![]() | ![]() |
![]() |
Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak | ![]() |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Gyerekjáték (2019) (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Millió dolláros bébi - Film Mánia, 17:20 |
Igazából szerelem - Prime, 18:00 |
Uncharted - HBO, 18:05 |
The Commuter - Nincs kiszállás - Filmbox Premium, 18:15 |
A holnap határa - Film+, 18:20 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Dakota Fanning (31) |
Emily Blunt (42) |
Kelly MacDonald (49) |
Stohl András (58) |
Josh Gad (44) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Jellemző mondat, esetleg rövid párbeszéd - melyik filmben hangzott el? |
Flight Risk - Vélemények |
Mit hallgatsz most? |
Filmlánc |
Samara Weaving - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Penge ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sean Young ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
2012-06-13 23:29.47 |
akad benne némi SPOILER |
2012-06-13 23:29.18 |
[link] |
2012-06-13 01:54.35 |
Dobjuk sutba történelmi tudásunkat, felejtsük el 2 és fél órára a tényeket, mert itt nem egy dokumentumfilmről van szó, hanem sokkal inkább egy mozgóképes csodáról.
Scott egy tulajdonképp halott műfajt mentett meg, vagy legalábbis élesztett fel egy kis időre, ugyanis a múlt század közepefele rendkívül népszerű ókori epikus filmek abszolút alkonyukat élték, sőt valószínűleg a legtöbben úgy vélték, hogy nem is lesz több ilyen műfaji alkotás. Ennek oka, hogy egy ilyen mozi megalkotása eszméletlen összegeket emészt fel, jelen filmet is négy országban, kb. 100 millából forgatták, ami manapság már nem tűnik akkora összegnek, de a maga idejében ez még plafon közelinek számított. Scott mester nagyot kockáztatott, sokan rosszmájúan totális bukást jósoltak neki, de szerencsére neki lett igaza. Ez a film úgy régimódi, hogy közben azért jó néhány aspektusában a mai mozinézők igényeihez lett igazítva, így pedig a közönség keblére ölelte, majd a hangos szakmai elismerések sem várattak magukra, megjegyzem teljes joggal. Scott vizuális érzéke természetesen minden percben ott a képernyőn, nála a látvány hibáiról nem lehet beszélni, csupán mert egész egyszerűen ilyen nem létezik. Lenyűgöző, ahogy ókori miliő vászonra lett rakva, a díszletek olyan részletességgel lettek megalkotva mintha időutazásban lenne részünk, a szobrok, antik vázák, falikárpitok… a legminimálisabb részlet sincs lefelejtve. Ahol pedig a kézzel fogható dolgokkal nem lehetett alkotni, ott remekül segített be a modern technika, a Colosseum és a római látképek vizuális antikolása annyira profi, hogy szemed nem is veszi észre a trükköt. Kár, hogy eléggé el lett felejtve, hogy ez a technika alapjáraton valami ilyesmire lett kitalálva… Mindehhez Hans Zimmer olyan aláfestést alkotott, amit egy film csak kívánhat magának. Egy gyönyörű atmoszféra zenéről van szó, amely megtölti élettel a képsorokat, és olyan szinten hozzájuk nő, hogy nélküle azok már elképzelhetetlenül működésképtelenné válnának. A szerző mobilitását bizonyítja, hogy mind a harcokhoz készült erőteljesebb, akciódúsabb megoldások, mind pedig a lágy, megkapó dallamok messze túlnőnek a képkockákon, és szinte külön életre kelnek. Mindenképp egy időtálló zene született a germán mester tollából, sőt most már így 12 év távlatából azt hiszem a klasszikus jelzőt is egész nyugodtan oda lehet biggyeszteni. Összességében számomra egyike a legjobbaknak, melyeket műfajában láttam, leginkább mert nem akart megragadni egy régi vágású „kard és szandál” mozinál. Illetve olyan erkölcsi értékeket villant, melyek sajnos megkopóban vannak manapság, és éppen ezért üzenetét sokan elcsépeltnek mondják, de őszintén… én nem is akarnék egy olyan világban élni, ahol a bátorság, szeretet, hűség vagy éppen a becsület megszűnik értéknek lenni. |
2012-06-13 01:43.13 |
Mivel ez a zene csupán a bővített verzióra került fel bátorkodom újdonságként megemlíteni. Remek, csakugyan mint az egész album.
http://www.youtube.com/watch?v=Zd5jO69REDY (Gladiátor - Duduk of the North) |
2012-06-13 00:07.24 |
Nem hinném, hogy a készítők a fiatal korosztályt céloznák meg. |
2012-06-12 02:33.57 |
Boyle a modern filmművészet polihisztora, neki aztán teljesen mindegy milyen műfajban alkot, valahogy minden arannyá válik kezeiben. Itt most azt bizonyítja, hogy a sci-fi terén sincs elveszve, sablonokból építkezve, de mégis valami egyedit tett le az asztalra.
