy ezt is:
"A történet a 101 Rose viszaemlékezése ad keretet, mikor egy felfedezőcsapat megtalálja a roncsokat." :) "Mégis teljesíti a fő célkitűzést, hogy rekonstruáljon egy tömegbalesetet, annak emberi és kriminalisztikai vonatkozásában is." -Kriminalisztikai?? Ez meg hogy jön ehhez a filmhez, a hajó utasai nem gyilkosság áldozatai lettek! (Vagy talán azt hiányolod, hogy nem kerítették kézre a jéghegyet??:))) |
2011-08-09 21:46.18 |
Hm, dez ez egy elég fontos jelenet. Ezek szerint nagyon figyelt...:)) |
2011-08-09 21:44.48 |
Vagyis a romantikához csakis a kisportolt antialkoholista kockafejűeknek lehet érzéke? Érdekes vélemény... |
2011-08-09 21:36.49 |
És megint azt írja; "ötlettelen"...
Hát, eldobomazagyam!! |
2011-08-09 21:35.17 |
Szerintem ezért egyáltalán nem érdemelt Arany Málnát. De mindig is nagyon rá voltak szállva... |
2011-08-09 14:08.18 |
Vajon ez tényleg igaz?:)
Ez a film nem csak Alan Rickman miatt ennyire jó. Stílusos a rendezés, nagyszerű a zene, a fényképezés, a mellékkarakterek, Freeman...és Costner-nek is ez az egyik legjobb szerepe! Ez mind kellett ahhoz, hogy a film a T2 után az 1991-es év legsikerebbje legyen. Rickman tényleg nagyon emlékezetes főgonosz, de egyáltalán nem ő vitte el a hátán a mozit! |
2011-08-09 13:51.03 |
Vagyis nem történelmi-, sci-fi, fantasy-, csakis a vegytiszta, vérbeli kalandfilmek legjobbjai?
Ezesetben így néz ki a listám: 1. A múmia & A múmia visszatér 2. Indiana Jones és az elveszett frigyláda fosztogatói 3. Indiana Jones és az utolsó kereszteslovag 4. Indiana Jones és a végzet temploma 5. Zorro álarca 6. A Karib-tenger kalózai – A Fekete Gyöngy átka 7. Hidalgo – A tűz óceánja 8. A vadon foglyai (1997) 9. Fehér agyar (1991) 10. A smaragd románca & A Nílus gyöngye 11. A nemzet aranya 12. Monte Christo grófja (2002) 13. Ragadozók (1996) 14. Kincsvadászok (1985) 15. A három testőr (1973) 16. Cartouche (1962) 17. Aki király akart lenni (1975) 18. A Karib-tenger kalózai 2 – A holtak kincse 19. Salamon király kincse & Az elveszett aranyváros fosztogatói (1985 & 1986) 20. Szahara (2005) |
2011-08-09 13:43.12 |
1. Volt egyszer egy vadnyugat
2. A hét mesterlövész 3. A jó, a Rossz és a Csúf 4. Pár dollárral többért 5. Egy maréknyi dollárért 6. Farkasokkal táncoló 7. Nincs bocsánat 8. Silverado (1985) 9. Tombstone – A halott város (1993) 10. MacKenna aranya 11. A vad banda 12. Délidő (1952) 13. Butch Cassidy és a Sundance kölyök (1969) 14. Börtönvonat Yumába (2007) 15. Gyorsabb a halálnál (1995) 16. Wyatt Earp 17. El Dorado (1967) 18. Rio Lobo (1970) |
2011-08-08 17:54.02 |
Az '50-es, '60-as évek nagy történelmi tablói közé sorolható a film, mely még ma is egész kellemes látvánnyal és képi világgal meséli el Jézus történetét, kicsit jobban kitérve a rómaiakra, Heródesre, a bűnöző/lázadó Barabásra. Sokat tesz hozzá Rózsa Miklós nagyívű zenéje is. Mondjuk a játékidő elég nagy, vannak unalmasabb részek, de ha az ember ráhangolódik, eltelik az a 2,5 óra. Mert aki ismeri valamelyest a Bibliát/Újszövetséget az láthatja, egész hűen adják vissza Jézus munkásságát, beszédeit, tanításait; pátoszosan persze, de ez jellemző a korabeli filmekre. Némileg kitérnek a zsidók lázadozásaira is; van néhány még mai szemmel is látványos harcjelenet. Ugyan vannak a Megváltó életéről jobb mozik is, de szerintem ennek a kevésbé ismert alkotásnak sincs nagyon miért szégyenkeznie. |
2011-08-07 23:33.22 |
Elöljáróban:
