Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
57 másodperc (DVD) |
Fehér éjszakák (Blu-ray) |
A holló *2024* *Import - Angol hanggal, és angol felirattal* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Vad vágyak - Film Café, 04:00 |
Imádlak utálni - HBO, 04:15 |
Gumball csodálatos világa - Cartoon Network, 05:00 |
Gumball csodálatos világa - Cartoon Network, 05:15 |
Birkanyírás 2. - Mozi+, 05:15 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Jeroen Krabbé (80) |
Nick Stahl (45) |
Amy Acker (48) |
Paula Patton (49) |
Frankie Muniz (39) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
2022-es választás |
Örömködő topik - közkívánatra! |
Kanyar - Vélemények |
Filmlánc |
Szólánc igékkel |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
A karácsony varázsa |
Ryan Kiera Armstrong |
2016-11-09 21:11.19 |
Hétköznap mindig Egerben vagyok egyetem miatt:)
Hétfőn kedvezményes vetítés volt egyetemistáknak, 500 forint volt a beugró, de hatalmas tömeg volt, alig fértünk be a terembe. Anyagilag hiába érte meg, többször nem vállalom be, mert csúszott is a kezdés és rengeteget kellett várni. |
2016-11-09 21:06.54 |
Igen, hétfő este voltam. |
2016-11-09 19:59.20 |
Most visszakerestem, azóta van fejlemény? A Doktor Strange-t még megnéztem a plázában, kissé rá is csesztem, mert rengetegen voltak. Szerencsére hétvégén otthon leszek és az Érkezést már nézhetem nyugodtabb körülmények között. |
2016-11-09 18:06.30 |
Ha jól tudom, január közepe tájékán. |
2016-11-08 14:24.09 |
Huh, basszus, milyen igazad van! Eddig tévedésben éltem az életem. A Bosszúállók harmadik felvonását már csak akkor fogom megnézni, ha kb. 6 órás lesz a játékidő, melyben csak annyi a cselekmény, hogy a pizsamás megmentők a gonosszal együtt az élet értelmén tanakodnak, ennek helyszínéül pedig egy vidéki kocsma szolgál. Mindez pedig csak akkor válik szórakoztatóvá, ha egy darab vágás sincs a filmben és a történések alatt végig melankolikus zene szól. Ja és elfelejtettem, hogy legyen fekete-fehér a kész mű.
Igen, mindig is erre vágytam, köszönöm, hogy rávezettél. |
2016-11-08 14:01.34 |
Skyfall |
2016-11-08 00:12.27 |
Kissé vegyesek az érzéseim a Marvel Filmes Univerzumával kapcsolatban. Hiába szeretem például szuperhőseik közös kalandozásait, az eredettörténetek közül nem mind nyerte el a tetszésem.
Ezért is féltem egy kicsit Strange doki első feltűnésétől is. Hiszen egy újabb karakter "születésének" lehetünk szemtanúi, akit ugyan egy remek színész testesít meg és a mellékszereplő gárda se piskóta, azonban a rendezői széket az a direktor foglalta el, aki sikereket ezidáig csak kis költségvetésű horrorokkal ért el. Első nagy látványfilmjén ugyan már régen túl van Scott Derrickson rendező, de az egy csúnya nagy fiaskó volt. Sebaj, legyőztem kétkedésemet és jegyet váltottam a filmre és szerencsére nem ért csalódás. Persze, a sztori adott, hiszen a vásznon először mutatkozik be a címszereplő, így a forgatókönyv erőteljesen használja a már megszokott kliséket. Adott egy öntelt karakter, akit trauma ér és próbál ismét értelmet nyerni életének. Az útja pedig a hőssé váláshoz vezet. Láttunk már ilyet, nagyon sokszor. Viszont a készítők rendkívül ügyesen oldották meg a már ismert elemek újratálalását. A kötelező bevezető kellően gyors és dinamikus, a poénokat sem hanyagolja, de teret enged a drámának is. És amikor elszabadul