Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
A beavatott - Film+, 13:25 |
Parányi varázslat - Mozi Klub, 13:30 |
Dübörög a szív - HBO3, 13:36 |
Én és a hercegem - Moziverzum, 14:00 |
Fapados szerelem - M5, 14:25 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Walter Hill (83) |
Antonio Cupo (47) |
Jemaine Clement (51) |
Sarah Shahi (45) |
Mehdi Nebbou (51) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Wallace és Gromit: A szárnyas bosszúja |
Gabriel Basso |
2012-04-26 00:17.44 |
Nem gondoltam volna, hogy negatív vélemények is fogják övezni a magasabb felbontást, de ahogy a cikk végén megemlítik Cameron 3D-je is eleinte megosztotta a népet.
Meglátjuk jó lesz-e, bár szerintem itthon nemigen fognak ilyen projektorokra beruházni, max Pesten tudom elképzelni. |
2012-04-25 23:58.19 |
Lehet nem lesz olyan mélyenszántó alkotása Hillcoatnak, mint Az út, de a szereplőgárda nyálcsoragtós kategória.)) |
2012-04-25 00:35.56 |
Egy nagyon ritkán hallott darab a Titanic-ból, melyjel Horner bizonyítja, hogy jóval kompexebb komponista ő mintsem csak az érzelmek, a lágyság mestere.
Érdemes hallgatni a szinte kapkodóan egymást váltogató hangszereket, melyek úgy hadakoznak egymással, mint a süllyedő hajó a bekebelező hullámok ellenében. A vokál itt eszméletlen hatásosan lett alkalmazva, 4:10-től az az bő egy perc - nagybetűs katarzis. http://www.youtube.com/watch?v=FmRTflFrVk0&feature=relmfu (Titanic - A Building Panic) |
2012-04-25 00:22.13 |
Gond egy szál sem természetesen. :)
Az Amerikai szépség egy etalon mű, ahogy azt az imént megemlítetted a topicjában, ami úgy gondolom joggal lett erősen elismerve, és joggal van ott emlegetve a filmes paletteán, ahol teszik. Viszont legyen bármily kiváló a Beauty, mégis ezt mélyebbnek találom, mint hatásfokát, mint pedig mondanivalóját tekintve, ahogy ezt előttem Ákos haverom tökéletes szavakkal leírta. De mind mondottam, mindkettő remekmű a maga nevében. |
2012-04-24 23:22.39 |
Igazából, hogy "jó-e" a 3D az nem igazán derült ki senki számára, mert a mai napig az Avatar az egyetlen igazi térdimenzionált mozi.
Azóta bőven 1 kézen meg lehet számolni hány értelmes próbálkozás volt még (pl. Transformers 3, Hugo), a többi említésre sem méltó. Valószínűleg ez is smafu lesz 3D-ben, konvertáltan kimagaslót nem alkottak még, vagyis talán a Titanic annak mondható, de azon több mint 1 évig munkálkodtak. |
2012-04-24 23:12.37 |
Hátha összekapja magát, eddig ugyanis nem sokat villantott. |
2012-04-24 00:35.34 |
Valóban lehet párhuzamot vonni Mendes korábbi művével, de megkockáztatom számomra ez még erősebb filmje lett, rám legalábbis komolyabb hatást képes gyakorolni.
