Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Deadpool & Rozsomák *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Menedék - Filmbox Premium, 05:20 |
9 hónap letöltendő - AMC, 06:00 |
Ott vagy istenem? Én vagyok az, Margaret - HBO3, 06:00 |
Brad helyzete - Filmbox, 06:10 |
Ki nevel a végén? - Film4, 06:25 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Carter Burwell (69) |
Owen Wilson (56) |
Chloe Sevigny (50) |
Delroy Lindo (72) |
Tim Guinee (62) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Gran Torino |
Ella Hunt |
2008-12-22 23:31.54 |
"Ő vette el a tél kellős közepén a parkolóhelyét, hogy sántikáljon métereket, mire beér a kórházba..."
A kutyafáját, ezt el is felejtettem! :-(( Pedig ez is szép példája Cuddy nagy szerelméhez House iránt. Gondolom, jót kuncogott, miközben az úton csúszkált. És annyira "óvja, védelmezi" (Copyright by BB), hogy egyáltalán nem érdekelte, hogy mi lesz, ha elesik. |
2008-12-22 23:28.28 |
Köszi. :-)) De az is nagyon jó volt, hogy akkor ezek szerint mi itt más House-t néztünk. Lehet, hogy nekem meg az olasz kavart be. És ezek a fránya taljánok az eredeti angol szöveget annyira meghamisították, hogy nekem éppen az jött le, hogy Cuddy sem rajong kevésbé a szabályokért - lásd többek között Foreman begegségét a második évadban. Csak Cuddynak a társadalmi, hivatalnoki szabályok a gyengéi, Cameroné az etikaiak.
Én sem gondolom, hogy Cameron annyira előtérbe kerülne, mint régen. Nem kell aggódni, egy percet sem vesz el Cuddytól, és persze az egyáltalán nem idegesítő 13-skától, aki nincs előtérbe nyomva, és akiről semmit sem tudunk. Cate - szép álom. :-)) |
2008-12-22 22:55.39 |
Még valami: ha Cuddy tudja, hogy kell a gyógyszer House-nak, akkor miért akarja állandóan leszoktani, ANÉLKÜL, hogy bármi alternatívát kínálna? Miért megy bele Wilson hülyeségeibe? Az első évadban semmi oka nem volt rá, nem volt Tritter, csak Wilson hülyesége. Vagy ennyire gyenge, hogy Wilson így tudja manipulálni? Akkor mit keres ebben a pozícióban? |
2008-12-22 22:50.41 |
"Cuddy végül megadta Housenak a vicodint, és nem azért mert szereti, hanem mert tudja, h kell neki."
Ja, megadta. Adagoldatva a kis kézitáskájából, mint kedves nénikék a parkban a cukorkát a kiskutyusnak. És csak akkor, amikor House kutyus jól viselkedett. :-)) Csak én tartom mélyen visszataszítónak a bírósági jelentet, amikor a rettenet táskájából odaveti neki a gyógyszert? Vagy amikor pohárkában adagolja? Wilson indítja el a lavinát, de elég egyértelmű, hogy Wilson hülyeségét Cuddy teszi súlyossá a Vicodin-adagolással, azzal, hogy zsarolásra használja a gyógyszert, ami etikátlan is. Arról pedig ne is beszéljünk, hogy amikor látta, hogy House milyen állapotba kerül, akkor le kellett volna vennie a kislány esetéről. Éppen azért, mert igen, az első évadban láthatta, hogy hova vezethet. Tehát duplán felelős. De a cél szentesíti az eszközt, csak nem engedi ki a kezéből a nagy alkalmat egy kis átnevelésre. A védhetetlent felesleges védeni. Erre nincs mentség, ahogyan arra sem, hogy beinjekciózta azért, hogy Wilsonnal elvitesse az apja temetésére. Nem akarlak megbántani, és sajnálom, hogy ezt kell írnom, de számomra Cuddy karaktere itt vált végképp taszítóvá. Addig is voltak húzásai, amikkel képtelen voltam azonosulni, beleeértve azt, amit a Vicodinnal csinált a harmadik évadban, de itt már az álszentség és képmutatás orgiáját mutatta be. Az első három évad közepéig nagyon kedveltem, annyira, ahogy Cameron karakterét. Azóta mindkettőt egyre jobban elsilányították, de Cuddyét végképp ellenszenvessé tették. Cameron esetében még látok visszautat, Cuddy esetében gyakorlatilag semmit. :-(( Úgy látszik, eldöntetett, hogy egy képmutató alakot faragnak belőle, amivel semmi bajom, azzal annál inkább, hogy őt teszik meg ezzel pozitív hősnek. "Cameron