Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Elveszett lelkek kútja - Filmbox Plus, 06:20 |
Angyalok városa - Film Café, 07:30 |
A Lego-kaland - HBO, 07:35 |
Miss Potter - RTL Három, 07:40 |
Egy élet - Filmbox Premium, 07:50 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
John Williams (93) |
Nick Nolte (84) |
Seth Green (51) |
Henry Czerny (66) |
Mary McCormack (56) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Gyilkos ösztön |
Aza Hand |
2014-04-17 16:32.41 |
ezért NEM lett Wes Parmelee-ből Jock. |
2014-04-17 16:32.06 |
Igen, Duffy kérte, hogy öljék meg, de a nép, és Larry Hagman is nagyon vissza akarta őt hozni, miután a filmes karrierje nem indult el, Duffy is úgy döntött, hogy mégis visszatér. De eredetileg Bobby is halott maradt volna...
Aztán viszont már ügyeltek arra, hogy aki meghal, az ne tudjon többet visszatérni. Ezért lett Wes Parmelee-ből Jock, és ezért nem támadt fel April sem. Pamela karaktere speciális volt, sosem akarták megölni az eredeti sorozatban. az alapszereplők közül Samantha távozott a legelegánsabban, Ellie vissza nem térése teljesen irreális volt, Lucy pedig egyszer már lelépett, nála nem volt gond a kiírás. Ugyanakkor Raynek is elég lehetetlen távozást írtak. Donnáé elég valósághűre sikeredett. Pamela távozása szerintem az egyik legnagyobb dramaturgiai hiba volt. Sajnos, nem mindig írtak jó kilépéseket. |
2014-04-17 16:05.51 |
Pamela egyelőre úgy tűnik, hogy meghalt, de én nem tartom kizártnak ennek az ellenkezőjét sem. Egyébként ez a Cidre kisasszony a régi sorozat meggyilkolója. Ugyanis ott nagyon vigyáztak arra Bobby "feltámadása" után, hogy úgy öljenek meg karaktert, hogy az már nem térhet vissza.
Pamela balesetet szenvedett, és ez jó ok volt arra, hogy a karaktere eltűnjön a sorozatból. Tudatosan nem ölték meg sosem, mert a záróepizódba is várták őt. Úgy hagyták a karaktert, hogy bármikor visszatérhet, noha jól tudták: Victoria Principal nem igyekszik ilyen téren. Sokaknak nagy vágya volt, hogy majd valamelyik családi eseményen megjelenik (pl. Ellie temetésén). Most ha valóban megölték a karakterét, akkor azért is nagy hiba, mert alapszerelő, sőt az alapötletet is az ő karaktere köré írták. 3-an már meghaltak az alapszereplők közül (Ellie, Jock, JR), és az ő halálukat az élet rendezte...miért kellett egy olyan karaktert megölni, amelyik ha nem is fizikailag, de elővehető? Pl. nem játszik Victoria Principal, de a háttérben Pamela mozgathatná a szálakat. Donna neve nem nagyon merült fel, mert Ray-nek is párszavas mondatokat adnak. Margaret ugyanazok okok miatt nem, pedig ő is kérhetné a jussát, mivel kiderült: Ray vér szerinti Ewing. Jennában és Lucasban gondolkodtak, de van az az érzésem, annyira nem lesznek kreatívak a készítők, hogy meg is valósítsák, pedig ott is lehetne egy harcot indítani az örökségért: Lucas Bobby vér szerinti fia. Ehelyett fontosabb Elena és Ann családja az új sorozatban... |
2014-04-17 12:20.55 |
Boijaat! Szívesen. Bár ténylegesen annyi újdonság nem történt. Behoztak 1-2 új szereplőt, de megmaradtak a régiek is. A történetek meg annyira nem érdekesek, illetve a hatásuk sem vált ki annyi izgalmat...mindig ugyanazokért harcolnak: SF, társaság, engedély, vagy ugyanazért a nőért. Régi ellenségek, bosszúszomj, féltékenykedések.
Samantha karaktere a régi sorozatban volt jó, most nem tudnak vele egyensúlyt tartani. A politikai karrier és az erős kapcsolatrendszere eltúlzó, bár mint anya, a karakter jól működik, erre visszazüllesztik arra a szintre, ami már a régi sorozatban is unalmassá vált, így az álomévad után sosem volt alkoholista. Ezek után nem tudom mit akarnak még kihozni, talán Johnny és Rebecca még visznek színt a sorozatba, de a többiek elég sablonos történeteket kapnak. Meglátjuk! Arra leszek kíváncsi, bukkan-e még fel valaki a régi sorozatból, de úgy tűnik nem hajlanak arra. |
2014-04-17 00:01.08 |
Aki nem akarja, ne olvassa!
