Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Karácsony a Cukorfalat utcában - Izaura TV, 09:00 |
Bajkeverő majom - M2, 09:15 |
Férfibecsület - Mozi+, 09:20 |
Ragadozó Városok - HBO3, 10:15 |
A bűn árfolyama - Film Café, 10:15 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Franco Nero (83) |
Vincent Cassel (58) |
Maxwell Caulfield (65) |
Pokorny Lia (53) |
Oded Fehr (54) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Aktuálpolitika azoknak, akik unják a trollt a választás topikban |
2022-es választás |
Dredd - Idézetek |
MR-9: Ölni vagy halni - Kérdések |
Szólánc igékkel |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
A fiók |
Madison Bailey |
2011-07-19 10:15.59 |
Látszik, hogy a zsidók messiása akarsz lenni, még a szmájliról sem felejted le az orrot! :D |
2011-07-19 10:14.44 |
Vettem a fáradtságot és megszámoltam, jelenleg 24.488 topik van a fórumon... :D Szerintem ebbe a számba igazán belefér egy-két elfajult. :) És látogatni ezeket sem kötelező, én például sosem kattogtam az Alkonyat-topikokba, de még a Modern Talking-ban sem, pedig Kárpit tisztelem, becsülöm! :DDD |
2011-07-19 10:05.48 |
Szerénysége tiltja, hogy nevét leírja. :D |
2011-07-19 10:05.03 |
Legtöbbeteket nem érdekel, de azért csak idebaszarintottatok 6-7 oldal hsz-t. :D |
2011-07-19 09:55.50 |
Történetesen ez a hülye nyitotta a topikot, de nyugi, már alig fórumozik. :) |
2011-07-19 09:53.55 |
Az ószövetségi isten a (kultúr)történet aktív szereplője. Döntéseket hoz, felülbírálja azokat, megdühödik, kiengesztelődik, utasításokat ad, jutalmaz, büntet, városokat pusztít el, megjelenik lángok között, mennydörgő robajban, az angyalai emberi formában szállnak alá, vagy égből leszálló tüzes masinákból előlépve... És a zsidóság ennek az istennek a választott népe. Ennek a mitologikus istennek pedig nemhogy az elvont, asztrofizikai sötét energiához nincs köze, de még az újszövetségi, keresztény istenképtől is eléggé különbözik.
Azzal, hogy (mint írod is) mindkét forrásból csak annyit merítettél, amennyit össze lehetett egymással kombinálni, tulajdonképpen elméletedet olyan színvonalú megállapításokra alapoztad, mint a viccből ismert idomított bolha esete, amelyik összes lábának kitépése után megsüketül! |
2011-07-19 09:35.21 |
A demagógia bizonyos elképelések durván leegyszerűsített, sarkított, egyoldalú verziója, amelyekre tömegek harapnak rá. A demagógia legfőbb jellemzője, hogy veszedelmesen népszerű. Hát itt aztán népszerűségről nem beszélhetünk! (: |
2011-07-19 09:26.02 |
Inkább félreérthetően fogalmaztam. :)
Mivel elméletének része önmaga is, ezért amikor az elméletét próbálja bizonyítani, igazolni, akkor szükségszerűen önigazoló is lesz, igazad van. Viszont egészen más ez a fajta logikai-értelmi-elméleti önigazolási kísérlet, mint az alapvetően érzelmi alapokon álló személyeskedő gúnyolódás, gyűlölködés, hecc. Én is úgy látom, hogy hősnőnk elmélete hajmeresztő ostobaság. De kétségtelenül egyéni, szokatlan, érdekes, az ilyesmit pedig én díjazni szoktam (ezért is díjaztam például Zmax (alias Kurgan) hajdanvolt ultramaterialista megszólalásait). Másrészt, ő szívesen vitázna is róla kulturáltan, és szerintem ez is sokkal pozitívabb hozzáállás, mint afféle kívánságok virtuóz megfogalmazásában versengeni, hogy bár a feje szakadt volna bele az anyja picsájába. |
2011-07-18 14:48.42 |
Örömmel látom, hogy sok idő után ismét egyedi, és nem érzelmi, önigazoló, hanem értelmi, igazságkereső alapokon álló gondolatok olvashatóak ebben a topikban. :)
