Filmek Főoldal TV műsor DVD / Blu-ray Filmek Színészek Rendezők Fórumok Képek Díjak Mozi
film
 
Bejelentkezés
E-mail:
Jelszó:
Megjegyezzelek?
Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Regisztrálj és nyerj
DVD-t, vagy mozijegyet!

Keress

Részletes keresés

Mozibemutatók
2025-01-16
Csak lélegezz
Farkasember
Határtalanul
Szerethető
Véletlenül írtam egy könyvet

2025-01-09
Családi terápia
Egy csiga emlékiratai
Gengszterzsaruk: Pantera

2025-01-02
Bekövet a halál
Maria
Miénk lesz a holnap
Nosferatu
Vilma és a férfiak
Woodwalkers

További mozibemutatók

Hamarosan a TV-ben
Egy régi karácsonyi hagyomány
- Izaura TV, 09:00
Mindörökké szerelem
- HBO3, 09:15
Egy bébiszitter naplója
- Film Café, 09:40
Szerelem második látásra
- Max4, 10:00
Amerikai karácsony
- Viasat Film, 10:10

Teljes tévéműsor

Szülinaposok
Eszenyi Enikő (64)
Amanda Peet (53)
Marc Blucas (53)
Joanna Scanlan (64)
Jason Connery (62)

További szülinaposok

Legfrissebb fórumok
Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg
2022-es választás
Donald Trump - Vélemények
Viccek! - Ha van Valakinek egy jó vicce, vagy poénja, akkor azt itt elmondhatja!
Kettes számú esküdt - Vélemények

További fórumok

Utoljára értékeltétek
Második esély karácsonyra aaaaa
Frank Grillo aaaaa

 

Fórum - A Wall Street farkasa - Vélemények (13. oldal)

Ahhoz, hogy hozzá tudj szólni a fórumokhoz, be kell jelentkezned, vagy regisztrálnod itt!

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
63. Anitabagwell (2014-01-05 13:04.46) aaaaa - (válasz Anitabagwell 62. hozzászólására)
+ fantasztikus dalok a filmben!


