Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Deadpool & Rozsomák *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Brad helyzete - Filmbox, 06:10 |
Ki nevel a végén? - Film4, 06:25 |
Gumball csodálatos világa - Cartoon Network, 06:30 |
Hölgyválasz - Mozi+, 06:30 |
Műkincs hajsza - Moziverzum, 07:00 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Carter Burwell (69) |
Owen Wilson (56) |
Chloe Sevigny (50) |
Delroy Lindo (72) |
Tim Guinee (62) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
John Wick: 3. felvonás - Parabellum |
Ian McShane |
2012-01-22 23:57.06 |
No mesélj, mik kerültek rá? Bár lenne néhány tippem. :) |
2012-01-22 23:54.49 |
Érdekes módon a Pearl Harbor esetén pont a német mester kedvenc alkotásai, az akciózenék nem sikeredtek kimagaslóra, de helyettük bizonyította, hogy sem a romatikus melódiákkal, sem pedig a drámai hangolással nem áll hadilábon. Ennek az elején a hegedűjáték dominál, majd a közepetáján a himnikus dallamok veszik át a terepet. A zene így külön hallgatva sem éppen csúnya, a film alatt azonban egyenesen tökéletes!
http://www.youtube.com/watch?v=WC51huTeTVU&feature=related (Pearl Harbor - December 7th) |
2012-01-22 02:22.06 |
Edgar Rice Burroughs legendás kötetéből szinte már megszámolhatatlanul sok feldolgozás született, hiszen a nagyvásznas alkotásoktól kezdve a kisebb TV-s filmekig láthattuk már kedvenc majomemberünket egyik liánról a másikra lengeni. A feldolgozások sorából a legkisebb korosztály sem maradhatott ki, szerencsére a lehető legjobb kezekbe került a produkció. A Disney tényleg egy olyan stúdió, aminek szakemberei képesek szem előtt tartani azokat az értékeket, melyek mentén olyan művek születhetnek, amiket a gyerekek egy életre a szívükbe zárhatnak, de a felnőtt korosztályt is képesek elbűvölni. A Tarzan rajzos változata lehetett volna egy smafu mozi is, ami külcsínyre okés, de belül üres, mint Hilton kisasszony fejecskéje. Azonban a készítőknek nyilvánvalóan nem volt elég a szépen megmunkált animáció, így megpakolták a sztorit a legkülönbféle alapvető értékekkel, és megáldották valami egészen kitűnő hangulattal. Az alapműhöz is meglehetősen hűen nyúltak, itt-ott fabrikáltak rajta a könnyebb befogadhatóság érdekében, és persze az igényes rajzfilmek szabályainak megfelelően megfűszerezték némi humorral, de a történet váza teljesen ép maradt. De minden pozitívum aligha lett volna elég a megfelelő zenei kíséret nélkül, mert a Tarzan legerősebb pontja a majdhogynem páratlannak mondható akusztikus élménye. Ahogy Collins remek választásnak bizonyult, úgy Ákos is pazar ötlet volt a hazai forgalmazó részéről. Az ő hangjában is ott van az az "ősi lélek", ami miatt a dalok magyar változatai is teljes mértékben felveszik a versenyt az eredetivel. A fenséges dalok árnyékában gyakran elfeledkezünk a pompás instrumentális aláfestésről, pedig ezek teremtik meg leginkább a hangulatot. Ezt itt ráadásul nem is az egeres stúdió bejáratott komponistája, Alan Menken produkálta, hanem egy jóval kevésbé ismert uraság, Mark Mancina. Füllel hallhatóan koránt sem vette félvállról a feladatot, az érintetlen vad hangzását megcélzó hangeszközök egész arzenálját vetette be, így megszólalnak egészen különleges ütősök és fafúvósok, melyek tökéletesen idézik meg a dzsungel különleges atmoszféráját. Ezekre aztán szépen ráhúzta a zene gerincéül szolgáló szimfonikus zenekart, így pedig nem sűrűn tapasztalható egyvelegét kapjuk az egyébként igencsak eltérő hangzásvilágoknak. Különleges hangszerelésnek köszönhetően egy kifejezetten jó, olykor egészen bravúros megoldásokat felmutató aláfestést hozott össze, ami nem mellesleg élete legnagyobb dobása.
