Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Ikrek - SuperTV2, 06:55 |
Bajkeverő majom - RTL, 07:10 |
A fiú - HBO3, 07:40 |
Megbántottál - Cinemax, 07:50 |
Ezüst harangok - Film4, 08:00 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
John Lynch (63) |
Gryllus Dorka (52) |
Jared Leto (53) |
Temuera Morrison (64) |
Kit Harington (38) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
A kék róka (1920) - Vélemények |
2022-es választás |
Mit hallgatsz most? |
Filmkeresés rövid tartalom alapján |
Jákob rabbi kalandjai - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Az elszánt diplomata |
Matthew Goode |
2011-01-22 15:17.56 |
Elképesztően durva amiket irkál, szinte fuldoklok a röhögéstől! Meg is osztom agymenésit a fórum népével mielött a moderátorok őt is kiröpítik:
http://www.filmkatalogus.hu/hozzaszolasok-467268 |
2011-01-22 14:31.49 |
Avagy két mély gondolkodással és életszemlélettel rendelkező egyén filozófiai szintű társalgása. |
2011-01-22 10:47.28 |
Tenebre vagy Tenebrae (1982):
Dario argento egyik legjobb munkája, igazi remekműve a giallo műfajnak! [link] [link] |
2011-01-22 10:45.05 |
Tegnap este:
Tenebrae (1982): 5* Dario Argento egyik (hanem az abszolút) legjobb filmje, hamisítatlan thriller remekmű, kár hogy még hiányzik a katalógusból! |
2011-01-21 14:21.50 |
Kicsit frusztrált illető lehet.:) |
2011-01-20 18:35.04 |
B kategóriás akcióorgia Isaac Florentine kezei közül, a sztori néhol túlságosan komolyan veszi magát, a színész teljesítménytől pedig hidegrázást kaptam, de a lényeg nem ezeken van. Hanem a remekül megkomponált összecsapásokon, melyek ha sok zsetonról nem is, de dinamikáról és rendezői hozzáértésről mindenképp tanúskodnak, külön piros pont hogy a vérrel sem spórolnak. |
2011-01-20 17:33.56 |
Gary Daniels és Albert Pyun közös koprodukciója pontosan olyan, mint amilyennek az ember várja, erősen kacsintgat a vécécsésze tartalma felé. Történet, párbeszédek, rendezés, dramaturgia, tökmindegy mit néz az ember benne, gyatrán van megvalósítva. Gary barátunk bizonyítja hogy bunyózni tud, de színészi kvalifikációi megegyeznek egy lyukas zokniéval, a harcok nézhetősége pedig erősen ingadozó, jók is lennének, ha nem érződne a mozin brutális mértékben a szegényszag....erősen kerülendő alkotás, élvezeti értéke annyi mint egy szájbarúgásnak. |
2011-01-19 15:42.45 |
Hát mit mondjak érdekes egy darab még a spagettiwestern műfaján belül is. Egyrészt van lepusztult táj, hangulat, Franco Nero ismét kiváló a szerepben, a pisztolypárbajokra sincs nagy panasz Castellari sokat idéz Peckinpah-tól, habár nem sokat vérzenek az emberek. Ám a film ahogy Vervunhive kifejtette alattam remek jelenetek és néha hihetetlen baromságok egyvelege, a sztorinak se füle, se farka a szimbolikával nem tud jól bánni, a végén speciel csak néztem hogy most mit akartak elérni. A De Angelis fivérek pedig remek zeneszerzők, viszont amit itt összekomponáltak az külön kritikát érdemelne, a csajszi szólózásától néhol dobhártyavérzést kaptam.