62. Anitabagwell (2014-01-05 12:39.26) aaaaa
Szégyellem egyáltalán, hogy egy kicsi fenntartásom is volt a filmmel kapcsolatban. Mégis miért is volt? Scorsese csukott szemmel is jobb filmeket tudna rendezni, mint nagyon sok manapság eléggé felkapott rendező. (csak, hogy ne essek túlzásokba, ilyen szerényen fogalmazok). Egyébként nagyon nehéz „nem-túlzásokba-esni” a filmmel kapcsolatban.
Azt már tisztáztuk, hogy olvastam a könyvet és minden egyes mondatát imádtam, a vulgáris világával együtt. A könyvnek tulajdonképpen szépen átjött az üzenete. Mármint nyilván nem dicséretes, ahogy Jordan Belfortot bedarált az „álomvilág”, de az mindenképpen nagyszerű, ahogyan felküzdötte magát a nagykutyák közé és ahogyan „farkassá változott”. Engem ez lenyűgözött. Hogy mit képes volt megtenni azért, hogy elérje az álmát: a gazdagságot. Innentől az már csak mellékes, hogy belefulladt a pénzébe és a jósorába. De az út amit megjárt, az csak WOW. TÖKÉLETESEN visszaadta ezt a film. Én 1-2 jelenetet hiányoltam – mondjuk a drogelvonós jelenet érdekes lett volna – de befogom a számat, így is 3 órás lett a film, de én még néztem volna tovább… :-) Meg amúgyis rengeteg lett volna már a szereplő, így is egyszerűsítettek egy csomó mindenen. De nekem tetszettek a megoldások, profi munkát végzett az öreg Scorsese már megint.
Tulajdonképpen minden adott hozzá, hogy klasszikussá váljon a film. Szinte minden színészi alakítás kivétel nélkül maradandó volt. Még Matthew McConaughey is hatalmasat ütött, pedig neki Mark Hannaként, nem volt annyira nagy szerepe. Mégis az a monológja az elején… azon úgy érdemes elgondolkodni, mármint az értelmén, nem a gyönyörű metafórás szónoklatának a szószerinti értelmezésén. :-) Jonah Hill nagyon megérdemelne egy Oscar jelölést, valami frenetikus volt. Én már láttam őt nagyon jól játszani, tudtam, hogy mire képes. De itt amit művelt, azután tényleg nehéz bármit is mondani. De Jean Dujardint, Jon Bernthalt, sőt még Margot Robbiet is csak dicsérni lehet. Még ha sok vizet nem is kavart a csaj, annyira Ő VOLT Bay Ridge Hercegnője, annyira átvette azt, amit a könyvben olvastam, hogy el sem hittem, hogy nem Ő az igazi. :-) A víz locsolós jelenetek meg parádésak voltak. És egyébként is rengeteg olyan mondat elhangzott, olyan kontextusukban amik tényleg halhatatlanná fogják tenni a filmet. Tuti, hogy évek múltán is idézgetjük majd a jobbnál jobb dumákat belőle. Függetlenül attól, hogy tarol-e az Oscaron vagy sem. Nem különösebben érdekel már – mondjuk úgyis ritka mód felcseszik az agyam, ha nem :D – a közönség imádja és imádni is fogja.
A végére hagytam Leonardo DiCaprio elemzését. Hátha találok rá szavakat. Már tegnap este óta azon gondolkodom, hogy mivel lehetne a legjobban jellemezni azt a fertőt, amibe ilyen hatalmas erővel vetette bele magát és ennyire brilliánsan játszott. Mikor DiCapriot dicsérem (mindig) akkor sokszor említem, hogy „nagyszerűt alakított, mint mindig” vagy valami hasonló, de a „mint mindig” ott van. De most nem tudom hozzátenni. Mert ez amit itt láttam, ez másik dimenzió. ILYEN NINCS! Minden létező filmjét láttam, még amihez csak producerként van köze azt is. Számomra már pici korom óta világos, hogy amit Ő tud, azt vagy csak nagyon nagyon kevesen, vagy senki. Most a „vagy senki” felé billent nálam a mérleg. Én komolyan soha nem láttam még ennyire jónak. Alapból mindig azt várom, hogy felmossa velem a padlót és mindig el is éri. De itt amit művelt. Ez tényleg teljesen új oldala és aki 25. éve van a szakmában és még MINDIG meg tud lepni. Az kemény. Lehengerlő volt és nem csak azokban a jeleneteiben ahol full betépve „mókázott” nekünk meg taknyunk nyálunk egyben volt már a röhögéstől (a repülős „hilfe” rész, meg természetesen Donnie „megmentése” nálam vitte a prímet)… hanem azokban is lehengerlő volt, ahol például megmutatta, hogy azért Jordan Belfort micsoda szónoki képességekkel bírt. Akárhogyis, teljesen mindegy, hogy mi miatt: ezt az embert átkozottul szerette mindenki a környezetében. Továbbá az őszinte monológok is sokkal emberibbé tették a „farkast”. Amúgy azt mindenki vágja ugye, hogy egy apróbb szerepben a végén feltűnik az igazi Jordan Belfort is? Külsőleg nem hasonlítanak Leoval, de abban a percben amikor együtt láttam őket a vásznon: még sem tudtam különbséget tenni.
Minden egyes pillanatát imádtam a filmnek és nem csak azért mert baromi szórakoztató lett, hanem azért: mert tényleg sikerült bemutatni ennek a nem mindennapi embernek a történetét. Akit persze lehet szeretni és nem szeretni azok alapján amiket láttunk, de egy dologban azt hiszem egyetérthetünk: ezt az embert, ha kitennék egy lakatlan szigetre teljesen egyedül és minden nélkül: kétségbeesés nélkül, teljesen simán megoldaná a helyzetet, kitalálná, hogyan éljen, mit tegyen – sőt biztosan még drogot is szerezne. :-) Sőt tőzsdézni is tudna onnan... :D
Amúgy érdemes, SŐT! eredeti hanggal nézni, mert amit DiCaprio a hangjával is művel, hát az is megér egy jópár misét az tuti. Amúgy a mimikája is zseniális, na meg ahogy "visszaváltozik" 22 évessé, öregem, hihetetlen... 40 éves lesz a csávó és mindegy mennyinek mondják, elhiszed.
És csak olyan „by the way” kategóriaként megjegyezném a végén, hogy DiCaprionak valami hihetetlen szexi mosolya van, amit csak most vettem észre. Vagy ezt is csak eljátszotta én meg elhittem? :D
Nem tudom. NINCS olyan, amit ennek az embernek ne hinnék el. (amúgy a segge is jó :D )



61. Z79 (2014-01-05 09:20.02) aaaaa
Soha rosszabb évkezdést !

Önmagában élményszámba megy, ha a magamfajta, a mozihoz, mint intézményhez ragaszkodó ember hosszasan sorban állhat a jegypénztár előtt, és hajszál híján tömött teremben tekinthet meg egy filmet a letöltögetés(nem mintha én nem tenném )évszázadában.(Mindezt nem egy multiplexben, hanem a nemrég újranyitott, prímán felújított "régi " moziban )

