Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Deadpool & Rozsomák *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Mr. Magorium meseboltja - Paramount Network, 14:55 |
Városi vadász - Film Mánia, 15:35 |
Ott vagy istenem? Én vagyok az, Margaret - HBO3, 16:05 |
Ki nevel a végén? - Film4, 16:10 |
Wonka - HBO, 16:15 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Danny DeVito (80) |
Martin Scorsese (82) |
Stephen Root (73) |
William R. Moses (65) |
Sophie Marceau (58) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
A potyautas - Vélemények |
Orbán Viktor - Vélemények |
A hó társadalma - Vélemények |
Mit hallgatsz most? |
Danny DeVito - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Engedj be! |
Mike Pniewski |
2011-05-19 02:10.06 |
"Pulber barátoddal kezet foghatsz öcsém...az nem baj, hogy ő kezdte velem (meg amúgy is) a trágár szöveget, de mindegy...az nem baj mi?!"
Legalább olyat ne hazudj, hülyegyerek, amit öt másodperces görgetéssel le lehet ellenőrizni. Leírtam a véleményem a filmről, te pedig elkezdtél személyeskedni, mielőtt egy kurva szót is szóltam volna hozzád. Aztán visszakaptad, most meg picsogsz. De a halál vitatkozzon veled, érdemben semmivel nem járultál hozzá a filmről való vitához, úgyhogy nem etetlek tovább, trollocska. |
2011-05-19 01:59.39 |
Ha nem Baby Doll fejében járunk, akkor kiében? Ha nem a diliház a felső szint, akkor mi? |
2011-05-17 22:21.23 |
Nem azzal van a baj, hogy kusza, sőt valójában rém egyszerű:
1. szint: diliház - itt a lányt a lobotómia veszélye fenyegeti, és van egy ápoló, aki szexuálisan zaklatja, ezért meg akar szökni. Végül nem szökik meg, végrehajtják rajta a lobotómiát, miután okozott pár galibát, viszont segített valaki másnak megszökni. Ezzel az a gáz, hogy mindezeket a történéseket a film végén, a dokik egymás közti beszélgetéséből tudjuk meg, nem látjuk az akciót, és ez így buta és filmszerűtlen is. 2. szint: kupleráj - itt a "diliház" réteg szereplői karikírozva vannak jelen, a doktornőböl jóindulatú madame lesz, a szemét ápolóból szemét strici, Baby Dollból és az általa megszöktetett lányból táncosnők, stb., és van még pár csaj, akik a jó ég tudja, kik lennének a "valóságban", és mit jelent az, amikor a fantáziában meghalnak. Csak spekulálni lehet, ez is egy nagyon ciki plot hole a filmben. A diliház szintjén csak a film végén megemlített szökési terv itt a végletekig leegyszerűsítve van jelen: Baby Doll táncol, a többiek lenyúlják a cuccokat. Fogalmunk sincs, a diliházban hogy kivitelezték mindezt, megint egy idegesítő plot hole. 3. szint: tetszőleges Linkin Park-klip - van valami zúzás, trendicool zenei betétek által teljesen élvezhetetlenné tett akciójelenetek nagyvonalakban felvázolt fantáziavilágokban. A tánc - harc metafora elég erőltetett, ráadásul tök fölösleges is, ha Snyder meg tudott volna írni egy rendes szökés-a-diliházból cselekményszálat, az egész 2. szint felesleges lenne. A 3. szinten a legidegesítőbb a küldetéseket ismertető, a csajokat irányító fickó, akinek a rendületlenül puffogtatott szerencsesüti-bölcsességei verik bele az utolsó szöget a film koporsójába: egy rendes filmben a mondanivaló a cselekményből derül ki, ha egy filmben arra van szükség, hogy ötpercenként teljesen kontextusfüggetlen jólmegmondásokat vágjanak az ember fejéhez, akkor az a film rég bukás. |
2011-05-17 19:07.56 |
amikor a táncos előtt kezd el táncolni, az már röhej*
*amikor a szakács előtt kezd el táncolni |
2011-05-17 19:05.40 |
Azon bukik meg a film alapvetően, hogy fogalmunk sincs, mi történik közben a "valóságban", az elmegyógyintézetben, és hogy milyen álomvilágbeli eseményeknek mi a "valódi" megfelelője. Mintha Snyder csak azért írta volna bele azt a közbülső, bordélyházas világot, mert nem tudott megbirkózni egy "valós" szökési tervet feldolgozó plottal.