lesz, és gőzöm sincs, h minek előtérbe tolni megint ezt a nőt, nekem már elegem van belőle." Eddig a huddysok kaptak valamit, most a hameronosonok, majd megint Ti, talán nem is lesz hameron - ilyen keveset azért el lehet viselni ennyi huddy után? Hiszen a Cameron-rajongók is ugyanolyan nézők, nekik is jár valami. És ha a Cuddy-rajongókat zavarja, ha a kedvencükről rosszat írnak, akkkor talán érthető az is, hogy Cameron rajongóit is. :-)) Én mivel teljesen más női karaktert képzelek el House mellé, mint a sorozat szereplői, ennyit sem kaptam. De csak azóta zavar a fene nagy huddyzás, mióta a sorozatot vágják vele tönkre. Ha Cameronon keresztül is zökken vissza minden a rendes kerékvágásba, ám legyen. Mert engem a pszeudodrámából, a rosszul megírt szerelmi szálaktól, és a teljesen lezüllesztett House-tól kerülget a rosszullét. :-(( |
2008-12-22 01:30.29 |
No igen, máshol ha valamit elhatároznak, akkor meg is lépik, max egyszer visszalépnek, ha nagyon nem jün be. De itt állandóan össze-vissza táncikálnak gyakorlatilag mindenben. és amikor lépnek (új csapat, huddy és benne a nagy csók, a nagy dráma Wilson és House között), az maga a 11. csapás. :-(( |
2008-12-22 01:27.33 |
"Cameront ugyanolyan patetikussá teszik mint Cuddyt a fönőki szerepben hogy CSAKAZÉRTIS bemutassák,hogy Cameron milyen gyenge és ez teljesen jó esély lesz az írók számára,hogy teljesen és visszafordíthatatlanul "kivégezzenek" egy jól megformált megírt karaktert."
Stimit. :-(( Ettől tartok én is. Már így is sokat rontottak rajta a harmadik évad második felétől, pedig őbenne sokkal inkább ott volt a lehetőség, hogy felnőjjön House-hoz, mint Cuddyban. és ezt nem csak a szerelmi szál szempontjából gondolom. Rajta kívül Chase volt a másik ígéretes karakter. |
2008-12-21 02:18.59 |
Gondolataim BB Cuddys elemzéséről, végre van rá időm. Egyértelmű, hogy Cuddy szemszögéből látja az egészet (ld. a kutató megállapítását), és hogy a módszertana mennyire árulkodó. Nemcsak egy tudományos tanulmány, de egy komolyabb kritika, recenzió esetében is ízekre szednék a maszatolásait, és azt, ahogyan a tényeket figyelmen kívül hagyja az elmélete bizonyításának érdekében. Pedig az elméletbe nem beleillő dolgokat is tárgyalnia kellene, e nélkül hiteltelen az egész. Azért írom ezt, mert BB írt egyszer egy majdnem tudományos igényű elemzést, tehát tudja, miről van szó. Egyszerűen kihagy mindet, ami a huddys elméletet gyengítené.
Vegyünk néhány példát. Itt van az a mondat, amelyben valahogy így fogalmaz: "megmenti a börtöntől House-t, mert tudja, hogy nem élné túl". A kérdés: ha tudja, akkor miért hagyta a dolgokat idáig fajulni? Merthogy Cuddy bizony vastagon benne volt abban, hogy idáig fajultak a dolgok. Amikor az egész cirkusz elkezdődött, nem az volt a legfontosabb, hogy house-t, akit állítólag annyira szeret és óv, valahogy kihúzza House-t a csávából, hanem újabb lehetőséget látott arra, hogy nevelje. Az elvonási akció ebben a helyzetben a létező legrosszabb lépés volt, tudnia kellett, hogy mi lesz a következménye, de számára elsőbbséget élvezett, hogy most olyanná alakíthatja House-t, amilyennek elképzeli. Ezt a rehabon gyakorlatilag ki is mondja, amikor megdicséri House-t a viselkedéséért, abban a hitben, hogy nem szedi a Vicodint. BB kihagyja ezeket a momentumokat, ugyanis ha figyelembe venné, akkor el kellene ismernie, hogy Cuddy részint lelkifurdalásból, részint a kórház érdekében cselekedett, nem a szerelemtől hajtva, nem elsősorban House-ért. És itt a válasz a kérdésre, hogy más kórházigazgató megtenné-e. A válasz: simán, mert tudja, hogy több pénzt hoz, mint visz, hogy a páciensek, és az adományozók egy tőkeerős része House eredményei, a saját gyógyulása után sok nullát tartalmazó csekkeket tesz le az asztalra. Ha tudja”, hogy „House nem éli túl a börtönt”, és a szerelem