Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Deadpool & Rozsomák *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
A dán lány - HBO2, 04:00 |
A bűn árfolyama - HBO3, 04:05 |
Volt egyszer egy Mexikó - HBO, 04:10 |
Szirén - Véres legénybúcsú - Film Mánia, 04:15 |
Végveszélyben - Moziverzum, 04:45 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Carter Burwell (69) |
Owen Wilson (56) |
Chloe Sevigny (50) |
Delroy Lindo (72) |
Tim Guinee (62) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Gran Torino |
Ella Hunt |
2012-04-10 23:49.18 |
hm most ezzel felcsigáztál. :) én nagyon sajnálom, hogy nem folytatták, pedig igen érdekes fantazi univerzum alakult itten. Minőségi darab lett ez, csak hát ugye a pénz.. |
2012-04-10 23:35.21 |
Én még a falut is erős filmnek tartom, viszont az utóbbikaban szinte már tényleg csak Howard munkája értékelhető. :) |
2012-04-10 01:29.24 |
James Newton Howard szimpla taktusokból építkező, a film alatt tökéletesen működő aláfestést hozott össze. Ereje misztikusságában rejlik, szinte végig a háttérben hömpölyög halk hangszerelésével (zongora, fuvola, vonósok) ezzel teremtve nem akármilyen melankolikus hangulatot, az idegek bebikázásáról pedig váratlanul felcsattanó zenekari megoldásokkal gondoskodik. Ha azt nézem, hogy alig több mint 1 hónapja volt rá, hát le a kalappal.
http://www.youtube.com/watch?v=eHcXc8q58z0 (Hatodik érzék - Run To The Church) http://www.youtube.com/watch?v=Dw93NvuCjy0 (Hatodik érzék - Malcolm Is Dead) |
2012-04-10 01:24.34 |
Műfaja egyik legjobbja. Akkoriban nagyon ráfért Hollywoodra egy intelligens thiller-horror, ami képes volt menteni műfaja becsületét. Ezt óriási meglepetésre egy hót ismeretlen indiai rendező tette meg, neve pedig egycsapásra összeforrott a csavaros történetekkel. Amit én iszonyatosan bírok ebben az emberben, hogy van (volt?) stílusa, egyedisége, nem kívánt beleolvadni a tengerentúli álomgyárba, helyette megpróbálta Hollywood állóvizét egy picit megmozgatni. Atmoszférakeltésben abszolút verhetetlen, a mai napig nem találkoztam olyan rendezővel, aki nála jobban tudná rám hozni a frászt. Zsenialitása, hogy ezt nem visító hangeffektekkel vagy sötét tónusú képi világgal éri el, nála általában nem a látott dolgok hozzák az emberre az ijedtségséget, hanem inkább a hangok, az elfojtott zörejek és a zene hatásos alkalmazása. Sztorija faltól falig átgondolt, amit Shyamalan szépen lassan hagy kibontakozni, majd mikor már azt hihetnénk vége a filmnek, érkezik a nem várt csavar, ami gyönyörű, letisztult módon szállítja a letaglózódást. Kár, hogy ma már ilyesmivel ritkábban találkozni, mint becsületes politikussal.
Dicséret illeti a színészválasztásokat is, Bruce Willis bizonyítja, hogy nem csak a fegyver és a trikó áll neki jól, hanem bizony a drámai szerepek is, a kis Haley Joel Osment fiatalsága ellenére félelmetesen erős volt szerepében, ikonikus mondatát („I see dead people”) aligha fogja bárki elfelejteni. Kár, hogy azóta eltűnt a filmes palettáról, pedig akkortájt úgy tűnt remek színész lesz belőle. A komponista, James Newton Howard neve sem csengett akkoriban még annyira ismerősen, mint manapság, pedig túl volt már néhány említésre méltó alkotáson, de a Hatodik érzék számára is komoly kiugrási lehetőséget jelentett, hogy neve szélesebb körben is ismerté válhasson. Itt egy szimpla taktusokból építkező, a film alatt tökéletesen működő aláfestést hozott össze. Ereje misztikusságában rejlik, szinte végig a háttérben hömpölyög halk hangszerelésével (zongora, fuvola, vonósok) ezzel teremtve nem akármilyen melankolikus hangulatot, az idegek bebikázásáról pedig váratlanul felcsattanó zenekari megoldásokkal gondoskodik. Ha azt nézem, hogy alig több mint 1 hónapja volt rá, hát le a kalappal. Összességében horror és a dráma tökéletes összefonódásának remek iskolapéldája, ami mert több lenni, mint klisék halmaza ezért válhatott műfaja meghatározó darabjává. Egyszerűen bűn kihagyni. |
2012-04-09 01:04.35 |
Randy Newman szemmel láthatólag nagyon elvan az animációs világban, s lássuk be jól is állnak neki
ezek a kompozíciók. Egyszerűen alkot, de szépen szállítja a "műanyag" világ érzelmi hátterét. http://www.youtube.com/watch?v=_IhizzyFrEg&feature=relmfu (Toy Story 3 - Sunnyside) http://www.youtube.com/watch?v=MSKJynYJO2Y&feature=related (Toy Story 3 - So Long) |
2012-04-08 01:09.25 |
Valami egészen fenséges, amit Horner alkotott. A vonósok és fúvósok nyelvén olyan érzékletesen képes érzelmeket kifejezni, mint talán senki más.