SPOILER a 3. évadból!!! Az első két epizód tartalma az 5545-ös hozzászólásomban olvasható. Továbbá: Elkezdődik a versengés a sarkvidéki bérlés aukciójáért, miközben Bobby azon igyekszik, hogy Johnny nehogy rátegye a kezét SF-ra. Nicholas összejön Elenával, miközben Christopher egy ijesztő titkot tud meg Nicholas múltjáról. Elkerülhetetlen a kettejük konfliktusa. Emma veszélybe sodorja Johnny és Rebecca közelgő esküvőjét, amikor szexi ruhában óvatlanul újra lecsapva incselkedik Rebecca és Johnny előtt. Elérkezik az esküvő napja SF-ban. Afton, Ray és Lucy is megjelennek. Már mindenki ott van, csak a vőlegény hiányzik, aki harcot indít a család egyik régi ellensége felé. Christopher visszatér Mexikóból és sokkolja, hogy Elena és Nicholas kapcsolata elmélyül. Ugyanakkor ő maga is újra szerelmes lesz. Miközben Rebecca azon gondolkodik, hogy a vőlegénye miért maradt távol az esküvőtől, Samantha úgy sejti, hogy Emma miatt, és igyekszik leállítani az egész esküvőt. Samantha és Afton a két örömanya heves szóváltásba kezd. A nászút után Johnny nagyon megváltozik, Bobby és Samantha azon fáradoznak, hogy megállítsák őt, nehogy olyan legyen mint az apja volt. Ehhez a kormányzó segítségét kérik. Félő, hogy a család megint kettészakad. Christopher meglepő titkot tud meg Heather múltjáról. Cliff Barnes ráveszi Elenát, hogy új taktikát keressen az igazság felderítése érdekében. Ann és Judith mindent megtesznek, hogy Emma-t kontroll alatt tartsák, több-kevesebb sikerrel. Rebecca boldog akar lenni Johnnyval, de megtudja Ann-től, hogy Emma teherbe esett Johnny-tól, a férjétől. Ez a tény sokkolja őt, és depressziós lesz, mert Johnnyval akar élni mindezek ellenére. Autóbalesetet szenved, és kórházba kerül. Amikor Johnny meglátogatja, Afton elzavarja őt, mondván, hagyja békén a lányát. Bobby és Johnny elkezdenek harcolni azért, amit nagyon akarnak. Elena és Nicholas megpróbálják távol tartani Johnny-t és Rebeccát az irodától, hogy átvegyék a hatalmat. Ryland szintén azt akarja, hogy Johnny és Emma külön legyenek. Johnny lépéseket tesz az anyját illetően. Samantha az alkoholizmusa miatt szanatóriumba kerül, Ann és Bobby megpróbálják őt kihozni. Johnny az apja a legutóbbi üzleti partnerétől vár segítséget. Elena döntést hoz, miközben Drew visszatér Dallasba és konfliktusba kerül Christopherrel. Elena és Nicholas kapcsolata próbára kerül. Christopher és Heather Bo drasztikus akciójával kell foglalkozzanak. Rebecca szembesül Johnny és Emma kapcsolatával, és továbbra is szedi az antidepresszánsokat. Aztán Emma és Rebecca leszbikus szexbe kezdenek Johnny előtt, aki beszáll a 3-as játszmába. Szeretkezés közben Rebecca rohamot kap, Emma segítséget hív, és látják, hogy rengeteg gyógyszert szedett be az aktus előtt. Rebecca pulzusa megáll, amikor Johnny újra kezdi éleszteni. Egy titokzatos férfi SF felé tart. Eközben megérkezik Samantha, aki eszméletlenre issza magát. A földön fekve, egyedül van SF-ban, amikor valaki rágyújtja a házat. A tűz gyorsan terjedni kezd, ekkor megérkezik Bobby és Christopher. Berohannak a házba, de rájuk szakad a tető, miközben Samantha semmit nem érzékel a tűzből. Az évad közepe itt véget ér. Számomra ez az új évad annyira nem izgalmas, bár kétségtelen, hogy a szerelmi háromszögnek egy új aszpektust adtak...a folyamatos harc és a konfliktusok, valamint a mindenki mindenkivel lefekszik dolog elég unalmas. Ami Samanthát illeti, nagyon nem tudtak neki újat kitalálni...újból inni kezd, szanatóriumba kerül, majd amikor eszméletlen, tűz üt ki SF-ban. Hatalmas koppintás az eredeti sorozat 5. évadjának végéből... Elena és Nicholas, valamint a Christopher és Heather páros számomra teljesen közönyös, Ann és Bobby karaktere pedig végtelenül ellaposodott. Nem nagyon kellene már erőltetni, amit nem kell... |
2014-04-15 22:20.04 |
Nincs hír róla mikor lenne nálunk Dallas 3. évad...igaz, már a másodikat is az RTL2-re tették...
Az USA-ban már megvolt az évadközi cliffhanger, illetve lement az első 8 rész. Ha valakit érdekel a tartalom, akkor megírhatom. Ki tudja, hogy egyáltalán hozzánk eljut-e? Különben olyan nagyon nem erős a 3. évad, mint amilyennek beharangozták. |
2014-04-02 17:00.25 |
A Vészhelyzet és a Dallas ugyan mindkettő elvileg drámai sorozat, de az egyik inkább egy helyre koncentrálódott, a másik meg inkább családregényre. És amikor már beindult a Dallas, azaz volt nézettsége, nem érhették be 1-2 epizódos történettel, mert akkor eldarabolódott volna a sorozat. A Vészhelyzetben sokkal indokoltabb volt pár új, rövid történet, hiszen ott a változatosság tette érdekessé a sorozatot, hogy mindig valami új dologgal kell szembesülni akár a praxis, alá az alá-fölé rendeltségi viszonyokat nézve, és persze a szereplők magánéletét illetően is.
