Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Deadpool & Rozsomák *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Alkonyat - AMC, 15:55 |
Vörös sivatag - Cinemax, 16:25 |
Asterix az olimpián - Film Café, 16:25 |
Egy élet - Filmbox Premium, 16:30 |
Az igazság védője - Mozi+, 16:50 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Alfre Woodard (72) |
Gretchen Mol (51) |
Tara Reid (49) |
Matthew Rhys (50) |
Keir O'Donnell (46) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Az utolsó helyőrség |
Fola Evans-Akingbola |
2016-06-10 13:58.31 |
Gyerekjegy van, amit 14 éven alul lehet igényelni. De diákkedvezmény és hasonló nincs.
Viszont ahogy írtam, én azért buszozok inkább, mert a minőség zavar. Ugye az előadások kb. mindig délután vannak a nagy teremben, miközben a kisebben tánc és énekpróbák vannak. És ismerőseim panaszkodtak is, hogy kissé zavaró, amikor megy a film és áthallatszik a sok népzene :D Meg a székek is elég kényelmetlenek és persze maga a vetítés módja, a kép és a hang minősége is eléggé alacsony. Úgy vagyok vele, ugyanennyi jegyárért, a buszt kiperkálva inkább megnézem a filmet első osztályú körülmények között. |
2016-06-10 13:47.30 |
Jaja, egyszer lemegy és kész. Ezt a művházas vetítést nem is a város támogatja, hanem egy fiatalokból álló brigád, akik rendelkeznek eszközökkel és csak bérlik a termet, a jegyár meg ugye az övék.
Másrészt, ez egy kisváros, ahol az embereket nem is nagyon érdekli az ilyesmi. Egy-két ismerősömtől kérdeztem (akik voltak már itteni vetítésen), hogy általában mennyi ember szokott lenni és azt mondták, hogy a nagy terem felét töltik csak meg a nézők. Gondolom emiatt vetítenek csak egyszer egy filmet, mert hiába van beharangozva, annyira nem nagy az érdeklődés. Gondolom profitálni profitálnak, mert még nem álltak le, de csak úgy éri meg nekik, ha egy filmet csak egyszer játszanak. |
2016-06-10 13:36.57 |
Kisebb-nagyobb késéssel adják őket, de csak egyszer. Feliratos vetítések egyáltalán nincsenek, minden szinkronos és ha valami 3D-s, akkor itt csak úgy mutatják be.
Ezért megyek inkább debbe, mert mindent inkább 2D-ben nézek, olykor pedig a feliratos vetítésekre is beülök. |
2016-06-10 13:22.28 |
A régi mozi helyén kínai turkáló van:D
Igaz, azóta a művházban szoktak lenni vetítések, de én inkább átbuszozok a szomszéd városba, mert a jegy kb. ugyanannyi, viszont sokkal magasabb minőséget képvisel, mint ami nálunk van. |
2016-06-10 13:16.03 |
Vidéken:D
Debrecenbe járok át mozizni, az kb. tízen akárhány km-re van tőlünk:) |
2016-06-10 13:07.51 |
17:15-s vetítésre, de mivel a mozi a szomszéd városban van, biztos lesz vagy 9 óra mire hazaérek.
Viszont reggel ahogy kelek, mindenképp írok róla, mert az a blogra is kimegy, ahol szerkesztő vagyok. |
2016-06-10 13:01.49 |
Sorozatok esetén két rész alapján nem szoktam messzemenő következtetéseket levonni, de most kivételt teszek. Eddig ez közel zseniális. Kellően beteg sztori, morbid poénok, egész jó látvány és remek karakterek jellemzik. Remélem a színvonal kitart az évad végéig és akkor megkapja az 5 csillagot :) |
2016-06-10 12:58.57 |
Szerintem holnapra lesz fent, mert mozi után haverral még meccset nézünk, aztán lehet meredek lesz az este :D
De köszi, remélem nem kell csalódnom a filmben. |
2016-06-09 21:50.25 |
Elérkezett a vég.
