Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Deadpool & Rozsomák *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Kalifornia - A halál nem utazik egyedül - Paramount Network, 02:15 |
HA/VER - AMC, 02:20 |
Cukormáz - M2, 02:25 |
Végtelen vihar - Film+, 02:45 |
Mélytengeri pokol - TV2, 03:00 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Carter Burwell (69) |
Owen Wilson (56) |
Chloe Sevigny (50) |
Delroy Lindo (72) |
Tim Guinee (62) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Utánam a boldogság |
Ella Hunt |
2012-05-31 01:26.46 |
Cronenberg filmjének zaklatott hangvételű főtémája Howard Shore-tól. Klasszikus beütése kifejezetten remek ötlet, tekintve, hogy hol és mikor játszódik a történet, a mély vonósokkal kiemelni a sötét felhangot pedig igazán remek ötletnek bizonyult.
http://www.youtube.com/watch?v=kyQtd8AqIbE (Veszélyes vágy - Miss Spielrein) |
2012-05-30 02:22.10 |
Egyre jobban szeretem. :))
http://www.youtube.com/watch?v=UCUHU_9tL9I (A némafilmes - George Valentin) |
2012-05-30 02:17.58 |
2011 a nosztalgia éve volt. Woody Allen és Scorsese mester visszakalauzoltak minket Párizs 20-as 30-as éveibe, Spielberggel egy ellentmondásosan csodálatos és egyben pokoli 1. világháborús kalandban vehettünk részt, A segítségben pedig az 50-es, 60-as évek Amerikájának faji kérdéseire kerestük a válaszokat. És itt A némafilmes, mely mind közül a leginkább arra hivatott, hogy megidézzen egy mára letűnt korszakot, hogy elénk tárja vajon annó miért is találták fel a mozgóképnek nevezett valamit.
2011-ben fekete-fehér némafilmet rendezni nagy bátorságra vall. Michel Hazanavicius tudta jól ez egy mindent vagy semmit vállalkozás, de bátraké a szerencse, tartja a mondás és végül neki lett igaza. A The Artist sikere szerintem nem magában a formátumában keresendő, sokkal inkább az üzenetében. Ez a film annyira romlatlan és bájos, hogy képes visszarepíteni minket azokba a naiv időkbe, amikor még nem létezett az Alkonyat-széria és a filmszínházak termeit nem a lebutított látványfilmek töltötték meg. Ez a mozi ünneplésének, a filmek diadalának, a hátsó szándékok nélküli, önzetlen szórakoztatásnak a meséje. Hazanavicius ráadásul nem érte be annyival, hogy pusztán rendezett egy némafilmet, élt is a műfaj adta lehetőségekkel, a maga eszközeivel modernizálta. Az egyik ilyen csúcsjelenet, mikor főhősünk rémálmában megjelennek a retteget hangok, a film végén pedig megszólalnak a szereplők is, jelezve, hogy főhősünk elég éretté vált rá, hogy megértse a haladás fontosságát, és elfogadja, hogy a mozgókép még mindig képes elvarázsolni, hanggal együtt is. Azonban rendezői teljesítmény, remek vágások, szép képek ide vagy oda mindezek nagyjából semmit sem értek volna a megfelelő zenei kíséret nélkül, ugyanis egy némafilmben teljesedik ki igazán, hogy miért is nevezik a zenét a film harmadik dimenziójának. Az, hogy az aláfestés gyakorlatilag a játékidő teljes egésze alatt szól óriási kihívás, és teher a zeneszerző számára, mert ha nem jönnek át eléggé az érzelmek a filmből, akkor azért nyilván a komponista lesz a hibás. Ludovic Bource - aki eleddig jobbára csak rövidfilmekben csillogtathatta tudását - bravúrosan oldotta meg feladatát, úgy áll helyt, mint a nála sokkal rutinosabbak, sőt megkockáztatom, hogy sok neves hollywoodi komponista