vezeti, akkor az előző lépései teljesen kontraproduktívak. Nem véletlenül maradnak ki BB elemzéséből, ahogyan a Vogler-eset utáni monológja is (amelyben House-ra fogja a pénz elvesztését), vagy az, hogy elkábítja House-t, hogy ezzel erőszakkal elvitesse az apja temetésére. És nem véletlenül marad ki a Cameronos elemzésből mindaz, ami a Hameron mellett szólna (Cameron két fontos mondata az egyik, az első évadból, miután az el nem mondott beszéd után meglátogatja, a másik a harmadik évadban, amikor Cameron rájön Wilson akciójára). BB az a típusú ember, aki csak a neki tetsző tényeket veszi figyelembe egy elemzés során, a többit viszont kihagyja. Módszerével könnyedén meg lehetne írni egy hasonló cikket, amelyik ugyanilyen meggyőzően bizonyítaná a Hameront, a Hilsont. Különösen az olyan manipulatív megfogalmazásokkal, amiket előszeretettel alkalmaz. Ennek során olyan dolgokat emel ki, és olyan erős stilisztikai eszközökkel teszi, amelyek nem tények, nem lehet ellenük érvelni. Mellette sem, de a megfogalmazása ezt nem is hagyja. Ezt az utat már az elején kijelöli, amikor azt írja, hogy Cuddy és House kapcsolata gesztusokban és pillantásokban mérhető. Kár, hogy ezt Cameronról, Stacyről és Cate-ről is leírható. Például szerinte az újjáélesztést „érzelmesen” mutatták be, ami nem megfogható, de erős hatást gyakorol az olvasóra, akkor is, ha eddig nem hitt a huddyban. Vagy az, hogy BB szerint Cuddy a zárójelenetben „csak ott van mellette”, és House „nem érzékeli” az intim megnyilvánulást. Igaz, ezek ellen fel lehet hozni racionális érveket: például azt, hogy Cuddynak nem szokása csak úgy ott lenni House mellett, ő belefolyni akar az életébe, vagy azt, hogy House nem az a fajta, aki nem veszi észre, ha valaki az egész kórház előtt akarja nyíltan fejez ki iránta bármi intimet, és nem az a fajta, aki hagyja. Különösen úgy, hogy három esetben is kizárja a privát szférájából, nemes egyszerűséggel rávágja az ajtót, pedig elvileg kétszer szüksége is lehetne rá. Ez csak néhány példa, ízekre lehetne szedni a csaj torzításait, elhallgatásait, manipulatív technikáját. Legszebb a befejezés, amiben afelett ujjong, hogy milyen csodás kapcsolatot fogunk mi még látni, mert az örökbefogadás nem vet véget a huddynak, sőt. Azok után, amit belemagyaráz ebbe a kapcsolatba, s amire talán még az alkotók sem gondolnak, elképzelhető, hogy bármit képes lesz megmagyarázni és bárminek az ellenkezőjét is. Igaz, nincs más választása, különben nem tudom, mikor sírna jobban jobban: ha nem teljesülne a vágya, vagy ha igen? |
2008-12-21 01:20.54 |
Megpróbáltam utánanézni a DVD-nek, de én nem találtam, pedig most, hogy mondod, engem is érdekelne. Ha nem muszáj magyarul, akkor érdemes megnézni az internetes áruházakban.
Sajnálom, hogy nem tudtam többet segíteni. Talán a többiek okosabbak nálam. |
2008-12-21 01:13.14 |
Ha így történik, biztos, hogy ideiglenesen. :-)) A huddynak jót tenne, viszont kinyírná a sorozatot.
Előbb köllött vóna gondolkozni, és akkor még a huddyt is hitelessé lehetett volna tenni. Ahhoz lehetett volna az első lépés, hogy a hierarchiában kb. egyenrangú szerepet töltsenek be. |
2008-12-21 00:12.35 |
Szerintem is zagyvaság (persze sosem lehet tudni, hogy mennyi igaz egy spoilerből), és éppen amiatt, amit leírtál. Plusz egy ilyen státusz a felügyelőbizottságon múlik, megfeleő képzettség kell hozzá.
A Tripperes-szál jogi szörnyűségei után (amerikai ügyvéd ismerőseim félóráig sorolták, hogy House hogyan perelhette volna le Tritter és felettese gatyáját már a letartóztatás, de legkésőbb a házkutatás után), no meg a Superman-üzemmódba kapcsoló House-t látva (agyrázkódás, újjáélesztés stb. után virgoncan rohangászik), már semmi sem lep meg. :-)) |
2008-12-20 23:25.55 |
Remek! :-)) Ezt ki írta? Végre egy józan hang. És hogyhogy gyengült a huddy tábor?
