![]() | ![]() |
![]() |
Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak | ![]() |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Elveszett lelkek kútja - Filmbox Plus, 06:20 |
Angyalok városa - Film Café, 07:30 |
A Lego-kaland - HBO, 07:35 |
Egy botrány részletei - HBO2, 07:35 |
Miss Potter - RTL Három, 07:40 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
John Williams (93) |
Nick Nolte (84) |
Seth Green (51) |
Henry Czerny (66) |
Mary McCormack (56) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Gyilkos ösztön ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Aza Hand ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
2018-02-27 21:16.56 |
20 évet? Egek!
Akkor ha csak 24 éves Oliver, nem is olyan nagy a korkülönbség, egyébként a film lényege pont az volt, hogy mindegy milyen korú srácok szerettek egymásba. A többivel meg teljesen egyetértek. Érdekes, hogy Elio mondja az emlékműnél, hogy nehéz neki arról a témáról beszélni (mert fiatal és újként hatott rá az érzés), míg szerintem Olivernek nehezebb volt, mert előtte más életet élt, az igazi énjét pedig pont Elio hozta ki, miközben ő idősebb lévén igyekezett a srácot erősíteni, irányítani, mégis Oliver esendőbb volt a maga nemében, mert Elio viszonylag jól élte meg a kezdeti melegségét. |
2018-02-27 21:09.51 |
nekem sem attól jó egy film, hogy Oscar-díjas, de most a Call me-nek szurkolni fogok és a 3 óriásplakátosnak is. A Mystery of Love-ot és a transzszexuális személyről szóló filmeket nem ismerem, de megjegyzem. |
2018-02-27 21:08.20 |
A búcsújelenet tényleg rendben volt, mert bennem a vér is megfagyott. Valahogy aztán hirtelen minden olyan gyorsan történt, túl rövid volt az együtt töltött idő...és gyorsan jött a kijózanodás...
A szeretlek szó pedig megnyilvánult abban, hogy a saját nevükön szólították a másikat, ezt egyébként nagyon ötletesnek találtam, nem hiába ez a címe is. Persze, fizikailag lehet mindkét srác biszexuális, hiszen lánnyal is voltak, de lelkiekben mégis a meleg kapcsolatban voltak boldogok, és egymással. Persze, attól, hogy valaki nem él boldog, vagy teljes életet, még attól sem tragédia az élete... Az LMBTQA rövidítésben az A nem véletlen, az aszexuálisokat jelenti, mint szexuális kisebbséget. Köszönöm, hogy ennyire ajánljátok a regényt:) Mert olvasni is imádok, de most már a kedvetekért is:) |
2018-02-27 21:04.27 |
Lányok, fiúk!
Most már annyira írjátok a könyvet, hogy lehet hamarosan megveszem a boltban és meg sem állok vele, amíg el nem olvastam:) Nekem sem volt semmi sem gusztustalan, amit a két srác csinált, sőt elnéztem volna még mást is, és itt nem kell semmi perverzre gondolni:) De Chrysothemis-szel értek egyet, hogy lelkileg tiszta beteg lettem én is a film végére. A technikai részletek meg sosem érdekelnek, ha a filmnek annyira a hatása alá kerülök. A pisilésnél is arra gondoltam, ott volt a házi néni, aki biztos mindennap takarított, de a tömény dohányfüstöt, és a hányást én nem kedvelem. A többire lehet jobb, ha egyenként válaszolok:) |
2018-02-27 17:11.04 |
A "Na csá" és a Later között több árnyalatnyi különbség van. Előbbi fiatalos, nyegle, lekezelő köszönésmód, ami haverok között lehet megengedett, de abban a közegben kifejezetten tiszteletlennek hat, és teljesen más habitust ad Oliver karakterének, ami nem hiteles. A "Later" önmagában véve nyelvezet szempontjából is célszerű, mert röviden kifejezi, hogy majd később találkoznak. Ebben a közegben jobban megállta a helyét, ugyanakkor nem annyira protokolláris, hiszen Oliver majdnem családtagnak számított, így megengedhette. Ezért van az, hogy bizonyos köszönésfajtákat nem jó magyarosítani.
Egyetértek, hogy Oliver abban a pár hétben volt önmaga, és a felfedezés - bár úgy mutatta be, hogy a tini, kezdő Elionak félelmetesebb - mégis úgy gondolom, hogy Olivernek nehezebb volt, annak ellenére, hogy nem szabott sem Elio, sem a családja gátat annak, hogy kiélhesse a meleg vágyait. Ugyanakkor azért ő ott mégis csak egy vendég volt, egy értelmiségi, egy amerikai, de az ő vérük (zsidó), és azért bizonyos "elvárások" voltak felé nézve, nem hiába volt az, hogy az első jel után (megérintette Eliot, aki zavart lett ettől), visszavonulót fújt, és távolságtartóvá vált, miközben éjjelenként rá várt, Elio azt hitte valahol bulizik/nőzik. Jól szemlélteti a dolgot az a jelenet, amikor Oliver táncol és Elio féltékenyen nézi őt, félve attól, hogy esélytelen nála. Oliver pl. akkor világosodott meg, amikor az utolsó napon nézte az alvó Eliot, aki esendőségét nézve is, mégis önmaga maradhatott, a családja miatt is. Neki viszont vissza kellett térnie a régi életébe, ahol nem önmagát alakította. Oliver, 30 körüli, értelmiségi emberként már nem annyira függött a szüleitől, hogy ne olyan életet éljen, amilyet akar. Ugyanakkor szerintem Olivert a zsidó származása is zavarta (ezért kértem valakit, írja meg, hogy a zsidóknál miképpen kezelik a melegség kérdését). A karácsonyi jelenetben is Elio tűnt szomorúbbnak, ahogy sír a tüzet nézve, ugyanakkor Oliver kevésbé volt szerencsés, amit önmaga is bevall. Azzal, hogy a telefonban is a saját nevén szólította Eliot, elárulta, hogy igenis szereti őt, bármi történik az életben...ugyanakkor a nézőnek lehet az jön le, hogy Elio került ki rosszabbul a kapcsolatból, mert a férfiideál egy kis nyári kaland után mégis nősülésre adta a fejét. Nem minden az, aminek látszik, és ez a film ezt nagyon jól visszaadta. A film története ugyanakkor pedig azt "szorgalmazta", hogy ne legyen happy end, mert Elionak meg kell élnie az első nagy fájdalmat, csalódást, hogy férfivá váljon, miközben szerintem Oliver még nagyobb és végzetesebb törést szenvedett. Kíváncsi lettem volna, hogyan éli tovább az életét a kis srác...hiszen számára ott volt a lehetőség a meleg életre, de nem azzal, akivel akarta. Éppen ezért volt a búcsúzás is hiteles, mert a maga egyszerűségében mégis nagyot ütött, mint írtam, akkor vált mindkét karakter "felnőtté", míg az egyik előtt utakat nyitott meg, a másiknál bezárult valami. |
2018-02-27 15:48.23 |
A technikai hibákat én sem vettem észre, lehet mert annyira lekötött a film hangulata, a színészek alakítása?