vérzett volna el a feladat során. A score természetesen archaikus megközelítésű aláfestés, amolyan látványkísérő kompozíció, melynek minden taktusánál felidéződnek az események. A zenekar játéka kiválóan jeleníti meg a szereplőket, a fő karakterre íródott vígjáték alapú muzsika ("George Valentin") az egész szerzemény abszolút csúcspontja, mely leginkább képes megidézni a Chaplin filmekre jellemző hangzásvilágot. A kalimpáló zongora által ütemezett zenét főleg a cikázó vonósok varázsolják még kiforrottabbá, de háttérben meg jó néhány hangszer munkálkodik a minél hitelesebb dallamvilág érdekében. Bource kompozíciójában egész egyszerűen minden hangjegynek helye van, témagazdagsága gyakorlatilag több filmre is elegendő lenne, hangszerelése pedig lenyűgöző gazdagságot mutat. Nekünk nézőknek pedig nincs más dolgunk, mint hátradőlve élvezni a hangszórókból áradó költeményt. Összességében hangulatos tisztelgés egy régi filmes kor előtt, amely visszaadja mindazt, amiről maga a filmkészítés szól. Akkora alázat és film iránti szeretet bújik meg benne, hogy egész egyszerűen jó nézni, és elfelejteni a sok pénzhajcsár, történet és művészet helyett CGI-jal megpakolt mozit, melyek manapság a nagyvásznat uralják. Merci madame et messieurs! |
2012-05-30 00:27.00 |
http://www.youtube.com/watch?v=b-j07BRzq1g (Memento - Main theme) |
2012-05-29 23:54.31 |
Szerintem jó ez, a túlzott kreativitás eredményezett már olyan címeket is, hogy ihajj. :D |
2012-05-29 02:49.11 |
Desplat abszolút hangulati megközelítésű aláfestése Malick mesterművéhez nem lett túl sokszor felhasználva. Kétségtelenül roppant hatásosak a filmben felcsendülő jobbára komolyzenei betétek, de azért én sajnálom, hogy a francia score-ja így nem kapott túl nagy figyelmet. Kicsit pazarlásnak is érzem.
Az élet fája (Alexander Desplat) http://www.youtube.com/watch?v=38502R_Yh4U (River) http://www.youtube.com/watch?v=Powcqls8n2Q (Clouds) http://www.youtube.com/watch?v=fiLwiGv49Po (Motherhood) |
2012-05-29 02:44.27 |
„Life is the most spectacular show on Earth!”
Vannak látványfilmek, melyeken elámulsz, vannak filmek, melyek érdekes történettel szórakoztatnak, vannak filmek, melyek érzelmeket váltanak ki, s vannak olyan filmek melyek mélyen a lelkedbe gyökereznek, mert nem csupán elgondolkodsz rajtuk, hanem valahol belül nyomot hagynak. Terrence Malick nem gyártja futószalagon filmjeit, de ha az ember beteszi a lejátszóba egy alkotását, akkor tudja, hogy nem egy „na nézzünk valamit” filmet kap, hanem sokkal inkább egy intellektuális utazást. Azt kedvelem benne a legjobban, hogy mennyire a szokványos dolgokkal szemben megy, őt nem érdekli a hollywoodi sablonok, ő a filmgyártást egyedi „malickos” módon közelíti meg. Eszköztárából hiányoznak a mozifilmeknél megszokott általános nagyjelenetek, dramaturg fordulópontok, nála valóban a részletekben rejlik a lényeg az impulzusok, az érzések, a fények, a színek és textilek válnak művészetének kulcstényezőivé. Rendkívül erős lírai vénája van, ami miatt alkotásai nem is szigorúan vett filmek, hanem mozgó, életre kelt költemények. Abba, hogy mennyi utalás és mondanivaló van belesűrítve ebbe a filmjébe, nem mennék részletesen bele. Egyrészt borzasztóan sok minden van megemlítve, szimbólumrendszere sűrűbb mint bármelyik fa gyökere, másrészt nem hinném, hogy én vagyok