Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Deadpool & Rozsomák *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Amelie csodálatos élete - Film Mánia, 13:50 |
Fák jú Tanár úr! 2. - Mozi+, 14:25 |
Polár Expressz - Film+, 14:45 |
Fortress: Célkeresztben - Moziverzum, 14:55 |
A Gyűrűk Ura - A két torony - RTL Három, 15:00 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Alfre Woodard (72) |
Gretchen Mol (51) |
Tara Reid (49) |
Matthew Rhys (50) |
Keir O'Donnell (46) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Cop Land - Vélemények |
Tippjáték (Foci) |
F mint foci - Avagy vélemények a bajnokságokról |
Örömködő topik - közkívánatra! |
Van, aki melegen szereti - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Túl a hídon |
Andy Hallett |
2015-05-26 22:06.13 |
Johnny Deep abszolút mélypontja.
Igaz, mostanság alapból nem fordult meg sok értékelhető filmben az egykori Jack Sparrow, de a Mortdecai című baromsággal sikerült a legnagyobb pofont adnia karrierjének. Ami külön meghökkentett, hogy az a David Koepp ült a rendezői székben, aki forgatókönyvíróként már letett néhány jelentős dolgot az asztalra, de időnként azt is megmutatta, hogy direktorként is megállja a helyét. Erre itt van ez a szánalmas baromság, ami Adam Sandler legújabb förmedvényeit idézi meg. Legalábbis ami a poénokat illeti. A készítők csak úgy lubickolnak az altesti humorban, miközben a szereplők elképesztően erőltetett párbeszédekkel bombázzák egymást. Engem a legjobban a főszereplő bajszával történő viccelődés akasztott ki, meglehetősen sok gagyi poént írtak hozzá, melyek már elsőre is fárasztóak, tizedjére pedig egyenesen idegesítőek. Ennek az egésznek a legnagyobb áldozata amúgy Deep. Az ő karakterére épül az egész mozi, de amit a fickó itt leművel, az gyalázat. Ripacs módjára szaladgál fel-alá, önti magából a hülye dumáit, miközben a néző egy percig sem tud szimpatizálni vele. A mellékszereplők szerencsére nem követik a példáját, ők szimplán csak halovány árnyékuk önmaguknak. Közölük Paul Bettany-t sajnáltam a legjobban, aki már harmadjára tűnik fel Depp mellett egy harmatgyenge alkotásban. Lassan rájöhetne arra, hogy nem valami kifizetődő mellette hakniznia. Mindent összevetve, a Mortdecai egy botrányosan rossz celluloidszemét, egy ripacskodó szerencsétlennel és rengeteg minősíthetetlen poénnal a főszerepben. Aki teheti, kerülje el jó messzire. |
2015-05-25 23:30.24 |
A legújabb Mad Max mozi zenéjével egyszerűen nem tudok betelni, már hetek óta szólnak nálam a dobhártyaszaggató dallamok. A legtöbbször talán ezt hallgattam meg:
http://www.youtube.com/watch?v=kqC_JfFLn4o De ezt is imádom: http://www.youtube.com/watch?v=4UuMeYdChfA |
2015-05-23 15:27.30 |
Sötét Lovag-Felemelkedés |
2015-05-23 12:35.59 |
George Miller bravúrosat alkotott!