Tény, hogy engem is zavar, ha valaki nem mos kezet pisilés után (bár állva miért ne szabadna pisilni egy férfinek?), a hányás utáni csóknál is erős kételyeim voltak, illetve én sem szeretem a dohányfüstöt. Ugyanakkor ezek a naturalista elemek pont beleillettek ebbe a közegbe/környezetbe, pont ez tette a filmet hitelesebbé. Szerintem a lábmasszírozásban semmi rossz nem volt, bár kétségtelen egy intimebb kapcsolatban szokás. A barackos jelenet sem volt számomra döbbenetes, bár lehet csak azért nem, mert abszolút nem vagyok prűd. Én azt mondom, ezek az elemek kellettek a filmbe, mert pont ezektől vált egyedivé a kapcsolat is. Az viszont kissé zavaró volt, hogy a lányok mennyire a "helyükre lettek téve". Olvadoztak a srácok után, miközben fordítva nem. Bár kétségtelen, hogy beleillik az olasz miliőbe, de ennyire ne vették volna észre, hogy esélyük sincs? Bár Marzia pont kifejtette az aggályait Elionak, mégis odaadta magát, a végén a karakter nagyon emberséges volt, amikor felajánlotta az örök barátságát Elionak (szerintem a lány tudta, hogy mi az ábra). Kissé hiányoltam az anya karakterének kibontakozását, bár lehet pont ez a film az apa-fiú kapcsolatra akart jobban fókuszálni. |
2018-02-27 15:41.29 |
Sikerült nekem is megnéznem a filmet, bár még lelkileg nem vagyok túl rajta. Tény, hogy nagyon vártam, és nem csak azért, mert beharangozták...aztán vasárnap kaptam meg angol nyelven, mert a szinkront nem szeretem, és nem is tartom hitelesnek. Így én csak a "Later"-től tudok nyilatkozni, amit a magyarban "na csá"-nak fordítottak szabadon.
Azt hiszem, előttem, sokan leírták, hogy miért is emelkedik ki ez a film a többi LMBTQA-jellegű film témáját tekintve. Kétségtelen, hogy ha Elio egy korabeli vagy idősebb lánnyal ismeri meg ezt az érzést, akkor nem üt akkorát. Lehet, mert Marziánál azt érezte, nem kell érte annyira megküzdeni, és nem csak azért, mert egy - a társadalom által elvárt és többségi kapcsolatról van szó, hanem mert a lány szemmel láthatóan odáig volt érte, amit ő nem akart annyira észrevenni. Az Elio-t alakító színész döbbenetesen hiteles, korábban úgy emlékszem nem láttam még őt filmben, jól bemutatta a vívódó kamasz lelkivilágát, félelmeit, vágyait. Beszédes volt, hogy az elején mennyire negatívan nyilatkozott Oliverről, holott teljesen odáig volt érte, és csak az nem vette észre, aki nem akarta. Az apja végtelenül őszinte monológja a film végén fel is tette a koronát a történetre. Kevés olyan apa van, aki erről beszélni mer a fiával, sőt még azt is elismerni, hogy egykoron ő is közel volt ahhoz, hogy fiúval kipróbálja, aztán mégsem. Bár véleményem szerint az anya is megérezte, hogy Elio és Oliver között nem puszta barátság van... Armie Hammer mostanában lett felkapva, az Éjjeli ragadozókban ismertem meg őt (azt a filmet is imádom, bár azt Amy Addams alakítása miatt). Szerintem egyáltalán nem volt "öreg" a karakteréhez képest, 30 körüli, pont az a kor, amikor az ember nem a tizenévesek életével azonosul, ugyanakkor már annyira nem fiatal, hogy csak a tanulásból/bulizásból álljon az élete. Egyébként is a (meleg) fiúk nagy részének az első titkos szerelme mindig egy idősebb srác, és még sokszor a hetero srácok első szexuális kalandja is egy fiúhoz/férfihoz köthető, akármennyire is tagadná ezt sok férfi. Ebben a filmben ez az egész érzésvilág kendőzetlenül jelenik meg. Semmilyen téren nem vitatnám a színész tehetségét, mert jól alakította a látszólag nyegle, és magabiztos szépfiút, miközben minden éjjel arra várt, hogy Elio meglepi őt, és ugyanannyira oda volt ő is a srácért... Szerintem a búcsúzás jelenete pont hiteles volt. Nem lett volna értelme nagy szavaknak, drámai jeleneteknek, mert pont az vitte el olyan irányba, hogy a felszabadult boldogság után jött a hidegzuhany, a kegyetlen felismerés, hogy nem csak a nyárnak van vége, de az ő kapcsolatuknak is. A nagy és zavart csend jól ábrázolta ezt a feszültséget, fájdalmat. Bennem viszont olyan kérdések fogalmazódtak meg, hogy vajon Oliver full meleg volt-e? Mert arra gondolok igen. Elhangzott, ahol ő lakik (New England), a zsidókat kinézik, főleg egy meleg zsidót. Bár nincsenek ismereteim, hogy a zsidóknál mennyire elfogadott a melegség (nem bánnám, ha valaki megírná), de úgy érzem, Oliver a társadalmi elvárásoknak felelt meg, és azért adta a fejét nősülésre. Látszólag Elio sérült jobban a búcsúzás után, de ő vigaszt kapott a környezetétől. Oliver viszont szerintem azzal is szembesült, hogy ő maga nem önazonos, nem azt az életet éli, amelyiket akarná. És az ő esetében talán már ahhoz késő is van, és egyáltalán nem a kora miatt. (Megjelent egy idősebb meleg pár is a filmben, egyfajta más aszpektusban bemutatva a meleg kapcsolatokat.) Elio melegségét a család és a környezete is jól fogadta, a professzor szinte családtagként kezelte Olivert, adott lehetett volna, hogy együtt maradjanak, de ehhez Oliver nem akart mindent borítani. Talán neki sokkal nehezebb volt az elválás, mert arra is rájött, hogy amit Elioval megélt, arra már lehet nem lesz elég bátor az élete során (mint kiderült, szakítás után visszatért a menyasszonyához). Az elválás, a fájdalom pedig pont azért kellett Elionak (mint minden tininek), mert rájött, hogy az élet nem csupán arról a felhőtlenségről, az idilli környezetről szól, amibe ő beleszületett. Kíváncsi lettem volna, hogy Elio hogyan folytatta tovább az életét. Hasonló érzés kerített magába az Adéle élete után is, hogy vajon a főhősnő miként éli tovább a leszbikus életét, egyáltalán tudja-e, könnyű lesz-e neki az első nagy csalódás után, bár ez egy másik topik lenne. A könyvet nem olvastam, és nekem is idő kell, amíg neki