No de térjünk át a körülményekről , a filmre..
Számtalanszor leírtam már, a narrátort, mesélőt használó filmek mindig is közel álltak hozzám. Elültetnek az embrben egyfajta várakozást, a "mesemondás-mesehallgatás" gyermekkori élményét is megidézik, függetlenül attól, hogy horrorról(Interjú a vámpírral, Isten haragja)drámáról (A nagy Gatsby, Forrest Gump) akciófilmről (Durr durr és csók) van szó..
A tőzsdei manipulációk világába betekintést engedő mozi is hasonló eszközzel él, bár nem használja a módszert következetesen. (és nem is ez a film egyetlen hibája..a többiről később )Karriertörténetet láthatunk Scorsese mestertől, mely szükségszerűen valamiféle bukáshoz vezet(ahogy ezt gengszterfilmjeiben is megszokhattuk),mely azonban korántsem egyértelmű a film zárójelneteit nézve..
Jönnek tehát az elsőre kissé idealistának tűnő, naív hős,az első kudarcok, a mentor, az átállás a "sötét oldalra" a felemelkedés a szexxel, droggal és mérhetetlen pénzzel borított lépcsőkön keresztül , és persze a leszálló ág..hogy láttunk már ilyet?Hasonlót biztos..ilyet még biztos nem !!

Mert bár drámáról beszélünk (inkábbb dramedyről, szatíráról??)olyan mennyiségű-időnként vulgáris-humort, szexet , abszurdba hajló pénzszórást , és társadalomkritikát kapunk az arcunkba, hogy meglepett az engedékeny 16-os karika a plakáton..Mindehhez remek zeneválasztások, kitűnő mellékszereplők, gyönyörű nők tömkelege, és Dicaprio, aki bizony komikusi vénával is meg van áldva, nem egyszer csinál hülyét magából a vásznon, a túladagolt-telefonálós jelenetről pedig lehetetlen spoiler nélkül írni,de a filmtörténet legviccesebb negyedórái közé simán beférne..

Ésa akkor a hibák..röviden. A narráció használata-nem használata témát már felvetettem. Bár a film igyekszik végig pörögni, azért a 3 órás játékidő egyértelműen túl hosszú,a dinamika sérül a film vége felé.Jobban örültem volna, ha kicsit jobban kibontják a főhős motivációit..bár lehet, hogy sekélyességét így tudtuk igazán felismerni..ésa mentor is előkerülhetett volna még a sztori során.(McConaughey zseniálísat alakított abban a pár percben )

Összeségében erős film, hajszál híján ötös. Leónak pedig jár a szobor és pont :)


60. 1zsuzska (2014-01-05 02:04.52) aaaaa - (válasz DrogbaGy 55. hozzászólására)
Örülök, hogy időt szántál rám, elemezted filmkat. jelenlétemet, nekem ez szórakoztató:)
Azonban kíváncsian olvasnám továbbiakban inkább filmes recenzióidat, bizonyára lesz miről.


59. G-ergo (2014-01-05 01:06.10) aaaaa
jah és még az sem tudott rontani rajta, hogy visszhangzott a terem, nem kicsit és a mozi szék is valami elképesztő ócska volt, főleg a kartámasz...


58. G-ergo (2014-01-05 00:59.41) aaaaa
zseniális... 3 óra tömény szórakozás, persze mémi kesernyés utóízzel, de ez kell is. dicaprio meg kaphatna egy oscart. most már úgy tényleg...


57. Norbitzki (2014-01-04 23:18.44) aaaaa
Nincs mese, Martin Scorsese egy zseni! Annak idején egyik kedvencem volt tőle a Nagymenők, majd a Casino, egyszerűen imádtam őket a hangulatuk miatt, és most hosszú idő után újra láttam tőle egy hasonló, magával ragadó "filmremeket". DiCaprio fantasztikusan jól játszott, bizony mára az egyik legjobb férfi színésszé nőtte ki magát, és tehetségét nem csak Titanic szintű romantikus mozikban bizonyítja. Zene és fényképezés a Scorsese színvonalnak megfelelően elsőosztályú, amit kicsit sajnáltam, hogy kevésbé volt durva és véres a mozi, jóllehet, egy-két durvább rész így is helyt kapott.

Röviden és tömören nagyszerű mozi, és ilyenkor úgy érzi az ember, hogy még jól is járt a mozijeggyel...hiszen mégiscsak három órára foglaltam el a székemet!! :)


56. Liz-i (2014-01-04 21:05.46) aaaaa
Ma megnéztük VOLNA, ha lett volna rá jegy! Majd legközelebb.....


55. DrogbaGy (2014-01-04 19:01.35) aaaaa - (válasz 1zsuzska 43. hozzászólására)
Majd 700 filmet osztályoztál, ebből kevesebb, mint 30 kapott egy csillagot, 58 kettőt, köztük ez a film. Érdekes, hogy szerinted a film a leggyengébb 10% között van. Különösen érdekes, ha megnézem, mik kaptak tőled 4,5 csillagot.Gratulálok!