(Akit zavar az efféle csevej, bátran NE olvassa! ;)) Ugyanakkor a gondolatsorban számos buktatót véltem felfedezni, elméleted szerintem igen butyuta, szórakoztató, de torz, hibás. Nem olvastam minden részletét de a tájékoztatót igen, és... 1. Szerintem nem lehet egyenlőségjelet húzni a mózesi és az "einsteini" isten közé, a különbségek jelentősek, alapjaiban kérdőjelezik meg az elméletet. 2. Az elméleted zsidó-keresztény kultúrkörben mozog, de vannak ezeken kívül is kultúrkörök, például az iszlám, ezekkel szorosabb, vagy a keleti-, ezekkel lazább kapcsolatban. Elméleted ezeket nem veszi figyelembe, amikor az emberiséget zsidó és gój (Jézust megváltóként elfogadó) csoportokra osztja. 3. Az elmélet az erkölcs relatív jellegét is figyelmen kívül hagyja, illetve kritikátlanul behelyettesíti a zsidó-keresztény kultúrkörben nagyjából általánosan elfogadható jó-rossz (nem jó) elképzelésekkel. 4. A kereszténység erkölcsromboló hatásáról értekezni már csak ezért is tűnik számomra ingatagnak. (De Bibó ismeretében is, (lásd; Az európai társadalomfejlődés értelméről).) 5. Az elmélet nem foglalkozik a nép fogalmának meghatározásával sem. A zsidó lenne (a sokkal inkább danikeni, mint asztrofizikai) Jahve választott népe? De vajon csak a biblikus eredetű szefárdok, vagy a jóval nagyobb arányú askenázik is? Netán a negrid lembák? Bárki, aki felveszi a zsidó vallást? Akkor viszont már nem választott népről, hanem választott vallásról beszélünk. |
2011-06-18 12:31.47 |
Scorsese nem tartozik a kedvenc rendezőim közé. Vannak remek filmjei, mint a Taxisofőr, vagy a Holtak útja, de a Viharsziget már nem hagyott bennem mély nyomot, a Téglát meg kifejezetten untam. Címe alapján a New York bandái is valami gengszterfilmnek tűnt, nem is kapkodtam el a megnézését. Jó emlékeim vannak a Casino-ról meg a Nagymenőkről, de diCaprio azért messze nem De Niro, szóval marhára nem érdekelt, mit keménykedik a dobtárassal az a nyikhaj. Na ennyire szoktam én utánajárni a filmeknek...
Dobtárasról szó sincs, történetünk valamikor az 1840-as években indul és az 1863-as nagy lázadás apokaliptikus víziójával ér véget. A film már kezdő képsoraival lenyűgöző, meseszerű, katakombákból elősereglő pogány keresztesek hada, amint harcra indulnak a cilinderes, pödrött bajszú, kockásnadrágos bennszülöttek ellen. Látvány, zene, harc, dráma, szürreális karakterek, fantasztikus jelmezek, pazar díszletek szilaj kavalkádja mögül kígyózik elő a sztori. Sokszínű háttér elé komponált sokrétű történet, időnként a régi, klasszikus, Ben Hur-féle filmeket felidéző monumentalitással. Közel három óra, de négy sem lenne sok belőle. Szerintem nem lehet nem észrevenni rokonságát bizonyos kultikus filmekkel, legszembetűnőbb az Apokalipszis most csúcsjelenetének kísértete, ott, ahol Amsterdam a Hentes lemészárlására készül. Egyre gyorsabban visong a keleti zene, egyre őrültebb a mulatság, egyre közeleg az áldozat, és a párhuzam Bill és Kurtz személye között, szerepük révén és világnézetük okán is, számomra egyértelmű volt. Vagy amikor diCaprio a kést csapkodja a falba éjjel, szinte ugyanaz a jelent, mint amikor Freeman csapkodja a bicskáját a falba a Hetedikben. Ott még a zene is ugyanolyan komoran szólal meg, igaz, a zeneszerző is ugyanaz, Howard Shore. És most már azt is tudom, honnan merítettek Coenék a Félszemű akasztós jelentéhez. :) Scorsese-nek vannak lassú filmjei, de ez nem tartozik közéjük, pörög, lüktet, kavarog végig, ha meg is pihen rövidke percekre, leülni nem tud, sorjáznak benne a pazar, többszöri nézésre csábító jelenetek. Ütős a kikötői képsor, hajóból ki rongyosan, hajóba be egyenruhában, hajóból ki koporsóban, csak tessék, csak folyvást! Aztán ott van az a színházi fiaskó, utána a hálószobai monológ a csillagos-sávos lobogóval, aztán a feszült, késdobálós bemutató, majd a merénylet, a megtorlás, a végén a várost elborító káosz, nem egy unalmas film, annyi szent! Egymástól elválaszthatatlanul keveredik össze a fiktív bosszútörténet, a történelmi háttér, a velős, társadalomkritikus szatíra, az emberi mélységekbe lenyúló, sokszor vallásos lényegkeresés, a város múltja és a művészi szabadság. Ilyen szerves egységbe olvasztani, ilyen tökéletesen vegyíteni ennyi alkotóelemet, szerintem ez a film legnagyobb érdeme. Szenzációs! Ponyva