Elnézést kérek a rajongóktól, ha kicsit kemény voltam nem rossz darab ez, de egyszer bőven elég volt. |
2011-01-18 15:09.10 |
Edwards még tényleg új a szakmában, majd meglátjuk milyen alkotásokat fog karrierje során alkotni. Állítólag Amerikában újra megpróbálkoznak Godzilla importálásával és őt kérték fel rendezőnek (azért mondom mert tudom, hogy te már az Emmerich féle 98-as változatnak is nagy rajongója vagy:)). Talán az idő múlásával vagy a általa alkotott filmek tetszési indexének növekedésével, elnézőbb leszek a Monsters-el szemben, de most elsőre annyira negatív elmény volt, hogy még a technikai megvalósítás ellenére sem tudom az egyes fölé vinni az osztályzatom. Szimplán lefárasztott és kiszipolyozott a lehető legrosszabb értelemben és még csak az "olyan rossz hogy már jó" feeling sem jelentkezett (sok kacatnak néha csak ezért adok kettest). |
2011-01-18 14:36.47 |
Remek kritika Keny, riszpekt érte. A marketingje tényleg nagyon el lett baltázva, az össze trailer D9+Cloverfield típusú posztapokaliptikus szörnyfilmként reklámozza.
És bár az írásod elgondolkodtatott, a véleményem sajnos még mindig nem változik. Nem azzal van a bajom, hogy művészfilm, hanem azzal hogy ezt nem érzetem jól érzékeltetve. Úgy éreztem, hogy Edwards egyszerre próbálja a közönségfilmes és egyben a művészfilmrajongó tömeget is kiszolgálni, de sikerült tökéletesen a két szék közé esnie. Közönségfilmnek túlságosan lassú folyású, eseménytelen és unalmas, művészfilmnek pedig nem elég szimbolikus, nem láttam benne elég mondanivalót, mélységet hangulatot és tényleges tartalmat hogy valóban üssön. Tarkovszkij Sztalkere nekem is szembe jutott a film nézése közben, de a hozzá való hasonlat nálam negatív irányú, egy gyenge utánérzésnek érzetem. Nem tartom teljesen nézhetetlennek. Az operatőri munka tényleg remek, a színészekkel (annak ellenére, hogy karaktereik érzelmei világa totál sivárság) nincs nagy gond, Jon Hopkins pedig megérdemel egy piros hangszórót a zenéért. De mindez ilyen gyenge forgatókönyvvel és inkompetens rendezéssel megspékelve, a kontextus teljes hiánya nélkül nem több, egy szépen becsomagolt nagy büdös semminél. Szerintem UI: Majdnem elfelejtettem, az utolsó jelenet a két idegennel tényleg jóra sikerült, de jóságos plakátmázolók, amíg oda eljutunk... |
2011-01-16 21:04.24 |
Én a magam részéről elvoltam vele.
Persze ennek közvetlen oka lehet, hogy összehasonlítási alapom a zéró és a mínusz végtelen között mozog, se az alapul szolgáló képregényt, se az Amerikában kultikus népszerűségnek örvendő tévésorozatot nem láttam (az indította be Bruce Lee karrierjét), ellenben az előzetesek felcsigáztak, hogy kérem szépen én itt most egy látványos és vicces képregénymozit kapok. Magának a filmnek a létrejötte is igencsak nehéz szülés volt, számtalan stáb és rendezőcsere után ült bele az alkotói székbe kreatív ötletektől sziporkázó mozijairól híres Michel Gondry, így pluszban már ezért is kíváncsi voltam rá beválik-e olyan álomgyári popcornmunkásnak, aki egyben saját stílusjegyeit is meg tudja tartani. Igen is, meg nem is. Egyfelől nem, mert hát százmilliós szuperprodukcióról van szó, ahol a szürrealizmusnak és az egyediségnek is határt kell szabni. Gondry filmje alapvetően a haverfilmek és maszkos bűnüldözőkről szóló mozik klasszikus tradícióit tartja meg. Van egy önfejű makacs, hedonista, egoista és alapjáraton igazi seggfej milliárdoscsemete, aki a médiamogul apjának halála után nem tud mit kezdeni szabadidejével, ezért összefogva összefogva egy távol-keleti inassal (aki egy személyben karatebajnok és McGuyver) az éjszaka leple alatt bűnözőket