tudok kezdeni. Egyelőre még a film hatása alá alatt vagyok. A környezet, a hangulat, a nyár, mindezek jól kiemelték a kontrasztot, amit a film maga után hagyott a végén. Bár kissé hiányoltam, hogy a szeretlek szó nem hangzik el benne, ugyanakkor az a mondat, hogy "szólíts a neveden és én majd az enyémen szólítalak" felért egy szerelmi vallomással, egy olyan meghitt, bensőséges, intim kapcsolattal, ami még heteroszexuálisak között is ritka, nem még melegeknél. Ugyanakkor ezt a filmet sem szabadna kifejezetten LMBTQA filmnek titulálni, még akkor sem, ha a rendező maga is meleg, illetve a film központi témája is. Külön említésre méltó, hogy minden karakter szerethető, pozitívumként hatott az is, hogy nem A-listás sztárok alakították a karaktereket. Mindvégig ott van a filmben a meleg szerelem témája és ez akkor teljesedett ki, amikor régészet során előkerült a férfi szépségideál elemzése. Most hirtelen ennyit tudok egy ültében írni, érdekes, hogy könnyed nyárias filmnek vártam, aztán mégis drámai vége lett. Elio viszont ezzel elindult a felnőtté válás útján, és ki tudja mennyi fiú indult el így, ilyen történettel? Off: A 3 óriásplakát Ebbing határában című film nálam is nagyon nyerő, vitte a pálmát több színész is benne, a Holdfényt szintén láttam, az is tetszett. az Adéle életét többször láttam, szintén eléggé felkavart. Akár nyer még díjat a Call my by your name, akár nem, nálam megmarad egyik kedvencnek. |
2017-05-21 14:38.14 |
Az álomévad utáni folytatásban Larry Hagman már nem hordott pepit, és semmiféle olyan viseletet, ami a hajával kapcsolatos (nyilván festették, toldották, igazították a frizuráját, hiszen akkor már 55 éves volt, de a karakter 8 évvel fiatalabb), végül Pamela ébredése után már a természetesnél maradtak...Különben volt Victoria Principal is az álomévadban plasztikáztatta magát, Linda Graynek az addig rövidebb haját meghosszabbították, és vagy tucatnyi hajviseletet láthattunk nála is.) Ja, és itt még Travillát alkalmazták, tehát a ruhatárért őt lehet felelőssé tenni, továbbá itt már dívott a "színes" korszak, ezt viszont később is így hagyták. |
2017-05-20 23:19.50 |
Digger elitta a szervezetét, ez kétségtelen, de az utolsó nagy alkoholizálása nyilván egy jó apropó volt, hogy gyorsan a kórházi ágyon találjuk, és a halála előtt még kiderüljön két nagy titok: nem Jock ölte meg Hutch McKinney-t, és Pamela nem a vérszerinti lánya. Nyilván ezt a szálat le akarták zárni, és kevésbé volt releváns hogyan került a kórházba olyan hirtelen...valószínű, a valós életben nem így működött volna.
Jennánál az volt, hogy ugye Morgan Fairchild tipikusan ribis karaktert alakított, és mivel a sorozat elején voltak, ezért jobban preferálták az 1 epizód = 1 esemény jelleget. Tehát jött Jenna, kavart Bobby és Pamela körült, kiderült, hogy Charlie nem Bobby gyereke. Később Pamela volt férje is felbukkant. A második Jenna akkor jött, amikor Pamela és Bobby házassága válságba került, és ő már szerette is volna Bobbyt. Viszont a két első Jenna abszolút évadkitöltő jelleggel került be. A harmadik már abszolút tudatos lépés volt. Mivel Bobby és Pamela válása után rögtön a képbe került, így ennek a Jennának már komoly történeteket szántak, és Priscilla Presley sem volt véletlen választás, nem csak a szépsége, de az első házassága miatt miatt. Azt viszont senki nem gondolta, hogy Leonard Katzman annyira ragaszkodik hozzá, hogy főcímszereplővé válik, és a Bobbyval való szakítás után is kapott önálló sztorikat. Az első Kristin is azzal a céllal érkezett, hogy Bobbyt elcsábítsa, aki akkor külön élt Pamelától. a második Kristin már komoly sztorikat kapott, és magát a főhőst, a sógorát kellett elcsábítani, majd rálőni... Különben nagyon sok olyan fontos mellék és főcímszereplő úgy került be, hogy csak próbáljuk ki alapon. Susan Howard a sorozat elején játszott, és nem tervezték a folytatásban, ugyanakkor a nézőknek annyira szimpatikus volt, hogy visszahozták Rayhez, és később ő is több évadon át főcímszereplő lett. Afton szintén csak pár epizódra szerződött, mint JR egyik ágyasa, aztán kiaknázták a lehetőséget, hogy Cliff barátnője legyen, a sorozat végén megint visszahozták. April is csak tizenvalahány részre szerződött, aztán annyira kulcsfigurává vált, hogy az egy évadból kettő lett, majd főcímszereplőként az utolsó évadig szerepelt. Claytont 4 rész erejéig akkor szerződtették, amikor Dusty és Samantha együtt éltek. Nem is gondolkodtak abban, hogy a karakterével többet is tudnak kezdeni, és az eredetileg operaénekes Howard Keelt annyira megszerette a közönség, hogy Jock halálával Clayton még Ellie férje is lehetett. Katherine karakterét sem akarták túldimenzionálni, és amikor megérkezett, akkor csak kisebb jelenetei voltak, később akkor tért vissza, amikor Rebecca meghalt, és itt már a készítők tudatosan hozták vissza az anyja halálával gonosz karakterré téve. Tehát volt, ahol a színész később is maradt, ugyanakkor egészen más karaktert, történetet adtak neki. |
2017-05-20 16:08.35 |
Azért ezek a cserék annyira nem voltak tudatosak, főleg így a sorozat elején, amikor nem terveztek hosszabb távra. Tény és való, hogy Keenan Wynn és Ted Shackelford nem alkesz típusok voltak, de a történet szempontjából a csere nem vált hátránnyá, ugyanis Digger akkoriban józan életet élt, és már tényleg csak meghalni hozták vissza a sorozatba, pár érdekesebb történettel, azért a krónikus alkoholizmusnak maradt nyoma, amikor összeesett az a neurofibromatosis miatt is kellett, hogy kiderüljön milyen betegsége van, ő már akkor nem igen esett vissza, tényleg nem ivott, a halálos ágyára is úgy került, hogy a korábbi életformája miatt.