Már azért is, mert 30 év után úgy tudta visszahozni a vásznakra ezt a poszt-apokaliptikus világot, hogy abból sugárzik az első két Mad Max film szellemisége. Azaz a nyers és durva akciójelenetek, a szűkszavú hősök és a torokszorító hangulat. Mindezt pedig megfejelte a mai kor nyújtotta új lehetőségekkel és remek színészekkel, a végeredmény pedig az utóbbi idők legvadabb és legőrültebb adrenalinlökete. A történet igazából nagyon egyszerű, de nem is azon van a hangsúly. Sőt, az eredeti filmek se operáltak túl bonyolult forgatókönyvvel. Viszont még így is sikerült feladni a leckét sok más látvány orientált filmnek, ahol két akció között súlytalan és érdektelen drámázással telik az idő. Itt már szinte az első percektől elindul az ádáz hajsza, ahol csak ritkán van megállás és akkor is csak pár perc rövid szusszanásra. A karakterek sincsenek túlbonyolítva, viszont motivációik érthetőek és szikárságuk ellenére is képesek szimpatikussá válni. A színészek is kiválóan teljesítenek. Tom Hardy szenzációs az országúti harcos szerepében, ahogy Charlize Theron is meggyőző amazon. Hugh Keays-Byrne pedig Toecutter után most Immortan Joe-ként veszi fel a harcot Max ellen. Egyedül vele volt egy kis problémám, mivel egy idő után kissé perifériára kerül a karaktere. De még így is emlékezetes alakítást nyújtott, ahogy az összes másik szereplő. Még a legjelentéktelenebb statiszták is elképesztően stílusosak, a kedvenceim Joe kamikaze katonái voltak, akik gondolkodás nélkül áldozták fel magukat szeretett vezérükért. És azok a gyönyörű akciójelenetek! Az operatőri munka és a vágás nagyszerű, a pörgős képsorok követhetőek és látványosak és szerencsére a CGI-technológia se lett erőltetve. Azért egy homokviharos üldözés belefért, de igazából az is lélegzetelállítóra sikeredett. A játékidő legjelentősebb részét amúgy tényleg a grandiózus hajsza teszi ki, azonban az egy pillanatra sem válik unalmassá. Amit még kiemelnék, az a zene. A Junkie XL néven elhíresült Tom Holkenborg mesteri tételeket írt a mozihoz. Dallamai kemények és dinamikusak, de néhány lágyabb, drámai rész is akad. Mindent összevetve, nálam A harag útja az elmúlt évek egyik legemlékezetesebb alkotása. Hiába a bot egyszerű történet, ha a vászonról egyenesen az arcomba robbantak az akciók és magába szippantott az atmoszféra és az erős színészi játék. Az ilyen élményekért járok moziba. |
2015-05-23 01:21.25 |
Lehet hogy felelőtlenség májusban kijelenteni, de nálam ez eddig magasan az év legjobbja! Ha sikerül felszednem a padlóról az államat, majd hosszabban is értekezek róla. |
2015-05-20 14:39.20 |
Akkora bukás lett, hogy a kritika a keblére ölelte és anyagilag is jól teljesít világszinten. Ugyan az USA-ban nem fog annyi pénzt összelapátolni, mint mondjuk egy Bosszúállók, vagy Halálos iramban, de azért egy R-kategóriás mozihoz képest a 44 milliós nyitóhétvége nem rossz.
De igen, igazad van, biztos bukás lesz, akkora, hogy a rendező már a folytatásra gyúr. |
2015-05-18 20:00.45 |
Pont most foglaltam jegyet péntek esti feliratos vetítésre, úgyhogy szerintem tuti:D
Aeonfluxon is írták, hogy szinkron mellett felirattal is látható lesz. Elvileg a Prometheus óta ez lesz az első filmje az Intercomnak, amit nem csak magyar hanggal játszanak a mozik. |
2015-05-18 19:56.35 |
Cinema City-ben lesznek feliratos kópiák. |
2015-05-18 18:03.02 |
William Brent Bell neve nem jó ajánlólevél egy filmhez, hiszen ő rendezte a meglehetősen átlagosra sikeredett Stay Alive-t és a nézhetetlen kézi-kamerás, ördögűzős gagyit, a The Devil Inside-t is. Az ember azt hinné, hogy ilyen munkák után a fickót elküldték takarítónak, de nem. Valami oknál fogva a producerek harmadjára is bizalmat szavaztak neki és egy új projekttel bízták meg, ami hozzáértő kezek között akár még jóra is sikeredhetett volna.