kezd el hajkurászni és hamarosan a város legrosszabb rosszaival is összeakasztja bajszát. Teljesen alapjáraton tartott történet megvannak benne az egymással civakodó, ám a film végére igazi elválaszthatatlan párossá összekovácsolódó hősök, egy csinos és okos női segítőpartner, a gonoszok közül pedig hullazsákjelölt, gerinctelen patkány és igazi szociopata főgenya. Viszont igen, ha a rendezői hozzáállást és megvalósítást tekintjük. Seth Rogen kisujjából kirázza a fent említett karaktert, éppen ezért kár, hogy kissé túlpörgeti magát és sokat dominál (talán ennek oka hogy, társforgatókönyvíróként is szerepel a stáblistán), Jay Chou tajvani énekes Kato szerepében mint színész egész tűrhető semmi kiemelkedőt nem produkál, bunyózni tud, ám karaktere is érdekes egyvelege a tökös harcosnak és a bátortalan geeknek. Diaz szokás szerint aranyos, tökéletes megfelelő egy szerelmi szál történetbe való erőltetésére, éppen ezért meglepő (és egyben vicces is) hogy ő köszöni szépen de a ráhajtó páros egyik feléből sem kér. Christoph Waltz-nak pedig nem volt más dolga, mint hogy egy kapuzárásban szenvedő, hülye jelmondatokat gyártó orosz gengszterfőnök képében megtartsa ugyanazt a cinikus gúnyt és váratlanul előtörő szociopata hajlamokat amik a Becstelen Brigantyik főnáciját jellemezte. Persze a mozi nem tökéletes, a történet inkább csak klisékkel teli álca, hogy néhány improvizatív jellegű hülyéskedéssel teli jelenetet hozzanak rá, a csavarokat messziről látjuk, a humor pedig hol betalál, hol méterekkel megy mellé, és nálam inkább az utóbbira van példa. Viszont remek vizuális megoldások sorozatát lehet látni, a zenei választék perfekt (főleg a montázsoknál), és a film meglepően jól működik akciófilmként. a bunyók, autósüldözések, robbanásokkal teli összecsapások, nemcsak pénzről, hanem dinamikáról és rendezői hozzáértésről is tanúskodnak, az utolsó negyedórában levő zúzásért érdemes megnézni végigülni a mozit. Habár olyan stílusa van, amitől egyesek plafonra mászhatnak, szerintem nem feltétlenül érdemes a savazó amcsi kritikákra hallgatni, bátran tehetünk ezzel az érdekes és bizonyos szinten egyedi darabbal egy próbát. |
2011-01-16 12:47.30 |
Habár 1995 óta nem csinált kiemelkedően jó filmet, én is remélem hogy a Ward-al megtörténik a visszatérés.
Amúgy boldog születésnapot neki! |
2011-01-14 22:21.22 |
Meglesz az. Főleg ha még egyszer leadja valamelyik kereskedelmi televízió premieridőben!:) |
2011-01-14 14:58.38 |
Egyszernézős és abszolút felejthető B kategóriás horrordarab, amiben pár tényleg feszült momentum és a liftbeli klausztrofóbiás hangulat ellenére túl sok az üresjárat és a sablon, a karakterek cselekedetei pedig nemegyszer irreálisak. A szokásos Shyamalan csavar a végén azért elég jó volt. |
2011-01-13 18:45.20 |
Több szimplán nézhetetlen filmet fogok ki mint hiperunalmasat. Viszont az Alkonyat-Újhold verhetetlen ebben a kategóriában, bár az első rész és a Monsters is kegyetlenül ott vannak a toppon. |
2011-01-13 17:32.38 |
Hát mit mondjak az egyik legérdekesebb és legegyedibb filmélményem hosszú hónapok óta. Alapjában véve olyan mintha egy élőszereplős a tinédzser és coming-of-age típusú filmek jegyeit hordozó videojátékot nézne az ember, a nyugati és keleti képregények elemeivel dúsítva. A történet egyszerű mint a fából készült pad (kissé lúzer de szerethető főhősnek a lány szívéért, hét gonosz exxel kell megküzdenie), a színészekkel sem éreztem nagy problémát (talán azért mert nem olvastam a képregényt) és ami a legfőbb pozitívum: Ennek a filmnek minden képkockáján látszódik a készítők lelkesedése és emiatt nagyon nézeti magát.
