Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
A holló *Import - Angol hanggal, és angol felirattal* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
A szellemlovas - Viasat3, 18:45 |
Érvek és életek - Filmbox Plus, 18:45 |
Káprázatos holdvilág - DUNA TV, 19:46 |
Szeánsz Velencében - HBO, 20:00 |
Kandahár - Filmbox Premium, 20:00 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Franco Nero (83) |
Vincent Cassel (58) |
Maxwell Caulfield (65) |
Pokorny Lia (53) |
Oded Fehr (54) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Mire gondolsz most? |
A 23-as szám - Vélemények |
Dredd - Idézetek |
Kőhalmi Zoltán - Vélemények |
Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Karácsonyi ének |
Cooper Koch |
2009-06-24 14:11.47 |
Akkor gyorsan add össze a mai dátum számjegyeit!
2+0+0+9+0+6+2+4 = ? És add össze a hozzászólásod idejének számjegyeit, és add hozzá a nevedben szereplő két számjegyet! 1+3+4+5+0+7+1+2=? He-he-he :D Nem menekülhetsz! :D |
2009-06-19 15:07.09 |
Hát, akkor az Európa Expreszről bizony csúnyán lecsúsztál :)) Te lennél a mai, magyar akciómozik koronázatlan királya. :o) |
2009-06-19 14:35.28 |
Tehát ha jól értelmezem, akkor még a színészi pályád elején vagy. Akkor jelenleg a szereposztó díványra téged parancsolnak. :DD |
2009-06-18 19:58.50 |
Ding-ding-ding! BINGÓ! :) |
2009-06-18 19:52.54 |
Akkor ez amolyan freudi el-olvasás. >:DDD |
2009-06-18 19:51.08 |
Aha, tényleg fiatalabbnak néz ki, én úgy 44 és fél évesnek mondanám :D |
2009-06-18 19:00.46 |
Bárcsak lenne kopasz, akkor nem nyílt volna ez a topik :D |
2009-06-18 18:27.17 |
Mondjuk -bármennyire is hihetetlen- már kitaláltuk a csillagaid számából :D |
2009-06-17 06:20.14 |
No, végre leadja a tévé is. De azt továbbra sem tudom megbocsájtani, hogy lehetetlen időpontban megy és vagy 2 évet kellett várni, hogy folytassák. XD
Szerintem nem rossz a magyar szinkron. |
2009-06-16 22:54.08 |
Ezt én is észrevettem! :) Szerintem sem véletlen ez az eseménysor. Már csak azért sem, mert ugyebár a filmben később el is hangzik Tyler szájából: "Úgy nézek ki és úgy k*félek, ahogyan Te szeretnél." Tehát a repülőgépen az utaskísérő iránt szexuális vágyat érez Jack, amit Tyler vizuálisan "megvalósít".
A többiekhez: Egy jó filmben mindennek van jelentése. :) |
2009-06-16 20:42.49 |
Az utóbbi idők történelmi témát felölelő magyar gyártású filmjei sajnos katasztrofális kísérletek voltak. Sajnos, történelmi filmekből nem vagyunk túl erősek. Úgy vettem észre, hogy a mai magyar filmek döntő többségénél nagyobb a füst mint a láng, tehát egy marketingstratégia adja el az igénytelenebbnél igénytelenebb filmeket, nagyon kevés a kivétel. A 80 huszár egy kivételes alkotás, mely teljesen egyedi módon nyúl a témához. A film az 1978-as viszonyokhoz képest technikailag tökéletesen kivitelezett. Akkor még rákényszerítette az alkotókat a kreativitásra a „sztárok” és a hi-tech eszközök hiánya. Az eredmény, minden idők egyik legjobb, magyar gyártású történelmi filmje lett. A színészi munkák nagyon jók, közülük személyes kedvencem Madaras József, aki példa értékű elszántsággal és átéléssel játszik. Jó lenne, ha manapság is sikerülne hasonló kaliberű filmes munkákat készíteni.
