Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Nagy zűr Korzikán - Film Mánia, 14:30 |
Bontatlan karácsonyi románc - Film4, 14:35 |
Szikraváros - RTL Három, 14:40 |
Értékes rakomány - Mozi+, 14:45 |
Alkonyat - Újhold - AMC, 15:20 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Walter Hill (83) |
Antonio Cupo (47) |
Jemaine Clement (51) |
Sarah Shahi (45) |
Mehdi Nebbou (51) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Mr. Monk utolsó esete: A Monk-film |
Gabriel Basso |
2012-02-27 03:58.28 |
effektileg a Hugo talán a legkevésbé kiemelkedő volt a jelöltek közül, ez a Harry Potternek járt volna |
2012-02-27 03:49.56 |
Remek a Rango, de ellenfél (Tintin) nélkül nem volt túl nehéz dolga. |
2012-02-27 02:49.09 |
A fotózásról nekem is ez jutott eszembe... |
2012-02-27 02:48.38 |
Lubezkit megint jól megszivatták, pedig nem fér kétség, hogy munkája magasan kiemelkedik a mezőnyből. |
2012-02-27 00:20.36 |
Ha az utolsó fél órát vágták volna a francba egy egészen korrekt katasztrófa filmet kaptunk volna, de 2 óra után merő döbbenet, és totális baromságok érkeznek a vászonra. Nagy kár pedig a látvány büntet, LA szétesése önmagában egy vizuális mestermű. Éppen ezért a film minőségétől függetlenül megérdelték volna az animátorok az akadémistáktól a jelölést, mert egy effektileg brutál erős évben is simán TOP 3-as munkát tettek le az asztalra. |
2012-02-26 22:37.37 |
leszünk bőven, ahogy látom :) |
2012-02-26 03:28.42 |
Akkor így 1 nappal az esemény előtt a tippjeim:
Legjobb film: A némafilmes (Thomas Langmann) Legjobb rendező: Hugo (Martin Scorsese) Legjobb színész: A némafilmes (Jean Dujardin) Legjobb színésznő: Vaslady (Merly Streep) Legjobb férfi epizódszereplő: Beginners (Chritopher Plummer) Legjobb női epizódszereplő: A segítség (Octavia Spencer) Legjobb eredeti forgatókönyv: Éjfélkor Párizsban (Woody Allen) Legjobb adaptált forgatókönyv: Utódok (Jim Rash, Nat Faxon, Alexander Payne) Legjobb vágás: A némafilmes (Michel Hazanavicius, Anne-Sophie Bion) Legjobb operatőri munka: Az élet fája (Emanuel Lubezki) Legjobb látványtervezés: Hugo (Dante Ferretti, Francesca Lo Schiavo) Legjobb vizuális effektusok: A majmok bolygója - Lázadás (Joe Letteri, Dan Lemmon, R. Christopher White, Daniel Barrett) Legjobb hang: Hugo (Tom Fleischman, John Midgley) Legjobb hangeffektus vágás: Hadak útján (Richard Hymns, Gary Rydstrom) Legjobb eredeti filmzene: A némafilmes (Ludovic Bource) Legjobb eredeti filmdal: Muppets (Bret McKenzie) - "Man or Muppet" Legjobb jelmeztervezés: Hugo (Sandy Powell) Legjobb maszk: Vaslady (Mark Coulier, J. Roy Helland) Legjobb idegen nyelvű film: Nader és Simin - Egy elválás története (Asghar Farhadi) Legjobb animációs film: Rango (Gore Verbinski) |
2012-02-26 01:11.47 |
Elismerem, hogy nem volt egy kiugróan magas színvonalú év a 2011-es vígjátékok terén, de akkor sem értem miért pont ezt a darabot szemelték ki maguknak a hivatásos ítészek és emelték piedesztálra. Az eredeti forgatókönyv jelölés meg már szinte rémálmaiban jön elő. Komolyan itt tartana a filmes kultúra, hogy egy kakis-civakodós-menyasszonyos vígjáték szövegkönyve az év egyik legjobban megmunkált szkriptje legyen? Igen szomorú lennék, ha ez valóban így volna… McCarthy pedig ugyan tényleg a film legjobb karaktere, de néhány találó beszóláson, és disznólkodáson kívül ő sem nyújtott sokkal többet társainál. A humorát tekintve sem lehet rásütni, hogy fergeteges volna. Akad egy-két jó villantása a mozinak, de ezek jobbára valóban csak gyors momentumok, harmatgyenge próbálkozásból pedig lényegesen többet véltem felfedezni, és olyan, mint "térdcsapkodós" humor egyáltalán nem is létezik benne. A beígért érdemekből sem építkezik túl sokat a film, a barátság értékéről nem hinném, hogy bárki is innen merítene bármilyen gondolatot. Nálam ez csupán egy könnyen felejthető, tipikus vígjáték, de azok közül sem a jobbik fajtából. |
2012-02-25 01:54.19 |
Iglesias zenéje a film megtekintése, és a teljes album meghallgatása után sem került sokkal közelebb hozzám. A filmcímet viselő darabja az egyetlen, amit ki tudok emelni belőle.