Összességében úgy érzem a 90-es évek pazar rajzfilmáradatában kicsit alulértékelt műről van szó, pedig szerintem abszolút beleillik az "aranykorszak" legjobb meséi közé. Gyönyörű, szívvel rendelkező alkotás, de a Disneytől nem is várnék rosszabbat… |
2012-01-22 00:48.29 |
Bár Collins és Mancina második közös munkája közel sem hozott akkora sikert, mint az első esetén, de ebben is található néhány igen érdekes darab.
http://www.youtube.com/watch?v=dMBbUDZvyPc&feature=related (Mackótestvér - Transformation) |
2012-01-21 23:43.05 |
A fenséges dalok árnyékában gyakran el is felejtjük, hogy milyen remek instrumentális darabok is születtek/születnek a Disney mesékhez. Ezt itt ráadásul nem is a zseniális Alan Menken produkálta, hanem egy jóval kevésbé ismert uraság, Mark Mancina. Zenéjében tökéletesen ott van az igyekezet, hiszen egy kifejezetten jó, olykor egészen bravúros megoldásokat felmutató aláfestést hozott össze.
Tarzan (Mark Mancina) http://www.youtube.com/watch?v=hwj5JjaMrp4&feature=related (The Treehouse) http://www.youtube.com/watch?v=kZsEW579XLs&feature=related (Moves Like An Ape, Looks Like A Man) http://www.youtube.com/watch?v=nU2Cccn6xXw&feature=related (A Wondrous Place) http://www.youtube.com/watch?v=ipBwFMoCeSk&feature=related (One Family) |
2012-01-21 18:10.42 |
A képregények imádatát az Atlanti-óceán innenső partjáról talán kicsit nehéz megérteni, ugyan mi is szeretjük Supermant, Batmant és a többieket, de ez semmi ahhoz képest, ahogy az amerikaiak odavannak értük. Amerika kapitány ebben az igen illusztris társaságban is előkelő helyet foglal el náluk, hiszen ő a jenki ideál. Bátor, becsületes, odaadó, a népért bármikor életét feláldozó… egyszóval igazi hazafi. Ennek köszönhetően volt némi fenntartásom a produkcióval kapcsolatban, hiszen a zászlólengető, melldöngető hazafiasság már nem egy hollywoodi produkciót vágott haza, azonban itt úgy érzem a lehetőségekhez mérten egészen minimálisra szorították ezt a faktort. A történet eredetiségét persze a padláson felejtették, de nem is ez a legfőbb opció egy ilyen típusú alkotásnál, és végül is egészen igényesnek is mondható a maga nevében, az eredettörténet például egészen élvezetesen ki van dolgozva, így a kis nyomingerből nem két perc alatt lesz a hősiesség megtestesült bálványa. Persze ettől függetlenül nem a jól megírt szkript viszi a hátán a művet, hanem az akciók és a látvány. Különösen az utóbbi tetszetős, pedig állítólag az első egyeztetések alkalmával felmerült a készítők agyában az az ötlet is, hogy valamilyen módon rögtön a modern korba helyezik a történetet, ami így utólag mindenképp kimondható igen nagy ostobaság lett volna, hiszen pont ez a retrós bája ad hozzá annyit, hogy a tucat képregényfilmektől egy picit több legyen. Az akciók feszessége persze nem vetekedhet egy Sólyom végveszélyben zsenialitásával, de el kell ismerni, ahol kell remekül dübörög a hangszóró, és jó nézni a teletömködött CGI helyett a pirotechnika csodáit. Persze azért nem kell sajnálni az effektusokért felelősök családját, éhen nem fognak halni, mert volt dolguk bőven nekik is, s tették azt minőséggel főleg, ahogy lecsupaszították kapitányunkat.
Evans a filmhez köthető legkomolyabb teljesítménye, hogy az eddig sem satnya testét olyan betonkeményre gyúrta, hogy elhiggyem neki, képes embereket dobálni, az ellent darabokra szedni, maga a karakter úgy gondolom mással sem lett volna teljesebb. Weaving mondjuk igen gyenge főgonosz, ami szerintem leginkább a szövegkönyvíró hibája, mert ő már bizonyított korábban. Rátett egy lapáttal az egészen ózsdi maszkja is, ami valamiféle Voldemort utánzat lenne, de hát a hatás koránt sem ugyanaz. A többi nagy név (Tucci, Tomy Lee Jones) elsősorban csak bekacsintanak a gázsiért, bár amit kellett azt készséggel hozzák, szóval nagyon károgni nincs miért. Sajnos Silvestri is beállt ebbe a sorba, úgy tűnik, hogy ő most már csak Zemeckis kedvéért képes megerőltetni magát, mert ez már megint igencsak felejtős alkotása lett. Legfőbbképp egy jó erős, heroikus főtémát hiányolok tőle, mert végül is a kiegészítő dallamokkal nincs komoly probléma. Előbbire a próbálkozás feltételezem a végefőcím alatt hallható Captain America March lenne, ami ugyan nem rossz, de kicsit… soványka lett, bár a harsány, dicső hangzás valamelyest megvan benne és vérszegény mivolta ellenére is a zene legértékelhetőbb darabja. Összességében a vártnál jobb lett ez a mozi, ami ugyan nem tekinthető kiforrott munkának, és igen vérzik.. több sebből is, de a retrós hangulata, és hogy nem próbáltak beletuszkolni mindenféle bugyuta jelenetet – megmentik. |
2012-01-21 17:58.38 |
Kicsit vérszegény próbálkozás Silvestritől a heroikus témát illetően, de még így is a legértékelhetőbb darabja az albumnak.
