Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Deadpool & Rozsomák *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Amszterdam - HBO2, 17:15 |
Állj, vagy jövök! - Film+, 17:15 |
Zorro álarca - Film Café, 17:15 |
Botcsinálta doki - Mozi Klub, 17:20 |
Gumball csodálatos világa - Cartoon Network, 18:05 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Danny DeVito (80) |
Martin Scorsese (82) |
Stephen Root (73) |
William R. Moses (65) |
Sophie Marceau (58) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg |
Kézilabda - szeretitek? Van kedvenc csapatotok? |
Gladiátor 2. - Vélemények |
Nemere István - Vélemények |
Mit hallgatsz most? |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Szeretsz? |
Mike Pniewski |
2012-07-10 03:21.27 |
Az a baj, hogy tévés körülmények közt annyira nem lehet ellentmondások nélküli, végig egyformán jó sztorit előállítani - van csomó író egy sorozatra, akik mind másban gondolkodnak, belepofáznak a producerek, elmennek a színészek, elfogy a pénz, stb., nagyon sok minden keresztbe tehet egy sorozatnak. A B5-tel szerintem ki lett hozva az, amit a 90-es évek televíziós sci-fijéből ki lehetett hozni.
Bár az új évezredben a sorozatok egyre jobbak lesznek, sőt lassan azt lehet megfigyelni, hogy az igényes történetmesélés áthelyeződik a mmoziból a tévébe - manapság teljesen természetes, hogy valaki mondjuk jobban várja a Game of Thrones legújabb évadát, mint a következő Ridley Scott-filmet. Viszont közben a sci-fi iránt meg csökkent az érdeklődés. A BSG szerintem is jól indult amúgy, valahol a második évad elejénél tartottam, amikor hallottam a spoilert, hogy mire fut ki az egész, akkor elment tőle a kedvem. |
2012-07-09 07:55.41 |
Rabid |
2012-07-09 07:49.53 |
Vannak szembetűnő hibái, de összességében okos - noha néha kicsit esetlenül előadott - szatíra.
Az alapötlet egyszerre geek és provokatív. A sci-fi motívumok és ötletek (űrzeppelinek, meteorblitzkrieg, steampunk beütés, stb.) érdekesek. A történetvezetéssel nem lenne baj önmagában, de a viszonylag lapos karakterekkel és félgőzzel teljesítő színészekkel nem fér össze a lassú cselekményépítés. A humor inkább hajaz mondjuk egy korai James Bond-film önironikus komolytalanságára, mint egy klasszikus hollywoodi paródiára, tehát Airplane!-szerű gagparádét ne várjon senki a filmtől. Nem is tett volna feltétlenül jót neki, ez a film magának az alapkonfliktusnak az abszurditásával hat. Nagyon keményen rátapint az amerikai ultrakapitalista társadalom és a nácik által is használt retorika és propaganda csúf összeférhetőségére, nem is csoda, hogy az USÁ-ban nem ünnepelték körbe a filmet. Az effektek élvezhető színvonalúak, a látvány megtervezettsége és ötletessége külön említést érdemel. Az akciók (főleg az űrcsata az utolsó harmadban) tudnak kellően eposziak lenni. A zenével kapcsolatban felemás érzéseim voltak. Önmagában kiválónak tartom a Laibach zenéjét, de ahogy összeválogatták a számokat és ahogy elhelyezték őket, az talán kicsit átgondolatlan volt. Összességében minden hibája ellenére ajánlani tudom. Vitára méltó politikai állásfoglalásként és geek sci-fi akcióként is megállja a helyét. |
2012-06-23 03:36.21 |
"Például pont a történetben, 2 és fél évadon keresztül építik az árnyháborút, ami erre alig 10 részig tart, jól láthatóan az alacsony költségvetés miatt."
