Filmek Főoldal TV műsor DVD / Blu-ray Filmek Színészek Rendezők Fórumok Képek Díjak Mozi
film
 
Bejelentkezés
E-mail:
Jelszó:
Megjegyezzelek?
Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Regisztrálj és nyerj
DVD-t, vagy mozijegyet!

Keress

Részletes keresés

Mozibemutatók
2024-11-21
A parancsnok
Bambi - Egy élet az erdőben
Eretnek
Futni mentem
Ketyegő ultimátum
KIX
Mindörökké Brigitte Bardot
Ne várjatok túl sokat a világvégétől
PÁN - A belső sziget

2024-11-14
A változás valutája
Az univerzum elmélete
Gladiátor 2.
Lee
Terápia alatt
Valami különös
Változó vadon - Az én Északom

2024-11-07
A hullahó-akció
A sárkányőrző
Anora
Az örökös
Halálszint felett
Holnap meghalok

További mozibemutatók

DVD / Blu-ray premierek
Deadpool & Rozsomák *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (Blu-ray)

További DVD premierek
További Blu-ray premierek

Hamarosan a TV-ben
Ott vagy istenem? Én vagyok az, Margaret
- HBO3, 06:00
Brad helyzete
- Filmbox, 06:10
Ki nevel a végén?
- Film4, 06:25
Gumball csodálatos világa
- Cartoon Network, 06:30
Hölgyválasz
- Mozi+, 06:30

Teljes tévéműsor

Szülinaposok
Carter Burwell (69)
Owen Wilson (56)
Chloe Sevigny (50)
Delroy Lindo (72)
Tim Guinee (62)

További szülinaposok

Legfrissebb fórumok
John Wick: 3. felvonás - Parabellum - Vélemények
Kiút (sorozat) - Vélemények
Atlas - Vélemények
Gladiátor 2. - Vélemények
bölcsességek, beszólások, idézetek komment nélkül

További fórumok

Utoljára értékeltétek
John Wick: 3. felvonás - Parabellum aaaaa
Ian McShane aaaaa

 

Cantri hozzászólásai

Ugrás Cantri adatlapjára

elejére ... 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 ... végére

A legjobb filmzenék!

2012-02-03 01:41.32
Progresszív, zaklatott hangzásvilága veszett jól szól a film alatt, komoly pluszt adva a képekhez. Valahogy így kell elektronikus megoldásokkal kiemelkedőt alkotni.

http://www.youtube.com/watch?v=DBY7FnkNI4c&feature=related (Fertőzés - They're Calling My Flight)

http://www.youtube.com/watch?v=4krBlnvFhWM&feature=related (Fertőzés - Chrysanthemum Complex)


2012-02-03 00:58.29
Világklasszis alkotás, ami nem véletlen szerepel általában a TOP 5-ben egy "minden idők legjobb filmzenéje" listán. Szavakban nehezen kifejezhető zene, drámai vonulata tanítanivalóan erős, és persze a romantikus tételei is etalonnak számítanak műfajukban. Nálam Horner legkiválóbbja, ami egy hajszállal beelőzi A rettenthetetlen is, és bekerült a 10/10-es szerzemények közé, melyek számát kb. 2 kezemen meg tudom számolni. Alig várom, hogy moziban is hallgathassam.))


2012-02-03 00:51.16
Múlt héten néztem újra a trilógiát, és bár eddig is a kedvencek között foglalt helyet a Jurassic Park zenéje, de immár TOP 3-ba jött fel Williams munkái között. Hihetetlenül felemelő élmény hallgatni.


2012-02-03 00:47.34
Az Apocalypto bizony valóban komoly ihletforrásként funkciónált, ami nem is meglepő, hiszen a hasonló természeti közeg hasonló dallamvilágért ordított. Egyébként úgy is lehet nézni, hogy amit itt elkezdett, azt az Avatarban folytatta, fejlesztette tökéjre. :)


2012-02-03 00:38.10
Minden zeneszerzőnek van egy sajátos stílusjegye, zenei közege (kedvenc hangszerek, dallamkopozíciók). Ezek a fel-felbukkanó ismerős hangzásvilágok olyan szinten minimálisak, hogy koránt sem tekinthetőek önismétlésnek vagy kopírozásnak.