A Dallas ilyen téren kitaposottabb utat járt, bár voltak rövidebb történetek, melyek 3-6 epizódon át mentek, de a lényeg, hogy a történetszálon belül is mindig kellett egy fokkal feljebb lépni. Így tartották meg a nézők érdeklődését, hogy a szezon vége felé izguljanak, hogyan is záródnak azok a történetek, amelyek nem visznek majd át. A másik ok, hogy a Dallasban szereplő színészek, és színészek még pár epizódért is rengeteg pénzt elkértek, lévén nem a semmiből jöttek, és itt fontosabb volt, hogy inkább kevesebb, de "minőségibb" karakter/formáló legyen. Ilyen volt pl. Christopher Atkins, akit kifejezetten 1 évadra terveztek, a színész akkor már befutott egy filmmel, és mondjuk nem annyi pénzt kapott, mint a Jordan Lee-t alakító Don Starr. Vagy Barbara Carrera...ő nagy falatnak számított akkor, és szintén csak 1 évadot szántak neki. A Jessicát alakító színésznő, Alexis Smith nagy múlttal rendelkezett, így csak két évadban és azon belül is pár epizódban alkalmazták. Tehát a Dallasban nagyon beleszóltak az anyagiak is, mert ne feledjük az eredeti szereplők, és a főcímszereplők alapvetően elvitték a költségvetést. Dramaturgiai szempontból pedig nem akarták, hogy a Dallas olyan legyen, hogy mondjuk kismillió karakter pár részben bukkanjon fel, mert annak meg kevésbé lett volna fenntartó ereje. A nézőket sokkal inkább érdekelte, hogy Bobby Pamelát vagy Jennát veszi-e feleségül, vagy hogy Samantha és JR éppen melyik stádiumban mutatják meg a házasságukat. És a fő történetek bőségesen elegendőek voltak a nézőknek, a kisebb mellékszereplők pedig pont annyit szerepeltek, amennyit akartak. A rendhagyó epizódok száma értelemszerűen volt kevés, és azokat nem is érdemes összehasonlításul venni. A Dallas semmiképpen sem akart időkitöltő 1-2 epizódokat, hanem inkább a meglévő történeteket húzta el. Olykor viszont sajnos rossz irányba, mert pl. Lucy karaktere ennek köszönhetően is sokat romlott az évadok során. Ellie, Ray és Cliff sem szerepeltek minden epizódban. És voltak olyan részek is, amikor a 4 legfőbb szereplő (Bobby, Pamela, JR és Samantha) is csak 1-2 jelenetet kaptak. |
2014-04-01 16:59.35 |
Nem véletlen, hogy a későbbiekben nem akartak olyan szálakat, amelyek 1-2 epizódban merülnek ki. Miután a Dallas nézettsége magáért beszélt, a JR elleni lövés után már bátran terveztek több évadra. És olyan történeteket akartak, amelyek több részen, vagy több évadon át tartják izgalomban a nézőket. Voltak olyan történetszálak, melyeket tudatosan nem vittek a soron következő évadba, míg egyeseket igen.
Az egy-két történetes epizódok közül Gary és Val többször feltűntek a későbbiekben, sőt önálló sorozatot is kaptak. Jenna szintén visszatért később, és nem csak hogy több évadon át játszott, de a főcímzenébe is felkerült (itt mondjuk az sem volt utolsó szempont, hogy Priscilla Presley játszotta őt). Pamela első férjének nem lett volna értelme visszatérnie, régi és lezárt dolog volt. Garrison meghalt, eleve nem akartak vele történeteket, bár kétségtelenül furcsa, hogy utána szinte soha nem emlegették. Kristin is játszott az első évadban, ő visszatért még további epizódokra, sőt falsúlyos szerepet is kapott. Ne feledjük, hogy Donna, azaz Susan Howard mindössze egy rész erejére volt tervezve az első évad végén, de olyan nagy sikert aratott, hogy a készítők visszahozták, nem csak a családba, de a főcímzenébe is felkerült, egészen a 9. évad végéig játszott. Kit Mainwaring, mint Lucy homoszexuális vőlegénye, érthető, hogy miért nem tért vissza később. Bobby barátja, illetve a rablóbanda is bőven elég volt 1-1 epizód erejére. A titkos akta ügye pedig folytatásos volt, sőt asszem Julie halála volt az első, amit mutattak a sorozatban. A JR-Samantha-Cliff szerelmi háromszög pedig később is előjött. Tehát ebből látni, hogy egyes történetek tényleg elegendőek voltak 1 rész erejéig, míg más történek, karakterek visszatértek...és szerintem ez a vegyes válogatás nem volt rossz ötlet. A későbbiekben pedig nem lett volna értelme 1-2 epizódos sztorikat behozni, mert akkor a nézők nem izgultak volna több részen, évadon át, hogy miképpen folytatódik a sorozat. |
2014-03-31 23:14.43 |
Valaki kérdezte itt, hogy melyik epizódban van az a jelenet, amikor Ellie és Jock beszélgetnek, és Jock megkérdezi, hány éve is vannak már együtt? És biztosítja, mennyire szereti őt. Ennek a jelenetnek azért van jelentősége, mert a The Search című epizódban Ellie visszaemlékszik rá flashback-ként.