Hogy nem lett annyira népszerű annak több oka is lehet. Egyrészt ilyenkor megkerülhetetlenek a filmes díjak szerepe. Egy átlag filmnéző Oscaron kívül nem nagyon követ mást, ez kapott 3 jelölést abból is kettő technikai - egy jelmez- illetve látványtervezői kategória meg kutyát sem érdekli, ha továbbra is az átlagnál maradunk. Illetve talán a mondanivaló velőssége is túl erőteljes az átlagnak, hogy befogadja, igaz ami igaz nem szeret az ember tudomást venni önnön kisszerűségéről. |
2012-04-24 00:24.50 |
Hát megbukni biztosan nem fog.))) Sőt elég jó pénzt mernék feltenni, hogy az 1 milliárd is meglesz. |
2012-04-24 00:13.33 |
Van benne potenciál, a maci dumái máris jól hangzanak. Ütős cucc is lehet belőle. |
2012-04-23 01:25.26 |
Minden idők egyik legjobbja…
Tudom sikk manapság a filmet szidni, értékeit tagadni, művészi eszköztárát sekélyesnek és hatásvadásznak titulálni, anyagi sikereinek, 11 Oscarjának megérdemeltségét vitatni, de tény ami tény a Titanic megmozgatta a világot, a nézőket olyan számban csalogatta be a sötét moziterembe, mint korábban igen kevésszer, műfajának pedig abszolút legjobbja lett. Merthogy a közhiedelemmel ellentétben a Titanic elsőszámúlag katasztrófafilm, másodszeren dráma, s csak mellékesen romantikus mozi. Utóbbi erős jelenléte Cameron rendezői érettségének bizonyítéka, mint minden rendező tudta, kell egy filmbe érzelem, mert nélküle nincs ragaszkodás karakterekhez, ami nélkül meg ugye elfelejthetjük, hogy bárkit is sajnáljunk. Ez a Titanic esetében hatványozottan igaz, érzelmek nélkül ugyanis sima dokumentumfilmet kaptunk volna, így viszont a süllyedés idejére már megszerettük a főhősöket, érzelmeket ébresztettek bennük a többi megismert karakterrel együtt, így tragédiájuk, szörnyű haláltusájuk nem hagy hidegen bennünket. Egyébként pedig sokan összetennék a kezüket, ha így tudnának bánni az érzelmekkel. 2 óra alatt egy ilyen kapcsolatot felépíteni, társadalmi hátterek vázolásával, úgy hogy teljesen elhiggyem, hogy egy igazi szerelmespárt látok… szóval le a kalappal. De a film igazi értéke kétségtelenül nem a szépen megmunkált romantikus szála, hanem az utolsó harmad félelmetesen realisztikusan, profin vázolt tragédiája. Ebben a masszív órában annyi minden van, hogy felsorolni is nehéz volna, ennyi szálat mozgatni, hogy közben ne essen szét a mozi eszméletlen komoly bravúr volt. Cameron hihetetlen érzékkel teremtette meg és adta vissza a káoszt, a drámát, a tragédiát, rendezői képességeinek minden egyes cseppjét kisajtolta magából, szerintem nem létezik olyan dramaturgiai eszköz, mit nem vetett volna be, így pedig a hatás garantáltan nem marad el. Rám egyedülálló hatással van, drámaisága rendkívül mélyre, egészen a lélekig hatol, elszomorít, elgondolkodtat, elszörnyülködtet, döbbenetes erejével pedig úgy beleprésel a fotelomba, hogy bár a stáblistát vagy 20-szor végigolvastam már, de mégsem tudok felállni előle. A Titanic erős érzelmi töltete ordított az ilyen téren verhetetlen James Horner iránt, így a film képes volt újra összehozni a Horner-Cameron párost, melynek gyümölcse egy tökéletesen érett, a filmtől ma már teljességgel elválaszthatatlan zenei aláfestés lett. A kompozíció mintaszerű harmóniát mutat a látottakkal, Horner egy külön utazásra invitál kottáival, aminek köszönhetően elérte azt, hogy szemünket becsukva és zenéjét hallgatva a legendává vált hajó fedélzetének minden egyes szeglete felidéződik az ember emlékezetében. Drámai vonulata tanítanivalóan erős, egy-egy zenei fogása annyira erősre sikeredett, hogy hallgatásakor szinte darabokat tép ki a néző szívéből. A vonósok és fúvósok nyelvén olyan érzékletesen képes érzelmeket kifejezni, mint talán senki más az iparban, a vokált pedig talán soha korábban nem alkalmazták ilyen hatásosan. Az a kristálytiszta énekhang képes betölteni a teret egymagában, annyira tökéletesen fest hangulatot mintha nem is ember hangja volna, bevallom erőteljes felszólalásakor még a levegő is megszorul bennem. Horner borzasztóan kitett magáért, az összes rá jellemző kézjeggyel ellátta szerzeményét, aminek köszönhetően egy olyan klasszis erejű zenét alkotott a filmhez, ami nem hiányozhat egyetlen valamirevaló "minden idők legjobb filmzenéje" listáról sem. És ami manapság már ritkaságszámba megy: miután meghallgatja az ember, többé már nem kérdezi meg, miért pont ez kapta az Oscart. Összességében Cameron monumentális alkotása filmes szempontból legalább akkora vállalkozás volt, mint egykoron a hajó megépítése. Lehet nem kedvelni a romantikus szála miatt, de mint katasztrófafilm kétségtelenül műfaja legkiválóbbika, a háttérmunkát pedig minimum illik elismerni, mert ilyet maximum, ha egy évtizedben látni. |
2012-04-23 00:54.41 |
Ilyen rendezővel, főszereplővel és történettel kizárt, hogy ebből ne valami emlékezetes süljön ki. :) |
2012-04-21 01:19.51 |
Cannes-ról egy kis infó.