De hazudnék ha azt mondanám, hogy mindenkinek be fog jönni. Nekem is eltartott egy ideig míg meg tudtam szokni, a realitás és az unrealitás közötti éles váltásokat (főleg az exek megjelenésekor), az elsőre kissé szokatlan, mégis egyedi stílust főleg a hangulata és megjelenítése terén. Emiatt nálam a film csak szép lassan (rendkívül pörgős tempója ellenére) kezdett el működni, de aztán 1 órányi játékidő után egyre jobban kezdtem értékelni a folytonos popkultúrára és videojátékokra való kikacsintásokat, a rengeteg öniróniát, a (Scott és Knives kivételével) cinikus, spleen attitűdös karaktereket, a kis képi feliratok által prezentált fricskákat, a hülye szóvicceket, a ripacskodó gonoszokat stb, stb, szokni kell ezt a filmet, na kimondtam! Viszont a küzdelmek megjelenítése tényleg rendkívül ötletes és kreatív lett nemcsak koreográfia, hanem a vizuális megjelenítés terén is. Tökéletesnek nem mondanám, van benne néhány üresjárat, a fent említettek miatt eleinte nehéz szimpatizálni a szereplőkkel és a filmen erősen ráaggatható a style-over-substence kifejezés (mind pozitív, mind negatív értelemben) egyszer mindenképp érdemes megtekinteni. Egyenlőre négy csillagban maradok, talán másodikra már jobban oldódik. |
2011-01-12 19:07.18 |
Igen olvastam és bár filmként tényleg nagy nulla, kikapcsolt aggyal elképesztően szórakoztató trash darab, főleg azért mert speciel tudtam benne érzékelni a készítők öniróniáját és a szándékos gagyiságra való törekvést (bár lehet hogy csak én gondolom így).
A fenti mozikról való írásokat pedig már alig várom!:) |
2011-01-12 18:57.35 |
Én szintúgy!:) A Temetőkapu szintjét verdesi, teljesen lesokkolt, éppen ezért (és írtam a kis véleményszösszenetem végére) reménykedem, hogy majd fogsz egy rád jellemző humoros történetlevezetéses kritikát írni róla.:) |
2011-01-12 18:43.55 |
Most hogy fent vagy, megkérdezném láttad-e a szfinx bosszúja című remekművet? Tegnap írtam oda, kíváncsi vagyok hogy ismerős-e a számodra. |
2011-01-11 20:13.04 |
A szfinx bosszúja 1* (mert nincs nulla)
Trash fanoknak kötelező darab, olyan szinten nézhetetlen, hogy se röhögni se sírni nem tudtam rajta, csak kiguvadt szemekkel rángatózni hülyeségeit látva és hallva. |
2011-01-11 19:58.41 |
Döbbenetes ez a....filmnek nem nevezhető utolsó, legalja, idegrendszerroncsló, mocsárposhadványos celluloidvalami. Körülbelül olyasvalami tárult szemeim elé, mintha egy az ókori mitológiáért és alacsony költségvetésű kalandfilmekért rajongó hülyegyerek fogta volna a maradék zsebpénzét és egy hétvége alatt haverjaival összedobott volna valami olcsó Indiana Jones utánzatot. Csakhogy eme alkotás mögött idézőjeles "stáb" állt, olyanokkal akik eddig is alkottak a filmgyártás terén (más kérdés milyen kategóriában), ehhez képest a végtermék amatőrsége a Temetőkapu és a legdurvább Asylum mozik szintjén mozog. George Mendeluk ugyanazt az egy bravúrt volt képes elérni, mint Roy Kyrimm a fent említett agysejtgyilkossággal: Történetének minden egyes irreális, sebtében hozzávágott és rendesen meg nem magyarázott elemét, egy még nagyobb baromsággal felülmúlni. Mindenféle dimenziókapukon és alternatív világokon ki-be járkáló hősök, szupertitkos régészszerveztek akik még politikusi összeköttetésekkel is rendelkeznek, megmagyarázatlan történetelemek, sablondramaturgia kötelező árulóval és családi összeborulással, akciók és CGI, ami előtt max Jim Wynorski tudnak leborulni, hogy igen van még hova süllyednem......Én itt a totális tébollyal küzdök, hogy csupán karcolatokat mutassak ebből a Zs kategóriás iszonyatból, néhány beszólás és tudományos kifejezés (pl. gravitációpisztoly egyenest a Half-Life 2-ből csak úgy néz ki mint a bevásárlóközponti leolvasó) hallatán éreztem agysejtjeim könyörgését, hogy kapcsoljam már ki de kíméletlen voltam velük szemben: Pusztuljatok!
