![]() | ![]() |
![]() |
Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak | ![]() |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Gyerekjáték (2019) (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Hullámok hercege - Film4, 02:30 |
Gyerekjáték - Film Café, 02:30 |
A biztonság záloga - Filmbox Premium, 02:55 |
Swing - Moziverzum, 03:40 |
Top Gun: Maverick - HBO2, 03:50 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Billy Zane (59) |
Barry Bostwick (80) |
Edward James Olmos (78) |
Ben Miller (59) |
Rob Morgan (52) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Futni mentem - Vélemények |
Ismeretlen férfi - Vélemények |
Érintés (2024) - Vélemények |
Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg |
A bűn éjszakája - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
1992 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Adam Scott-Rowley ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
2011-12-21 01:27.19 |
Nem sűrűn, de most van elég szabadídőm, és nem is vagyok álmos. :D
És mi jót tervezel nézni? |
2011-12-21 01:15.50 |
Kivéve, amikor nem. :P Amúgy mizu veled? ezer éve nem dumáltunk. |
2011-12-21 01:14.12 |
Annál többet nem is ér! |
2011-12-21 01:13.55 |
Aztamindenit. :DD
Még nem láttam a filmet, de úgy hallottam elég komolyan elbaszták, pedig milyen jó kis alapötlete volt... |
2011-12-21 01:08.23 |
Jövőre Madagaszkárra kalauzol vissza minket a Dreamworks, be kell érnünk beszélő állatkerti vadakkal. :D |
2011-12-21 00:59.44 |
2014 még azért nem jövőre lesz.)) |
2011-12-21 00:58.31 |
Meg tudom érteni.)) |
2011-12-21 00:58.17 |
Akkor lesd meg, mert jóféle. |
2011-12-21 00:41.28 |
Kár, hogy ez az alkotás nem idén jött ki, mert tavaly ugyebár a Toy Story 3 mögé kényszerült, most meg szanaszéjjel gyepálná a mezőnyt. Nem baj, a díjak rengetege nélkül is pazar animációs film.)) |
2011-12-21 00:32.51 |
http://www.youtube.com/watch?v=H2-1u8xvk54 (Amelie csodálatos élete - Comptine d'un Autre Été) |
2011-12-20 03:36.28 |
Ebbe még így nem is gondoltam bele, de teljesen igazd van. Amúgy meg nézzük már meg milyen erőteljes lett az a szcéna, mikor az udvaron kicsit belassítva egymásnak csap a két varázslat, alatta a borzasztóan erős zenével... Még az előtte lévő fájdalmas csapkolózást is meg tudom bocsájtani az ilyenekért, mert valahogy így képzeltem el az ő párbajukat. |
2011-12-20 03:30.54 |
Én már trailer alapján nem merek semmit sem mondani, mert anno az első rész előzetese olyan királyul lett összevágva, hogy az év egyik legvártabb filmje volt számomra, aztán jött a pofára esés. A története alapján ebben is lehet némi potenciál, a kérdés csupán az, hogy itt is teljesen kihasználatlanul hagyják-e? |
2011-12-19 20:07.06 |
Végre egy kis szösszenet, kösz.) |
2011-12-19 20:05.12 |
Kaminski fantasztikus fotós, így könnyedén elhiszen a szakértőknek, hogy ő is remek munkát végzett. Amúgy még úgy is ő lehet Lubezki legkomolyabb ellenfele, hogy gyakorlatilag neki sincs semmi esélye.) |
2011-12-19 19:43.52 |
Az már más tészta.)) |
2011-12-19 19:43.24 |
Én csak a The Descendants-ben látok némi potenciált, hogy a The Artist-ot letaszítsa a várományos trónról. Amúgy talán az első eset, amikor nem Lubezki zsebeli be a díjat, mondjuk az Oscar-díja ettől függetlenül nincs veszélyben.
