Filmek Főoldal TV műsor DVD / Blu-ray Filmek Színészek Rendezők Fórumok Képek Díjak Mozi
film
 
Bejelentkezés
E-mail:
Jelszó:
Megjegyezzelek?
Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Regisztrálj és nyerj
DVD-t, vagy mozijegyet!

Keress

Részletes keresés

Mozibemutatók
2025-01-16
Csak lélegezz
Farkasember
Határtalanul
Szerethető
Véletlenül írtam egy könyvet

2025-01-09
Családi terápia
Egy csiga emlékiratai
Gengszterzsaruk: Pantera

2025-01-02
Bekövet a halál
Maria
Miénk lesz a holnap
Nosferatu
Vilma és a férfiak
Woodwalkers

További mozibemutatók

Hamarosan a TV-ben
Erin Brockovich - Zűrös természet
- HBO3, 03:21
Hogyan essünk szerelembe karácsonyig?
- Izaura TV, 03:30
Mama pici fia
- TLC, 03:40
Imádlak utálni
- HBO2, 04:18
Emily és a bűn világa
- HBO, 04:22

Teljes tévéműsor

Szülinaposok
J. K. Simmons (70)
Imelda Staunton (69)
Joely Richardson (60)
Nina Dobrev (36)
Patrick Sabongui (50)

További szülinaposok

Legfrissebb fórumok
Mielőtt felébredek - Vélemények
Nyerd meg az életed (sorozat) - Vélemények
Hogyan tudnék élni nélküled? - Vélemények
Donald Trump - Vélemények
Alárendeltség - Vélemények

További fórumok

Utoljára értékeltétek
Túszdráma aaaaa
Amy Adams aaaaa

 

Americanlife hozzászólásai

Ugrás Americanlife adatlapjára

elejére ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 ... végére

Szólíts a neveden - Vélemények

2018-02-28 20:02.45
Nekem a zene is tetszett, de nem tudtam melyik együttestől van. Oliver nagyon önfeledt volt benne, szerintem életében nem érezte ilyen jól magát.
Néztem pár interjút a két színésszel, nehezen tudom elhinni, hogy <Timotéj Salamé> ne lenne meleg a valós életben is. Armie-ről meg egy biszexualitást nézek ki.

De a legjobb filmbetétdalra jelölt zene is nagyon ott van.


2018-02-28 19:59.49
A számból vetted ki a szót, az anya története nem volt véletlen, egyfajta üzenet a fia felé. Bár tényleg nem volt sok jelenete az anyának, de mindegyik azért sokatmondó. Szerintem ő már akkor rájött, hogy Elio odavan Oliverert (és mosolyogva vette a beszólásokat), amikor a fia negatívan nyilatkozott Oliver "Later"-jérő. Mert ha közömbös lett volna számára Oliver, akkor semmilyen érzelmet nem vált ki belőle.
De ami kiemelendő, hogy a szülők hiába tudták ezt a kapcsolatot, maximális diszkrécióval adtak teret a kibontakozásának, még csak jó tanácsot sem akartak adni, hadd élje meg a fiuk, amit kell. Pedig egy szülő alapvetően fenntartással kezeli az ilyen kapcsolatot, főleg, ha azt érzi, a gyereke ebből inkább sebzetten kerül ki.

Akkor Te már elkezdted a könyvet? Beelőztél?:))


2018-02-28 15:24.35
Köszönöm szépen és mindenkinek, aki infót ad:)


2018-02-28 12:38.29
Kár, hogy az anya karaktere annyira nem bontakozott ki, még 1-2 jelenet szerintem elfért volna. Nekem az is tetszett, amikor a szülők napoznak, és megbeszélik, hogy Elionak is Oliverrel kell menni Bergamoba. Mindketten tudják, hogy több van köztük, mint puszta barátság, és hogy kell egy pár nap, amikor nélkülük, kettesben, önfeledten az egymáséi lehetnek. Beszédes volt, amikor az anya a kezével megérinti a férje kezét, aggódva, miszerint tudja, hogy Elio fájdalmas búcsú előtt áll, de meg kell élnie, és adni nekik még pár napot.

Aztán az is tetszett, ahogy Elio kifejezte a rajongását Oliver felé, elkezdte a láncot hordani, amit addig nem, még el sem ment a srác, de már az ingét hordta, mindig utána ment, tudni akarta mit csinál. Azért is gondolom, hogy az anya is tudta (nem értettem, hogy a végén az apa miért mondta, hogy nem gondolná), ilyet egy anya megérez.

Azért a végén hiányoltam, hogy Oliverről nem volt bevágás, miképpen élte meg a búcsúzás utáni pillanatokat. Vagy a telefonbeszélgetésnél szívesen megnéztem volna az arcát. A film ilyen szempontból Elio-ra koncentrált, hozzá érkezett Oliver, az ő csalódását, fájdalmát mutatta be, ugyanakkor szerintem az Oliveré is fontos lett volna. De lehet csak én képzelek bele többet, és a könyvben erről is lesz szó?

Közben nézem a térképet, mert bár a csizma alját és Szicíliát kivéve sok helyen voltam Olaszországban. Milánoban is, de Bergamo nem rémlik, pedig Crema és Bergamo is kb. 40-50 km-nyire van Milánótól. A Como-tó biztos megvolt, Torino és több északi város, de asszem pont Svájc felé haladtunk, amikor Milánoban voltunk, ebben sem lennék biztos, mert olyan sokszor mentünk.


2018-02-28 10:36.48
Köszönöm az infót. Tegnap megnéztem megint a filmet, aztán rájöttem, hogy ez a zene és a kirándulás volt a kapcsolat kiteljesedése és lezárása, mert utána már csak a fülledt éjszaka jött az kijózanító esővel, és gyorsan az állomáshoz értünk...

Azt nem tudod véletlenül, hogy milyen zene szólt, amikor a diszkóban voltak és mindannyian táncoltak, azaz a korábban ülő-cigiző-ivó fiatalok is beálltak, Oliver felszabadult volt...


2018-02-28 10:33.33
Látom, a lányoknak ez a barack nagyon bejön. Elionak úgy látszik az volt a tiltott gyümölcs és nem Oliver...