Ted Shackelford pedig a Knots Landing miatt került elő, külön sorozattal (bár azt nem néztem, nem tudom, hogy ott ivott-e Gary). Amúgy Kristint is más színésznő játszotta az elején, később érkezett Mary Crosby, akinek fajsúlyosabb történeteket áldoztak, pl. minden idők leghíresebb lövése, amely 7-8 hónapon át foglalkoztatta a világot. Jennát is másik két színésznő alakította a sorozat elején, az egyik Morgan Fairchild volt, aki akkoriban nagyon foglalkoztatottnak számított és egy jól célzott irányítással áttették őt is a Knots Landingbe a fontosabb karakterek közé. Egyébként a főcímszereplők szerződését is csak 1 vagy 2 évre írták meg, mert sosem mertek hosszabb távra tervezni, így volt, hogy Patrick Duffy is pont lejárt szerződése, ezért tudott könnyen kilépni. Szerencsétlenebb volt az az eset, amikor Barbara Bel Geddes szerződését bontották, és Donna Reed-del 3 évet írtak alá, miközben BBG 1 év után visszatért, Donna Reed pedig perelte a sorozatot, és nem sokkal később rá meg is halt. Azért jelzésértékű volt, hogy egy főcímszereplőt sosem mertek többé más színésszel/színésznővel eljátszani. Ezért később Pamela sem tért vissza Margaret Michaels által. |
2017-05-20 01:11.22 |
Sziasztok! Volt lenn két kérdés, amúgy tényleg a sok a munkám és mivel ez a fórum már rég nem működik (sajnos a régi sorozatot sem ismétlik azóta), ritkán nézek fel, vagy ha jövök, akkor más filmekről olvasok.
1. kérdésre a válasz: Üdv! Azt tudja valaki, hogy az álomévad melyik időpontjában vált véglegessé, hogy Patrick Duffy visszatér a sorozatba? Időközben valóban a nép követelte vissza Bobby karakterét, de a "belsősök" is rájöttek, hogy nélküle működésképtelenné fog válni a sorozat, így Larry Hagman volt az egyik, aki nagyon sokat lobbizott, hogy Patrick Duffy visszatérjen, továbbá a készítők is rájöttek, hogy Bobby alakja dramaturgiailag is nagyon hiányzik (a pótlására találták ki Jack Ewing karakterét, ugyanakkor Jack alakja hamar kifutotta magát, továbbá az őt alakító nyíltan meleg Dack Rambotól hamar meg akartak válni, hiszen akkor még kevés hiteles infó volt a HIV-ről, melegségről). Továbbá Patrick Duffy is rájött, hogy a várt filmes karrierje el sem indult, így ő is a visszatérés mellett döntött. Az viszont, hogy mikor vált véglegessé, teljesen az utolsó pillanatban, ugyanis amikor Pamela felébred az álomból, és kinyitja a zuhanykabin ajtaját, akkor még ő sem tudta, ki fog ott állni. Patrick Duffy-t később rakták oda, mindenki láthatta, hogy még a csempe sem volt ugyanaz egy másik jelenetben:) Egyes verziók szerint pl. Mark Graison holttestét találta volna ott Pamela, ha folytatódik az álomévad, így tképpen az utolsó jelenet felvétele után tették be PD-t a zuhany alá, tehát az egész évad leforgatása után. Különben minden történet másképp folytatódott volna. Ott is volt egy csavar, hogy ha tudták volna előre, hogy Bobby visszatér az epizód végén (és az egész évad álommá válik), akkor JR és Samantha együtt robbantak volna fel az irodában, ezzel olyan cliffhangert készítve, hogy a néző még a főhős életéért is aggódhatott volna, de mivel nem tervezték az utolsó pillanatig, hogy álom lesz az egész évad, ezért JR inkább elkerülte a robbantást, így csak Jamie és Samantha sorsát tették kérdőjelessé, hiszen JR-nak mindenképpen szerepelnie kellett a folytatásban, nem kockáztatták azt a verziót, hogy Samanthával együtt meghal, vagy súlyosan megsérül. Eredetileg Linda Gray-t is ki akarták rúgni, őt is Larry Hagman mentette meg, Jenilee Harrison, Jamie karaktere pedig végleg kiírásra került volna, és a köv. évadban erről gondoskodtak is, erről korábban amúgy írtam, csak tudom nehéz visszakeresni. 2. kérdésre a válasz: Miért cserélték le Willard "Digger" 'Tintás' Barnes megszemélyesítőjét David Wayne-ről Keenan Wynn-re 1978 végén? Tény, hogy David Wayne félelmetesen hiteles alakítást adott, mint a részeges Digger Barnes, ám nem a színész képességei miatt váltak meg tőle, hanem mert David Wayne 78-79 között több mozifilmben vállalt forgatást, valamint a House Calls sorozatban játszott 3 vagy 4 évadot is, tehát nem ért rá a folytatásban. Amúgy józanként nehezebben tudtam volna őt is elképzelni, ugyanis Digger abban az évadban már csak azért tért vissza tényleg józanon, hogy a neurofibromatosisa kiderüljön, és hogy azt gondolja a kis Johnny a saját unokája, sőt az évad végén meg is halt (ez lett volna az eredeti cliffhanger), majd kiderült az is, hogy Pamela nem a vérszerinti lánya. |
2014-12-22 10:51.58 |
Jómagam már nem nézek sorozatokat, a mostaniakat csak hallomásból ismerem, szóval nem nyilatkozhatom.
De van az a gyanúm, hogy nem merik már koppintani, vagy ha igen, akkor az gyenge utánzat... Amikor a 80-as években ment a Dinasztia az USA-ban, mely egyébként méltó ellenfele volt a Dallasnak, akkor Alexis volt JR női megfelelője, de nyilván ezt más szemmel kell nézni. |
2014-12-21 17:33.43 |
Való igaz, már a 10. évad sem volt annyira érdekes, miután Pamela eltűnt. Történetet még bőven találtak ki, új szereplők is érkeztek, de már nem volt olyan jó a rendezés, a szálakat sokszor rosszul varrták el, vagy sehogy. A 11. évadban irreális volt a lövés utáni állapot, egyáltalán JR helyzete, a rendőrségi ügy, stb...
A Pamela vonal nagyon rossz fordulatot vett, pláne Bobby végig abban a hiszemben maradt, hogy Pamela éli a világát, miközben nagybeteg. Ennél már csak a Cally sztori volt borzalmasabb, úgy az egész felállás, JR-t nagyon lealacsonyította. A ranch háború is csak pár rész erejéig volt érdekes, viszont az évadvégi európai utazás vitte a pálmát. |
2014-12-20 22:13.07 |
Mondjuk az is igaz, habár a Dallasban többszáz karakter fordult meg, azért az 5 ismert AIDS okozta halálozás magasabb, mint egy átlagpopulációban. De azért azt hadd tegyem hozzá, hogy ezek a színészek a sikeres ARV terápia bevezetése előtt haltak meg, tehát esélyük sem volt küzdeni. Ha mondjuk 10 évvel később járunk, akkor lehet még élnének, vagy évekkel később halnak meg.