Ez a jelenet a 3. évadból van, a The forth son című epizódból, amikor kiderül: Ray Jock fia. |
2014-03-31 23:10.53 |
Az első évadban (DVD-én 2.)többnyire olyan epizódokat adtak, hogy 1 epizód = 1 esemény. Pl. Lucy szökése, Pamela első férje, Jenna visszatérése, Garrison felbukkanása, Bobbyért váltságdíj, illetve a Fallon Idol epizódban Bobby barátjának felbukkanása. Az volt az egyik legkevésbé kedvelt epizódom az egész sorozatban. Szerintem nem lett volna értelme, ha felbukkan újból a pasi, mert már akkor kiderült, nem lehet benne bízni...miért adtak volna még egy esélyt neki?
Garrison újbóli felbukkanása sem lett volna indokolt, hiszen eleve azért tért haza, hogy otthon haljon meg. Egyébként ebben az évadban még csak 25-30 részre tervezték a sorozatot, és a főszereplőkön kívüli szereplőknek csak 1-2 epizódot szántak. Onnantól lett folytatásos jellege a sorozatnak, hogy Samantha összejött Cliffel, majd teherbe esett. Ez a vonal végigment az évadon. Csak akkor mertek folytatásos történetet adni, amikor már tudták, hogy a megrendelő további 1 évadot (majd később többet) akar. |
2014-02-14 23:29.36 |
Az USA-ban február 24-én indul a 3. évad, itthon viszont még nem igazán van hír, hogy mikor és hol adják.
SPOILER a 3. évadhoz, aki nem akarja, ne olvassa! Christopher hazatér SF-ba, és új életet akar kezdeni a rossz hírek után, úgy tűnik, sem Elenával, sem Rebeccával nem tudja a kapcsolatát feléleszteni, később megtetszik neki egy munkás nő, Heather, akinek már gyerekei is vannak, és rossz a kapcsolata a párjával. Később emiatt Christopher veszélybe kerül. Johnny vitába keveredik Bobbyval SF tulajdonviszonyait illetően (lásd korábban Ellie Bobby-ra hagyta a farmot), míg JR halála után Johnny részesedést szeretne. Harris Ryland kijut a börtönből, mely mindenkit meglep, Bobby és Ann nyomozni kezdenek ez ügyben, ám számukra egy sokkoló tény kerül napvilágra. Emma a nagyanyja segítségét kéri, amikor tudomást szerez arról, hogy az apját kiengedték. A Ewingok megszerzik Cliff Barnes vállalatát, aki jelenleg börtönben ül. Elena visszatér SF-ba, ám bosszút tervel a fejében, egy régi sérelem miatt igazságot akar. Megérkezik egy titokzatos idegen, Nicholas, aki arra buzdítja Johnny-t, hogy megmentse a Ewing Global-t. Vajon melyik lány kerül kapcsolatba Nicholassal? Samantha a fia és Rebecca esküvőjét készíti elő, Ann segítségével. Nem is sejtik, hogy Johnny Emma-val folytat titkos viszonyt, és nem túl elővigyázatos így az esküvő előtt. Samantha a BBQ partin rájön, hogy a fia nem lojális, ezért megfenyegeti, hogy leveszi róla a kezét. Közben a saját démonaival is meg kell küzdenie, ami az alkoholt jelenti (úgy látszik Cidre kisasszony ilyen téren nem túl kreatív). A 3. évad trailere is hivatalos már, mely ugyanúgy erőszakot, drámát, szerelmet, szexet, árulásokat, hazugságokat, konfliktusokat ígér, mint az előző évadok. A régi sorozatból viszont láthatjuk még Ray-t és Lucy-t (okos ötletként újból a családi ünnepségen pár mondat erejéig). Az előző évad szereplőit mind láthatjuk, kivéve JR-t, és azokat, akik meghaltak. Az eredeti sorozatból Afton, Jenna, esetleg Gary és Val visszatérését rebesgetik, de egyik karakter megformálója sem erősítette meg a hírt. Sokan Jenna visszatérését szeretnék, mely Bobby és Ann kiegyensúlyozott kapcsolatát borítaná fel. Priscilla Presley sejtelmesen üzent a rajongóknak, minden meglehet, bár nem biztos, hogy az egykoron gyönyörű nő megannyi plasztikázás után, majdnem 70 évesen és milliós vagyon mellett szívesen szerepelne... |
2013-12-25 20:52.24 |
Az ál-Jock történetnél valóban nem gondolták alaposan végig, hogy az utolsó pillanatig logikus és erősen sejthető legyen, miszerint Jock tért volna vissza. Mivel ezt a sztorit már elindították az álomévadban, ezért le kellett játszani a valóságban is. Ehhez képest túl sokáig kitöltötte az évadot, és számomra az volt hihetetlen, hogy Ellie-n kívül még volt pár ember, aki elhitte, hogy Jock tért vissza. Az meg egyenesen átlátszó volt, hogy amikor már Bobby tudta, hogy ki is ez az ember, Punknak is akkor esett le, hogy persze!! Az egész mizériát úgy építették fel, hogy akkor sem hihető, ha valóban az ember szélhámos volt, mert ennyi információt nem tudhatott meg a családról Jock rövid lázálomban töltött ideje alatt, Samanthát pl. "felismerte", holott korábban nem ismerte a Ewing család tagjait...nevetségesek voltak a kézzelfoghatónak tűnő bizonyítékok is (röntgenfelvétel, ugyanazok a sérülések, poligráfos vizsgálat). Nem hiába, hogy számomra ez a történetszál volt az egyik legrosszabb, és vártam, hogy véget érjen.