Azért effektek terén elég komoly, hogy a Hugot hozták ki győztesen.)) |
2011-12-19 19:38.11 |
Szerintem ez most szinkronos lesz, hiszen tudja a magyar forgalmazó is, hogy közönségcsalogató alkotásról van szó. Nem hülyék (gondolom én), hogy elkedvtelenítsék a nézőket, mert a magyarok közönség nagy része még mindig nem szeret feliratosan filmet nézni. |
2011-12-19 17:12.24 |
Bizony. ;) |
2011-12-19 17:10.09 |
Másfél perctől sokaknak ismerős lehet, mert jónéhány trailerben előtték már.
http://www.youtube.com/watch?v=-ZYMUi3rVfI (David Gale élete - Almost Martyrs) |
2011-12-19 16:50.46 |
Úgy hallottam ott is jól teljesített, de ez a jelző ezen zenéjére már nem spekuláció, hanem tény. |
2011-12-19 02:29.08 |
Nem is tudtam, hogy a trailer alatt szóló zenét maga Williams komponálta, az album talán legszebb tételéről van szó. |
2011-12-19 01:09.02 |
Sokak szerint Hollywood alkotói válsággal küzd, ezért kapunk évről évre egyre több feldolgozást. A dolog igazságtartalmával lehetne vitatkozni, úgy érzem, inkább a pénzügyi kockázat nagysága miatt nem mernek felvállalni a stúdiók semmiféle rizikót, ami egyrészről sajnálatos, mert valószínűleg sok-sok remek ötlet porosodik a producerek fiókjaiban, másrészt érthető is, hiszen ők is pénzből élnek, a közönség meg néha nem rest megbuktatni az újat, szimplán, mert nem ismeri. Azonban azt el kell ismernem, nekem is kezd már az agyamra menni az ötlettelenség, az újdonság hiánya, hogy már fel sem kapom a fejem, ha valamely régi (klasszikus) alkotás reboot-járól, remake-jéről olvasok, pedig, ha hasonló színvonalat ütnének meg azok is, akkor nem sok kivetnivalóm volna ellenük.
Merthogy a Majmok bolygója újrázása remekül sikerült. Pedig egy klasszikus, nem elhanyagolható rajongói bázissal rendelkező műhöz nyúlni nem kockázatmentes dolog, az ilyenek azért nagyon csúnyán is elsülhetnek, azonban ez itt és most nem áll fent, mert a készítők megfelelő odafigyelésének köszönhetően nagyjából bökkenő nélküli 104 percet kaptunk. Rupert Wyatt érdeme közel sem elhanyagolható, pedig korábban annyit sem hallottam róla, mint a legújabb qvantumfizikai elméletekről, de zsinórmértékkel kidolgozott rendezésére a legkisebb panaszunk sem lehet. Bátor stílusával, feszült atmoszférájával, a látvánnyal és akciókkal való mérsékelt bánásmódjával (a Golden Gate hidas csatát Bay is megirigyelheti) és morális kérdéseket karcoló mondanivalójával könnyedén megfelel mind az akciók, mind a drámák, mind pedig a minőségi sci-fire vágyakozók igényeinek. És ami még ennél is fontosabb van szíve és lelke a mozinak, ami egy közönségprodukció esetén igazi kincsnek számít, de ezek a finomságok adják a film érzelmi töltetét, a mélyét, nekem pedig az elégedettség érzését, hogy lám-lám lehet ezt így is csinálni. A film amúgy az igazi blockbusterekhez képest visszafogottabb összegből forgott, ugyanis 93 millió dollár koránt sem számít költségvetési rekordnak odahaza, de ez mondhatni egyáltalán nem látszik a mozin, sőt kimondottan élvezetes dolgokat hoztak össze a szemünk örömére. A CGI bundába öltöztetetett majmok képkockákba való elképesztő beleolvadása önmagáért beszél, csupán elenyésző pillanat akadt, amikor felfigyeltem, hogy itt nem élő főemlősöket látok. Amúgy tényleg a legmagasabb szintű technikát prezentálta újra a Weta, akiknek nem mellesleg jóval nehezebb dolguk volt most, mint a nav’ik esetén, hiszen azért más valamit úgy digitálisan