Inkább azért, mert a sorozatot el akarták kaszálni a negyedik évad során, ezért az alkotók úgy döntöttek, hogy összezsúfolnak két évadra szánt cselekményt (Árnyháború + Föld visszafoglalása) egy évadra. Szerintem teljesen jól vették az akadályt, a többi Első behozása az Árnyháborúba volt talán az, amivel többet foglalkozhattak volna. Amúgy semmi bajom nem volt azzal, hogy lassú építkezés után érkeznek meg egy csúcspontig, amit aztán letudnak. Így is több idő jutott a konfliktusra, mint egy egész mozitrilógia, legalább elkerülték, hogy monotonná váljon az állandó fightolás (ami szerintem pont a DS9-ben nem jött össze sokszor). "Az utána következő Föld visszafoglalás pedig, túlságosan lekorlátozta a B5 univerzumot az emberekre, akik mint az Univerzum legfontosabb faja tündökölnek már megint." A B5 univerzum sajátja, hogy az emberek a galaktikus közösség kulcsfigurái, ha úgy tetszik, ők a diplomata-faj. Ettől függetlenül nem érzem, hogy kiszorították volna a többi fajt a Föld-visszafoglalós szál során, érdekes volt, ahogy a narnokkal szövetkeznek, beveszik őket a biztonságiak közé, stb., az is ütött, amikor a Sheridan-Delenn kapcsolatot próbálták a Föld erői kiforgatni Sheridan ellen, rájátszva a minbarik iránti paranoiára; de ezek mellett is haladnak mellékszálak az évadban kentauri, minbari, stb. vonalon, tehát nem érzem úgy, hogy a többi faj túlságosan háttérbe lett volna szorítva. "Az utolsó évadnak pedig, semmi értelmét nem láttam, mintha csak az egykori dicsőség, halvány árnyéka lett volna." Mivel úgy volt, hogy a negyedik évad végét kaszát kap a sori, megoldották az előre betervezett cselekményszálakat, aztán hirtelen kiderült, hogy kapnak még egy évadot. Szóval előre tervezett átívelő szál nélkül kellett kihúzniuk, ehhez képest volt azért csomó jó epizód. "konkurens DS9 épp fordítva, az elején volt ritka szar, de a 3-7. évad sokkal profibb munka volt, mint ez." DS9-nal való összehasonlítás azért necces, mert a Paramount a B5 vázlataiból nyúlt a DS9 előmunkálataihoz (innen a csomó hasonlóság: űrbázis, próféta-kapitány, sármőr doki, múltbeli nagy háború emlékei plusz mostani fenyegetések, stb.), ami azért némi elfogultságot ébreszt az emberben a B5 irányába. A DS9 is nagyon jó sorozat egyébként, de egyenetlenebb színvonalú és néha monotonná is vált számomra. "Jobbak voltak a színészek, jutott pénz az effektekre és a díszletekre is és a történet sem volt ilyen banális, bár beismerem, olyan dinamikus és jól felépített sem, mint a B5-é." Nekem kifejezetten bejöttek a B5-ös színészi munkák, bár talán azért is, mert maguk a karakterek voltak roppant szimpatikusak. Megvolt köztük a kémia. Boxleitner pl. lehet, hogy nem olyan jó színész, mint aki Siskót játszotta, de kit érdekel, amikor egyszerűen működik a kémia a többi színésszel/karakterrel. A Delenn-nel való kapcsolata pl. az egyik legjobb szerelmi szál, amit sorozatban láttam. "az emberiség sincs úgy, a reflektorfénybe tolva, amit egy egész galaxisra kiterjedő történetben, azért elvárok." A Trekben (nemcsak a DS9-ben, de a többi sorozatban) épphogy nagyon ki van hangsúlyozva, milyen fasza arcok az emberek. A Föderációnak elvileg négy alapító faja volt, ezekből jóformán csak a vulkánokat látjuk, az egész Csillagflottában mintha 99%-ban emberek szolgálnának, pedig elvileg egy csillagközi szövetségről van szó, ahol az emberek csak egy faj a sok közül. És ők azok, akik már túltették magukat a múltbeli hiányosságaikon, és akárhová mennek a galaxisban, szinte mindig pozitív változásokat hoznak, mindig igazságosak. A B5-ben mintha az emberi faj különleges tulajdonsága lenne, hogy közösségeket tud összehozni, más nem tudott előállni a galaxisban egy olyan ötlettel, mint a Babylon-projekt. Ugyanakkor a korrupt földi erőkkel, az összeesküvések sokaságával az emberiség egy másik arcát is megmutatják, így sokkal kiegyensúlyozottabb az egész. |
2012-06-23 02:33.47 |
Nem rossz film, ugyanakkor nem is nagyon hozza azt, amit ígér.