2018-02-27 22:55.17
Azt azért én is sejtem, hogy ha Elionak voltak is szerelmei még az életben, egyik sem tudta annyira felülmúlni, mint az Oliverrel való szerelme. A legtöbb embernek az első a legnagyobb, vagy a legmeghatározóbb, mellesleg Oliver nem csak a szerelme volt Elionak, annál több, olyat hagyott maga után, ami egy életre szóló élmény.

Igen, azért ha valaki megkapja a nagy szerelmet, az valóban a jobbik eset, viszont a rosszabbik, ha utána vége is van. Lehet egy meg nem kapott szerelem érzése hamarabb begyógyul, mert nem kötődtek hozzá emlékek, viszonzás, a másikból valami, ami miatt meghatározó.
Míg egy beteljesült szerelem elvesztés szempontjából drámaibb lehet.

Kiből milyen sebeket tép fel, az változó. Nekem is volt több csalódásom, amire a mai napig emlékszem, és csalódással, szomorúsággal, dühvel, vagy depresszióval tölt el, ugyanakkor mindegyikre azt mondom utólag, hogy meg kellett, hogy éljem, mert úgy váltam később erősebbé, és tudtam miből meríteni, viszonyítani.


2018-02-27 21:52.56
Semmi gond...az ember önkéntelenül is párhuzamot keres a film és a saját élete között. Érdekes, én első alkalommal lestem, hogy a srácok mennyire tudják kontrollálni magukat a búcsúzásnál, Elio sírását viszont vártam. Talán pont az volt a fontos, hogy mindketten rájöttek, hogy egyes dolgoknak mennyire rövid idő jut az életben, és ezzel nehéz szembesülni.
És ezt valahol mindenki megéli, de ez akkor is nagyon drámaian átjön a filmben, annyira, hogy a magadénak érzed a fájdalmat, amit lehet egyébként már átéreztél.


2018-02-27 21:25.07
Én ebbe a filmbe bele fogok betegedni:)
Nem mondom, nekem is voltak hasonló élményeim, és nem feltétlen ilyen felállásban, mégis valahogy ezt megélni egészen más.
Az élet egy nagy ajándék, ahogy az apa is mondja. Pont ezért Olivernek azt kellett volna választania, amelyikben boldog. Persze, lehet valaki párhuzamos, nem boldog, vagy nem teljes élet során is "elégedett", ami messze van a tragédiától, de azért pont ez a film megmutatta, milyen is lehet, amikor tényleg boldog és teljes.


2018-02-27 21:16.56
20 évet? Egek!

Akkor ha csak 24 éves Oliver, nem is olyan nagy a korkülönbség, egyébként a film lényege pont az volt, hogy mindegy milyen korú srácok szerettek egymásba.

A többivel meg teljesen egyetértek. Érdekes, hogy Elio mondja az emlékműnél, hogy nehéz neki arról a témáról beszélni (mert fiatal és újként hatott rá az érzés), míg szerintem Olivernek nehezebb volt, mert előtte más életet élt, az igazi énjét pedig pont Elio hozta ki, miközben ő idősebb lévén igyekezett a srácot erősíteni, irányítani, mégis Oliver esendőbb volt a maga nemében, mert Elio viszonylag jól élte meg a kezdeti melegségét.


2018-02-27 21:09.51
nekem sem attól jó egy film, hogy Oscar-díjas, de most a Call me-nek szurkolni fogok és a 3 óriásplakátosnak is. A Mystery of Love-ot és a transzszexuális személyről szóló filmeket nem ismerem, de megjegyzem.


2018-02-27 21:08.20
A búcsújelenet tényleg rendben volt, mert bennem a vér is megfagyott. Valahogy aztán hirtelen minden olyan gyorsan történt, túl rövid volt az együtt töltött idő...és gyorsan jött a kijózanodás...
A szeretlek szó pedig megnyilvánult abban, hogy a saját nevükön szólították a másikat, ezt egyébként nagyon ötletesnek találtam, nem hiába ez a címe is.

Persze, fizikailag lehet mindkét srác biszexuális, hiszen lánnyal is voltak, de lelkiekben mégis a meleg kapcsolatban voltak boldogok, és egymással. Persze, attól, hogy valaki nem él boldog, vagy teljes életet, még attól sem tragédia az élete...

Az LMBTQA rövidítésben az A nem véletlen, az aszexuálisokat jelenti, mint szexuális kisebbséget.

Köszönöm, hogy ennyire ajánljátok a regényt:) Mert olvasni is imádok, de most már a kedvetekért is:)


2018-02-27 21:04.27
Lányok, fiúk!
Most már annyira írjátok a könyvet, hogy lehet hamarosan megveszem a boltban és meg sem állok vele, amíg el nem olvastam:)

Nekem sem volt semmi sem gusztustalan, amit a két srác csinált, sőt elnéztem volna még mást is, és itt nem kell semmi perverzre gondolni:)
De Chrysothemis-szel értek egyet, hogy lelkileg tiszta beteg lettem én is a film végére.

A technikai részletek meg sosem érdekelnek, ha a filmnek annyira a hatása alá kerülök. A pisilésnél is arra gondoltam, ott volt a házi néni, aki biztos mindennap takarított, de a tömény dohányfüstöt, és a hányást én nem kedvelem.

A többire lehet jobb, ha egyenként válaszolok:)


2018-02-27 17:11.04
A "Na csá" és a Later között több árnyalatnyi különbség van. Előbbi fiatalos, nyegle, lekezelő köszönésmód, ami haverok között lehet megengedett, de abban a közegben kifejezetten tiszteletlennek hat, és teljesen más habitust ad Oliver karakterének, ami nem hiteles. A "Later" önmagában véve nyelvezet szempontjából is célszerű, mert röviden kifejezi, hogy majd később találkoznak. Ebben a közegben jobban megállta a helyét, ugyanakkor nem annyira protokolláris, hiszen Oliver majdnem családtagnak számított, így megengedhette. Ezért van az, hogy bizonyos köszönésfajtákat nem jó magyarosítani.