Ha jól emlékszem, pár éve találtam rá erre a szériára és az első két évadot szinte pár nap alatt ledaráltam. Majd némi várakozás után, szinte friss és ropogós állapotában csaptam le a harmadik felvonásra. És azóta vagyok Banshee városának a rabja. Egyszerűen magába szippantott az atmoszféra, szinte az összes karaktert megkedveltem és alig tudtam fellélegezni az elképesztően dinamikus akciójelenetek alatt. És erre most itt a lezárás. Be kell valljam, teles mértékben megértem azt, miért kellett viszonylag hamar elkaszálni a sorozatot, hiszen egy olyan alapötletre lett felépítve, amit egy idő után nem lehet és emiatt felesleges is tovább nyújtani. De mégis szomorú vagyok. Márpedig azért, mert a figurák tényleg a szívemhez nőttek és kb. amióta figyelemmel követem a sorozatok világát is, ez tudott igazán a televízió elé szögezni. Leginkább azzal nyűgöztek le a készítők, hogy a '80-s évek akciómozijait idéző történetből és szereplőkből elő tudták hozni a drámát. Ezt pedig úgy csinálták, hogy nem estek be a két szék közé és az érzelmesebb, karakterépítő jelenetek között mindig találhatunk egy-egy csonttörő és kíméletlen részt. Ja, és meztelen női idomokból sem szenvedünk hiányt. :) Számomra a legütősebb évad a 3. volt, mert ott elképesztően erős közelharcok és tűzpárbajok mellé sikerült nagyon megrázó és drámai szálakat is írni. Ezt az utolsó felvonással nem is nagyon tudták felülmúlni az alkotók. De engem még így se ért csalódás. Igaz, a 4. szezon kissé félretette az adrenalinpumpáló tempót és inkább a történetre és a szálak elvarrására fektette a hangsúlyt. Ez eleinte kissé furcsa volt számomra, később viszont megbarátkoztam ezzel a megközelítéssel. Sőt, a lassabb cselekményvezetésnek köszönhetően az összes karaktertől és történetszáltól viszonylag méltó búcsút vehetünk. Bevallom, az utolsó epizód végét majdhogynem megkönnyeztem. Összegezve a dolgokat, a Banshee egy igencsak ütős akció-sorozat, amely tökéletes szórakozást nyújthat a műfaj rajongóinak. Rendkívül véres és erőszakos képsorokból nem szenved hiányt, ahogy látványos bunyókból és lövöldözésekből sem. De ami miatt igazán működik, az a remek karakterek, az ő személyes drámáik és a precízen megírt történet. Ugyan a műfaj gyerekbetegségeit magán viseli (például itt-ott talán akadnak logikátlanságok benne és a hihetőség határát is sokszor átlépi), viszont a zsáner legfontosabb elemeit a csúcsra pörgeti. Ahogy írtam is fentebb, szomorú vagyok, hogy hamar véget ért a show, de valamilyen szinten ez egy érthető húzás volt a készítők részéről. Legalább így méltó búcsút vehettünk a várostól és lakóitól és nem azt kellett néznünk, ahogy egyre unalmasabbá és laposabbá válnak az események. Szép volt, jó volt, de ennyi volt. Ez már csak ilyen. De legalább bármikor újranézheti az ember. Én biztos így fogok tenni. :) |
2016-06-09 21:04.40 |
Ma fejeztem be a Banshee utolsó évadát, de a későbbiekben még biztos visszatérek a városkába egy kis vérmocskos nosztalgiára. Addig is álljon itt ez a muzsika, ami rögtön kedvenceim közé került:
http://www.youtube.com/watch?v=pyZr4o3kpwo |
2016-06-09 19:01.40 |
A szikla |
2016-06-08 16:05.58 |
Jó is az olyan mozis élmény :D
Amúgy nyáron még lesz két horror, amiket lehet moziba nézek, az egyik az Amikor kialszik a fény: http://www.youtube.com/watch?v=xDl4uHrMyYM Ennek James Wan a producere, ezért adok neki egy esélyt, bár eléggé gyanús, hogy csak egy hatásvadász jumpscare maraton lesz. A másik a Vaksötét: http://www.youtube.com/watch?v=azLmjDBUNuE Ez már jóval ígéretesebb. Maga a sztori is érdekes, én nagyjából a színészeket is szimpatikusnak tartom, a rendező pedig a 2013-s Gonosz halottat dirigálta, ami egész ütős lett. A Démonok között 2. mellett számomra még ez a nagyon várós horror az idei évből. |
2016-06-08 15:55.35 |
Összefoglaltad kb. azt, hogy nekem is miért tetszett az első. Tök sablon volt az egész, de mégis, annyira nyomasztó volt a hangulata és az ijesztgetések is annyira profik voltak, hogy imádtam. Amúgy horrorok közül, ha jól emlékszem az Insidious 3.-t néztem moziban utoljára és az például működött. De ott nem is voltunk sokan a teremben.