A film egészen pontosan el van helyezve a sorozat idővonalán (Árnyháború után, a Földdel való végső konfliktus előtt). Sheridanék nemrég hárították el a galaxist fenyegető legdurvább veszedelmet, de most jön egy még nagyobb fenyegetés, egy még erősebb hatalom... A beígért konfliktus léptéke alapján lehetett volna sokkal eposzibb is, de be kell érnünk pár bunyóval meg lightos űrcsatákkal. A film egyrészt a sorozat által felölelt időtartamon belül játszódik, másrészt a sorozattól függetlenül is meg kell állnia, ez pedig olyan kihíváshoz vezetett, amit az alkotók nem tudtak legyűrni: semmilyen fontos szereplővel nem történhetett semmi hosszú távú változás az események során, mivel ezeknek a hatását érezni kellett volna a sorozatban is, amelynek pedig értelmezhetőnek kell maradnia annak is, aki nem látta ezt a filmet. Ez gúsba kötötte az alkotók kezét, így a karakterekkel sem történik semmi túlzottan drámai (bár Lytánál eljátszanak ezzel, de ott sem nő túl jelentősre a dolog), amit egy ilyen léptékű fenyegetés talán megkívánt volna. Röviden: érdekes ötlet, amit nagyon nem tudtak kiaknázni. B5-fanoknak ajánlott, a színészek hozzák a formájukat, a Sheridan-Delenn kapcsolat működik, Ivanova kemény csaj, mint mindig - bár zavart kicsit az is, hogy a sorozat pár fontos szereplője (Londo, G'Kar, stb.) meg sem jelent a filmben. |
2012-05-28 09:44.00 |
Szerintem valami iszonyú fantáziadús volt az utolsó sztori látványvilága, amikor (SPOILER) láttam az elrabolt rendőr agyát annak a lénynek az akármijében, azt Cronenberg vagy Stuart Gordon legelborultabb vizuális ötleteivel raktam egy mezőnybe - a megvalósítás más kérdés, mondom, nekem még a húszas évekbeli maszkok, bábok és trükkök is átélhetőbbek egy horrorban, mint a ma divatos cgi-szörnyek. Ha ma megnézem mondjuk a '30-as évekbeli Universal-horrorokat vagy bármit a cgi-korszak előtt, akármilyen primitív az effekt, legalább láthatóan van súlya, anyagisága, így ad egyfajta átélhetőséget - míg mondjuk egy I Am Legend-re csak annyit tudok mondani, hogy bocs, de én ezektől a szörnyeknek csúfolt súlytalan pixelhalmoktól én képtelen vagyok megijedni. |
2012-05-28 09:25.48 |
Egyik legjobb sorozat, nemcsak a sci-fi műfajban, hanem úgy egyáltalán. Ahogyan az öt évad cselekményét felépítik, ahogy mindent kellőképp megelőlegeznek, ahogy felépítik az írók az összefüggéseket, az talán egyedülálló a tévétörténetben. Látszik, hogy jól kigondolták a sztorit, nem csak a hasukra csapva találták ki a következő fordulatot, mint mondjuk a Lostban.