a legmegfelelőbb ember arra, hogy Malick gondolatait kifejtsem. Röviden: hitkérdések, belső harcok, a felnőtté válás rögös útja, testvéri szeretet, az élet értelme… minden, maga az élet! Ami a leglenyűgözőbb, hogy mennyire egyben van az egész, pedig simán kifolyhatott volna az ujjai közül, s válhatott volna valami melodrámás maszlaggá… de nem. Gyönyörű, megkapó életen átívelő mozgóképes megörökítést kaptunk, érzelmekkel, felbukkanó emlékképekkel, azzal a csodálatos érzéssel, hogy az élet tényleg maga a csoda! Miután megnéztem Az élet fáját, hirtelen más szemmel láttam a világot. Észrevettem a lombkorona levelein átszűrődő napfényt, csodáltam a csap alá tartott ujjaimon gyöngyöződő vízcseppeket, minden megtelt élettel. Malick nem ad választ a lét értelmére (hogy is tehetné?), de rámutat arra, hogy nem a cél a lényeg, hanem a puszta létezés. Azért születünk erre a bolygóra, hogy lássuk az életet, hogy csodáljuk, és hogy mi magunk is részesévé váljunk. Érezzünk, szeressünk, és igen, néha kell, hogy fájjon, de ÉLJÜNK, csupa nagybetűvel! Mindezt Emmanuel Lubezki háttérképeknek való gyönyörűségekkel önti vizuális valóságba, úgy vélem a lengyel fotós ugyanolyan elképesztőt nyújtott a fényképezés formanyelvén, mint Malick rendezés terén. Annyira könnyeden és légiesen használja a kamerát mintha az magától tenné a dolgát vagy a szél fújná ide-oda, ahogy követi az eseményeket, néha az árnyékokat olyan érzést kelt, mintha nem is használná, hanem komponálná a kamera mozgását. A beállításai meg valami hihetetlenül gyönyörűek, így szinte az egész film során a rácsodálkozás élményével ajándékoz meg minket, egy-egy képkocka alkalmával. Amit itt művelt a fényképezés magasiskolája, nem sűrűn találkozni ilyen nagyívű, formabontó alkotással. Mindemellett a film keretein belül, de félig-meddig mégis különálló egységként megkapjuk az univerzum keletkezésének képes összefoglalóját, egészen a kezdetektől, a Föld kialakulásáig, az élet megjelenésével bezárólag. Malick vizuális varázslata, hogy mindez tökéletesen illik a film kontextusába (párhuzamot vonva a világmindenség és egy gyermek születése között), egyáltalán nincs dokumentumfilmes hatása, sokkal inkább letaglaló élményként hat végignézni, az ember ilyenkor el is gondolkodik rajta, hogy milyen kicsik is vagyunk ebben a hatalmas világegyetemben. Összességében egy olyan filmről van, amit érdemes képkockáról képkockára felfedezni. Egy olyan filozofikus mozgóképes filmművészeti költemény, melyben az univerzum teremtése fonódik egybe az emberi élettel. Még, hogy nincs története, ugyan mi lehet érdekesebb az életnél? |
2012-05-28 23:15.37 |
Szerintem az egyik legjobb írásod lett. Köszönet. |
2012-05-28 23:13.10 |
Nézhető Némó utánzat, de újfent bizonyítást nyert miért is vannak mérföldekre a konkurens cégek a Pixartól. A látvány kifogástalan, de belső tekintetében van még hova fejlődni. |
2012-05-27 23:36.53 |
Egyedi. :)) |
2012-05-27 23:34.11 |
Teljesen egyetértek. Bár a Benjamin Button zenéje jóval közelebb van hozzám, de a Gettómilliomos zenéje valóban úgy különleges, hogy közben jó is, szóval megérdemelten landolt a szobor ott. |
2012-05-26 01:12.32 |
Desplat egyik legjobbja, "könnyű" hangszereléssel érte el a hangulatok kavalkádját, aminek köszönhetően bensőséget atmoszférával ruházza fel a filmmet.