Egyetértek, hogy Oliver abban a pár hétben volt önmaga, és a felfedezés - bár úgy mutatta be, hogy a tini, kezdő Elionak félelmetesebb - mégis úgy gondolom, hogy Olivernek nehezebb volt, annak ellenére, hogy nem szabott sem Elio, sem a családja gátat annak, hogy kiélhesse a meleg vágyait. Ugyanakkor azért ő ott mégis csak egy vendég volt, egy értelmiségi, egy amerikai, de az ő vérük (zsidó), és azért bizonyos "elvárások" voltak felé nézve, nem hiába volt az, hogy az első jel után (megérintette Eliot, aki zavart lett ettől), visszavonulót fújt, és távolságtartóvá vált, miközben éjjelenként rá várt, Elio azt hitte valahol bulizik/nőzik. Jól szemlélteti a dolgot az a jelenet, amikor Oliver táncol és Elio féltékenyen nézi őt, félve attól, hogy esélytelen nála.
Oliver pl. akkor világosodott meg, amikor az utolsó napon nézte az alvó Eliot, aki esendőségét nézve is, mégis önmaga maradhatott, a családja miatt is. Neki viszont vissza kellett térnie a régi életébe, ahol nem önmagát alakította.
Oliver, 30 körüli, értelmiségi emberként már nem annyira függött a szüleitől, hogy ne olyan életet éljen, amilyet akar. Ugyanakkor szerintem Olivert a zsidó származása is zavarta (ezért kértem valakit, írja meg, hogy a zsidóknál miképpen kezelik a melegség kérdését).
A karácsonyi jelenetben is Elio tűnt szomorúbbnak, ahogy sír a tüzet nézve, ugyanakkor Oliver kevésbé volt szerencsés, amit önmaga is bevall. Azzal, hogy a telefonban is a saját nevén szólította Eliot, elárulta, hogy igenis szereti őt, bármi történik az életben...ugyanakkor a nézőnek lehet az jön le, hogy Elio került ki rosszabbul a kapcsolatból, mert a férfiideál egy kis nyári kaland után mégis nősülésre adta a fejét. Nem minden az, aminek látszik, és ez a film ezt nagyon jól visszaadta.
A film története ugyanakkor pedig azt "szorgalmazta", hogy ne legyen happy end, mert Elionak meg kell élnie az első nagy fájdalmat, csalódást, hogy férfivá váljon, miközben szerintem Oliver még nagyobb és végzetesebb törést szenvedett.
Kíváncsi lettem volna, hogyan éli tovább az életét a kis srác...hiszen számára ott volt a lehetőség a meleg életre, de nem azzal, akivel akarta.

Éppen ezért volt a búcsúzás is hiteles, mert a maga egyszerűségében mégis nagyot ütött, mint írtam, akkor vált mindkét karakter "felnőtté", míg az egyik előtt utakat nyitott meg, a másiknál bezárult valami.


2018-02-27 15:48.23
A technikai hibákat én sem vettem észre, lehet mert annyira lekötött a film hangulata, a színészek alakítása?
Tény, hogy engem is zavar, ha valaki nem mos kezet pisilés után (bár állva miért ne szabadna pisilni egy férfinek?), a hányás utáni csóknál is erős kételyeim voltak, illetve én sem szeretem a dohányfüstöt. Ugyanakkor ezek a naturalista elemek pont beleillettek ebbe a közegbe/környezetbe, pont ez tette a filmet hitelesebbé.

Szerintem a lábmasszírozásban semmi rossz nem volt, bár kétségtelen egy intimebb kapcsolatban szokás. A barackos jelenet sem volt számomra döbbenetes, bár lehet csak azért nem, mert abszolút nem vagyok prűd. Én azt mondom, ezek az elemek kellettek a filmbe, mert pont ezektől vált egyedivé a kapcsolat is.

Az viszont kissé zavaró volt, hogy a lányok mennyire a "helyükre lettek téve". Olvadoztak a srácok után, miközben fordítva nem. Bár kétségtelen, hogy beleillik az olasz miliőbe, de ennyire ne vették volna észre, hogy esélyük sincs?
Bár Marzia pont kifejtette az aggályait Elionak, mégis odaadta magát, a végén a karakter nagyon emberséges volt, amikor felajánlotta az örök barátságát Elionak (szerintem a lány tudta, hogy mi az ábra).
Kissé hiányoltam az anya karakterének kibontakozását, bár lehet pont ez a film az apa-fiú kapcsolatra akart jobban fókuszálni.


2018-02-27 15:41.29
Sikerült nekem is megnéznem a filmet, bár még lelkileg nem vagyok túl rajta. Tény, hogy nagyon vártam, és nem csak azért, mert beharangozták...aztán vasárnap kaptam meg angol nyelven, mert a szinkront nem szeretem, és nem is tartom hitelesnek. Így én csak a "Later"-től tudok nyilatkozni, amit a magyarban "na csá"-nak fordítottak szabadon.

Azt hiszem, előttem, sokan leírták, hogy miért is emelkedik ki ez a film a többi LMBTQA-jellegű film témáját tekintve. Kétségtelen, hogy ha Elio egy korabeli vagy idősebb lánnyal ismeri meg ezt az érzést, akkor nem üt akkorát. Lehet, mert Marziánál azt érezte, nem kell érte annyira megküzdeni, és nem csak azért, mert egy - a társadalom által elvárt és többségi kapcsolatról van szó, hanem mert a lány szemmel láthatóan odáig volt érte, amit ő nem akart annyira észrevenni.

Az Elio-t alakító színész döbbenetesen hiteles, korábban úgy emlékszem nem láttam még őt filmben, jól bemutatta a vívódó kamasz lelkivilágát, félelmeit, vágyait. Beszédes volt, hogy az elején mennyire negatívan nyilatkozott Oliverről, holott teljesen odáig volt érte, és csak az nem vette észre, aki nem akarta.
Az apja végtelenül őszinte monológja a film végén fel is tette a koronát a történetre. Kevés olyan apa van, aki erről beszélni mer a fiával, sőt még azt is elismerni, hogy egykoron ő is közel volt ahhoz, hogy fiúval kipróbálja, aztán mégsem. Bár véleményem szerint az anya is megérezte, hogy Elio és Oliver között nem puszta barátság van...