2012-02-03 00:22.59
Nálam is komoly favorit. Topkategóriás szerzemény.


2012-02-03 00:21.30
Talán a legerősebb témája a filmnek. Csak becsukod a szemed és máris látod Pandora csodás éji táját lelki szemeid előtt. Eszményi élmény a fülnek.


2012-02-03 00:15.04
No igen, a másik nagy dobása.)


Fertőzés (2011) - Vélemények

2012-02-03 00:05.24
Nem kell túl komoly távlatokban kutakodnunk az emlékezetünk könyvtárában, hogy felidézhessük a 2009-es madárinfluenza járvány eseményeit. Érdekes módon a szakemberek véleményét a mai napig megosztja a dolog, egyesek szerint valódi veszéllyel néztünk szembe, míg mások szerint csupán a spekulánsok, és a gyógyszeripari mágnások érdekeit szolgálták a hírverések. Az igazságot nemigen fogjuk valaha is megismerni, de annyit azért le kell szögezni, hogy a mai felgyorsult világunkban, amikor pár óra alatt el lehet jutni a világ egyik pontjából a másikba, igenis elképzelhető egy világméretű járvány kialakulása, még ha ehhez egy sor faktornak kéne balszerencsésen együtt dolgoznia az emberiség ellenében.
Soderbergh ezt a témát ölelte fel, megfelelő odafigyeléssel a részletek iránt is, realista, dokumentarista megközelítést választva. A film struktúrája az első egy órában kimeríti az igényesség fogalmát, szépen lassan úszunk az árral, és ismerjük meg az események hátterében húzódó dolgokat. Azonban a megfelelő felvezetés után úgy gondolom Soderbergh nem volt eléggé bevállalós, hogy igazán kibontakoztassa a történet falsúlyosabb elemeit, hogy még lesújtóbb, sokkolóbb hatást válthasson ki. A káosz vagy az ember sötét oldala leginkább csak érintőlegesen jelenik meg a képkockákban, nekem kifejezetten hiányzott, hogy komolyabban elénk tárja mennyire kihozza az emberekből a társadalmi normák által elfojtott ösztönös felüket egy ilyen helyzet. Emellett a karakterek mélyítésén is lehetett volna még dolgozni, mert ugyan dobálóznak a film során komoly milliós halálozási számokkal, de ezeket a néző fel sem veszi, ha az embereket nem ismerjük meg közelebbről, illetve ha a tömeges halálozásokról csak beszélnek, és nem tárják a szemünk elé. A neves rendező természetesen tisztában volt vele, hogy a sok híres név komolyabb reklámot jelent a filmnek, mint bármilyen plakát a metróban vagy előzetes a mozikban, így a vírusos alkotásához szokásához híven jó néhány hollywood-i hírességet megnyert maga mellé. Ennyi színészt persze nem könnyű egyszerre, mértékletesen mozgatni, így egyeseket alig leshetünk a vásznon, de ettől függetlenül is jó volt ennyi kedvencet egy alkotásban látni, még ha kétségtelenül egyiküket sem a Fertőzés kapcsán fogjuk megjegyezni vagy emlegetni. Viszont Cliff Martinezt lehet, hogy igen, mert az elektronikára épülő zenéje tökéletesen illik a film alá. A vírus terjedését kísérő, szimbolizáló főtémája ("They're Calling My Flight") zaklatott hangvételével kifejezetten jól érzékelteti a fenyegetettséget, az egyre inkább felénk kúszó veszélyt. Markáns aláfestése végig sokat ad hozzá a műhöz.
Összességében korrekt katasztrófafilm, amiből ugyan szerintem még többet is ki lehetett volna hozni, de Soderbergh értő kezeinek köszönhetően így is feszültségteljes percekben lehet részünk. És csak remélni tudjuk, hogy az itteni események csupán celluloid formában maradnak meg.


Kellékfeleség - Vélemények

2012-02-02 22:16.47
Tipikus vígjáték, a nézhető fajtából. Azonban egyszerűsége ellenére is köröket ver Adam Sandler másik 2011-es filmjére, a Jack and Jillre, ami kimeríti az emberiség elleni bűntettet. Ez egy agykikapcsolós délutánra fogyasztható, legalább szép helyen forgatták.