Úgyhogy szerintem te is bevállalhatod moziban, max. várj pár napot/hetet, hogy kifusson a film, aztán úgy is kevesebben lesznek rajta és úgy működhet a dolog. |
2016-06-08 15:44.15 |
Valamelyest egyetértek. Az első részt itthon láttam feliratosan, úgy eléggé odabaszott. Horrort amúgy ritkán nézek moziban, mert az esetek többségében a magyar forgalmazók csak a Paranormal Activity féle hülyeségeket hozzák be, arra meg nem vagyok vevő :D
De James Wan-t nagyra tartom, imádom a munkásságát és leginkább ezért váltok jegyet a filmre. Ami miatt félek, az a közönség. Az a tapasztalatom, hogyha sokan vannak horroron, az jócskán levesz az élményből, mert akadnak olyan emberkék, akik végigröhögik az adott filmet és ez elég zavaró. És ahogy néztem, a pénteki vetítésen lesznek páran, de hátha csak ijedezni fognak a fiatalok és nem acsarkodni :D |
2016-06-08 12:19.37 |
Én pénteken megyek rá moziba haverokkal, már nagyon várom, hiszen az első rész nagy kedvencem. |
2016-06-07 08:54.52 |
John Wick |
2016-06-05 21:48.38 |
William Brent Bell rendezőúr munkásságával nem igazán tudok mit kezdeni. A Stay Alive című 2006-s alkotása még szódával elment, azonban a 2012-ben bemutatott az Ördög benned lakozik műfajának egyik szégyene. Három évvel ezelőtt egy farkasemberes mozival is próbálkozott, az igazat megvallva, szerintem az is gyengére sikerült.
Sebaj, a direktor nem adta fel és idén is előrukkolt egy új filmmel, melyhez megnyerte a The Walking Dead-ből Lauren Cohen-t. Engem leginkább csak az ő személye miatt érdekelt a végeredmény. Igaz, nem tartom egy hatalmas tehetségnek, de a fentebb említett szériában azért kellően helyt áll. A történet egy amerikai lányról szól, aki Angliában talál munkát, egy idős házaspárnál. Feladata az, hogy a pár gyermekére vigyázzon, amíg ők elutaznak. Azonban hamar kiderül, hogy egy porcelánbabát kell őriznie, amire a két koros szerelmes élő személyként hivatkozik. Mivel hősnőnknek szüksége van a pénzre, elvállalja a munkát, de egyáltalán nem veszi komolyan a helyzetet. Legalábbis addig a pontig, míg egyedül nem marad a hatalmas házban a babával. Maga a történet nem különösebben eredeti, ennek ellenére egész ígéretes és tartalmaz néhány izgalmas lehetőséget. Adva van ugye egy isten háta mögötti ház, ahol egy fiatal lány egyedül marad egy ijesztő porcelánbabával. Ebből a felállásból ha nem is minden idők legötletesebb alkotását, de egy kellőképpen ijesztő és feszült mozit kilehetett volna hozni. De ahogy a rendező előző munkái, ez is meglehetősen vérszegényre sikeredett. Sajnos a tempó igencsak lassú, emiatt a történet hamar unalomba is fullad. Emellett hiába próbáltak a készítők felépíteni egy sötét, komor atmoszférát, ez se igazán jött össze nekik. Az ijesztgetések is a szokásos recept alapján követik egymást, így a meglepetés ereje is odavész. És ha már itt járok, meg kell említenem, hogy a játékidő nagy részében jumpscare-rel próbálják a frászt hozni ránk. Mégpedig a legolcsóbb és legötlettelenebb módon. Ami viszont meglepett, az a fordulat. Az igazat megvallva, nem dobtam tőle hátast, de tetszett, hogy végül nem egy újabb kísértetes sztorival akarták kiszúrni a szemünket. De ezzel is akad egy probléma, mégpedig az, hogy mire eljutunk a csavarig, már túl vagyunk a film háromnegyedén. és addig a pontig minden arra utalt, hogy itt megint egy túlvilági lény garázdálkodik. Így hiába a használható ötlet, ha az alkotók nem tudtak mit kezdeni vele. Pozitívumok terén az operatőri munkát és a zenét tudnám felhozni. Az utóbbiért az a Bear McCreary felelt, aki a The Walking Dead muzsikáiért is felel. Így nem meglepő, hogy ide is egész kellemes dallamokat komponált. A színészi játék se olyan rossz, bár Lauren Cohen itt eléggé átlagos alakítást prezentált. Ez viszont nem teljesen az ő hibája, maga a karakter nem lett a legjobb. Összegezve a dolgokat, elég gyenge produkció A fiú. A játékidő háromnegyedéig kapunk egy meglehetősen vontatott és sablonos ijesztgetős horrort, hogy aztán az utolsó percek felülírják a látottakat és egy thriller kerekedjen ki az egészből. Meglehetett volna ezt oldani sokkal jobban is, de számomra nem okozott meglepetés, hogy a rendezőtől csak ennyire tellett. A műfaj rajongói egy próbát tehetnek vele, de sok jóra ne számítson senki. |