A történetvezetés mellett sci-fiként is üt a sorozat, számos társadalmi kérdést felvet, hoz valamit a Trek filozófiájából, viszont annak naivitása és utópizmusa nélkül, egy olyan világot elénk tárva, ahol nem minden fekete-fehér, és egy-egy karakternek ugyanúgy megvannak az önző motivációi, mint az elvei. Kezdetleges cgi ide vagy oda, azt hiszem, mostanra ez lett a kedvenc SF-sorozatom. |
2012-05-26 03:49.04 |
"a technikai körítés mára egyszerűen szánalmas"
Szerintem pont ez volt az erőssége ennek a filmnek (sőt, a korabeli horroroknak általában). Számomra a legszarabb maszkok és stop motionök is átélhetőbb illúziót teremtenek, mint a mai se íze, se bűze cgi-animációk. |
2012-05-17 12:59.43 |
Értelmezhetetlenül rossz film, neszesemmi színészi játékkal, annál is idegesítőbb karakterekkel és ostoba dialógusokkal. Messzire kerülje, aki jót akar, egy B-film szintjén sem élvezhető, pocsék és buta alkotás. |
2012-04-22 16:03.02 |
Viccesek tudnak lenni néha az ilyen amatőr poénfilmek (ld. Mutáns pénisz támadása, Buziniggerek a világűrből, stb.), de 80 perces terjedelemben, egy rendes horrorfilm narratív vázára felhúzva ez az ötlet egyszerűen nagyon rosszul sült el. |
2012-04-22 14:50.30 |
Kreatív lényecskéket kapunk ebben a filmben és a főszereplő "tó mellett bulizó tinédzserek(TM)" sem annyira irritálóak, mint szoktak lenni, cserébe viszont kurva unalmas és feszültségmentes. Nagyjából addig élmény, amíg látod a kis csészealjak első pár áldozatszedését, onnantól kínlódás. |
2012-04-21 16:28.10 |
Várható mennyiségű gore, néhol brutálisan őszinte pillanatok, buta történetmesélés. Összességében nem győzött meg, de akinek imponál a kannibálos alműfaj, tehet vele egy próbát. |
2012-04-21 16:24.15 |
Fasza horrorantológia, erősen ajánlott. Az első sztori egy újat nem mondó, de ügyesen kivitelezett múmiás történet egy szép csavarral a végén, a második sztori igazi gyöngyszem, vicces, merész és abszurd egyszerre, a harmadik egy néhol sántikáló kivitelezésű, de a sokkfaktort rendesen szállító darab. A kerettörténet nincs túlspilázva, jól megadja az alaphangot a hol vicces, hol nyomasztó válogatásnak. |
2012-04-21 16:14.47 |
Kreatív horrorantológia kellemesen oldschool effektekkel, sajnos pár narratív ügyetlenség és üresjárat miatt néha untató, a kerettörténet pedig simán fölösleges volt. Lovecraft-fanoknak ajánlott, és akik el tudnak rugaszkodni a mai horror ötlettelen és töketlen megoldásaitól. Az utolsó történet önmagában kitűnően van megvalósítva, az mindenképp megér egy megtekintést. |
2012-04-15 12:28.04 |
Nehéz és kényes témákat boncolgató film, ami végig iszonyú komolyan veszi magát, az ilyesmit pedig nagyon sok ponton el lehetett volna rontani. Ez a film csodálatos módon egyetlen maga elé tett lécet sem ver le. Ki tudja kerülni a sztereotip karakterábrázolásokat (ami nem kis dolog egy 70-es évekbeli filmtől, amiben melegek vannak), a kiszámítható megoldásokat, és végig realisztikus tud maradni. Az elejétől a végéig úgy kurvajó, ahogy van. |
2012-04-15 12:21.54 |
Olyan film ez, ami nem a történetmesélésre, hanem az atmoszférateremtésre épít elsősorban, de nekem pont az atmoszféra nem jött be annyira. |
2012-04-15 12:17.18 |