a mágia és bepillantást nyerünk a MARVEL- eddig még nem ismert tartományába, ott kő kövön nem marad. Ugyan nem vagyok híve a túltolt CGI-effekteknek, de ide pont illett ez a fajta megvalósítás. Az akciójelenetek is elég magas színvonalon mozognak, köszönhetően a készítők kreativitásának. Igaz, első blikkre nekem az Eredet városhajlítgatós képsora jutott eszembe (amit elvileg a Strange képregények ihlettek), mégse ostoroznám ezért a készítőket. Mégpedig azért, mert az akciók elképesztően dinamikusak és jól koreografáltak, olyan az összes összecsapás, mint egy őrült, de baromi szórakoztató LSD-trip. Michael Giacchino zenei aláfestésére se lehet panasz. Bár, néhány tétel meglehetősen hasonlít a Star Trek-szériához írt dallamaihoz, így is akadnak fülbemászó taktusok. Amit még pozitívumként kiemelnék, az a színészi játék. Cumberbatch figurája kellően szimpatikus (annak ellenére is, hogy sok az átfedés Tony Stark karakterével) és ugyanez igaz a mellékszereplőkre is. Ha kell poénkodnak, ha kell profin megoldják a drámai képsorokat. Egyedül Mads Mikkelsen az, aki nem sok pluszt tudott hozzáadni a gonosz figurájához. Az ellenlábas a szokásos MARVEL-betegségben szenved, azaz túl sekélyes és érdektelen. Ezzel át is térnék a negatív oldalhoz. Ahogy fentebb említettem, a sztori a szokásos panelekre épül, hiába a mágikus háttér. Igaz, a stúdió alkotásaitól nem is szabad ilyen téren nagy változtatásokra számítani, de mégis, pont ilyen téren kéne némi újítást beiktatni, mert leginkább ez húzza le az élményt. Az összkép viszont így is kellően élvezhető. A Doktor Strange ugyan megnyit néhány új dimenziót az Univerzum következő darabjai számára, de a spanyolviaszt nem találja fel. Ennek ellenére piszok szórakoztató és látványos, kellő humorral és drámával. A végén pedig még megemlíteném, hogy hiába van néhány gyengébb láncszem a stúdió alkotásai között, sikerült egy igencsak komplex világot kitárniuk, melynek építése filmről filmre történik, ilyen téren pedig a Strange még közelebb hozza a Végtelen háborút. Reméljük, az is kellően ütősre sikerül. |
2016-11-04 22:38.21 |
http://www.youtube.com/watch?v=ftm1hiXgYsA |
2016-11-02 12:44.04 |
Ez sajnos elég harmatosra sikeredett. Pedig a főszereplőkkel különösebben nem lett volna baj, hiszen Efron és DeVine számára nem idegen a vígjáték műfaj, ahogy Kendrick-től és Plaza-tól sem.
A végeredmény azonban inkább unalmas és kínos, mintsem szórakoztató. De ez nem a színészeken múlott. A két főszereplő srác kellően kretén, a csajok baromi jól néznek ki, viszont a sztori idő előtt leül és a poénok sem működnek. Kár, mert az alapkoncepció adta volna magát egy agyatlan komédiához, de nem kapunk mást, mint néhány trágár szóvirágot és meztelenséget. Azért ez egy korhatáros darabtól kevés. Aztán ott van a film elején látható felirat, hogy igaz történet alapján. Erre simán rá lehetett volna építeni valami humoros jelenetet, de nem, ez az egész csak lóg a levegőben. Vajon ezek a srácok tényleg léteztek és ha igen, tényleg ennyire sötét buli-betyárok voltak? Lehet, hogy még az alkotók se tudják a választ. Sajnálom ezt a darabot, mert azért a főszereplő gárdával simán összelehetett volna dobni egy szórakoztató kreténséget, de a végeredmény csak egy teljesen felesleges, izzadságszagú próbálkozás lett, amit bátran ki lehet hagyni. |
2016-11-02 11:57.46 |
Gondolom, volt az a pénz.