2016-06-05 14:36.08 |
Az idei év egyik friss darabja Az ajtón túl című misztikus horror, amivel én nagyon sokáig nem találkoztam. Aztán véletlenül még is belebotlottam és feltűnt, hogy ez a film se kapott igazán jó kritikákat. Végül mégiscsak próbát tettem vele, hiszen kicsit utánanéztem és kiderült, a produceri feladatokat az általam nagyra tartott Alexandre Aja látta el. Igaz, ez még nem garancia a jó minőségre, de én általában elvagyok az olyan alkotásokkal is, melyeket a francia direktor csak felügyel ( A piramis, Maniac- remake).
A történet középpontjában egy Indiában élő amerikai család áll, akik egy tragikus baleset során elvesztik a fiukat. Leginkább a feleség törik össze lelkileg a tragédia miatt, azonban módot talál arra, hogy egy szertartás keretei között végső búcsút vegyen elhunyt gyermekétől. A nő viszont nem tartja be a szeánsz legfontosabb szabályát és nyitva hagyja azt az ajtót, mely elválasztja a holtak világát az élőkétől. És mint azt tudjuk, az ilyen figyelmetlenségek nem vezetnek jóra. Először is, ez a film rendkívül sablonos. A történet tömve van a műfaj ezerszer használt elemeivel, mint például a figyelmetlenségből elszabadított gonosz és hasonlók. A helyszín az, ami némi egyedi ízt ad a kreatív ötleteket nélkülöző sztorinak. Legalábbis én örültem annak, hogy az események végre nem az államokban játszódnak. India ugyanis alapból rendelkezik némi misztikus beütéssel és ez jót tett a végeredménynek is. A mozi technikai oldalát viszont nem érheti panasz. Az operatőri munka rendkívül profi, néhol gyönyörű felvételeket kapunk a tájról, néhol pedig hátborzongató képeket a túlvilágról elszabadult lélekről. Ez Maxime Alexandre érdeme, aki igazi profinak számít a szakmában, korábban Ajával is dolgozott már együtt a Sziklák szemén és a Tükrökön. A zenéért pedig az a Joseph Bishara felelt, aki mostanság James Wan kísértetházas alkotásai alá készíti az aláfestéseket. Ugyan az ijesztgetéseknél a jól ismert sokk-effektekre építenek a dallamok, de a lassú, drámai részek meglehetősen szépek. Egy ilyen alkotás egyik legfontosabb tényezője az, hogy mennyire működik benne a félelemkeltés. Jelen esetünkben ez elég megosztó. Mégpedig azért, mert a játékidő nagy részében jump-scare-jelenetekkel kell beérnünk, melyek eléggé kiszámítható módon robbannak az arcunkba. De a fentebb dicsért operatőri munkának köszönhetően akadnak olyan képsorok is, melyek viszonylag kreatívan próbálják növelni a feszültséget, például bizonyos rémalakok a szereplők mögött, a távolban láthatóak. Ez se olyan nagy újítás, azonban számomra sokkal szimpatikusabb ijesztgetési forma, mint az ész nélküli hangeffektek erőltetése. A színészi játékukkal hozzák azt a szintet, amit megkövetel a műfaj. Sarah Wayne Calliest láthatjuk a főhősnő bőrében, aki sokak számára egy ellenszenves színésznő, de itt azért egyáltalán nem olyan pocsék a játéka. Egész hitelesen előadja a kétségbeesett, gyászába fulladó anya karakterét. De nála sokkal jobb a fiatal Sofia Rosinsky, aki a lányát formálja meg. Összességében, Az ajtón túl egy meglehetősen sablonos és emiatt kiszámítható horror, amihez sokat hozzátesz a hangulat, az operatőri munka és a zene. Megnézését nem bántam meg, mert egyszeri szórakozásnak megteszi, de egy ötletesebb forgatókönyvvel és tapasztaltabb rendezéssel bizony többet is kilehetett volna ebből hozni. |
2016-06-02 20:54.50 |
Az idei év első horrorfilmjei közé tartozik a The Forest, amit a műfaj rajongói kifejezetten vártak. Ez érthető, hiszen a helyszín (a japánban található öngyilkosok erdeje) adott lett volna egy kellemes borzongáshoz. Viszont a készítők óriási kapufát rúgtak, így 2016 csalódásai közé szinte azonnal bekerült az alkotás.