http://www.youtube.com/watch?v=cXWwAjwJe4E&feature=related (A rettenthetetlen - The Secret Wedding) |
2012-04-08 00:44.40 |
:D |
2012-04-07 01:08.20 |
3 Transformers film után már nem különösebben tud lázba hozni egy ilyen filmecske, de sokat nem szabad tőle várni. Látvány és hangzás csúcsrajáratva, ahol az alapsztori és a párbeszédek csak azért vannak, hogy elhúzzák a játékidőt. Nagyvásznon biztosan jól fog mutatni, utána meg elfelejted, ennyi.
A budget valóban elég magas volt, de meglepne ha bukna a film, ez a recept be szokott válni. |
2012-04-07 00:42.33 |
Tökéletesen igazad van. :) Még roppant találó volt az fotózás (és a vágás) alkalmazása a darázscsípés alkalmával is, az elmósódott tónusok majdnem megszédítettek engem is. :D |
2012-04-07 00:35.36 |
A filmet már rég kiszúrtam magamnak, gyengéim a post-apo mozik.)) |
2012-04-06 00:07.52 |
Klasszikus felépítésű háborús mozi, annak minden előnyével és hátrányával. Engem ezek a filmek a monumentalitásukkal tudnak igazán lenyűgözni, akkoriban ugyanis minden igazi volt a harci kocsik, repülők, tankok, statiszták százai, ha nem ezrei és a robbanások sem a CGI, hanem a pirotechnika vívmányainak köszönhetően mutattak olyan pofásan, és szóltak rendkívülien. Egész egyszerűn minden képkockáján érződik az életszerűség, ennek köszönhetően pedig nem túl nehéz beleélni magamat a látottakba. Viszont felépítéséből adódóan néha nem a legkönnyebben követhető, hogy akkor ki, merre, meddig, de azért általában gyorsan kitisztul a kép. A játékidővel sem garasoskodtak az egyszer biztos, hosszas cselekményvezetésének köszönhetően néhol egy picit megdöccen a folyamatosság, de szerencsére mindig akad olyan momentum, ami nem engedi teljesen leülni a filmet, a feszültséget pedig szépen a végére sikerült kibontakoztatni megadva ezzel a csúcspontot.
Összességében A híd túl messze van ugyan nem emelkedett műfaja klasszikusai közé, de benne van minden, amiért lehet szeretni a háborús alkotásokat. Kölyökkorom nagy kedvence volt, de el kell ismernem mai szemmel is élvezetes, ahogy a hadtest az akadályokon áthaladva közeledik Arnhem városa felé. |
2012-04-05 23:56.24 |
http://www.youtube.com/watch?v=XWBoMWZJkeI (A híd túl messze van - Main theme) |
2012-04-05 01:36.41 |
Hát ez üzlet, és hidd el, hogy nem fognak rosszul járni. |
2012-04-05 01:27.15 |
Az egyperces gyönyörűség.
http://www.youtube.com/watch?v=cQSe_ophI1c&feature=related (Némó nyomában - Nemo Egg [Main Title]) |
2012-04-05 00:26.32 |
Nyugodjon békében. Ő valóban egy igen komoly értéke volt a filmzeneiparnak.
Nálam A hét mesterlövész főtémája a favorit, de valóban több remek műve akad. Jó válogatás lett. :) |
2012-04-03 23:43.18 |
Érdekes koncepció, hogy a zenék nem kaptak címeket, csak egymásutánjában részekre lettek számozva.