Amúgy a huddy tábor fanatikusokaihoz egy adalék. Most bukkantam rá egy 2 éve kiadott könyvre, egy médiakutatással foglalkozó csaj írta, a szappanoperákat elemzi benne, illetve azok magyarországi sikerét, fogadtatását. A következőt írja (és egyetértek vele, nekem is ez a meglátásom): "A legtöbb esetben (...) van egy álompár, melynek tagjai valamilyen félreértés miatt nem lehetnek egymáséi (...). A nézőkkel sikerül elhitetni bizonyos téziseket, mint amilyen 'az igazi szerelem mindent kibír', a 'ha igazán szeretsz valakit, az előbb-utóbb a teied lesz!' (...) Nem csoda, hogy a sok csalódott, becsapott, elhagyott nő és férfi napról napra várja ezt a filmbéli élményt." (Antalóczy Tímea: Szomszédok közt - Szappanoperák az ezredforduló Magyarországán, 167. o.) A legszebb, hogy mindezt a latin-amerikai szappanoperákról írja. :-)) |
2008-12-20 23:16.51 |
Bocs, csak most jutottam ide. :-))
SPOILER Tehát Cuddy át akarja adni a kórház vezetését Cameronnak. Hogy ez mennyire életszerű, azt hagyjuk, de ha a Hameront is arra a szálra akarják felfűzni, hogy a főnökasszony viszonyt akar a beosztottal, akkor kardomba dőlök. :-)) ÚJ SPOILER - És végre olyan, aminek értelme is lehet: A szezon vége előtt szó lesz Wilson hajléktalan bátyjáról. SPOILER END |
2008-12-20 02:17.44 |
Iigen, én is szoktam figyelmeztetni mindenkit, hogy jobb az óvatosság, mertr Hollywoodban mindenki magyar, vagy van egy magyar atyafia. :-)) De az ember néha kísértésbe esik ennyi tömény hülyeség láttán, hogy megmutassa "én is, én is, én is tudok ilyet". :-))
Ha láttad az új beírásom, nem köll itt Cuddy előtt taperolni. Megoldható, hogy legálisan legyen több asszonykája. esetleg megkérheti a mormont, hogy térítse be mormonnak. :-)) |
2008-12-20 02:14.31 |
Aha, ülsz az irodádban, és gyűjtöd az infókat. :-)) Nagyon House-os. ;-))
Örülök, hogy nincs gond. ON Az biztos, hogy jack bauernak is nyugisabb az élete, pedig kicsit húzósabb szakmája van. komolyan, régen azokból a szálakból, amit itt 12-14 részben zsinórban előadtak, 2-3 elég lett volna egy teljes évadra. Az új Cameronos spoilert hallottátok? Nem hangzik valami bíztatóan, ezért érdekelne a Cameronosok véleménye. :-)) |
2008-12-20 01:57.25 |
Nem csak érzés. :-)) Azért vannak logikus, racionálisan megragadható tények is - vannak-e áthidalhatatlna különbségek közöttük, vagy sem, ha igen, csak egy, vagy több is, van-e bármi, ami összekötheti őket stb.
13-skával két baj van, az egyik, hogy érdektelen a karaktere. Hába írnak annyi akciót köré, ezzel egyszerűen elkéstek. Ami súlyosbítja a dolgot, hogy sajnos OW gyenge színész, aki nem tud életet lehelni a figurába. Egy jobb színész talán többet kihozna belőle, sőt, talán azt is megmutatná, hogy hova lehetne a karaktert fejleszteni (ahogy HL is rengeteg pluszt ad hozzá House figurájához a forgatókönyvön túl). |
2008-12-20 01:50.25 |
Ez jó! :-)))) És a "város szélén" fog állni. ;-)) |
2008-12-20 01:48.20 |
Még egy vádpont: érett személyiséggel rendelkező producerek és írók helyett az irányítást egy viháncoló kk-nak (kiskorúnak) adta át, nevezett Jakab katinkának. (Azaz, mivel kk: JK-nak. :-)))
Bigámia - ez az, itt a megoldás minden shiper problémájára: House felveszi az iszlámot, és akkor lehet négy neje is egyszerre. Cuddy, Cameron, 13-ska, még valaki - és mindenki boldog. ;-)) |
2008-12-18 02:29.31 |
PejPej, Rena, sziasztok, már éppen akartam kérdezni, hova tűntetetek. :-))
Forteen egyszerűen röhejes, a chemistry-faktor nagyjából 0, az egyéb fator dettó. Már azt hinnénk, hogy nem lehet egy újabb rosz shipet kitalálni, erre bemutatják, hogy dehogynem. :-))) Valaki fejtse már meg nekem a titkot, hogy ha ennyire rajta van az összeboronálhatnék Katnkán és tsain, akkor miért csak a kórházon belül, a főszereplőkön között variálják a párokat. Minden lehetőséget ki akarnak próbálni? Kíváncsian várom a Foreman-Cuddy, a Kutner-Cameron, a Wilson-13-ska variációkat. Addig Chase összejöhetne Taubbal, House meg nézne ki a fejéből, hogy mi van. :-)) Oké, hogy egy munkahelyen kialakulnak kapcsolatok. De a saját tapasztalataim alapján korántsem olyan sok, ahogy néhány sorozat sugallja. Itt ráadásul