Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Alien - Romulus *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (DVD) |
Escobar - Az elveszett éden (DVD) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Venom - AXN, 16:40 |
Boszorkányok - Cool TV, 16:55 |
Karácsony a kastélyban - Story4, 17:05 |
Macskajaj - AMC, 17:20 |
Virágba borult karácsony - Mozi Klub, 17:25 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Jay Brazeau (71) |
Ralph Fiennes (62) |
Hector Elizondo (88) |
Guido de Angelis (80) |
Kamarás Iván (52) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Szádra ne vedd! |
Jonathan A. Abrams |
2008-04-05 21:29.03 |
Ma tapasztaltam a piacon a zellerrel is. Nem kértem belőle. |
2008-04-05 21:22.06 |
Nem!!! Üzleteket ahol felvágottat és nyershúsokat lehet vásárolni. Piszkosul figyelj rá! |
2008-04-05 21:14.49 |
Sajnos a párommal többbbbbbször megtapasztaltuk! Váltottunk, MINDHIÁBA.!? |
2008-04-05 21:02.59 |
Mikor a húsboltokban a füstölt szalonnából azzal a késsel vágnak, mint a nyers, bármilyen húsból!!! |
2008-04-04 12:05.12 |
Ma lenne 76 éves. Akkor és ott, mert alkotni... |
2008-04-04 11:40.04 |
Kicsit bizarr amit írok, de lehet, hogy 56-tal kapcsolatban is eljön az ideje egy ilyen filmnek, de arra még várni kell. Remélem nem követtem el túl nagy hibát, hogy ezt itt le mertem írni. |
2008-04-04 11:14.35 |
Elhagyom a helyezési számokat és inkább körírással, mint a kalózok tették azt rég a legdemokratikusabb belső rendszerükben, helyezném mellérendelő viszonyba ezen és még sok más fimművészeti alkotást. |
2008-04-04 10:59.31 |
A német expresszionista filmművészet egyik alapköve. Műfaját nézve kamarajátékfilm. Pszichológiai tartalmát erősíti a túlzott színészi játék, mímek, gesztusok. Mindezt a világítástechnika emli ki, még- határozottabban.Murnau megmozdítja a kamerát, mely az álom megjelenítésében elhiteti velünk annak valóságtartalmát. A film, fricska az amerikai hatás alá kerülő német filmek számára. |
2008-04-04 10:14.49 |
A Brüsszeli tizenkettő
1. Eizenstein: Patyomkin páncélos 2. Chaplin: Aranyláz 3. Vittorio de Sica: Biciklitolvajok 4. Dreyer: Jeanne d'Arc szenvedései 5. Renoir: A nagy ábránd 6. Erich von Stroheim: Gyilkos arany 7. Griffith: Türelmetlenség 8. Pudovkin: Anya 9. Welles: Az aranypolgár 10. Dovzsenko: Föld 11. Murnau: Az utolsó ember 12. Wiene: Dr. Caligari |
2008-04-03 23:06.52 |
Ez az ember önmaga karikatúrája! |
2008-04-03 22:49.57 |
Radványi Géza-Balázs Béla: Valahol Európában alkotói módon követte a szovjet filmművészet legjobb hagyományait (beállítások, képi szimbolika, montázs), témája, rendkívül aktuális. A külföldi sajtó valósággal ünnepelte ezt a filmet. |
2008-04-03 18:46.02 |
Dreyer a skandináv filmművészet egyéni utakon járó művésze volt. Ő az, aki egyedül világsikerre tett szert a dánok közül.
1920. Levelek a sátán naplójából – első filmje ő irja a történetet és ő tervezi a diszletet. 1928-ban forgatta a Jean D’Arc-ot mely leghíresebb alkotása volt.Az operatőr Máté Rudolf. Premier és second plánok váltják egymást. A képek zárt biztonsággal illeszkednek egymáshoz. A film történetét egyetlen napban foglalja össze, a hely egységével fejezte ki a dráma intenzitását. A meztelen arcra alapozta a drámaiságot smink, paróka nem volt.Mikor a cselekmény megkivánta akkor levágatta a szinésznő haját aki Maria Falconetti volt, intenzíven átélte a szerepét.A premier plán megnyitotta az utat a sztár kultusz felé. |
2008-04-03 18:23.14 |
A montázs igazi expresszivitásának felismerése a szovjet filmművészet érdeme. Az orosz montázs nemcsak filmtörténeti állomás, hanem hatásos, határozott stílus. Az utat Dziga Vertov nyitotta meg a kinoglaz (filmszem) módszerével, ami a nyersen felvett kis epizódokat kizárólag a montázs eszközével próbálta értelmezni. A filmszem elméletének alapja az volt, hogy a kamerának a valóság minden kínálkozó mozzanatát érdemes rögzítenie, és az így felhalmozott jelenségeket a montázs utólagos rendezőelvével kell értelemszerű sorba rakni. Ugyanebben az időben Kulesov bebizonyította, hogy a montázsnak teremtő szerepe van. Kiderült, hogy a képek összekapcsolása, meghatározott összefüggése valami új minőséget teremt. Ráirányította a figyelmet a filmtér és filmidő sajátosságaira is. Másik kísérlete az „alkotó földrajz” a filmszalag olyan színteret ábrázol, amilyen a valóságban nem létezik, új realitás születik a valóság elemeiből. |
2008-04-02 08:39.07 |
"Általában magamból indulok ki, mint most is. Engem a levegőzongorázáson kívül az idegesített, hogy egy ilyen jellemtelen ember főszereplője lehet egy egész estés mozinak. Inkább éhen halna bújdokolva, mint hogy részt vegyen egy ellenállásban, vagy életében egyszer szembenézzen az ellenséggel és beintsen neki.