és dráma, börleszk és történelem, könnyed felszín, súlyos mélységek, bravó! Egyedül a szerelmi szál lógott ki a sorból, az érzésem szerint inkább csak oda lett kenve, nem igazán épült be a film felépítményének egységébe, de nem is bántam különösebben, diCaprio régi, számomra irritáló dolgait juttatta volna eszembe. Na igen, diCaprio. Kifogástalanul alakított, tetszett. Ezt sem hittem volna, hogy egyszer még le fogom írni, de hiába, az a helyzet, hogy teljesen elégedett voltam vele. Cameron Diaz-t feledhetőnek éreztem, a többi színész hozta a formáját, de mindenki elbújhat Daniel Day-Lewis mögött, hatalmas figurát alakított a fickó! Ő volt a tömeg fölé növekvő, hatalomra törő, szilaj akarat szikrázása a korlátolt, hitvány és élősködő, de elnyűhetetlen elvtelenség kavargó mocska fölött, és valahol szenzációs volt ez is, hogy miközben az újkori társadalmak konvencionális, polkorrekt "erényeit", a demokráciát, a toleranciát pellengérre állította, oldalba rúgta a film, a letűnt korok avítt "bűneit", a hitet, a hazafiságot, a hagyománytiszteletet, a faji öntudatot olyan lehengerlő karakterrel képviselte, akiben még ama "kisebbségi szavazat" leadásakor is százszor több stílus, egyenesség, emberség vibrált, mint az új idők se nem hideg, se nem meleg, sekélyes tömegembereiben. Le a kalappal előtte! Ez emelte nálam a legjobbak közé New York bandáit. |
2011-06-18 11:16.08 |
A film az 1992-es börtönlázadásnak állít emléket, amelynek leverése során a hírhedt Carandiru-ban 111 elítélt lelte halálát. A forgatókönyv alapjául a börtönorvos visszaemlékezései szolgáltak, aki a lázadás alkalmával nem tartózkodott a börtönben. A film sokkal inkább az előzményekre helyezi a hangsúlyt, az elítéltek szemszögéből mutatja be a dolgokat, nagyrészt az ő történeteiket meséli el, maga a lázadás csak a film végére korlátozódik. A készítők szándéka alighanem az volt, hogy megértesse a nézőkkel a rabok motivációit, hogy közelebb hozza őket az emberhez, hogy részvétet ébresszen irányukba. Ez részben sikerült is, nem volt nehéz megszánni ezeket a szegény ördögöket, de együttérzésről azért szó sincs, hiszen szinte kivétel nélkül ostoba, korlátolt bűnözőkről beszélünk, akik pont oda kerültek, ahová valók. És a film végén pont azt kapták, amit megérdemeltek. Annak ellenére, hogy a készítők egyértelműen a rabok mellett tették le a garast, nekem valóságos felüdülés volt a kommandó brutális fellépése. Nem azért, mert annyira megérdemelték ezek a nyomorultak a halált, hanem azért, mert már baromira elegem van abból, hogy a bűnözők a hősök, hogy a börtönviseltek a sztárolt nagymenők, hogy a gyerekek gengszterek akarnak lenni, és hogy feszt a zsiványok emberi jogairól nyivákolnak a jogvédők. Itt végre láthattam, hogy odacsördítenek nekik, mégpedig jó alaposan!
Részben ezért adtam 5 csillagot a filmre, egyébként pedig azért, mert alighanem nagyon reális képet fest a latin-amerikai börtönök világáról, a latin-amerikai nyomorról, máskülönben inkább csak jó, mintsem szenzációs anyag. |
2011-06-17 22:09.22 |
Te jobban megragadsz, mint ez a kikészített hivatásos szépasszony-műnő. ;) |
2011-06-17 21:59.29 |
Nem sok értékelhetőt találtam ebben a filmben. Erénye, hogy története valós alapokon nyugszik, és gyengén semmilyen téren nem teljesít. Szépen össze van rakva, de összességében nem találtam jónak. Catherine McCormack szép volt, de semmi több, az én fantáziámat nem mozgatta meg. Alighanem éppen azért, mert erre volt felépítve az egész koncepció, hogy ő egy ellenállhatatlan nő. (És aki ellenáll, az is csak azért, mert kevés ahhoz, hogy megkapja.) Szerintem a Rettenthetetlenben sokkal emberibb, sokkal természetesebb és ezért sokkal vonzóbb is volt, mint ebben a filmben, ahol pedig éppen az lett volna a lényeg, hogy milyen vonzó. Nagy volt rá ez a szerep. A többi színész gyéren muzsikált, a macskajancsik közül egyedül Oliver Platt virított valamit, de