Egyébként egy szép Horner munkáról van szó, Bell frenetikus hegedűjátékával. http://www.youtube.com/watch?v=E_AIsdqyKaE&feature=relmfu (Iris - Egy csodálatos női elme - Part 01) |
2012-04-03 22:49.18 |
A zenei Oscar mezőny visszaesésében mondjuk az akadémisták keze is bőven benne van, mert azért általában mindig kihagynak igazán jó szerzeményeket, amikkel lehetne magasabban tartani a színvonalat.
Talán nem is idén de fog, ne aggódj. És úgy tűnik a sok kritika hatott a fejére, mert eleddig idénre csupán 3 film van neki bejegyezve, ebből is kettő nem nagy szám, szóval teljes egészében a Batmanre koncentrálhat. |
2012-04-03 22:39.04 |
Örülök, hogy jó volt a meglepetés. :))
Amúgy pont azt néztem, hogy elég erős mezőnyben is sikerült győznie. Én előzetesen tuti Silvestrire fogadtam volna, már csak, hogy milyen filmhez készült a score-ja. De Zimmer teljesen megérdemelten zsebelhette be a díjat, amit sajna azóta nem követtek továbbiak a vitrinbe, de nincs kétségem affelől, hogy lesz ő még Oscar-díjas. :) |
2012-04-03 02:28.22 |
Verának ajálnva. :)
http://www.youtube.com/watch?v=uB5k_flnqf0 |
2012-04-03 01:16.38 |
Biza, itt is jól működik Horner stílusa. |
2012-04-03 01:14.35 |
Akkor most már jöhet a Milla választottja Pityinger, alias Dopeman.))) |
2012-04-03 00:43.42 |
Ez valóban topkategóriás szerzeménye lett Howardnak, kár hogy ilyen moslék filmhez készült. :D |
2012-04-02 02:32.30 |
Horner stílusa valahogy mindig eljut hozzám, ez is egy jó munkája. |
2012-04-02 02:15.59 |
Az éhezők viadalát megtekintve valóban jó lehet nem egy jelölésre.
A kosztümök kifejezetten extravagánsak, amire az Akadémia vevő szokott lenni - pl. Alice csodaországban. Ráadásul az sem hátrány, hogy egy a területen kifejezetten jó név jegyzi a jelmezeket, Judianna Makovsky. A sminkről hasonlóakat lehet megállapítani, talán itt is labdába rughat a mozi, habár itt ugyebár sűrűbb a mezőny a 3 jelölt miatt, szóval ki kell várni kik jönnek még. A látványtervezés nincs annyira előtérben, de amikor az objektív elé kerül, akkor szépen mutatnak a CGI városok, és az izgalmas belső terek is. Hangilag kifejezetten erős film, talán ez volt számomra a legkomolyabb meglepetés. Keverésileg néha egészen extra húzásokkal álltak elő a készítők, de a vágás részésre sem lehet panasz. Szóval, akár 4-5 jelölés is benne lehet a filmben, az ellenfelek ismeretében meglátjuk mennyi realizálódhat belőlük. Egyelőre a jelmezt érzem tutibiztosnak. |
2012-04-02 02:06.43 |
J.N. Howard idei első szerezményével máris meggyőzött, hogy ezen éve jobb lesz, mint az előző. Szerzeménye nincs teletömködve fülbemászó dallamokkal, de szokás szerint erős egységet képez a mozgóképpel.
Az éhezők viadala (James Newton Howard) http://www.youtube.com/watch?v=XqOuRceV54s&feature=related (Katniss Afoot) http://www.youtube.com/watch?v=IRspqsOb-pY&feature=related (Horn Of Plenty) http://www.youtube.com/watch?v=jQTgAskYIFc&feature=relmfu (Healing Katniss) http://www.youtube.com/watch?v=MbxJMp20AQY (Rue's Farewell) |
2012-04-02 02:00.38 |
Az éhezők viadala abszolút beleillik Hollywood aktuális irányzatába: sikeres könyv feldolgozása, széles nézőbázisra szabva, komoly költségvetéssel megtámogatva a külcsínyt, amely tetemes olvasói, rajongói bázisának köszönhetően alapjáraton sikerre volt ítélve.