Így fogalmunk sincs arról pl., ki az a beteg, akinek Baby Doll "valójában" segített megszökni, és így az egésznek se jelentősége, se érzelmi hatása - az alapján, amit tudunk, akár egy közveszélyes őrült is lehetett. Meg ez is milyen, hogy Baby Doll víziói (mármint vízióján-belüli-víziói, szóval értjük) akkor és pont akkor indulnak be, ha táncol (amit persze sose látunk, végig olyan érzésem volt, hogy a csaj egy charlestont nem tudna eljárni rendesen), és ezért egyre abszurdabb módokon erőltetik bele a táncolásokat a szökési tervbe - amikor a táncos előtt kezd el táncolni, az már röhej. Ennek az egész álomvilág-dolognak akkor lett volna értelme, ha tudjuk, mi van közben a "valóságban" (ld. A faun labirintusa), de így azt kell mondjam, tényleg csak egy geekeskedő maszturbáció lett az egész. Az álomvilágokban játszódó akciójeleneteken nem lehet izgulni sem, mert egyszerűen nincs semmi tétjük - tudjuk, hogy ez tulajdonképpen csak Baby Doll táncának a "dramatizálása", senkivel nem történik semmi, ha vége a táncnak, Doll ugyanúgy ott lesz. Az előző filmjeiben valóban volt funkciója a látványorgiáknak (a 300-ban a lassításoknak szerintem sokkal kevésbé), és itt is lehetett volna, ha van mellé egy rendes történet, de úgy tűnik, Snydernek nem mennek a saját sztorik. |
2011-05-17 17:36.25 |
Lehet, de zolika hozzám intézett kommentjét olvasva azt gondoltam, amilyen az adjonisten :) |
2011-05-17 17:17.11 |
Nem, hülyegyerek, ez egy szar film. Tanuld meg, hogy nem minden úgy van, ahogy azt te meg a nagyi otthon elképzelitek. |
2011-05-17 03:08.56 |
EPIC FAIL.
A főszereplő dimenzióinak száma az egyet alig súrolgatja, így abszolút nem lehet vele együttérezni, a történet valami iszonyat szánalmas Inception/Faun labirintsa-wannabe, akció-koreográfia a Mátrix kihajított vázlataiból lett összekukázva, vágás random-generált volt valószínűleg, feszültség semmi, értelem semmi, a lehető legvéletlenszerűbben puffogtatott üdvözlőkártyás tucatbölcsességekből és a lehető legkevésbé odaillő dalbetétekből viszont annál több. Ha minden igaz, akkorát taknyol a kasszáknál, mint az ólajtó, és kurvára remélem, hogy ettől a Bay-Emmerich-féle újhollywoodi idiotizmus is megroskad kicsit. Snyderből azért többet néztem ki, a steampunk zombinácik ötletét pedig kár volt elbaszni egy ilyen filmre. |
2011-05-07 16:47.03 |
Jóleső kis agybakúrás pár hibával. |
2011-05-06 23:06.36 |
Cyberpunk azoknak, akik végig tudnak nézni egy Tarkovszkij-filmet is. Éljen a lengyel-japán barátság! |
2011-05-04 23:12.40 |
Borzasztó szájbarágott a tanulság, a főgonosz iszonyú sematikus, a többi karakterben sincs semmi extra. A vizualitás meg a zene az, ami miatt unaloműzőnek egyszer megteszi. |
2011-05-04 08:33.10 |
Pont ezt mondtam, Cameron ment, Vajnáék jöttek, a Terminator-sorozat meg megpusztult. Mit nem értesz? |
2011-05-03 15:48.54 |
Akciódúsnak akciódús, de korántsem annyira eposzi, mint amilyennek látszani akar. Emellett érzelgős és közhelyes is, fárasztó, üdvözlőkártyára való jólmegmondásokkal a második esélyről meg az emberi szív erejéről. Amióta Cameron otthagyta ezt a franchise-t, az élő szövet csak rohad a fémvázon. |