Engem azonban a negatív visszajelzések nem tántorítottak el, bár az igazat megvallva én nem is nagyon vártam a produkciót. Úgy voltam vele, ha majd lehetőségem lesz rá, megnézem, aztán lesz ami lesz. Így utólag viszont már értem, miért vívta ki a közönség nemtetszését. A történet főhőse Sara, aki japánba utazik, hogy megtalálja eltűnt ikertestvérét. Magánnyomozása során kideríti, testvérét utoljára az öngyilkosok erdejében látták, ahová olyan emberek járnak, akik véget akarnak vetni életüknek. Hősnőnk nem is teketóriázik sokat, egy ausztrál újságíróval és egy helyi "természetjáróval" beveti magát az erdőbe, hogy minél hamarabb előkerítse tesóját. De ahogy az ilyen típusú alkotásokban lenni szokott, a dolgok hamar rosszra fordulnak. Film első fele láttán még kifejezetten bizakodó voltam. Igaz, már ott is akadtak hatásvadász ijesztgetések, de a sztori egész érdekesen haladt előre és néhány izgalmas fordulatnak is megágyazott. A probléma akkor kezdődik, mikor a szereplők megérkeznek a címszereplő helyszínre, hiszen innentől ugrik fejest a film minősége a feneketlen mélységbe. Maga a forgatókönyv is egyre csapongóbbá válik, ahogy haladunk előre a cselekményben. A belengetett fordulatokat teljesen mellőzve maradnak, a karakterek motivációi is a háttérbe szorulnak és még az alaphelyzet se kerül igazán kibontásra. Nekem olyan érzésem volt, mintha az írók félúton kapcsoltak volna, hogy "hé, ez csak egy ijesztgetős horror, minek törjük itt magunkat?", és inkább egymás után pakolták a műfaj legnagyobb sablonjait. Bár az is lehet, hogy a félbe hagyott szálak és a homályba vesző részletek tudatosan kerültek bele a végeredménybe, hogy a készítők ezzel is a pszicho-horror vonalat erősítsék. Itt jegyezném meg, hogy ez egyáltalán nem sikerült nekik. Sajnos a színészi játékról sem lehet sok jót írni. A főszerepben "tündöklő" Natalie Dormer nem igazán állt a helyzet magaslatán, engem egy idő után már egyenesen irritált. Mondjuk ilyen gyenge szkriptből nehéz is lett volna jobb karaktert felépíteni. Pozitívumként a néhol kifejezetten hangulatos zenei aláfestést és a fényképezést tudnám felhozni, ezek némi kis pluszt hozzátesznek az amúgy meglehetősen gyenge alkotáshoz. Összességében véve, ez egy eléggé félresikerült mozi. Hiába az érdekes kezdés, ha utána a cselekmény belefullad a már ezerszer látott sablonokba és ijesztgetések terén is csak hatásvadász jumpscare-jeleneteket tud felmutatni. Pedig ahogy fentebb már említettem, a helyszín adott lett volna egy izgalmas darabhoz, de ez már sajnos ilyen lett. |
2016-05-28 08:40.42 |
Alex Proyas háta mögött ott van két igencsak fontos alkotás (A holló és a Dark City, melyek közül az előbbi az én hatalmas kedvencem is), de az ezredforduló után is összehozta még az Én, a robotot és a Képletet, melyek ha nem is érték el az előbb említett filmek színvonalát, igencsak szórakoztatóra és látványosra sikerültek.