Armie Hammer mostanában lett felkapva, az Éjjeli ragadozókban ismertem meg őt (azt a filmet is imádom, bár azt Amy Addams alakítása miatt). Szerintem egyáltalán nem volt "öreg" a karakteréhez képest, 30 körüli, pont az a kor, amikor az ember nem a tizenévesek életével azonosul, ugyanakkor már annyira nem fiatal, hogy csak a tanulásból/bulizásból álljon az élete. Egyébként is a (meleg) fiúk nagy részének az első titkos szerelme mindig egy idősebb srác, és még sokszor a hetero srácok első szexuális kalandja is egy fiúhoz/férfihoz köthető, akármennyire is tagadná ezt sok férfi. Ebben a filmben ez az egész érzésvilág kendőzetlenül jelenik meg.
Semmilyen téren nem vitatnám a színész tehetségét, mert jól alakította a látszólag nyegle, és magabiztos szépfiút, miközben minden éjjel arra várt, hogy Elio meglepi őt, és ugyanannyira oda volt ő is a srácért...

Szerintem a búcsúzás jelenete pont hiteles volt. Nem lett volna értelme nagy szavaknak, drámai jeleneteknek, mert pont az vitte el olyan irányba, hogy a felszabadult boldogság után jött a hidegzuhany, a kegyetlen felismerés, hogy nem csak a nyárnak van vége, de az ő kapcsolatuknak is. A nagy és zavart csend jól ábrázolta ezt a feszültséget, fájdalmat.

Bennem viszont olyan kérdések fogalmazódtak meg, hogy vajon Oliver full meleg volt-e? Mert arra gondolok igen. Elhangzott, ahol ő lakik (New England), a zsidókat kinézik, főleg egy meleg zsidót. Bár nincsenek ismereteim, hogy a zsidóknál mennyire elfogadott a melegség (nem bánnám, ha valaki megírná), de úgy érzem, Oliver a társadalmi elvárásoknak felelt meg, és azért adta a fejét nősülésre.
Látszólag Elio sérült jobban a búcsúzás után, de ő vigaszt kapott a környezetétől. Oliver viszont szerintem azzal is szembesült, hogy ő maga nem önazonos, nem azt az életet éli, amelyiket akarná. És az ő esetében talán már ahhoz késő is van, és egyáltalán nem a kora miatt. (Megjelent egy idősebb meleg pár is a filmben, egyfajta más aszpektusban bemutatva a meleg kapcsolatokat.)
Elio melegségét a család és a környezete is jól fogadta, a professzor szinte családtagként kezelte Olivert, adott lehetett volna, hogy együtt maradjanak, de ehhez Oliver nem akart mindent borítani.
Talán neki sokkal nehezebb volt az elválás, mert arra is rájött, hogy amit Elioval megélt, arra már lehet nem lesz elég bátor az élete során (mint kiderült, szakítás után visszatért a menyasszonyához).
Az elválás, a fájdalom pedig pont azért kellett Elionak (mint minden tininek), mert rájött, hogy az élet nem csupán arról a felhőtlenségről, az idilli környezetről szól, amibe ő beleszületett. Kíváncsi lettem volna, hogy Elio hogyan folytatta tovább az életét.
Hasonló érzés kerített magába az Adéle élete után is, hogy vajon a főhősnő miként éli tovább a leszbikus életét, egyáltalán tudja-e, könnyű lesz-e neki az első nagy csalódás után, bár ez egy másik topik lenne.

A könyvet nem olvastam, és nekem is idő kell, amíg neki tudok kezdeni. Egyelőre még a film hatása alá alatt vagyok. A környezet, a hangulat, a nyár, mindezek jól kiemelték a kontrasztot, amit a film maga után hagyott a végén.
Bár kissé hiányoltam, hogy a szeretlek szó nem hangzik el benne, ugyanakkor az a mondat, hogy "szólíts a neveden és én majd az enyémen szólítalak" felért egy szerelmi vallomással, egy olyan meghitt, bensőséges, intim kapcsolattal, ami még heteroszexuálisak között is ritka, nem még melegeknél.
Ugyanakkor ezt a filmet sem szabadna kifejezetten LMBTQA filmnek titulálni, még akkor sem, ha a rendező maga is meleg, illetve a film központi témája is.

Külön említésre méltó, hogy minden karakter szerethető, pozitívumként hatott az is, hogy nem A-listás sztárok alakították a karaktereket. Mindvégig ott van a filmben a meleg szerelem témája és ez akkor teljesedett ki, amikor régészet során előkerült a férfi szépségideál elemzése.

Most hirtelen ennyit tudok egy ültében írni, érdekes, hogy könnyed nyárias filmnek vártam, aztán mégis drámai vége lett. Elio viszont ezzel elindult a felnőtté válás útján, és ki tudja mennyi fiú indult el így, ilyen történettel?

Off:

A 3 óriásplakát Ebbing határában című film nálam is nagyon nyerő, vitte a pálmát több színész is benne, a Holdfényt szintén láttam, az is tetszett. az Adéle életét többször láttam, szintén eléggé felkavart. Akár nyer még díjat a Call my by your name, akár nem, nálam megmarad egyik kedvencnek.


Dallas (sorozat) - Kérdések

2017-05-21 14:38.14
Az álomévad utáni folytatásban Larry Hagman már nem hordott pepit, és semmiféle olyan viseletet, ami a hajával kapcsolatos (nyilván festették, toldották, igazították a frizuráját, hiszen akkor már 55 éves volt, de a karakter 8 évvel fiatalabb), végül Pamela ébredése után már a természetesnél maradtak...Különben volt Victoria Principal is az álomévadban plasztikáztatta magát, Linda Graynek az addig rövidebb haját meghosszabbították, és vagy tucatnyi hajviseletet láthattunk nála is.) Ja, és itt még Travillát alkalmazták, tehát a ruhatárért őt lehet felelőssé tenni, továbbá itt már dívott a "színes" korszak, ezt viszont később is így hagyták.


2017-05-20 23:19.50
Digger elitta a szervezetét, ez kétségtelen, de az utolsó nagy alkoholizálása nyilván egy jó apropó volt, hogy gyorsan a kórházi ágyon találjuk, és a halála előtt még kiderüljön két nagy titok: nem Jock ölte meg Hutch McKinney-t, és Pamela nem a vérszerinti lánya. Nyilván ezt a szálat le akarták zárni, és kevésbé volt releváns hogyan került a kórházba olyan hirtelen...valószínű, a valós életben nem így működött volna.