[link] |
2012-04-21 00:58.24 |
Ne aggódj ez a film az idei mainstream mozik mélypontjai közt lesz számontartva. Majd jönnek olyan alkotások, mint a Prometheus, Batman, Hobbit és Gravity, amik szépen visszadják a hitedet, hogy a közönségprodukcióban is lehet nívó. :) |
2012-04-16 22:49.02 |
:DD |
2012-04-15 23:50.09 |
No még így a jubileum alkalmából, egy-két Titanic muzsika. Bár természetesen, ahogy Cameron mozija verhetetlen, úgy Horner zenéje is.
http://www.youtube.com/watch?v=O9jTuVzCn8c (A Titanic éjszakája - Main Title) http://www.youtube.com/watch?v=gLE4VOJI3-U (Titanic [1996] - Titanic Theme) http://www.youtube.com/watch?v=XDNb_aE3tJY (A Titanic szobalánya - Marie Y Zoe) |
2012-04-15 23:39.46 |
Nem tudom mennyire igaz ez a pletyka dalról, de az is az egyik legmagasabban jegyzett betétmuzsika lett, ami egy igen erős évben nyert meg (jogosan) mindent, mit lehetett. Bár tény hogy iszonyat sokat dob rajta Horner és persze az operakvalitású, legendás Celine Dion. Eszméletlen tiszta hangja van annak a nőnek. |
2012-04-15 23:35.30 |
Kemény.)) |
2012-04-15 00:56.26 |
Ha a film amúgy nem volna erős, már csak ezért a jelenetért megérte leforgatni. Szó szerint bombasztikus.
http://www.youtube.com/watch?v=j_OJQbaUl_U |
2012-04-15 00:28.51 |
Ennyi szavazatból felesleges bármilyen következtetést levonni, hiphopp és 9 alatt lesz, majd valószínűleg szépen lassan 8 alá is lekúszik. |
2012-04-15 00:04.43 |
Szegeden is tolják (azért az jóval közelebb van nekem :D), de kibaszott vagyon már ez a mozizás is. Csak a vonat oda meg vissza majd 3 ruppó, akkor még egy a jegyre, most meg nincs feles lóvém. De meglátjuk, április végéig megy, hátha a tippmix jönni fog :D |
2012-04-14 23:58.02 |
Titanic nálam is örök favorit lesz mindig. Azt sajnálom, hogy valószínűleg nem lesz lehetőségem 3D-ben megnézni pedig nagyon szerettem volna... |
2012-04-14 23:55.45 |
A Titanic az a filmzene, aminek minden tétele önmagában is egyedi és erős. Van itt dráma, akció, vígjátéki megközelítés.
Ennél szomorúbbat talán még sosem hallottam. http://www.youtube.com/watch?v=SHn67C5x6A4&feature=related (Nearer My God To Thee) Horner nem csak a lágy dallamok ura, tud kemény is lenni. http://www.youtube.com/watch?v=EodH_-oiBOI&feature=related (The Sinking) És az említett vígjátéki ritmusú zene, skótdudában verhetetlen. :) http://www.youtube.com/watch?v=AGp75RMAzHM (An Irish Party In Third Class) |
2012-04-14 23:50.08 |
Sőt szerintem minden idők egyik legjobbja.
Egészen briliáns, ahogy érzelmeket képes kottákba önteni, a drámai megjelenítés magasiskolája! |
2012-04-14 23:30.39 |
Ma 100 éve...
http://www.youtube.com/watch?v=IlVD4TJsE-Y&feature=related (Titanic - Hymn To The Sea) |
2012-04-14 01:08.51 |
Oliver Stone mindössze három évvel a Szakasz után újra visszahozta Hollywood látókörébe a vietnámi háború témáját. Azonban, míg korábbi alkotása az esztelen öldöklés dzsungelébe kalauzol el bennünket, addig itt egy veterán életútján keresztül a háború bensőbb következményét tárja a szemünk elé.