Bár a készítők is követték volna példájukat, Dina Meyer pedig mi a frászt gondolt itteni szereplésével, hát nem látta mihez írt alá?! Jason13, Randal nektek, mint Zs rajongóknak kötelező darab és Trashfan lelkes történetvezetését is alig várom. |
2011-01-11 17:16.08 |
Thing: Bocsánat nem remake hanem prequel, mindig kimegy a fejemből. |
2011-01-11 17:13.36 |
Általam várt mozik...baromi hosszú a lista megpróbálom gyorsan lerendezni:
Januárban csak a Zöld Darázs és a Faster érdekel különösebben (Dwayne újra akcióban jeee:)), februárban jönnek az Oscar-os mozik Coen-es wetern (A félszemű), A király beszéde, Fekete hattyú. Remélhetőleg tökös akciómozi lesz a Jason Statham Mechanic remake, a Kill The Irishman, vagy Nic Cage legújabb őrülete a Száguldó bosszú. A sok folyatást és képregényfilmet nem nagyon várom, remélem a Thing remake tisztességes lesz, a Transformers 3 nem lesz elbaszarintva, ahogy a Mission Impossible 4 sem (ráférne Tom barátunkra némi siker, én személy szerint bírom). Látványorgiák közül remélem a Sucker Punch és Battle: Los Angeles odavág, ahogy a Halálos iram 5 is. Animációs mozik közül max. a kötelező Pixar ami várós, horrorokra pedig ahogy Jason és Shadow is írja ráférne némi vérfrissítés a Paranormal Activity és a Fűrész széria mellett. De persze nem veszek rossz néven, néhány remekül sikerült karakterdarabot (Buried remélem bejön) és művészfilmet (érdekes lenne Tarr Béla vagy Fliegauf legújabb művét moziban megtekinteni). |
2011-01-10 15:49.43 |
Ugyan Szamuráj, Tyson barátunk mestere a 3-10 szavas hozzászólásoknak, most sem hazudtolta meg magát!:) |
2011-01-09 19:51.55 |
"Most hirtelen egy halszálnyival kiváncsibb lettem a filmre.
Habár attól tartok ez inkább a te fogalmazási tehetségedet dícséri, és nem a filmet helyezi a neki járó oszlopra. :)" Danke schön!:)Szerintem bátran állj neki ha szereted a trancsírozós horrorokat. Csak vedd túl komolyan (az alkotók se tették), majd kiderül hogy véleményed, az enyémre vagy Shadowstorm-éra fog hasonlítani. |
2011-01-09 19:00.13 |
Az a fajta film, amihez ha átlagos mozinézői elvárásokkal ülünk neki, minden téren alulteljesít. A sztori a bődületesen gyenge párbeszédekkel együtt ráfér egy szalvétára, a dramaturgia fejfájdítóan banális és klisés, a karakterek irreálisak, egydimenziósak, az őket megformáló színészekről szót nem érdemes fecsérelni, annyira rosszak (pl. Jerry O'Connell olyan ripacskodást mutat be, amihez foghatót még nem pipáltam) mindez megspékelve a leghatásvadászabb 3D-vel a Kaptár 4 óta.