Jennánál az volt, hogy ugye Morgan Fairchild tipikusan ribis karaktert alakított, és mivel a sorozat elején voltak, ezért jobban preferálták az 1 epizód = 1 esemény jelleget. Tehát jött Jenna, kavart Bobby és Pamela körült, kiderült, hogy Charlie nem Bobby gyereke. Később Pamela volt férje is felbukkant.
A második Jenna akkor jött, amikor Pamela és Bobby házassága válságba került, és ő már szerette is volna Bobbyt. Viszont a két első Jenna abszolút évadkitöltő jelleggel került be.
A harmadik már abszolút tudatos lépés volt. Mivel Bobby és Pamela válása után rögtön a képbe került, így ennek a Jennának már komoly történeteket szántak, és Priscilla Presley sem volt véletlen választás, nem csak a szépsége, de az első házassága miatt miatt. Azt viszont senki nem gondolta, hogy Leonard Katzman annyira ragaszkodik hozzá, hogy főcímszereplővé válik, és a Bobbyval való szakítás után is kapott önálló sztorikat.

Az első Kristin is azzal a céllal érkezett, hogy Bobbyt elcsábítsa, aki akkor külön élt Pamelától. a második Kristin már komoly sztorikat kapott, és magát a főhőst, a sógorát kellett elcsábítani, majd rálőni...

Különben nagyon sok olyan fontos mellék és főcímszereplő úgy került be, hogy csak próbáljuk ki alapon. Susan Howard a sorozat elején játszott, és nem tervezték a folytatásban, ugyanakkor a nézőknek annyira szimpatikus volt, hogy visszahozták Rayhez, és később ő is több évadon át főcímszereplő lett.
Afton szintén csak pár epizódra szerződött, mint JR egyik ágyasa, aztán kiaknázták a lehetőséget, hogy Cliff barátnője legyen, a sorozat végén megint visszahozták.
April is csak tizenvalahány részre szerződött, aztán annyira kulcsfigurává vált, hogy az egy évadból kettő lett, majd főcímszereplőként az utolsó évadig szerepelt.
Claytont 4 rész erejéig akkor szerződtették, amikor Dusty és Samantha együtt éltek. Nem is gondolkodtak abban, hogy a karakterével többet is tudnak kezdeni, és az eredetileg operaénekes Howard Keelt annyira megszerette a közönség, hogy Jock halálával Clayton még Ellie férje is lehetett.
Katherine karakterét sem akarták túldimenzionálni, és amikor megérkezett, akkor csak kisebb jelenetei voltak, később akkor tért vissza, amikor Rebecca meghalt, és itt már a készítők tudatosan hozták vissza az anyja halálával gonosz karakterré téve.
Tehát volt, ahol a színész később is maradt, ugyanakkor egészen más karaktert, történetet adtak neki.


2017-05-20 16:08.35
Azért ezek a cserék annyira nem voltak tudatosak, főleg így a sorozat elején, amikor nem terveztek hosszabb távra. Tény és való, hogy Keenan Wynn és Ted Shackelford nem alkesz típusok voltak, de a történet szempontjából a csere nem vált hátránnyá, ugyanis Digger akkoriban józan életet élt, és már tényleg csak meghalni hozták vissza a sorozatba, pár érdekesebb történettel, azért a krónikus alkoholizmusnak maradt nyoma, amikor összeesett az a neurofibromatosis miatt is kellett, hogy kiderüljön milyen betegsége van, ő már akkor nem igen esett vissza, tényleg nem ivott, a halálos ágyára is úgy került, hogy a korábbi életformája miatt.

Ted Shackelford pedig a Knots Landing miatt került elő, külön sorozattal (bár azt nem néztem, nem tudom, hogy ott ivott-e Gary).

Amúgy Kristint is más színésznő játszotta az elején, később érkezett Mary Crosby, akinek fajsúlyosabb történeteket áldoztak, pl. minden idők leghíresebb lövése, amely 7-8 hónapon át foglalkoztatta a világot.

Jennát is másik két színésznő alakította a sorozat elején, az egyik Morgan Fairchild volt, aki akkoriban nagyon foglalkoztatottnak számított és egy jól célzott irányítással áttették őt is a Knots Landingbe a fontosabb karakterek közé.

Egyébként a főcímszereplők szerződését is csak 1 vagy 2 évre írták meg, mert sosem mertek hosszabb távra tervezni, így volt, hogy Patrick Duffy is pont lejárt szerződése, ezért tudott könnyen kilépni.
Szerencsétlenebb volt az az eset, amikor Barbara Bel Geddes szerződését bontották, és Donna Reed-del 3 évet írtak alá, miközben BBG 1 év után visszatért, Donna Reed pedig perelte a sorozatot, és nem sokkal később rá meg is halt. Azért jelzésértékű volt, hogy egy főcímszereplőt sosem mertek többé más színésszel/színésznővel eljátszani. Ezért később Pamela sem tért vissza Margaret Michaels által.


2017-05-20 01:11.22
Sziasztok! Volt lenn két kérdés, amúgy tényleg a sok a munkám és mivel ez a fórum már rég nem működik (sajnos a régi sorozatot sem ismétlik azóta), ritkán nézek fel, vagy ha jövök, akkor más filmekről olvasok.

1. kérdésre a válasz: Üdv! Azt tudja valaki, hogy az álomévad melyik időpontjában vált véglegessé, hogy Patrick Duffy visszatér a sorozatba?