2011-05-03 13:14.13 |
Ennél sokkal rosszabbra számítottam. Nem olyan okos, mint az első, sok újat nem mutat fel, de semmi komoly baj nincs vele. |
2011-05-03 03:42.20 |
Skandináv horror FTW! |
2011-05-03 01:17.51 |
Ex-irakiháborúsbűnös gonosz kapitány, elvtelen pénzember és eyecandy, de idióta felesége, gazdag vadászok gépfegyverekkel, emberi prédák, osztódó fejű mitologikus szörnyeteg, és Herkules kardja. Igazi svédasztal, minden van, ami kell. Ja, és igazából hat pontot akartam rá adni, csak kipörgött a számláló :((( |
2011-05-02 22:48.05 |
Az első rész fordulatait öklendezi vissza a film kiszámíthatóan, gyenge színészekkel, szar szövegekkel, meg önfeláldozó fekával, aki odaadja az életben maradáshoz szükséges jeladóját a balfasz társának, mert ő az önfeláldozó feka. Teljesen fölösleges folytatás. |
2011-05-01 22:09.26 |
Az amúgy meglehetősen prűd harmincas évek talán legőszintébb hollywoodi filmje. |
2011-05-01 21:13.04 |
Szerintem ha a TNG-s karaktereket meg akarod ismerni, mindenképp nézd a sorozatot. A TNG-filmekben eléggé le van butítva minden. Főleg Picardra érvényes ez: a sorozatban egy diplomatikus, ravasz, ugyanakkor emberséges mintakapitány, a filmekben meg gyakorlatilag egy nyugdíjas Rambo. |
2011-03-09 21:51.08 |
Komolyan venni lehetetlen, tele van égbekiáltó baromságokkal, de valahogy mégis érezhető benne az a tisztelet a régi Trek iránt, ami miatt mégis lehet szeretni. |
2011-03-09 21:45.25 |
A legnagyobb szar, amit Star Trek néven valaha kiadtak. Ami Kirkkel történik ebben a filmben, az valami minősíthetetlen, a film gagyi Tapsi Hapsi-fizikája is méltatlan a Trekhez vagy egyáltalán a magát minimálisan komolyan vevő sci-fihez. |
2011-03-09 21:37.29 |
A lagymatag Voyager, a logikátlan Enterprise és az egyszerűen borzasztó TNG-mozifilmek alapján úgy tűnhet, hogy Bermanéknél rossz kézbe került a Star Trek franchise, de a DS9-t azért jól összehozták, bár ez se hibátlan, főleg a Dominium-háborútól kezdve szaporodnak meg a hülyeségek, de összességében egy érdekes, kevésbé utópikus, a Föderáció fonákját is megmutató széria. |
2011-03-09 21:30.38 |
Az a baj ezzel a sorozattal, hogy elment a saját lehetőségei mellett. Kiélezett Föderáció-Maquis konfliktus helyett viszonylag gyorsan jól összeszokott a legénység, a teljesen ismeretlen kvadráns által kínált lehetőségekhez képest túl sokat szenvedtek a holoszobában, és ahhoz képest, hogy azért párszor masszív támadás érte a hajót, karcolás nélkül repkedett minden rész elején. Janeway néha iszonyú ellenszenves, nemcsak a leggyengébb kapitány, de talán az egyik legrosszabbul megírt állandó ST karakter, néha egész egyszerűen pszichopataként viselkedik. Néhány másik főbb szereplővel is nagyon mellélőttek, főleg a női szereplők überelik egymást abszurditás terén: Hét Kilenced nem épp rokonszenves, de valamennyire (valamennyire!) hihető, B'Ellana meg a már ki tudja hányszor elsütött kevert fajú, az emberi és az idegen oldala közt ingadozó szereplő sztereotipikus és elhibázott sokadik példánya.