Hadd "gratuláljak" innen a magyar címhez: "római birodalom" - így, kisbetűvel...pff, igazán gyönyörű! Attól, mert ma már nem létezik, illene annyit tudni, ez is nagybetű, mint minden állam neve! Meg végülis az Imperium Romanum a világtörénelem egyik legnagyobb méretű és hatású birodalma volt, már "csak" ezért is járna az a két nagybetű...ej... A filmről: Tényleg senkinek sem tűnt fel, hogy a film sztorija, - főleg az első fele - nagyban hasonlít a Gladiátoréhoz?!:) Csak itt Maximust Liviusnak hívják, aki egyébként Messala. (Na, ezt jól megaszondtam...:D) Amúgy erről a lenyúlásról szépen hallgattak a Gladiátor werkfilmjeiben, de látva ezt a mozit, nyilvánvaló, hogy erre alapoztak. Igaz, nem kicsit feljavították, Scott mester sokkal többet tudott belőle kihozni - és ezt természetesen nem a technikai részére értem. Mert ez a film nagyrészt unalomba, érdektelenségbe fullad. A második feléig egyértelműen 3*-ra állt nálam - még az amúgy igen látványos fogat-párharccal együtt is. Aztán a végére feljavult valamelyest, egész pofás csatajelenetekkel lepett meg. Látvány szempontjából - díszletek, jelmezek, tömegjelenetek - egy rossz szó nem érheti a filmet. (Bár a zene mára eléggé divatjamúlt.) Nomeg itt van még a gyönyörűséges díva; Sophia Loren is...a NŐ! Stephen Boyd kissé hiteltelen rómainak a kék szemével, szőke sérójával, maradandóbb alakítás terén én is leginkább Christopher Plummert emelném ki. Amúgy érdekes belegondolni, hogy pont ennek a szandálfilmnek alkonyát hozó bukott alkotásnak a sztorijára építve élesztette újjá Ridley Scott ezt a műfajt 36 évvel később, az azonnal klasszikussá váló Gladiátorral. Hm, a sors iróniája?:)) |
2011-08-07 13:49.06 |
Vérbeli old-school kalandfilm, melyeknek a rendező; Joe Johnston (Rocketeer, Jumanji) igazi nagymestere. A történet ugyebár valós alapokból építkezik, és a híres távolsági lóversenyző; Frank T. Hopkins talán legnagyobb kalandját meséli el, természetesen valamelyest feltuningolva. Minden panel megtalálható itt, ami egy igazi kalandmozihoz kell. A Gyűrűk Urával csúcsra törő Viggo Mortensen ismét bizonyítja, milyen jó színész, ebben a szerepben is karizmatikus. A '60-as évek kalandfilmjeinek sztárja; Omar Sharif ma már csak ilyen "öreg arab"-mellékszerepeket kap, de szinte mindig brillírozik. A lovak, a tájak gyönyörűek. Főleg így fényképezve...mert már a film kezdő képei is csodálatosak, azonnal megadják az alaphangulatot, és később is végig nagyszerűek a beállítások. Persze egy kalandfilmnél ez alap kell hogy legyen:) J. N. Howard pedig ismét egy szép, érzelmes-kalandos filmzenét írt.
Nagyon tetszik, hogy az arab kultúra mellett az amerikai őslakosok is igen pozitív színben tűnnek fel, sőt, Sam bácsiba picit bele is rúgnak (Wounded Knee, Buffalo Bill show-ja). Ha nagyon kekeckedő akarok lenni, akkor a fináléba bele lehet kötni; egy olyan csúnya sebbel azér Hidalgo hogy tudott olyan vágtát csinálni??:) De legalább Viggot nem hozták össze a végén a sejk - amúgy gyönyörű - lányával, az már nagyon sablonos, erőltetett lett volna. A film vége amúgy a maga módján tényleg megható. Ez a Frank Hopkins nem semmi fickó lehetett, ha még 60-as éveiben is versenyeket nyert... Lényegében nincs nagyon semmi ebben a moziban, amibe érdemben bele lehetne kötni; egy igen ritkán látható, remek kiállítású, szerethető kalandfilm, mely bármikor tökéletes kikapcsolódást nyújt. |
2011-08-06 13:30.39 |
Hangulatos akció-kalandfilm, mely egy western környezetbe helyezett bosszútörténet. A rendező saját sztoriját vitte filmre, egész kellemes munkát végezve. Jó az indítás, nincs semmiféle felvezetés, azonnal a hajsza közepébe csöppenünk. Sajnos aztán egyre veszít a kezdeti lendületből, a végjáték pedig elég furcsa, főleg egy westernhez... Mondjuk bizonyos szempontból érdekes felvetés is lehet Anjelica Huston karaktere. A Sors, vagy maga az Ördög...? Sőt, Wes Studie kb ugyanez a víznél... Vagyis a sztori itt már nagyon kezdett kifordulni magából, ami talán kissé felesleges és "műfajidegen" volt. (Egyébként szerintem a végig növekvő hőmérséklet is szimbolikus: hisz a film fagyos, havas hegyi tájakkal indul, a végére meg egy kietelne, kopár sivatagba érnek - mintha a Bosszú ösvénye végig a Pokolba vezetne...)
