Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Alien - Romulus *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (DVD) |
Escobar - Az elveszett éden (DVD) |
Fehér éjszakák (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Oszkár - AMC, 09:40 |
Majdnem barátok - Filmbox Extra HD, 09:45 |
Elveszett paradicsom - Magyar Mozi TV, 09:55 |
Az erdő harcosa - Mozi+, 10:10 |
Csillagok között - HBO, 10:22 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Steven Spielberg (78) |
Brad Pitt (61) |
Casper Van Dien (56) |
Rachel Griffiths (56) |
Katie Holmes (46) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
A fehér királyné |
Zoe Saldana |
2008-01-10 15:34.36 |
[link] |
2008-01-10 15:31.36 |
Az a tény, hogy a film hét órás, tényleg embert próbáló, és felmerül a kérdés, hogy valaki egyáltalán - a tartalmától függetlenül - végig tud-e ülni egy ilyen hosszú filmet. De ha a hosszától elvonatkoztatsz, akkor nem unalmas, nagyon érzékletes jelenetek vannak benne, pl. amikor az utcán vonulnak és a vihar söpri rájuk az újságpapírt meg a szemetet, amikor a lovak járkálnak a téren egy szobor előtt (asszem azt Baján vették fel), és az események szintjén is vannak nagyon erős hatású elemek, pl. a macskás gyerek öngyilkossága vagy a részeges fazon kínlódása. Hogy mi a funkciója annak, hogy hét órára van kihúzva? Jó kérdés, talán így szuggesztívebb, már ha kibírja az ember. Jobban bevésődnek a jelenetek. Meg aztán a leépülés ábrázolása lassabban hitelesebb. Miről szól? Vidéki suttyók valamilyen pénzzel akarnak lelépni, egy régi társuk visszatér és átveri őket azzal, hogy vállalkozásba kezd és ehhez kell az ő befektetésük, ehhez érzelmi töltetet a macskás gyerek öngyilkosságából szerez, azzal kelti fel bennük a szégyenérzetet (ami így egyfajta groteszk önfeláldozássá változik), és végül a városban kötnek ki, de addigra fokozatosan kiderül, mekkora suttyók is, amire a végén a jegyzetelő zsaruk tesznek pontot. Mindehhez ott van a kövér alkesz, aki az életből visszavonuló megfigyelő szerepét veszi magára, és a mozgási nehézségeivel más választása nagyon nincs is. Mindent összevetve a film egy erősen pesszimista "jelentés" az ember röghöz, vagy inkább sárhoz kötöttségéről. Kimerítő film, de ha valaki úgy ül le hozzá, hogy befogadja, akkor odavág. |
2008-01-10 15:08.27 |
Korrekt thriller. Bár Antal megcsinálhatta volna simán itthon is, és akkor meglenne az első thrillerünk asszem '82 óta. Ahogy elnéztem, kisebb költségvetésű volt, mint a Kontroll. |
2008-01-09 14:22.34 |
Sztem épp azért húzós, mert nagyon is lehet azonosulni az öt főszereplővel. Végül is csupa olyan fazont nyírnak ki (náci fegyverbuzit, homofób papot, hímsovinisztát, csövesverőt, stb.) akik közül legalább valamelyiket bárki szívesen látna holtan, csak erkölcsi elvek vagy a hatóságoktól való félelem visszatartják, hogy tényleg megölje. A film azt járja körül, mi lenne, ha ezeket a gátlásokat valakik kiiktatnák. Az ront a film erején, hogy a rendőrség kb. annyira kezd el mozgolódni egy civil állampolgár megölése után, mint a GTA című szg.-játékban (nem igaz, hogy a kilenc arc közül egyik sem beszélt az eltűnése előtt senkivel, hová megy vacsorázni!), de az abszurd fekete humor végig élvezetessé tudja tenni a filmet. |
2008-01-09 13:45.40 |
Szvsz célszerűbb és szemléletesebb lenne, ha a filmek rangsoránál külön sorba rendeznék az egyrészes mozi/tévéfilmeket, illetve a sorozatokat. Ki mit gondol? |
2008-01-09 13:35.54 |
I'm gonna eat your brain to get your knowledge... ez a rész mindent visz. De a Machete-promót is legalább ötször visszanéztem az elején... |