Pedig tényleg illik leszögezni a mozi valóban nem tud semmi, a műfajban eddig nem látott, nem tapasztalt dolgot felmutatni, de a brit rendező érzékét bizonyítja, hogy jószerével ez fel sem tűnik a játékidő alatt. Egy űr sci-fi esetén legfontosabbal kompenzál mindenféle hiányosságot, negatívumot – atmoszférával! A sötét és kietlen világűr jószerével körülöleli a filmet, kiválóan megteremtve a végtelenség érzetét. Egyes jelenetei alkalmával annyira bevont magába a mozi, hogy valóban izgalmat, félelmet (?) kezdtem el magamon megfigyelni, mikor éppen valamelyik főhősünk a kozmosz ürességében találta magát. De a drámai pontok egyénként is tökéletesen működnek, az ember jól tudja előre a legénység nagy része nem fogja túlélni a kalandot, de ennek ellenére is megrázó/hatásos pillanatok során kell búcsút intenünk nekik. Emellett a film egyik legnagyobb erőssége, hogy könnyed hangulatból remekül csap át egészen horrorszerű jelenetekbe. Ugyan itt nincsenek Alienek, de a meglepően jól működő homályosított kamerakövetéssel ábrázolt „gonosz” képes majdhogynem ugyanolyan parát kiváltani, mint a savas vérű szörnyetegek. Elvégre pont ugyanazokkal a fegyvertényekkel igyekszik bebikázni az idegeket: ismeretlenség, sejtelmesség, váratlanság… és el kell ismernem jól működött ezúttal is ez a koncepció. A látványvilág külön említésre méltó, főképp ha azt nézzük mennyiből forgott. Igaz 40 millió dolcsi nem kevés pénz, de némi túlzással a hollywoodi látványfilmek esetén ebből max az étkeztetést rendezik le. Nincs hivalkodó digitális orgia, de teljesen rendben vannak a vizuális dolgok, a felvételekbe tökéletesen simuló képi hatásoktól kezdve, a műgondossággal megalkotott díszletekkel bezárólag. A képekhez pedig meglehetősen fülbemászó dallamok párosulnak. Mikor éppen nem a zörejeké, hanghatásoké a terep remekül festenek hangulatokat, a végső képsorok alatt pedig bivalyerős epikussággal szólalnak fel. Összességében ha ez a mozi nem is kerül/került be a halhatatlanok közé, de Boyle mester egy igényes, értékes darabbal erősítette a 2000-es évekre kicsit meggyengülő műfajt. És valóban, elkezdtem számolgatni, hány erősebb sci-fit láttam az elmúlt évtizedből, nem sokáig jutottam… Az űr végtelensége pedig úgy vélem az Alien óta nem volt ilyen nyomasztó. |
2012-06-12 02:17.17 |
Nagyon egyszerű dallamokkal operál John Murphy, de mégis olyan hatásosan szólaltatja meg őket, hogy azt sok neves hollywood-i zenész irigyelhetni.
http://www.youtube.com/watch?v=FkOJeSn9J9Y (Napfény - Capa's Last Transmission Home) http://www.youtube.com/watch?v=rWlXU2DeYkQ (Napfény - Sunshine [Adagio In D Minor]) |
2012-06-12 00:39.11 |
Hans Zimmer ide írt zenéje erőteljesen etalon kategória. Sajnálatos, hogy a díjátadók inkább a Sherlock zenéjét ismerték el, ami úgyszint nem gyenge, de ennek a hangzásvilága, és témagazdagsága is több, varázslatosabb, megkapóbb... még akkor is, ha a német tudatosan merített is korábbi munkáiból. |
2012-06-12 00:01.29 |
*láthatóan |
2012-06-12 00:00.58 |
A trailere annak ellenére is több mint bíztató, hogy szemmel láthatósan sok felől merítettek alkotók.