még a munkahelynél is szőkebb spektrumról van szó. Azt sem értem, hogy a rajongók miért gondolják azt, hogy két emberenek, akik egymás mellett dolgoznak össze is kell jönniük. Ez egyszerűen vicc. A legtöbb ilyen házasság-kapcsolat befullad, éppen azért, mert így tényleg állandóan együtt vannak. Csatlakoznék Invictus-hoz PejPej, és én is amondó vagyunk, hogy ne adjunk tippeket, de én is bűnbe estem fentebb. :-)) És OW kedvéért - aki imád politizálni - bevehetnék a hitelválságot is. Emiatt ment csődbe a kórház. ;-)) Én is már várom 13-ska kilövését a világűrbe. De annyira nyomul, hogy már az az érzésem, hogy az életben nem szabadulunk tőle. A rémálmom (új bűnbeesés), hogy Wilson elmegy Afrikába Cameronnal, Chase alkoholista lesz, Kutner egyszer úgy újjáéleszt, hogy belehal, Taub visszamegy plasztikai sebésznek, Foreman elmegy börtönorvosnak, House is kiszáll a sorozatból és nyit egy magánrendelőt (természetesen miután oltár elé vezeti a szende Cuddy-t :-)), de 13-ska még tartja a frontot, nyüglődik a biszex voltán és a Huntingtonján. :-)) |
2008-12-17 00:05.16 |
Azt hiszem, az inkább hülyékedés volt JS részéről, de nagyon bírnám. Elképesztően értelmetlen lenne, de legalább a huddysok is szembesülnének azzal, hogy Shore-ék nem állnak a helyzet magaslatán. :-)))
Igen, azt tudom, hogy lelkes Chameronosok, és egyértelmű, hogy miért. A saját irományokkal? Két ünnep között talán lesz időm valamit prezentálni. :-)) |
2008-12-16 12:52.15 |
"A klippekből következtetve a csőtörés igaz legalább is olyan flashdance-es mozdulatokat láttam a klippen."
Igen, azt én is láttam. Az ismerősöm azt írta, hogy egyszer olvasott egy kevésbé összeillő párról valamilyen regényben, de már elfelejtette, hogy melyikben. :-)) És hogy vannak még jó ötletei: Foreman és Cuddy, Cameron és Taub, Júlia és Mercutio, Piroska és a farkas. :-)) De ő gonosz, akárcsak én. "amikor is a földdel tették egyenlővé Cuddy irodáját és más hely nem lévén beköltözött House irodájába.Most is hasonló lehet akkor az ismerősöd szerint?" Erre nem tért ki, de gondolom. Látom, hogy ez a rész is a katasztrófa felé óhajt haladni. House Cuddy fürdőszobájában. Szerencsétlen fickó... Szvsz, amikor Amberrel kapcsolatban Cuddy arról beszélt Wilsonnak, hogy a nő becipeli a barlangjába, beleteszi a petéit majd megöli, akkor magára gondolt. :-)) Szegény kisbbaát, már előre sajnálom, hogy milyen kényszeres, görcsös embert nevel belőle, és hogyan fogja egrecírozni. :-)) "Természetesen az év ebben a szakaszában minden hotel foglalt,minden ismerőse hajléktalan és más megoldás nem lévén a mottó "irány Cuddy olyan cuki kis háza van".JA." De legalább bebizonyosodhat, hogy ez a két ember képtelen félóránál többet eltölteni egymás társaságában. :-)) "A bot és a Vicodin eldobása részemről vicc volt,de ki tudja lehet,hogy most adtam ötletet valamely írónak." Csak azt ne... :-)) "Szerintem a vélemények fórumban kéne folytatni .Mit gondolsz? Már át is hurcolkodtam. :-)) |
2008-12-16 01:50.14 |
Á, szóval a wikipedián volt. Hát, erről ennyit. :-)) Nekem egy ismerős küldte e-mailben és malíciózus megjegyzések kíséretében.Azt is írta, hogy Cuddynál fog lakni (?) és zuhanyozni valami csőtörés miatt.
Amit Te írtál a bot és a Vicodin elhagyásáról, az komoly vagy ez is wiki infója? A címből az még következik, hogy nem szed Vicodint, de hogy leteszi a botot, az enyhe túlzás (mégis hiányzik egy izom, ezt már a harmadik évad elején sem értettem). Ha tényleg ez lesz, ráadásul nem csak egy részre, akkor ez nemcsak uncsi, hanem röhejes is. Oké, ismétés a tudás anyja, de amit mostanában csinálnak, az már az ősanyáig vezet vissza. Gondolom, várhatjuk még, hogy lelövik, aztán letartóztatják. :-)) Ezek már régen voltak. Gondolom, a Cuddy iránti szerelemtől tűnik el a fájdalma is. De ah, nem meri felvállani érzelmeit, és tovább hagyja szenvedni Cuddyt, de a lelkiismerete olyannyira meggyötré, hogy miatta szenvede a delnő, hogy lába újra sajgással bünteté kegyetlen szívét. Hüpp. :-)) |
2008-12-15 11:56.30 |
Az tény, hogy a következő rész címe: Painless. |
2008-12-15 11:33.26 |
Igen, olvastam, nem mindet, csak az utóbbi idők termését.