Viszont az egykori Bond tőle ritkán látott átéléssel formálja meg Gideont, a Matador után itt is nagyot alakít. Nyilvánvalóan a Bond-skatulya miatt akar bizonyítani ilyen, általa korábban ritkán játszott figurák bőrében... Engem meggyőzött. Picit el is homályosítja másik kedvencemet; Liam Neesont. Aki amúgy szintén maximálisan hozza, amit kell. Ő egyébként is egy olyan színész, aki bármit játszik, mindenhogy szimpatikus, - mellesleg a korából jócskán letagadhatna! - és Carver ezredes szerepe szintén nagyon jól áll neki. A '90-es évek elején sokat foglalkoztatott, azóta kissé eltűnt, karcos hangú Michael Wincott-ot szintén jó volt újra látni. S van még két "főszereplő", akiket mindenképp külön ki kell emelni: a csodás táj, és aki fényképezte; a 2-szeres Oscar-díjas John Toll. Lenyűgöző munkát végzett, számos beállítása most is külön élményszámba megy! Igazi profi szakmájában. A furcsa végjáték ellenére a Seraphim Falls egy kellemes western-kalandfilm, amiből nem sok van manapság. Mindig is nagy rajongója voltam az ilyen filmeknek, és úgy vélem, a pompás színészi játék és a zseniális operatőri munka miatt jobb átlagot és helyezést érdemelne ez a mozi annál, mint ahol most áll... |
2011-08-06 00:47.22 |
Nem mondanám rossz filmnek. Nézhető. Viszont vannak vele gondok, nem is kevés; a Casino Royale-lal történő összehasonlítást nem állja ki. Hiába, előbbi rendezője; Martin Campbell sokkal jobb érzékkel van megáldva az akció- és kalandfilmek terén, mint az inkább érzelmes, mélyebb gondolatvilágú mozikkal nevet szerzett Marc Forster. Túl feszesnek, kissé összecsapottnak érzem a filmet: a játékidőt tekintve A Quantum csendje talán a legrövidebb Bond-mozi, a maga 102 percével! A legtöbb epizód minimum 120 perces… Oké, lehet mondani; ez csak szőrszálhasogatás részemről, de nem egy helyen lehetett volna még bontogatni a dolgokon, karaktereken, és főleg egy-két akciójeleneten, mert sokszor már annyira túlpörgették a vágást, hogy alig lehetett a történéseket követni. A főcímdalt nem mondanám azért borzalmasnak, de egyáltalán nem tetszik, Chris Cornell ’You Know My Name’-jétől fényévekre van. A zene ismét David Arnold, zsinórban ötödször. Persze most sem végzett rossz munkát, bár az eredeti Bond-témákat szinte nem is használja; Monty Norman örökzöldje csak a vége főcím alatt csendül fel.