http://www.youtube.com/watch?v=vVC7Zvo_NyQ (Amerika kapitány - Captain America March) |
2012-01-21 17:02.48 |
De annál kellemesebb hallgatmány.) |
2012-01-21 01:29.40 |
Egészen megdöbbentő, hogy milyen ostoba emberek kezében van a törvényhozás. |
2012-01-21 01:29.06 |
:D |
2012-01-21 01:05.31 |
Bezony. |
2012-01-21 00:51.09 |
Magyarország, Magyarország ólé-ólé-ólé! SZÉP VOLT FIÚK! Ez kibaszott nagy meccs volt! Fülig ér a szám. :))) |
2012-01-20 01:49.08 |
Nem vagy egyedül. :) Igazából eleddig is emlékeztem, hogy jó kis zenéje van, de valamelyik nap tök véletlenül akadtam bele, és teljesen lenyűgözött. Nem győztem kapkodni a fejem, hogy sorra jönnek az emlékezetes tételek, remek munka lett. |
2012-01-20 01:25.34 |
Az igazi dínólázat még Spielbergék indították el a Jurassic Parkkal, ami akkora sikert hozott maga után, hogy a különböző stúdiók gyorsan le is csaptak a témára, és sorban érkeztek az őshüllőkkel filmszínházba csábítani vágyó alkotások. Mivel ez a téma a legkisebb korosztály esetén is igen komoly népszerűségnek örvend, csak idő kérdése volt mikor érkezik meg belőle a rájuk szabott változat. Az ötletet végül a gyermekfilm-specialista Disney karolta fel, és tálalta a maga minőségi módján. Mondhatni minden a helyén van, a karakterek szerethetőek, a hangok kiválóak, a látvány piszok élvezetes, a sztori persze a gyerkőcök szintjére van kalibrálva, de nem hiszen, hogy a felnőttebb korosztály képviselőinek pironkodniuk kellene nézésekor, igazi családbarát darabról van szó. Ha valami szálkát mégis keresni kellene a műben, akkor talán a poénokkal való sovány bánásmódot lehet megemlíteni, de igazából a viszonylag rövid játékidő által feszesre szabott események közben nem zavaró a szegényes jelenlétük.
A stúdió eleinte rajzos megoldásban gondolkozott a megvalósítást illetően, de a korábbi animációs alkotások sikere végül arra késztette őket, hogy az animációs technika mellett döntsenek. Azonban a Dínó nem csak digitális eszközökkel hódít, ugyanis a hátterek nagyját előre, élő helyszíneken vették fel, és ebbe illesztették bele a számítógép kreált karaktereket. A döntés több szempontból is kiválónak bizonyult, egyrészt persze költséghatékony módszer volt, másrészt pedig a technika még nem azokon a magaslatokon járt mint manapság, így ezzel a kivitelezéssel a mese utóéletének tettek igazán jót, hiszen így a mai napig remek látvány tárul a szemünk elé. J.N. Howard az az ember, aki nem rest könnyed rajzfilmekhez is egészen erős zenét komponálni, ez itt kérem szépen profin hangzik a mesében, de külön is igen élvezetes hallgatnivaló. Bár a kontinens nincs meghatározva a filmben, de Howard mégis az afrikai alapok felé nyúlt, nyílván az ősi hangzás elérése végett, de a lényeg, hogy ez egy igazán pompás ötlet volt. Az alapjáraton szimfonikus zenébe, ugyanis gyönyörűen olvadnak bele az afrikai kórus fel-felbukkanó vokáljai valamint mély autentikussággal megszólaló dobok. Rendkívül ritka az ilyen intelligens zenei aláfestés egy alapjáraton gyerekeknek szánt alkotás esetén. Howard itt annyira kitett magáért, hogy a mai napig a legjobb munkái közé tartozó aláfestést hozott össze. Összességében ugyan a nagy klasszikusokkal nem szállhat ringbe a Disney dínós meséje, de szokás szerint olyan alkotást tettek le az asztalra, ami képes összehozni az egész családot, ennél komolyabb erénnyel pedig nemigen rendelkezhet egy ilyen mozi. |
2012-01-20 00:16.19 |
Ez a téma/kategória az egyik kedvencem a filmzenék mellett, így ha csak hobbi szinten is, de folyamatosan képzem magam.
