Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Deadpool & Rozsomák *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
A dán lány - HBO2, 04:00 |
A bűn árfolyama - HBO3, 04:05 |
Volt egyszer egy Mexikó - HBO, 04:10 |
Szirén - Véres legénybúcsú - Film Mánia, 04:15 |
Végveszélyben - Moziverzum, 04:45 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Carter Burwell (69) |
Owen Wilson (56) |
Chloe Sevigny (50) |
Delroy Lindo (72) |
Tim Guinee (62) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Gran Torino |
Ella Hunt |
2012-04-24 00:24.50 |
Hát megbukni biztosan nem fog.))) Sőt elég jó pénzt mernék feltenni, hogy az 1 milliárd is meglesz. |
2012-04-24 00:13.33 |
Van benne potenciál, a maci dumái máris jól hangzanak. Ütős cucc is lehet belőle. |
2012-04-23 01:25.26 |
Minden idők egyik legjobbja…
Tudom sikk manapság a filmet szidni, értékeit tagadni, művészi eszköztárát sekélyesnek és hatásvadásznak titulálni, anyagi sikereinek, 11 Oscarjának megérdemeltségét vitatni, de tény ami tény a Titanic megmozgatta a világot, a nézőket olyan számban csalogatta be a sötét moziterembe, mint korábban igen kevésszer, műfajának pedig abszolút legjobbja lett. Merthogy a közhiedelemmel ellentétben a Titanic elsőszámúlag katasztrófafilm, másodszeren dráma, s csak mellékesen romantikus mozi. Utóbbi erős jelenléte Cameron rendezői érettségének bizonyítéka, mint minden rendező tudta, kell egy filmbe érzelem, mert nélküle nincs ragaszkodás karakterekhez, ami nélkül meg ugye elfelejthetjük, hogy bárkit is sajnáljunk. Ez a Titanic esetében hatványozottan igaz, érzelmek nélkül ugyanis sima dokumentumfilmet kaptunk volna, így viszont a süllyedés idejére már megszerettük a főhősöket, érzelmeket ébresztettek bennük a többi megismert karakterrel együtt, így tragédiájuk, szörnyű haláltusájuk nem hagy hidegen bennünket. Egyébként pedig sokan összetennék a kezüket, ha így tudnának bánni az érzelmekkel. 2 óra alatt egy ilyen kapcsolatot felépíteni, társadalmi hátterek vázolásával, úgy hogy teljesen elhiggyem, hogy egy igazi szerelmespárt látok… szóval le a kalappal. De a film igazi értéke kétségtelenül nem a szépen megmunkált romantikus szála, hanem az utolsó harmad félelmetesen realisztikusan, profin vázolt tragédiája. Ebben a masszív órában annyi minden van, hogy felsorolni is nehéz volna, ennyi szálat mozgatni, hogy közben ne essen szét a mozi eszméletlen komoly bravúr volt. Cameron hihetetlen érzékkel teremtette meg és adta vissza a káoszt, a drámát, a tragédiát, rendezői képességeinek minden egyes cseppjét kisajtolta magából, szerintem nem létezik olyan dramaturgiai eszköz, mit nem vetett volna be, így pedig a hatás garantáltan nem marad el. Rám egyedülálló hatással van, drámaisága rendkívül mélyre, egészen a lélekig hatol, elszomorít, elgondolkodtat, elszörnyülködtet, döbbenetes erejével pedig úgy beleprésel a fotelomba, hogy bár a stáblistát vagy 20-szor végigolvastam már, de mégsem tudok felállni előle. A Titanic erős érzelmi töltete ordított az ilyen téren verhetetlen James Horner iránt, így a film képes volt újra összehozni a Horner-Cameron párost, melynek gyümölcse egy tökéletesen érett, a filmtől ma már teljességgel elválaszthatatlan zenei aláfestés lett. A kompozíció mintaszerű harmóniát mutat a látottakkal, Horner egy külön utazásra invitál kottáival, aminek köszönhetően elérte azt, hogy szemünket becsukva és zenéjét hallgatva a legendává vált hajó fedélzetének minden egyes szeglete