![]() | ![]() |
![]() |
Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak | ![]() |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Gyerekjáték (2019) (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Only You - AMC, 10:10 |
Két apának mennyi a fele? - Film Mánia, 10:20 |
A Lego Ninjago: Film - HBO, 10:40 |
Casino Royale - Mozi+, 11:15 |
Hook - Cinemax2, 11:25 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Sean Astin (54) |
Tom Courtenay (88) |
Rashida Jones (49) |
Mark Moses (67) |
Ráckevei Anna (65) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
A szurdok ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jean-Claude Van Damme ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
2010-05-21 22:54.20 |
500 days of Summer OST |
2010-05-21 22:52.02 |
"They made a statue of us..." - most hallgatom a soundtrack-et:)
(Nem először) |
2010-05-21 08:28.55 |
Tegnap újranéztem, és most már csont nélkül megadtam neki az 5*-ot...
Most már a soundtrack nem, hogy nem zavart, hanem egyenesen azokat a részeket élveztem legjobban, ahol a zenei betétek voltak (igaz, tavaly ősz óta már vagy 100x meghallgattam a lemezt:P)! Sofia Coppola remekül ért a hangulatfestéshez, bárcsak rendezne még ilyen jó filmeket, mint ez, meg az Elveszett jelentés! |
2010-05-21 08:24.25 |
Sztem (és más, nálam hozzáértőbbek szerint is) egy alkotás már a címnél kezdődik - mint ahogyan pl. a szereplők nevei is fontosak.
(Vagyis a cím lefordításával már eleve más művet kapunk - az egyik felfogás szerint). Ugyanakkor meg úgy vélem, a magyar nyelv abszolút megérdemli, hogy kihasználjuk a választékosságát, így pl. az olyan címek esetében, mint a "Nyolcadik utas: a halál" vs "Alien", vagy a "Szemtől szemben" vs "Heat", jól jártak el a fordítók - inkább az újabb filmeknél szoktak kínos esetek előfordulni, amikor a néző asszociációs képességeire apellálva igyekenek egy sz* filmet egy régebbi, jóval rokonítani ("Tudom, mit ettél tavaly nyárson", és társai)... |
2010-05-21 08:18.47 |
Te állítottad, hogy "teljesen jól lefordították" (108.hsz)...
De mindegy, bőven túl van ragozva a téma (ettől függetlenül továbbra is elégedetlen vagyok a magyar címmel). |
2010-05-20 14:24.45 |
Szerintem meg mellébeszélsz. Mindenki érti, hogy angolul miért az a cím, ami - itt csupán a magyar fordításon vergődnek néhányan... pl. én:) |
2010-05-20 08:36.59 |
Azt nem láttam:)
De nem is azt mondtam, hogy Bale nem tudná eljátszani, hanem, hogy egy ilyesmi megölte volna mind a színészi munkát, mind a film hangulatát... |
2010-05-20 08:29.35 |
Tudtommal a film egy regény adaptációja, szóval nem csak Boyle-é az érdem (mondjuk a könyvet nem olvastam, tehát az is meglehet, hogy a fasorban sincs a filmhez képest:P) |
2010-05-20 08:26.15 |
Az túl közönséges lett volna, ha átmegy pszichopata-horrorba... nem lett volna méltó Bale színészi teljesítményéhez (most gondoljunk csak bele: harminc kilót lefogyni, hogy aztán egy lácfűrésszel csajokat szabdaljon...ebbe biztos nem ment volna bele:P) |
2010-05-20 08:23.58 |
Na, most akkor szerinted melyik a lényegesebb jelentés? A Summer, vagy a summer?
Ugyanis korábban az évszakot preferáltad, most meg a nevet... |
2010-05-19 16:22.58 |
Ja, tudtommal a eredetileg a Monty Python-csoport sem egyezett bele a szinkronizálásba (ennek ellenére asszem készült szinkronos verzió a filmjeikből). |
2010-05-19 16:21.59 |
Az "500 nap (nyár)" szerintem a lehető legrosszabb verzió, mert magyartalan, és fordításként sem állja meg a helyét (a csaj nevével való szójátékot már meg sem említem...).