Erről a spoilerről mit tudsz? "House-nak hirtelen elmúlik a fájdalom a lábában. Ő és Cuddy felfedezik a kapcsolatukat, mialatt Foreman és Tizenhármas is felfedezik a saját kapcsolatukat." Broáff, kétszeresen. :-)) |
2008-12-15 01:33.19 |
Gondolom az a párocska, akiknél "összeillőbb pár még egy sorozatban sem volt" (olvastam ilyet, szóval kéretik nem vitatkozni. :-)) Én is csak gonoszágból kérdezem: akkor milyen a többi? ;-))
Hm, ez a megoldás nekem is tetszene. :-)) |
2008-12-14 16:11.01 |
Honnan veszed, hogy nem lesz hatodik évad, és hogy az utolsó részben öszejönnek?
Valamit nagyon félreértettél, mert semmi ezekre utaló információ nincs. |
2008-12-14 00:11.15 |
Nem, dehogy vagy eltájolva, éppen ellenkezőleg. :-)) Volt egy okos okfejtésed, amit én úgy értelmeztem, hogy (elnézést a leegyszerűsítésért), Shore-ék engedtek a közízlésnek, és a szenzációéhes rajongók kedvéért változtattak a sorozat menetén. Én ezzel maximálisan egyetértek, annyit próbáltam elmagyarázni, hogy ennek éppen hogy nem a kapitalista szellemiség az oka, hanem az ellenkezője, és hogy ez a fajta közönség nem az egyéniséget, hanem a középszerűt keresi (ami a klasszikus kapitalizmussal éppen ellentétes). Holott Shore-nak mint alkotó embernek megvan a maga erkölcsi felelőssége - ahogyan jól írtad -, hogy ne a kényelmes közhelyeket, és a közízlést kövesse. :-)) |
2008-12-13 01:36.52 |
A hasonlat ott sántít, hogy Rómeó és Júlia TÉNYLEG szerették egymást. :-))) |
2008-12-13 01:31.49 |
Elnéztem. :-)) És Ti is nézzétek el, hogy hosszú regényt fogok írni, de House Md beindította az agyamat. (No, most jól Rád fogtam. )
Azonban szeretnék eloszlatni egy előítéletet. Elnézést, ha nagyon bonyolultnak hat, amit írok. Ha valami nagyon ködös, nem világos, akkor csak bennem van a hiba, és kezdj(etek) toporzékolni, hogy ugyanezt írjam le magyarul. Sokan, nagy műveltségű és tanult emberek sem tudják pontosan, hogy mi is az kapitalizmus, ennyit tesz 40 évnyi teljes agymosás Kelet-Európában, és részlegesen agymosás Nyugaton, aminek nagy sikere 1968. Ez, amit most látunk, csak valamiféle hibrid, aminek vannak kapitalista elemei, de vegytisztán nem kapitalizmus. A kapitalizmus lényege egyfajta fair üzlet: nekem van valamim (árum, tehetségem, hozzáértésem), amire Neked szükséged van, és mi megállapodunk, hogy Te nekem fizetsz ezért. Ha az nekem tetszik a fizetség, a feltételeid, akkor megállapodunk, ha nem, továbbmegyünk. Te addig fizetsz az én árumért, munkámért, amíg szükséged van rá, és jól végzem a munkám, én addig gyártom Neked a tengeri herkentyűt apró billentyűkkel, vagy addig kamarazenélek Neked, amíg állod a szavad. Mindehhez nekem innovatívnak, kreatívnak kell lennem, új képességekkel kell rendelkeznem, új dolgokat kell kitalálnom, de ez csak akkor működik, ha a társadalmi feltételek nem gátolják a gondolkodás szabadságát (ezért tudott a nyugati világ a reneszánszot követően fejlődésnek indulni). Kreatív viszont csak a szabad individuum tud lenni, az akit nem gátolnak abban, hogy a saját boldogságát keresse és megtalálja (nemcsak a magánéletben), ameddig azzal másokat nem sért, és akire mások nem próbálják ráerőszakolni a saját normáikat – csak akkor, ha azzal a másik embere szabadságát veszélyezteti. Továbbá a rendszer feltételezi, hogy Te nem kényszeríthetsz arra, hogy Neked dolgozzam, amikor már nem akarok, szemben a rabszolgaság és a jobbágyság intézményével. Annak számtalan történelmi, politikai oka van, hogy miért nem létezik igazából ez a fajta "tiszta" kapitalizmus (egyébként az USA-ban még mindig inkább létezik, mint Európában), és hogy miért viszonylag csak szűk politikai csoport (az USA-ban az ún. libertariánusok, ők a két nagy párt közül inkább a repikhez kötődnek, bár a demek között is vannak) követik következetesen. Ami a House szempontjából ide kapcsolódik, az a következő csavar: a különféle kollektivista eszmék hatására, amelyek főleg a szocialista országokban uralkodtak és erősek ma is, de ahogy említettem, Nyugaton is, könnyebb úgy eladni a terméket, ha nem a fenti értékekre (egyén tisztelete, kreativitás, szabadság) épít, hanem a kollektivizmus által támogatott, hirdetett eszmékre, mint a sajnálat, az egyén önfeláldozása a kollektívumért – nem szabad akaratából, hanem kötelező jócselekedetként. (Ide tartozik Cuddy és Wilson „majd mi megmondjuk House-nak, hogy mi neki a jó, és rákényszerítjük” szemlélete