Az első évad még megáll, a többiben is vannak jó részek, de összességében talán ez a legnagyobb csalódás, holtversenyben a Bakula-féle Enterprise-zal. |
2011-03-09 21:05.55 |
Mint minden Trek-szériában, ebben is vannak érdekes epizódok érdekes problémákkal, cserébe viszont szépen arculköpi a kontinuitást, pl. a ferengik felbukkanása 200 évvel a Picard-féle első találkozás előtt. Ennél nagyobb baj az átívelő szállal van: a temporális háború még az időutazásos sztorik mezőnyében is elbukik a logikátlanságaival.
Ha mindenképpen prequelt akartak csinálni, érdemes lett volna a romulán háborúra kihegyezni a sztorit. |
2011-02-08 01:14.26 |
Kora hajnal volt Norhamban. A férfi leszállt fekete lováról. Nagyon messziről érkezhetett, találgatták az emberek. Bőre sötét volt, és bár haja és sűrű arcszőrzete olyan ősz volt, hogy világított a holdfényben, nem nézett ki többnek negyven évesnél. Biztosan délről jött, az ismeretlen vidékről, suttogták, de pontosan honnan? Ki látott már vándort egy szaracén bőrével, egy vénember hajával és a legészakibb északinál is világosabb, természetellenesen kék szemekkel?
Mialatt a fogadóba sétált, az emberek körülállták lovát. Az idegen szemlátomást nem törődött ezzel. A lován nem találhatnak semmi furcsát, azt rögtön megérkezése után vette. Formátlan aranyrögökkel fizetett mindenért, melyeket úgy vett elő kesztyűs kezével kabátja bal zsebéből (csak a bal kezén viselt kesztyűt), mintha kifogyhatatlan lenne. A pultra egy jókora aranyrögöt tett, amitől a kocsmárost kiverte a víz, és az ilyenkor még ott andalgó kevés iszákos mind felkapta a fejét, és döbbent morgolódásba kezdett. A kocsmáros gondolkodás nélkül tette le az éppen törölgetett korsót és lépett szembe az idegennel. Amikor a pultra nézett, látta, hogy az aranyrög mellett egy apró kép van. Keret nélküli, szemmel láthatóan nem grafittal, és nem is hagyományos festékkel készült, és valószínűtlenül élethű. - Ezt az embert meg kell találnom - szólalt meg az idegen először, mióta megérkezett az országba. Úgy beszélt a helyiek nyelvén, mintha itt nőtt volna fel, egy leheletnyi idegen akcentus nem volt kiejtett szavaiban. - Ez az ember nagyon veszélyes - szaladt ki a kocsmáros száján, aki a sosem látott idegen, az aranyrög és a hihetetlenül élethű, fényes felszínű apró kép együttes hatására még mindig nem hallotta saját gondolatait, csak az tudatosult benne, hogy minden egyes pillanatban egyre jobban kiveri a víz, pedig percek óta egyre csak hűlt a levegő. - Veszélyes - mondta az idegen, miközben odakintről fuvallat legyintette meg a pulton fekvő képet, és távoli villám fénye villant meg éjfekete arcán, amit néhány másodperc múlva halk dörgés követett. - És az én kezemtől kell meghalnia. A kocsmáros gyűjtötte az erőt, hogy megszólaljon, ehhez az aranyrögre összpontosított. Közben odakint az idegen kilétét firtató emberek szétszéledtek, ahogy sűrűn eleredt az eső. Akárhová érkezett a férfi, perceken belül eleredt az eső. |
2011-02-05 01:10.52 |
(SPOILERT TARTALMAZHAT)