Az okfejtésed alapján "A nyár 500 napja" lenne a megfelelő magyarítás, de számomra ez elég suta cím egy romantikus film esetben (nekem spec. "A halál 50 órája" ugrik be róla:P) Nem beszélve arról, hogy az újrakezdés évszaka a tavasz, nem pedig az ősz (holott az új lány ugye Autumn) - ezért is felemás csak az évszak-jelentéstartalomra rámenni. Az egy érdekes kérdéskör, hogy érdemes-e BÁRMIT lefordítani (filmcímtől kezdve komplett regényekig)... sokak szerint akkor már egy más mű jön létre... (Én mondjuk ebben is sok igazságot látok, de az is igaz érv, hogy nem kéne ezáltal megfosztani a nyelveket nem beszélő embertársainkat az értékes alkotásoktól) |
2010-05-18 18:54.01 |
Szerintem nem egy kimondott személy "kópiája" volt Landa, hanem több, hasonló náci tiszt "archetípusa". |
2010-05-17 22:20.53 |
nehéz |
2010-05-17 22:20.48 |
Én is úgy emlékszem, elég jó... persze, Sophie Marceau-val neház mellélőni ;) |
2010-05-17 22:19.09 |
Durell-t is irigyled? Ő már meghalt... :( |
2010-05-17 22:18.08 |
Már nem olyan a metró:(
Azóta volt a felújítás a kettes (piros) vonalon, szóval a régi jó Astoria, Blaha, stb. már csak emlékeinkben élhet tovább... (Mondjuk az új dizájn sem rossz, de én mégis a régit szerettem - hiába, az volt a gyermekkorom metrója:P) |
2010-05-17 15:00.31 |
No, sikerült is megnéznem:)
Még nem tudom eldönteni, tetszett-e annyira, mint a Makulátlan elme... - mindenesetre elég sok hasonlóság van a két filmben... mármint abban a tekintetben, hogy mindkettő elég eszement, mind történetét, mind látványvilágát tekintve:P ennél a filmnél talán az alapfelállás első látásra komolytalanabb (s ebben érdekes módon nagy szerepe van Gael Garcia Bernal zseniális játékának), holott nem keváésbé drámai, mint a Makulátlan elme... volt. Még fogom nézegetni párszor, az biztos. Egyelőre jó erős 4-es. (Ja, és kár, hogy az ilyen filmeket akkor fedezem fel, amikor már nem lehet kapni DVD-n sem...) |
2010-05-14 14:54.27 |
Köszi, nagyon jó voltak! :) |
2010-05-14 11:27.14 |
Ez a a film tényleg megérdemli a figyelmet:)
Tipikusan az "annyira sz*, hogy már jó"-kategória... mindazonáltal bőven elég volt egyszer. Mindent elmondtatok már előttem - a filmet komolyan venni nem lehet, pedig a készítők láthatóan nem viccet akartak készíteni. De azért keserű is a szám íze, mert azért ezt a párszáz (max.)dollárt, amiből készült, nemeseb célokra is fordíthatták volna:( |
2010-05-14 09:20.16 |
Igen, én is mindenütt látom hirdetni Alföldi új rendezését... a filmet anno én is láttam (bár inkább a kilecvenes években, tévében), bár marhára nem emlékszem rá... de mintha elég pikáns lett volna...:) |
2010-05-12 10:19.44 |
Nagy elvárásokkal tekintettem meg a filmet, hiszen McCarthy számomra már bizonyított, ahogyan Hillcoat, vagy Mortensen is... (de mondhatnám persze Theront, Duvall-t, és Pearce-t is:P)
Ráadásul a posztapokaliptikus filmek alaptémájuktól fogva érdekesek, mert egyszerre adják egy reális, riasztó jövőbeli katasztrófa, valamint egy kortól független, izgalmas/szórakoztató, fikciós film lehetőségét. Nos, ebben az alkotásban valahol mindkettő megtalálható, azonban csalódott vagyok, mert Az Út - tudatosan - nem akar megfelelni a fenti posztapokaliptikus zsánernek. Itt a katasztrófáról egy szót sem tudunk meg (mikor, miért történik, mekkora területet érint, stb.), ami nem lenne probléma, ha kicsit meseszerűbb („medmexes”) lenne a hangvétel, de itt olyannyira naturalista képeket kapunk, hogy a tények hiánya már fájó. Ugyanakkor az akciók helyett a szívszaggató dráma adja meg a film színezetét, viszont megint csak anélkül, hogy konkrét ívet rajzolnának ki az események. Mindezek fényében azt mondom, hogy nekem nem tetszett annyira a film, holott a stábnak minden tehetsége meg lett volna hozzá, hogy egy korszakalkotót alkosson. A ludas valószínűleg már a regénynél, illetve annak