A másik kérdésre már van logikus magyarázat, hidd el! A 7. évad legfontosabb dramaturgiai fogása az volt a forgatókönyv szerint, hogy Pamelát és Bobby-t az évad végéig külön tartsák. De már működött a twist and turn dolog, azaz bármikor visszatalálhattak volna egymáshoz, de más események jöttek közbe. Bobby-t a Ewing Oil megmentése és a Jenna körüli hercehurca foglalkoztatta. Pamelát sem hagyhatták történet nélkül, így neki az évad legnagyobb részében azt írták meg, hogy Mark után nyomoztasson. De úgy, hogy tudták a készítők: az évad végén Bobby és Pamela egymásra leljen. A Mark utáni hong-kong-i nyomozás teljesen logikusan volt megírva...miután JR-t még egyszer nem keverhették bele a megtévesztésbe, ezért bizony egy másik szálat indítottak el, a kínaiak manipulálták Pamelát. Mark-ot valóban meg akarták halasztani, a vajon élhet? történetszál arra kellett, hogy Pamela "lefoglalja" magát, és a néző izgulhasson, visszatérnek-e Bobbyval egymáshoz. Tehát Pamela hazautazott és elfogadta a tényt, hogy Mark halott. Innentől már megágyaztak annak a folytatásnak, hogy Pamela és Bobby újból összejöjjenek. Ám Patrick Duffy ki akart lépni, a szerződését sem hosszabbította meg, innentől mindenki tudja a háttérben zajló bonyodalmakat. Tehát Bobby és Pamela valóban összejönnek az évad végére, de az előbbi meghal (Patrick Duffy biztos halált akart a karakternek). Az álomévadban így teljesen kapóra vált, hogy az egyedül maradt Pamelához térjen vissza Mark Graison, és ezzel megmagyarázva a hong-kongi szálakat is. Le kellett játszani azt a sort is, hogy Pamela elengedi Bobby-t, akihez feleségül akart menni, megbirkózik a múlttal, lásd a Jenna kérdés, és a kolumbiai utazás. Az álomévad tökéletes alátámasztása volt annak, hogy megmagyarázza a Mark körüli rejtélyt...pedig Kenderson doki is megmondta neki, hogy hónapjai vannak hátra, márpedig egy végstádium előtt álló beteg ritkán gyógyul meg, de sajnos a Dallas orvosi téren nagyon sok bakit vétett, és kézenfekvőnek tűnt a magyarázat az álomévadban, hogy Mark állapota remisszióba került. Mindazonáltal az ő karakterét így is úgy is ki akarták írni az álomévad végére, így Bobby visszatérése kapóra jött, miszerint már megölni sem kell a karaktert, csupán Pamela víziójának tulajdonítani. |
2013-12-25 00:39.10 |
Való igaz, hogy a 7. és a 9. évad között semmilyen átmenetet nem biztosítottak, annak ellenére, hogy már tudták, hogy a 8. évad mind csak Pamela álmában jelenik meg. Mark Graison visszatérését semmiképpen sem akarták, ám amikor Bobby karaktere meghalt, muszájból visszahozták, hogy Pamelának legyen társa...én azt sem hinném, hogy a valós életben valaki pár hónap gyász után összeházasodna a korábbi szerelmével, akit fele annyira sem szeretett, mint a férjét, de ez más kérdés.