A legjobb filmzenék!

2012-02-02 02:39.31
A 80-as évek egyik legmeghatározóbb zenei alkotása, amely kétség kívül Silvestri legkomolyabb dobásának bizonyult. A kegyetlen erős főtémát valószínűleg senkinek sem kell bemutatni, de a kiegészítő darabok között is akadnak olyanok, amelyek abszolút magukon viselik a szerző kézjegyeit, és meghatároznak egy-egy jelenetet vagy karaktert.


Vissza a jövőbe (Alan Silvestri)

http://www.youtube.com/watch?v=NpJeiwL9YP4&feature=channel_v.. (Einstein Disintergrated)
http://www.youtube.com/watch?v=95yi_-N0B0M&feature=related (Marty's Letter)
http://www.youtube.com/watch?v=MJ0dPDW5zTE&feature=related (Tension, The Kiss)
http://www.youtube.com/watch?v=o2LAeBdF9Dk&feature=related (Back to the Future [main theme])


Vissza a jövőbe (1985) - Vélemények

2012-02-02 02:25.20
Amikor Robert Zemeckis saját ötlete nyomán haladva elkezdte a produkciót felgöngyölni, aligha gondolta volna, hogy a 80-as éves egyik legmeghatározóbb alkotását igyekszik megalkotni, amely hangulatával, zsánerével kultmozivá avanzsálódik az idők folyamán, és amely friss műfaji kombinációjával már-már műfajteremtőnek hat. A Vissza a jövőben remekül ötvözték a sci-fi elemeit a vígjáték sajátos hangulatával, így valami egészen mást hoztak létre, mint a korábbi, a témát lényegesen komolyabban boncolgató filmek. Könnyedsége és szerethető karakterei okán egyáltalán nem meglepő, hogy hamar a közönség kedvence lett, mai népszerűségét pedig kiválóan mutatja, hogy napjainkban is léteznek külön klubjai. A sikerre vezető utat nem csak a jól megírt szkript vagy a hangulat határozták meg, hanem a remekül kiválasztott színészek is. Michael J. Fox se előtte, és azt hiszem nyugodtan kijelenthetem, hogy se azóta nem alakított ilyen remek karaktert, aminek eljátszását szemmel láthatóan igencsak élvezhette, hiszen szinte egyé vált figurájával. A szerepében brillírozó Christopher Lloyd pedig tökéletes őrültséggel fogta meg a Doki bohókás, ámde óriási koponya jellegét. Mindketten maradandót alkottak. Az aláfestő muzsika elkészítésével Zemeckis mindenképpen Alan Silvestrit szerette volna megbízni, azonban a kreatív producerként tevékenykedő, Spielberg koránt sem pártolta az ötletet, így még az első kották papírra vetésekor is ellenezte a komponista részvételét a produkcióban. A pálfordulás az első tesztvetítés során következett be, amikor is a már a félkész zenét vágták a képsorok alá, az összhatás pedig teljesen lenyűgözte Spielberget. Silvestri nevét a szakma eme időutazós film révén jegyezte meg, ide írt főtémája pedig az egyik legerősebb a filmtörténelemben, melyet aligha akad olyan filmrajongó, aki ne tudná akár álmából felriasztva is eldúdolni.
Összességében olyan mozgóképes siker kezdete volt e mozi, ami egy olyan remek trilógiában teljesedett ki, amelyről nyugton ki lehet jelenteni, ott van a helye a háromtagú filmszériák legkiválóbbjai között. Kötelező mozi, mind a három.


A legjobb filmzenék!

2012-02-01 23:43.43
A betétdalokhoz semmi köze nem volt Zimmernek, az alapzenét Elton John szerezte hozzájuk (nem csak énekelt).
Ez persze nem von le semmit a zseniális zenei kompozíciójának értékéből.


2012-02-01 23:37.57
Nem túlzok, ha azt állítom: minden idők egyik legjobb filmes betétdala, és magyarul is milyen remek!


A leleményes Hugo - Vélemények

2012-02-01 23:33.06
Még jó, hogy a magyar mozibemutató március 1.))