Számomra ezért is volt meglepő, hogy egy ilyen tapasztalt, a vizualitáshoz is konyító direktor hogyan adhatta ki kezei közül az Egyiptom isteneire keresztelt borzalmat. Mert ez az alkotás majdhogynem nézhetetlen. Maga az alapsztori még rendben lenne, hiszen az egyiptomi mitológiára simán fel lehetne húzni egy izgalmas kaland-fantasyt. Az írók azonban inkább maradtak a legalapvetőbb sablonoknál, ez pedig rögtön be is tett a végeredménynek. Arról már nem is beszélve, hogy a szkript tele van logikátlanságokkal, borzasztóan elnagyolt karakterekkel és csapnivaló humorral. Bár, ez annyira nem meglepő, hiszen a sztorit az Ismeretlen Drakula és az Utolsó boszorkányvadász elkövetői körmölték. Valamelyest a látvánnyal lehetett volna kompenzálni a történetbeli hiányosságokat, de ilyen téren is csúfosan elbukik a produkció. Én nem hiszem el, hogy több, mint 100 millió dollárból csak ennyire futotta! A tájképek úgy néznek ki, mint egy PC-játék átvezető, míg a szereplők mögé vetített helyszínekről ordít a green screen. Emiatt a túltolt CGI-effektorgia miatt az akciók elképesztően súlytalanok és mindenfajta kreativitást nélkülöznek. Sajnos a színészi játék is pocsék, bár ilyen borzasztó karakterekből nem is lehetett volna mást kihozni. Egyedül Gerard Butler próbálkozik a gonosz szerepében és az ő játéka még valamennyire szórakoztató is a maga módján. Kár, hogy a figura még a többi szereplőhöz képest is elnagyolt és motiváció teljesen a homályba vesznek. A történet szerves részét képző szerelmi szálakat sem tudom pozitív jelzővel illetni, kb. olyan szinten mozognak, mint a dél-amerikai szappanoperákban láthatóak. Pozitívumként a tempót tudnám csak felhozni, ami tényleg pörgős és a játékidő során nem is nagyon unatkoztam. De ennyi! Komolyan mondom, csak azért menekült meg a film a nézhetetlen osztályzattól, mert életem egyik sötét szakaszában még ennél is gyalázatosabb darabokkal is szembetaláltam magam. Összegezve, ez egy majdhogynem nézhetetlen celluloidszemét, ami megérdemelten hasalt el a kritikusoknál és a kasszáknál. Remélem, ezek után Proyas összeszedi magát. |
2016-05-27 23:27.00 |
Shane Black visszatért!
Igaz, sokaknak tetszett a Vasember 3., amibe itt-ott azért sikerült belevinnie a rá jellemző egyediséget, de a végeredmény láttán én egyáltalán nem voltam elégedett. Viszont megérkeztek a Rendes fickók, ami végre az olyan mozik világát idézi meg, mint az Utolsó cserkész vagy a Durr, durr és csók. Amiről itt szó van, az egy rendkívül vicces akció-krimi, ahol nincs finomkodás. Ömlik a vér, vonaglanak a meztelen nők és repkednek a káromkodások. Hogy ez elég lenne egy jó filmhez? Dehogy, szerencsére a rendezőúr megint egy igencsak fordulatos sztorival rukkolt elő. A prímet azonban a két főszereplő, Russell Crowe és Ryan Gosling viszik. Hihetetlenül jól lett megírva a figurájuk és játékukkal is sokat hozzátesznek a látottakhoz. Működik közöttük a kémia, így a buddy-movie jegyek is remekül érvényesülnek. A cselekmény a hetvenes évek végén játszódik és ezt a korszakot is ügyesen ragadták meg a készítők. A dögös zenék, az akkori öltözékek és a rejtettebb utalások is működnek, így a hangulat hibátlan. A történet is gyors tempóban halad előre, zúdulnak ránk az ütős poénok és a realisztikus, ennek ellenére látványosan megkoreografált akciójelenetek. Számomra már az első előzetes eladta a mozit és szerencsére az összképben se kellett csalódnom. Nagyon örülök, hogy így a nyári popcorn-szezonban is találni még ilyen bevállalós és tökös alkotásokat. Remélem Black következő munkájára nem kell sokat várnunk. |
2016-05-18 17:05.26 |
Liam Neeson |
2016-05-11 13:37.38 |
Engem már az első előzetes megvett kilóra, így nem is tagadom, hogy nagyon vártam ezt a filmet. A színészi gárda rendkívül neves aktorokból állt össze és a rendező is letett már az asztalra néhány igencsak figyelemreméltó mozit. Azonban a tengerentúlon kissé megfeneklett a végeredmény, mind anyagi, mind kritikai szempontból, talán hazánkban ezért nem is került szélesvásznú bemutatásra.