Továbbá az álomévad végén még két fontos dologgal szakítottak: Angelica Nero karaktere és Travilla munkássága. Korábbinak azért volt jelentősége, mert az alapvetően hímsoviniszta sorozatban helyet kapott egy másik aszpektus: a női hatalom. Bár ez a szál sokaknak azért nem tetszett, mert a Dinasztiára hajazott, Alexisre utalva. Észrevehetjük, hogy az álomévaddal a női uralmat is megbontották, a 9. évad elejére minden nő a "helyére" került, kivéve Samanthát, akiből csak azért csináltak erős személyiséget, mert egyébként a karaktere a kiírás szélére vetődött. Travillától sem véletlenül váltak meg...a ruhakölteményei szintén a Dinasztiát idézték, és a női dominanciát. A sok baki, ami a 7. és a 9. évad között nem került elsimításra, onnan adódik, hogy Bobby visszatérése sem volt tervezett. És csak az évad végén vált véglegessé, hogy Patrick Duffy visszatér a következő évadba, aminek a forgatása hónapokkal később kezdődött. A 8. évad végén felbukkant intézőt eredetileg úgy akarták, hogy Jock legyen, és a legutolsó percig ez a sugallat meg is maradt, de Bobby visszatérésével már nem merték feltámasztani Jockot is, ezért bár a következő évadban sokáig kérdésessé tették ezt a vonalat, úgy, hogy tudták: Jock nem térhet vissza. És még annyit, hogy Mark Graison karakterét ki szerették volna írni az esküvő után, az eredeti terv szerint Pamela az ő holttestét látta volna meg a zuhanyozóban (ahol pár résszel előbb szeretkeztek). Így tulajdonképpen az utolsó filmkockát úgy vették fel, hogy Pamela kinyitja ugyan a zuhanyozó ajtaját, és a karakternek csupán meg kell rémülnie. A Patrick Duffy féle jó reggelt képet később vették fel és illesztették a zárójelenethez. Tehát maga Victoria Principal sem tudta, hogy miért fog Pamela meglepődni, és ő is a felvételekből szembesült a ténnyel, hogy Bobby tért vissza. (a színészek előtt is titkolták Patrick Duffy visszatérését). Jamie és Samantha karaktere csupán annak köszönhetően menekült meg, hogy Pamela csak álmodta az évadot. Amikor a visszatérés megtörtént, kell tudni, hogy Leonard Katzman elkezdte a tisztogatást, és ott a karaktereket úgy kellett alakítani, hogy a színészek hamarosan távozni fognak (Jamie, Jack, Donna)...míg más karaktereket azért feledtettek el, mert később visszatértek más formában: Dusty az utolsó évadban, Katherine Pamela balesete után. Visszatérésük tervezett volt, ezért nem rögtön az álomévad utánra tervezték azokat. Máskülönben az is furcsa volt, hogy Lucy nem jelent meg Bobby temetésén (amikor azt még nem álomnak szánták), de ennek a prózai oka az volt, miszerint Charlene Tilton-t pár évig nem akarták a forgatás körül látni. Mandy karaktere szintén kiírásra került az álomévad végén, ám a fordulattal őt is vissza tudták hozni további egy évad erejéig. Jenna szerepe a 8. évad végére teljesen feleslegessé vált, ám őt semmiképpen sem akarták kiírni, annak ellenére sem, hogy Bobby Pamelát választotta. Ezért volt az, hogy Priscilla Presley terhességét tudatosan írták bele a történetekbe. Susan Howard fájlalta, hogy Donna álomévadbeli szerepléseit törlik, a feszültség a színésznő kiírásához vezetett, ezért sem békült ki Donna és Ray. Mondjuk egy dolgot még megmagyarázható lehet: Katherine simán figyelhette Bobby-t, miután kiderült, hogy Jenna kikerült a börtönből (Naldo megölését ugyebár Katherine intéztette el). Mivel Katherine körözött személynek minősült, érthető, hogy csak pár perc erejéig figyelte beteges szerelme tárgyát... Dusty visszatérése sem állt olyan biztos talajon a 7. évad végén, hiszen Clayton sem szorgalmazta, hogy Dusty és Samantha találkozzanak, valamint utóbbi már annyira nem volt oda annyira Dusty-ért. |
2013-12-20 23:43.25 |
Hát ez az! De lehet pont azért csinálja ezt, mert be akarja görcsösen bizonyítani, hogy a régi kliséktől mentesen is lehet új folytatást csinálni, új eszement történetekkel és karakterekkel. És mindezt ne adj Isten, még sikeresen is!!! De pont a visszájára sül el a dolog, ha ez van benne... |
2013-12-19 21:04.06 |
A régi sorozatban mennyiszer letartóztatták Cliffet, legtöbbször JR-nak köszönhetően, most az újban, hiába, hogy nem ő ölte meg JR-t, még börtönbe is vetik...ezzel mintha Cynthia Cidre megint belebökött volna a régi sorozatba, ahol kényesen ügyeltek arra, hogy Cliff végül ne üljön sosem ártatlanul.
Remélem én is, hogy nem ültetik le hosszú időre, ha mégis, akkor az elég erős jelzés... Ettől független, Cliffnek nagyon jó sztorikat írtak a régi sorozatban, mindig hatalmas fordulatok álltak be nála, még ha tudtuk is, hogy amolyan jó örök vesztes típus. Lucy-t szerintem pont azért nem akarták gyerekkel megáldani, mert egyrészt ő is szülők nélkül nőtt fel, sosem talált magának ideális férjet. De a másik fontos ok: a Knots Landing-ben Val-nak és Gary-nek születtek ikrei, és a két sorozat közti átjárást semmiképpen sem akarták a későbbiekben, miután Bobby a Knots Landingben örökre halott maradt. Így nem mertek egyik sorozatban sem gyereket adni Lucy-nek, nehogy egy kényszerű módosítás miatt ne lehessen a két sorozat között csatorna. |
2013-12-19 16:50.43 |
Lucy-nek vajon miért NEM írtak... |
2013-12-19 16:50.05 |
Azon én is elgondolkodtam, hogy Lucy-nek vajon miért írtak gyereket a forgatókönyvbe, de szerintem megvan az oka...Charlene Tilton nem arról volt híres, hogy könnyű vele dolgozni, így - bár a karakter alapszereplő - az új sorozatban lealacsonyítóan bánnak vele, ahogy Ray-jel is.