Oscar-díj 2012

2012-02-01 22:49.35
jól csinálod :D


A legjobb filmzenék!

2012-01-31 00:04.20
Mindenféle giccs nélküli gyönyörűség, melyben a bájos és a felkavaróan szép dallamok elképesztő eleganciával olvadnak egybe. Valahogy így kell romantikus témát alkotni...

http://www.youtube.com/watch?v=WXSDiKmCCvA&feature=related (A szépség és a szörnyeteg - The Beast Lets Belle Go)


Oscar-díj 2012

2012-01-30 23:08.30
Én istenigazából sajnálom, hogy egyszerre vannak versenyben, mert szerintem mindkettő díjat érdemelne.


Harry Potter és a Halál Ereklyéi, 2. rész - Vajon lesz 8. rész????

2012-01-30 23:00.40
:))


A legjobb filmzenék!

2012-01-30 15:47.03
Jól kivagytok. :D


Jurassic Park 3. - Vélemények

2012-01-30 01:31.45
Dübörög a marketing gépezet, és a hollywoodi producerek körében létezik egy olyan alapszabály, hogy addig üsd a vasat, amíg meleg. Így 2001-ben meg is érkezett a dínók kalandjainak harmadik felvonása, aminek rendezése felől Spielberg kihátrált, helyébe pedig egy a rendezésben nem túl a rutinos, korábban díszletekkel és vizuális hatásokkal foglalkozó szakember került. Joe Johnston azonban ügyesen fogta meg a témát, és ismerte fel, hogy az előző epizód legkomolyabb hibája a hosszúra nyújtott játékideje volt. Szépen le is nyisszantottak belőle vagy fél órát, aminek köszönhetően egy jóval pörgősebb, eseménydúsabb folytatást hoztak össze. A sztori természetesen nem túl fondorlatos, látványmozihoz méltó egyszerűségével igazán nem követel különösebb agyi erőfeszítést a nézőtől. De az előzőeket sem a történet vitte előre, itt pedig olykor igen élvezetes akcióknak lehetünk szemtanúi. A raptorok végre újra rideg gyilkosként jelennek meg, és külön kiemelném az óriáskalitkás jelenetsort, nem csak azért mert újdonsággal szolgálva ezúttal repülő ragadozókkal találják szembe magukat főhőseinket, hanem mert a maga szimpla feszültségével egy igen jól eltalált momentum lett. A főszerepbe visszatért Niel bácsi is, bizonyára mert a stúdió úgy vélte, az ismerős arc hiánya esetleg nyomot hagyna a bevételeken is, én örömmel fogadtam, mert az első részben a kedvencem volt. Ettől függetlenül a középpontban nem ő és az embertársai vannak, mert lássuk be a dínók nélkül aligha érdekelne bárkit is a dzsungelbéli hányadtatásuk. A stúdió tudta, jó látvánnyal lényegesen könnyebb eladni a mozit, így az őslények megalkotásába ezúttal is belefektettek jónéhány dollármilkót. A végeredmény pedig, hogy harmadjára is képes lenyűgözni az embert ez a sok, millió éve kihalt hüllő. Ráadásul az eltelt évek kifejezetten jót tettek nekik, textúrájuk pl. minden eddiginél komolyabb részletességet mutat. Úgy hallani mostanság, hogy még nem értek véget a dínós kalandok, az új generáció számára szinte ismeretlen franchise felélesztése szinte ordít önmagáért, mi pedig készülhetünk rá - a film minőségétől függetlenül -, hogy újra általános dínóláz fog uralkodni, amit jómagam némi nosztalgiával várok.
Összességében feszesebb tempója és izgalomorientáltsága miatt a maga kommersz módján némileg működőképesebb folytatás, mint Az elveszett világ. Itt a készítők csak egy kikapcsolódásra tökéletesen alkalmas, popcornos, de látványos kalandfilmet akartak, összejött nekik.


A legjobb filmzenék!

2012-01-30 00:22.41
Egyszerű dallamai képesek megindítóan működni a jelenet alatt - ennél többet pedig nem is kell teljesítenie.

http://www.youtube.com/watch?v=pb3nyyxJygE&feature=related (Távkapcs - Regrets)

http://www.youtube.com/watch?v=6q6MVZzdgj8&feature=related (Távkapcs - Final Goodbyes)


2012-01-30 00:09.23
Gyermekkort meghatározó dallamok, az egyszer biztos.)