Az meg hogy bugyuta, még nem jelent bajt, végtére is egy vígjátékról beszélünk. Ha jól tudok szórakozni és sokat nevetek a látottakon, akkor nincs probléma. De jelen esetben csak feszengtem a játékidő alatt és többször én szégyelltem magam a készítők helyett. |
2016-11-02 11:51.47 |
Zidane, jó hogy itt talállak :)
Nem tudod véletlenül, Egerben mikor lesz kész az a mozi, ami felújítás alatt áll? Mert már át tettem oda a székhelyem és plázázni csak végső esetben akarok. |
2016-11-02 11:26.39 |
Minek hasonlítani az eredetihez? Már csak azért is, mert egy remake-ről van szó, így óhatatlanul összefogja vetni a néző az elsővel (már ha azt látta,ugye).
Tisztelgésnek meg nem nevezném, inkább csak ötlettelen bőrlenyúzásnak, ami végül egy arcul köpés lett. A látvány viszont tényleg nem rossz, de ez elsősorban mégiscsak egy vígjáték, annak pedig gyenge. Az itteni gárdát pedig egy lapon se lehet említeni az eredeti szereplőkkel, mert ők tényleg szerethető és vicces figurák voltak, nem úgy, mint ez a szánalmas bagázs. És de, a '84-s különb ettől a hulladéktól, hisz klasszikusként van emlegetve, hatalmas rajongótáborral rendelkezik és még ma is remek szórakozást nyújt. Ezt az új verziót meg le lehet húzni a vécén. |
2016-11-01 15:14.50 |
Erre aztán semmi szükség nem volt.
A film körül már bemutatása előtt nagy botrány kerekedett, hiszen az internet népe rögtön savazni kezdte a koncepciót. Ezt pedig én meg is tudtam érteni. Oké, a nők főszereplésével készült vígjátékokkal nincs bajom, de itt mégis csak a Szellemirtókról van szó, melynek eredetijében nagyszerű férfi komikusok játszottak. Na, már alapból elleneztem azt is, hogy az eredeti gárda nélkülözésével készüljön feldolgozás, de ez a csaj verzió nálam is kiütötte a biztosítékot. Aztán maga a rendező személye se kecsegtetett sok jóval, hiszen Paul Feig előző alkotásaival se tudtam már mit kezdeni. Viszont a kíváncsiságom megint győzött és leültem a remake elé. Nem kellett volna. A női Szellemirtók ugyanis bitang gyenge eresztés. Már a főszereplők is igazi irritáló egyének, akik meg se közelítik az eredeti gárdát. Egyfolytában ordítoznak egymással és azon kéne nevetnünk, ahogy seggre esnek. Mit ne mondjak, nem épp a humor magasiskolája. Ehhez jönnek még az alpári fingós, hányós poénok és a piszkosul izzadságszagú párbeszédek. Az egész játékidő alatt jó, ha kétszer sikerült elmosolyodnom és ezzel még lehet túloztam is. Ezeket a ritka pillanatokat is a mellékszereplőknek köszönhettem, elsősorban például Chris Hemsworth-nek, aki rövid jeleneteivel simán felmosta a padlót a négy nőszeméllyel. A látványvilág se valami nagy szám. Ugyanazt nyújtja a film, mint bármelyik nagy költségvetésű nyári popcorn-matiné, tehát a város közepén megnyílik valamiféle portál és özönlenek át a gonoszok. Itt is van némi rombolás, aztán csókolom. Viszont néhány akció azért jól nézett ki és a CGI is vállalható, egyedül a kreativitás hiányzott. Ja, és visszatérve a szereplőkhöz. A fő gonosz egy rossz vicc, egy teljesen jellegtelen idióta, aki nem félelmetes és még nem is humoros. Az eredeti szereplők meg hiába ugrottak be cameozni, ha elfelejtettek az írók épkézláb jeleneteket adni nekik. Így ők teljesen el lettek pazarolva. Az se tiszta számomra, hogy ez most egy remake vagy egyfajta folytatás? Mert az első előzetesekben még említésre kerültek az eredeti részben történt események, míg magában a filmben már semmi nem utal arra, hogy New York-ban valaha is tevékenykedtek volna Szellemirtók a csajok előtt. És ugye a régi arcok se a már ismert figuráik bőrébe bújtak bele. Na, mindegy is. A lényeg az, hogy ez a mozi piszkosul gyenge. Idegesítőek a főszereplők, nincsenek poénok és a cselekmény is rendkívül lapos. Egyedül a korrekt látvány és néhány megmosolyogtató mellékszereplő miatt nem nézhetetlen. Ezek után muszáj vagyok elővenni a '84-es verziót, az tényleg egy szórakoztató darab. |