Igen, vannak benne komikus elemek (O'Neill visszatérő beszólásai, Teal'c minimalista jellemábrázolása és egy csomó minden), és az is szembemegy a realizmussal és a komolysággal, hogy a mitológiákból ilyen mennyiségben merítenek (így hasamra csapva most öt fajt tudnék mondani, akik a földi mitológiák szereplőinek újraértelmezései), és rá lehet fogni, hogy a valószínűtlen cselekmény is elfogadható ebben a stílusban, de szerintem sokkal-sokkal többet ki lehetett volna hozni a "pocsolyákon-át-idegen-világokba-rohangálunk" koncepcióból, és ez az, amit sajnáltam. Meg pl. ha az Asgardokat felvezetik mint a germán mitológia jóságos isteneit, akik annyira bírják az emberiséget, hogy még egy hajót is elneveznek O'Neill-ről valamelyik replikátoros részben, akkor miért intézik el őket ilyen csúfos hirtelenséggel a végén? Különösebben a cselekmény se kívánta meg, hogy kiiktassák a szürkéket, meg az is mekkora ellentmondás, hogy átadják az embereknek a tudásukat, de ennek semmi következménye nincs az emberi civilizációra - kb. az amerikai hadsereg már saját asgardi teleportersugárral szippantgatná a terroristákat, ha következetes lenne a sztori. Szóval nagyon sok olyan dolog van, amit án akkor is hibának tartok, ha próbálom nem komolyan venni a sorozatot. Nem tudták összeegyeztetni a "napjainkban játszódik az egész" koncepciót az "egyre több idegen technológiára teszünk szert" cselekményszállal. Ezért is vártam nagyon az SGU-t, nagyon "dark"-nak, meg keménynek tűnt a trailerek, az intro, a szereposztás, stb. alapján, de sajnos ugyanazok írták akik az SG-1-et és az SG:A-t is, és ez még kevésbé volt a műfajuk. Lehetett volna egy komoly pocsolyamászkálós sztori, de a legtöbb epizódban tán nem is mutatnak működő csillagkaput :/ Érdekes amúgy, hogy a sorozatok írói közül többen a '95-ös Végtelen határok írógárdájában is benne voltak, ami ugye egy minden héten egy más történetet, más szereplőkkel, más világban elmesélő sorozat volt. Lehet, hogy azért nem tudtak több évadon átívelő cselekményszálakat kézben tartani, mert az írói vénájuk túlságosan erre az egy rész - egy sztori dologra volt beállva? |
2011-02-03 17:34.12 |
Nem, nem fantasztikus elem, hanem _valószínűtlenség_. Olyan, mint amikor mittoménmelyik brazil szappanoperában egy rész alatt kiderül, hogy a gonosz mostoha halálos beteg, a szegény lány igazából egy multimilliárdos csecsemőkorában elcserélt gyereke, és a falu bolondja igazából amerikai kém, aki ki akarja fürkészni Hugo Chavez legújabb terveit. Akkor most minden brazil szappanopera sci-fi?
És igen, az egy-epizód-egy-bolygó részeknél én tudok jól szórakozni az SG-1-en, de amikor az átívelő cselekményszálról van szó, és már a hatodik évezredek óta uralkodó rendszerurat gyakják le egy évad alatt, akkor a hajamat fogom. Asgard tömeges öngyilkossága konkrétan a leggagyibb Zs-filmben se ment volna el. Ezek, akárhogy vesszük, hibák. Mondjuk egy olyan Star Trek sorozat, ami arról szól, hogy egy kapitány öt év alatt egy szál csillaghajóval véget vet a klingon háborúnak, legyőzi a romulánokat, a Domíniumot, végül szétzúzza a Borgot és "aszcendál" a Q-kontinuumba, hogy ezután az ő legénysége legyen a galaxis legdominánsabb csoportja, akkor az mennyire lenne hihető? Ja, és azt kihagytam, hogy fézereket, trikordereket meg efféléket nem használhatnak mindeközben, csak huszadik századi földi technológiát. Na kb. erről szólt az SG-1, pepitában. |
2011-02-02 22:04.39 |
Nem a _fantasztikus elemekre_ gondolok, hanem a _valószerűtlen cselekményszövésre_ (négy ember legyak egész jaffa osztagokat, egy atomkori civilizáció tíz év alatt kiirt majd' minden gonoszt az egész galaxisban, amíg a sokkal erősebb szövetségesei sorra bebuknak, stb., stb.) Elhiszem, hogy sci-finél könnyű összekeverni ezt a két dolgot, mert mire lenyeled a féregjáratot, az idegen fajokat, a naquadát meg a mittoménmit, addigra már az egyértelmű cselekménybeli ellentmondásokra sem figyelsz, de attól ez két külön dolog. |
2011-01-29 20:01.06 |
"A replikátorok később jöttek és utána tényleg nem voltak elég erősek."