felidéződik az ember emlékezetében. Drámai vonulata tanítanivalóan erős, egy-egy zenei fogása annyira erősre sikeredett, hogy hallgatásakor szinte darabokat tép ki a néző szívéből. A vonósok és fúvósok nyelvén olyan érzékletesen képes érzelmeket kifejezni, mint talán senki más az iparban, a vokált pedig talán soha korábban nem alkalmazták ilyen hatásosan. Az a kristálytiszta énekhang képes betölteni a teret egymagában, annyira tökéletesen fest hangulatot mintha nem is ember hangja volna, bevallom erőteljes felszólalásakor még a levegő is megszorul bennem. Horner borzasztóan kitett magáért, az összes rá jellemző kézjeggyel ellátta szerzeményét, aminek köszönhetően egy olyan klasszis erejű zenét alkotott a filmhez, ami nem hiányozhat egyetlen valamirevaló "minden idők legjobb filmzenéje" listáról sem. És ami manapság már ritkaságszámba megy: miután meghallgatja az ember, többé már nem kérdezi meg, miért pont ez kapta az Oscart. Összességében Cameron monumentális alkotása filmes szempontból legalább akkora vállalkozás volt, mint egykoron a hajó megépítése. Lehet nem kedvelni a romantikus szála miatt, de mint katasztrófafilm kétségtelenül műfaja legkiválóbbika, a háttérmunkát pedig minimum illik elismerni, mert ilyet maximum, ha egy évtizedben látni. |
2012-04-23 00:54.41 |
Ilyen rendezővel, főszereplővel és történettel kizárt, hogy ebből ne valami emlékezetes süljön ki. :) |
2012-04-21 01:19.51 |
Cannes-ról egy kis infó.
[link] |
2012-04-21 00:58.24 |
Ne aggódj ez a film az idei mainstream mozik mélypontjai közt lesz számontartva. Majd jönnek olyan alkotások, mint a Prometheus, Batman, Hobbit és Gravity, amik szépen visszadják a hitedet, hogy a közönségprodukcióban is lehet nívó. :) |
2012-04-16 22:49.02 |
:DD |
2012-04-15 23:50.09 |
No még így a jubileum alkalmából, egy-két Titanic muzsika. Bár természetesen, ahogy Cameron mozija verhetetlen, úgy Horner zenéje is.
http://www.youtube.com/watch?v=O9jTuVzCn8c (A Titanic éjszakája - Main Title) http://www.youtube.com/watch?v=gLE4VOJI3-U (Titanic [1996] - Titanic Theme) http://www.youtube.com/watch?v=XDNb_aE3tJY (A Titanic szobalánya - Marie Y Zoe) |
2012-04-15 23:39.46 |
Nem tudom mennyire igaz ez a pletyka dalról, de az is az egyik legmagasabban jegyzett betétmuzsika lett, ami egy igen erős évben nyert meg (jogosan) mindent, mit lehetett. Bár tény hogy iszonyat sokat dob rajta Horner és persze az operakvalitású, legendás Celine Dion. Eszméletlen tiszta hangja van annak a nőnek. |
2012-04-15 23:35.30 |
Kemény.)) |
2012-04-15 00:56.26 |
Ha a film amúgy nem volna erős, már csak ezért a jelenetért megérte leforgatni. Szó szerint bombasztikus.
http://www.youtube.com/watch?v=j_OJQbaUl_U |
2012-04-15 00:28.51 |
Ennyi szavazatból felesleges bármilyen következtetést levonni, hiphopp és 9 alatt lesz, majd valószínűleg szépen lassan 8 alá is lekúszik. |
2012-04-15 00:04.43 |
Szegeden is tolják (azért az jóval közelebb van nekem :D), de kibaszott vagyon már ez a mozizás is. Csak a vonat oda meg vissza majd 3 ruppó, akkor még egy a jegyre, most meg nincs feles lóvém. De meglátjuk, április végéig megy, hátha a tippmix jönni fog :D |
2012-04-14 23:58.02 |
Titanic nálam is örök favorit lesz mindig. Azt sajnálom, hogy valószínűleg nem lesz lehetőségem 3D-ben megnézni pedig nagyon szerettem volna... |
2012-04-14 23:55.45 |
A Titanic az a filmzene, aminek minden tétele önmagában is egyedi és erős. Van itt dráma, akció, vígjátéki megközelítés.