2008-01-09 13:33.46 |
Egy sorozatgyilkos megöl pár embert, nyomozgatnak, eltelik pár év, lightosabban nyomozgatnak, még pár év eltelik, még lightosabban nyomozgatnak, stb., stb., végül a fő gyanúsított szívrohamban meghal, és ezt is csak az epilógusból tudjuk meg. A Fight Club és A hetedik rendezőjének új thrillerje. Gratulálok. |
2008-01-07 15:27.30 |
Sok nagyon jó film, könyv, zene, festmény, stb., stb. hasal hatalmasat, ha a mocskos anyagiakról és a tömegízlésről van szó, ez nem jelent semmit. Ha úgy gondolod, hogy ez egy szar film, akkor támaszd alá, de ne ilyen gyökérségekkel, hogy "a kutyát se érdekli" meg csak a "magasirodalmat preferáló értelmiségiek" erőltetik, mert ez elég röhejes érvelés. A film magáért beszél, és szerintem nagyon jól szól. És senki sem mondta, hogy nem fejtheted ki a véleményedet. Csak azt, hogy az egy elég ratyi módon kifejtett vélemény... XD |
2008-01-04 15:11.58 |
Lássuk csak...
Bergman - Tükör által homályosan Daldry - Az órák Fincher - Harcosok klubja Gilliam - A halászkirály legendája Tarkovszkij - Sztalker Polanski - A zongorista Antal - Kontroll Tarr - Sátántangó Lang - Metropolis Wachowski - Mátrix |
2008-01-04 14:55.53 |
1. Az órák
2. A zongorista 3. Kontroll |
2008-01-04 14:46.46 |
Nem hiszem, hogy lennének olyanok, hogy "normális idők". Az emberek mindig ugyanolyanok, csak a próbáik változnak. És azt hiszem, a holokauszt valami olyasmit bizonyított be, amit bűn volna letagadni. A nagyhatalmak addig csak a világ távoli tájain élték ki népirtó hajlamaikat, ezúttal azonban a vérontás annyira a civilizáció szívében történt, hogy az végleg szembesíti az embert azzal, hogy mi is valójában. Azt, hogy ezekkel a dolgokkal mennyire kell vagy egyáltalán szabad-e szembesíteni egy gyereket, jó kérdés, és attól is függ, maga a gyerek milyen kérdéseket tesz fel. A filmbéli események azonban annyira valószerűtlenek és kivitelezhetetlenek, hogy én az egészet csak valahogy szimbolikusan tudom értelmezni, és így már az apa valóságferdítése súlyos félrevezetésnek tűnik. Mintha azt akarná eltitkolni a sráca elől, hogy egyáltalán történnek gonosz dolgok a világban. |
2008-01-04 14:30.00 |
Miket beszélek, 60-as évekbeli, pontosan '63-as. |
2008-01-04 14:28.40 |
Jó film, de engem Lang későbbi, az USA-ban forgatott thrillere, a Téboly sokkal jobban meggyőzött (bár lehet, ebben az M kópiájának minősége is közrejátszott...) |
2008-01-03 09:00.40 |
A film humora számomra nem akasztófa vagy morbid, inkább bagatellizáló. Azt is vitatnám, hogy az apa a gyermek mentális épségét védi. Számomra dühítő jelenség, ahogy számos felnőtt egy idealizált világképet nevel bele a gyerekébe, hogy aztán a gyerek felnőve, folytonos csalódások árán szembesüljön a valósággal; és ez a film valahol ennek a nevelési magatartásnak az apoteózisa. És a poén az, hogy elsőre engem is sokkal jobban meghatott, csak gondolkodtam, megnéztem a zseniális A zongoristával és a sokat szidott, de végsősoron korrekt Sorstalansággal együtt (amelyekhez eleve nem lehet hasonlítani, tudom, tudom, mert azok realista korábrázolásra törekszenek), és így már sántított a film egész eszméje. |
2007-12-31 17:29.38 |
Ha belegondolsz, akkor a történések nem vidámak, viszont az érezhető, hogy a rendezői szándék az, hogy happy endként adja be a végét. Az anyát kábé annyira rázza meg a főszereplő férfi halála, mint Kennyé a haverjait a South Parkban, a zöld tájban vonulnak a győzedelmes szövetséges tankok mellett, és az anya mosolyogva mondja, hogy "győztünk"...