2016-10-26 14:57.33 |
Sajnos elég ritkán találkozhatunk minőségi sci-fi-horrorral. Pedig rengeteg potenciál van a témában, de úgy érzem, néhány klasszikus kivételével nem sokat tud felmutatni a műfaj. Ugye ott van az Alien széria, az Event Horizon és így hirtelen nem is tudnék több minőségi darabot felhozni. (Megjegyzem, olyan alkotásokra gondoltam, melyek az űrben játszódnak, ezért nem szerepelt felsorolásomban Carpenter klasszikusa, A dolog). De térjünk rá a lényegre.
Tavaly az ausztrálok összehoztak egy ígéretes darabot Infini címen, amely alacsony költségvetése ellenére meglehetősen izgalmasnak tűnt. Lássuk, mi sült ki belőle. A távoli jövőben járunk, ahol a társadalom szegényebb rétege bányászatból keresi a kenyerét. A munka az egész galaxisban folyik a különböző bolygókon, ahová az illetékesek teleportálás segítségével jutnak el. Azonban a legtávolabbi telepen probléma adódik és egy különleges kommandót küldenek a helyszínre, hogy kimenekítsék az egyetlen túlélőt és kiderítsék, mi is történt ott valójában. Ismerős valakinek a sztori? Ez nem véletlen, mivel a forgatókönyv a műfaj nagy klasszikusait nyúlja le, sőt, néha még kevésbé ismert alkotásokból is merít. Ezzel viszont nincs nagy baj. Sőt, a sablonokból építkező történet eleinte meglehetősen izgalmas. Az első fél órában elég gyorsan pörögnek az események és szinte percenként kapjuk az új információkat. Ez talán fárasztó lehet, de akik képesek kissé koncentrálni, hamar kiismerhetik magukat ebben a jövőképben. Addig nincs is baj, amíg ki nem derül, mi garázdálkodik a bányásztelepen. De miután lehull a lepel, egyszerűen zátonyra fut a film. Egyrészt a cselekmény igencsak lassúvá válik, másrészt pedig a "veszélyforrás" is egy hatalmas sablon. Oké, fentebb említettem, hogy a sztori eléggé lopkod, azonban a "kölcsönvett" elemekből képes egy működőképes világot lefesteni. Pont ezért vártam volna némi eredetiséget a játékidő második felében, de amivel előrukkoltak, az nem más, mint biztonsági játék. És pont ez a legszomorúbb, hiszen miután elszabadul a pokol és az osztagnak a túlélésért kell küzdenie, totál érdektelenné válik a cselekmény. Azt viszont meg kell hagyni, hogy a költségvetést ügyesen használták a készítők. A pénzhiány ellenére a díszletek és a jelmezek egész jók, CGI-trükkökkel pedig csak ritkán találkozunk és azok is elfogadhatóan mutatnak. A színészek játékával sincs különösebb baj, bár az utolsó negyedben akadtak olyan figurák, akik már a ripacskodás határán álltak. Amit még megemlítenék, az a lezárás. Szerintem nagyon el lett szúrva, teljesen szembemegy az addig látottakkal. Egyszerűen erőltetett és giccses. Összességében , szerintem ez egy kihagyott ziccer. Hiába látszik az egész mozin az alkotók lelkesedése, egy idő után mintha belefáradtak volna az egészbe. Így az ígéretes és nagyon hangulatos kezdés után kapunk egy teljesen kiszámítható túlélőhorrort, ami végül egy arcpirítóan gyenge fináléban csúcsosodik ki. Szerettem volna szeretni az Infini-t, de ez nem jött össze. Kár érte. |
2016-10-22 20:42.48 |
Családi vakáció? |
2016-10-22 20:20.29 |
Én azok közé tartozom, akik kifejezetten szórakoztatónak tartják Seth Rogen és Evan Goldberg kretén humorát. A két fickó előző munkái (Itt a vége, Az interjú) pedig kedvenc vígjátékaim közé tartoznak, így kifejezetten vártam legújabb őrületüket, amely egy erősen korhatáros animációs mozi lett.