A filmet szinte mértanilag a közepén két igen eltérő stílusú részre lehet felosztani. Az első felében a könyv anti-utópisztikus világának, Panem bemutatására vállalkoztak a készítők, amivel ha azt nézem, hogy egy közönségmoziról van szó nincs is komoly probléma, de azért itt érződik, hogy egy vaskos kötetet voltak képtelenek 2 órába belegyömöszölni. A legszembeötlőbb az előzmények bővebb tagolásának teljes hiánya, mindössze pár a film elején felbukkanó felirattal kell beérnünk az alaptörténet megismerését, ami nekem kicsit kevés volt. A kapitólium népének árnyalását is megtartották maguknak a szkriptírók, egészen egyszerűen semmilyen utalás sincs, hogyan jutottak el odáig ezek az emberek, hogy élvezetből nézik, ahogy gyerekek(!) gyilkolásszák egymást. Értem én, hogy manapság is nagy sikerrel futnak az ilyen agysejt pusztító valóságshowk, de akkor sem hiszem, hogy az ölés természetessé válása, mi több élvezetből való nézése egy karikacsapásra megtörténhet. Éppen ezért számomra a társadalmi görbetükör nem jött ki annyira, mint ahogy azt az alkotók feltételezhetően szerették volna. Viszont a mozi második felébe még ha szeretnék sem tudnék belekötni. Ennél a fejezetnél mutatkozik meg leginkább, hogy nem egy kezdő suhanc tevékenykedett a kamerák mögött. Gary Ross zsinórmértékkel centizte ki az izgalmas akcióóra minden összetevőjét. Kiválóan bánt a feszességgel, a tempó akkor jön lendületbe, mikor a leginkább szüksége van a filmnek egy kis friss impulzusra, de a dinamika ésszerű fékezésével sikerült elérnie, hogy alkotása ne váljon egy gyorsmenetű zúzássá. Ugyancsak remekül kapta el az érzelmi, drámai csúcspontokat is, látszik, hogy ebben komoly tapasztalata van, el kell ismernem a zene értő alkalmazásával a megrázó momentumok nálam is működőképesek voltak. A film költségvetéséhez méltóan a technikába még véletlenül sem lehet belekötni. Ugyan a fotózás valószínűleg sokakat fog zavarni, de a játékidő során fokozatosan válik egyértelművé, hogy egy átfogó koncepció tudatos alkalmazásáról van szó. A véres jeleneteket egyszerűen el kell fedniük, hogy megkaphassák az alacsonyabb korhatárbesorolást, amiért meg igazán nem feddhetjük meg a stúdiót elvégre őket is a profit teszi működőképessé. A látvánnyal sincsenek problémák, az extravagáns díszletektől kezdve, az izgalmas kösztümökkel és a kevésszer előtérbe tolakodó vizuális hatásokkal bezárólag érződik, hogy komolyan vették feladatukat készítőik. Plusz a filmhez, a várakozásoknak megfelelően remek zene született, ami rögtön nem olyan meglepő, ha azt nézzük ki állt mögötte. J.N. Howard neve ma már valószínűleg az átlag mozibajárónak is ismerősen cseng (legalább onnan, hogy azzal a Zimmerrel is dolgozott együtt), szerintem pedig egyenesen korunk egyik legtehetségesebb komponistájáról van szó. Szerzeménye, mint mindig ezúttal is tökéletes egységet képez a mozgóképpel, progresszív jellegével sokat ad az akciójelenetek izgalmi fakorához, az érzelmeket meg kevesen tudják nála kiválóbban elkapni. Összességében Az éhezők viadala pont azt adja, amit kínál, egy élvezetes, tini szereplők ellenére viszonylag érett stílusú közönségfilm, ami talán az ínséges idők miatt szólt a kelleténél nagyobbat. De el kell ismerni megéri a pénzét, a stúdió vezetői pedig bőszen dörzsölhetik tenyerüket, mert a box office mutatókra pillantva elég egyértelmű, hogy sikerült belenyúlni a tutiba. |
2012-04-01 23:49.36 |
Piano tutorial.
http://www.youtube.com/watch?v=QjDxthfEdwo&feature=related |
2012-04-01 23:21.30 |
Egy könnyed szvit Mark Isham-től.
http://www.youtube.com/watch?v=mOHPZ39aJ3U (Az élet háza - Building A Family) |
2012-04-01 02:18.55 |
Nem sorolnám a Mester legjobbjai közé, de szokás szerint, a nevéhez méltóan időtálló zene került ki kezei közül. Egy igazán megkapó, néha egészen pátoszos hangzású, pompás zenei költemény.