Értékelés: 100% |
2009-06-16 16:38.39 |
Az lesz a filmgyártás jövője, hogy az egész film szoftverrel készül. A zenében már végbement ez a "forradalom". Figyeld meg, hogy a zenék döntő többsége szintetizátorral, samplerekkel készül. Csak néhány "elvetemült" vesz igazi hangszert a kezébe. A tömegek kiszolgálását tehát az animációs film fogja megvalósítani. Néhány "maradi" számára -mint pl. én- persze készülnek majd hagyományos filmek. Persze majd meg fogjuk kapni a jelzőt ezért, hogy sznobok és rövidlátók vagyunk :D |
2009-06-14 16:14.47 |
Hát, aki értelmet keres egy röhögős vígjátékban, no annak kár leülni egy ilyen mozi elé. |
2009-06-14 16:12.29 |
Furcsa, hogy az beszél ízlésről, aki sz@rt emleget. :D |
2009-06-14 12:13.32 |
A film horrorisztikus elemekkel vegyítve működik. Az értelmezésnél sokan „megállnak” a szerv-kereskedelem megoldásnál, a mozi szerintem jóval több ennél. A kiszolgáltatottság és az elveszettség hitchcock-i erejével hat az alkotás. Az egyén és a hatalom összeütközésével szembesülhetünk. A filmben az egyén hasonlóképp konfrontálódik a hatalommal, mint Kafka hőse, a bizonyos Joseph K. úr, hiszen az egyén rendszerbe vetett hite alapjaiban omlik össze a történet során. Sőt, talán még a Mátrix Neo-ját is ide vehetjük, az ő személyes küzdelme is sokban hasonlít a Kóma hősnőjének harcához. Geneviéve Bujold kimondottan bájos teremtés, aki fénykorában volt a Kóma forgatásán; az általa nyújtott színészi teljesítmény nem kérdőjelezhető meg. A másik nagy játékos természetesen Douglas, aki a közönség számára ekkor még nem igazán számított nagyágyúnak, bár kifogástalan munkát láthatunk tőle. A film mindvégig izgalmas, érdekes, meghökkentő és ha a néző képes távolabbi perspektívából figyelni ezt a mozit, akkor lényegi, filozofikus gondolatok megformálására is alkalmas. A mozi jóval több, mint egy hétköznapi kórházi krimi. Kőkemény társadalomkritikai alkotás ez, egyszerre tükrözi az emberélet, mint érték devalválódását, az egyén elveszettségét, a rendszerbe vetett hit megingását, a teljes kiszolgáltatottság érzését.
Értékelés: 100% |
2009-06-14 12:06.13 |
Spoilereket tartalmazhat!
A szerelméért az alvilágba szálló figura ugyebár ismerős lehet az Orpheus és Eurydiké mítoszból. Ennek ellenére a történet nem pusztán ennek a mítosznak a feldolgozása, eklektikus módon építkezik. Az az érdekes, hogy a filmben egyféle számvetés elé kerül a főhős, ez az egyiptomi mitológiából lehet ismerős, a szíveket a mérlegre helyező Anubis képében. Az újjászületés pedig a Buddhista világnézetet tükrözi. A film érdekesen foglalkozik az élettel, tulajdonképpen a halál perspektívájából tekint rá. Sok hasonló munkával találkozhatunk, ám ez a film mégis különlegesség, véleményem szerint inkább a szív nyelvén, a ki nem mondott gondolatok sejtetésével kíván működni. Maga a film tulajdonképpen egyféle felnőtteknek szóló mese, a szó nemes értelmében. Nekem nem volt hiányérzetem a film nézésekor, a mozi nem kívánt erőltetni semmit sem. A látványvilág csodálatos, sok film elvész a felesleges képi elemekben, ám itt a téma szükségeltette ezt a képi gazdagságot. Sokak számára gyermetegnek tűnhet a történet, ám érdekes módon nem lehet csak úgy átsiklani eme munka felett. Robin Williamsnek ezer arca van, most 1001. arcát láthatjuk. Aki szereti a lélekkel rendelkező filmeket, annak mindenképpen ajánlott, a cinikus kiábrándultak, meg jobb ha elkerülik. Értékelés: 100% |