Azonban a végeredmény nem igazán nyűgözött le. Hiába a kellően elborult alapötlet és a mögötte lévő gondolatok a vallásról, nem éreztem működőképesnek a poénokat. Eleinte még tényleg vicces az, ahogy az animált karakterek keményen trágárkodnak, de aztán szép lassan kifulladt a történet. Igaz, a kötelező füvezős képsorokat megkapjuk, ahogy a különböző szexuális utalásokat is (például virsli és kifli esete a sok közül), viszont ezek közül néhány igencsak erőltetettre sikeredett. Aztán a fináléra mintha összeszedték volna magukat a készítők, mert ott már tényleg elszabadul az őrület és megnő az igazán vicces képsorok száma is. A lezárás pedig már majdhogynem parádés. De a cselekmény középső szakasza sajnos nem az igazi. Hiába tartom nagyra az alkotógárda eddigi munkáit, ezzel most nem igazán tudtam mit kezdeni. Komolyan, még a meglehetősen morbid módon bemutatott valláskritika maradt meg bennem a legjobban. Sebaj, a tengerentúlon szépen termelt ez a beteg cucc és Rogen is azt nyilatkozta, vannak még hasonló ötletek a tarsolyában. Remélem azok ütősebbre sikerülnek majd. |
2016-10-11 11:10.03 |
Egy új Nic Cage film, ami érdekel:
[link] Elég őrült vígjátéknak néz ki, mégpedig igaz történet alapján:) És végre Cage lepukkant fizimiskája és eltúlzott játéka is szórakoztatónak tűnik, nem úgy mint legutóbbi munkáiban. |
2016-10-09 20:42.09 |
Én maradok Ash barátunknál, azt a szintet úgy se tudják megugrani. |
2016-10-08 22:34.41 |
Az első részt kihagytam moziban, ezt már nem fogom.
Az előzetes nagyon biztató és mivel az alkotógárda megmaradt, nem hiszem, hogy gong lenne a végeredménnyel. Nagyon várom! |
2016-10-07 17:51.00 |
Ez már tényleg Asylum színvonal.