Ami talán a leggyengébb pont: az aktuális főgenya; akit Matthieu Amalric „alakítgat”. Eszméletlen színtelen, gyenge, kevés! Egy Le Chiffre-hez képes a kanyarba sincs! Márpedig akkor lehet igazán nagyszerű egy Bond-film (is), ha a főhős méltó, ütős ellenfelet kap. De, "hála" Amalric-nak, ez a Dominic Greene mind közül az egyik leglaposabb! S ezek mellett továbbra is hiányoltam néhány „Bondosan csípős” beszólást, némi humort, ám ezen a téren sincs még fejlődés. De ezt természetesen nem Craig nyakába varrom, ő most is hozta azt a kőkemény Bondot, amit elvártak tőle. Sose lesz kedvencem, de látom, hogy igyekszik a fickó. A mozi végére mintha még fejlődne is már valamicskét; hisz ugye nem nyírja ki azt a csávót. Hátha ez a jellemfejlődés folytatódik a következő részekben... (Bár szegény Daniel sárm és elegancia terén sose fogja tudni felvenni a versenyt egy Roger Moore-ral. Brosnan-nal szemben pedig még kevésbé...:)) Ám, a felsorolt hibák mellett A Quantum csendjének vannak olyan pozitívumai, amelyek nem „engedik”, hogy 3-ast adjak. A helyszínek most is nagyon különlegesek, az akciók még a túlzásokkal együtt is igen látványosak – ilyeneket nem látni átlagos akciófilmekben. Olga Kurylenko nem színésznő, de kétségkívül ritka jól néz ki. A történet sem rossz végülis, csak a feszes tempó miatt nem nagyon van idő elbambulni – nem mintha szokásom lenne!:)) Sokan feltették a kérdést: „Bond-film ez még egyáltalán?” – Nos, természetesen az, csak nem olyan, mint a korábbiak. Vannak hibái, de maradhat. Bár az nem ártana, ha a rendező (és a főgonosz...) kiválasztására legközelebb jobban odafigyelnének... |
2011-08-06 00:42.33 |
Elmondhatom magamról; elég nagy James Bond-rajongó vagyok. A sorozat minden részét láttam már, többször is, a kedvenceim: Aranyszem, Polipka, A kém, aki szeretett engem és a Goldfinger. Ebből már kitűnhet, hogy nálam Pierce Brosnan és Roger Moore az első számú Bondok. Nekem az ő lazaságuk, eleganciájuk, fanyar humoruk, jön be a leginkább. Tisztában vagyok vele, hogy a figura kitalálója, a legendás Ian Fleming nem pont ilyennek álmodta meg a 007-est, de nekem (és még sokaknak) ez jön be. Ez a két színész olyan sokáig alakította a titkosügynököt, hogy stílusuk, nüanszaik a karakter részévé váltak. (Amúgy bírom Connery és Dalton filmjeit is, kimondottan rossz Bond-kalandot nem is tudnék mondani, mindegyik tart egy, a korabeli átlagnál magasabb szintet.)
Szóval nem kis bátorság kellett a sorozat producereinek egy akkora stílus és koncepcióváltáshoz, mint ami a 2006-os Casino Royale-lal elkezdődött. Voltak is szép számmal fanyalgók – köztük én is. Persze Brosnan utolsó, a végletekig agyonhajszolt, kütyükkel „agyontámogatott” kalandját látva nyilvánvaló volt, hogy mostmár végképp ki kell találni valami újat. S emellett Pierce is valóban kiöregedett a szerepből. Emlékszem, finoman szólva meglepődtem, mikor a készítők választása végül a meglehetősen karakteres Daniel Craig-re esett. Elég éles váltás a jóképű gentleman Brosnan után... Miután először láttam a C. R.-t, vegyesek voltak az érzéseim: mert egyik kedvenc rendezőm; Martin Campbell tkp egy nagyon jó filmet készített, tökéletes akciójelenetekkel, gyönyörű helyszínekkel, jó színészekkel, ütős hangulattal. Ám ’Rambo’ Craig-et sehogysem vette be a gyomrom. Az rendben van, hogy a film egyfajta előtörténet, Bond még nem az a Bond, még kiforratlan…de akkor is na, ennyire humortalanra, gyilkológépesre, ’Jason Bourne’-ösre venni a figurát?? (Ezt még ma is túlzásnak tartom.) Most viszont úgy ültem le a film elé, mintha kedvenc Bondjaim nem is léteznének, és Craig iránti fenntartásaimat is igyekeztem kiiktatni. Ez hellyel-közzel „sikerült” is, el kell ismernem, hogy Craig abból az új típusú Bondból, amit követeltek tőle, a maximumot hozta ki. Nagyon jó alakítást nyújt, látszik mennyire komolyan vette, mennyire igyekezett, állítólag több sérülést is összeszedett a forgatáson. Talán a sok kritizőr miatti bizonyítási vágy