A történet bitang egyszerű. Egy amerikai családot valaki, vagy valami brutálisan meggyilkol egy francia erdőben. A helyi karhatalom gyorsan talál is egy gyanúsítottat, aki első blikkre tényleg úgy néz ki, mint egy pszichopata. Viszont egy szintén amerikai védőügyvédnő úgy véli, a rendőrség rosszul mérte fel a helyzetet és nem a magas, szőrmók férfi az elkövető, így gyorsan el is kezd nyomozni két társával, hogy kiderítsék az igazságot. Oscar-díjat nem érdemel a sztori, az egyszer biztos, azonban még így is működőképes. Picit talán hasonlít Joe Dante '81-es Üvöltéséhez, hiszen ott is egy nyomozós thrillerbe lett beépítve a farkasemberes szál, de ennyiben ki is merülnek az egyezések. A játékidő első felét leginkább az ügy felgöngyölítése tölti ki, ez egész ügyesre sikerült. Óriási csavarokat nem kapunk, de a figyelmet végig fent tartja a sztori és bónuszba még egy mellékszál is akad, ahol kiderül, a feltételezett gyilkosra már régóta pikkelt az egyik nyomozó. A baj ott kezdődik, mikor felbukkan a szörnyeteg. Én naivan elvártam volna a filmtől, hogy felmutasson egy farkasembert, ha már a cím is az éj fenevadjára utal. De nem, a készítők inkább megajándékoztak minket egy szőrös fickóval, aki kiabál, néha embereket dobál jobbra-balra és ha a helyzet úgy adódik, négykézláb közlekedik. Az alkotók kreativitásához kétség sem fér. Értem, hogy a költségvetés nem verte az eget, de ha már az ember egy farkasemberes filmet forgat, legalább szerepeltesse a szörnyet! Emiatt bennem hatalmas hiányérzetet okozott a mozi. A vicc az, hogy az akciójelenetek egész nézhetőek, még vér is folydogál, nem is kevés. Bár ezeken a jeleneteken is érződik a pénzhiány, ezt jól láthatóan az operatőri munkával próbálták leplezni az illetékesek. Ez úgy-ahogy sikerült is nekik, kár, hogy az egyszerű, beszélgetés képsoroknál is rengeteg a vágás és a kamerát is úgy cibálják, mintha épp földrengés rázná meg a helyszínt. Ez kifejezetten zavaró. Amúgy a film története ugye Franciaországban játszódik, de a stábnak vélhetőleg nem volt annyi lóvéja, hogy eljussanak a bagett szülőhazájába, így beérték a csodaszép Romániával. Ez nem akkora negatívum, de a szemfülesebb nézőknek azért feltűnhet. Összességében véve, nem egy vészesen rossz fércmű ez, hiszen a története egész jó, kár, hogy a technikai oldalon már látszik az alul kezelt büdzsé. Ha sikerült volna egy fránya farkasembert beletuszkolni a filmbe és az operatőrnek is kiosztanak pár körmöst, akkor ebből simán kisülhetett volna egy szórakoztató, pörgős horrormozi. Így, ebben a formában viszont csak egy átlagosnak is alig nevezhető, könnyen feledhető butaság, amit nyugodtan ki lehet hagyni. |
2015-05-17 22:35.47 |
Több helyen is azt olvastam, hogy az első és a második között fog futni a cselekmény. |
2015-05-17 18:20.21 |
Az Osztrák Tölgy nevével a horrorrajongók ritkán találkozhatnak egy zombifilm stáblistáján. Bár, az akció ikon 1999-ben, az Ítéletnap című alkotásban már móresre tanította magát az Ördögöt, de azon kívül nem sok köze volt a horror műfajához. Egészen mostanáig, hiszen a Maggie egy drámai elemekkel felvértezett zombi mozi, amit leginkább azzal reklámoztak, hogy az egykori kormányzó milyen meggyőző színészi alakítást nyújt benne. Ezzel egyet is értek. De emellett mit tud még felmutatni a irományom alanya?