2009-06-14 12:04.22 |
Nekem ez a rész a kedvencem, bár a másik két rész sem piskóta :D Kicsit röstellem, de én nem tartottam Mike Myerst jó színésznek, amíg nem láttam ezt a filmet. Myers, ha jól emlékszem három eltérő karaktert formál meg, Powers, Dr. Genya és Dagi Dög. Emlékszem, hogy először csak belenéztem és valamiért nem tetszett. Aztán szerencsére az elejétől végignéztem és döbbenetesen nagyokat nevettem. Érteni kell azokat a fricskákat, helyzeteket amik a filmben vannak, mert ha valaki nem látja át ezeket, akkor nem tudja értékelni a csattanókat. Való igaz, hogy a James Bond filmek szolgáltatták az első számú alapot, de ez a mozi általában az összes „főgonoszos” film fricskája is lehet. Ha jól emlékszem a James Bond filmek jogtulajdonosa még be is akarta perelni az alkotókat, mert szerintük „ellopták” a Bond-mítoszt. A díszletekben és a jelmezekben is számos apró kis poén van „elrejtve”. Szerintem 3-4 alkalommal is érdemes megnézni, hogy minden eljusson a tudatunkig. Remek húzás volt egy szőrös törpét szexszimbólummá emelni ez jelen, fogyasztói társadalmunk arcul csapása is egyben. Az én személyes kedvencem maga Dr. Genya, talán az ő megformálásában van a legnagyobb színészi munka. A mellékszereplők is kiválók, igen jól működik együtt a sokféle karakter, jól vannak kiválasztva és felépítve a fő jellemek mellé. A párbeszédek néha monológgá csapnak át, egyébként a szöveg a mozi legfőbb mozgatórugója. Annyi szóvicc és ebszólás :D van a fimben, hogy néha még át sem lendült az ember az egyik viccen, és máris bombázzák a másikkal. A filmben keveredik a fricska a helyzetkomikum a disznólkodás és a szóvicc, teszem hozzá: tökéletes egyveleg. Akik nem beszélik anyanyelvi szinten Shakespeare nyelvét, azoknak erősen ajánlott a mozi magyar szinkronos változatának megtekintése -én is magyarul nézem-, mert igen jól sikerült a szinkron, és ez egy olyan típusú film, ami csak szinkronnal jó. Józsa Imre tökéletes választás volt Myers hangjaként.
Számomra ez lett minden idők legjobb vígjátéka, sajnálom, hogy a negyedik rész valamiért csúszik. A legfrissebb hír ezzel kapcsolatban, 2008. nyarán bukkant fel, amikor még Myers a forgatókönyvön dolgozott. Az pedig érthetetlen előttem, hogy amíg az amerikai pite-típusú kultúrszutykokat futószalagon gyártják -ráadásul majdnem az összes filmes nemzet megsütötte a saját pitéjét- addig az Austin Powers 4 valami miatt késik. A késés nem magyarázható anyagi okokkal, hiszen bevétel szempontjából is sikeres volt a Powers trilógia. Értékelés: 100% |
2009-06-14 11:07.51 |
Caps Lock? :) |
2009-06-14 11:06.15 |
Engem biza nem érintett meg a film, számomra langyos víz. Talán a túlzott kommerszsége, vagy a katasztrófafilmekhez való közönyös viszonyom miatt.
Tisztelem a lelkesedésedet eme filmért, bár én a magam részéről többre értékelek egy jó dokumentumfilmet. Sajnálatos tendencia, hogy mára a dokumentumfilm-gyártás is a szórakoztatóipar elemeit használja fel. "Személyes véleményem pedig az, hogy még mindig okosabb így hozzáálni a történtekhez, mint sem dokumentum filmet készíteni." Hát, szerintem ha nem is "okosabb", de mindenképpen jövedelmezőbb befektetés egy ilyen mozi, mint dokumentumfilmet készíteni. |
2009-06-12 21:14.44 |
Spoilereket tartalmazhat!