54. Macsikám (2014-01-04 18:18.58) aaaaa
ÁLLAT volt!! :-)
Volt persze tanulsága, de 100 %-osan szórakoztató is volt, és én most bevallom, szórakozásra vágytam. Megkaptam :-) Még a hossza is elviselhető, én csak kb 10 percet vágtam volna ki belőle. Hihetetlen, hogy ezt kell írnom (mert nemigen csípem), de DiCaprio egyszerűen zseniális, most már én is azt mondom, hogy megérdemelne valami komolyabb díjat!
Azon a jeleneten a klubban (... aki látta, az tudja) konkrétan sírtam a röhögéstől, de szó szerint... :-D
Szóval, jó!


53. Watchmen93 (2014-01-04 11:39.27) aaaaa
túl hosszú. ha az utolsó 1 órát levágnánk akkor 10/9, így 10/7.5. egyszer jóvolt


52. Okokopi (2014-01-03 23:10.46) aaaaa
Colby86 véleménye detto.. Végigröhögtem a filmet, a végén picit elgondolkodtatott.. nem tudom mennyire gondolkodnak el az emberek ezen, a lényegen, mármint hogy ott irányítódik a világ vagy mi, és hogy ilyen pöcsarcok a górék, de hogy inkább mosolygó, mint morfondírozó embereket láttam a film végén kijönni a teremből, az szerintem nem volt káprázat :).


51. Anitabagwell (2014-01-03 21:22.07) aaaaa
HOLNAP végre látom. :)
És igen, ezt be kellett jelentem. :)
Scorsese - DiCaprio ide vagy oda, olvastam a könyvet, ezért majd biztos kritikusabb leszek kicsit. ;) Ohhh, de már elmondhatatlanul várom!!!


50. Colby86 (2014-01-03 21:04.01) aaaaa
Ahogy látom a lényeget már összefoglaltátok. Úgy gondolom hogy a film nagyon szórakoztató, iszonyat vicces, ugyanakkor nem rágja a szánkba, hogy el ne felejtsük milyen felszínes seggfejek ezek az emberek. Én személy szerint a jó kis buliknál irigyeltem is őket, mert valljuk be élni azt tudtak ezek a faszfejek. Dicaprio zseinális, eddig is szerettem, de ennél jobban még nem tetszett. Scorsesetől is az egyik kedvencem lett, valóban a Nagymenők-Casino duót egészíti ki "trilógiává", szintén egy nem túl legális felemelkedés-dőzsölés-bukás történet, ráadásul "based on a true story" ez is. Annyi a különbség hogy ebben azért embert nem ölnek, valamint hogy ez egy roppant vicces film volt számomra. A játékidő nem kevés, de egy percet sem untam, és sajnálom hogy kivágatták a legdurvább 12 percet a korhatárbesorolás miatt, remélem DVD-n kijön majd egy rendezői változat...Összefoglalva remek film, jó karakterek, már most klasszikus dumák, beszólások, egy elsöprő alakítás, egyedül konzervatív seggfejeknek nem ajánlom, számukra ez a film egy "antikrisztu lesz" .Ritkán írok ilyet de az a film nálam 10/10


49. Colby86 (2014-01-03 20:48.50) aaaaa
Nem gondoltam volna, hogy év végén látom az év legjobb filmjeit (12 év rabszolgaság és ez). Ráadásul szerintem ez az eddigi legjobb Scorsese-Dicaprio film.


48. HMáté33 (2014-01-02 02:49.03) aaaaa - (válasz Randal 47. hozzászólására)
nagyon érdekes felvetés, hogy a film hibája-e, ha a közönség eltéved...
jelen mozit még nem láttam, az ellentmondásos véleményekből viszont azt olvasom ki, hogy Scorsese nem foglalt állást, hanem csak bemutatott valamit, egy életformát, egy életutat.
az biztos, hogy ha egy tömegfilm esetében a nézők nem veszik le az üzenetet, az necces, viszont valahogy nem merném azt mondani, hogy a film hibája (eddigi tapasztalataim alapján). eleve szeretem, ha gondolkodni kell egy filmen, de tudom,ez művészmozikra tartozik. széles népréteget nem jó megvezetni, ugye? mégis, egy Keresztapa 2 ha eszembe jut, ott sincs kimondva, hogy amit a filmen látunk: rossz, ne tedd.
lehet, hogy alapvetően rossz a hozzáállásom, de inkább hagynám veszni a magam részéről azt a sok embert, higgyen amit akar, és csinálnék egy nem szájbarágós, esetleg merész filmet. de hát könnyen mondom, mert nem múlik rajta állásom Hollywoodban:) igaz, Scorsese-nek sem, ő megteheti, meg is teszi általában. simán bemutatja a dekadenciát úgy, hogy az egyetlen negatívum, amit elmond róla az az, hogy belebuknak a szereplői:)


47. Randal (2014-01-02 01:08.12) aaaaa - (válasz Gáspi 45. hozzászólására)
Nem az ütős lezárást hiányoltam, hanem azt, hogy az ütős lezárás ütősen is legyen elmesélve. Egy dolog sulykolni valamit, egy másik pedig hogy úgy mondják el a dolgokat, hogy azt a célcsoport meg is értse. Azóta sok emberrel beszéltem a filmről és sok véleményt megismertem, és kínosan magas volt azoknak a száma, akik nem értették meg, hogy Scorsese mit akart mondani. Márpedig ez showbiznisz, a film nem a fióknak készült hanem egy közönséghez szól, és (különösen egy tömegfilm esetében) ha ez a közönség eltéved, akkor az szerintem a film hibája.