A zombi-apokalipszis elején járunk, ahol a társadalom látszata gyenge lábakon ugyan, de még fenn áll. Főszereplőnk egy farmer, Wade, akinek legidősebb lányát megharapja egy fertőzött. Az ő utolsó napjaiba kapunk betekintést. A történet egyszerűsége ellenére rengeteg puskaport tartalmaz. Legalábbis ami a drámát illeti. Itt le is szögezném, hogy a zombis horror vonal kimerül az első pár percben, ahol gyors betekintést nyerhetünk a napról napra széthulló világba. És ugye egy PG-13-s besorolást kapó filmről van szó, így vérengzések nem igazán akadnak, maguk az élőhalottak megjelenése se valami durva. Ezzel persze nincs is baj, mert ahogy kezdtem, a drámai vonal egész ígéretes. Adva van az apa-lánya kapcsolat és annak a boncolgatása, hogy ők hogyan tudnak megbirkózni a fertőzéssel. És vajon ha a lány átváltozik, az apa képes lesz megtenni azt, amit megkövetel a helyzet? Emellett pedig azt is feldobja a sztori, hogy a lány féltestvérei és Wade második felesége vajon hogy reagál a Maggie-vel történtekre. Így leírva is látszik, hogy ebből ha nem is egy kőkemény horror, de egy torokszorító dráma simán kisülhetett volna. A szomorú helyzet viszont az, hogy a készítők nem tudták leütni a magas labdákat. Hiába a jó ötletek és a viszonylag földhözragadt megközelítés, a cselekmény egyszerűen túl lassan halad előre és szinte észrevétlenül elsomfordál a fontosabb szálak mellett. Akadnak ugyan érzelmes és megindító jelenetek, de ezekből meglehetősen kevés van. Üresjáratokból viszont annál több. Percekig nézhetjük azt, ahogy a címszereplő lány fel alá járkál a házban, míg apja odakint fát vág. Mit ne mondjak, ez azért nem sok. Szerencsére azért a színészi játékkal nincs baj. A karakterek mondjuk kissé felületesek, de a két főszereplő, azaz Swarzi és Abigail Breslin kiváló alakítást nyújtanak. Ez azért nem meglepetés az utóbbi lánykától, de én személy szerint a terminátorból nem néztem ki, hogy ilyen jól el tud játszani egy, az eddigi szerepeitől nagyon távol álló figurát. A technikai oldallal sem volt különösebb baj, a fényképezés nagyon szép és David Wingo zenei aláfestése is hamar belophatja magát a muzikálisabb nézők szívébe. Összességében viszont ez egy átlagos eresztés. Pedig az egyszerű forgatókönyv rengeteg érdekes dolgot felvet, kár, hogy a készítők ezekbe nem fektettek kellő energiát. Így a Maggie egy lassú, sokszor vontatott dráma, amelyet egyszer azért meglehet nézni. Ha más nem, azért, hogy lássuk, Arnold nem csak a bicepszét, de a színészi vénáját is tudja használni. |
2015-05-17 15:06.33 |
Bad Boys 2. |
2015-05-17 11:38.10 |
Mivel ez részben vígjáték, felesleges megszólni azért, mert tartalmaz poénos jeleneteket. |
2015-05-16 12:50.37 |
Fury Road?:) |
2015-05-14 22:01.23 |
Ez a film egy kisebb katasztrófa!
Az egészben az a legszomorúbb, hogy az a Michael Mann rendezte, aki például a Szemtől szemben-t és a Halál zálogát. Igaz, mostanában már közel sem készít olyan minőségi munkákat, mint anno, de nálam még a Miami Vice-t is megmentette a direktor remek stílusa. Sztori már ott sem volt, ahogy a karakterek is rendkívül kidolgozatlanra sikerültek, viszont a pazar atmoszféra, a gyönyörű operatőri munka és a fülbemászó zene feltornázta a filmet a középszerbe. De a Blackhat-et már nem tudta megmenteni Mann. Pedig lett volna muníció az alapötletben, kár, hogy a forgatókönyv úgy rossz, ahogy van. A cyberbűnözés világába kalauzoló történet elképesztően gyenge figurákat mozgat meg, miközben a nyomozós szálat