Egészen különleges mozit sikerült az alkotóknak összehozni. Olyan sok lehelet finom érzelem fért meg ebben a moziban, hogy az ritkaságnak számít. Sok gondolat nem is kerül közvetlenül kifejtésre. A film lényege „csak” érezhető marad. Pont ez az, amiért nem válik érzelgős rózsaszín katyvasszá. Nicole Kidman talán még sosem volt ennyire vonzó, mint ebben a szerepben, végre sikerült levetnie azt a vörös göndör fürtös figurát, amit általában hozni szokott. A történet zseniális, tulajdonképpen minden történés a felszínen valamilyen mély gondolatsort szimbolizál. Nekem az volt az érzésem, hogy a való életben mindannyian ilyen szőrcsuha mögé rejtjük el valódi énünket és csak azok előtt tárjuk fel, akikben meg tudunk bízni. Úgy látom ez a rendező második filmje, hát le a kalappal, remélem ez egy töretlen életút lesz. A film zenéje a másik csoda, teljesen átélhetővé, gazdagabbá teszi a filmet, mert ezt a filmet bizony érezni kell. Számomra a film emlékeztet az Óceánjáró zongorista legendájára, de persze ez nem negatívum, mert csak a film hatásmechanizmusa hasonló, nem a történet. Értékelés: 85% |
2009-06-11 20:10.37 |
Általában kedvelem Robin Williams filmjeit, mert átéléssel játszik, valóban látom rajta, hogy élvezi amit csinál, egyszóval hiteles színész. Ebben a fimben sem vele van a baj. Maga a történet annyira bugyuta és üres, hogy az már fáj. Általában található mélység Williams filmjeiben, de itt ne keressük. Annyira szájbarágós a történet értékközvetítése, hogy befogadhatatlan. A film mint vígjáték nem működik, kidolgozatlanok és súlytalanok a poénok. Amolyan langyos víz az egész. John Krasinski-nek pedig lehet, hogy nem kéne erőltetnie ezt a hivatást. A magyar cím már megint valamilyen agytröszt szüleménye.
Értékelés: 20% |
2009-06-11 18:12.07 |
Nézhetetlen.
Nem szoktam firtatni az osztályzatokat, de ha azt nézem, hogy mondjuk a Keresztapa a legtöbb embernél 5 csillag, akkor hihetetlen, hogy erre a fimre 13 osztályzat érkezett, amiből 6 db!!! 5 csillagos. Esküszöm, hogy feladom a szakmát és zsé kategóriás filmeket fogok gyártani futószalagon. Értékelés: 0% |
2009-06-10 17:49.56 |
Spoiler
Úgy 4-5 évvel ezelőtt láthattam. Mellbevágó élmény volt. Számomra az emberi természet alapvető abszurditását mutatja be. Ott van a bábos, akit nagy ívben lesajnálnak, majd belebújik egy ismert személy testébe, akivel bábozni kell, hogy bábozhasson. :D Mint egy végtelenített tükörkép. Eléggé abszurd és kifordított történet, mégis fellehető benne a lényegi mondanivaló. A felszín alapján ítélő ember, aki mindig elégedetlen a helyzetével; az ember és az önzés. Persze még egy sereg gondolat elfért benne, és talán azt sem mondanám, hogy 100%-ig átlátható. Nem baj, sejtelmessége mellett igen jól működik, kivételes filmes munka, nekem nagyon tetszett. Malkovich és Cusack hatalmas játékosok. Aki szereti és érti Kafkát, annak valószínűleg elnyeri a tetszését. Értékelés: 100% |
2009-06-10 17:08.28 |
Hatásvadász? Persze hogy az. Ahogyan Ronald a bohóc is hatásvadász. A többséggel csak hatásvadász módon lehet szót érteni.
