Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Alien - Romulus *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (DVD) |
Escobar - Az elveszett éden (DVD) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Görögbe fogadva - Moziverzum, 15:20 |
Godzilla x Kong: Az Új Birodalom - HBO, 15:55 |
Wild Wild West - Vadiúj vadnyugat - RTL Három, 15:55 |
Sztárom a párom - SuperTV2, 16:20 |
Venom - AXN, 16:40 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Jay Brazeau (71) |
Ralph Fiennes (62) |
Hector Elizondo (88) |
Guido de Angelis (80) |
Kamarás Iván (52) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Adj egy esélyt! |
Jonathan A. Abrams |
2008-04-29 11:38.32 |
Én is, és a film is az, Gaál István mondta egykor, hogy bárkitől elfogad tanácsot, amennyiben az ő koncepciójába belefér, tehát a világítás technikai berendezésének a cipelőitől is, azzal szemben, hogy ott volt HUSZÁRIK,vagy SÁRA.
MERT A FIM ÖNTÖRVÉNYŰ! |
2008-04-29 11:29.36 |
Hát van mitől. |
2008-04-29 11:27.55 |
Gondolom boncolásnál... |
2008-04-29 11:21.53 |
Edgar Morin mondta a hetvenes években, hogy a multik háza az új templomok világa, a médiasztárok (nem fim) az új istenek világa, ezt benyelte a mi kultúránk nagy része. |
2008-04-29 11:14.32 |
Kicsit kapizsgálok, mivel Te sokáig ott éltél jobban látod a két Ország EMBEREINEK, helyzetének, helyzetük közötti különbséget, illetve van összehasonlítási alapod.
Két különböző kultúráról van itt szó, melyek közelítenek egymáshoz? |
2008-04-29 10:59.26 |
Közös reggeli, ebéd, vacsora a CSALÁD összetartó oszlopa!
Tehát ez a film valahogy ezt adja vissza? |
2008-04-29 10:51.36 |
Szerettem volna megnézni, de mivel asszonytartásban vagyok nem engedte, szunnyadni kellett, bár én nem aludtam. Ez az én bajom.
Mire érted, hogy begyűrűzött? |
2008-04-29 10:35.42 |
Ez így igaz Barátom, + a belső elodázhatatlan kognitív lelke. |
2008-04-29 10:23.58 |
Bocs, hogy az előbb nem adtam hatost! |
2008-04-29 10:15.54 |
DOKTOR THRILLER!
Már nem vagy itt, de szellemed él. Hozzád hasonló filmnyelv újítókra vár a világ. Ami most eszembe jut Rólad a műfaji és a szerzői film. Vajon Te hol helyeznéd el magad a film tipológiai rendszerében, az-az a mozgókép rendszertanában? Elmélkedem. Mit is jelent a gyenge és az erős műfaj közötti különbség. A kívülállónak a gyenge az keveset rosszat, mai posztmodern világunkban esetleg fizetésképtelenséget, leamortizálódottságot, kiközösítést jelenthet. Nos e gyenge megközelítés három nagy alakja (többen vannak, bocs, hogy őket nem említem) BERGMAN, ANTONIONI és a mi JANCSÓNK. ALFI TE hol vagy? Megvan a helyed ne félj! Legalábbis az én mozgóképkultúrámban. Mi a műfaj? Hasonló munkák korpusza. Ez annyit jelent, hogy egy műfajba sorolható filmnek megfelelő számú jegyköteggel kell rendelkeznie ahhoz, hogy besorolható legyen. A jegykötegeknek pedig megfelelő számú motívumot kell tartalmaznia, a besoroláshoz. Egy filmben elpusszanhat három csók, de ettől még nem biztos, hogy szerelmesfilm. Egy jó krimit azért nézel, mert szinte falod az eléd "dobott" motívúmokkal megfűszerezett jegykötegeket, amennyiben nem így történik csalódott leszel. Fájhat egy WESTERN. Szerzői film annyit jelent mint GYENGE műfajú film. Pontosan ez adja az ízét, fűszerezettségét, savát, lúgját, borsosságát, ÍZIT. Attól lesz erős, amitől a műfaj meghalna! Igazi paradox ambivalencia ez. TE ALFRÉD összekötötted a kettőt. Na ezt kevesen tudják.(rendezőkre gondolok) Teremtettél egy új műfajt úgy, hogy közben szerzői is tudtál lenni. Ez a középműfajú film, melyet a belletrisztikába sorolhatunk. Ráadásul több házastársi kapcsolatot teremtettél filmjeid segítségével. Az unokabáttyám mindig a Te filmjeidre vitte leendő aráját. Ott aztán lehetett simulni. Köszönjük DOKTOR THRILLER! |
2008-04-28 10:14.00 |
Igen. Emlékszel a vízbe folytott "beteg macskára"? Talán kettő éve a filmszemlén, egy dok. filmben. Ha jól emlékszem. |
2008-04-28 09:41.20 |
"Gondoljatok bele, mennyi olyan filmet forgalmaztak már, melynek nem az a lényege hogy minden jelenet megtörténhetne a valóságban is"
Valóban így van. A beszélt nyelvnek szinte számtalan formája létezik, még a filmnyelv egyetemes. Például valós idő, vagy filmidő közötti különbség. |
2008-04-28 09:24.39 |
Amennyiben megnézed Dali művészetét, könnyen rájöhetsz, hogy a szakember neki jár. Bunuel a későbbiekben realistább utakat járt.