egy tv-film színvonalán bontja ki, iszonyatosan kimódolt formában. A több, mint két órás játékidő rendkívül hosszú ennek a 90 percbe is simán beleférő sztorinak. És Mann hiába híres arról, hogy az akciók helyett a karaktereket és a közöttük lévő kapcsolatokat helyezi előtérbe, ez itt egyáltalán nem működik. Egyrészt, ahogy fentebb már említettem, a figurák igazi papírmasé alakok, akik két dologra képesek: informatikai fogalmakkal dobálózni és átszellemülten ütlegelni a billentyűzetet. Ennek ellenére kapunk szerelmi szálat, de azt olyan elnagyolt módon, hogy ilyet még a Barátok közt című sikerszériában se látni. A főhőst, Chris Hemsworth-t ki is emelném, hihetetlen, hogy mennyire nem illik rá ez a szerep. Nem is tud mit kezdeni vele, jól láthatóan csak unottan ténfereg egyik jelenetből a másikba. Számomra érthetetlen, senkinek nem tűnt fel a stábból, hogy ez a csávó egyáltalán nem illik a képbe? Az akciók azok, amik emelnek valamelyest az összképen. Bár, meglehetősen kevés van belőlük és nem is tartanak sokáig, de azokon még meglátszik a rendező profizmusa. És néhol még az operatőri munka is egész ügyes, de ennyi. Összességében véve, ez egy piszok gyenge és unalmas mozi, amit jobb messzire elkerülni. Remélem azért a jövőben Mann magára talál, mert ennél ő százszor tehetségesebb filmes. |
2015-05-13 18:45.02 |
Nálam is hasonló a helyzet, kb. a soundtrackkel fekszek és kelek. A pozitív visszajelzéseknek meg nagyon örülök, bár engem az se fogott volna vissza a mozitól, ha jobban megosztotta volna a közönséget.
Amiatt izgulok, hogy vajon anyagilag hogy fog teljesíteni. Néhány box office elemzőtől azt olvastam, hogy nem sok rá az esély, hogy olyan nagy összegeket összelapátoljon, de én szorítok, hogy siker legyen. Egyrészt azért, mert jó lenne, ha visszatérnének a mozikba a nagy költségvetésű R kategóriás zúzdák, másrészt Tom Hardy így se alacsony ázsióján is sokat lökne. |
2015-05-13 18:31.49 |
Egy ütős tétel az új Mad Max filmből:
http://www.youtube.com/watch?v=FceZcib-nJY Legszívesebben már most nézném, de sajnos csak jövőhét szombaton jutok el rá. Valahogy csak kibírom :) |
2015-05-11 17:20.57 |
SPOILER!
Farmos dologról annyit, hogy Sólyomszem említi, hogy megkérte Fury-t még a SHIELD-hez való csatlakozása idején, hogy az ne legyen benne az aktájában. |
2015-05-11 17:18.59 |
És ha már Mad Max, itt van két muzsika a sountrack-ből, elég ütősek:
http://www.youtube.com/watch?v=MaL6NxTvWRM http://www.youtube.com/watch?v=SMJE98vJMCw |
2015-05-11 17:17.13 |
Én az első előzetes óta vágom érte a centit, alig várom, hogy jövőhéten jegyet válthassak rá. Tom Hardy alapból kinőtte magát az egyik kedvenc színészemmé, a látvánnyal biztos nem lesz baj és ugye arról se feledkezzünk meg, hogy R-kategóriát kapott a film. Így a sok PG-13-s popcorn mozi mellé jól fog esni egy igazi tökös és véres zúzás, amiben nem finomkodnak. |
2015-05-11 17:12.21 |
Az is érdekel és alap, hogy moziban nézem, de nálam a Mad Maxhez hasonló bűnös élvezetek mindig nagyobb előnyben részesülnek:) |
2015-05-11 17:08.06 |
Jó ezt olvasni, főleg azért, mert idén számomra ez a legvárósabb film, mit nekem Halálos iramban 7. meg Bosszúállók 2.:D |
2015-05-08 22:39.14 |
A Watchowski tesókra sokan pikkelnek, hiszen már a Mátrixszal megalkották pályájuk fő művét, amit aztán nem is sikerült felülmúlniuk. De én nem is vártam el tőlük sose, hogy megismételjék első jelentős sikerüket, így még a Felhőatlasz is minőségi szórakozást nyújtott számomra.