Távkapcs (2006) - Vélemények

2012-01-30 00:07.05
Adam Sandler legjobbja! Tudom sikk mostanság őt szidni, és valamelyest meg is érdemli, hiszen talán ez volt az utolsó jó mozija, de én mégis úgy gondolom, hogy benne megvan a komikus véna, képes megnevettetni az emberek. Az most mindegy hogyan, milyen módon, ő olyan poénokat szállít, ami igenis kielégít egy jelentős réteget, szóval nem hinném, hogy érdemtelen volna hírneve, vagy sikere. Kétségtelen, hogy a Távkapcsban sem a finoman megmunkált humor dominál, nem kell nagyítóval keresni a trógerebb fajtából való poénokat, de egyrészt akadnak valóban vicces momentumai is a filmnek, illetve van egy kommersz szinthez képest meglehetősen jó drámai szála is. Pedig drámával beoltani egy vígjátékot nem a legkönnyebb dolog, volt is egyeseknél felháborodás, hogy ilyen szomorú részletek is megtalálhatóak benne, de a többség felismerte az értékeit, és nem hőbörgött a dolgon. A mondanivaló elcsépeltségével nem szeretnék vitába szállni, de tegye fel a kezét, aki úgy gondolja, hogy a filmben boncolgatott probléma nem létező dolog ma is, na ugye... Ha pedig csak néhány embert képes volt elgondolkodtatni, már megérte megcsinálni, amellett, hogy egy jót is szórakoztunk rajta.
Összességében szerintem egy többszörnézős darabról van szó, ami úgy képes mulattatni, hogy közben még a mondanivaló sem vész el belőle, ezt pedig nem minden vígjáték mondhatja el magáról.


Őslénypark - Vélemények

2012-01-29 03:50.03
Ilyen távlatokban már kicsit nehéz visszaemlékezni micsoda hírverés, hype vette körül annó a Jurassic Parkot. Jómagam is csak egy kis tökmag voltam, így nekem is alig vannak emlékeim arról a hihetetlen sikerről, amivel végigszáguldott a világ mozijain a dínós kaland. De így utólag is egészen elképesztő végignézni a statisztikákon, és felfogni azt a diadalmenetet, amit produkált.
Bár a film maga is a kasszasiker definíciójának egyik legkézenfekvőbb példája, de a mozibevételek csupán egy majdhogynem kis szeletét képzik a hatalmas összhozamnak. Annak idején szinte szó szerint a csapból is a dínók folytak, a szupermarketek és játékboltok polcai tele voltak a műanyag figurákkal, karmokkal és még ki tudja mivel, sőt még egy lenyűgöző kalandparkot is berendeztek a kedvenc őshüllőink számára. Hogy a film megérdemelten generált-e ekkora őrületet, ilyen félelmetes számokat arról megoszlanak a vélemények, de szerintem nincs apelláta, mert nem kell szakértőnek lenni, hogy a popcorngúnyába bújtatott mozi minden egyes képkockájában felfedezzünk valamit. Spielberg a filmes ipar egyik olyan zsenije, aki általában nem a művészi hajlamait éli ki a vásznon, helyette inkább a nagybetűs szórakoztatás mellett teszi le a voksát. A rá jellemző arányérzéke ezúttal sem hagyta cserben, egy jó mozgóképes alkotás minden egyes összetevőjével felruházta filmjét, főleg persze a kalandfaktor, az izgalmak vágnak tetőfokra, de a konyhás-raptoros jelenet pl. simán elmehetne egy horror moziba is. A rendező tehát Spielberg a főszereplők meg… a dinoszauruszok, mert az élőszereplősök közül tulajdonképp álhatott volna ott bárki, a siker úgy sem rajtuk múlt. Őshüllőink végre valahára fotorealisztikusan jelenhettek meg, hogy elkápráztathassanak, hogy lenyűgözhessenek minket a szinte kézzel fogható jelenlétükkel, és hogy frászt hozhassanak ránk, mikor éppen egy T-rex ordít a képünkbe. A látvány megmunkáltsága a maga idejében merőben egyedülállónak volt mondható, pedig mindössze két évvel ezelőtt hódított a Terminátor pazar folytatása is, amiről úgy vélekedtek a szakértők, hogy CGI terén nemigen lehet egy ideig felülmúlni, erre meg igen gyorsan le is lett mosva. Ugyan az effektusokat az idő vasfogai természetesen egy picit már megrágták, de így is élmény nézegetni a digitális őslényeinket, és belegondolni is félelmetes mit jelenthetett ez akkoriban. Annyi szent, hogy innen datálódik az ILM nagy térhódítása, hiszen nevük eggyé vált a lehetetlen megvalósításával, az álmok vászonra varázslásával.
Ha Spielberg film, akkor természetesen nem maradhat el John Williams aláfestése sem. A Jurassic Park zenéje - mint ahogyan azt már Maestro-tól megszokhattuk - több nívós témára épül, melyek közül a 2 főtéma kiemelése megkerülhetetlen. Az egyik a lágyabb dallamvilágot vonultatja fel ("Welcome To Jurassic Park" első fele), mely leginkább hegedűn és zongorán szólal meg, de felhangzanak egyéb csilingelős hangszerek is. A másik a főleg rezesekkel harsányan operáló fennkölt téma ("Journey to the Island"), amely leginkább a döbbenet és a rácsodálkozás élményét hivatott kottákban kifejezni. Végeredményként John Williams a '90-es évek legismertebb, legmeghatározóbb filmzenéinek egyikét tette le ama bizonyos asztalra, mely hozzátartozik az alap filmzenei műveltséghez, dallamait bizonyára minden a filmeket legalább kicsit kedvelő rajongó képes bármikor eldúdolni.
Összességében ugyan vannak, akik neheztelnek a mozi sikerére, hiszen erőteljes táptalajul szolgált a látványfilmek térhódításának, de szerintem nemigen volna bárkinek is kivetése az ilyen alkotásokkal, ha azok is hasonló színvonalon futnának. Szép volt Steven!