Manapság, ha valakinél felfedezik a fertőzést, és időben kezelést kap, úgy évtizedekkel meghosszabbodhat az élete. A mai sztárok között is biztos sok HIV-fertőzött van, akik nem fedik fel, de ugyanúgy élnek, mint egy átlag ember. Nem lehet összehasonlítani az akkori helyzetet a mostanival. Azzal teljesen egyetértek, hogy Hollywoodban a betegségek között a rák a vezető halálok, míg Mo-on a szív és érrendszeri betegségek vezetnek (és nem a rák, az a 2. leggyakoribb ok). Infekciós betegségekben a fejlett országokban úgy általában véve sem "illik" meghalni, mint fentebb írtam, ma már a HIV kezelése is jól kivitelezhető. De azért még egy pár halálokról ne feledkezzünk meg, a filmvilágban viszonylag sokan halnak meg drogtúladagolásban, balesetben (akár szexuális aktus közben is) , öngyilkosságban, rejtélyes körülmények között, és nem ritka függőbetegségek okozta halálokok sem (gyógyszer, drogfüggőség). És azt se feledjük el, hogy azok a sztárok, akik kiugróan magas életkort élnek meg, azok előbb-utóbb végelgyengülésben, a koruk miatt halnak meg. |
2014-12-20 19:03.15 |
Azért olyan sok Dallas - színész nem halt meg AIDS-ben, de az alábbiak igen.
Dack Rambo: a 90-es években hunyt el, ugyanakkor a Dallasban jóval fiatalabb karaktert alakított. Jack Ewing még Bobbynál is fiatalabb karakter, az 50-es évek elején született, míg Dack Rambo 41-es születésű. Nem véletlen, hogy a színésznek nagyon kevés csókolózós jelenete volt, ugyanis a 80-as évek közepén játszott a sorozatban, amikor kitört az AIDS botrány. A Dinasztia sorozatban szintén problémás volt a nagybeteg Rock Hudsont szerepeltetni, mint rivális szeretőt, ugyanis a férfi akkor már nehezen tudta tagadni, hogy meleg, halála után pedig elindult egy lavina, hogy bármelyik hetero férfiről kiderülhet, hogy meleg és AIDS-es. Bár akkoriban még nem tettek pontot annak a mondatnak a végére, hogy az AIDS csókolózással nem terjed (kivéve, ha csókolózás vérrel, ondóval, hüvelyváladékkal vagy anyatejjel kísért folyamat). Timothy Patrick Murphy, azaz Mickey Trotter nem csak a sorozatban halt meg fiatalon, de a valós életben is. Az ígéretes tehetség titkolta a melegségét, így sorban kapta a hősszerelmes szerepeket. 88-ban, a sikeres terápia előtt halt meg, valószínű, hogy már a 70-es évek végén fiatalon fertőződött meg. Tom Fuccello, vagyis a Dave Culvert alakító színész több évadban szerepelt, a washingtoni szálak mozgatórugójaként, a család politikai kapcsaként. 93-ban halt meg, szintén a sikeres terápia bevezetése előtt, 56 évesen. Ben Piazza, Watl Driscollt alakította az 5. évadban, a színész amúgy nős volt a valós életben, 91-ben AIDS-el összefüggő rákban hunyt el. A sors fura fintora, hogy a karakter okozta Mickey Trotter halálát, majd a fiú betegágyánál öngyilkos lett, később Ray Mickey-t segítette a halálba. Valamint egy mellékszereplő szintén AIDS-ben halt meg, a sorozat vége felé egy néger benzinkutast alakított egy jelenet erejéig. A Dallas színészei, színésznői egyébként jellemzően és tömegével rákban hunytak el, vannak, akik nagyon fiatalon. Szinte az összes szereplő valamilyen daganatos betegségben hunyt el. Nem tudni, hogy ezek között volt-e olyan, amelyet AIDS okozott, és esetleg a boncolás során végeztek-e tesztet, hogy a vírus meglapult-e a szervezetben. Tudniillik, amíg nem tört ki az AIDS botrány, addig sokan úgy haltak meg, hogy a HIV fertőzés okozta, de az nem volt diagnosztizálva náluk. Még most sem ritka jelenség. A szövődményes betegség terhére róják a halálesetet. |
2014-12-19 23:32.21 |
No, de egyébként a Dallas sem mindig a tervek szerint alakult, mert sok fontosabb szereplő eredetileg csak pár epizódban szerepelt volna, aztán évadokon át mégis a sorozatban maradtak.