Ezt pedig én nagyon sajnálom, mert a Triple 9 egy igencsak szikár és brutális heist-történet, ami ugyan elmarad a Szemtől szemben szintjétől, de számomra még így is rendkívül emlékezetes élményt nyújtott. A történet ugyan nincs túlbonyolítva, elég hamar tisztázódik, hogy ki melyik oldalon áll. Ennek ellenére a feszültség végig ott lappang a képsorok alatt, köszönhetően a remekül megteremtett atmoszférának. A cselekmény a zsaruélet mindennapjaiba kalauzolja a nézőt és az alvilág legmélyebb bugyraiba enged bepillantást. És ahogy a rendezőtől azt már megszokhattuk, az akciójelenetek már-már fájdalmasan földhözragadtak és életszerűek. Kegyetlen jelenetekből emiatt nem is szenvedünk hiányt. A karakterek terén van egy kis gond, ugyanis a figurák elég felszínesek és előéletükbe se kapunk bepillantást. Készen kapjuk őket és ez azért baj, mert nem ismerjük teljes mértékben a motivációjukat. Én azonban szemet tudtam hunyni ezen, mégpedig azért, mert a színészek kifejezetten jól alakítottak. Ugyan egyikük se élete legjobbját nyújtotta, de még így is jó volt nézni ezeket a nagyágyúkat. Az pedig különösen tetszett, hogy a főszereplőket se kímélte a forgatókönyv, néhányan igencsak erőszakos és durva halállal jutottak a túlvilágra. Összegezve a dolgokat, ha nem is éri el a film a műfaj klasszikusainak a szintjét, az én elvárásaimnak megfelelt. Akik szeretik a szikár és kíméletlen akció-thrillereket, szerintem tehetnek vele egy próbát. |
2016-04-15 14:15.04 |
Ezt egy bizonyos Negan mondá? :) |
2016-04-13 21:53.46 |
Manapság tele van már a padlás young-adult filmekkel, én személy szerint már alig tudom megkülönböztetni őket egymástól. Igaz, engem sose érdekeltek különösképpen ezek a darabok, még az agyon reklámozott Éhezők viadalából is csak egy részt láttam, az elég is volt.
Ennek ellenére akadt pár olyan, ami felkeltette az érdeklődésem. Az 5. hullám például azért, mert elképesztően sok negatív visszajelzést kapott, az ilyen ordas nagy bukásokra meg mindig kíváncsi vagyok. Ez nálam lehet egyfajta betegség, de sebaj. Tehát nagyjából tisztában voltam azzal, milyen minőségre számíthatok, azonban a végeredmény még így is meglepett, persze negatív értelemben. Maga a sztori például egy akkora baromság, hogy az hihetetlen. Ahogy haladunk előre a cselekményben, úgy bontakozik ki előttünk a filmtörténelem legkínosabb idegen inváziója. Nem is értem, a stábból senki se vette észre, hogy ez nem fog működni? Hiszen a még valamelyest tűrhető első fél óra után elkezdenek özönleni az arcunkba a nagyobbnál-nagyobb logikai buktatók, hogy végül felemésszék az egész filmet. A lezárásnál már egyenesen a fejemet fogtam. Spoiler nélkül legyen elég annyi, hogy a "hullámoknak" az égvilágon semmi értelmük sincs, az átgondoltság apró szikrája se lelhető fel mögöttük. Arra viszont hasznosak voltak, hogy a készítők eltapsoljanak megvalósításukra pár millió zöldhasút. Mit ne mondjak, remek! De itt még nincs megállás. A karakterek borzasztóan kétdimenziósak és hiába keltik őket életre többnyire jó színészek, ők se tudtak mit kezdeni velük. A párbeszédek is rettentően kínosak, és akkor az arcpirító szituációkat még nem is említettem. Egyedül a látvány az, ami nem teljesen csapnivaló. Az akciójelenetek helyenként kellően dinamikusak és pörgősek, de kb. ennyi. Ami miatt nem nézhetetlen nálam ez a darab, az az, hogy néha már olyan mélyre süllyed a hülyeségekben, hogy kínomban helyenként jókat mosolyogtam rajta. Na, meg a technikai oldalon azért látszik, hogy a háttérben profik is munkálkodtak. Összegezve, az 5. hullám az utóbbi évek legostobább alkotása, aminek a forgatókönyve néhol már a Zs-kategória határát karcolja. Megéri messzire elkerülni. |
2016-04-13 21:30.27 |
Ez úgy kellett, mint egy falat kenyér!