Azonban a Jupiter felemelkedésével már nálam is kihúzták a gyufát. Kezdeném is a pozitívumokkal, mert azokból nincs sok. Maga az alapsztori még működőképes lenne és némely akciójelenet is jól néz ki. Plusz Michael Giacchino zenéjére sem lehet panasz, egész kellemes tételeket komponált a képsorok alá. Ja, és a Brazil megidézése is tetszett, ahogy Gilliam rövid feltűnése is. De az a sci-fi világ, amiben mozgolódnak a karakterek, nálam egyáltalán nem működött. Számomra ez maga volt a megtestesült giccs és eredetinek sem nevezném. A jelmezektől és a helyszínektől néha már a hányinger kerülgetett és az űrhajók designja se nyűgözött le. A cselekmény is elég döcögős, sőt, egy idő után rendkívül monotonná válik. És innentől SPOILER veszély! Először még bevette a gyomrom azt, hogy Mila Kunis új helyre kerül, kiderül az nem valami biztonságos, majd jön Tatum és kimenti. Másodjára már kissé idegesített, harmadjára pedig már én szégyelltem magam a készítők helyett. Aztán itt a színészi játék. Egész neves gárdát sikerült összetrombitálni, akiket én személy szerint kedvelek is, de amit ebben a fércműben leművelnek, az nevetséges. A legkevesebb bajom Channing barátunkkal volt, neki még jól is állt ez a fejvadász szerep. Viszont közte és Kunis között egyáltalán nem működött a kémia. Emellett a dekoratív Mila teljesen hiteltelen volt, mint a Föld buditakarító úrnője. Eddie Redmayne meg a legalja a produkciónak. Elképesztően tenyérbemászó és idegesítő a figurája, ő ennél azért tehetségesebb aktor. A többiekre kár is kitérni. Bár, az meglepett, hogy Sean Bean végül életben maradt. Erre a fordulatra nem számítottam:D Fentebb ugyan említettem, hogy néhány akciójelenet működőképes, de sajnos a legtöbb súlytalan CGI-katyvasz, melyek a kreativitást is nélkülözik. Lehetne még sorolni a negatívumokat, de nem látom értelmét. Ahogy annak se, hogy a Warner miért is adott erre a projektre több, mint 170 millió dollárt? Sebaj, a lényeg az, hogy a Jupiter felemelkedése egy túlnyújtott, unalmas és sok helyen giccses sci-fi katyvasz, amely megérdemelten hasalt el a mozipénztáraknál. |
2015-05-08 10:13.20 |
Igazából az általam felsorolt tulajdonságai jelentik a "varázslásait", azokon kívül nincs más egyéb spéci képessége, legalábbis a filmben. |
2015-05-07 23:27.07 |
Tárgymozgatás kétszer is volt, bocs, késő van:D |
2015-05-07 23:25.11 |
Nincs. Telepata, kb. mint az X-men filmekben Jean Grey. Tárgyakat mozgat, belelát az emberek gondolataiba, tudja azokat manipulálni és tárgyakat is mozgat. |
2015-05-07 23:20.14 |
Ugyanúgy mutáns, mint a képregényekben, csak itt megváltoztatták az eredetét, tehát nem Magneto az apja.
A többiek elég felkavaró tripben vettek rész és ugye ha Bannert felbőszítik, belép a képbe Hulk:) Amúgy kb. hasonló folyamat, mint az egyben, ott ha jól emlékszem Loki mászik bele a fejébe. |
2015-05-07 23:17.16 |
Én is láttam a Bosszúállók 2.-t, nekem jobban is tetszett az elsőnél. A sztori itt is bot egyszerű, bár egy árnyalattal komplexebb, mint az előzményben, de az akciók látványosak és a színészek is hozzák a formájukat. Ugyan, van valamennyi drámázás, de a poénok azért itt is főszerepet játszanak, én legalábbis jókat derültem, pedig a MARVEL humor nálam nem szokott ennyire betalálni:) |
2015-05-07 23:14.51 |
SPOILER!!!
Skarlát boszorkány belemászik Kapitány, Thor és Fekete Özvegy fejébe, ahogy Hulkéba is. Csak amíg az előbbiek hallucinálnak egyet, a zöld monstrum elmegy várost pusztítani. |
2015-05-07 22:36.25 |
A Bosszúállók újra egyesülnek! A híres szuperhősök most egy új ellenséggel találják szembe magukat, aki Tony Stark futószalagáról pottyant le. Ultron egy mesterséges intelligencia, aki öntudatra ébred és ahelyett, hogy az emberiség védelmezésébe lépne, megpróbálja elpusztítani azt. Ezt pedig nem engedhetik a MARVEL- univerzum népszerű karakterei.