http://www.youtube.com/watch?v=pNL7d_P6NSc&feature=related (Suszter, szabó, baka, kém - Tinker Tailor Soldier Spy) |
2012-02-25 01:48.46 |
Koránt sem sikerült olyan jól, mint ahogy a britek beállították (11 BAFTA jelölés), de annál lényegesen értékesebb alkotás, mint ahol itt jelenleg állomásozik.
Adott egy remeknek tartott kötet, ami angolszász területen elég komolyan meg van becsülve. Ismertetőjegyei a végletekig elnyújtott kérdőjelei által fotelba horpasztó története, és a tökéletes, biztonságot nem ismerő nyomasztó atmoszférája. Az adaptáció ügyesen próbál építkezni ezen érdemekből, a hangulat például kifogástalanul működik, és rejtélyekkel megpakolt sztori is jól áll össze egy kerek egésszé a végén. Viszont a történet feszessége hagy maga után némi kívánnivalót, a 2 órás játékidő alatt ugyanis néhol megtörik a mozi lendülete. Szerencsére azért mikor kell, besegítnek a pompás színészeink, akik ahogy egy jó brit filmnél szokás lenni ezúttal is igen nagy számba lettek összetoborozva. Öröm látni olyan rutinos rókákat, mint John Hurt, aki könnyed rutinjával válik a film egyik legbiztosabb pontjává, azonban mégis Oldman úr az, aki felhőkarcolóként emelkedik ki a műből. Fura, de hozzá tökéleten illő fizimiskájával és vastagkeretes szemüvege mögül tökéletes higgadtsággal hozza a titokzatos, de kikezdhetetlenül eszes volt titkos ügynököt, a szemtől szembeni monológja például a film egyik legkomolyabb csúcspontja. A magam részéről örülök, hogy végre magkapta az Oscar jelölését is, még ha nem is vagyok tökéletesen meggyőződve, hogy most nyújtotta élete legjobbját. A zene jelölése viszont annál inkább meglepő, még akkor is, ha Iglesias nem kezdő a szakmában, és rakott már le egyest mást az asztalra. Minimalista kompozíciójával alapjaiba véve nincs is gond, a képkockák alatt kifejezetten jól működnek szimpla taktusai, és sokat is ad hozzá a misztikus atmoszférához. Azonban nekem kicsit erőtlennek és alulhangszereltnek tűnik, amiből a lendület szinte teljes mértékben hiányzik. Egyszerű dallamai néha nagyszerűen szólnak egy-egy jelenet alatt, de az egész score-t figyelembe véve nem túl élvezetes hallgatmány, ismétlődő jellege, és vezérmotívumának hiánya kicsit álmossá teszi kompozíciót. Annyi biztos, hogy születtek erősebb zenei aláfestések is a tavalyi évben, melyek inkább lettek volna hivatottak egy ilyen komoly elismerésre. Összességében a film alapvetően tetszett, mégsem szippantott magába, a történet sikeredhetett volna ívesebbre, lendületesebbre, de kisebb negatívumainak ellenére is üde színfoltja a 2011-es filmes termésnek. |
2012-02-24 23:34.43 |
Az egyik legnagyobb kedvencem. :)
http://www.youtube.com/watch?v=JNOpKwnAQyw (Thomas Bergersen - Aura) |
2012-02-24 23:27.14 |
Az egyik legalapabb trailer zene, de nem véletlenül, mert az egyik legjobb is.))
http://www.youtube.com/watch?v=LRLdhFVzqt4 (Two Steps from Hell - Heart of Courage) |
2012-02-24 22:56.53 |
Jaja, nálam is. Valamit baszakodnak a szerverrel. |
2012-02-24 22:52.10 |
Ne akarjál te szomorú lenni. :) Amúgy tényleg remekül sikerült. |
2012-02-24 22:37.03 |
Tudom. :) |
2012-02-24 01:28.09 |
Lélekmelengető alkotás, amely sokkal több mint a műfaj hasonló darabjai. Kutyatartó gazdiknak külön kötelező, hogy soha ne felejtsük el mekkora kincs is a négylábú szeretete, hűsége, odaadása... mert ilyet soha nem kapsz egyetlen embertársadtól sem.