Ryan közlegény megmentése (John Williams) http://www.youtube.com/watch?v=ayGajPI9ohE&feature=relmfu (Hymn to the Fallen) http://www.youtube.com/watch?v=X029dxI6D7g&feature=relmfu (Revisitng Normandy) http://www.youtube.com/watch?v=L_6pxRAKwsE (Omaha Beach) |
2012-04-01 01:55.55 |
1998 jeles év volt a háborús filmek szerelmeseinek, két olyan alkotás is született, melyek azóta kitörölhetetlenül bekerültek a műfaj legnagyobbikai közé.
Az őrület határán és a Ryan közlegény megmentésének összehasonlítása véleményem szerint alapjaiban értelmetlen, mert bár a kiindulási pont és az alap azonos, de teljesen más stílust képviselnek. Míg Malick filozofikus mélységgel mutatja be a had által meggyötört emberek lélektanát, addig Spielberg a háború mocskának vizuális megjelenítése mellett tette le a voksát. Hihetetlen érzékkel keltette életre a partraszállás borzalmát, az aláfestés hiánya, az emberek kíméletlen elhullása, a sikolyok, a vér objektívre fröccsenése együttesen olyan atmoszférát teremtenek, ami aligha van olyan lélek, melyet nem ráz meg valamilyen szinten. A rideg valóság ordít bele a képünkbe, amit Kaminski virtuóz kamerakezelése varázsol olyan realisztikussá, mint háborús szcénát korábban soha. De a mesterhez híven a filmtörténeti kezdés után sem lehet panaszunk filmjére, a 2 és fél órás játékidőt magas szinten sikerült kitölteni, a további remekre sikeredett csatajelenetek mellett a kisemberek történetével, olykor pedig kisebb morális kérdésekkel sikerült tartalmasan duzzasztani a szövegkönyvet. Figyelemre méltó az is, ahogy Spielberg az érzelmekkel képes játszani, szinte észrevétlenül sikerül egy-egy emóciót rákényszerítenie a nézőre, amihez valóban nem egyszer a hatásvadászat és giccs eszközeit veti be, de őszintén, kit érdekel ez, ha a jelenetek működnek? Igazából szinte az egész film során azon járt az agyam, hogy látványos ütközetek ide vagy oda, mennyire üres is lehetett volna ez a film Spielberg értő kezei nélkül, mert naiv, aki úgy gondolja, hogy ilyen végeredményhez elegendő csupán a technikai attitűd magas színvonalú jelenléte. Azonban el kell ismerni ritkán tapasztalt technikai tudás mutatkozik meg a háttérben, melynek színvonalát mi sem mutatja jobban, hogy egyik aspiránsa sem tolakodik makacsan az előtérbe, hanem együttesen alkotnak olyan szoros egységet a mozgóképpel, hogy az embernek igazából fel sem tűnik jelenlétük. A hangmérnökök mesteri munkával szolgálják ki a fület, a fegyverek ropogásától és a bombák dobhártyaszaggató robajától kezdve, az üvegbúra hangzás rendkívül hatásos alkalmazásáig érezni, hogy félelmetesen komolyan vették az atmoszféra megteremtését. A vágások néha bravúrosan pergőre lettek szabva, néha pedig éppen fordítva hosszú snittel fokozzák az ütközetek élvezeti értékékét. S külön dicséret illeti a háborús miliő megalkotását, a harcok által romokra tépett épületek lenyűgöző részletességet mutatnak, és szinte észrevétlenül adják meg a film hiteles hátterét. Mindezt John Williams a témához tökéletesen illő patrióta dallamokkal fejeli meg. Lassan hömpölygő aláfestése szépen ellensúlyozza az akciók feszességét, mikor megszólal a borzalmakba is képes egy kis gyönyört belevinni. A mesterhez méltóan időtálló zene került ki kezei közül, egy igazán megkapó, néha egészen pátoszos hangzású, pompás zenei költemény. Összességében úgy gondolom az ilyen monumentális alkotásokért lehet igazán szeretni az álomgyárat. Egy velejéig profin összerakott Spielberg mozi, ami úgy vélem joggal van műfaja legnagyobbjai közt emlegetve. Kötelező darab, amit illik és érdemes mindenkinek életében legalább egyszer látnia. |