megalkotni, hogy az embereknek van összehasonlítási alapjuk. Amúgy Caesar nem csak kidolgozottság tekintetében viszi a prímet, hanem színészet terén is, ugyanis a majomarc mögé bújt Andy Serkis simán lejátssza a hús-vér szereplőket is. Az animált tekintet mögött ugyanis megmutatkozik a brit színész minden arcizmának rezdülése, így adva érzelmeket egy CG teremtette lénynek. Sokan Oscar-jelölésért kiáltanak, én ezt túlzásnak vélném, kiváltképp, mert Gollam esetében anno klasszisokkal nagyobbat alakított, de ha az Oscar-gálán egy új díjat alakítanának ki legjobb motion-capture alakítás néven biztosan ö vinné haza a szobrot minden évben. Patrick Doyle neve valószínűleg nem fog ismerősen csengeni mindazoknak, akiknek a filmzene, mint fogalom egyenlő Hans Zimmerrel. Ettől függetlenül jómagam is meglepődtem a produkcióban való szerepvállalásán, mert aki ismerni a skót komponista munkásságát az tudja, hogy Doyle erőteljesen komolyzenei beállítottságú, így nem csoda, hogy nem sokszor adja nevét közönségfilmekhez (pedig pl. a Harry Potternél egyszer már igen jól sült el a dolog). Valószínűleg azon kritikusainak unszolására vállalta el végül a kihívást, akik szerint túlságosan is begyöpösödött zeneszerző, aki nem tart lépést a modern filmzenei világgal. Azt hiszem ennél hangzatosabb választ nem is adhatott volna, és talán még az elégedetlenkedők kéjes vigyorát is letörölte, mivel tényleg egy olyan aláfestésről van szó, amivel megmutatta, hogy igenis képes váltani, újat mutatni. Jómagam egy-két ismerősen megszólaló vonóst, és tipikusan a végén kiteljesedő rezeseket leszámítva soha rá nem jöttem volna, hogy ő áll a munkálatok mögött, olyannyira újító jellegű alkotásról van szó, és ami még fontosabb fantasztikusan szól az egész játékidő alatt. Összességében úgy érzem, hogy sikerült valamelyest kiköszörülni Burton csorbáját, és visszaállítani a széria renoméját, mert egy roppant profin összerakott, kellő odafigyeléssel megáldott, intelligens alkotásról van szó. Taps-taps! |
2011-12-19 00:57.14 |
Fenséges... bár Silvestritől várnánk-e gyengébbet?))
http://www.youtube.com/watch?v=YoDDHZ_JZBc (A mélység titka - Main theme) |
2011-12-19 00:51.50 |
Az egész score elég jó minőséggel büszkélkedhet, a legjobb darabja persze a "Caesar's Home", de az már volt néhányszor. Ebben érdekes mód nem az elején felhangzó zongoradallamok fogtak meg, hanem a 2:15-nél lendületbe jövő fantasztikusan szóló dobok.
http://www.youtube.com/watch?v=3nEoSyPCxV4&feature=related (A majmok bolygója - Lázadás - Caesar Protects Charles) |
2011-12-19 00:28.31 |
Jó volt a párbaj a könyvben, oda illett is, de cafatokká szedték volna a filmet, ha egy villanás és némi körbe-körbe sétálgatás lett volna Harry és Voldemort "nagy" párbaja. Persze a filmbeli ütközetük milyenségén lehet vitatkozni, vannak igen gyenge pontjai is, de az biztos, hogy fel kellett javítaniuk, mert egy film az film, más médium, ide nem lehetett a könyvbélit eladni. |
2011-12-18 00:37.18 |
Jaj ne is mond, az a párbeszéd büntet. |
2011-12-18 00:33.42 |
http://www.youtube.com/watch?v=EBay3p4k76M&feature=related (Creation - To Emma) |
2011-12-16 19:21.49 |
Komálom az eszes filmeket. Azonban számuk egyre kevesebb, már a komolyabb alkotások esetén is, hogy aztán a közönségprodukciókról szót se ejtsek, melyek között felfedezni egy értelmesen összerakott sztorit szinte már a művészet kategóriájába tartozik.