"Egy kutyának nem kell luxusautó, se hatalmas ház, se drága ruhák. Beéri egy útszéli talált bottal. Lehetsz gazdag vagy szegény, buta vagy okos, agyafúrt vagy tökkelütött, a kutyádnak mindegy. Ő csak szeretetet kér és ad. Hány emberről mondhatod el ezt? Hány ember szeret feltétlen és olthatatlan szeretettel?" |
2012-02-24 00:30.28 |
Rohadt jó lett.)) |
2012-02-23 23:55.13 |
Kaczmarek az Én, Pán Péter után újfent megmutatta, hogy a zongorához kevesen értenek jobban nála. Tanítanivaló, ahogy a billentyűk nyomogatásával milyen hangulattal és érzelmekkel képes megtölteni a képkockákat.
http://www.youtube.com/watch?v=2D2V5lR1Vdk&feature=related (Hacsi - A leghűségesebb barát - To Train Again) http://www.youtube.com/watch?v=cDZ90V7072I (Hacsi - A leghűségesebb barát - Goodbye) |
2012-02-23 23:00.12 |
http://www.youtube.com/watch?v=26-migpeVJM&feature=related (Gattaca - The Departure) |
2012-02-23 23:00.06 |
A tavalyi év terméséből meg aztán főleg kiemelkedik, talán csak egy jobbat hallottam, és 1-2 hasonlóan színvonalas aláfestés született még. |
2012-02-23 22:37.08 |
Naná, hogy csinált, elég csak említeni a Geisha-t vagy az azkabani fogoly-t, mint legjobbjai az utóbbi 10 évben. De nekem ez is nagyon bejön, a film alatt pedig kifejezetten csodásan szól. |
2012-02-22 01:44.57 |
Egyébként mit szóltok ahhoz a felvetéshez, hogy a zene kategóriában, Bource (The Artist) győzelme koránt sem olyan betonbiztos mint amilyennek tűnik. Ma olvastam ezt az okfejtést, és bizony van benne valami. Ugyebár John Williamsnél népszerűbb szakember nem igen létezik az Akadémia körében, nem csak a komponistákat tekintve, hanem az egész filmes szakmát illetően. A Maestro idén ünnepli 80. szülinapját, ami amúgy is egy gyönyörű kerek szám, de egyben egy intő jel is, hogy olyan sokszor már nem ismerhetik el munkáját. Jövőre ugyan még Spielberg Lincolnjához szerez zenét, de ahhoz igen kétséges, hogy lesz esélye olyan monumentális aláfestést összehoznia, mint a War Horse-hoz. És talán bennük van az is, hogy legutóbb (2005-ben) egy teljesen megérdemelt díjat sikerült valahogy másnak megítélni.
Na majd meglátjuk, én azért továbbra is Ludovic úrra tenném a pénzem, de azért inkább Williamsnek fogok szurkolni, hátha... |
2012-02-22 01:19.32 |
John Williams visszatért! A Tintin zenéjével sincs semmi probléma, az is egy igényes, minőségi munka, de ez... ez igazán méltó a nevéhez. Győnyörű, megkapó, néha egészen pátoszos hangzású pompás zenei költemény, mely odakerült a legkiválóbb 21. századi Williams munkák közé.