Én is arra gondoltam, hogy Christophernek be akarják adni, hogy az anyja meghalt...viszont ismerem Cynthia Cidre gondolkodását erről a témáról, és a múltat inkább elfeledni akarja, mint visszahozni...mivel annak a valószínűsége, hogy Victoria visszatér, szinte a nullával egyenlő, ezért lehet így könnyebben merték őt kiírni. Viszont ez nem megoldás, mert Pamela a háttérből is irányíthatná a dolgokat. Wendell amolyan magányos farkas típus volt, de róla még jobban el tudom képzelni, hogy kiderül utólag: van egy fia, aki az apját megvédve indít támadást a Ewingok ellen. |
2013-12-16 23:52.34 |
Jeremy Wendell fia is felbukkanhatna, hogy bosszút álljon a Ewingokon, amiért annak idején az apja börtönbe került.
és megvolt minden karakternek a saját funkciója, pl. Wendellt is elő tudták venni, ha kellett. Az egészhez még fantázia sem kellene, de Cidre kisasszony mintha direkte akarná elfelejteni a régi szereplőket, a régi sztorikat, és erőlteti a rossz és képtelen irányt. Nem elég, hogy JR-nak meg kellett halnia, mert Larry is távozott az élők sorából, még egyet bökött a régi sorozat felé: végleg meghalasztotta Pamelát...pedig a régi Dallasban, annak ellenére, hogy tudták, szinte nulla az esélye, hogy Victoria visszatér, mégis nyitva hagyták azt a szálat, bármilyen eshetőségre... |
2013-12-16 23:48.57 |
Igen, pont azt írtam én is, hogy a mellékszereplőkkel is tudtak csavarni, lásd Marilee Stone, Sly...mieinknek éreztük Dora-t az olajbárók klubjából, Phyllist, mint titkárnőt, Teresát, mint cselédet...nem volt nagy szerepük, de kellettek a sorozatba...a kartell sztorit is mindig elő tudták venni...a vendégszereplőknek is jelentős szerepeket adtak...itt az újban a főszereplők sem érdekesek, nem még a mellékszereplők (alig vannak), pl. Elena anyját mutatta párszor, szerepe nulla...ennek mi értelme akkor? |
2013-12-16 23:16.45 |
Az új sorozat játszódhatna akár egy dél-amerikai nagyvárosban is (ha kivesszük Dallas sziluettjét), farm van ott is, no meg a latin karakterek alapján is elhinném, hogy nem texasi a sorozat...rendben, már ott is sok a bevándorló, a régi sorozat ilyen tekintetben konzervatív volt, ügyeltek arra, hogy JR mindenkit megfarkaljon, csak a betelepült cselédet ne!!!
Ehhez képest a gyerekei, a köv. generáció már a latin csajokat részesíti előnyben, pedig nem is láthatták ezt gyerekként, fiatal felnőttként, a szülőktől pláne nem. Szóval ez a cseléd-gazdag, tősgyökeres-betelepült szál csakis a délutáni sorozatokból szivároghatott át...sajnos... Pl. dallasi üzletembereket alig látok, mint anno a kartell, Punk és a megszokott bagázs. Már ott is mindenki ázsiai, dél-amerikai, stb...pedig ezek a fajták nehezen kapaszkodnak fel. A régiben volt egy szál: Inagaki, az jól megmutatta az idegenek nyomulását, még McKay is nehezen bírt velük...csak azért ilyen gyorsan nem megy mindenkinek... |
2013-12-16 17:39.33 |
A régi Dallasban is sűrűn váltogatták egymást az események, az évad közepe mindig lazább volt, de pont az volt a jó benne, hogy előkészítette a terepet az évadzáráshoz. A szezon végi epizódok pedig mindig nagyon sok izgalmat tartogattak.
Egyébként nem gondolom, hogy attól jó egy sorozat, hogy minden részben meghal valaki, illetve túl gyorsan csapnak át az egyes események. A régiben teret kapott az is, hogy a sorozat Dallasban játszódik, ismerhettük a mellékszereplőket, sokuk érdekesebbnek is tűnt egy idő után, mint a főszereplők. Volt BBQ party, esküvő, olajbárók bálja, rodeó, üzleti összecsapások, de amit kiemelnék:a régiben mindig jelentős teret adtak a családi történeteknek, ami az újról kevésbé mondható el. És ezek a kisebb dolgok mindig kiegyenlítve vitték előre a sorozat...az újban hiába ez a sok történés, valahogy a lényeg elveszik benne. Egyébként a másik, hogy annyira, de annyira sok sorozat van, hogy a kutyát nem lehet izgalomba hozni olyan témákkal, amelyek már megjelentek más sorozatokban is. Így még fontosabb lenne az újítás, vagy a jobb forgatókönyv, ennek viszont híján van az új rendezőgárda:( |
2013-12-14 01:07.17 |
Egyébként szerintem a ByTheWay csapat kiesése csak arra volt jó, hogy ráijesszenek a kislányokra, hogy lám-lám, ha nem szavaznak ezerrel, akkor elveszíthetik a kedvenceiket...most hogy új esélyt kaptak (szerintem nem véletlen pont akkor), így pszichésen nyomást gyakoroltak a tinipichákra, hogy nyomják az sms-t akár a szülők fizetését lenullázva is, és így termelnek tényleges bevételt, mert a kislányok mindig egy biztos szavazóbázis. Ha a fiúkat nem hívják vissza, lényegesen kevesebb szavazat jött volna be, szóval ez egy rafkós megoldás volt. |
2013-12-14 01:00.26 |
Nekem ez a Miss Hungary nem tetszik, az udvarhölgyek csinosabbak. Nem értem, de mintha Magyarország profi lenne abban, hogyan kell mellényúlni szépségkirálynő személyének kiválasztását illetően.