Technikailag fantáziadús látványvilág, gondosan adagolt brutalitás, ugyanakkor végig az volt az érzésem, hogy rém kiszámítható és szájbarágós az egész. Általában nincs bajom a hosszú filmekkel, de azt mondom, ez belefért volna másfél órába is, kispórolhatták volna azokat a részeket, amikor ezredjére is a néző arcába döngölik, hogy ja, anyakomplexus, Freud, Tibeti Halottaskönyv meg reinkarnáció. Ez így okos helyett inkább okoskodó lett. Egy nézést megér, ha valaki bírja a brutalitást, de nem érdemes hanyattesni tőle. |
2012-04-09 14:31.01 |
Ez minden idők egyik legrosszabb filmje, körülbelül a Plan 9-nal lehet egy kalap alá venni, a gagyiságfaktort az abszurd módon sok más filmből lopott jelenet és zene növeli elképzelhetetlen mélységek felé. A cselekményt nem is nagyon kísérelném meg összerakni, mindenki nézze meg magának, és találja ki, mi akart ez lenni. |
2012-03-22 23:32.50 |
Az erőltetett humortól a sztori banalitásához képest túlhúzott játékidőig sok dolog teszi harmatgyengévé ezt a filmet, de a kegyelemdöfést a karakterek kidolgozásának idétlensége adja meg neki. Már az is veszélyes, ha az antagonistáit stílustalan, idióta ripacsokként tálalja egy film, de ha a pozitív főszereplő olyan, hogy a szereplőgárdában mindenki más - beleértve a fenti ripacs gonosztevőket is - kevésbé irritáló nála, akkor megette a fene az egészet. |
2012-03-22 18:44.06 |
Erős film, meggyőzően építkezik, és a végére is kellőképp ki tud baszni a nézővel - tesz arról, hogy ne hagyjon nyugodni a téma a film után sem. Amit hiányoltam, az talán a karakterekben rejlő potenciál kiaknázása: kemény, hogy a pont óvónőként dolgozó főszereplőnő oda jut el jellemfejlődésben, ahova, de úgy érzem, nem lett kihozva minden ebből a szálból. Ezért négyes, de mind horrorfilmként, mind a társadalmi párbeszéd részeként (utóbbi nem is nagyon burkolt szándéka a filmnek, az expozíció tájékán pont egy témába vágó rádióműsor szól az autórádiójukon, konkrét politikai hivatkozásokkal) működik a film. |
2011-05-30 15:09.20 |
Hát nem valami reménykeltő, hogy Malozzi már ilyen nyíltan spoilerezik a tervekről... Ez azt jelenti, hogy már ő sem lát esélyt arra, hogy a sztorit bármilyen formában befejezzék. |
2011-05-20 20:51.48 |
Ezt a filmet igazából nem néztem meg, de biztos kurva jó. |
2011-05-20 20:45.50 |
A Kis Vuk meg majdnem az első magyar 3D-animáció lett, ha meg nem előzi az Egon és Dönci. Ez nem jelent semmit. Ez a film annyira értékelhetetlen, hogy az összes kópiájáról le kéne vakarni a hangsávot, és a szereplők arcát is kisatírozni minden képkockán, hátha el tudjuk titkolni, hogy ez nálunk készült. |
2011-05-20 20:41.39 |
Az "igaz történet alapján készült" filmek közül az egyik legnagyobb LOLtardság, amit láttam. |
2011-05-20 20:33.02 |
Elhibázott film, a képek erejével nem sikerül filozofikus magasságokba emelkednie, ezt erőltetett párbeszédekkel és olyan filmszerűtlen és szájbarágós megoldásokkal próbálja kompenzálni, mint a képernyőn sötét háttér előtt megjelenő feliratok. Aki titkon reménykedett, hogy végre lát egy Lem-adaptációt, ami tényleg Lem, azzal is ki lett baszva: sikerült elvinni az alapötletet olyan mágikus-realista hókuszpókusz irányába, amitől Lem mindig is irtózott. A legtöbb színészi játék jellegtelen, Mucsi meg...