Áh, ebből a filmből semmi sem igaz. |
2007-12-31 17:23.35 |
Eddig azt hittem, hogy egy altesti humorral vagdalózó vígjátékot még a legrosszabb esetben is elvisz az a hátán, hogy milyen beteg poénokat vág az ember fejéhez. Köszönöm, ó, Tom Green, hogy rávilágítottál emberi kicsinységemre... |
2007-12-28 13:19.23 |
Épp ez az egyik vitatható pont a filmben: a holokausztról szól és TÉNYLEG happy endként állítják be a végét. |
2007-12-28 13:18.09 |
Grrr... Három holokausztfilm két nap alatt, azért nem enyhe... A zongorista, Sorstalanság, Az élet szép zsinórban. Az első után a másik kettő hibái és az utóbbi esetében csúsztatásai sokkal jobban kijönnek. Kölcsönzőscsajszit azért rendesen kiakasztottam... XD |
2007-12-27 14:44.49 |
Elég erőtlen folytatás... Olyan valószerűtlen a cselekményszövés, hogy már nem is ijesztő igazán. És míg az első részben zseniálisan volt összeválogatva a "csapat" (egy paranoid, akinek a csapdákkal teli kocka miniuniverzumában törvényszerűen igaza van; egy szellemi fogyatékos, aki minden élhetetlensége ellenére az utolsó túlélő; egy hatalommániás zsaru; egy cinikus, halálvággyal és bűntudattal teli figura, stb.), a második rész szereplői csak ezeknek utánzatai vagy üres, felejthető figurák. Azért érdekes film. |
2007-12-27 14:25.02 |
Rideg... Néha már erőltetettnek tűnik a kölykök tehetetlensége a gróffal szemben, de azért elég erős. Mindenesetre jobb, mint a Harry Potter... XD |
2007-11-29 11:41.00 |
Annyi testnedv van ebben a filmben, hogy felér két évnyi pszichoanalízissel... Még egy kíméletlen ecce homo - film. Odavág. |
2007-11-23 22:40.32 |
Ütős társadalomkritika. Ilyen rohadtak az emberek... Meg a kedves feleségét is, lol...:D |
2007-11-21 16:18.56 |
A regényt már igen régen olvastam, szal abból nem tudnék idézni, de a filmben pl. ... a legutolsó narráció, amiben azt mondja, hogy ezután mindent természetesnek fog venni; amikor azt mondja az őt váró lánynak, hogy "ő már nem tud haragudni", stb. |
2007-11-18 15:38.25 |
Ez egy kibaszott jó film. A történet elhanyagolható, de ezt én nem vettem hibának, mert az alapjául szolgáló Palahniuk-könyv sem arra koncentrál. Maradjunk annyiban, hogy abszurd regény, és a film is közel áll ehhez. És nem is a csavar miatt üt, sőt meglehet, jobb is úgy nézni, ha az ember tudja előre a csavart.