De jó volna már végre valami értékelhető magyar mozi... |
2012-06-11 00:40.07 |
Ja és még könyvek is, most egy kis Robin Cook, de egy GYU maratont is tervezek (trilógia, Szilmarilok, Húrin...) szóval meglátjuk mire lesz elég időm. :)) |
2012-06-11 00:38.47 |
http://www.youtube.com/watch?v=XF2wYyqWZJU (Egérmese - Main Title) |
2012-06-10 23:47.56 |
Roppant kíváncsi voltam mikor jön el ennek a filmnek az ideje, illetve, hogy ki és hogyan fogja ezt nekünk tálalni. Azonban azt sosem gondoltam volna, hogy a Jóbarátok vicces krapekja fogja felölelni az ötletet, és formálni valami egészen… megdöbbentőre, azt hiszem ez a helyes szó ide.
A világ kérlelhetetlenül változik, vele pedig körülmények is formálódnak. Hogy jó vagy rossz irányban? Nem könnyű megítélni. Annyi azonban bizonyos, hogy a mostani tini generáció szinte teljes más megközelítést érdemel, mint a korábbiak. Pedig te jó ég, én is csak most hagytam el a tízes éveimet, és mégis rengeteg minden változott. Érzem a bőrömön, nap mint nap tapasztalom, hiszen van egy 15 éves húgom, aki pont a legkardiálisabb korosztály képviselője. Féltem őt, őket, hiszen egy sokkal nyitottabb világban élünk most, ahol azonnal megtudhatjuk ismerősünk legkisebb kínját, baját. Iwiw, Facebook, Twitter, Myspace… és ki tudja még mennyi hasonló blog, oldal létezik, ahol megoszthatják gondolataikat, érzéseiket… és igen egy kicsit magukat. Ebben az őrült világban nem könnyű rájuk figyelni, hiszen nem lehetünk ott mindig mellettük, sokszor csak remélhetjük, hogy minden rendben lesz. De a kölcsönös bizalom sokat segíthet, megérteni, elfogadni, és ezek által óvni is, még ha ők nem igazán akarják. David Swimmer tehát egy rendkívül aktuális témát karolt fel, amivel olyan jól elboldogult, hogy az ember nem is gondolná, hogy ugyanarról az emberről van szó, aki a Jóbarátokban viccelődött évadról-évadra. Szépen markolta fel a lényegi dolgokat, tragikusan erőteljesen bemutatva egy naiv kislány szinte teljes összeroppanását. Nem kapkodta el, de nem esett át a ló túlsó oldalára sem (nulla hatásvadászat), pont annyit engedett belelátni az eseményekbe, amennyit megkövetelt a dramaturgia. Meglepően hatásos koncepciója volt, hogy nem a lány fizikai bántalmaira ment rá, hanem a lelki tragédiáját öntötte képekbe, ügyesen görgetve a szálakat, hogy egészen a végletekig fokozza a tragédia kiteljesedését. Megérdemel egy terjedelmes kalapemelés. Összességében csak remélni tudom, hogy minél több korabeli látni fogja ezt a filmet, ami róluk szól, nekik szól, értük szól, hogy felhívja a figyelmet egy olyan veszélyre, ami nagyon is valós, mert a szörnyeteg már rég nem a szekrényben lapul… Ugyan még bőven tudnék gépelni a témáról, de az alant olvasható jó néhány remek írást olvasva feleslegesnek érzem tovább koptatni a klaviatúrát, tessék mindbe beleolvasni. |
2012-06-10 23:08.03 |
Egészen biztosan tetszene, zsáneremnek tűnik, csak annyi mindent kellene már nézni, hogy azt hiszem 5 nyár se volna elég. :D |
2012-06-09 23:49.50 |
Nem kell ide spoiler, nyugodtan olvasható ez. :) |
2012-06-09 23:49.21 |
Így a spoilermentes véleményeket olvasgatva mostmár egyértelműen pozitív kicsengése van a dolognak. :))
Nem mintha különösebben megingattak volna a negatív vélemények, valahogy a zsigereimben érzem, hogy ez szenzációs, vagy min. aközeli élmény lesz, de azért mégiscsak nyugodtabban ülök be a vetítőterembe így. :) |