Mégis ezt a filmet nem lehet nem élvezni, és a fentiek nem azért vannak mert a filmet, rendezője Alexandre Aja elcseszte, hanem azért mert pont ilyennek tervezte meg. A legalantasabb és legperverzebb emberi ösztönöket elégíti ki, igazi nagyköltségvetésű trash alkotás ez, aminek fő összetartó ereje a zéró komolyanvehetőség, a minél több meztelen női test és a látványos elhalálozások, literszám zúduló vérrel. A tóparti partinál lejátszódó mészárszék a film közepén, a szétvágott, szétnyíló és széttrancsírozott emberi testek tömegével igazi csúcspont, kár hogy az utolsó negyedóra már nem ér fel hozzá. Hétmérföldes, de szórakoztató hülyeség (majdnemhogy önparódia válik belőle) sokaknak nem fog bejönni, én maximálisan élveztem. |
2011-01-08 12:44.03 |
Fantasztikus, naturalisztikusan életszerű és megrázó életkép, amiben Tarr tíz perc alatt is rengeteget tud elmondani. Egy csoportban, közösségként elkövetett bűn (amiről csak hallunk de nem látjuk), de a büntetést csak a leggyengébb és a legelesettebb ember szenvedi el.
Itt lehet látni: (két részletben, kissé gyenge minőségben) http://www.youtube.com/watch?v=o2-5R2gVWW8 http://www.youtube.com/watch?v=J-5h-EtwoIs&feature=related |
2011-01-08 09:53.43 |
A legfurcsább ebben a B-C-D-Zs kategóriás cuccban, hogy nem tudom olyan könnyen szétfikázni, mint főhősének Gary Danielsnek többi alkotását. Talán azért mert nem érződik rajta brutális szegényszag, nem próbálkozik olyasmivel, amihez nincs meg a kellő zseton. És legfőképpen azért, mert a harcjelenetek a általam vártnál jobb minőséget képviselnek, sőt néha meglepően dinamikusak és látványosak, külön piros pont, hogy nem spórolnak velük.
De ettől még nem kell nagyon hasra esni és nagy minőségben reménykedni, a történet olyan, mint amit a brit karateász mozijaitól elvárhatunk: oldalra csapva, széthányva, kidolgozatlanul van összerakva, inkább csak álca a harcművészeti bemutatóhoz, színészi játékot nem lehet regisztrálni, a dialógusok nem egyikétől hajad hullhat, a gonoszon az acélbetétes ujjaival együtt csak röhögni tudsz, olyan fazon, aki felnőtt embereket lazán pépesre ver és gyilkol, de "gyereket nem bántok és tartok komoly veszélyben mégha az a legfőbb ellenségemé mert a nem cool'". Film+ és Hálózat TV premier 21. óra szintű baromság, de látszik hogy az alkotók se vették túl komolyan, kikapcsolt aggyal egyszer el lehet rajta vigyorogni. |
2011-01-07 08:55.29 |
Élvezetes és látványos golyóorgia Dolph Lundgren főszereplésével, a szokottnál kissé lassabb kezdéssel, de mai napig nézhető akcióbetétekkel, amik közül van lassított bunyó, John Woo által inspirált vérfröcskölős, duplapisztolyos mészárszék, sivatagi üldözés sportkocsival. Jó mozi ez na! Tévébeli változatot meg tessék kerülni, erősen megvágott anyag. |
2011-01-04 17:49.27 |
Maga az alaptörténet egész kecsegtető: sötét, lepusztult jövőkép, ahol egy halálos vírus miatt a félig kipusztult emberiség felett gyógyszercégek uralkodnak...csak ezeket általában 1643 dollárnál nagyobb zséből, nevesebb színészgárdával és tehetségesebb stábbal szokták megvalósítani. Agyleszívó dögunalom, a begyorsításokkal teli "akciók" és Lambert kinézete külön kritikát érdemelne. |