Én is szeretem, amikor megbolondítják kicsit a történetmesélést, a karakterek helyenként kamerába néznek meg ilyesmi, de csináljuk egy rendszer, vagy még jobb egy logika szerint. Itt ezt hiányoltam sokszor. Nem mindig értettem, hogy miért, és miért így volt szükség ezekre a közbeékeléskre.

Azt is megértem, hogy Scorsese nem akart kihúzni jeleneteket, mert tetszett neki. A jó jelenetek azért kellenek, hogy a film is jó legyen. De amikor már a cél ellen dolgoznak a jelenetek, akkor már nem azt a funkciót töltik be, amit az alkotó el akart érni. Szeretem a sört, de nem iszom többet, hogyha kezdek rosszul lenni.


46. Chris92 (2013-12-31 22:55.42) aaaaa
Egy három órás film tőzsdeügynökökről. És szinte minden perce végig lekötött, figyelmemet fenntartotta és szórakoztatott. Nem túlzok, ha azt mondom erre csak Martin Scorsese képes.
Jordan Belfort a 80-as évek végén kezdi meg működését a Wall Street-en, egy nagycég alkalmazottjaként, majd hamarosan úgy dönt, hogy ez neki kevés, inkább vált és szólóba megy, megcsinálja a saját szerencséjét, a saját cégével. És sikerül is neki, hisz a lényeg egyszerű: Vedd rá a kisembereket, hogy fektessenek millósnak tűnő vackokba, majd nyúld le a zsetont. Aztán ha esetleg az üzlet befuccsol, és jön a kliens panaszkodni, akkor tárd szét a karod és mond az arcába: Bocs, de ilyen az élet, és ilyen az üzlet, szívás, mehetsz híd alá aludni. Harácsolj össze, amennyit tudsz, aki eléd áll, taposd el, hisz ez a kapitalizmus, ez Amerika, ahol csak a legerősebb, a leggazdagabb él túl. Legális-e, illegális-e, szard le és ne legyenek kétségeid, mert csak egy életed van, és ha sok a pénzed, akkor nem lesz problémád a kiélvezésével. És, hogy mi értendő ez alatt? Buli, pia, csajok minden méretben, színben, fajtába, ha kell az összes egyszerre, orgia stílusban, persze ahhoz, hogy talpon maradj pörögnöd is kell. Ehhez pedig kell annyi kokó, hernyó, mariska, anfe és menfetamin, haluzós cucc, és gyógyszeres bogyó, amennyi még egy bálnát is kicsinálna. De mi van akkor, amikor a szar egyszer csak tényleg átüt a gáton, amikor a szervezeted felmondja a szolgálatot, és hirtelen azon kapod magad, hogy hiába halmoztál annyi gyönyört és élvezetet, az életed egy roncshalmaz, amin se pénz, se modellfeleség, se a haverok, de még a cucc sem tud segíteni? Mi van akkor, amikor eléred a csúcspontot, aztán kezdesz csúszni a lejtőn, de ezt te már észre se veszed, csak akkor, amikor majdnem a gödör aljára érsz, és amikor már kétségbeesetten kapaszkodsz minden mentőöv után, de az, nincs csak a számvetés?
Na erről szól a Wall Street farkasa, ez az elképesztően energikus, élvezetes, és nem mellesleg sok mai vígjátékot porba alázóan vicces darab, amiben Scorsese két hasonlóan grandiózus munkájához a Nagymenőkhöz meg a Casinohoz hasonlóan olyan figurák életmenetét figyelhetjük meg, akiket finoman szólva nem lehet az erkölcsiség szobrának nevezni, mégis velük tartunk a három óra. A öreg mester nem moralizál, erkölcsi pedálozás nélkül, a lehető leglátványosabban, legrészletesebb módon ábrázol, egy kifordult és őrült világot, ahol minden elképzelhető az elfogadott társadalmi normákon és törvényeken kívül van, a szereplők különösen főhősünk pedig maximálisan része ennek. Míg végül az elevenen fel is falja őket. Mindez a Scorsese-re jellemző kissé epizodikus, de sodró lendületű cselekményvezetéssel, tökéletes kormegidézéssel, fényképezéssel, zenékkel, tengernyi emlékezetes jelenettel, dumával, hihetetlen szituációkkal és figurákkal. Na meg persze a színészi játékról nem is beszélve: DiCaprio szinte felrobbantja a vásznat, olyan energikussággal alakítja a főszerepet, hogy az döbbenetes, elég csak az extázis szintjéig felfokozott nagybeszédeire vagy a szerintem most klasszikussá vált autóba beszállásos jelenetet említeni, amint többet röhögtem, mind bármelyik másik filmes pillanaton ebben az évben. A mellékszerepek is roskadoznak, a kiváló alakításoktól, Jonah Hill-től kezdve, Rob Reiner-en át a legutolsó figuráig.
Igazi, semmihez sem hasonlítható megalomán mozihullámvasút, a pénzvilág gazembereiről. Mert igen ezek a fiúk-lányok is gengszterek, csak öltönyt hordanak, és még a betyárbecsület se jellemző rájuk.