Stone értő kezeinek köszönhetően lett hasonlóan erős film jelen alkotása is, pedig igaz történet ide vagy oda sztorija elolvasáskor erősen tartottam a giccs átható szagától, mert az ilyeneket szokás túlmázolni a tengerentúlon, no de nem Oliver, ő nem tesz ilyet. Biztos kézzel fogta meg Ron Kovic könyvét, tetszetős felvezetést szabott neki, majd újfent bizonyítja, hogy a vietnámi poklot talán senki sem tudja nála jobban ábrázolni. Zsenialitása, hogy úgy mesél tökéletes realizmussal a távol-keleti borzalomról, hogy alig néhány képkocka állt a rendelkezésére, mi ez ha nem zsenialitás? De itt és most nem a harci jelenetek dominálnak, így aki egy nagyívű háborús mozit várna a filmtől, az igen komolyan csalódhat a film második felében. Számomra viszont a roppant érdekfeszítő volt a téma más megközelítésű megvalósítása, ami újfent bizonyítja Stone flexibilitását, hogy nem csupán a csatajelenetek csodás megkoreografálásához ért veszett jól. Pompásan vezette végig egy emberi ronccsá vált katona hányadtatásait, miközben futja figyelméből a társadalmi széthúzásra is reflektálni. Tom Cruise élete legjobbjával veszi ki a részét a sikerből, komolyan odapörkölve azoknak, akik csupán szépfiúnak vagy akciósztárnak vélik. Az aláfestő zene pedig mindenféleképpen John Williams kifogyhatatlannak tűnő zene munkásságának egy újabb állomása. Nagyon színes, hangzatos zenét alkotott, eszméletlen főtémával megspékelve az önmagukban sem gyenge hangzású kiegészítő dallamokat. Bravúrja, hogy úgy alkotta meg a zenei összetevőket, hogy egyszerre jelenjen meg az amerikai patriotizmus, a különböző katonai jellegek és még mellettük drámái hátteret is szolgáltasson. Összességében mindenféle púder és hatásvadászat nélküli háborús mozi, ami csak azért nem Stone legjobbja, mert volt neki korábban egy Szakasz című eszméletlen alkotása, de nagyon sokat örülnének egy ilyen életműnek, ami neki csak a második. |
2012-04-14 00:27.40 |
Élvezet volt minden perce.)) |
2012-04-14 00:16.11 |
Hamisíthatatlan olasz dallamok.
http://www.youtube.com/watch?v=myVtnPfZC3g&feature=related (Az élet szép - La Vita E Bella) |
2012-04-14 00:05.26 |
Szenzációs! Remek újító koncepcióval megáldott film, ami a holocaustot emberközelibbé hozza, már amennyire ez lehetséges. Kifejezetten tetszett, ahogy a történet folyamatosan fejlődött, nyílt meg. Eleinte egy kedves kis olasz vígjátéknak ígérkezett, majd érkeztek a fasizmus rendszerét fricskázó, egyszerre kacagtató és az eszme ostobaságát velősen bemutató jelenetsorok, de a lényeg a tábori jelenre maradt, ekkor mutatja meg igazán a mozi az erejét. Fantasztikusan teremtette meg a kettős légkört, egyszerre láthatjuk gyermeki szemmel a lágert, ugyanakkor a háttérben érzékelni a valós borzalmat. Remekül bánt Bengini ezzel az érzelmi hullámvasúttal, hol egy poén, hol egy csöppnyi dráma, de főszereplőnk jókedve ide vagy oda érezni valami fojtogatót a háttérben, ami a film fergeteges humora ellenére megérinti egy kicsit az ember szívét.
Nem tudok róla semmi rosszat mondani, amíg néztem szinte egész végig ez az érzés lüktetett bennem hogy: zseniális! |
2012-04-13 23:34.29 |
Felirtam, de hogy mikor kerül rá sor azt nem tudom. Baromi hosszú már az a megnézendők listája. :D |
2012-04-13 23:18.45 |
Műfajában etalon műről van szó, Horner legendásan erős zenéjével, szóval megértelek. :)
Nekem is már nagyon újra kellene nézni, de sajna a DVD valamerre eltünedezett, pedig kifejezetten vigyázok a korongjaimra, de ennek valamiképp csak lábakélt. :D |