Susan Howardot 1-2 epizódban akarták az első évad végén, és akkor még eszükbe sem jutott a készítőknek Ray-jel összehozni őt. Később nem csak egy párt alkottak, hanem Donna karaktere felkerült a főcímbe is, és a Ewing család tagja lett (bár ott volt a csavar, hogy Rayről is kiderült, hogy Ewing). Clayton Farlow karakterét mindössze 2 epizódban alakította volna Howard Keel, aki eredetileg énekesként futott be, de olyan átütő volt a sikere, hogy a végén Ellie férjeként szintén a családba és a főcímbe is felkerült. Afton Cooper alakja csak a 3. évad végéig szerepelt volna. Aztán rájöttek, hogy jól tudná a szálakat bonyolítani JR és Cliff között, így a 7. évad első részéig kitartott, később pár epizódban még láthattuk 89-ben. Jenna szerepét az első két alkalommal csak 1-2 rész erejéig vették elő és különböző színésznőkkel. Aztán robbant a bomba, amikor Priscilla Presley megérkezett, és nem csak a főcímbe került, de 2 Ewing férfival is kapcsolatba került. Mark Graison karaktere átmeneti ideig lett volna szükséges, de Bobby halála után mégis visszavették, igaz, Bobby visszatérésével újból el is tűnt. Morgan Brittany pár epizódot kapott volna a 4. évadban, mint Katherine, ennek ellenére a 7. évadig játszott, majd később a 10-ben is visszatért. Időközben a színésznő szült is. Mitch Cooper karakterét az első válás után nem akarták elővenni, ám amikor Lucy történetei kifulladtak, akkor mentőövként többször előkerült ő is. A legnagyobb dobás ilyen szempontból April karaktere volt, Sheree mindössze 15 részt kapott volna a 9. évadban, ám a rendező úr annyira megszerette, hogy nem csak a főcímbe, de Bobby 2. feleségeként is láthattuk a záróévadig. Jessica karakterét szintén pár részre tervezték, ám a 12. évad végén vissza kellett térnie, hogy Clayton és Ellie unalmas történeteit feldobja. Kristin szerepét szintén két színésznő alakította, az elsőt valóban csak meg akarták mutatni, míg a 2. Kristin, vagyis Mary Crosby olyan jelentős történetet kapott, hogy ő lőtt rá minden idők legnagyobb gonoszára. Mandy Winger, vagyis Deborah Shelton szintén csak a 7. évadban játszott volna, aztán a playboy modell annyira bevonzotta a férfi nézőket, hogy a 8. évadban is jelentős szerepet kapott. A 9. évadban már nem akarták szerepeltetni, de mivel a 8. évad csak álom volt, kényszeredetten újból elővették a karakterét. Dusty Farlow, azaz Jared Martin volt az aki, a legtöbbet előkerült, majd eltűnt. A 2. évad végén meghalt, a 3. évadban kiderült, hogy él, de aztán nem akarták a karakterét továbbvinni. Végül a 3. évad utolsó előtti epizódjában visszatért, játszott a 4. évad közepéig, megint eltűnt, és az 5. évadban előkerült. A 7. évad utolsó kockáiban szintén láthattuk, a 8. évadban eltűnt, és már csak a zárórészben jelent meg legközelebb...nem volt több karakter a sorozatban, amelyik ennyiszer visszatért volna. Ugyanakkor megvolt ezeknek az ellenkezője is. Több karakterrel, illetve színésszel hosszabb távra terveztek, de ez a dolog lerövidült valamilyen oknál fogva. Jock halálát az élet alakította, amikor Jim Davis meghalt, az már más dolog, hogy ha John Wayne kapja Jock szerepét, akkor még rövidebb ideig láthattuk volna Jockot. Donna karakterét a Ray-jel való házasság után hosszabb távra tervezték, ám az álomévad utáni incidens itán megváltak tőle. Jamie karaktere kétszer halt meg, holott a Ewingok unokatestvérét alakította. Amikor a 7. évadban megérkezett, igazi vérfrissítés volt, ám a karaktert mégis kiírták a testvérével együtt. Jack Ewing karakterét a főcímbe is betették, de Bobby visszatérésével "feleslegessé" vált, pláne Dack Rambot sem akarták tovább alkalmazni. Bobby-tól sem akartak megválni, amikor Patrick Duffy a 7. évad végén távozott, ám 1 évvel később visszatért, a TV-történet legnagyobb botrányát okozva. Lucy karaktere egy idő után kifulladt, így Charlene Tiltont kényszerpihenőre küldték, később ugyan visszatért, de a 12. évad végleg elbúcsúztak tőle. Barbara Bel Geddes egészségi és pénzügyi okok miatt hagyta ott stábot 6 év után, de 1 év múlva visszatért. Victoria Principalnak könyörögtek, hogy maradjon, minden idők legjobban fizetett sorozatszínésznője lett volna, de ő nem kért belőle. A színésznő a kilépése előtt 2-szer akarta otthagyni a sorozatot. Linda Gray karakterét, Samanthát másodszorra már nem tudta megmenteni Larry Hagman, ezért - bár a visszatérését ígérve - de nem maradhatott a sorozat végéig. Sheree J. Wilson neve ebben a listában is szerepel, az elején csak 15 részre akarták őt, majd annyira jelentős karakterré vált, hogy a 13. évadban nem akarták elengedni, és akár April terhességét is beleírták volna a történetbe, de a színésznő a karaktere halálát kérte. Steve Kanaly, mint Ray a 2. évad végén távozott volna, ám aztán maradt a család kötelékeiben, végül annyira a sorozat alapfigurája maradt, hogy muszáj volt a szűkösebb költségvetés miatt kiírni. Továbbá Donna Reedet is 3 évadra szerződtették, de amikor Barbara Bel Geddes mégis visszatért, az Oscar-díjas színésznőt kirúgták, más dolog, hogy hamarosan meg is halt, tehát a 3 évadot amúgy sem tudta volna kitölteni. |
2014-12-19 22:56.30 |
Szerintem meg találhattak volna hasonló épületet, mint amelyik leégett. Az Early Years film több évtizedet ölel fel, a 30-as évektől egészen 53-ig. Akkoriban olyan modern épület, mint Joe Duncané, elég elképzelhetetlen. Abban az időszakban is bőven az oszlopsoros, régmúltat idéző, rideg, déli házak voltak jellemzőek, tehát nem korhű az új ház.
Rendben, hogy nem költöztek, de a néző akkor is látta a változást, és így érdekes volt a modern ház a 30-50-es években, majd 78-ban a régi, és 78 második felétől megint az új...szerintem ezt át kellett volna gondolni. De csak azért hagyták meg Joe Duncanét, mert az a SF lett ikonikus, és ugyebár abban az évben döntötte el, hogy eladja, így muszáj volt ott forgatni. Azért szerintem a több szereplő-ugyanaz a színész csere még elviselhető határ volt, mert ezek a hölgyemények főleg 1-2 jelenetben boldogították a férfi nézőket és évek múlva lehet nem emlékeztek rá, csak a rajongók...nekem monduk zavaró volt. Talán mégsem annyira, mint az 1 karaktert több színészt alakított dolog, ott már azért szembeötlőbb volt a csere, pláne, hogy főcímszereplőket is érintett. De volt egy olyan sorozat is, ahol egy karaktert asszem 7 színész alakított, szóval nyugi:) |
2014-12-19 20:48.01 |
Na, az már szinte megszokott volt, mellékszereplőknél még elmegy, de pl. Détár Enikő hangja mind Angelicánál, mind Katherine-nél nagyon bevált.
De még mindig jobb, mint a francia szinkronhang, párszor hallottam, ki lehetett vele kergetni a világból, senkinek sem ajánlom...bár a német sem volt egy főnyeremény! |
2014-12-19 18:03.43 |
Úgy látszik az egyjelenetes kurvák annyira beváltak, hogy később fontosabb karaktert kaptak:)) |
2014-12-19 18:03.08 |
Ja, igen, az általam nagyon utált Tracy Scoggins asszem a 6. évadban szintén egyjelenetes prosti volt, majd a Ewingok háborújában, 14 évvel később JR főcímszereplős barátnőjét alakította... |
2014-12-19 18:01.47 |
Michelle Johnson játszott egy prostit a sorozat közepén, majd a Ewingok háborújában már Bobby partnere volt, igaz, eltelt több mint 13 év:)
Kimberly Foster Nicholas Pearce alkalmi barátnőjét játszotta a 10. évadban, és lám a 12. évadban főszerepet kapott, mint April húga, Michelle:) Barbara Stock is asszem játszott 1 jelenetben korábban, majd a 12. évadban Liz Addams-ként tért vissza, és a főcímbe is bekerült. Még biztos volt ilyenre példa, csak nem mind jut eszembe...de úgy látszik, aki korábban bevált, később visszatérhetett:)) De vicces, hogy Hollywood nem tudott több színészt kitermelni:)) |
2014-12-19 17:57.38 |
A miniévadbeli ranch valóban leégett, pedig az adta vissza a déli, olykor rideg hangulatot(vagy csak hűvös időben forgattak:), bár a szezonzáróban már jó idő volt, amikor a party ment...külön tetszett, hogy sötétbőrű cselédeket tartottak, tehát a valóságra építkezett.