Az eredeti mozi még mai szemmel nézve is teljes mértékben megállja a helyét, köszönhetően a földhözragadt akciójeleneteknek, az egyszerű, de működőképes sztorinak és a karizmatikus színészeknek. Sőt, ha úgy vesszük, Bigelow alkotása már egyszer feldolgozásra került, mégpedig Halálos iramban címmel, ahol az alapsztorin kívül csak az változott, hogy a szörfdeszkákat lecserélték a készítők kocsikra. Sebaj, itt a várva várt remake, ami annak rendje és módja szerint el is hasalt, mind pénzügyi, mind kritikai szempontból. A sztori magját jelen esetünkben is a bűnbandába való beépülés szolgáltatja, csak itt nem egyszerű szörfösök a gazfickók, hanem extrém sportokat űző fenegyerekek. Emellett az is "újítás", hogy ők nem szimpla rablók, hanem egyfajta modern Robin Hood-ok, akik akcióik mellett saját határaikat is feszegetik egy 8 mutatványból álló séma segítségével. Így a kreatív alkotók próbáltak egyfajta spirituális hátteret adni a dolgoknak, de ez nem igazán jött össze nekik. Köszönhetően annak, hogy ez a történet ma már aztán tényleg a lerágott csont kategóriába tartozik. De erre rátesz még egy lapáttal az unalmas sablonokra építő forgatókönyv, a súlytalan konfliktushelyzetek és a jellegtelen szereplők. Egyedül az akciókra nem lehet panasz. Vagyis inkább a hajmeresztő mutatványokra, mert tényleges tűzpárbajokra és bunyókra összesen ha kétszer sor kerül a játékidő során. Oké, az extrém képsorok minimális CGI segítségével lettek leforgatva, de annyira túl vannak tolva, hogy nekem már 10 perc után az az érzésem támadt, hogy egy majd két órásra nyújtott youtube videót nézek merész bázisugrókról és motorosokról. Gondolom a magas költségvetés is azért volt, hogy a mutatványok minél életszagúbbak legyenek és ezzel nincs is baj. De itt egy izgalmas akciófilm leporolásáról van szó, ehhez pedig kevésnek bizonyultak a lélegzetelállító felvételek. Esetleg ha tisztességes forgatókönyv állt volna a stáb rendelkezésére, akkor összejöhetett volna egy szórakoztató darab. Viszont az új Holtpont egy rendkívül sablonos, túlnyújtott és ezért meglehetősen unalmas agyatlanság, ahol a látvány és Teresa Palmer kellemes megjelenése emelt valamelyest a színvonalon. Erre kár volt 100 milliót áldozni, gondolom azóta már a producerek is fogják a fejüket. |
2016-04-02 04:10.25 |
Szerintem sokat fejlődött a srác, legalábbis ami a színészi játékát illeti. Emellett őrült projektjei is szimpatikussá teszik számomra. |
2016-03-26 23:38.07 |
De az Acélemberen már akkor túl voltál, arra pedig megadtad az ötös értékelést. Bocs, hogy kíváncsi vagyok, de ezt így mégis hogy? |
2016-03-26 23:12.29 |
Érdekes, mert Snyder-re rányomtál egy hatalmas egyes értékelést. Hogy is van ez? |
2016-03-26 22:16.11 |
Itt a The Conjuring 2. részének az előzetese:
http://www.youtube.com/watch?v=VFsmuRPClr4 Lehet nem elalvás előtt kellett volna megnéznem, mert egy-két helyen igencsak beparáztam:) Számomra ez is egy nagyon várós film, bízom benne, hogy Wan összehozz még egy olyan ijesztő darabot, mint a remekre sikerült első rész esetében. |