Benjamin Button különös élete (Alexander Desplat) http://www.youtube.com/watch?v=VgceF99kSs8 (Postcards) http://www.youtube.com/watch?v=tfmCi9rszLc&feature=related (Little Man Oti) http://www.youtube.com/watch?v=ytRUqRh3_N8&feature=related (It Was Nice To Have Met You) |
2012-05-25 23:50.15 |
És akkor még egy klasszis. :D Kölyök koromban imádtam! :)
http://www.youtube.com/watch?v=SVsrX3LiXNY (Xena - Main theme) |
2012-05-25 23:48.47 |
És, ha már pont szóba került a tavalyi gála, akkor ennek kellett volna nyerni szerintem.
http://www.youtube.com/watch?v=yxxN_xIOVas (How to Train Your Dragon Suite - Gala concert) |
2012-05-25 23:44.33 |
Zizu mindent bevetve kémkedte ki, még a női ruhát is bevállalta a szent cél érdekében. Nem emlékszel az új osztálytársa, aki egy nap alatt lelépett? :D |
2012-05-25 23:42.42 |
Bezony, azzal még volt is esélye a jelölésre. A megfelelő terjesztést csak 2010-ben érte el, ezért csak a tavalyi eseményen indították, de ahogy várható volt kiszelektálódott a hosszú listáról. Pedig tekintve, hogy a Social Network nyert (még most is rossz leírni...) nyugodtan elfért volna a jelöltek között. :) |
2012-05-25 23:31.27 |
Tudjuk ám zizuval, hogy nagy Horner és Avatar rajongó vagy, csak itt csinálod a fejed, amúgy meg suliba is kéken jársz, és egész nap a film score-ját hallgatod. :D |
2012-05-25 23:29.25 |
Mondjuk ez nekem már egy kicsit túl zúzós, de pl a Flynn Lives-ben már-már művészi szinten egyesül az elektronika a szimfonikus megoldásokkal. Meg kell hagyni nem számítottam a fiúktól ennyire jó végeredményt. Amúgy én a filmmel is meglepően jól elvoltam, tökéletes látvány, hangulat többet nemigen vártam tőle.
http://www.youtube.com/watch?v=tj_v6RvGMh4&feature=related (Tron - Örökség - Flynn Lives) |
2012-05-25 23:25.32 |
Ezt a verzsönt még nem is hallotam, remek persze. :) |
2012-05-25 23:24.10 |
Csak szegény általában olyan filmekhez szerez remek zenét, amik vagy nem túl jók, vagy a feledés homályába merülnek (pl. Creation). De majdcsak kijön neki a lépés, biztos vagyok benne, hogy nemsokára Oscar jelölt komponista lesz belőle. :) |
2012-05-25 23:16.23 |
Jó cikk. A Moonrise Kingdom szerintem túl fura lesz az Akadémistáknak, de pl. a Beasts of the Southern Wild nem tűnik esélytelennek az a film rögtön megtetszett, amint belinkelted az előzetesét. |
2012-05-25 23:08.11 |
Jól hozta a szerepét, sziporkáznia nemigen kellett. :) |
2012-05-24 18:03.59 |
"It's not just a movie, it's a lifetime experience!" |
2012-05-24 18:00.14 |
De ott külön "Várjuk" topic volt neki 4103 hozzászólással, a további 7000 csak a premier után született.
Amúgy ennek a 4 ezer hsz-nek nagyját törölni kéne, borzasztóan szét lett offolva. |
2012-05-22 22:11.06 |
Na most már hivatalosan is irigyelve vagy. :)Iszonyat jól néznek ki! :) |
2012-05-22 19:20.51 |
Nem lett rossz az a CGI, most így utólag jó néhányszor nem is tűnt fel alkalmazása.
http://www.youtube.com/watch?v=KtuXUQBchCY&feature=related Amúgy elég érdekes, hogy a látványmunkát nemigen díjazták sehol, pedig kimagasló munkáról van szó ilyen téren. |
2012-05-22 19:08.02 |
* szóval cannes-i :) |
2012-05-22 19:00.07 |
Sokkal többet nemigen lehet róla tudni, majd a Cennes-i vetítés után talán. |
2012-05-22 18:59.36 |
Hát én sem, meglátjuk mi süledezik ki ebből. :) |
2012-05-22 18:58.04 |
A Critics Choice-osok megbízhatóak, díjuk talán a legobjektívebb mind közül, szóval érdemes odafigyelni rájuk. :) |