A "hülyeséggel" viszont nem értek egyet, nézd meg hogy melyik országban van a legtöbb túlsúlyos. |
2009-06-10 09:10.00 |
Az az érdekes, hogy Moore tökéletesen érti a modern média szerepét és lehetőségeit, ez abból is látszik, hogy képes ezt az arzenált felhasználni, és a saját malmára hajtani a vizet. Sokan nem kedvelik Moore-t, mert nem tartják eléggé objektívnek. Szerintem ha valamit bemutatunk, akkor szükség szerűen többé-kevésbé eltorzulnak a tények. Én személy szerint bírom a tag stílusát, még akkor is ha helyenként hatásvadász és elfogult is. Moore legalább foglakozik olyan kérdésekkel, amelyeket szokás véka alá rejteni. Ha valaki kételkedik abban, hogy van filmjeiben igazságtartalom, akkor érdemes azon elgondolkodni, hogy Moore már 2002-ben sejtette a gazdasági összeomlást. Moore minden az, ami a középosztály és általában a felső osztály számára szalonképtelen. Nekem külön tetszik, hogy egy szakadt farmerben, egy 50 centes baseball sapkában és úgy 150 kilósan beletolja az „urak” képébe a kameráját. Sokan már akkor menekülnek ha meglátják. Igen, Moore elfogult, szókimondó, idegesítő, hatásvadász, szalonképtelen, DE van saját nézőpontja és ezt képes önigazoló módon kifejteni. Lehet, hogy sokszor megsérti, túllépi a dokumentumfilm műfaját, de ezek mellet vagy ezek ellenére érdekesek a filmjei. Sokakban idealizált kép él a tengerentúli országról, ami a „legerősebb” gazdasággal rendelkezik. Moore megmutatja, hogy bizony nem kolbászból van a kerítés, és hogy milyen áron működik az a társadalom.
Értékelés: 85% |
2009-06-09 11:21.12 |
A hullafeltámasztási kísérlet tipikus esete. Mivel a Szomszédok lassú, agybénító "legvidámabb barakk" hangulata már nem volt eladható a 90-es évek végén, ezért jött a "titkos fegyver". Úgy gondolták, hogy az egyszer már megbukott sorozatot egy új néven tovább lehet futtatni. Nem több, mint ügyetlen marketing-fogás. Az ilyen típusú sorozatokról mindig a Lenin Mauzóleum ugrik be. |
2009-06-07 09:58.43 |
Van én nekem saját narancsfám, a gyümölcse kicsit sárgább, kicsit savanyúbb, de az enyém :D
Mondjuk ez most Bástya elvtárstól való ;) |
2009-06-07 09:46.38 |
Azt még nem olvastam, becs szóra :) |
2009-06-07 09:43.06 |
Szerintem nem, hiszen a sci-fi-nek feltétele egyféle technikai-tudományos fikción alapuló elvonatkoztatás a valóságtól, aminek az egyetlen célja, hogy távlatból láthassuk a jelen problémákat. Azért ez nem mondható el minden filmről. |
2009-06-07 08:59.14 |
Ez az a minőség amit manapság csak próbálnak megütni, de hát az istennek se megy. A film ikon értékűvé vált és talán ez a munka tette Eddie Murphyt elismert színésszé és sajnos egyben be is betonozta egyféle karakterszínésszé. Murphy ikonná válásában valójában a társadalom afroamerikai része látta saját álmait, számukra Murphy egyféle „forradalmár” volt, hiszen a modern forradalmak a médiában zajlanak és nem az utcákon. És bár ez egy vígjáték, mégis számos utalás van Martin Luther Kingre. A történet nem kevés fricskával él az amerikai társadalommal szemben. Azért néha csak közhely szinten tudnak mozogni a kritikák, de megvalósításuk olyannyira egyéni, hogy viccességük működőképes. A szövegek igen jól felépítettek, kidolgozottságuk a mozi minőségének kulcsa. Érdekes megfigyelni, hogy hány színész munkáját alapozta meg ez a film, a „gyapjas” hajkoronát viselő playboy nem más, mint a Vészhelyzetből ismert Benton doki. Ma is nézhető, szórakoztató film, több-kevesebb kritikai elemmel.
Értékelés: 85% |