hajotta...:) Eva Green-re külső tekintetében Caterina Murino köröket ver, de azért nem rossz ő sem. Nagyszerű az aktuális ellenfél; Le Chiffre, és Mads Mikkelsen nagyon is jól hozza a figurát! Az Aranyszemet is jegyző Martin Campbell akciójelenetei lenyűgözőek! Ugyan a Bourne-filmek hatása nyilvánvaló, de ilyen kivitelezés mellett ez lényegtelen. (Amúgy is, a régiek is igyekeztek követni az aktuális filmes-trendet!) Sőt; néhol már-már brutális a film: az a hereverő kínzás nem semmi... A pókerparti is kellően izgalmas – apropó ’izgalom’..., ez végig magas szinten van, ami azért nem kis szó egy Bond-filmnél! Igaz, a főhős a régebbi részekben is nem egyszer táncol pengeélen, ám itt mégis mindig azon kaptam magam, hogy izgulok, mi lesz vele…pedig ugye a sorozat miatt ő sose halhat meg:) Technikai szempontból az alkotókat – mint mindig – most is dicsérni kell: gyönyörű a fényképezés, perfekt a vágás, a hangkeverés. Chris Cornell ’You Know My Name’ c. főcímdala pedig nagyon hangulatos, szerintem az egyik legjobb! Tehát, ha objektíven nézem ezt az alkotást, csakis 5*-ot tudok adni rá. A Casino Royale egy dinamikus, izgalmas, látványos, ütős kém/akciófilm! Ehhez pedig csak egy Craig-féle Bond alakítás illik. Az eleganciát és a fanyar humort viszont hiányolom, de remélhetőleg ezen a téren még lesz fejlődés. Nem bánnám... Viszont mindent egybevetve azt kell hogy mondjam; a Casino Royale az egész sorozat egyik legjobb darabja lett! |
2011-08-05 18:04.20 |
Áhh, ez a "kritika" Tőled egy újabb fárasztó szőrszálhasogatás!
Dennis Hopper főgonosz figurája nem volt "karizmatikus"?? Meg hogy ez a film szerinted "fantáziátlan" volt?? Ez??? -Jóisten, miket beszélsz?? :DD Nomeg: "Mindegyik eszköz kötelezően kopott és lepusztult állapotban van, ahogy a ruhák is mindenkinél kötelezően szürkék és rongyosak." - Tudod, szárazföldi alapanyagok nélkül "picit" nehéz lehet új cuccokat előállítani...:)) Szerintem éppen hogy nagyon is ötletesek voltak a látványtervezők. Nem sok értelme volt ennek az "eszmefuttatásnak" (sem...)! |
2011-08-03 15:13.41 |
Talán ezt a részt láttam annak idején először, és a legtöbbször, olyan 8-10 évesen imádtam:) Martin Böttcher szinte minden részben felhasznált zenéje szerintem nagyon szép, és még a nyilvánvaló elavultsága ellenére sem tudok rossz szemmel nézni erre a filmre sem. Számomra igen kellemes nosztalgia újranézni, gyerekkorom felidézése. Sőt, mindet egybevetve, szerintem az egyik legjobb Winnetou-film! |
2011-08-03 15:06.34 |
Jó rész volt ez is. A vadnyugatot most is a Balkán "játsza", a színészek ugyanazok, a zene is, az ellenséges banda pedig ismét egy kisebb hadsereg:) Felbukkan még Klaus Kinski és a barnára festett hajú, még kezdő Terence Hill is:) Mondanom sem kell, hogy régen kedvencem volt ez is, de elavultsága és sablonossága ellenére mai fejjel sincs szívem lepontozni. |
2011-08-03 14:58.13 |
Az Ezüst-tó kincsének sikere után jött a folytatás, melyben Winnetou és Old Shatterhand megismerkedését, barátságuk kialakulását ismerhetjük meg. Tehát ez egy előtörténet. Régen sokszor megnéztem, nagyon szerettem ezeket a filmeket. Ma már azért viccesek az ál-indián, parókás jugo statiszták, vagy hogy szinte minden részben egy minimum 50 fős banda az ellenfél:) A tücsökzene is állandó, akárcsak Martin Böttcher zenéje, bár az nagyon hangulatos. Nomeg Pierre Brice is annyira volt indián, mint Pierce Brosnan a Szürke Bagoly c. filmben, de szimpatikus mint Winnetou. Lex Barker még inkább, maga Old Shatterhand. Mario Adorf pedig nagyon jól nyomta a rosszfiú bandavezért:) |
2011-08-03 14:49.18 |
Az első Winnetou-film, és szerintem a legjobb is. Srácként imádtam, azóta felnőttem, de kellemes nosztalgiázás ezeket a filmeket újranézni:) A matinés jelleg eléggé lerí róla - főleg a spagetti westernekkel összevetve - ,de a jó történet, zene és fényképezés kellemes feelinget ad a filmnek, és a két főhős is szimpatikus figurák. Én is úgy vélem, főleg fiúknak nagy élmény. |