Hadak útján (John Williams) http://www.youtube.com/watch?v=O3DN2t8xGc8&feature=channel_v.. (Dartmoor, 1912) http://www.youtube.com/watch?v=YPuoMdAuAmU&feature=channel_v.. (No Man's Land) http://www.youtube.com/watch?v=eg5CkihPZgA&feature=channel_v.. (The Reunion) http://www.youtube.com/watch?v=YT59FgzIVfQ&feature=channel_v.. (The Homecoming) |
2012-02-22 01:07.27 |
Én tegnapelőtt láttam a filmet, és teljesen elvarázsolt, a kicsit szürrealista, de annál érdekesebb és olykor viccesebb története pedig borzasztóan tetszett. Meg az sem elhanyagolható tény, hogy Woody legutóbb '87-ben kapott díjat, ami azért nem most volt. Én biztosnak érzem a győzelmét, de úgy is mindjárt itt a vasárnap, és minden kiderül.) |
2012-02-22 01:01.17 |
Akárki, akármit is mond Steven Spielberg a mai napig korunk egyik legkiválóbb direktora. Az utóbbi időben leginkább csak közönségfilmekkel vétette magát észre, de azokban is kiválóan megnyilvánul a minőségi mozikhoz való szinte páratlan érzéke. Azonban az ilyen történetek, ezek a monumentális mesék állnak hozzá a legközelebb, ugyanis ezekben képes megmutatni, hogy történetmesélésben ma sincs párja Hollywoodban. Biztos kézzel tudja, hol kell lassítani, finomítani vagy éppen kihagyni, hogy a történet a nézők előtt is teljes egésszé álljon össze. Jól átgondolt, hiba nélküli cselekményvezetésének köszönhetően pedig olyan, mint unalom vagy vontatottság egész egyszerűen elképzelhetetlen. A látvány is a híres amerikai direktor nevéhez méltóan a legmagasabb színvonalat képezi. A fotózás igazi esztétikai élmény, az ember csak ámuldozik a csodásabbnál csodásabb képek láttán, ilyen példaértékűen gyönyörű operatőri teljesítménnyel nem mindennap találkozni. A háborús szcénák alkalmával pedig tökéletes egyvelegét kapjuk a kép, hang és dramaturgia hármasának. Annyira makulátlan az összhatás, hogy a nézőt egyszerre borzasztja el, és nyűgözik le a látottak. A tomboló csatamezőn átnyargaló táltos felvétele pedig az abszolút felejthetetlen képkockák neves tárházát gazdagítja.
Ha Spielberg filmet forgat, akkor nem is kérdéses, ki lesz a zeneszerző. John Williams és a neves rendező már szinte egymás arcrezzenéséből is kitalálja a másik gondolatát, a megannyi sikeres alkotást véghezvitt páros most sem cáfolt rá hírnevére. Williams munkájának az alkotók ezúttal is hatalmas teret biztosítottak, így ismét bebizonyíthatta, hogy még most is tud hatásos, lenyűgöző dallamokat komponálni. Csodás zenei költeményt alkotott, ezekhez a lassan hömpölygő drámai aláfestésekhez senki nem ért jobban nála. Komolyan, ahogy az érzelmeket képes a tetőfokra hágni, ahogy a hegedűk „sírását” képes fokozni… szerintem nincs olyan kőszívű embert, akit ne volna képes megolvasztani. De a hatalmas, monumentális zenei megoldások mellett éppúgy helyet kaptak a feszültséggel teli dallamok is, melyekkel azt is újfent bizonyította, hogy nem csak a szépséghez ért, de mestere a pusztítás, a borzalmak és a fájdalom hangjegyekben való kifejezésének is. Az egész aláfestő zene mindenféleképpen John Williams kifogyhatatlannak tűnő zene munkásságának egy újabb csúcspontja. Csak reménykedni tudok, hogy hű barátja még sokszor rábírja venni az alkotásra, az idén már nyolcadik X-be lépő Maestro-t, mert nagy szükségünk van rá, ugyanis nélküle nem az igazi a filmzenei ipar. Összességében impozáns mozgóképes anekdota, igazi monumentális mese, Spielbergi profizmussal tálalva. Néha olyan képkockákkal, melyeket a legkomolyabb akciórendezők is sárga irigységgel tanulmányoznak, néha pedig olyanokkal, hogy a szíved is majd belefájdul a gyönyörűségbe. Tartalmas darab, kiváló formanyelvvel, pazar képekkel, egyszerűen kár volna kihagyni. |
2012-02-22 00:21.47 |
Remekül szerkesztett, írt vélemény, aminek még a tartalmával is teljesen egyetértek. :) |
2012-02-21 22:42.14 |
Nem csodálom.)) |
2012-02-21 01:05.06 |
Woody szerintem Oscart is érdemelne. Igaz az ellenlábasokat még nem volt alkalmam megtekinteni, de rohadt erős lett a Midnight in Paris szövegkönyve. |
2012-02-21 01:03.29 |
A hang szerintem megosztásra fog kerülni. A keverés a Hugo-hoz vándorol, míg a vágás a háborús pacié lesz. |
2012-02-21 00:48.21 |
Bezony, flottul odaillet. Itt az eredeti.
http://www.youtube.com/watch?v=MBGeKmx7vv8&feature=share (Allonsanfàn - Rabbia E Tarantella) |