45. Gáspi (2013-12-31 14:56.27) aaaaa - (válasz Randal 39. hozzászólására)
Szerintem is érdekes és elgondolkodtató az elemzésed, csak hát az egymásnak ellentmondó mondatok... Hiányolod a jobb, elmésebb lezárást, de mégis nagyszerűnek tartod. Egy jó rendezőnek nem az a feladata, hogy erősen sulykolt módon belegyömöszölje a néző agyába a történet mondanivalóját, tanulságát, hanem szabadjára engedi a gondolatokat, hagyja, hogy a néző hozza meg az értékítéletet, ki így, ki úgy. Ha pedig az egyik haverod annyira beleélte magát a filmbe, hogy neki az lett a rögeszméje, hogy így akar élni, az inkább - tudom, demagóg szöveg, de szerintem igaz - a szülői nevelés hibája. A filmnek nem kell hogy nevelő célzata legyen...

Én imádom azokat a jeleneteket, amikor a főhős a nézőhöz szól, bevon minket a filmbe, amelynek ez épp az egyik erőssége. És ez egyáltalán nem zárja ki azt, hogy legyen belső monológ is narrációval. A kettő nem üti egymást, felváltva nagyon jól működik a filmben. Ez nem probléma.

Az elnyújtott burleszkjelenetekkel kapcsolatban van igazság abban, amit írsz, bár engem ez sem idegesített. Scorsese és maga DiCaprio is nagyon-nagyon meg akarta mutatni, hogy ez a főként drámai szerepeket játszó színész jól "eladja" magát egy vígjátékban is és jó komikus. Persze humor és humor között is van különbség. Ebben a filmben a mocskos, trágár, polgárpukkasztó humor érvényesül kiválóan, amit nyilván mások meg nem tartanak poénosnak. Lehet hogy a nagy akarás átcsapott túlzásokba, de szerintem nincs gond a dinamikával, a tempóval és a játékidővel sem. Hozzáteszem eredetileg Scorsese 200 perc körülire tervezte A Wall Street farkasát, de ezt egyrészt nem engedték a "fejesek", másrészt ha maradtak volna a kimaradt jelenetek, nem mehetett volna 16-os karikával. Úgy néz ki nagyon kedves a szívének ez a film, mert nem nagyon akart kidobni csak úgy egy-egy jelenetet a játékidő miatt


44. Gáspi (2013-12-31 14:27.40) aaaaa - (válasz 1zsuzska 43. hozzászólására)
Sajnos egyáltalán nem ilyen egyértelmű a díjeső, bár kijárna. Scorsese finoman fogalmazva nem kedvence a Filmművészeti és Filmtudományi Akadémiának. Szentségtörés és érthetetlen, hogy egy ilyen rendezőnek (nem sorolom a kiváló filmjeit, mindenki tudja...) miért csak egy Oscar-díja van, bár szerintem utóbbinak egyre kevesebb már a jelentősége. Most már csak egy szimpla díj, nem lengi körül akkora őrület és elismerés, mint korábban.


43. 1zsuzska (2013-12-31 13:31.57) aaaaa
Gratulálok Randal elemzéséhez. Sok oldalról megközelíti ezt a filmes éléményt, amely számomra kínlódást jelentett, de tudom, egyedül maradok a véleményemmel.
Scorsese számomra egyedi és utánozhatatlan, kedvelem a filmjeit és elismerem mint a 20.sz egyik eminens rendezőjét.
A filmet, mások számára alkotást és remekművet - először le sem sem akartam osztályozni, hiszen után olvasgattam, és kiderült, hűen követi az önéletrajzíró stílusát, felszínességét, "pokoli" könnyedségét.
A film pörög, mint a mintha ringlisspílben ülnénk, ömlik a moslék a szájból ki és be, néző hahotázik.
Scorsese simán lenyomja a torkunkon a világ felszínes, hányásos valóságát és ráadásul igaz történet a mottó.
Mottó 2 pedig, tedd és örülj létezésed gazdagságának, csalj pénzt, szerelmet, barátságot, mert TE és a TE egod a legfontosabb. Nincs akár egy villanásnyi utalás sem az ellenkezőjére, hiszen Scorsese hívatkozása ott áll, csak "pontosan követi a regényt", ugymond.
A szomorú az, hogy a mostanság felnőtt fiatalság bizonyos rétege ezt magának is vallja, hiszi, ez így igazságos, mert ügyes ember megérdemli.