Az elveszett világ: Jurassic Park - Vélemények

2012-01-29 02:12.30
Ez félelmetesen… középszer. Pedig minden adott volt egy újabb élvezetes dínókalandra, a csapat nagyja helyben maradt, az első felvonás rettenet nagy sikerének köszönhetően a büdzsét sem markolta le a stúdió, és még maga Spielberg is visszapattant a direktori székébe. De nem működik, mármint maga az egész film. Pedig ehhez is volt írott alap, de a sorok vászonra adaptálása ezúttal nem szuperál. De még ezt is elbírta volna a mozi, csak hát a rendezői teljesítmény is komoly zuhanáson ment át. Az egészet figyelembe véve alig ismertem rá Spielbergre, azt is elhittem volna, ha egy filmvilágban nem túl rutinos valaki állt volna a munkálatok mögött, mintha az egész forgatás alatt csak kereste volna önmagát a mester. Kétségtelenül komoly hátrány, hogy ezúttal nem alapozhatott az első rácsodálkozás fegyverére, de a hangulat is súlyos csorbát szenvedett. Talán egyszer éreztem, hogy ezt igazán ő rendezte, a lakókocsis-lezuhanós jelenet esetén, a repedező üveg általi feszültségkeltést pl. nem sokszor láttam hitelesebben ellőni. Viszont a raptorok üldözéséről ez már cseppet sem mondható el, abban a jelenetben elpuffogtatott klisék száma már nekem egy picit sok volt. De még talán, ha itt abbahagyják, és nem erőltetik bele a csapnivaló King Kong utánzást, akkor még valahogy bele lehetne tuszkolni a jó megítélésbe, de az utolsó félóra merő döbbenet. Értem én, hogy a folytatások szabályai mentén haladva valami „grandiózusabbat” akartak, csak ez visszafele sült el, van ilyen. A látványra viszont természetesen ezúttal sem lehet panaszunk, CGIszauruszaink, pöpecül vadásznak a népre és csakugyan a hangzás is rendben vagyon.
Összességében a rendező-legenda egyik leggyengébb teljesítménye, melyet a számítóképes technika ellensúlyoz valamelyest, de így is alaposan elmarad az első felvonás színvonalától.