Nem minden idők legnagyobb filmje, de határozottan sokszornézős. |
2007-11-18 15:31.28 |
Én nem láttam szinkronosan, de szvsz a felirat sem a legeltaláltabb. |
2007-11-18 15:27.59 |
Van, hogy nem találja el egy ilyen film az embert, de ez érthető, ha olyan kor eseményeit dolgozza fel, amelynek ismerjük bár az eseményeit, de át mégse tudjuk érezni a körülményeit. Ezért lehet pl, hogy vki pl. a zsidó kiscsaj filmeleji megnyilvánulását a legszararabb Barátok közt-höz hasonlítja... Mert ma már valamilyen szinten kívülről szemléljük ezeket a dolgokat, és így egy ilyen megszólalás mai kontextusban hiteltelen lenne. De ha köréképzeljük, hogy akkor az, ami ellen a lány felszólalt, a törvény, a hatalom, a közfelfogás, a doxa által hivatalosan képviselt dolog volt, akkor más a helyzet. Akkor érezhetjük a mondatokon egy fiatal tanácstalan és nem igazán artikulálható dühét, amikor nem is igazán tudja, kiben van a hiba, hiszen minden ember csak nem gonosz, de valami mégse stimmel, valami mégis nagyon rossz...
Sok ilyen dolog van ebben a moziban. |
2007-11-18 15:18.36 |
Általában jót mulatok az olyanok viselkedésén, akik szánalmas hadonászásra képesek az önigazolásért. Ha valamit nem szeretnek / nem értenek, akkor elhessegetendő a gyanút, hogy valami hiányosságuk van, mutogatni kezdenek, hogy biztos azok a hülyék, akik értik és értékelik az ilyesmit. Ha nem tetszik, akkor ne tetsszen, de ez a jajveszékelő sznobozás meg csürhézés szánalmas. |
2007-11-13 10:54.17 |
A honfitársi produkciók fikázása általános és nem személyes tendencia.
Valahol írtad lentebb, hogy nem olvastad a könyvet. Ez látszik. Feltehetően emiatt az lehetett a prekoncepciód, hogy egy magyar Schindlert fogsz látni, ami szembesít a borzalmakkal, megmutatja, hogy ilyen körülmények közt is embernek lehet/kell maradni (ezt olvastam lentebb valakitől, mint a könyv tartalmát, ehhh...) stb. Holott a könyvnek nem ez a mondandója; egy szikár beszámoló arról, hogyan csinálnak valakiből a megpróbáltatások közönyös, cinikus, kiégett, talán nihilista embert. Ebből a szemszögből nézve a srác narrációja is - amit lentebb propagandaként hangzónak is tituláltak - másképp értelmeződik, ahogy sok minden más is. A film gyenge pontja a zene, ami az alapmű (és remélhetőleg a forgatókönyv) szikárságának ellentmond és így megerősíti a téves értelmezéseket. Nem hiszem, hogy Morricone kellett volna (bár tud azért ő visszafogottabb lenni, ld. Farkas), ideillőbb zenét produkált volna pl. a Torzók zeneszerzője, bár tudnám, ki az. A film így inkább csak a könyvelőzmény ismeretében érthető, ez hiba, mert nem éltek az atmoszférateremtés filmes lehetőségeivel, de ettől függetlenül igen jó, a színészi játékok sztem teljesen korrektek; egyébként nehéz azt megítélni hogy vki jól adja e vissza a szenvedést vagy nem. (Ahogy Nicholson mondja a Száll a kakukkban: "Ha magam alá csinálnék, az hitelesebb lenne?") [Adyt meg mint az önostorozó magyarságtudat képviselőjét említettem.] |
2007-11-12 21:36.09 |
"...úgy tudom, a Sorstalanságot nem Ady írta."
Na látod, ebben az egyben egyetértünk. Abban viszont, hogy helyes az, hogy a magyarok automatikusan kikezdenek mindent, amit a honfitársaik csináltak és neadjisten még sikereket is ér el (ld. a könyvet, a film már kevésbé), már nem. |
2007-11-11 22:39.38 |
lol... kezdem érteni Adyt. |