A sárkányt tekintve leginkább csak az igazi szakértők véleményére tudok támaszkodni, mert a felsorolt példák (különösen a Tűz Serlege, és az Avatar) esetén én is tökéletesnek vélem az ott megjelenő hüllőket. De ahogy régebben böngésztem a netet - direkt ezen aspektusára keresve - a sárkány mindig előkerült. Aztán a VES (Visual Effect Society) Award is megjelölte a legjobb animált karakterként, és már állítólag le is futott a verseny. De pl. Szamuráj is kiemlte annó a véleményében, és azért ő ért ezekhez, elég komolyan. "Ami tetszett,látszott mindig,a Warner úgy gondolta,ezt a világot megfelelő mennyiségű pénz tudja életre kelteni,és nem garasoskodtak,így a Potter mozikat vizuális téren sok támadás nem érhette.Néha nyakig merülhettünk Rowling fantáziájának tobzódásában,és sose jutott eszembe,ez de rosszul lett vászonra álmodva. Végre CGI hiba nélkül láttam egy sárkányt,ahogy kitört a bankból,elképesztően jól mutatott..." |
2012-01-19 23:43.26 |
Fáj, hogy leminősítetted a Harry Potter egy Álomháború szintjére (mégha csak effektek terén is). XD
No, de viccet félretéve, óriási a különbség Snyder filmje és a Halál ereklyéi kötött vizualistás terén (is). Mondjuk azt nem értem, hogy jönnek ide a díszletek, mert az egészen más tészta (egyébként abban a kategóriában is esélyes), mert itt a lényeg a vizuális effekteken van, ami esetén egyébként nem is az a kérdés, hogy jelölve lesz-e, hanem hogy megnyeri-e. Ebben a legkomolyabb ellenfélnek az új majmok bolygója ígérkezik, mert a Transformers 3. nem igazán van versenyben, elvégre az egyik legfontosabb alapszabályt rúgja fel, avagy az ilyen technikáknak a sztorit kell(ene) megfelelően alátámasztaniuk, nem pedig fordítva... Ilyen értelemben az Álomháború esetén is komoly gubancok vannak, de emellett egy igen kétes minőségű effekthalmaz lett, nem is csoda, hogy a 10 legjobb közé sem fért be. A Harry Potter esetén egyértelműen az egyik legprofibb, legkidolgozottabb munkáról beszélhetünk az évben, mert ne feleddjük ez a kategória nem arról szól, hogy milyen látványos egy film hanem, hogy milyen részletesen vannak kidolgozva a pixelek, milyen bitrátával dolgoztak, a hátterek milyen textúrát mutatnak, a fény hogy törik meg a dolgokon, visszatükröződik-e a tárgyakról, mennyire kelt valóságérzetet... stb. Ilyen szempontból 3 dolgot érdemes kiemelni a Halál ereklyéiből, ami miatt akár díjat is érdemelne: 1, A bankban megjelenő sárkány, ami (talán) az első teljesen hibátlanul megalkotott digitális őshüllő, tökéletes textúrával (nem véletlen a VES Awardon a jelölés érte). 2, A Roxfort körüli védőpajzs felhúzása, ami első blikkre nem tűnik komoly kihívásnak, de piszok jól meg lehet rajta figyelni a fentebb írtakat. 3, A teljes egészében animáltan felépített varázslóiskola, ami eleddig modell formájában létezett, de most teljes egészében megalkották CG formában is, az ostromkor, a külső felvételekkor ezt csodálhatjuk. Gondolom senkinek sem tűnt fel, hogy teljesen digitálisan jelent meg ezúttal, nem véletlen. Hogy mennyiben hozott újat? Igazából ebben az évtizedben 4 film hozott komolyabb vérfrissítést a szakmába. A GYU 1-2 (a 3. epizódban leginkább az előző részek újításait tökéletesítették, ahogy a King Kong esetén is), a Transformers első epizódja, és persze az Avatar. Szóval, ha csak a technikai forradalomért járna a szobor, akkor nem túl sűrűn volna kiosztva. Szó, ami szó én leginkább a Harry Potternek szurkolok, és nem csak azért, mert magában a filmben csúcsra van járatva a technika, hanem mert ez már a 8. rész, amiben (nagyjából) tökéletes effektusokat csodálhatunk. De elismerem, hogy a Majmok bolygója esetén sem kerülne rossz helyre a díj, de inkább a varázslókat tippelném befutónak, aztán meglátjuk. |
2012-01-19 22:37.37 |
Meglepődnék, ha ezek a nevek szerepelnének majd az Oscar jelöltek között is. |
2012-01-19 02:15.16 |
Még kitűnöbb példája az alább írtaknak, rendkívül ritka az ilyen intelligens zenei aláfestés egy alapjáraton gyerekeknek szánt alkotás esetén. Howard itt annyira kitett magáért, hogy a mai napig ott van a legjobbjai között ez a zene.