Duncan Jones már tavalyelőtt a Hold című remekbeszabott űrdrámával bizonyította benne bizony megvan a kellő rendezői véna, ezzel a filmmel pedig újfent igazolta önmagát, és megmutatta, hogy tovább lát a szimpla közönségfilmek világánál. Persze mielőtt túlzottan piedesztálra emelném a sztorit elismerem, hogy nagy újdonság ebben sem rejlik, hisz nincs olyan eleme, ami vagy így, vagy úgy nem szerepelt volna már valamelyik korábbi filmben. De azt is látni kell, hogy itt legalább felmerült némi koncepció a forgatókönyv írásakor, így az több, mint a tengerentúli popcornfilmek szövegkönyvei, melyek gyakran olyan szinten egy kaptafára készülnek, hogy azon sem lepődnék meg, ha kiderülne, hogy valójában valami szoftver írná emberek helyett. Hogy a filmek lebutulása kinek a hibája, a nézőké, avagy a stúdióké azon lehetne vitázni pro és kontra, de ettől függetlenül én örvendetesnek tartom, hogy vannak még rendezők (persze Nolan-en kívül), akik az alapjáraton nagyközönségnek szánt filmek esetén sem tartják szégyenletesnek a jól megírt történetet. Bár kezdetben tartottam tőle, hogy a 8 perces szekvenciákban érkező ismétlések monotonná teszik a mozit, de a rendező leleményes húzássokkal kerüli el ezt, néhol pergő vágással, lassítással vagy éppen a kép teljes megállításával. Ezen ügyes rendezői fogások mellett egyébként is kiválóan helyezi a súlypontokat a történetben, még a sztori abbéli koreográfiáját is sikerült megvalósítania, hogy a főszereplővel együtt - igazán átélve a homályos részletek kibogozását - ismerjük meg az eseményeket, illetve a mögötte húzódó dolgokat. Ez így első hallásra nem tűnik nagy dolognak, de nem mindig jön össze ilyen ügyesen, példának ott van a Vantage Point. A végén bekövetkező stílusos csavar kisakkozásához persze nem kell diploma, de a feszes tempó nem engedi lappangani a figyelmet és még az áltudományos magyarázattal sincs óriási gond, befogadható, persze megtámadható a logikája, de nincs ez másként más időutazást (?) firtató alkotások esetén sem. A költségvetés mértéke olykor meglátszik egy picit a mozin, gondolok itt például a robbanásokra, de egy Transformershez képest elhanyagolható összegből készült alkotástól nem is igen lehet várni az alakváltókhoz mérhető látványorgiát. Amúgy meg, amit kell hozza vizuális téren is a film, például igazán pompásan mutat, amikor főszereplőinket szépen lassan emészti el a lángtenger. A színészeket sem szapulhatjuk különösebben, mert amit megkövetel a film ők is készségesen hozzák. Gyllenhaal szemmel láthatóan rendkívül módon élvezi a blockbusterek hangulatát, most is könnyeden ellubickol szerepében. Michelle Monaghan pedig szélesvásznú mosolyával veszi ki a részét a sikerből, de végül is ki nem szereti, ha egy csinos nő folyton mosolyog, nemde? Összességében igencsak jóféle mozira sikeredett a Forráskód, még annak ellenére is, hogy időnként kerülgetett a deja vu különleges érzése, de mégis egy kifejezetten minőségi, intelligens alkotásról van szó, mely kiemelkedik a szokásos közönségprodukciók garmadájából. Több ilyet! |
2011-12-16 18:26.02 |
Bár az egész zene amúgy elég laposka lett - főleg tekinve, hogy ki készítette, de ez a szemelvénye azért pöpec.
http://www.youtube.com/watch?v=z2RfXnUhRyI (Madagaszkár - Zoosters Breakout) |
2011-12-16 18:12.17 |
Csodálatos 12 és fél perc.
http://www.youtube.com/watch?v=Jr3OsVO79Vc (Angyalok és Démonok - Science and religion) Amúgy, ahogy újrahallgattam az egész albumot rá kellett jönnöm, hogy ez jóval erősebb szerzemény, mint amire emlékeztem. Szerintem magasabb színvonalú és változatsoabb munka, mint mondjuk a Sherlock, de azt is megértem miért inkább azt jelölték Oscarra, de nálam ez került be inkább 2009 lejobb filmzenéi közé. |