is.) Vagyis a tisztelet helyett a sajnálat, a tehetség helyett az átlagot (fejlődés helyett a pocsolyában dagonyázást) preferálja, bár mást hirdet. Tök jó, hogy House zseni, és környezete ezért nagyra tartja, de mivel a viselkedése kilóg az átlag-kockából, állandóan be akarják gyömöszölni. Gondolj arra, hogy egy tehetségkutató versenyen ki nyeri el általában a közönség szimpátiáját nem az, aki tehetséges, és (látszatra) rendben van az élete, boldog a családi háttere, hanem inkább az, aki kevésbé tehetséges, viszont fel tud mutatni valami könnyfakasztó drámát. (És csak ritkán a csúnya, inkább a szép ás a cuki. ) Tehát a közönség a jó áru helyett a gyengét választja a kollektivista eszmék hatására, így sérül az a kapitalista alapelv, hogy próbálj valami újjal, jóval előrukkolni. Nem az a fontos, hogy a legtehetségesebb, hanem az, hogy Te tudd a legtöbb szánalmat kicsikarni. A másik oldalról pedig Te akkor vagy jó, ha a tehetségtelen, de sanyarú sorsú egyénre szavazol, akinek éppen a döntő előtt szökött meg a kedvenc aranyhala. Természetesen minden tisztességes ember együtt érez a másik fájdalmával, a gond akkor kezdődik, ha valaki ezért szavaz egy versenyzőre egy zongoristaversenyen (holott akkor látott először zongorát az illető), és nem azért, mert úgy játszik Bachot, hogy az magával ragadja. Képzeljük el, ha sajnálatból adnánk sebész diplomát valakinek, akinek kórosan remeg a keze. Le kell szögeznem, hogy az együttérzés a legnemesebb emberi tulajdonság, de először is el kell választani a tehetségtől, másodszorra, az együttérzés nem ugyanaz, mint a szánalom. Az együttérzés tiszteletre alapul, arra, hogy igen, valaki az önhibáján kívül nehéz helyzetbe kerül, nem képes magán segíteni, ha fogyatékos, soha nem is fog, ezért ezeken az embereken segíteni kell, de úgy, hogy ne függjön a segítségtől, ne alázzuk meg azzal, hogy a jóságunkra szorul. Ezzel szemben a szánalom megalázó, azt sugallja, hogy nyomorult vagy, nyomorultabb mint én (és jaj, de jó, hogy van ilyen is ). Pontosan ez Wilson és Cuddy nézőpontja, és ez, ami ellen House küzdött. Shore megteremtett egy olyan sorozatot, és egy olyan figurát, ami és aki, éppen a kollektivista szemléletet kérdőjelezte meg nagyon finoman, de észrevehetően. A gond az - és itt értek Veled egyet – hogy Shore rájött, a népnek nem ez kell, hanem a sajnálat és a középszer. Ezért látjuk, hogy hogyan lesznek egyre középszerűbbek a szereplők, ezért látunk ennyi drámát, szenvedést, mint Cuddy baba-ügyének ábrázolása (nem maga a babaügy!), House haldoklásai és a többi pszeudodráma. Vagyis ő és a többi író, cinikusan beálltak a sorba, és azt mondták, hogy miért csináljunk kiváló árut, ha a selejtet is zabáljátok? Miért törjük magunkat, ha ezért is fizettek? Egy tiszta kapitalista rendszerben a szemétről kiderül, hogy szemét, és nem fizetsz tovább érte, és Shore-nak és társainak nagyon kellene bicikliznie, hogy újra visszaszerezze a nézők bizalmát, de egy, az emberi szánalmat igenlő közönségtől nincs mit tartania, csak akkor, ha túllő a célon, de egyelőre láthatólag megtalálták azt az egyensúlyt, amit a többség még megkajál. Köszi, hogy végigszenvedtétek! |
2008-12-12 14:41.28 |
Szerintem is. Utóljára a második évad végén lehetett volna úgy alakítani, hogy ne egy középszerű nőszemély meghódításáról szóljon a történet (bocs, de Cuddy az ötödik évadban annyira irritál, amennyire az első évadokban kedveltem, a negyedik epizódban konkrétan meg tudtam volna tépni, a nyavalgyásaiért és a nonstop bömböléséért nem különben :-))), hanem arról, hogy hogyan nő fel intellektuálisan House mellé, hogyan tanulja meg TÉNYLEG tisztelni - nem csak a munkáját, amit nem nagy kunszt - hanem a személyiségét, és hogyan tűnik el a görcsössége, kényszeressége. Íg lett volna értelme ennek a kapcsolatnak. Azóta azonban minden, amit az írók tesznek, ennek éppen az ellenkezője, Cuddy húzza le maga mellé House-t, Wilson hathatós segítségével, és lassan hármasban pacsálbnak a pocsolyában. Úgy, ahogy Te írod, két magányos szív - csak az a baj, hogy Cuddynak egy hozzá hasonlóan konformista szív kell, House boldaogtalanságát, meg magányát pedig nem az adja, hogy nincsen mellette senki, aki "jóvá teszi" és megváltoztatja, hanem az, hogy olyan valaki hiányzik mellőle, aki tudja, hogy alapjában semmi gond sincs vele, csak olyan emberre van szüksége, aki ezt el is ismeri.