A legjobb filmzenék!

2012-01-29 00:29.54
Felejthetetlen. :)


A félszemű - Vélemények

2012-01-28 21:53.25
Nem mondhatni, hogy a Cohen tesók népszerűtlenségtől szenvednének oszkáréknál, szinte mindegy mit csinálnak imádják őket. Én úgy vagyok velük, mint a tippmix-szel, van amikor bejön, van amikor nem. Most majdnem telitalálat lett belőle. Pedig nem mondhatni, hogy a western műfaj leglelkesebb híve volnék, de ennek már valahogy az előzetese is megfogott, és az alap sem éppen elhanyagolható ugyebár. Amit a fiúk egy kicsit más koncepcióval áldottak meg, mely talán így könnyebben befogadható. Valószínűleg ennek is köszönhető, hogy nem csak egy szűkebb réteg, illetve a kritikusok éltetik, hanem az átlagos mozibajárók figyelmét is felkeltette.
A félszeműt a jól eltalált főkaraktere húzza fel leginkább az értékskálán, egy igazi whiskey-t vedelő, toalettre is hatlövetűvel járó vadnyugati krapek, akit Bridges elképesztő hanyagsággal formáz meg. Hanghordozása tökéletesen utánozhatatlan, egyszerre rekedtes és „dörzsölős” - megtoldva elnyújtott akcentusával felejthetetlen élmény hallgatni. A kis Steinfeld-et is érdemes megemlíteni, hiszen a szárnyait épphogy csak bontogató színésztanonc léte ellenére tündökölt szerepében, sokra viheti még. Bár a mozi nem bővelkedik akciókban, vagy éppen töménytelen múlhatatlan jelenettel, mégis akad egy, ami valószínűleg örökre az emlékezetembe vésődött. Amikor hősünk a kietlen vidéken száguld lován a kislánnyal, akit erőn felül próbál megmenteni, míg végül már a puszta kezében cipeli… Tudom, nem hangzik valami rendkívülinek, de azzal a zenével, vágásokkal és hangulattal teljesen magával tudott ragadni.
Technikailag a - tesókhoz méltóan – semmi kivetnivalót sem lehet találni a filmben, a csöndesen szép vágásoktól kezdve, a vadnyugati díszletek megalkotásával bezárólag sehol sem lehet felfedezni a maximalizmus hiányát. Különösképp igaz ez az örök oscar-vesztes, Deakins példaértékű kamerakezelése, ami igazi tankönyvbe illő munka. Érdemes megfigyelni milyen csodás szögekből követi az eseményeket, a környék földrajzi adottságait kifogástalanul kihasználva, a képi világa pedig úgy zseniális, hogy közben tulajdonképp egy naturalista megközelítésről van szó. A zenéjét is dicséret illeti, Carter Burwell végre ismét kitett magáért. A lassan csordogáló elsősorban zongorás főtémája már a játékidő alatt is kitűnik, pompás egyvelege a drámai és a vadnyugati dallamvilágnak.
Összességében nem egy mindennapi western alkotást tálaltak nekünk a Cohen tesók, ami talán lassabb lefolyású társainál, de pazar kapcsolatábrázolásával, és a drámai szál finom kibontásával bőven kompenzálja azt. Picit kommerszebb beütése miatt pedig az is bátran megpróbálkozhat vele, aki a fivérek korábbi munkáit nem kedveli annyira.


A legjobb filmzenék!

2012-01-28 21:31.16
Ha igazán akar, tud még jókat alkotni Burwell. Az adott jelenet döntő részt ennek a melódiának köszönhetően lett olyan remek.

http://www.youtube.com/watch?v=dXc9UhW-1VM&feature=related (A félszemű - Ride To Death)


2012-01-28 21:28.28
Bource úr győzelme felől szerintem már senkinek sincs kétsége.


elejére ... 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 ... végére

 

Filmkatalógus alsó
Copyright © 2005-2018, www.FilmKatalogus.hu | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Impresszum | Médiaajánlat | DVD üzletszabályzat, kapcsolat | Sitemap | E-mail: info@filmkatalogus.hu

Ez a weboldal cookie-kat használ, melyekre szükség van az oldal megfelelő működéséhez. További információk