Hát igen, Mucsi ideges. Megint. Ideges volt a Jancsó-féle Pepe-Kapa filmekben, ideges volt a Feketeországban, ideges azokban a youtube-os nyugtatóreklámokban, könyörgöm, hányszor próbálják még ezt a vén rókát megnyúzni? Két pontot azért kap, mert volt benne körte. |
2011-05-20 02:34.12 |
Egyébként meg http://www.youtube.com/watch?v=KO3l733WRN0 |
2011-05-20 02:24.55 |
Az eleje az fenn van tecsőn: http://www.youtube.com/watch?v=-gl2I5exFfM
Azért nem ugyanúgy ismétlődött meg 1/1, de a díszlet meg ahogy a csaj ül az ágyon, ezek tényleg hasonlók voltak. De ez szerintem a Doll és Sweet közti szimpátia megalapozása inkább. Itt látja meg Doll a többi "cinkosát" is az asztaloknál, az egész jelenet az ő megfigyeléseire van kihegyezve, mintha azt akarná megalapozni, miből épül fel Doll fantáziavilága. Ami ennél direktebb összefüggés Sweet és Doll figurája közt, az a lobotómiás rész, amikor hozzákezdenek Doll műtétjéhez, és a fantáziára való váltás után a kuplerájban már Sweet Pea van lekötözve egy show keretében, ráadásul Doll hajára hasonlító parókában. Dehát ez végül is Doll fantáziája, sokkal valószínűbb, hogy ő projektálja saját magát Sweet Pea személyére, vagy legalábbis rokon léleknek tartja. |
2011-05-19 22:33.28 |
Nem, a film elején tényleg van valami színházszerű basz, de ahogy az meg van jelenítve a WB logóval, sokkal inkább lehetne akkor már a filmstúdió lidérces álma a film :)
A végén tényleg Sweet van a buszos jelenetben (erre nem emlékeztem először), de sztem az csak annyi, hogy valamit mutatni kell a megszökött csaj sorsából is, ne a kisütött agyú Doll legyen az utolsó, amit látunk, és így van egy részleges happy end. Ami béna amúgy, mert alig tudunk valamit Sweet Pea kupleráj-fantáziavilágon túli történetéről, így különösebb érzelmi hatása nincs az egésznek. |
2011-05-19 17:09.03 |
Én egy deka ilyen utalást nem láttam. De alapvetően ott bukik ez az elmélet, hogy Sweet Pea csak az álomvilágban létezik: nem ismerjük a "valódi" személyiségét, a valódi helyzetét, a valódi motivációit. Semmit se tudunk róla valójában. Emellett nagyon szájbarágósan be van mutatva, hogy Baby Doll kreálja a fantáziavilágot: akkor "kerül át" a kuplerájba, amikor beültetik a székbe a lobotómiához. Plusz az ő hangján szólal meg a narrátor (és mond hótt idegesítő közhelyeket), stb. stb. |
2011-05-19 02:10.06 |
"Pulber barátoddal kezet foghatsz öcsém...az nem baj, hogy ő kezdte velem (meg amúgy is) a trágár szöveget, de mindegy...az nem baj mi?!"
Legalább olyat ne hazudj, hülyegyerek, amit öt másodperces görgetéssel le lehet ellenőrizni. Leírtam a véleményem a filmről, te pedig elkezdtél személyeskedni, mielőtt egy kurva szót is szóltam volna hozzád. Aztán visszakaptad, most meg picsogsz. De a halál vitatkozzon veled, érdemben semmivel nem járultál hozzá a filmről való vitához, úgyhogy nem etetlek tovább, trollocska. |