Dinó (James Newton Howard) http://www.youtube.com/watch?v=UciUGLTED6s (Inner Sanctum / The Nesting Grounds) http://www.youtube.com/watch?v=B9ubdk1tuI0&feature=related (The Egg Travels) http://www.youtube.com/watch?v=5xDoczoEXQI&feature=related (Epilogue) |
2012-01-19 01:14.33 |
J.N. Howard az az ember, aki nem rest könnyed rajzfilmekhez is egészen erős zenét komponálni, ez itt kérem szépen profin hangzik a mesében, de azt hiszem így külön is élezetes hallgatnivaló.
http://www.youtube.com/watch?v=7tx783Z5gso (Atlantisz - Az elveszett birodalom - The Crystal Chamber) |
2012-01-18 23:01.16 |
:)) |
2012-01-18 15:13.46 |
http://www.youtube.com/watch?v=54vmdLypfDk (Terminál - The Tale of Victor Navorksi) |
2012-01-18 14:56.28 |
Ramin urat jó magam nem igen tartom kiemelkedő zeneszerzőnek, de ez a popszinfónikus feldolgozás elég pöpec lett.
http://www.youtube.com/watch?v=Bu-L44iv1So (Frászkarika - End theme) |
2012-01-18 13:27.16 |
Nem, az is '11-es film, jelölve is volt. Mondjuk szerintem a Tintin is remekül sikerült, úgyhogy nekem nagyjából mindegy melyik nyer majd az Oscaron.) |
2012-01-18 02:16.05 |
Oldman esélyeit az is rontja, hogy kétséges 2 brit jelenléte. Ugyebár a Clooney, Dujardin, Pitt trió kb 100%-osnak mondható, mellettük pedig Fassbender is komoly kandikáló. Szóval a kérdés, hogy lehet-e két brit. |
2012-01-18 02:05.19 |
Mulligan a hosszúlistán a főszereplők között szerepelt a Shame-mel, ezért nem jutott jelölésig az erősebb alakításával. |
2012-01-18 02:03.45 |
Viszont DiCaprio esetén egyetértek, az amcsiknál szerintem is valószínűbb mint Gary. |
2012-01-18 02:01.58 |
Én is egyre komolyabb esélyt látok Fincher jelölésére, valahogy most tényleg erőteljesen kikerült a láthatárból a War Horse. |
2012-01-18 01:59.16 |
Ez is egy jó összeállítás, nagyon nemigen fog másként kinézni a mezőny. |
2012-01-18 01:57.10 |
Hát én vesszek meg, de most csalódtam a britekben, pedig őket tartom (?) a legobjektívebbek díjátadónak, de amit a Tinker Tailor Soldier Spy-jal műveltek az már egy kicsit sok. Igaz még nem láttam a filmet - várom! - de azért 11 jelölés, háát... Tudom brit film meg minden, de azért ennyire nyomatni szerintem már komoly túlzás. Aztán hátha a film megváltoztatja a féleményem, de kétlem. :/
Zenei téren tavaly olyan büszke voltam rájuk, hogy nem vették be a "a social networknek milyen jó zenéje" van dumán, komoly figyiszt mutatva a többieknek, akik dúrván benézték. Most meg ők is jelölték a Reznor-Ross duót, pedig most sem sikeredett erősebbre a zenéjük szemernyit sem... Fotózás... Lubezkit kihagyni... Te jó ég! Ilyen komoly hibát nem is emlékszem mikor vétettek utoljára. Elképesztő... Na mindegy, tudom, hogy ez is csak egy vélemény, de én eleddig kiemelkedőnek véltem őket, de most azért nem sikerült az az objektív mód. Enyje... |
2012-01-18 01:42.35 |
Igazán jól tippeltél.))
Én pl. sosem gondoltam volna Lynne Ramsay-re a rendezők között, vagy a Guardra a forgatókönyv esetén. |