Bevallom, az első részt én nem igazán szeretem, de el kell ismernem, sokat köszönhetnek neki a mai popcorn-mozik. Egy olyan inváziós sci-fi/katasztrófafilmet pakolt le Emmerich az asztalra, mely ugyan rengeteget lopott az '50-s, '60-s évekbeli inváziós alkotásokból, de a korhoz hű látványvilág, néhány pazar egysoros és a minőséghez igazodó színészi játék sokak számára felejthetetlenné tette ezt a giccsben úszó szösszenetet. És így a második részt látva az én szememben is felértékelődött valamelyest. Oké, az előzmény is tartalmazott logikailag kifogásolható dolgokat, de a folytatás ilyen téren valami elképesztő! Nem csak az idegeneknek, de az alkotóknak is 20 évük volt arra, hogy összehozzanak egy épkézláb szkriptet, de nem jött nekik össze. Sőt, mintha az Asylum stúdió egyik forgatókönyvíró-fenegyerekét alkalmazták volna, akkora a káosz a történetben. Pedig akadt néhány érdekes ötlet, mint például a bolygónkon kialakult pozitív utópia és az idegen technológia felhasználása, de ezekkel végül semmit sem kezd a cselekmény. Inkább félresepri az ötleteket és próbál elmerülni a látványban, de sajnos abban se tud. Mégpedig azért, mert hiába támadnak az ufók óceán méretű hajóval és hiába borul egy ázsiai város Londonra, egyáltalán nem lehet élvezni az akciójeleneteket, köszönhetően a töménytelen CGI-effektnek. Teljesen súlytalan az összes összecsapás és a beharangozott pusztításáradatból is keveset kapunk, pedig Emmerich ebben régen még jó volt. De leginkább ott hasal el a produkció, hogy nincsenek normálisan felvezetve a feszültnek és epikusnak szánt képsorok. A karakterek is borzasztóan gyengék. Az új figurák rendkívül érdektelenek, míg a régiek csak azért bukkannak fel, hogy a '96-s verzió rajongói pár percre elmosolyodjanak, hogy "jé, itt egy ismerős arc". Sőt, közülük egy-kettő nem csak felesleges, de röhejes is. Emiatt a színészi játék se valami izmos. Goldblum látványosan végigunja a játékidőt, Pullman erőltetetten feszeng az egykori elnök alakjában, aki mára becsavarodott. Amit nem értettem, hogy az európai művészmozikból ismert Charlotte Gainsbourg mit keresett itt? Gondolom sürgősen kellett neki a pénz számlákra. Összegezve a dolgokat, ennél rosszabb, összecsapottabb és trehányabb popcorn-matinét már rég láttam. Minden téren egy rossz vicc az egész, szinte képsoronként kilehetne emelni belőle valami nagy baromságot, miközben még látvány terén se tud semmi érdemlegeset mutatni. Értem én, hogy nehéz várospusztításban újat hozni, de legalább akkor vizualitásába esetleg az akciók koreográfiájába csepegtethettek volna némi kreativitást a készítők. De nem! Így a Feltámadás csak egy steril, primitív és idegesítő marhaság, ami tényleg csak annyiban különbözik az Asylum förtelmeitől, hogy rengeteg pénzből készült. A minőség viszont megegyezik. |
2016-10-06 22:31.54 |
Nem gondoltam volna, hogy az X-Men széria leggyengébb részét majd pont az fogja letenni az asztalra, aki két epizód kivételével végig bábáskodott a sorozat felett.