TG bugyivillantása csak egy dolog, sokkal borzalmasabbak a hisztijei, meg hogy állandóan ő akar szerepelni, sokan szidták Cross Ildit a sírás miatt, hát ő egy konszolidált nő TG-hez képest. |
2013-12-14 00:45.12 |
Az biztos, hogy 25-nél jóval többnek néz ki.
Egyébként számomra ebben az X-fucktorban a legirritálóbb a másik művésznő, aki ítészként van jelen, de amit ott lead, az méltatlan ehhez a szerepkörhöz. |
2013-12-14 00:36.41 |
És hát a férfi partnerei is elég lepukkantak voltak, szóval itt nem az igényesség kapott főszerepet, az biztos.
De mint mondom, engem végképp nem érdekel, hogy ilyen a múltja, ettől még pár számot elég jól előadott, sokan inkább a hangszínét és a levegővételi technikáját támadják... |
2013-12-14 00:31.44 |
Nem tudom, hogy mennyire jön be a férfiaknak, én megnéztem egy-két filmjét a művésznőnek, és nem a könnyedebb verziójú műfajt képviselte.
Szerintem meg a médiának is szól a dolog, hogy legyen miről írni, csak ez már lerágott csonttá válik egy idő után. Milyen újrakezdeni, meg nem a múltja alapján megítélni valakit, kellett egy ilyen is a műsorban, de valljuk be, szerintem ettől függetlenül is megérdemelten került be, mert a többi döntős sem jobb (értem a kiesettekre is). |
2013-12-14 00:21.29 |
Olvastam, hogy modellszerződést mondott le, csak nem tudom, hogy ilyen alkattal, lábakkal, illetve fogsorral ki akarta volna alkalmazni őt.
Meg lehet magyarázni, hogy miért pornózott, de szerintem nem érdemes. Ettől független szerintem nem rosszabb, mint a többi döntőbe jutott. egyébként merem állítani, tőlünk nyugatabbra ez nem lett volna olyan szenzáció, hogy egy ex-pornós kerül be egy tehetségkutatóba, itthon meg ezzel adják el a műsort. |
2013-12-14 00:18.46 |
Tulajdonképpen nem is az a baj, hogy noname színészekkel dolgoznak az új sorozatban, mert valljuk be, amikor a régi sorozat elkezdődött, akkor az összes szereplőjét olyan színész/színésznő játszotta, akik inkább sorozatokban, vagy 1-2 fontosabb filmben vagy színpadon, esetleg sok nagyobb filmben másodvonalban játszottak.
Ha belegondolunk Steve Kanaly, Linda Gray és Charlene Tilton a legmininálisabb színészi múlttal sem rendelkeztek. Ehhez képest eszembe jut, hogy mennyien felháborodtak, amikor Ellie-t Donna Reedre cserélték, aki mellesleg nem csak Oscar-díjas volt, hanem sokkal jobban mutatott a déli államok úrinőjeként. Vagy pl. amikor a szupermodell Barbara Carrerát felkérték Angelicának, milliomos olajmágnásként, vagy Cally-nek Cathy Podewell-t, vagy James-nek a kick-boxos Sasha Mitchell-t (bár ő az tehetségét tényleg megkérdőjeleztem én is). Deborah Shelton, vagyis Mandy szépségkirálynő volt előzőleg, és lehetne folytatni a sort, de a lényeg, hogy a régi sorozatban még a karakterekhez is bőven illő színészeket választottak ki, a mellékszereplőket illetően is. Azt már csak halkan jegyzem meg, hogy bár a szépség nem mérvadó, de olyan nőket választottak, akik ilyen téren nem panaszkodhattak. |
2013-12-14 00:02.19 |
Én sejtettem, hogy a művésznő dobogós lesz az X-Fucktorban, szóval nem lepett meg egyáltalán. Mondjuk a harmonikás fiúra és Dórára gondoltam még a 3-asban, ebből 2 bejött. |
2013-12-13 22:37.50 |
Így van, és ezeknek a latin színészeknek nagy előrelépést jelent a karrierükben, hogy amerikai (USA-beli) sorozatban játszhatnak, pláne, ha a nagy sikerű Dallas folytatásáról van szó.
De számomra Christopher latinossá csinálása már kiverte a biztosítékot, legalább azt ne tegyék már olyanná, aki eleve nem volt az. |