Ennél szomorúbbat talán még sosem hallottam. http://www.youtube.com/watch?v=SHn67C5x6A4&feature=related (Nearer My God To Thee) Horner nem csak a lágy dallamok ura, tud kemény is lenni. http://www.youtube.com/watch?v=EodH_-oiBOI&feature=related (The Sinking) És az említett vígjátéki ritmusú zene, skótdudában verhetetlen. :) http://www.youtube.com/watch?v=AGp75RMAzHM (An Irish Party In Third Class) |
2012-04-14 23:50.08 |
Sőt szerintem minden idők egyik legjobbja.
Egészen briliáns, ahogy érzelmeket képes kottákba önteni, a drámai megjelenítés magasiskolája! |
2012-04-14 23:30.39 |
Ma 100 éve...
http://www.youtube.com/watch?v=IlVD4TJsE-Y&feature=related (Titanic - Hymn To The Sea) |
2012-04-14 01:08.51 |
Oliver Stone mindössze három évvel a Szakasz után újra visszahozta Hollywood látókörébe a vietnámi háború témáját. Azonban, míg korábbi alkotása az esztelen öldöklés dzsungelébe kalauzol el bennünket, addig itt egy veterán életútján keresztül a háború bensőbb következményét tárja a szemünk elé.
Stone értő kezeinek köszönhetően lett hasonlóan erős film jelen alkotása is, pedig igaz történet ide vagy oda sztorija elolvasáskor erősen tartottam a giccs átható szagától, mert az ilyeneket szokás túlmázolni a tengerentúlon, no de nem Oliver, ő nem tesz ilyet. Biztos kézzel fogta meg Ron Kovic könyvét, tetszetős felvezetést szabott neki, majd újfent bizonyítja, hogy a vietnámi poklot talán senki sem tudja nála jobban ábrázolni. Zsenialitása, hogy úgy mesél tökéletes realizmussal a távol-keleti borzalomról, hogy alig néhány képkocka állt a rendelkezésére, mi ez ha nem zsenialitás? De itt és most nem a harci jelenetek dominálnak, így aki egy nagyívű háborús mozit várna a filmtől, az igen komolyan csalódhat a film második felében. Számomra viszont a roppant érdekfeszítő volt a téma más megközelítésű megvalósítása, ami újfent bizonyítja Stone flexibilitását, hogy nem csupán a csatajelenetek csodás megkoreografálásához ért veszett jól. Pompásan vezette végig egy emberi ronccsá vált katona hányadtatásait, miközben futja figyelméből a társadalmi széthúzásra is reflektálni. Tom Cruise élete legjobbjával veszi ki a részét a sikerből, komolyan odapörkölve azoknak, akik csupán szépfiúnak vagy akciósztárnak vélik. Az aláfestő zene pedig mindenféleképpen John Williams kifogyhatatlannak tűnő zene munkásságának egy újabb állomása. Nagyon színes, hangzatos zenét alkotott, eszméletlen főtémával megspékelve az önmagukban sem gyenge hangzású kiegészítő dallamokat. Bravúrja, hogy úgy alkotta meg a zenei összetevőket, hogy egyszerre jelenjen meg az amerikai patriotizmus, a különböző katonai jellegek és még mellettük drámái hátteret is szolgáltasson. Összességében mindenféle púder és hatásvadászat nélküli háborús mozi, ami csak azért nem Stone legjobbja, mert volt neki korábban egy Szakasz című eszméletlen alkotása, de nagyon sokat örülnének egy ilyen életműnek, ami neki csak a második. |
2012-04-14 00:27.40 |
Élvezet volt minden perce.)) |
2012-04-14 00:16.11 |
Hamisíthatatlan olasz dallamok.
http://www.youtube.com/watch?v=myVtnPfZC3g&feature=related (Az élet szép - La Vita E Bella) |
2012-04-14 00:05.26 |
Szenzációs! Remek újító koncepcióval megáldott film, ami a holocaustot emberközelibbé hozza, már amennyire ez lehetséges. Kifejezetten tetszett, ahogy a történet folyamatosan fejlődött, nyílt meg. Eleinte egy kedves kis olasz vígjátéknak ígérkezett, majd érkeztek a fasizmus rendszerét fricskázó, egyszerre kacagtató és az eszme ostobaságát velősen bemutató jelenetsorok, de a lényeg a tábori jelenre maradt, ekkor mutatja meg igazán a mozi az erejét. Fantasztikusan teremtette meg a kettős légkört, egyszerre láthatjuk gyermeki szemmel a lágert, ugyanakkor a háttérben érzékelni a valós borzalmat. Remekül bánt Bengini ezzel az érzelmi hullámvasúttal, hol egy poén, hol egy csöppnyi dráma, de főszereplőnk jókedve ide vagy oda érezni valami fojtogatót a háttérben, ami a film fergeteges humora ellenére megérinti egy kicsit az ember szívét.