Nyílván nem voltam olyan helyzetben mint ő, de úgy érzem, ha már embernek születtem, nem tudnék patkányként élni!" Gyáva? Jellemtelen? A filmben van (többek között) egy olyan jelenet amikor menekülés közben a szomszéd lengyel hölgy zsidózik. Félelmetes! Idegen környezet, megbízhatatlanság, félelem, distressz,pszichoterror. Amennyiben gyáva az ujjait féltette volna a legjobban. Erre nem került sor egyetlen szekvenciában sem. Én is MAGAMBÓL indulok ki.Tíz éves voltam, amikor egy új iskolába kerültem. Egy hét elteltével egy 5-6 tagú idegengyűlölő kis horda minden szünetben minden ok nélkül elkezdett ütni, rugdosni. Lekileg, teljesen az uralmuk alá kerültem. Sem a szüleimnek, sem a tanáraimnak nem mertem szólni, olyan gyáva voltam mint a zongorista! Nem filmet néztem. Ez 1971-ben történt, nem álmodtam, és nem a fotelból néztem! |
2008-04-01 10:16.11 |
"Én személy szerint szívesebben néztem volna ezen emberek történetét 2 órában, mint azét, aki"... Akkor az, nem ez a film lett volna, hanem valóban egy kétcsillagos. Egyébként vannak ilyenek. |
2008-04-01 09:42.03 |
Olyan érzésem támadt, mintha a filmben a német expresszionizmus témamotívumai, képi stílusjegyei és dramaturgiai jellemzői élednének újra.Az expresszionizmus a film története során később olyan filmműfajokban él tovább, mint a sci-fi, a horror és a rémfilm. Robert Wiene: Dr. Caligari ( 1920) sokszor felötlött bennem. Fritz Lang Metropolisa, az őrült Dr. Mabuse ,vgy Friedrich Murnau Nosferatuja.
Borzalom, Fantasztikum, bűntény. A képi megvalósítás,fényképezés lenyűgözött. |
2008-03-21 23:34.48 |
Ok! |
2008-03-21 23:30.58 |
Vanessa Redgrave. Egyetértünk. |
2008-03-21 23:17.49 |
Bocsika Orgona, de nem tértél vissza a Szegénylegényekre. Cziki. |
2008-03-21 23:04.52 |
Még van mit tanulnom! Nincs harag! |
2008-03-18 09:23.05 |
Kertész Mihály műfajteremtő filmje. Megszületett a melodráma. |
2008-03-18 08:21.00 |
Ma lenne 86 éves Pécsi Sándor. Egy néma pillanattal emlékezzünk rá! Kiváló alakításai voltak. |
2008-03-17 21:28.35 |
Van itt történet, no meg film a filmben is, csak a valóság összekeveredik a képzelettel. Legalábbis Antonioni ezt tette a filmmel. |
2008-03-17 21:07.34 |
IGEN! Kezdjük!
Tizenhét éves koromban láttam a filmet először, és visszaemlékezve rá, krimiként éltem meg. Nem tudom miért, de nagyon mély nyomot hagyott bennem. Kettő éve került hozzám a filmnek egy DVD formátuma angol nyelven. Akkor ez zavart, ma már egyáltalán nem. Sőt! |
2008-03-17 20:07.27 |
Antonioni nem véletlenül tévedt be Page-ék koncertjére. |
2008-03-17 00:28.42 |
Teljesen egyetértek veled ebben a kérdésben, és ez egyenlőre kormányfüggetlen. Van és lesz is jobb és baloldali mobbing az-az munkahelyi pszichoterror. Jó éjt mindenkinek. |
2008-03-17 00:18.05 |
A distresszről mi a véleményed kis hazánkban? |
2008-03-16 23:57.14 |
Az ewmberek agyát nem lehet évek alatt átprogramozni. Egyébként hidd el nem vagyok ellened! |
2008-03-16 23:50.02 |
Két éve szigorlatoztam szociológiából (nem tizen- huszon- harminc hanem több évesen), tisztában vagyok vele,hogy növekszik, de megyénként, ha tetszik régióként nem ugyanannyival. A munkakörülmények a ma melósának milyenek? Életmód, életstílus, életvitel, életkörülmények.Náluk lehet, hogy stagnál vagy csökken. A sttisztika csak akkor közelít a valóság felé ha nem mosunk össze dolgokat. |
2008-03-16 23:32.39 |
A nyolcvanas évek végén dolgoztam olyan emberekkel akik 58-60 évesek voltak, több mint 40 éves munkaviszonnyal a hátuk mögött. Meggyötörtek, fizikálisan kizsigereltek mindannyian. A 65 éves kort egyikük élte meg csak. Mindannyian fizikai dolgozók voltak. Ezek tények. |