2012-06-09 23:20.00 |
beteg :DD
http://www.youtube.com/watch?v=hZ2kUtDtYm8 |
2012-06-08 23:59.00 |
Bizony hogy nem. :)
Ebbe a sorozatba igencsak illene bekapcsolódnom. :) |
2012-06-08 23:56.04 |
*zik, majd ha megnéztem a filmet az albumnak is nekiesek. :) |
2012-06-08 23:55.37 |
Streitenfeld-et tök átlagos zeneszerzőnek tartom, de ide nem is kellenek olyan különleges hangzások. Ez pl. egész jól hang |
2012-06-07 12:50.40 |
Hát nem lesz egy mindennapi western mozi, Tarantino alaposan meg fogja spékelni. A színészek mellett, Richardson fotózása is már előre is elragadónak ígérkezik. Alig várom. :)) |
2012-06-07 00:09.43 |
Az biztos, hogy nem mostanság lesz abból bármi is, az sem kizárt, hogy ebben az évtizedben nem is készül el. De bármi is legyen Batmant, mint legfontosabb tagot (Superman mellett) 100%, hogy nem hagyják ki. |
2012-06-06 23:54.56 |
A film megtekintése még arréb van, de a betétdalát ma egész nap hallgattam. :D Bár a Florence + The Machine-ben nem is szokás csalódni, remekek most is. :))
http://www.youtube.com/watch?v=ROtBbOcdFxo&ob=av2e (Florence + The Machine - Breath Of Life) |
2012-06-06 23:40.22 |
Egy kis modernitás. :)) A Hófehér és a vadász betétdala. A készítőket már régebb óta bírom, most sem okoztak csalódást.
http://www.youtube.com/watch?v=ROtBbOcdFxo&ob=av2e (Florence + The Machine - Breath Of Life) |
2012-06-06 23:25.49 |
Te normális vagy? A legfontosabb, legismertebb, legnépszerűbb karaktert majd biztosan ki fogják hagyni... Batman nélkül el sem készítenék a filmet. |
2012-06-06 01:51.27 |
Csak, mert ma újranéztem a filmet, és továbbra is az Akadémia egyik legkomolyabb baklövésének tartom, hogy ezt a földrengető csodát sikerült alulmarasztalni egy... na mindegy, számomra úgy is örök darabról van szó.
http://www.youtube.com/watch?v=g6Up85o3KUM&feature=related (Egy gésa emlékiratai - Confluence) http://www.youtube.com/watch?v=cNE9LbeVaQ0 (Egy gésa emlékiratai - Going to School) |
2012-06-06 01:34.29 |
Elfman hazai pályára tévedt a Farkasember score-ja esetén, és a modern horror zene egyik legjobbját tette le az asztalra (igaz kétségtelenül nem kellett komoly konkurenciával számolnia).
Igazi gótikus rémfilmekbe illő, főleg vonósokra épülő dallamai a képsorokkal kiváló egységet mutatnak. Jó volt végre egy ennyire intelligens műfaji alkotással is találkozni. http://www.youtube.com/watch?v=xl8XRSLDRZQ&feature=relmfu (Farkasember - Wolf Suite Pt.1) http://www.youtube.com/watch?v=O7RMqF85qFc&feature=relmfu (Farkasember - The Traveling Montage) |
2012-06-06 01:28.53 |
Ez az elképzelés már ott halott, hogy én alapjáraton mindenki linkjébe belehallgatok, a tiédre meg általában amúgy is nagyobb figyelmet szoktam szentelni. :)
Amúgy ha megnyugtat, amióta nem a legnagyobb klasszikusokat szoktam emlegetni (főleg mert már 20 milliószor voltak), és se kapok túl sok visszajelzést, szerintem ezeket zenéket csak te értékeled. Szóval mi itt vagyunk egymásnak. ;) |
2012-06-06 01:12.50 |
Drága bambi te annyit sem tudsz a filmgyártásról, hogy 250 millából, egy milliók által imádott kötetből, meg egy raklapnyi brit színészóriásból csak 2 és fél órányi bakiparádét lehet összehozni?)) |
2012-06-06 01:06.47 |
Pedig ott volt az, csak 10 ezer ork között jól megbújt a fekete gúnyájában.)) |