És még díjeső is kinéz, amely Scorses igazi kacsintása a burleszkhez.


42. 1zsuzska (2013-12-31 13:31.38) aaaaa - (válasz Randal 39. hozzászólására)
Gratulálok, ez nagyon klassz elemzés, sokmindent megfogalmazol helyettem.


41. Balint1209 (2013-12-31 11:18.06) aaaaa
Zseni film, simán van olyan jó mint a nagymenők!


40. Johnny Saiper (2013-12-31 09:58.30) aaaaa - (válasz Randal 39. hozzászólására)
Tökéletesen egyetértek!


39. Randal (2013-12-31 02:09.31) aaaaa
Alapvetően jó filmnek tartom, lendületes és hangulatos, az utolsó kb 5 perc miatt pedig kellemesen friss vért adott az élve elkárhozás tematikájának.
A film erényeit sokan leírták már és valószínűleg sokan meg is fogják még fogalmazni, úgyhogy inkább arról a néhány dologról írok, amik miatt csak 4 csillagot kapott tőlem.

Néhány helyen maníros a film szerintem, olyan jeleneteket is beleszőttek, amik túlzóak és túlzottan didaktikusak voltak. Di Caprio burleszkes vergődése a nyilvános fülkés beszélgetés után persze vicces volt, és be is töltött egy funkciót, de szerintem kínosan el lett nyújtva, és bár meglepő, de olcsó poénra volt történetileg kiélezve. A vérből rajzolt könnycseppet is túlzónak éreztem, és a romlottság bemutatása is néha túlfordult nálam.

Hasonlóan DiCaprio egy másik filmjéhez (Aviátor), itt is probléma volt, hogy csak belső akcióra építve próbált 3 órán keresztül feszültséget fenntartani, ami gyakorlatilag lehetetlen. Így annak ellenére, hogy az egyes jelenetek dinamikája tökéletesen meg volt rajzolva, összességében nyomasztóan hatott rám - egyes jelenetekből kevesebb is elég lett volna, másokat nyugodtan le lehetett volna rövidíteni, ezáltal kapva egy kb 2 órás filmet, ami jobban működött volna szerintem.

Nem mindig értettem a történetmesélés szintjeinek váltogatását. Néha a kamerába nézve mondtak ki (diegetikusan) olyan gondolatokat, amiket belső monológos narráció is megoldhatott volna, mákor pedig belső monológ mondott el olyan dolgokat, amiket csak színészi játékkal vagy vágásdinamikával is ki lehetett volna fejezni. Plusz bejöttek mediális váltások (házivideó, reklámfilm) amik persze hozzájárultak az életrajzi vonal kihangsúlyozásához, de valahogy a semmiből röppentek elő, és nem mindig láttam a használatuk mögött az átgondoltságot. Scorsese szereti az ilyesmit, de eddig sosem éreztem, hogy ez a szerzőiség a film kárára lett volna, vagy elnyomta volna a logikát, itt viszont helyenként máshogy éreztem.

Ez nem feltétlenül hiba, de szerintem a film szerkezete nem támasztotta alá kellő egyértelműséggel a gondolatiságot. Ebben a Nagymenőkre hajaz a film, úgyhogy felfogható újabb Scorsese kézjegynek, de az ilyesmivel csínján kell bánni szerintem, mert a nagyközönség tetemes részének sanszos, hogy nem jön át, hogy a film elítéli a bemutatott értékrendet. Annak a társaságnak az egyik tagjának, akivel a filmet megnéztem, annyi volt a kommentárja a filmhez, hogy "igen, így kell ezt, én is ezt csinálnám, ha tudnám". Némi arroganciával lehetne azt mondani, hogy ennyi ésszel inkább ne nézz filmet, de ez hiba lenne - egy kicsit lehetett volna ütősebb a zárógondolat. Holott ez a zárógondolat egészen nagyszerű - úgyhogy a következő bekezdésben kicsit írok is róla, ami egy kis SPOILER is lehet, szóval

SPOILER

Csak írok egy erősségéről. Az utolsó 5 perccel a film túlmutat azon a sablonon, hogy megmarad ennek a társadalmi osztálynak és értékrendnek a kritikájánál. Azzal, hogy DiCaprio karakterét az elvárnál sokkal sokkal erőtlenebbül bünteti, mint az morálisan indokolt lenne, egészen sajátosan állítja szembe a őt a nézősereggel - ez pedig összhangban van a végkicsengéssel. Azzal, hogy a filmbéli társadalom minden romlottsága ellenére továbbra is piedesztálra emeli és követendő példaként kezeli ezt a karaktert, valójában azt állítja, hogy a jelenség életképessége mögött a többségi társadalom birkasága legalább annyira ott van, mint az elkövetők romlottsága. Ezzel a film nem csak a társadalomnak ezt az apró rétegét kritizálja, hanem ezen túllépve a többségi társadalom elé is tükröt tart. Ez nekem egy nem várt és - jó értelemben véve - megdöbbentő élmény volt, és emiatt mondom, hogy a tartalom a látszat ellenére egyedi.