Az avantgard mindig az eltúlzott újítást tűzte, tűzi lándzsája hegyére. A szakértő közönség soraiban azonban sok sznob akadt, akad. Ezért van az, hogy sok avantgard alkotást leginkább az avantgard alkotóktól kell félteni. Azonban a befogadó közönséget nem szabad elijeszteni semmi újtól. Emlékszem egy BMZ kiállításra, ahol az annak helytadó előre negatív hangot ütött meg, befolyásolta a hallgatóságot az új értelmezése ellen. Aki helyt ad egy kiállításnak, filmvetítésnek az ne minősítse azt! Nem az Ő feladata.! Egyébként deviánsok nékül még mindig a középkorban tartanánk. |
2008-04-28 08:47.10 |
Én is így tudom. Ezért azonban ma mi járna? Hűűű... |
2008-04-27 20:02.26 |
A kisérleti rövidfilmek időszaka volt ezen kor.Ki akarták szűrni a tartalmat. A francia szürrealizmus célja a mozgókép tiszta ritmusa.
Ebből jutnak el a CINEMA PUR-ig , mely tiszta filmet jelent. Dali és Bunuel filmje volt a csúcsa ennek a nem egészen tíz éven át tartó korszaknak. Nem kell szeretni, de bántani sem! |
2008-04-27 19:38.09 |
Kitűnő színész volt, kiváló alakításokkal. Nálam a numero egy az Ötödik pecsétben. |
2008-04-25 21:34.41 |
Az amerikai film noir kezdetét John Huston Máltai sólyom című filmje jelentette, ez lett az alapja, a későbbi "fekete film" stílusban készített filmeknek. Film noirnak nevezi a filmtörténet azokat az alkotásokat, melyek a nézőt egy sötét, korrupciókkal teli világba vezetik, és olyan hősökkel ismertetik meg, akik cinikusan, illúzióktól mentesen szemlélik a körülöttük zajló történéseket. Fojtogató hangulat, erkölcsi züllöttség, perifériára sodródott életek jelennek meg a vásznon. |
2008-04-25 14:24.16 |
Egyet biztosan tudok közülük. |
2008-04-25 08:33.50 |
A három "önálló" rész feszültsége a harmadik epizódban csúcsosodik ki. Kiváló alkotásnak tartom. |
2008-04-24 08:12.00 |
Sajnos, több szálon fut felvetésed, és egészen biztos, hogy egy hasonló vállalkozás ma nem lesz. |
2008-04-22 17:42.36 |
Eza film már a posztmodern világa.
Kapaszkodni kell. |
2008-04-22 17:25.01 |
2008-04-20 Jessica Lange, ma pedig Jack. Nálam ez = Rafelson, A postás mindig... Gratula.
Sajnos rég láttam! |
2008-04-21 08:43.54 |
A filmtörténet jelentős egyénisége. Felfedezte, hogy a mozgókép világában, nem a plánoknak, a képeknek, hanem azok összekötésének, folytonosságának van igazán, nagy jelentősége. Ebből következik, hogy a montázstechnika megszületésének előfutára, jelentős egyinisége. Ez annyit is jelent, hogy műveiben egy új filmelbeszélési nyelvezet, narratíva, a filmnyelv újítási törekvései közé sorolható.
Nagy előrelépés ez a színházhoz képest, ahol a tér-idő- cselekmény hármas egysége együtt jelent meg. Elválik a film más művészetektől. Önállósodási törekvés. Az első nagy hatású western, A nagy vonatrablás cmű alkotása (1903),mely a bűnügyi filmek ősének is tekinthető. |
2008-04-20 22:31.55 |
Egyetértek. Jó éjt. |
2008-04-20 22:25.41 |
1976, a hatvanas évek virágkorát idéző remeke. Kiváló rendezés, csodás színészi alakításokkal! |
2008-04-20 22:12.40 |
Itt is és más filmjeiben is, ráérzett a mozgókép és a zene kölcsönös egymásrahatásának pszichotikus erősítéséhez.
Az emberi kapcsolatok, az elidegenedés világának nem csak jelek, szimbólumok, Antonioni által vizuálisan megkomponált mozivászonra került csodájának vagyunk tanúi. A zene a Nagyításban a koncertjelenetben a Yardbirdsön keresztül érzékelteti a kábítószeres világ hatásmechanizmusát. |
2008-04-20 09:06.07 |
Boldog szülinapot. A postás mindig kétszer csenget, egyik kiváló változatában az ötből, lagalábbis én ennyiről tudok. |
2008-04-19 20:40.11 |
Ma az m2 műsorán 22:55
Az építész hasa (olasz-angol filmdráma, 1987) Peter Greenaway ezoterikus itáliai kirándulása, a halálos betegségben szenvedő építésszel, aki utolsó útjára indul művészetének csúcsdarabjai közé, felszabadulásra áhítozó feleségével. Tegnap Jarmusch, egy hete egy keleti tipusú szép iráni film a Távolban. Csak így tovább m2! |
2008-04-18 15:05.17 |
Meg a bordáskrokodil. Tuti! |
2008-04-18 14:58.04 |
m2 ma 21:50
Mystery Train (am.-japán filmszat., 1989) Jarmusch első színes filmje 24 óra alatt játszódik Memphisben, a középpontban egy lerobbant szállodával, ahol az éjszakát töltik - egymásról nem is tudva - a három epizód szereplői. |