adaptálási nehézségeinél kereshető – nekem a Nem vénnek való vidék például sokkal jobban tetszett regény alakjában. További bosszantó dolgok voltak számomra egyrészt az apokaliptikus víziók „standard” velejárói – a csodálatos módon még működő gépkocsi, a vezetékes (!) gázról üzemeltetett tűzhely… vagy a „túlélő” kutya… Zavart továbbá a jellemekben, hogy csak „lógtak” a levegőben – önmagukban jók voltak, de érthető „háttér” híján néha kevéssé volt értelmezhető a viselkedésük (a kannibálosdi pl. tipikusan ilyen dolog). Végül pedig volt néhány filmes klisészerű momentum, melyek számomra negatívumot jelentettek – pl., hogy csak egy golyó maradt a tárban, vagy a végén a kutyával (!) vándorló család (!)… Ezek egy része nyilván már a regényben megvolt, a többi viszont feltehetően (és sajnálatos módon) a forgatókönyv írásakor került bele. Most akkor valami pozitívumot is: Az operatőri munkára viszont nem lehet panasz – ennyire nyomasztó, sötét képeket nem is láttam még… Nick Cave zenéje ugyan kevésbé passzol az Úthoz, mint az Ajánlat esetében, de azért rendben volt. A színészi játék kimagasló Viggo Mortensen részéről – a fiút viszont fogalmam sincs, hogyan tehették meg főszereplőnek, annyira antitalentum a színészethez (ha Magyarországon lennének, csak legyintenék, hogy biztos rokona valakinek a stábból:P)… a mellékszereplők is jók – nekem főleg Duvall, meg a fekete „tolvaj” tetszett még. Összességében egy lenyűgöző képi világú, nagyon depresszív hatású, ugyanakkor kissé kidolgozatlan mű Az Út, mely megtekintésre érdemes, de a hibái miatt nem érdemli meg a mestermű-titulust. Szerintem. |
2010-05-12 09:15.29 |
Nézd meg a Hollywoodi lidércnyomást is - sztem az egyik legjobb szerepe (szintén Coen-mű:P) |
2010-05-11 16:02.33 |
Sokáig így voltam vele én is, de pár éve rájöttem, hogy a "való világ" sokszorosan izgalmasabb a kitaláltnál. Minden téren.
Az indiánok érdekesebbek a na'viknál, a mélytengeri halak a Loch Ness-i szörnynél... Persze, tök jó elmerülni a Helm szurdoki csatában, de azért az Egri csillagok ostroma sem volt semmi... |
2010-05-10 22:45.17 |
Hát, ebben sztem sokan egyetértenek veled:) |
2010-05-10 22:44.33 |
Én is fennakadtam ezen, de annyira se füle, se farka hsz volt, hogy inkább nem is kommentáltam:P |
2010-05-10 22:43.17 |
Ja, a technikai részére értettem - akkoriban még nem voltak ilyen "vájtszeműek" a népek:) |
2010-05-10 22:33.26 |
Mondod most, 60 évvel később...:P |
2010-05-10 22:23.37 |
Sajnos a fénykép már abban a korban sem volt megdönthetetlen bizonyíték (erről talán Sztálin egykori munkatársai tudnának bővebben mesélni... R.I.P.)
De ezt csak adalékként dobtam be, nem a főtémához hozzászólva... |
2010-05-10 22:18.45 |
Mivel megszólítva éreztem magamat (:P), hangsúlyoznám, hogy tisztában vagyok mind a történelmi film, mind az akciófilm kritériumaival (sőt, Robin Hood-dal is:P), tehát ilyen szintem nagyjából sejtem, hogy mire számítsak.
Crowe is jó (karakter)színész, mint ahogyan Blanchette is (sőt, ő sokkal jobb). Nekem az a problémám, amit a harmadik pontban írtál: számomra igenis hendikeppel indul a film, mert én egy Ridley Scott-tól, aki olyan filmtörténeti alapműveket tett le az asztalra, mint az Alien, az 1492, vagy a Szárnyas fejvadász, nem biztonsági játékot várok (lásd "bevált csapat")! Nem arról van szó, hogy a hasonló téma miatt ágálásommal egyfajta skatulyát erőszakolok Scott-ra - ó, nem! Ott van pl. Mel Gibson, aki bebizonyította, hogy a "kosztümös alműfajban" is képes egymás után három jól szétválasztható, zseniális alkotást produkálni... De mondhatnám ennyi erővel James Cameront is, aki két külön műfajban is szét bírta alázni pályatársait... (most ugya a Titanicra és az Avatarra gondolok; de ő ugyanígy lerakott más zseniális produkciókat is, anélkül, hogy RÉSZLETEIBEN ismételné önmagát: lásd Terminátor, Aliens...) |