Oké, legtöbben a First Class című darabot tartják a legjobb mutáns kalandnak, de számomra mégis az újra Singer által dirigált Days of the Future Past a kedvencem. Ezért is vártam nagyon az Apokalipszist, hiszen arra gondoltam, ebből még a legrosszabb esetben is egy szórakoztató látványmatiné sülhet ki. Mint kiderült, nagyon nem! A forgatókönyv az, ami rendkívül pocsékra sikeredett és ez ki is nyírja az összhatást. Egyrészt a sztori tele van logikátlanságokkal, hatalmas lyukakkal és rendkívül vázlatos karakterekkel. És akkor innentől előfordulhatnak SPOILER-ek! Itt van azonnal a rossz fiú, az X-univerzum legveszélyesebb ellenlábasa, aki nem csinál mást, mint elporlaszt egy tucat embert, lenyom néhány rendkívül sablonos monológot és kész. Ja, nem, még próbálja áthelyezni a tudatát egy másik testbe. Mindent, de tényleg mindent a maga mellé állított lovasai csinálnak, így Apokalipszis egy brutális gonosz helyett hamar saját paródiájává válik. Na, meg a négy lovas. Egyrészt Magneto karakterét szépen elcseszték ezzel a családi szállal. Ordít az egészről, hogy csak azért kellett, hogy a figurát ismét a sötét oldalra tegyék. De persze a végén jó útra tér és senki nem veti a szemére, amiért elpusztított egy várost és majdhogynem kiirtotta az emberiséget. Teljesen logikus. A többi három szerencsétlen meg csak azért szövetkezik a "legerősebb" mutánssal, mert miért ne? Aztán ugyanilyen alapon az egyikük végül az X-ek oldalán köt ki. Csodálatos! A hős mutáns brigáddal viszonylag jobb a helyzet, de ez csak annyit jelent, hogy ők szimplán unalmasak és érdektelenek. Hiába van itt néhány új (de mégis ismerős) alak, velük se kezdtek semmit a készítők, csak ész nélkül beledobálták őket a cselekménynek nehezen nevezhető masszába. Így a színészi játékok is csak éppenséggel közepesnek nevezhetőek, ez viszont ilyen neves gárdától elég nagy csalódás. Egyedül a látvány menthette volna meg a végeredményt, de sajnos az is a negatívumok népes listáját gyarapítja. Elvileg ez a legdrágább darab a sorozatból, azonban ez nem látszik meg rajta. Oké, Higanyszál jelenete nem rossz, de a többi akció végtelenül lapos és sok helyen ordít a zöld háttér (pl. a finálé nagy városrombolásánál, ami annyira azért nem is nagy). Összesítve a dolgokat, ez az év egyik legrosszabb alkotása. Pedig erre a sorozatra mindig az volt a jellemző, hogy a karakterekre és a háttérben lévő mondanivalóra is adott. Nem is értem, hogy Singer és csapata hogyan gondolta azt, hogy ezeket szinte teljesen mellőzik és helyettük az ezerszer lerágott sablonokra, B-filmeket idéző karakterkidolgozásokra és a súlytalan CGI effektekre építkeznek. Sebaj, mint kiderült, mind a nézők, mind a kritikusok csalódtak a végeredményben, így bízom abban, hogy a következő felvonás már az előző darabok minőségi szintjét fogja megközelíteni. |
2016-10-04 17:12.10 |
Első rész alapján erre érdemes lesz odafigyelni. Igaz, az eredeti se rossz, de itt már a pilot többet kihoz az "öntudatra ébredő gépek"témájából, mint Crichton alkotása.
Ezen felül a színészgárda se piskóta és ha a sztori is ilyen ügyesen fog építkezni a továbbiakban, akkor nem lesz okunk panaszra. Ja, és Ramin Djawadi a Trónok harca után ide is olyan muzsikát írt, amiről csak szuperlatívuszokban lehet nyilatkozni:) |
2016-09-30 23:11.55 |
Engem ez teljes mértékben hidegen hagy. Már a Harry Potter filmeket se szívleltem különösebben és David Yates-t is meglehetősen gyenge rendezőnek tartom, úgyhogy ezt tuti kihagyom. |
2016-09-26 10:51.44 |
Jöttünk, láttunk, visszamennénk |
2016-09-26 00:03.45 |
A készítők csak összeszedték magukat a harmadik felvonásra.