Időközben valóban a nép követelte vissza Bobby karakterét, de a "belsősök" is rájöttek, hogy nélküle működésképtelenné fog válni a sorozat, így Larry Hagman volt az egyik, aki nagyon sokat lobbizott, hogy Patrick Duffy visszatérjen, továbbá a készítők is rájöttek, hogy Bobby alakja dramaturgiailag is nagyon hiányzik (a pótlására találták ki Jack Ewing karakterét, ugyanakkor Jack alakja hamar kifutotta magát, továbbá az őt alakító nyíltan meleg Dack Rambotól hamar meg akartak válni, hiszen akkor még kevés hiteles infó volt a HIV-ről, melegségről).
Továbbá Patrick Duffy is rájött, hogy a várt filmes karrierje el sem indult, így ő is a visszatérés mellett döntött.
Az viszont, hogy mikor vált véglegessé, teljesen az utolsó pillanatban, ugyanis amikor Pamela felébred az álomból, és kinyitja a zuhanykabin ajtaját, akkor még ő sem tudta, ki fog ott állni. Patrick Duffy-t később rakták oda, mindenki láthatta, hogy még a csempe sem volt ugyanaz egy másik jelenetben:)
Egyes verziók szerint pl. Mark Graison holttestét találta volna ott Pamela, ha folytatódik az álomévad, így tképpen az utolsó jelenet felvétele után tették be PD-t a zuhany alá, tehát az egész évad leforgatása után.
Különben minden történet másképp folytatódott volna. Ott is volt egy csavar, hogy ha tudták volna előre, hogy Bobby visszatér az epizód végén (és az egész évad álommá válik), akkor JR és Samantha együtt robbantak volna fel az irodában, ezzel olyan cliffhangert készítve, hogy a néző még a főhős életéért is aggódhatott volna, de mivel nem tervezték az utolsó pillanatig, hogy álom lesz az egész évad, ezért JR inkább elkerülte a robbantást, így csak Jamie és Samantha sorsát tették kérdőjelessé, hiszen JR-nak mindenképpen szerepelnie kellett a folytatásban, nem kockáztatták azt a verziót, hogy Samanthával együtt meghal, vagy súlyosan megsérül. Eredetileg Linda Gray-t is ki akarták rúgni, őt is Larry Hagman mentette meg, Jenilee Harrison, Jamie karaktere pedig végleg kiírásra került volna, és a köv. évadban erről gondoskodtak is, erről korábban amúgy írtam, csak tudom nehéz visszakeresni.

2. kérdésre a válasz:
Miért cserélték le Willard "Digger" 'Tintás' Barnes megszemélyesítőjét David Wayne-ről Keenan Wynn-re 1978 végén?

Tény, hogy David Wayne félelmetesen hiteles alakítást adott, mint a részeges Digger Barnes, ám nem a színész képességei miatt váltak meg tőle, hanem mert David Wayne 78-79 között több mozifilmben vállalt forgatást, valamint a House Calls sorozatban játszott 3 vagy 4 évadot is, tehát nem ért rá a folytatásban. Amúgy józanként nehezebben tudtam volna őt is elképzelni, ugyanis Digger abban az évadban már csak azért tért vissza tényleg józanon, hogy a neurofibromatosisa kiderüljön, és hogy azt gondolja a kis Johnny a saját unokája, sőt az évad végén meg is halt (ez lett volna az eredeti cliffhanger), majd kiderült az is, hogy Pamela nem a vérszerinti lánya.


Dallas (sorozat) - Vélemények

2014-12-22 10:51.58
Jómagam már nem nézek sorozatokat, a mostaniakat csak hallomásból ismerem, szóval nem nyilatkozhatom.
De van az a gyanúm, hogy nem merik már koppintani, vagy ha igen, akkor az gyenge utánzat...

Amikor a 80-as években ment a Dinasztia az USA-ban, mely egyébként méltó ellenfele volt a Dallasnak, akkor Alexis volt JR női megfelelője, de nyilván ezt más szemmel kell nézni.


2014-12-21 17:33.43
Való igaz, már a 10. évad sem volt annyira érdekes, miután Pamela eltűnt. Történetet még bőven találtak ki, új szereplők is érkeztek, de már nem volt olyan jó a rendezés, a szálakat sokszor rosszul varrták el, vagy sehogy. A 11. évadban irreális volt a lövés utáni állapot, egyáltalán JR helyzete, a rendőrségi ügy, stb...
A Pamela vonal nagyon rossz fordulatot vett, pláne Bobby végig abban a hiszemben maradt, hogy Pamela éli a világát, miközben nagybeteg.
Ennél már csak a Cally sztori volt borzalmasabb, úgy az egész felállás, JR-t nagyon lealacsonyította.
A ranch háború is csak pár rész erejéig volt érdekes, viszont az évadvégi európai utazás vitte a pálmát.


2014-12-20 22:13.07
Mondjuk az is igaz, habár a Dallasban többszáz karakter fordult meg, azért az 5 ismert AIDS okozta halálozás magasabb, mint egy átlagpopulációban. De azért azt hadd tegyem hozzá, hogy ezek a színészek a sikeres ARV terápia bevezetése előtt haltak meg, tehát esélyük sem volt küzdeni. Ha mondjuk 10 évvel később járunk, akkor lehet még élnének, vagy évekkel később halnak meg.
Manapság, ha valakinél felfedezik a fertőzést, és időben kezelést kap, úgy évtizedekkel meghosszabbodhat az élete.
A mai sztárok között is biztos sok HIV-fertőzött van, akik nem fedik fel, de ugyanúgy élnek, mint egy átlag ember. Nem lehet összehasonlítani az akkori helyzetet a mostanival.

Azzal teljesen egyetértek, hogy Hollywoodban a betegségek között a rák a vezető halálok, míg Mo-on a szív és érrendszeri betegségek vezetnek (és nem a rák, az a 2. leggyakoribb ok).
Infekciós betegségekben a fejlett országokban úgy általában véve sem "illik" meghalni, mint fentebb írtam, ma már a HIV kezelése is jól kivitelezhető.
De azért még egy pár halálokról ne feledkezzünk meg, a filmvilágban viszonylag sokan halnak meg drogtúladagolásban, balesetben (akár szexuális aktus közben is) , öngyilkosságban, rejtélyes körülmények között, és nem ritka függőbetegségek okozta halálokok sem (gyógyszer, drogfüggőség).
És azt se feledjük el, hogy azok a sztárok, akik kiugróan magas életkort élnek meg, azok előbb-utóbb végelgyengülésben, a koruk miatt halnak meg.


2014-12-20 19:03.15
Azért olyan sok Dallas - színész nem halt meg AIDS-ben, de az alábbiak igen.