Az Ultron kora a stúdió előző alkotásaihoz képest kissé vegyes kritikai fogadtatásban részesült. Ezt részben meg is értem, hiszen Joss Whedon nehéz fába vágta a fejszéjét ezzel a folytatással. Egyszerre kellett kielégítenie az elfogult rajongók igényeit, miközben a második részek íratlan szabályához is igazodnia kellett (mindaztl, ami miatt az első jól működött, megduplázni), emellett pedig a karakterek közötti kapcsolatokra is figyelnie kellett. És ha mindez nem lenne elég, az olyan nézőket is ki kellett szolgálnia, akik az előzményeket nem igazán ismerik. Hogy sikerült e tökéletesen helytállnia? Ha nem is tudta új szintre emelni a szuperhősmozik dimenzióját, attól még ügyesen végezte a dolgát. Igaz, az eredeti vágás több, mint három és fél órásra sikeredett, míg a mozikba küldött verzió csak 141 perc. Így a vágó ollójának keményen kellett dolgoznia, ez pedig eleinte kissé zavart. De ahogy elhagytam a vetítőtermet, rá kellett jönnöm, szükséges volt ez a kurtítás. Mégpedig azért, mert hiába érdekes a címszereplő szuperhős csapat, azért kár lett volna túl komoly irányba elvinni a történetet és a cselekményt feldagasztani drámai mellékszálakkal. Számomra bőven elég volt az a néhány érzelmesebb képsor, ami bekerült a moziba szánt kópiába. Sőt, hiába törik meg kissé ezek a jelenetek a pörgős tempót, igenis van jelentőségük. De az alapvetően humoros és laza hangulatot egyáltalán nem törik meg. És akkor jöhet az a kérdés, hogy jobb lett, mint az első rész? Nálam sikerült megugrania a lécet. Egyrészt sokkal gördülékenyebben halad a cselekmény, mint az előzményben és maga a sztori is több érdekességet tartalmaz. Itt nem csak egy idegen fajt kell leküzdeniük hőseinknek, hanem a saját belső démonaikat is, emellett pedig egymásra is támaszkodniuk kell. Ehhez pedig az, szükséges, hogy tényleg egy jól szuperáló csapattá álljanak össze. Félreértés ne essék, az Ultron kora nem fogja túl sok gondolkodásra késztetni nézőit, de mégis összetettebb egy átlagos popcorn filmnél. Persze, akik csak szájtátva akarnak bámulni a vászonra és önfeledten szórakozni, azok se járnak rosszul. Az akciójelenetek elképesztően látványosak és kreatívak, miközben a remekül eltalált humorbombák is egytől egyig betalálnak. A színészek is hozzák a szokásos formájukat, egyedül az zavart, hogy néhány új karakter kevés játékidőt kapott. Például a Maximoff ikreket alakító Aaron Taylor-Johnson és Elizabeth Olsen eléggé perifériára kerültek, pedig a történetben azért fontos szerepük van. És magáról Ultron-ról se feledkezzünk meg. Sajnos a James Spader hangján megszólaló robot nem lett olyan erőteljes főellenség, mint amit az előzetesek sugalltak, de ennek ellenére a maga módján helytállt. Filmzenei fronton az első rész aláfestéséért felelős Alan Silvestri helyét Brian Tyler és Danny Elfman közösen vették át és egész ütős tételeket komponáltak a látottak alá. Mindent összevetve, az Ultron kora az eddigi legambiciózusabb MARVEL projekt és szerencsére ahhoz mérten is teljesít. Picikét komorabb, mint elődje, de szórakoztatási faktora ugyanolyan magas, köszönhetően a pörgős cselekménynek, a pazar akciójeleneteknek és a szimpatikus színészi játékoknak. Akik nem a képregényfilmek messiását várják tőle, biztosan nem fognak csalódni. |