Az előző két rész szerintem éppen hogy átlagosnak nevezhető, hiába az ígéretes alapötlet. De itt végre sikerült valamelyest jobban bemutatni, mi is van a "Megtisztulás" mögött, milyen politikai erők mozgatják a szálakat és a társadalom bizonyos rétegei hogyan reagálnak az egy éjszakás bűnmaratonra. Oké, itt se várjon senki csodát a történettől, de sokkal jobban elmerül a sztori a felvetett kérdésekben, mint az előzményekben. De ami miatt én végre jól tudtam szórakozni, az a karakterek között kialakult dinamika. A főszereplők végre nem csak unalmas ágyútöltelékük, van mögöttük motiváció és egészen szimpatikusak is. Persze, Frank Grillo már a második epizódban is megmutatta, hogy jól áll neki ez a tökös gyerek-figura és ezt most is hozza. Viszont az itt hozzászegődő alakok is kellően érdekesek és még szorítani is lehet értük. A befejezés számomra még néhány kellően drámai pillanatot is tartalmazott és ugye az esetleges folytatásnak is nyitva hagyták a kaput a készítők. Az viszont még mindig szúrta a szemem, hogy a gyilkosságok elég ötlettelenre sikerültek, hiába ömlik a vér literszámra. Viszont néhány akciójelenet ezzel szemben egész jól néz ki, ilyen szempontból is sikerült fejlődni az előzményekhez képest. Plusz, az utcán rohangáló őrültek között is akadt néhány meglehetősen emlékezetes figura, például a gyilokturisták. Mindent összevetve, a 3. Purge végre egy szórakoztató és helyenként feszült akció-thriller lett, egész szimpatikus karakterekkel a főszerepben. Ha elkészül a 4. rész, remélem megmarad ez a szint. |
2016-09-20 17:12.50 |
Nem rossz előzetes, de engem kissé megrémít a forgatókönyvíró személye, aki például a rendkívül rossz The Darkest Hour-t írta. |
2016-09-19 12:32.01 |
A hét pszichopata |
2016-09-12 21:35.23 |
Lights out |
2016-09-12 09:28.53 |
A nagy Lebowski |
2016-09-07 19:32.56 |
Fede Alvarez a 2013-s Gonosz halott című darabbal tette le a névjegyét, amely Sam Raimi 1981-s klasszikusának volt az új feldolgozása. A rajongókat kissé megosztotta a végeredmény, viszont a pénztáraknál jól teljesített az alkotás, így nem volt kérdés, hogy a direktor újra munkába állhat a közeljövőben. A Vaksötét képében a mozik vásznaira is került Alvarez friss produkciója, lássuk is, milyen lett a végeredmény.
A történet rendkívül egyszerű. Egy fiatalokból álló háromfős banda ki akar rabolni egy vak férfit, viszont rosszul mérik fel áldozatuk képességeit. Így egy brutális macska-egér harc veszi kezdetét, melynek során elég sok sötét dolog derül ki a világtalan férfi személyével kapcsolatban. A Vaksötét ereje leginkább abban rejlik, hogy a két mondatban összefoglalható sztoriból képesek voltak a készítők egy igazán feszült, néhol meglehetősen erőszakos thrillert/horrort kihozni. A kevés helyszín miatt az atmoszféra kellően fojtogató és ehhez sokat hozzáad Stephen Lang alakítása, aki nagyszerűen testesíti meg a félelmetes vak férfit. De a többi színészre sem lehet panasz. Jane Levy a Gonosz halott után itt is kellően meggyőző és hasonló tortúrákon megy keresztül, mint az előbb említett filmben. Maga a cselekmény végig rendkívül izgalmas és jól láthatóan az alkotók próbálták kikerülni a műfajra oly jellemző sablonokat. Igaz, akad egy-két logikai buktató, viszont ezek egyáltalán nem vesznek el a szórakoztatási faktorból. Vér is folydogál rendesen, bár olyan hatalmas mészárszékre ne számítson senki. Egy jelenet azonban akad, amely elég hatásosra sikerült, de nem az erőszakossága miatt. Itt leginkább a feszültségen van a hangsúly, ez pedig kifogástalanul működik, köszönhetően a zseniális operatőri munkának. A jól időzített fordulatoknak, a minimalista, de hátborzongató zenei aláfestésnek és a kiszámíthatatlanságnak. Persze, akik kívülről fújják a műfajt, lehet nem fognak meglepődni, de talán még ők is találkozhatnak néhány váratlan képsorral. Még mielőtt összegeznék, kiemelném a hangkeverést, mely első blikkre nem tűnhet fontosnak, viszont rendkívül sokat tesz az atmoszférához. Minden egyes kis neszt tökéletesen lehet hallani. Így még jobban átjön az a feszültség, amit a karakterek átélnek, hiszen ha a vak fickó meghallja őket, akkor könnyen elhalálozhatnak. Szerintem már a Gonosz halottnál is látszódott, hogy Alvarez egy tehetséges rendező, de igazi zsenije a Vaksötéten látszódik meg igazán. Ennyire profin összerakott thriller/horror már rég készült. |