Dack Rambo: a 90-es években hunyt el, ugyanakkor a Dallasban jóval fiatalabb karaktert alakított. Jack Ewing még Bobbynál is fiatalabb karakter, az 50-es évek elején született, míg Dack Rambo 41-es születésű. Nem véletlen, hogy a színésznek nagyon kevés csókolózós jelenete volt, ugyanis a 80-as évek közepén játszott a sorozatban, amikor kitört az AIDS botrány. A Dinasztia sorozatban szintén problémás volt a nagybeteg Rock Hudsont szerepeltetni, mint rivális szeretőt, ugyanis a férfi akkor már nehezen tudta tagadni, hogy meleg, halála után pedig elindult egy lavina, hogy bármelyik hetero férfiről kiderülhet, hogy meleg és AIDS-es. Bár akkoriban még nem tettek pontot annak a mondatnak a végére, hogy az AIDS csókolózással nem terjed (kivéve, ha csókolózás vérrel, ondóval, hüvelyváladékkal vagy anyatejjel kísért folyamat).

Timothy Patrick Murphy, azaz Mickey Trotter nem csak a sorozatban halt meg fiatalon, de a valós életben is. Az ígéretes tehetség titkolta a melegségét, így sorban kapta a hősszerelmes szerepeket. 88-ban, a sikeres terápia előtt halt meg, valószínű, hogy már a 70-es évek végén fiatalon fertőződött meg.

Tom Fuccello, vagyis a Dave Culvert alakító színész több évadban szerepelt, a washingtoni szálak mozgatórugójaként, a család politikai kapcsaként. 93-ban halt meg, szintén a sikeres terápia bevezetése előtt, 56 évesen.

Ben Piazza, Watl Driscollt alakította az 5. évadban, a színész amúgy nős volt a valós életben, 91-ben AIDS-el összefüggő rákban hunyt el. A sors fura fintora, hogy a karakter okozta Mickey Trotter halálát, majd a fiú betegágyánál öngyilkos lett, később Ray Mickey-t segítette a halálba.

Valamint egy mellékszereplő szintén AIDS-ben halt meg, a sorozat vége felé egy néger benzinkutast alakított egy jelenet erejéig.

A Dallas színészei, színésznői egyébként jellemzően és tömegével rákban hunytak el, vannak, akik nagyon fiatalon. Szinte az összes szereplő valamilyen daganatos betegségben hunyt el.
Nem tudni, hogy ezek között volt-e olyan, amelyet AIDS okozott, és esetleg a boncolás során végeztek-e tesztet, hogy a vírus meglapult-e a szervezetben.
Tudniillik, amíg nem tört ki az AIDS botrány, addig sokan úgy haltak meg, hogy a HIV fertőzés okozta, de az nem volt diagnosztizálva náluk. Még most sem ritka jelenség. A szövődményes betegség terhére róják a halálesetet.


2014-12-19 23:32.21
No, de egyébként a Dallas sem mindig a tervek szerint alakult, mert sok fontosabb szereplő eredetileg csak pár epizódban szerepelt volna, aztán évadokon át mégis a sorozatban maradtak.

Susan Howardot 1-2 epizódban akarták az első évad végén, és akkor még eszükbe sem jutott a készítőknek Ray-jel összehozni őt. Később nem csak egy párt alkottak, hanem Donna karaktere felkerült a főcímbe is, és a Ewing család tagja lett (bár ott volt a csavar, hogy Rayről is kiderült, hogy Ewing).

Clayton Farlow karakterét mindössze 2 epizódban alakította volna Howard Keel, aki eredetileg énekesként futott be, de olyan átütő volt a sikere, hogy a végén Ellie férjeként szintén a családba és a főcímbe is felkerült.

Afton Cooper alakja csak a 3. évad végéig szerepelt volna. Aztán rájöttek, hogy jól tudná a szálakat bonyolítani JR és Cliff között, így a 7. évad első részéig kitartott, később pár epizódban még láthattuk 89-ben.

Jenna szerepét az első két alkalommal csak 1-2 rész erejéig vették elő és különböző színésznőkkel. Aztán robbant a bomba, amikor Priscilla Presley megérkezett, és nem csak a főcímbe került, de 2 Ewing férfival is kapcsolatba került.

Mark Graison karaktere átmeneti ideig lett volna szükséges, de Bobby halála után mégis visszavették, igaz, Bobby visszatérésével újból el is tűnt.

Morgan Brittany pár epizódot kapott volna a 4. évadban, mint Katherine, ennek ellenére a 7. évadig játszott, majd később a 10-ben is visszatért. Időközben a színésznő szült is.

Mitch Cooper karakterét az első válás után nem akarták elővenni, ám amikor Lucy történetei kifulladtak, akkor mentőövként többször előkerült ő is.

A legnagyobb dobás ilyen szempontból April karaktere volt, Sheree mindössze 15 részt kapott volna a 9. évadban, ám a rendező úr annyira megszerette, hogy nem csak a főcímbe, de Bobby 2. feleségeként is láthattuk a záróévadig.

Jessica karakterét szintén pár részre tervezték, ám a 12. évad végén vissza kellett térnie, hogy Clayton és Ellie unalmas történeteit feldobja.

Kristin szerepét szintén két színésznő alakította, az elsőt valóban csak meg akarták mutatni, míg a 2. Kristin, vagyis Mary Crosby olyan jelentős történetet kapott, hogy ő lőtt rá minden idők legnagyobb gonoszára.

Mandy Winger, vagyis Deborah Shelton szintén csak a 7. évadban játszott volna, aztán a playboy modell annyira bevonzotta a férfi nézőket, hogy a 8. évadban is jelentős szerepet kapott. A 9. évadban már nem akarták szerepeltetni, de mivel a 8. évad csak álom volt, kényszeredetten újból elővették a karakterét.

Dusty Farlow, azaz Jared Martin volt az aki, a legtöbbet előkerült, majd eltűnt. A 2. évad végén meghalt, a 3. évadban kiderült, hogy él, de aztán nem akarták a karakterét továbbvinni. Végül a 3. évad utolsó előtti epizódjában visszatért, játszott a 4. évad közepéig, megint eltűnt, és az 5. évadban előkerült. A 7. évad utolsó kockáiban szintén láthattuk, a 8. évadban eltűnt, és már csak a zárórészben jelent meg legközelebb...nem volt több karakter a sorozatban, amelyik ennyiszer visszatért volna.