SPOILER VÉGE

Összességében emlékezetes, maradandó film szerintem, fantasztikus színészi alakítással, ütősen szerkesztett jelenetekkel és ütős gondolatisággal. Igaz - és ebben már a személyes ízlésem és értékrendem is jelen van - a kevesebb helyenként több lett volna, és egy kicsivel egyértelműbb is lehetett volna a szerkesztése, akkor jobb filmnek mondanám. De megtekintésre mindenképpen érdemes, valami jóról marad le, aki elszalasztja.


38. Juhi (2013-12-30 18:40.23) aaaaa
Tökéletes film, Scorsese-Leo legnagyobb közös munkája, pedig magas volt a léc.


37. Szistván (2013-12-30 00:47.27) aaaaa - (válasz Monsoon 35. hozzászólására)
A 3 órára azért van szükség, hogy a vicceskedésbe azok is belefáradjanak, akik úgy ültek be a moziba egy zsák pattogatott kukoricával, hogy látnak egy jó vígjátékot, és kb. 2 órán át így álltak hozzá, de aztán hál'istennek már ők is kezdtek kijózanodni.Ez a film nemcsak a tőzsdecápák világának, hanem a new age ördögi szellemének is egy bátor leleplezése. Scorsese is, di Caprio is szenzációs. Hihetetlenül jól kontrasztos az FBI nyomozó pikirt józansága Balfort egzaltált übermenscheskedésével.


36. Filmmester (2013-12-29 23:18.01) aaaaa
Simán az év filmje. Pont.

Igen lehetett volna fél órával rövidebb, de akkor nem jönne annyira át Jordan Belfort életformájának valódi üressége. Az, hogy a film három óra, számomra erény, de persze nem kell ezzel egyet érteni.

Gyakorlatilag a Project X, a Kapj el ha tudsz és a Keresztapa, vagy Sebhelyesarcú összegyúrásaként is felfogható. Filmként néhol nehezen értelmezhető, de baromi szórakoztató.

DiCaprio megint kiemelkedően alakít, a rendezés, vágás, operatőri munka mind-mind első rangú!



35. Monsoon (2013-12-29 14:37.14) aaaaa
Fantasztikus film, de megfeküdte a gyomrom. 3 óra tömény szemétség, szerencsére vicces, ami oldja egy kicsit a hányingert. Az életbe nem fogom mégegyszer megnézni. DiCaprionak ezért a szerepért Oscart kell végre kapnia, mielőtt végképp teljesen megőrül valamelyik egzaltált figurájától. Alapvetően nagyon bírom, de ebben a szerepben akkora mocsok, hogy átmenetileg megutáltam.:)


34. Gáspi (2013-12-29 13:01.57) aaaaa - (válasz Prendergast 31. hozzászólására)
Én csak azt nem értem, hogy miért tartod problémásnak azt, hogy egy ilyen élettörténetről filmet készítenek. Scorsese-nek nem azt volt a célja, hogy magasröptű gondolatokkal és mondanivalóval töltse meg ezt a filmet, egyszerűen csak szórakoztatni akar, mesterien bemutatja az emberi gyarlóságot, igen megannyi polgárpukkasztó jelenetsorral. És akkor mi van? Ez a film erőssége. Nem gondolom, hogy egy filmből olyan következtetéseket kell levonni, mint azt te tetted. A problémának, amit feszegetsz van értelme és fontos, de nem itt, nem a film kapcsán. Kit érdekel egy ilyen bitangjó mű kapcsán hogy ki mit érdemel az élettől és hogy kivel mennyire igazságos az élet???


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

Kapcsolódó fórumok

VéleményekLifeisamovie, 2024-06-28 21:06423 hsz
KérdésekÁdám97, 2014-06-27 23:387 hsz
KeresemLangelus, 2014-06-26 20:334 hsz
 
 

Filmkatalógus alsó
Copyright © 2005-2018, www.FilmKatalogus.hu | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Impresszum | Médiaajánlat | DVD üzletszabályzat, kapcsolat | Sitemap | E-mail: info@filmkatalogus.hu

Ez a weboldal cookie-kat használ, melyekre szükség van az oldal megfelelő működéséhez. További információk