Joe Duncan farmja egy modern újítás volt ahhoz képest, a vicces inkább az, hogy az Early Years filmet már ott forgatták, holott időben még nem lakhattak ott, erre kellett volna jobban figyelni. Egyébként a 2. részben még nem is volt annyira pocsék idő, szeretnénk mi olyan enyhe telet:)) Bár az az igazság, arrafelé az a tél nemigen ismeretes, tény, hogy télen többet nem is forgattak. A stúdiós jeleneteket én sem szerettem, azonnal észre lehetett venni...bár Joe Duncan 85-ben eladta a farmot, így ott már nemigen forgattak, utána kezdődött a Dallas "szobás" korszaka, rengeteg jelenetet Kaliforniában vettek fel. |
2014-12-18 23:10.56 |
DocHoliday valóban nagyon jól összefoglalta, sokat nem is fűznék hozzá, csak annyit, hogy az időponttal egyáltalán nem volt gond...ha valami jó, akkor nézik...egyébként a régi sorozat változó időpontokban ment a hazájában, általában 20-23 óra között és bármikor kezdett, aki akarta, az megnézte.
A lenti felsorolásból már csak azt tudom nehezen eldönteni, hogy melyik közülük az a momentum, amelyek a legjobban meggyalázta a régi sorozatot, és talán arra gondolnék, ahogy Cliff viszonyult Christopherhez, Pamelához és Bobbyhoz, annyira valószerűtlen az új feldolgozásban, hogy vérlázító. Talán annyival egészíteném ki, hogy a rajongóknak még nehezebben tudták utólag az Elena és családja vonalat is beadagolni...lehetne okoskodni, hogy mindig is ott "voltak", csak nem mutatták őket, de szánalmas lenne...nem az új szereplőkkel lett volna a gond, hanem ahogy beépültek a sorozatba és ahogy alakult a sorsuk, jellemük. És még szomorúbb, hogy a régi karaktereket (JR, Samantha, Cliff és Bobby) is hiteltelenné tették, egyiket sem tudtam annyira szeretni, mint a régiben...akkor miért is várnánk az új és irreális karakterektől sikert??? |
2014-12-14 15:37.30 |
Bocsánat, Pamela és Mark Cannes-ba utaztak, Párizsba viszont Ellie és Jock mentek amolyan második nászútra. |
2014-12-14 15:35.43 |
Annyi tény, hogy amikor a sorozatnak címet akartak adni, akkor először nem szimplán a Dallas-ra gondoltak...de pont azért, hogy 14-15 év távlatából a város megítélésén javítsanak, mégis a város nevét adták, hogy az emberek ne csak a merényletről ismerjék. Egyébként ez, mint cél, meg is valósult, bár a sorozattól függetlenül Dallas amúgyis az USA egyik legjelentősebb városa.
Ugyanakkor a republikánus vonal alap maradt, de olykor ellensúlyozták azt, amikor a demokratákat is betették. Úgy tudom, hogy JR és Jock republikánusok voltak, míg Bobby és Cliff demokraták, és talán Donna is. Ami azért volt érdekes, mert a Donnát alakító Susan Howard az életben kőkemény republikánus. A sorozat második felétől Washington-t sem hiába hozták fel, mint fővárost, és a politikai kapcsolatok mozgatórugójának központját. Az Európába való utazás, azon belül Moszkvába, a peresztrojka idején forgatták, nagyon nem kell magyarázni miért...A Dallas, mint sorozat burkoltan üzent is... Ami az ünnepeket illeti, már az elején kikötés volt, hogy nem tartanak semmilyen egyházi ünnepet (karácsony, húsvét, stb...), mert a valóságtól azért valamennyire el akart rugaszkodni a sorozat. Más kérdés, hogy télen csak a sorozat indulásakor forgattak, de az ottani időjárás sem hasonlít mondjuk az erdélyi télre. Házassági évfordulót viszont többször emlegettek, esküvőt is jó párszor láthattunk. Hó csak a 2. részben volt, vihar viszont már több epizódban, hűvösebb idő is. A 2. részben Charlene Tilton annyira megfázott, hogy majdnem visszaadta Lucy szerepét, most akkor senki nem ismerné őt, igaz, olyan erős skatulyát is kapott, hogy a Dallas után már csak pár filmben szerződtették. Volt még pár olyan szál, mint az ázsiai üzlet, vagy a kanadai fivérekkel való üzlet, illetve Angelicával Martinique szigetén. JR kubai útja is egyfajta üzenet volt. Az európai utazgatások mindig azért voltak indokoltak, hogy a karakterek a lehető legtávolabbra utazzanak/költözzenek. Samantha Angliába, Lucy Görögországba, Ellie és Clayton előbbiben nászúton, de az Orient Express neve is felmerült. Svájc Charlie és Jenna révén, úgyszintén Ray Franciao-ba ment velük. Párizsba Pamela ment Mark Graisonnal, ugyanakkor a szezonzáró párizsi helyszín, mint April halálának helyszíne, kétségtelen a nézettséget akarták növelni. A kolumbiai utazás sokkal inkább romantikusra és akciódúsra sikeredett. A legjobban Pamela és Samamtha Hong-Kongi utazását várta a stáb, akkoriban ez még az ottani körülményekhez képest is nagy fejsze volt, Travilla külön divattárat csináltatott a két színésznőnek. A 11. évadbeli európai utazás, München, Salzburg, Bécs, Moszkva mint kelet-nyugat, sem véletlen. De sokat utaztak államon belül is, Houston, Austin gyakran volt valamilyen fontos esemény helyszíne, Rebecca Houstonban lakott, Clayton cége is ott volt. Kaliforniát szintén sokat emlegették, Texas után a Ewingok 2. menedéke, a Calhoun ügy kapcsán Hollywood környékére utaztak, Kristint szintén Kaliforniába száműzték (bár onnan is jött), Gary és Val szintén ott éltek. Mitch Atlantában élt, később Lucy oda költözött. |
2014-11-19 10:45.36 |
Így van, egy eleve férfi dominanciára épült sorozatnál nem szerencsés, ha egy nő veszi át a rendezést, főleg nem, ha a régi sorozatot elfelejti, és lerombolja. Ugyanúgy egy eleve női aggyal rendezett sorozatot se adjanak át a későbbiekben egy férfinek.