Ugyanakkor megvolt ezeknek az ellenkezője is. Több karakterrel, illetve színésszel hosszabb távra terveztek, de ez a dolog lerövidült valamilyen oknál fogva.

Jock halálát az élet alakította, amikor Jim Davis meghalt, az már más dolog, hogy ha John Wayne kapja Jock szerepét, akkor még rövidebb ideig láthattuk volna Jockot.

Donna karakterét a Ray-jel való házasság után hosszabb távra tervezték, ám az álomévad utáni incidens itán megváltak tőle.

Jamie karaktere kétszer halt meg, holott a Ewingok unokatestvérét alakította. Amikor a 7. évadban megérkezett, igazi vérfrissítés volt, ám a karaktert mégis kiírták a testvérével együtt.

Jack Ewing karakterét a főcímbe is betették, de Bobby visszatérésével "feleslegessé" vált, pláne Dack Rambot sem akarták tovább alkalmazni.

Bobby-tól sem akartak megválni, amikor Patrick Duffy a 7. évad végén távozott, ám 1 évvel később visszatért, a TV-történet legnagyobb botrányát okozva.

Lucy karaktere egy idő után kifulladt, így Charlene Tiltont kényszerpihenőre küldték, később ugyan visszatért, de a 12. évad végleg elbúcsúztak tőle.

Barbara Bel Geddes egészségi és pénzügyi okok miatt hagyta ott stábot 6 év után, de 1 év múlva visszatért.

Victoria Principalnak könyörögtek, hogy maradjon, minden idők legjobban fizetett sorozatszínésznője lett volna, de ő nem kért belőle. A színésznő a kilépése előtt 2-szer akarta otthagyni a sorozatot.

Linda Gray karakterét, Samanthát másodszorra már nem tudta megmenteni Larry Hagman, ezért - bár a visszatérését ígérve - de nem maradhatott a sorozat végéig.

Sheree J. Wilson neve ebben a listában is szerepel, az elején csak 15 részre akarták őt, majd annyira jelentős karakterré vált, hogy a 13. évadban nem akarták elengedni, és akár April terhességét is beleírták volna a történetbe, de a színésznő a karaktere halálát kérte.

Steve Kanaly, mint Ray a 2. évad végén távozott volna, ám aztán maradt a család kötelékeiben, végül annyira a sorozat alapfigurája maradt, hogy muszáj volt a szűkösebb költségvetés miatt kiírni.

Továbbá Donna Reedet is 3 évadra szerződtették, de amikor Barbara Bel Geddes mégis visszatért, az Oscar-díjas színésznőt kirúgták, más dolog, hogy hamarosan meg is halt, tehát a 3 évadot amúgy sem tudta volna kitölteni.


2014-12-19 22:56.30
Szerintem meg találhattak volna hasonló épületet, mint amelyik leégett. Az Early Years film több évtizedet ölel fel, a 30-as évektől egészen 53-ig. Akkoriban olyan modern épület, mint Joe Duncané, elég elképzelhetetlen. Abban az időszakban is bőven az oszlopsoros, régmúltat idéző, rideg, déli házak voltak jellemzőek, tehát nem korhű az új ház.
Rendben, hogy nem költöztek, de a néző akkor is látta a változást, és így érdekes volt a modern ház a 30-50-es években, majd 78-ban a régi, és 78 második felétől megint az új...szerintem ezt át kellett volna gondolni. De csak azért hagyták meg Joe Duncanét, mert az a SF lett ikonikus, és ugyebár abban az évben döntötte el, hogy eladja, így muszáj volt ott forgatni.

Azért szerintem a több szereplő-ugyanaz a színész csere még elviselhető határ volt, mert ezek a hölgyemények főleg 1-2 jelenetben boldogították a férfi nézőket és évek múlva lehet nem emlékeztek rá, csak a rajongók...nekem monduk zavaró volt. Talán mégsem annyira, mint az 1 karaktert több színészt alakított dolog, ott már azért szembeötlőbb volt a csere, pláne, hogy főcímszereplőket is érintett. De volt egy olyan sorozat is, ahol egy karaktert asszem 7 színész alakított, szóval nyugi:)


2014-12-19 20:48.01
Na, az már szinte megszokott volt, mellékszereplőknél még elmegy, de pl. Détár Enikő hangja mind Angelicánál, mind Katherine-nél nagyon bevált.
De még mindig jobb, mint a francia szinkronhang, párszor hallottam, ki lehetett vele kergetni a világból, senkinek sem ajánlom...bár a német sem volt egy főnyeremény!


2014-12-19 18:03.43
Úgy látszik az egyjelenetes kurvák annyira beváltak, hogy később fontosabb karaktert kaptak:))


2014-12-19 18:03.08
Ja, igen, az általam nagyon utált Tracy Scoggins asszem a 6. évadban szintén egyjelenetes prosti volt, majd a Ewingok háborújában, 14 évvel később JR főcímszereplős barátnőjét alakította...


2014-12-19 18:01.47
Michelle Johnson játszott egy prostit a sorozat közepén, majd a Ewingok háborújában már Bobby partnere volt, igaz, eltelt több mint 13 év:)

Kimberly Foster Nicholas Pearce alkalmi barátnőjét játszotta a 10. évadban, és lám a 12. évadban főszerepet kapott, mint April húga, Michelle:)

Barbara Stock is asszem játszott 1 jelenetben korábban, majd a 12. évadban Liz Addams-ként tért vissza, és a főcímbe is bekerült.

Még biztos volt ilyenre példa, csak nem mind jut eszembe...de úgy látszik, aki korábban bevált, később visszatérhetett:))
De vicces, hogy Hollywood nem tudott több színészt kitermelni:))


elejére ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 ... végére

 

Filmkatalógus alsó
Copyright © 2005-2018, www.FilmKatalogus.hu | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Impresszum | Médiaajánlat | DVD üzletszabályzat, kapcsolat | Sitemap | E-mail: info@filmkatalogus.hu

Ez a weboldal cookie-kat használ, melyekre szükség van az oldal megfelelő működéséhez. További információk