Nem, az Asgardok már régóta harcoltak a replikátorok ellen, mielőtt az emberek egyáltalán felvették a kapcsolatot az Asgarddal. A "Fair Play" című részben mondja is Thor, ha jól emlékszem, hogy van egy ellenségük a saját galaxisukban, ami lefoglalja az erejüket, ezért a goa'ulddal szemben csak blöffölni tudnak leginkább. A földiek csak később találkoztak "személyesen" a replikkel, de az egy dolog. "És mivel klónózták magukat a jó ég tudja már mióta, testileg is elgyengültek." Ez mint sci-finek elég gyenge pontja amúgy a SG-1-nek, nem veszem be, hogy az Asgardok jó ég tudja hány csillaghajót meg fegyvert építettek, de több ezer év alatt nem tartanak ott, ahol már a földi ember is lassan tart a valóságban: génsebészettel simán megoldhatták volna a klónozásból származó romlást, sőt akár újra szaporodóképessé is tehették volna magukat. "Mondjuk nem értem, ha az Abydost felemelték Ősök (akik azért elég primitívek voltak), akkor az Asgardokat miért nem..." Mert az abydosiakat több néző sajnálta :D "Rush a szerelme megbosszulása hajtotta, nem pedig a terroristákkal-nem-alkuszunk-elv. Egyébként jól tette, h lelőtte. Rush-al már mondtam nekem mi a problémám. Ha hajlandó lenne osztozkodni, én is azt mondanám, h ő lenne a legalkalmasabb." Nyilván a bosszú hajtotta elsősorban, de ahogy habozás nélkül ott kivégzi a csávót és belegyalogol a sivatagba, az akkora Clint Eastwood-os öntudatra vall, hogy én nem tudom elhinni, hogy csak bosszút akart. Mondta is később Eli-nak, hogy a bosszú nem old meg semmit. Hajlandó amúgy ő osztozkodni, az utóbbi részekben rendesen együttműködik Eli-jal meg a többi tudóssal, sőt még Zoknikötögető ezredessel is, csak régebben nem tudhatta, kiben bízhat, és oka is volt rá, hiszen egyszer jól hátba szúrták (igaz, előtte meg ő akarta kipöckölni Zoknikötögető ezredest). "Igen, az események 95%-a 10 év alatt történt... erre is azt tudom mondani, h SOROZAT." Hát azért ha meg kéne nevezni egy, és csak egy nevesebb sorozatot a sci-fi műfajon belül, aminek a legvalószínűtlenebb a történelme, akkor én az SG-1-et tenném az első helyre. (Az Andromedában volt talán még több ilyesmi, de azt annyira rossz sorozatnak tartom, hogy nem említeném egy napon a Stargate-tel.) |
2011-01-29 02:29.48 |
Ezt vágom, de mi van, ha a legjobb filmeket akarom megnézni, úgy, hogy ne kelljen a sorozatokat is a listán látni?
Animációs filmeket fölösleges lenne különválogatni, kb. a South Park: Nagyobb, hosszabb, vágatlan meg a durvább animék óta mindenki vágja, hogy ez nem feltétlenül gyerekműfaj. Plusz egy élőszereplős film ugyanúgy lehet mesefilm. |