az ő nevét sem jegyzem, az adatlapról figyeltem ki az imént. A film könnyedén átlibbent afféle kellemetlen apróságok fölött, mint holmi nemi betegségek, netán a fogamzásgátlás problematikája, vagy éppen a férfiúi féltékenység. Az örökké napsütéses, színes, tavaszias képek és a Walt Disney családi idilljeit idéző zenei aláfestés nálam a szirupos mámor émelyítő dágványába merítette alá a produkciót, és ha a buzeráns franszoá királlyal meg a végén azzal a kalamajkával nem lendítettek volna rajta egy nagyot, akkor értékelésem nem sokkal ment volna a Fehér lovag című romantische rettenet fölé. Így viszont egynek elment. |
2011-06-10 14:02.28 |
[link] |
2011-06-04 02:17.32 |
Sear Bliss - birth of eternity
http://www.youtube.com/watch?v=w-B0Wx9JndU |
2011-06-04 01:55.02 |
Asszem én is megnézem... :) |
2011-06-04 01:13.02 |
Lesz valami jó film a tévében? :D |
2011-06-03 13:22.21 |
Kedvcsináló... :)
http://www.youtube.com/watch?v=1jErMx_V6y8 |
2011-06-03 13:18.15 |
Lee tábornok, mostanában nagyon be vagy indulva az elvontságra, ugyan nézd már meg valamikor A másik ember iránti féltés diadala című alkotást! :) Az valami totál brutál agybaj, csak azért két csillag, mert nagyon sokat röhögtem rajta. :D Érdekelne, abból mit szűrsz le... (: |
2011-06-03 13:08.06 |
Ez nem Szíderáj, ez... - a wc falán csak a folytatás van, meg a telefonszámod! :D |
2011-06-03 13:07.07 |
Dehogy! Maximum te olvastál fölöslegesen. :) |
2011-06-03 11:53.42 |
Vannak filmek, amik a dolgok egyetemes lényegéből próbálnak valamit megragadni és valami alapvető igazságot próbálnak felvillantani. De minél konkrétabbak az ilyen kísérletek, annál dogmatikusabbak. Mondhatnánk úgyis, minél szájbarágósabbak, annál inkább érezzük, hogy szájbarágósnak, és fintorgunk, ej, minek ezt ennyire túlmagyarázni? Főleg, hogy mi nem is úgy magyaráznánk. Mert lehet végső soron minden Egy, ezt az Egyet mind más nézőpontból látjuk (vagy inkább ebben az Egyben mind másként látunk), ha szólni kell róla, másként magyarázzuk. (És már ez is egy olyan mondat volt, amit lehet dogmatizmussal vádolni.) De az igazság nem szorul magyarázatra. Sőt, minden magyarázat távolabb visz tőle. A szavak nem azonosak a dolgokkal. Ezért burkolóznak a lényeg nyomába eredő filmek hangulatokba, képekbe, hangokba, anélkül, hogy magyaráznának, ezért használnak egyénenként más-más jelentéssel megtölthető szimbólumokat, analógiákat, anélkül, hogy konkrét kijelentéseket tennének. Így mindenkinek azon az ösvényen fénylik föl a lényeg, amely személyiségéhez legközelebb áll. Van, hogy nem fénylik föl semmi, mert nem olyan a személyiség, ez ízlés, hangulat, stílus, állapot kérdése. Ha át is érzi az ember a filmet, akkor sem biztos, hogy megfogalmazódik benne bármi épkézláb gondolat, legalábbis olyan szinten nem, hogy azt érdemes lenne megpróbálni mások felé közvetíteni. Ha pedig megfogalmazódik... nos, a topik címében is ott figyel, hogy vélemények. :)
(Egyébként lesajnálni csak azt lehet, aki lesajnálva érzi magát, azt, aki már eldöntötte, hogy lesajnálva akarja érezni magát. Akkor viszont teljes joggal.) |
2011-06-02 17:14.49 |
:DDD
Huh, most nézem az órát, lépnem kell, pápá :) |
2011-06-02 17:13.09 |
Attól a valakitől azért szeretnél néha kikapni, mi? :D |
2011-06-02 17:10.23 |
Nem csörög... Fröcsög! :DDD |
2011-06-02 17:07.42 |
Nem válaszolok, tapogatózz csak a sötétben! :D |
2011-06-02 17:06.06 |
Kőtörés fejjel, pl...? :D |
2011-06-02 17:03.52 |
A szavamon...? :D |
2011-06-02 17:03.23 |
Hát ez valóban elég rémes élmény lehetett! De így egy okkal több, hogy gyakorolj, persze csak olyan vízben, ami sehol sem mély, sőt, kimondottan sekély, és akkor is csak a pároddal. Mellette, sekélyebb vízben csak nem kellene félned. :)
De ha azóta viszolyogsz a víztől, és bele se mennél szívesne, ha nincs hozzá semmi kedved, de ezt így el tudod fogadni, akkor úgy is jó. |
2011-06-02 16:59.45 |
Nézd meg! :D |