Nem tudok róla semmi rosszat mondani, amíg néztem szinte egész végig ez az érzés lüktetett bennem hogy: zseniális! |
2012-04-13 23:34.29 |
Felirtam, de hogy mikor kerül rá sor azt nem tudom. Baromi hosszú már az a megnézendők listája. :D |
2012-04-13 23:18.45 |
Műfajában etalon műről van szó, Horner legendásan erős zenéjével, szóval megértelek. :)
Nekem is már nagyon újra kellene nézni, de sajna a DVD valamerre eltünedezett, pedig kifejezetten vigyázok a korongjaimra, de ennek valamiképp csak lábakélt. :D |
2012-04-13 23:15.25 |
na de hogy jó napod legyen. :)
Horrorzene eléggé távol áll tőlem, ritkán fognak meg - főleg a film ismerete nélkül, de a második eleje elég keményen hangzik. |
2012-04-13 23:13.55 |
még neme is tartottam ott haverrr :D |
2012-04-13 23:12.06 |
Ez tényleg nem volt még itt, meglepően újító zene Kaczmarektől, hol hagyta a zongorát? :D Bár ehhez kétségtelenül nem illett volna. |
2012-04-13 22:59.28 |
Bezony ebből lehet válogatni. :)
Szerintem az rontotta le az esélyeit, hogy előtte évben pont egy animációs film kapta a díjat, bár szerintem ez még erősebb mint a Fel! score-ja. |
2012-04-12 01:19.59 |
Szégyen, hogy egy Social Network elvitte előle a szobrot...
http://www.youtube.com/watch?v=JwcNWcHQsdM&feature=related (Így neveld a sárkányodat - Romantic Flight) |
2012-04-11 00:53.46 |
Még véletlenül sem szeretnék komoly irodalmár szerepében tetszelegni, de egy George Orwell adaptációtól Babe-féle „cukiságot” várni hát… fogalmazzunk úgy, hogy alulmúlta minden várakozásomat. Azonban kétségtelenül mégiscsak van némi köze a Babe-hez, hiszen annak sikere, és látványosan jó megoldásai vezérelték a készítőket, hogy a korábban csak rajzfilm formájában létező történetet ezzel az igen érdekes vizualitású megközelítéssel megalkossák. Orwell több értékes művet is hagyott maga után, de elismertség tekintetében a leghíresebb műve után (1984), az Állatfarm kapott még igazán komoly figyelmet. Könyve a kommunizmus állatgúnyába bújtatott szatírája, melyben olyan aprólékosan dolgozta ki a valóságnak megfelelő személyek karakterrajzát, hogy minden jószág mögött könnyedén fel lehet ismerni, akiről mintázta. Hogy kit/kiket milyen állatfaj testesít meg külön is üzenettel bír, talán a legegyértelműbb ilyesfajta utalás a diktátori uralomra törők disznó formájában való szerepeltetése.
Kifejezetten tetszett, hogy kisköltségvetésű TV-s film jellege ellenére a készítők meglehetősen jól fogták meg a témát, szépen sikerült úgy sűríteni a mondanivalót, hogy az átjöjjön, és ne váljon túl sovánnyá. A könyv szerteágazó szimbolikarendszerét gyökereinél ragadták meg, és úgy vélem egyszerű módján sikerült úgy végigvinni a művön, hogy az ne kerüljön egyszer se vakvágányra. Elég komoly bravúr ez tekintve az alapot. De a szűkre szabott büdzsé nem érződik technikai dolgokon sem, a látványtervezői munka vagy a maszkok kifejezetten jóra sikeredtek, és a néha meglehetősen erős zenei alkalmazás is megfelelő háttérként szolgál. Összességében ártatlan öltözetbe bújtatott szürrealista mese, melynek minden eseménye, karaktere mögött jóval több húzódik, mint néhány állat ténykedése. Ha nem is tökéletes, de méltó installációja lett a megbecsült műnek, ami szerintem jóval több figyelmet is megérdemelne, mint kapott/kap. |
2012-04-10 23:58.39 |
Micsoda megtiszteltés ez neked, Langelus kiválasztottá tett. :D |