Egyébként igazad van, mert számomra még Johnny és Christopher is elég laposak, sőt elég hiteltelen színészek is alakítják őket. Alapjáraton nem tud izgalomba hozni, hogy mi történik velük...a nők is valóban lehetnének szebbek, ilyeneket simán látunk rohangálni az utcákon. Rebecca még helyes, csak a szája ne lenne...Jordana kisasszony szerintem átlagon aluli...Pamela és Samantha olyan ikonikus szereplők voltak, hogy akkoriban minden nő rájuk szeretett volna hasonlítani (frizurát váltottak vagy úgy öltözködtek, stb...). Arról nem is beszélve, hogy minden férfi rajongott értük, míg a mostani női szereplőket talán nem is ismerik. Emmát meg sem említem, szintén átlagon aluli a kinézete és a karaktere is. |
2014-11-18 22:55.19 |
Nem az a baj, hogy nő rendezi, hanem, hogy a régi Dallast alázza...egyébként abban van valami, hogy a régi sorozatot férfiak rendezték, és fényévekkel jobb is volt. Arról nem is beszélve, hogy egy hímsoviniszta sorozatot, férfi főhőssel - igazándiból egy ilyet inkább férfi tud irányítani... |
2014-11-18 00:33.19 |
És még annyit, hogy Cliff mindig is gyűlölte JR-t, de Christopherrel kedves volt. Pl. amikor Bobby egyedül maradt Christopherrel, akkor Cliff is segített, a Lisa Alden ügyben is kiállt mellettük, és szerintem annyira szerette Pamelát, hogy tiszteletben tartsa, hogy a halála után a gyerekének akarja az örökségét hátrahagyni. Ne feledjük el, hogy Cliff és Bobby jóban lettek Pamela eltűnése után. És hogy Cliffet is mélyen érintette, amikor Pamela azt mondta neki, hogy azért nem akar visszatérni hozzájuk, mert újból férjhez ment...akkor Cliff azt mondta Bobby-nak, hogy nem Pamelát találta meg, ugyanakkor April kotyogta el Bobby-nak, hogy Pamela nem akar visszatérni hozzájuk...tehát Bobby végig abban a hiszemben maradt, hogy Pamela már nem szerette őket. Még Bobby részéről megérteném, hogy lezárta Pamelát, mert utána volt pár barátnője, sőt feleségül vette Aprilt, és később Ann-t is. Viszont Chrisopher oldaláról ez a történet nagyon destruktív háttérrel lett megírva, nem beszélve arról, hogy Cliffet még JR-nál is mélyebbre süllyesztették ezzel a verzióval...szükség volt erre, de most tényleg?? |
2014-11-18 00:26.26 |
Arról nem is beszélve, hogy David (Pamela plasztikai sebésze) azt mondta Christophernek, hogy az anyja sosem akarta őt látni a baleset után, és Pamela hozzáment Davidhez...ez csak alibi volt, hogy Pamelának ne legyen "oka" visszatérni Bobbyék életébe.
Pamela ápolónője, Corina egy levelet ad Christophernek, melyben Pamela leírja, hogy a végrendelete szerint Christopher illeti a Barnes Global ráeső része, és hogy mindig is nagyon szeretett volna hazatérni hozzájuk. Azt nem értem, ha már ilyen kettős csavarás volt a dologban, hogy David is hazudik, és Cliff is, akkor Cliffnek miért az a sztori lett leadva a régi sorozatban, hogy Pamela nem akar visszatérni a régi életébe, ha ezt Cliff "hivatalosan" tudta az új sorozat verziója szerint, akkor nem lepődött volna meg. Az már más kérdés, hogy Corina miért nem tudta azt a levelet odaadni Christopheréknek, és megint más kérdés, hogy ha valakinek meghal egy ilyen közeli rokona, hogy hogy nem tudnak róla? Mert ugye van hagyatéki tárgyalás, meg miegyebek, ahol felkeresik az örökösöket, jelen esetben Christophert is. Tehát szerintem felesleges volt ezzel a borzalmasan ellentmondásos történettel meghalasztani Pamelát, arról nem is beszélve, hogy a régi sorozat szálai egészen másak, mint az új szériáé. Ennél már sokkal jobb verzió lett volna a Katherine elrabolja Pamelát és fogva tartja valahol verzió... |
2014-11-18 00:09.59 |
Ami felettébb felháborító volt, Pamela halála...Christopher nyomozni kezdett Svájcban, ahol előkerül egy halotti anyakönyvi kivonat is, mely szerint Pamela 1950-ben született, és 89-ben halt meg, tehát 39 évesen. Ez máris baki, mert az early years-ben világosan kiderül, hogy Pamela 53-as születésű, tehát 25 éves volt a régi sorozat kezdetekor. Itt megint egy pont, amikor a régi sorozatot akarják "tagadni".
A lényeg, hogy Pamela testének a 60%-a megégett, a plasztikai műtétek után ugyan valamelyst normális külsőt kapott, de kiderült, hogy hasnyálmirigyrákja van, és nem akarta az akkor gyerek Christopher életét felkavarni. Ugyanakkor a Barnes-Wenthworth ráeső részét Christopherre akarta hagyni örökségként. Cliff megtudta, hogy Pamela halálos beteg, és nem akarta, hogy Christopher örököljön a Barnes-Wenthworth-ből, ezért megkérte Pamela ápolónőjét, hogy tartsa titokban Christopherék előtt, hogy Pamela meghalt, hogy így az örökség ne kerüljön Christopher kezébe. Na már most, egyrészt szerintem Cliff nem tudhatott Pameláról, mert Pamela tőle is bújkált, másrészt, ha tudott is Pamela betegségéről, kétlem, hogy annyira gonosz lett volna, hogy az örökséget magának akarta megtartani (abban az időben Bobby és Cliff jóban lettek, és Cliff kibékült Ellie-vel is). Harmadrészt miután Pamela elvált a régi sorozatban Bobby-tól, a B-W-beli részét Bobbynak adta, tehát ez az örökség közvetlen Christopherhez került. Akkor most az új sorozatban miért is kellett meghalasztani Pamelát, pláne ilyen abnormális verzióval, és ennyire gonosszá téve Cliffet? Úgy sejtem az új sorozat annyira nem volt a helyzet magaslatán, hogy a régi szálakat kuszálta össze, de teljesen értelmetlenül és feleslegesen. Arról nem is beszélve, hogy JR halála után közvetlen felhozni Pamelát egy ilyen esztelen történettel egyenesen felháborító! Amúgy Pamela Abu-Dhabiban halt meg...no comment... |