Egy latin szappanopera ezerszer jobb, mert bár nézhetetlen, de tisztességes. Nem állítja magáról, hogy több, aminek látszik. A House szerzői viszont rózsaszín szemüveges, éretlen huddysokkal hitetik el, hogy mély életbölcsességeket látnak. |
2008-12-12 14:33.05 |
"Stacy semmiféle képpen nem jöhet vissza de ha igen akkor csak úgy,hogy egy más színésznő alakítja.Sajna több mint 50 évas és egy kommentár szerint(nem árulom el,hogy melyik de könnyen kitalálható)annyi botoxot kapott,hogy a szemöldökét se tudja mozgatni.Ezt a gyöngyszemet még anno találtam a House pedofil perverz disznó kommentár mellett."
Tehát megtudtuk, hogy Cameron 15 éves, SW agyon lett botoxolva, várom az új megdöbbentő felfedezést. :-)) SW amúg sem jöhet vissza, hiszen John McCain támogatója volt, és OW háta mögött a családdal ilyen sátánfajzatot nem enged vissza. :-)) A többi írását még nem olvastam el, de mindjárt pótolom. Közben viszont utána néztem a csajnak, és nem kutató, de az általam talált cikke jó. ezek szerint írt még jókat. Na de ha nem teszik takarékra a huddyt, akkor ezt kell bámulnunk örökre. Gyönyörű lesz, ha összehozzák öket valamikor, onnantól bámulhatja a nagyérdemű, hogy Cuddy zsarolja House-t, hogy ha nincs szex és nem viszi ki a szemetet, akkor csökkenti a fizetését, vagy fordítva, House zsarolja Cuddyt, hogy ha nem emeli a fizetését, nincs szex. Broáff. Így is elszúrták ezzel az egész sorozatot, nem látok más utat, hogy helyre álljon a rend, csak azt, hogy az egészet leállítsák. Amúgy most olvastam, hogy ha nem tudnád, sokan csak a huddyértt nézik. Ez a lényege. Magyarán, azok, akik nem egy olcsó szerelmes kommédiának látták a sorozatot, hanem egy elgondolkoztató szériának, akik nem női újságok mélyértelműnek szánt, de valójában üres konyhafilozófiai cikkeit akarták dramatizálva látni, azok a hülyék. A közhelyes huddy az egész eszmei mondanivalója. Tudnám, ezek az emberek mi a bánatnak kezdték nézni az első két évadot? Annyi latin szappanopera van, amelyikben egymásnak esik a két állandóan veszekedő, magányos szív, miért nem azokra stratoltak rá? Kicsit dühít a dolog, mert hála nekik, és a stáb hasonlóan gondolkodó tagjainak sikerült egy ostoba, nyáladzós tucatsorozattá zülleszteni a szinte egyetlen intelligens szériát. Az egész már csak arról szól, hogy egy szertelen, gyerekes vénember, akit irányítani kell, mikor tesz magáévá egy szentimentális, őrmester-szerű vénkisasszonyt. Tőlem ez is megtörténhet, legyen öt rész, ami erről szól, aztán House unjon rá, és legyen végre megint férfi, ne ez a középszerű alak. Végülis a hameronnal is hasonló történt, ha Ti kibírtátok, akkor a tálibok is kibírják. Ha nem, akkor nem nézik a sorozatot, de talán visszatérnek azok a nézők, esetleg újak is, akiknek elegük lett ebből szirupból és hamis pszichologizálásból. Mondjuk azt nem bánom, hogy legalább a Chameron-jelenetekből vágtak. Sok lenne a gyomromnak, ha még azt a hülye shipet is bámulni kellene. |